PDA

Bekijk Volledige Versie : Ja, ja in tijd van nood leer je, je vrienden kennen !



knots71karel
17-06-14, 13:03
'Aartsvijanden Iran en VS gaan praten over situatie Irak'Door: Redactie − 16/06/14, 04:08
http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2014/15/4/1/20140616040228/media_xl_2313721.jpg
© GETTY. De Iraanse president Hassan Rouhani zegt dat hij bereid is te praten met Amerika over de situatie in Irak
De Verenigde Staten is gesprekken met Iran aan het voorbereiden over de situatie in Irak. De twee landen zullen spreken over de veiligheidssituatie in Irak en de mogelijkheden voor het terugdringen van rebellenbeweging ISIS.
Dat meldden verschillende Amerikaanse media op gezag van hoge Amerikaanse functionarissen. De gesprekken beginnen volgens de bronnen deze week nog. Mogelijk spreken Iran en de VS elkaar aan de zijlijn van het atoomoverleg in Wenen dat vandaag begint.

Zowel de Amerikaanse als Iraanse regereing zijn gealarmeerd door de snelle opmars van de terreurbeweging die een islamitische staat wil in Irak en Syrië. De Amerikaanse senator Lindsey Graham zei zondag dat Amerika Iran nodig heeft om te voorkomen dat de Iraakse overheid instort. 'We hebben hun hulp waarschijnlijk nodig om Baghdad te behouden', zei Republikein Graham.

Ook Iran lijkt bereid tot gesprekken. Een dag eerder zei de Iraanse president Hassan Rouhani dat zijn land samenwerking met Amerika overweegt als de Verenigde Staten de strijd aangaan met terroristische groepen in Irak en op andere plekken.

Ook Syrië tegen ISIS
De Syrische luchtmacht heeft gisteren stellingen bestookt van ISIS in het noorden en oosten van het land. Het Syrische leger neemt ISIS op de korrel omdat de militie sinds afgelopen week beschikt over in Irak buitgemaakte zware en geavanceerde wapens, meent het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.

Het regeringsleger leek ISIS tot dusver wat minder fel te bevechten dan gematigder opstandelingengroepen. Die betichten de regering in Damascus er zelfs van de moslimextremisten te sparen zodat zij in het rebelse kamp aan macht zouden winnen. Het Westen zou zich dan wel honderdmaal bedenken voor het de rebellen zou steunen.

De luchtmacht bombardeerde zaterdag en zondag versterkingen van ISIS in de provincies Hassakeh en Raqqa, meldt het Observatorium op gezag van activisten ter plaatse. Onder meer Shaddadi was het doelwit. Die oostelijke grensstad zou voor ISIS een belangrijk knooppunt zijn in het verkeer van manschappen en goederen tussen Irak en Syrie

:D

knots71karel
17-06-14, 13:06
Elk nadeel heeft zijn VOORDEEL !
Gebroedelijk het kwaad uit roeien en daarna elkaar weer in de haren vliegen !
:rolleyes:

super ick
17-06-14, 16:03
Elk nadeel heeft zijn VOORDEEL !
Gebroedelijk het kwaad uit roeien en daarna elkaar weer in de haren vliegen !
:rolleyes:

Iran is een stabiele factor en heeft de laatste eeuwen geen ander land aangevallen.

pizatie
17-06-14, 23:01
Iran is een stabiele factor en heeft de laatste eeuwen geen ander land aangevallen.

niet waar



Iran steunt de duivel Assad en steunt ook de opper duivel Maliki !


wij zijn het slachtoffer . op een dag zullen wij vrij zijn en in Vrede leven .

