PDA

Bekijk Volledige Versie : Sjaria nu ook in Amsterdam



vitalis
16-06-14, 14:24
Homostel belaagd in Amsterdam AMSTERDAM - Vier mannen hebben zaterdagavond een homostel belaagd op de Prinsengracht in Amsterdam. Bij een 25-jarige man werden drie piercings uit zijn oor geslagen. Hij kon tijdelijk niets meer horen met dat oor.






Het stel liep met de armen om elkaar heen geslagen op ter hoogte van de Raamstraat toen vier mannen hen uitscholden. Slachtoffer Ronald tegenover Het Parool: "Ik zei nog: 'Dank je wel', wat een aardig compliment'. Niet eens: 'Hou je bek!' Maar een van de mannen kwam dreigend op hem af. Het slachtoffer werd vol op de zijkant van zijn gezicht geraakt. Zo hard dat zijn drie piercings uit zijn oor werden geslagen. Ronald viel op de grond en kreeg nog eens twee trappen, waarna de dader met zijn drie vrienden vluchtte.


Het gaat volgens het stel om vier twintigers met een lichtgetinte huidskleur. De verwondingen van het slachtoffer bleken in het ziekenhuis mee te vallen. Zijn gehoor is gisteren teruggekomen. De man heeft aangifte gedaan. Ronald: "Hij had me nog tien trappen kunnen geven. Het moest er vroeg of laat een keer van komen."




Bron: De Telegraaf

Umarvlie
16-06-14, 14:58
Als mensen nog twijfelden over je, dan weten ze het nu zeker.

super ick
16-06-14, 15:33
Ik zeg 120 uur schoffelen, dan leren ze wel. Of een buurthuis met tafeltennis- en biljarttafel.

Eke
16-06-14, 17:11
Vitalis, uit onderzoek blijkt dat Nederlandse moslims het positiefst denken over homoseksualiteit van alle moslims in Europa

en dat naar verhouding meer autochtonen dan moslims homo's pesten.




bron :http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/30/hoe-erg-is-de-homohaat-in-nederland/

vitalis
16-06-14, 17:15
En uit nieuw onderzoek blijkt dat Nederlandse moslims het positiefst denken over homoseksualiteit van alle moslims in Europa

:boogie: Hup Holland hup !


bron :

Maar daar koop je kennelijk niets voor als je op de Prinsengracht hand in hand loopt.

Eke
16-06-14, 17:26
Maar daar koop je kennelijk niets voor als je op de Prinsengracht hand in hand loopt.

Waarom kies je voor een bericht met lichtgetinte mannen die homo's aftuigen ? Er zijn plenty berichten over homohaat.

Weet je wat, dat NRC-artikeltje (posting # 4) bevat goeie info. Lees maar eens :)

vitalis
16-06-14, 17:42
Waarom kies je voor een bericht met lichtgetinte mannen die homo's aftuigen ? Er zijn plenty berichten over homohaat.

Weet je wat, dat NRC-artikeltje (posting # 4) bevat goeie info. Lees maar eens :)

Eke, het is de werkelijkheid van Nederland anno 2014. De waarheid moet gezegd kunnen worden, vind je niet? De conclusies in het NRC-artikel weerspreken mijn bericht niet.

knots71karel
16-06-14, 19:20
Schandalig ,maar je hebt in elk geval reactie,s dit is uiteraard belangrijker dan de afgeslachte mensen in KENIA !
:gechoquee

H.P.Pas
16-06-14, 19:28
Eke, het is de werkelijkheid van Nederland anno 2014. De waarheid moet gezegd kunnen worden, vind je niet? De conclusies in het NRC-artikel weerspreken mijn bericht niet.

De halve waarheid is een misleidende verklaring die enige elementen van de waarheid omvat. De verklaring kan gedeeltelijk waar zijn. De verklaring kan geheel waar zijn maar slechts een gedeelte van de hele waarheid omvatten. De verklaring kan ook bedrieglijke elementen omvatten, zoals foutieve interpunctie of een ambiguïteit. De opzet van een halve waarheid is te bedriegen, te ontwijken, de schuld af te schuiven of een verkeerde voorstelling van zaken te geven.

vitalis
16-06-14, 19:33
De halve waarheid is een misleidende verklaring die enige elementen van de waarheid omvat. De verklaring kan gedeeltelijk waar zijn. De verklaring kan geheel waar zijn maar slechts een gedeelte van de hele waarheid omvatten. De verklaring kan ook bedrieglijke elementen omvatten, zoals foutieve interpunctie of een ambiguïteit. De opzet van een halve waarheid is te bedriegen, te ontwijken, de schuld af te schuiven of een verkeerde voorstelling van zaken te geven.

