PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws IJslanders steunen komst moskee na protestactie



MoStar
14-06-14, 21:52
19006

Soms kun je maar beter niet actievoeren. Daar kwamen de actievoerders uit IJsland tegen toen zij protest tekenden tegen de komst van de eerste moskee in het land. Als tegenprotest besluit een steeds groter deel van IJsland om zich bij de moskee aan te sluiten.

De komst van een moskee in het land is sowieso bijzonder. Omdat slechts een zeer klein deel van de IJslandse bevolking (0,2%) moslim is, was er aanvankelijk weinig draagvlak voor een moskee.

Het was dan ook nog niet zeker of er genoeg geld opgehaald zou worden om de start van de moskee te financiëren. Maar na een reeks beschamende racistische social media berichten steken veel IJslanders de lokale moslimvereniging een hart onder de riem.

In dit geval gaat de steun verder dan enkel symbolische steun. In IJsland is het namelijk zo dat IJslanders die lid zijn van een vereniging er voor kunnen kiezen om een deel van de te betalen belasting naar de vereniging te laten gaan. Zo sprokkelt de moslimvereniging dus alsnog genoeg geld bij elkaar voor de bouw van de moskee.

Foto: Palli3000 (http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Palli3000)

Bofko
16-06-14, 13:27
De moslims die rond de poolcirkel wonen gaan een zware ramadan tegemoet. Dus die kunnen een IJslands steuntje best gebruiken.

Umarvlie
16-06-14, 13:33
Ojee... Islamisering van de Noordpool is begonnen... we wachten op de kamervragen van de Geertje en de zijnen.

super ick
16-06-14, 14:03
De moslims die rond de poolcirkel wonen gaan een zware ramadan tegemoet. Dus die kunnen een IJslands steuntje best gebruiken.

Ik neem aan dat je doelt op het pas mogen eten als de zo'n onder is? Dan gaan alle moslims in IJsland dood. Vreemd dat de almachtige daar geen erg in gehad heeft.

Bofko
16-06-14, 14:16
Ik neem aan dat je doelt op het pas mogen eten als de zo'n onder is? Dan gaan alle moslims in IJsland dood. Vreemd dat de almachtige daar geen erg in gehad heeft.

Mwah, ze kunnen het gewoon uitstellen en in december inhalen, als de zon amper opkomt. :nijn:

super ick
16-06-14, 15:35
Mwah, ze kunnen het gewoon uitstellen en in december inhalen, als de zon amper opkomt. :nijn:

Ik vind dat de voorgeschreven periode moet worden aangehouden.