Bart.NL
18-06-14, 08:43
niet waar
Iran steunt de duivel Assad en steunt ook de opper duivel Maliki !

wij zijn het slachtoffer . op een dag zullen wij vrij zijn en in Vrede leven .

en realiseren dat Nederland een paradijs is vergeleken met Isis-land.

pizatie
18-06-14, 11:53
en realiseren dat Nederland een paradijs is vergeleken met Isis-land.
in Nederland worden soennieten ook onderdrukt . dus het is hier zeker geen paradijs!!!

super ick
18-06-14, 16:50
niet waar



Iran steunt de duivel Assad en steunt ook de opper duivel Maliki !


wij zijn het slachtoffer . op een dag zullen wij vrij zijn en in Vrede leven .

Iran heeft geen land aangevallen zonder zelf aangevallen te zijn.

pizatie
18-06-14, 18:05
Iran heeft geen land aangevallen zonder zelf aangevallen te zijn.je wel . ze sturen soldaten naar irak.syrie.libanon !!

Eke
18-06-14, 18:46
je wel . ze sturen soldaten naar irak.syrie.libanon !!

Die lopen geheel vrijwillig de grens over richting hun broeders :hihi:

A joh, de sjiieten zijn de klein, achterklein en achterachterkleinkinderen van de Profeet Mohammed. Althans hun imams.
Zeg maar de katholieken van Nederland.Ze voelen zich de oer-moslims.
En de soennieten zijn de protestanten. Die keken naar de kandidaat met de meeste kwaliteit bij de opvolging van de Profeet Mohammed.


Er is wat afgevochten in Nederland. Het heeft tot aan het begin van de 19e. eeuw geduurd voordat er ook aandacht kwam voor de negatieve gevolgen van strijd/oorlog :

de grote desillusies als de dromen toch niet liepen zoals gedroomd werd. de nadelen van de slachtingen van jonge gezonde mannen. De kapotte gezinnen.

Voor die tijd werd er alleen met positieve ogen naar strijd gekeken, naar heldendom en martelaren enzo. Strijd in naam van God.

Nu wordt het met argumenten beslecht, als er geloofsstrijd ontbrandt. Want mensen blijven mensen, er komt altijd wel weer eens ruzie over hoe God het nou bedoeld heeft.

pizatie
18-06-14, 19:52
Die lopen geheel vrijwillig de grens over richting hun broeders :hihi:

A joh, de sjiieten zijn de klein, achterklein en achterachterkleinkinderen van de Profeet Mohammed. Althans hun imams.
Zeg maar de katholieken van Nederland.Ze voelen zich de oer-moslims.
En de soennieten zijn de protestanten. Die keken naar de kandidaat met de meeste kwaliteit bij de opvolging van de Profeet Mohammed.


Er is wat afgevochten in Nederland. Het heeft tot aan het begin van de 19e. eeuw geduurd voordat er ook aandacht kwam voor de negatieve gevolgen van strijd/oorlog :

de grote desillusies als de dromen toch niet liepen zoals gedroomd werd. de nadelen van de slachtingen van jonge gezonde mannen. De kapotte gezinnen.

Voor die tijd werd er alleen met positieve ogen naar strijd gekeken, naar heldendom en martelaren enzo. Strijd in naam van God.

Nu wordt het met argumenten beslecht, als er geloofsstrijd ontbrandt. Want mensen blijven mensen, er komt altijd wel weer eens ruzie over hoe God het nou bedoeld heeft.

sjieten kunnen ook allemaal in Iran gaan wonen . dat zou een mooie oplossing zijn.

Eke
18-06-14, 20:08
sjieten kunnen ook allemaal in Iran gaan wonen . dat zou een mooie oplossing zijn.

Ja hoor.. wel een man, maar nog geen lange termijnvisie :)
Zo werd er ook gedacht toen Israël gesticht werd...al is dit niet precies te vergelijken, maar het gaat om het idee dat ieder land een godsdienst zou hebben voor alle inwoners. Werkt niet op den duur. Think it over.

Tijden veranderen en mensen veranderen met hen.