Niemand kan de hele waarheid kennen..

Eke
16-06-14, 19:37
De waarheid moet gezegd kunnen worden, vind je niet?

Door de suggestieve naam van je topic "Sharia nu ook in Amsterdam" lijkt het alsof er een straf wordt gegeven vanuit het geloof.

Als je het artikel dat ik plaatste lees, dan zie je dat sterke afkeuring van homosexualiteit (zoals bij orthodoxe moslims en christenen)in principe niet leidt tot homo's aftuigen


Onzekerheid over het feit of je 'macho genoeg' bent leidt tot agressie naar homo's.

H.P.Pas
16-06-14, 19:37
Niemand kan de hele waarheid kennen..

Maar iedere Janlul kan halve waarheden verkopen.

vitalis
16-06-14, 20:06
Door de suggestieve naam van je topic "Sharia nu ook in Amsterdam" lijkt het alsof er een straf wordt gegeven vanuit het geloof.

Als je het artikel dat ik plaatste lees, dan zie je dat sterke afkeuring van homosexualiteit (zoals bij orthodoxe moslims en christenen)in principe niet leidt tot homo's aftuigen


Onzekerheid over het feit of je 'macho genoeg' bent leidt tot agressie naar homo's.

Eke, we hebben het hier over geweld tegen homo's door Marokkanen. Een verschijnsel dat helaas maar al te vaak voorkomt

Over het onderwerp waar jij mee komt is al eerder gediscusieerd, dus we hoeven het niet over te doen, maar hier volgt een zinsnede uit het NRC-artikel dat jij plaatste.


Nederlands-Marokkaanse jongeren zijn wel oververtegenwoordigd: ze plegen 36 procent van de geweldsdelicten, terwijl 16 procent van de Amsterdamse jongeren een Marokkaanse achtergrond heeft.

vitalis
16-06-14, 20:14
Maar iedere Janlul kan halve waarheden verkopen.

Nou laten we er dan maar niet omheen praten. Vind jij dat geweld tegen homo's door Marokkanen niet geïnspireerd wordt door de islam?

Karin.N
16-06-14, 20:39
Nou laten we er dan maar niet omheen praten. Vind jij dat geweld tegen homo's door Marokkanen niet geïnspireerd wordt door de islam?

Dus een christelijke jongen die een homo aftuigt wordt geïnspireerd door de bijbel? En waardoor wordt een niet gelovige die een homo in elkaar slaat dan geïnspireerd?

Je kunt niet zomaar etiketjes opplakken. Dat iemand Marokkaanse roots heeft betekent niet autom. dat de agressie jegens homo's voortkomt uit islam.

vitalis
16-06-14, 20:55
Dus een christelijke jongen die een homo aftuigt wordt geïnspireerd door de bijbel? En waardoor wordt een niet gelovige die een homo in elkaar slaat dan geïnspireerd?

Dat is niet het zelfde. Ik had het niet over de koran, maar wel over de islam. Daar hoort een heel waarden- en normenstelsel bij.


Je kunt niet zomaar etiketjes opplakken. Dat iemand Marokkaanse roots heeft betekent niet autom. dat de agressie jegens homo's voortkomt uit islam.

Niet automatisch, maar het heeft er dus wel mee te maken.

super ick
16-06-14, 20:58
Dus een christelijke jongen die een homo aftuigt wordt geïnspireerd door de bijbel? En waardoor wordt een niet gelovige die een homo in elkaar slaat dan geïnspireerd?

Je kunt niet zomaar etiketjes opplakken. Dat iemand Marokkaanse roots heeft betekent niet autom. dat de agressie jegens homo's voortkomt uit islam.

