PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Terreurgroepering ISIS voorzien van zeer ruime cashflow



MoStar
16-06-14, 21:54
19012

De afgelopen twee weken is het buitenlandse nieuws in de grip van de terreurgroepering ISIS. De rebellen zijn van Syrië overgewaaid naar Irak en hebben inmiddels, zonder veel moeite, meerdere Irakeze steden overgenomen.

Het gaat om een groepering van soennitische moslims met een extreme kijk op hun religie die als doel hebben een nieuwe kalifaat te stichten. De groepering wordt met de dag groter omdat veel Iraakse soennieten zich bij de beweging toevoegen, in de hoop een einde te maken aan hun onderdrukking.

Dit is echter niet de enige reden waarom ISIS in staat is om zo'n succesvolle strooptocht door het land te maken. Volgens de Amerikaanse en Irakeze veiligheidsdiensten is ISIS van een nietszeggende aftakking van Al Qaeda binnen luttele jaren uitgegroeid tot een machtig, zelfstandig leger met een cashflow van meer dan twee miljard dollar tot hun beschikken.

ISIS verdient haar geld met het smokkelen van grondstoffen als olie en archeologische vondsten. In sommige gevallen handelt de groepering zelfs met haar directe tegenstanders, zoals het regime van Bashir al Assad. Daarnaast plunderen de strijders tijdens hun strooptochten banken en maken zij wapens buit waarvan een deel weer doorverkocht wordt. Hierdoor blijft het bezit en dus slagkracht van de beweging alsmaar groeien.

Deze nieuwe informatie over ISIS is mede mogelijk gemaakt door de extreme mate waarin de groepering zichzelf organiseert. De groepering houdt al hun bezittingen nauwkeurig bij. De groepering lijkt dan ook op een zichzelf staande beweging te zijn welke onafhankelijk is van een nationaal regime.

Foto: YouTube.com

pizatie
16-06-14, 22:24
Allahoe akbar!!

Ibrah1234
16-06-14, 22:27
Allahoe akbar!!

Je impliceert dat een omnipotent wezen zoals Allah zich schaart achter criminelen en moordenaars?

pizatie
16-06-14, 22:40
Je impliceert dat een omnipotent wezen zoals Allah zich schaart achter criminelen en moordenaars?

als zij niet de helden zijn van IRAK WIE moet het dan zijn ? ik zie geen enkele moslimleger opkomen voor onze broeders in irak de <soennieten>.

H.P.Pas
16-06-14, 23:12
als zij niet de helden zijn van IRAK WIE moet het dan zijn ?

Niemand. Er zijn geen helden in Irak. Elders ook niet. Ook onvervalste schurken zijn schaars.
Live with it.

(leen)
17-06-14, 07:28
als zij niet de helden zijn van IRAK WIE moet het dan zijn ? ik zie geen enkele moslimleger opkomen voor onze broeders in irak de <soennieten>.

Helden jagen niet op mensen alsof het wild is. de zesde zuil is voor de khawaren, geen vrienden van de soennies.

BoDeRBaLa
17-06-14, 08:49
terreurgroep? deze berichtgeving is partijdig.. gevoed door westerse media.. tja

Ibrah1234
17-06-14, 09:02
terreurgroep? deze berichtgeving is partijdig.. gevoed door westerse media.. tja

Wellicht ben je meer ontvankelijk voor berichtgeving van Arabische nieuwszenders (http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/06/iraq-mass-execution-photos-201461622725264258.html)?

BoDeRBaLa
17-06-14, 09:27
nee ook niet.. ik ben meer van het vertrouwen in mijn broeders

vitalis
17-06-14, 09:37
nee ook niet.. ik ben meer van het vertrouwen in mijn broeders

Tegen beter weten in dus...

The_Grand_Wazoo
17-06-14, 09:40
nee ook niet.. ik ben meer van het vertrouwen in mijn broeders

Want die zijn niet partijdig?

Die broeders van jou, die marcheren onder de zwarte vlag, hun gezichten verborgen achter doeken, leggen mensen op een rij, maaien ze dood met machine geweren, filmen dat en zetten dat trots op internet... jouw broeders.