Karin.N
18-06-14, 20:45
in Nederland worden soennieten ook onderdrukt . dus het is hier zeker geen paradijs!!!

Maar het staat je helemaal vrij om elders te gaan wonen, hoor. Net zoals je de shi ieten aanraadt om naar Iran te verhuizen :)

pizatie
18-06-14, 21:50
Ja hoor.. wel een man, maar nog geen lange termijnvisie :)
Zo werd er ook gedacht toen Israël gesticht werd...al is dit niet precies te vergelijken, maar het gaat om het idee dat ieder land een godsdienst zou hebben voor alle inwoners. Werkt niet op den duur. Think it over.

Tijden veranderen en mensen veranderen met hen.

Israel is een schurkenstaat met vele slechte mensen die niets geven om mensen levens . het zijn monsters

pizatie
18-06-14, 21:51
Maar het staat je helemaal vrij om elders te gaan wonen, hoor. Net zoals je de shi ieten aanraadt om naar Iran te verhuizen :)

ik heb nog geen vaste baan en me school is nog niet af .

Eke
18-06-14, 22:04
Israel is een schurkenstaat met vele slechte mensen die niets geven om mensen levens . het zijn monsters

"Slechte mensen die niets geven om mensenlevens"....waar doet me dat aan denken ???




Het gaat hier om jouw voorstel : voor iedere variant een eigen land :)

Klinkt leuk, maar is niet houdbaar.

Eke
18-06-14, 22:10
ik heb nog geen vaste baan en me school is nog niet af .

Goed punt. 2x

The_Grand_Wazoo
18-06-14, 22:14
Israel is een schurkenstaat met vele slechte mensen die niets geven om mensen levens . het zijn monsters

Geen volk ter wereld bestaat uit 'vele slechte mensen'. Je schetst een karikatuur. Dat is lekker makkelijk, want dan heb je voor jezelf het uitmoorden van die monsters gelegitimeerd. Monsters mag je afknallen. Ook de kleine kinderen, want die zijn voorbestemd om monster te worden. Dat is de gedachtegang achter iedere genocide.

Zodra je jezelf dit soort dingen hoort beweren, moet je tot tien gaan tellen en terugkeren naar de werkelijkheid, met alle nuances die daarbij horen.

En natuurlijk eerst je school afmaken :-)

mark61
18-06-14, 22:18
ik heb nog geen vaste baan en me school is nog niet af .

Ik zou wat minder prikken en wat beter opletten op school. En je huiswerk doen.

knots71karel
18-06-14, 22:22
Ja hoor.. wel een man, maar nog geen lange termijnvisie :)
Zo werd er ook gedacht toen Israël gesticht werd...al is dit niet precies te vergelijken, maar het gaat om het idee dat ieder land een godsdienst zou hebben voor alle inwoners. Werkt niet op den duur. Think it over.

Tijden veranderen en mensen veranderen met hen.

Goed gezegd EKE maar ik denk niet dat het veel uithaalt bij jongetjes zoals pizatie ,
die zijn zo geindoctrineerd ,dat ze een bord voor hun kop hebben van hier tot ginder.
Gevoed door een ziekelijke haat ,zelfs tegen MOSLIMS die niet in hun straatje passen,
daarin tegen staat hij volkomen achter de massa moordenaars .

mark61
18-06-14, 22:27
Iran en de VS hebben altijd al meer belangen gemeen dan de VS ooit doorhad. Die zitten nog steeds te mokken over 1979. Volwassen mannen zouden toch es daarover heen moeten stappen en in 2014 komen leven.

Eke
18-06-14, 22:28
Ik zou wat minder prikken en wat beter opletten op school. En je huiswerk doen.

Goeie raad en niet eens duur :D

Eke
18-06-14, 22:31
Iran en de VS hebben altijd al meer belangen gemeen dan de VS ooit doorhad. Die zitten nog steeds te mokken over 1979. Volwassen mannen zouden toch es daarover heen moeten stappen en in 2014 komen leven.