Macho en een kort lontje. Even arrogant kijken door genoemde homo kan genoeg geweest zijn voor een paar klappen. Vaak begint het bij een beledigende opmerking. Bij weerwoord zijn de rapen gaar want je laat je tenslotte niet voor lul zetten door zo'n homo.

H.P.Pas
16-06-14, 21:16
Nou laten we er dan maar niet omheen praten.

Ik zal er niet omheen praten.


Ik heb je, zonder veel hoop, een kans gegeven.


Ik blijf niet aan de gang.
Met jou discussieer ik niet.

Eke
16-06-14, 21:32
Eke, we hebben het hier over geweld tegen homo's door Marokkanen. Een verschijnsel dat helaas maar al te vaak voorkomt ..................
Over het onderwerp waar jij mee komt is al eerder gediscusieerd, dus we hoeven het niet over te doen............


Vitalis, je draait weg..... wat schreef ik nou over de naam die jij koos voor je topicartikel op 16 juni 2014 ?



En ik schreef ook

Onzekerheid over het feit of je 'macho genoeg' bent leidt tot agressie naar homo's.

Dus...niet het geloof maar de macho-cultuur speelt een grote rol daar in..

H.P.Pas
16-06-14, 21:34
Vitalis, je draait weg..... ?

Verbaast je dat ?

vitalis
16-06-14, 21:42
Vitalis, je draait weg..... wat schreef ik nou over de naam die jij koos voor je topicartikel op 16 juni 2014 ?

Een topictitel is niet een absolute waarheid, net als een krantenkop. Je moet hem zo kiezen dat mensen geprikkeld worden. Pas dan krijg je een goede discussie en kom je een stukje dichter bij de waarheid. Ik stel me dus in dienst van de waarheid, Eke.

:engel:

vitalis
16-06-14, 21:42
Ik zal er niet omheen praten.



Ik blijf niet aan de gang.
Met jou discussieer ik niet.

Och wat jammer nou!

knots71karel
16-06-14, 21:50
Een topictitel is niet een absolute waarheid, net als een krantenkop. Je moet hem zo kiezen dat mensen geprikkeld worden. Pas dan krijg je een goede discussie en kom je een stukje dichter bij de waarheid. Ik stel me dus in dienst van de waarheid, Eke.

:engel:

NOU DAN MAG IK WEL BIJ JOU INDE LEER GAAN !:wink:

Eke
16-06-14, 21:50
Een topictitel is niet een absolute waarheid, net als een krantenkop. Je moet hem zo kiezen dat mensen geprikkeld worden. Pas dan krijg je een goede discussie en kom je een stukje dichter bij de waarheid. Ik stel me dus in dienst van de waarheid, Eke.

:engel: :haha:




TOEGEVOEGD : maar als ex-orthodox zou je kunnen weten dat de sharia voor anderen waarde heeft. ;)

vitalis
16-06-14, 21:58
NOU DAN MAG IK WEL BIJ JOU INDE LEER GAAN !:wink:

Karel, ja kijk maar goed hoe ik het doe. Je moet proberen mensen te prikkelen, maar dat lukt niet altijd met waarheden als koeien.

vitalis
16-06-14, 21:59
:haha:




TOEGEVOEGD : maar als ex-orthodox zou je kunnen weten dat de sharia voor anderen waarde heeft. ;)

Over de sjaria kan je altijd blijven praten, net als over het ouderwetse protestantse geloof.

pizatie
16-06-14, 22:42
heeft niks er mee te maken. dit is gewoon straatcultuur van straat jongeren. gewoon oppakken en straffen klaar.

H.P.Pas
17-06-14, 00:14
heeft niks er mee te maken. dit is gewoon straatcultuur van straat jongeren.

:duim: Precies. In Amsterdam loop je zelf op straat. Je hoeft niet op smoezelige webistes te varen; je kunt een reality check uitvoeren: de werkelijkheid blijkt banaal. Dat is niet alleen in Amsterdam zo maar overal en altijd.
Jouw heilige oorlogen in Verwegistan zijn van dichtbij bezien niets als een straatcultuur tot de derde macht.
No kidding.

Juffrouw_Saartje
17-06-14, 06:34
Dus een christelijke jongen die een homo aftuigt wordt geïnspireerd door de bijbel? En waardoor wordt een niet gelovige die een homo in elkaar slaat dan geïnspireerd?