Jouw keuze.

BoDeRBaLa
17-06-14, 10:07
niemand is daar.. jullie zien alleen maar foto's. en iemand die zegt. ze zijn authentiek.

de leugen regeert. Denk na. Ik weet wat de islam inhoudt en wat verwacht wordt van een moslim. Alleen Allah (swt) weet. Op de Dag des Oordeels staan we allemaal om ons te verantwoorden. Jullie ook.

vitalis
17-06-14, 10:37
niemand is daar.. jullie zien alleen maar foto's. en iemand die zegt. ze zijn authentiek.

de leugen regeert. Denk na. Ik weet wat de islam inhoudt en wat verwacht wordt van een moslim. Alleen Allah (swt) weet. Op de Dag des Oordeels staan we allemaal om ons te verantwoorden. Jullie ook.

Wie willens en wetens terroristen heeft gesteund ook. Denk daar maar eens goed over na.

cummonisto
17-06-14, 10:51
nee ook niet.. ik ben meer van het vertrouwen in mijn broeders
Jouw broeders hebben niks gedaan tegen Amerikanen,Amerikanen zijn vrijwillig vertrokken uit Irak.

jouw broeders kunnen niet vechten tegen het leger van Bashar El Assad, zijn ander kant opgegaan naar ongewapende burgers.

Noem ze maar zusters, ze lopen toch met jurken aan.

The_Grand_Wazoo
17-06-14, 10:54
niemand is daar.. jullie zien alleen maar foto's. en iemand die zegt. ze zijn authentiek.

de leugen regeert. Denk na. Ik weet wat de islam inhoudt en wat verwacht wordt van een moslim. Alleen Allah (swt) weet. Op de Dag des Oordeels staan we allemaal om ons te verantwoorden. Jullie ook.

Mensen die zeggen zelf ISIS te vertegenwoordigen, zetten dit materiaal op internet. VN waarnemers op de grond bevestigen dat ISIS zich schuldig maakt aan moordpartijen. Het lijkt tamelijk aannemlijk en past ook in de lijn van de berichten die ISIS zelf de wereld in stuurt.

Je redenering is overigens niet erg steekhoudend. Jij beweerd zo veel als: ISIS bedrijft geen misdaden, want ik weet wat de Islam inhoud. Het één heeft niets met het ander te maken.

Wat betreft die verantwoording. Dat gaat niet gebeuren. De leugen regeert. Denk zelf na. Dan zie je vanzelf dat die God grote kullekoek is. Mocht dat niet het geval zijn dan is het niet ik, maar God zelf die zich tegenover mij moet verantwoorden wegens de enorme klerezooi die hij d'r van gemaakt heeft.

mark61
17-06-14, 13:43
Leuk, al die salonmassamoordenaars hier. Volgevreten pubers in het gehate westuh die monsters duizenden kms verderop van achter hun beeldschermpje aanmoedigen in hun misdaden.

Produkten van het Nederlandse onderwijssysteem en de Nederlandse samenleving.

What went wrong?

Tomas
17-06-14, 14:46
Vreest niet, het financiele einde is in zicht:

Uitkeringen enkele tientallen jihadstrijders gestopt | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/3804735/uitkeringen-tientallen-jihadstrijders-gestopt.html)

super ick
17-06-14, 15:52
Leuk, al die salonmassamoordenaars hier. Volgevreten pubers in het gehate westuh die monsters duizenden kms verderop van achter hun beeldschermpje aanmoedigen in hun misdaden.

Produkten van het Nederlandse onderwijssysteem en de Nederlandse samenleving.

What went wrong?

Nee ik denk juist dat wij deze producten teveel de lengte hebben gegeven zodat ze zich hebben kunnen onttrekken aan het onderwijssysteem en de samenleving. Zonder zich er zelf van bewust te zijn, zijn ze zo verongelijkt en teruggetrokken in hun eigen groepje dat ze tegen alles wat afwijkt van dat eigen groepje aantrappen. Zij zijn de exhte xenofoben.

Eke
17-06-14, 16:15
Allahoe akbar!!

:haha: Pizatie... Dat dacht ik ook toen ik hoorde dat ze 2 miljard dollar hadden.... Holy Mozes !!!