Het schijnt dat de volwassenheid bereikt is...



Maar ik ga naar bed. Welterusten, prikkers !

Eke
18-06-14, 22:44
Goed gezegd EKE maar ik denk niet dat het veel uithaalt bij jongetjes zoals Pizatie.


Pizatie is in wezen okay ! Hij wil graag een staat met vrede en voorspoed en geen vervelende mensen. En een staat met eigen karakter, liever geen Westerse, maar een eigen karakter.



De geschiedenis leert dat de mens wikt en God beschikt. Altijd. Ook al zeg je zelf dat je in naam van God handelt....
Ook al pluk je 20 verzen uit de Heilige Schriften. De mens wikt en God beschikt.

knots71karel
18-06-14, 22:51
Pizatie is in wezen okay ! Hij wil graag een staat met vrede en voorspoed en geen vervelende mensen. En een staat met eigen karakter, liever geen Westerse, maar een eigen karakter.



De geschiedenis leert dat de mens wikt en God beschikt. Altijd. Ook al zeg je zelf dat je in naam van God handelt....
Ook al pluk je 20 verzen uit de Heilige Schriften. De mens wikt en God beschikt.

Ik waardeer je moederlijke manier om het voor Pizatie op te nemen,maar denk dat het weinig invloed zal hebben , dit type is rijp gemaakt om zelf als JIHAD strijder te gaan vechten hij weet alleen nog niet voor wie , hij heeft zooooooooveel vijanden op zijn netvlies staan.
:cheefbek:

Bart.NL
19-06-14, 06:58
in Nederland worden soennieten ook onderdrukt . dus het is hier zeker geen paradijs!!!

Je bedoelt dat je uitkering wordt afgepakt als je in Syrië gaat strijden?

super ick
19-06-14, 08:31
Iran en de VS hebben altijd al meer belangen gemeen dan de VS ooit doorhad. Die zitten nog steeds te mokken over 1979. Volwassen mannen zouden toch es daarover heen moeten stappen en in 2014 komen leven.

Het argument dat het daar niet democratisch toegaat kunnen ze niet gebruiken. Dat gaat het in SA ook niet en daar hebben ze geen problemen mee.

mark61
19-06-14, 12:15
Het argument dat het daar niet democratisch toegaat kunnen ze niet gebruiken. Dat gaat het in SA ook niet en daar hebben ze geen problemen mee.

Zo is dat. Persoonlijk zou ik liever in Iran dan SA wonen, als ik echt echt moest kiezen tussen de twee.

super ick
19-06-14, 12:34
Zo is dat. Persoonlijk zou ik liever in Iran dan SA wonen, als ik echt echt moest kiezen tussen de twee.

Enkele jaren geleden ben ik er bijna geweest voor een opdracht. E-learningplatform tussen kleuters uit Nederland en Iran. Dan zie je dus hoe weinig mensen van elkaar verschillen. Dat ze later pas uit elkaar groeien. Door privé omstandigheden is er toen een ander in mijn plaats meegegaan. Die werden overigens wel iedere avond in het hotel door politie gecontroleerd. Ook de bagage werd tussentijds gecontroleerd en de laptops zijn een halve dag meegenomen. (Lees: gekopieerd)
De sfeer bleef wel erg vriendelijk. Ze hebben zich geen moment bedreigd gevoelt o.i.d.

:hihi: denk dat jij in beide landen snel zult bungelen. Of je kop in een mandje rolt.

vitalis
19-06-14, 12:39
Zo is dat. Persoonlijk zou ik liever in Iran dan SA wonen, als ik echt echt moest kiezen tussen de twee.

In beide heb jij niets te vrezen, denk ik.

super ick
19-06-14, 12:50
In beide heb jij niets te vrezen, denk ik.