Nou laten we er dan maar niet omheen praten.

Geef dan eens antwoord op Karin's vraag, zonder er omheen te praten.

Karin.N
17-06-14, 08:20
Dat is niet het zelfde. Ik had het niet over de koran, maar wel over de islam. Daar hoort een heel waarden- en normenstelsel bij.



Niet automatisch, maar het heeft er dus wel mee te maken.

En bij het christendom hoort geen waarden- en normenstelsel? Zullen bijv de SGPers niet met je eens zijn.
En niet gelovigen houden er dan zeker helemaal geen normen en waarden op na? Hoe zie je dat voor je?

Maar weet al wat je wil gaan antwoorden. Het is niet te vergelijken, het is heel anders bla bla bla.

Kortom je bent weer eens de oude vertrouwde slinger! Veel succes in je emmertje snot


http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/zwaaien/animaatjes-zwaaien-2823417.gif (http://www.animaatjes.nl/smileys/)

Juffrouw_Saartje
17-06-14, 08:30
http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/zwaaien/animaatjes-zwaaien-2823417.gif (http://www.animaatjes.nl/smileys/)

Schattig met die strikjes!

vitalis
17-06-14, 08:38
En bij het christendom hoort geen waarden- en normenstelsel? Zullen bijv de SGPers niet met je eens zijn.
En niet gelovigen houden er dan zeker helemaal geen normen en waarden op na? Hoe zie je dat voor je?

Maar weet al wat je wil gaan antwoorden. Het is niet te vergelijken, het is heel anders bla bla bla.

Kortom je bent weer eens de oude vertrouwde slinger! Veel succes in je emmertje snot


http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/zwaaien/animaatjes-zwaaien-2823417.gif (http://www.animaatjes.nl/smileys/)

Natuurlijk hoort bij het christendom een waarden- en normenstelsel. Maar daarin wordt lang niet altijd homosexualiteit afgewezen. In sommige gevallen wel natuurlijk, maar dan zie ik een veel minder prominente plaats voor het plegen van geweld. Bovendien denk ik dat veel autochtonen veel verder af staan van het christelijke waarden- en normenstelsel dan Marokkanen van het islamitische.

Eke
17-06-14, 08:42
Verbaast je dat ?

O, ik vind het heerlijk ! Een uitdaging : kom ik tot een goed gesprek of wil ik het schudden ? :haha:




Jammergenoeg loopt de tijd op internet twee keer zo snel en dat kan ik vaak niet hebben.
Beetje druk momenteel. Ik ben weg !

O ja, schattige staartjes van Karin, Saartje !!!!

vitalis
17-06-14, 09:38
heeft niks er mee te maken. dit is gewoon straatcultuur van straat jongeren. gewoon oppakken en straffen klaar.

Dan is het niet klaar, want de achterliggende mentaliteit verander je zomaar niet.

pizatie
17-06-14, 11:36
Dan is het niet klaar, want de achterliggende mentaliteit verander je zomaar niet.
ik heb geen last van homo's opzicht. ik zeg wel altijd dat ze fout bezig zijn en tegen de natuur in gaan en god. maar ze zoeken het maar uit. is hun leven.

vitalis
17-06-14, 11:37
ik heb geen last van homo's opzicht. ik zeg wel altijd dat ze fout bezig zijn en tegen de natuur in gaan en god. maar ze zoeken het maar uit. is hun leven.

Ieder zijn mening, daar is niets mis mee.

super ick
17-06-14, 15:48
ik heb geen last van homo's opzicht. ik zeg wel altijd dat ze fout bezig zijn en tegen de natuur in gaan en god. maar ze zoeken het maar uit. is hun leven.

Hoe weet je dan wanneer je een homo voor je hebt?

pizatie
17-06-14, 19:10
Hoe weet je dan wanneer je een homo voor je hebt?

op mijn stage voorbeeld ? dat vertellen ze zelf . en bij sommige merk je dat aan hun gedrag

knots71karel
17-06-14, 19:26
Schattig met die strikjes!

:haha:
BEN JE JALOERS ?????