Wat veel,he ? En ze hebben ook donaties gekregen vanuit o.a. Saoudi Arabië, van geestelijken en rijkelui. En uit nog een paar olielanden.

Smokkelen ,rooftochten ,je daarin laten sponsoren werkt dus sneller dan werk.....sneller dan een voetbal of boks-carriere zelfs !!!
Wat zeg ik, sneller dan een drugsloopbaan !

Okay, het kost alleen duizenden en duizenden verscheurde families en kapotgeschoten mensen. Die zouden toch in de hel beland zijn....Achterin ergens. Vast en zeker, denk je niet ?

Waarom zou je op Gods/Allahs 'oordeel wachten dan ??? Beter zelf doen..toch ?



Maar goed...2 miljard dollar !!! Das geen kattepis, Pizatie ......

pizatie
17-06-14, 19:00
:haha: Pizatie... Dat dacht ik ook toen ik hoorde dat ze 2 miljard dollar hadden.... Holy Mozes !!!

Wat veel,he ? En ze hebben ook donaties gekregen vanuit o.a. Saoudi Arabië, van geestelijken en rijkelui. En uit nog een paar olielanden.

Smokkelen ,rooftochten ,je daarin laten sponsoren werkt dus sneller dan werk.....sneller dan een voetbal of boks-carriere zelfs !!!
Wat zeg ik, sneller dan een drugsloopbaan !

Okay, het kost alleen duizenden en duizenden verscheurde families en kapotgeschoten mensen. Die zouden toch in de hel beland zijn....Achterin ergens. Vast en zeker, denk je niet ?

Waarom zou je op Gods/Allahs 'oordeel wachten dan ??? Beter zelf doen..toch ?



Maar goed...2 miljard dollar !!! Das geen kattepis, Pizatie ......

het gaat niet om geld. als het om geld gin zou ik de rijkste jongen op aarde zijn.

dit leven draait om geloof en je er aan houden.


dit leven is een test meer niet .

als ik later groot ben en me school af gemaakt heb dan verhuis ik van hier. ik heb niets te zoeken hier tussen mensen die slechte gewoontes op na houden in hun leven.

Eke
17-06-14, 21:05
het gaat niet om geld. als het om geld gin zou ik de rijkste jongen op aarde zijn.

dit leven draait om geloof en je er aan houden.


dit leven is een test meer niet .

als ik later groot ben en me school af gemaakt heb dan verhuis ik van hier. ik heb niets te zoeken hier tussen mensen die slechte gewoontes op na houden in hun leven.

Ach geld. Het is een ruilmiddel waarvan je voldoende moet bezitten voor de levensbehoeften van je gezin..Dat toch wel, he ? :)


dit leven draait om geloof en je er aan houden.....dit leven is een test en meer niet

Wat doe je aan je innerlijke (grote) Jihad, Pizatie ? Wordt daarover op school gepraat ? Heb je nog een vader waar je op dit gebied wat aan hebt ?

Mijn ervaring is dat je daar je rijkdom kunt vinden (al is mijn manier verschillend van de jouwe). Leer jouw Koran te doorgronden en o o k jezelf.
Ontwikkel je leven, wees rechtvaardig, tevens....barmhartig en tolerant.


Je schrijft dat je niets te zoeken hebt tussen mensen die slechte gewoontes er op na houden in hun leven.
Die heb je dicht om je heen ?
En elders.......verwacht je een stukje goedheid op aarde. Alleen maar goede mensen ? Elke dag, elke week ???

Heb je de geschiedenissen bestudeerd van de Khalifaten uit het verleden ? Waarom ze ontstonden en waarom ze weer verdwenen..net als de andere samenlevingen ??

super ick
17-06-14, 21:06
het gaat niet om geld. als het om geld gin zou ik de rijkste jongen op aarde zijn.

dit leven draait om geloof en je er aan houden.


dit leven is een test meer niet .

als ik later groot ben en me school af gemaakt heb dan verhuis ik van hier. ik heb niets te zoeken hier tussen mensen die slechte gewoontes op na houden in hun leven.

Beloofd is beloofd.