Vrije meningsuiting is levensgevaarlijk,
Als Mark homoseksuele gevoelens heeft moet hij die daar goed zien te verbergen,
Hij moet niet betrapt worden op sex voor het huwelijk,
Hij moet niet betrapt worden op het uitdragen van zijn atheïstische gedachtengoed,
Etc,
Etc,
Ect,
Maar verder heeft hij daar niets te vrezen hoor.

mark61
19-06-14, 13:03
:hihi: denk dat jij in beide landen snel zult bungelen. Of je kop in een mandje rolt.

Alleen als ze mijn stash drank vinden :wijs: Hoewel, in Iran krijg je dan een boete, geloof ik.

Er wordt niet zoveel gebungeld in Iran. De paar gevallen krijgen zoveel aandacht dat het lijkt alsof er duizenden mensen worden opgehangen. De meeste doodvonnissen zijn bij mijn weten voor drugshandelaars, want drugs is Iran's grootste sociale probleem. Het halve leger is er elke dag zoet mee. Mannen prostitueren hun vrouwen om hun heroïne te bekostigen.

mark61
19-06-14, 13:03
In beide heb jij niets te vrezen, denk ik.

Spuit 11 weer los.

mark61
19-06-14, 13:05
Vrije meningsuiting is levensgevaarlijk,
Als Mark homoseksuele gevoelens heeft moet hij die daar goed zien te verbergen,
Hij moet niet betrapt worden op sex voor het huwelijk,
Hij moet niet betrapt worden op het uitdragen van zijn atheïstische gedachtengoed,
Etc,
Etc,
Ect,
Maar verder heeft hij daar niets te vrezen hoor.

Het grote punt in die landen is 'betrapt worden op'. Dat is de crux. Alles gebeurt daar; het gaat erom het in het verborgene te doen en er niet openlijk stoer over te doen. Of anders als je iemand's macht bedreigt, dan gaan ze wroeten. De gemiddelde Iraniër doet echt alles wat God, of liever Khamenei verboden heeft.

Anders dan Vitalis ken ik echte Iraniërs en heb uitgebreid hun levensverhalen gehoord / ze erover bevraagd.

H.P.Pas
19-06-14, 15:22
Anders dan Vitalis ken ik echte Iraniërs

Dat is natuurlijk op zich al verdacht.:aftel:

super ick
19-06-14, 15:28
Het grote punt in die landen is 'betrapt worden op'. Dat is de crux. Alles gebeurt daar; het gaat erom het in het verborgene te doen en er niet openlijk stoer over te doen. Of anders als je iemand's macht bedreigt, dan gaan ze wroeten. De gemiddelde Iraniër doet echt alles wat God, of liever Khamenei verboden heeft.

Anders dan Vitalis ken ik echte Iraniërs en heb uitgebreid hun levensverhalen gehoord / ze erover bevraagd.

369 is toch niet weinig Executies stijgen wereldwijd door 'ongehoord moorddadig' Iran en Irak - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3623101/2014/03/27/Executies-stijgen-wereldwijd-door-ongehoord-moorddadig-Iran-en-Irak.dhtml)

Ik heb een docu gezien over het dagelijks leven in Iran. Inderdaad kan achter gesloten deuren veel. Jongeren houden daar feestjes zoals hier. De overheid weet dat dat een onhoudbare situatie is dus laat veel oogluikend toe. Het gevaar zit erin als er geklaagd wordt en zij wel moeten optreden of als het openbaar wordt. Dan kan het nog steeds slecht met je aflopen. Naar mijn weten wordt er van overheidswege niet in het openbaar gestunt met zweep- en stokslagen.

Over de executies, zegt Amnesty, wordt nogal eens over de reden gelogen. Homo's worden bijvoorbeeld nog wel eens opgehangen onder het motto dat het verkrachters zijn.

'Echte Iraniers' mag je niet opvoeren als bron. Ik kan mij herinneren dat ik dat deed met Egyptische kennissen en dat, ik dacht dat jij dat was, dat afgeschoten werd omdat de mening van een paar mensen niet representatief was.