Juffrouw_Saartje
21-06-14, 07:49
Natuurlijk hoort bij het christendom een waarden- en normenstelsel. Maar daarin wordt lang niet altijd homosexualiteit afgewezen. In sommige gevallen wel natuurlijk, maar dan zie ik een veel minder prominente plaats voor het plegen van geweld. Bovendien denk ik dat veel autochtonen veel verder af staan van het christelijke waarden- en normenstelsel dan Marokkanen van het islamitische.

Het is allemaal maar weer van een hoog ik denk, ik zie, ik vind gehalte, wat niet noodzakelijkerwijze in overeenstemming is met de realiteit.


Natuurlijk hoort bij het christendom een waarden- en normenstelsel. Maar daarin wordt lang niet altijd homosexualiteit afgewezen.

Fout. In de bijbel wordt homoseksualiteit wel degelijk verboden. Dat SGP'ers homo's respecteren, wil niet zeggen dat ze vóór homoseksualiteit zijn.


In sommige gevallen wel natuurlijk, maar dan zie ik een veel minder prominente plaats voor het plegen van geweld.

Je suggereert hier dat moslims of Marokkanen eerder geneigd zijn tot het plegen van geweld, terwijl de realiteit is dat voordat Marokkanen hier überhaupt woonden, er ook al veelvuldig homo's in elkaar werden geramd, en dat gebeurt vandaag de dag nog steeds door niet-moslims.


Bovendiendenk ik dat veel autochtonen veel verder af staan van het christelijke waarden- en normenstelsel dan Marokkanen van het islamitische.

Je draait hier nu van christelijk naar autochtoon, wat ons op de tweede vraag van Karin brengt, die je nog niet beantwoord hebt:

En waardoor wordt een niet gelovige die een homo in elkaar slaat dan geïnspireerd?

super ick
21-06-14, 07:59
op mijn stage voorbeeld ? dat vertellen ze zelf . en bij sommige merk je dat aan hun gedrag

Dat vind ik ook een beetje vreemd. Het type homo dat binnen 10 minuten verteld of laat merken dat hij homo is. Ik vraag mij dan altijd af, waarom?

vitalis
21-06-14, 08:04
Dat vind ik ook een beetje vreemd. Het type homo dat binnen 10 minuten verteld of laat merken dat hij homo is. Ik vraag mij dan altijd af, waarom?

Andere homo's merken dat vaak meteen hoor.

BoerHarms
21-06-14, 20:06
ik heb geen last van homo's opzicht. ik zeg wel altijd dat ze fout bezig zijn en tegen de natuur in gaan en god. maar ze zoeken het maar uit. is hun leven.

In de natuur zijn ook homo dierkes te vinden. Maar ik ben van mening leven en laten leven.
Trouwens een 100% hetrero sexuale man is absoluut niet geintereseerd wat een homostel tussen de lakens doet, tenzij....... ja als je dan geen uiting aan je gevoel kan geven,om wat voor reden dan ook, dan kan er wel eens frictie ontstaan.

knots71karel
21-06-14, 20:10
In de natuur zijn ook homo dierkes te vinden. Maar ik ben van mening leven en laten leven.
Trouwens een 100% hetrero sexuale man is absoluut niet geintereseerd wat een homostel tussen de lakens doet, tenzij....... ja als je dan geen uiting aan je gevoel kan geven,om wat voor reden dan ook, dan kan er wel eens frictie ontstaan.
Ben benieuwd hoe onze Pizatie zich hier uit gaat draaien , hoogst waarschijnlijk kun je lang wachten op antwoord .

BoerHarms
21-06-14, 20:16
Ben benieuwd hoe onze Pizatie zich hier uit gaat draaien , hoogst waarschijnlijk kun je lang wachten op antwoord .

Geeft niet, mag ie wel, maar hoeft niet , binnenkort gaat ie verloven en dan trouwen en dan mag ie sex hebben, dan ie ie bevrijdt.

knots71karel
21-06-14, 21:20
Geeft niet, mag ie wel, maar hoeft niet , binnenkort gaat ie verloven en dan trouwen en dan mag ie sex hebben, dan ie ie bevrijdt.

Bevrijd van wat ?

super ick
22-06-14, 07:58
Bevrijd van wat ?