Ongelovigheid/atheïsme op zich gaat er niet gemakkelijk in in islamitische landen. Ik zei vaak maar dat ik christen was voor de begripsvorming. Ongelovigen worden als anti Islam gezien.

Ps.
Weet jij waar Knuppeltje gebleven is?

knots71karel
19-06-14, 18:32
geplaatst door Superick: Ongelovigheid/atheïsme op zich gaat er niet gemakkelijk in in islamitische landen. Ik zei vaak maar dat ik christen was voor de begripsvorming. Ongelovigen worden als anti Islam gezien.

Dat merk je hier ook !
En dat is absoluut niet waar .

knots71karel
19-06-14, 18:38
geplaatst door Superick: Ongelovigheid/atheïsme op zich gaat er niet gemakkelijk in in islamitische landen. Ik zei vaak maar dat ik christen was voor de begripsvorming. Ongelovigen worden als anti Islam gezien.

Dat merk je hier ook !
En dat is absoluut niet waar .



ik heb het onderstaande stukje al in een andere topic geplaatst maar eigenlijk past het hier nog beter bij, gezien het onderwerp van het topic.
Irak heeft de Verenigde Staten gevraagd luchtaanvallen uit te voeren in de strijd tegen jihadisten. Dit heeft de Iraakse minister van Buitenlandse Zaken, Hoshyar Zebari, woensdag gezegd.

http://media.nu.nl/m/m1mxoivaihg3_sqr256.jpg/irak-vraagt-vs-om-luchtaanvallen.jpgFoto: AFP
http://www.nu.nl/images/i18n/nl/video_small.png Bekijk video (http://www.zie.nl/video/hhszjskfrtyr)

pizatie
19-06-14, 22:50
Ik zou wat minder prikken en wat beter opletten op school. En je huiswerk doen.
ik wil later of dokter worden of piloot . maar eigelijk maakt het niet uit als ik maar goed verdien .

super ick
20-06-14, 07:39
ik wil later of dokter worden of piloot . maar eigelijk maakt het niet uit als ik maar goed verdien .

Natuurlijk Piza. Eet eerst je boterhammetje met pindakaas maar op. Calvé, wie is er niet groot mee geworden.

vitalis
20-06-14, 09:56
Vrije meningsuiting is levensgevaarlijk,
Als Mark homoseksuele gevoelens heeft moet hij die daar goed zien te verbergen,
Hij moet niet betrapt worden op sex voor het huwelijk,
Hij moet niet betrapt worden op het uitdragen van zijn atheïstische gedachtengoed,
Etc,
Etc,
Ect,
Maar verder heeft hij daar niets te vrezen hoor.

Ik denk dat hem dat prima gaat lukken.

vitalis
20-06-14, 09:57
Het grote punt in die landen is 'betrapt worden op'. Dat is de crux. Alles gebeurt daar; het gaat erom het in het verborgene te doen en er niet openlijk stoer over te doen. Of anders als je iemand's macht bedreigt, dan gaan ze wroeten. De gemiddelde Iraniër doet echt alles wat God, of liever Khamenei verboden heeft.

Anders dan Vitalis ken ik echte Iraniërs en heb uitgebreid hun levensverhalen gehoord / ze erover bevraagd.

Je vergist je, ik ken ze ook, en weet ook wat ze hebben moeten doorstaan.

knots71karel
20-06-14, 12:15
Je vergist je, ik ken ze ook, en weet ook wat ze hebben moeten doorstaan.

Ach dit is welles , nietdus tegen elkaar , maar laat mij maar liever in NEDERLAND blijven , het landje waar vreselijk op wordt gekankerd ,maar voorlopen met STIP OP NUMMER EEN bij de ASIEL ZOEKERS (omdat het zo slecht hier is ?