Van het geruk.

knots71karel
22-06-14, 12:44
Van het geruk.

In elk geval beter dan als hij op de ''bekende'' manier aan 40 maagden wil komen .:baard:

super ick
22-06-14, 15:28
In elk geval beter dan als hij op de ''bekende'' manier aan 40 maagden wil komen .:baard:

40 maar? Zijn ze aan het bezuinigen of beginnen ze er doorheen te raken?

Kefta.
23-06-14, 02:28
Waarom kies je voor een bericht met lichtgetinte mannen die homo's aftuigen ? Er zijn plenty berichten over homohaat.

Weet je wat, dat NRC-artikeltje (posting # 4) bevat goeie info. Lees maar eens :)Omdat het een Islamhater is

vitalis
23-06-14, 03:52
Omdat het een Islamhater is

In mijn top-vijf van favoriete godsdiensten staat de islam niet.

Samir75017
23-06-14, 10:03
In mijn top-vijf van favoriete godsdiensten staat de islam niet.

Who cares ?

Karin.N
23-06-14, 11:04
40 maar? Zijn ze aan het bezuinigen of beginnen ze er doorheen te raken?

Dat heeft te maken met de huidige sexuele moraal van de jongedames :wink:

Niet voor niets dat sommige mannen zich daar zo over opwinden. Stel je voor, kom je in het paradijs dan zijn je beloofde 72 maagden er niet :traan1:

Ibrah1234
23-06-14, 12:59
Stel je voor, kom je in het paradijs dan zijn je beloofde 72 maagden er niet :traan1:

Als ze je met 72 vrouwen opzadelen dan is dat denk ik de hel? Ik vind het al een heel gedoe met één exemplaar :)

Karin.N
23-06-14, 13:11
Als ze je met 72 vrouwen opzadelen dan is dat denk ik de hel? Ik vind het al een heel gedoe met één exemplaar :)

Dat is de bedoeling ook :ego:. Andersom zijn mannen uiteraard bedoeld om het leven van vrouwen juist makkelijker te maken :hihi:

Umarvlie
23-06-14, 13:49
Ik vind het al een heel gedoe met één exemplaar :)

Volgende keer eens rustig afwachten op de juiste in plaats van gelijk op de eerste de beste te duiken :P

vitalis
23-06-14, 13:51
Volgende keer eens rustig afwachten op de juiste in plaats van gelijk op de eerste de beste te duiken :P

Ja, dat is gemakkelijk gezegd. Maar wat voor criteria leg je aan voor "de juiste"?

Karin.N
23-06-14, 14:25
Volgende keer eens rustig afwachten op de juiste in plaats van gelijk op de eerste de beste te duiken :P

Elkaar accepteren en waarderen, ook elkaars minder mooie kanten. Niet meteen opgeven als het tegenzit. Het leven bestaat uit mooie en minder mooie momenten, maar er is vooral de dagelijkse sleur. Werken, slapen, kinderen, familie, huishouden etc.

Umarvlie
23-06-14, 14:30
Elkaar accepteren en waarderen, ook elkaars minder mooie kanten. Niet meteen opgeven als het tegenzit. Het leven bestaat uit mooie en minder mooie momenten, maar er is vooral de dagelijkse sleur. Werken, slapen, kinderen, familie, huishouden etc.

Zoiets, maar dan ipv op de negatieve vooral op de positieve kanten de nadruk/focus leggen. Niet kijken naar wat je niet hebt maar juist naar wat je wel hebt - lijkt voor velen erg moeilijk tegenwoordig.

super ick
23-06-14, 15:04
Werken, slapen, kinderen, familie, huishouden etc.

Dat hebben wij verdeeld. Ik neem het slapen voor mijn rekening.

Karin.N
23-06-14, 18:30
Dat hebben wij verdeeld. Ik neem het slapen voor mijn rekening.

Da's idd heel belangrijk:hihi: . Mijn taak hier is om het geld uit te geven, ook erg belangrijk, vooral in tijden van crisis :student:

knots71karel
23-06-14, 20:02
Dat hebben wij verdeeld. Ik neem het slapen voor mijn rekening.
De ''bijslaap ''ook?
:hihi: