PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Islamitisch kalifaat van ISIS een feit



MoStar
29-06-14, 21:49
19044


De groep rebellen van ISIS, die de afgelopen weken aan een plundertocht door Irak zijn begonnen, hebben officieel een Islamitische Kalifaat uitgeroepen.


De leider van het kalifaat, de kalief, is Abu Bakr al-Baghdadi, de leider van de groep soennitische rebellen. Volgens de regels van de Islamitische kalifaat zijn alle moslims verplicht om de kalief te volgen want dat is de wil van Allah.


ISIS zal tevens haar naam veranderen van Islamitische Staat voor Irak en Syrië naar Islamitische Staat. Ondertussen maken steeds meer mensen zich zorgen over de groep en sluiten steeds meer groeperingen, waaronder de Koerden, aan bij de tegenpartij die de opmars van de rebellen probeert tegen te houden.


Foto: Twitter (https://pbs.twimg.com/media/BqgHmUXCEAEJA2t.jpg:large)

super ick
30-06-14, 08:42
Gemaskerde mannen..............

Bofko
30-06-14, 11:33
Abu Bakr al-Baghdadi,


Kijk eens aan , ambitieus groepje....Na Mohammed de profeet , en Abu Bakr zijn meest trouwe bondgenoot word deze kalief de nr 3 in de hierarchie van all-time beste moslims. En ze willen in 2014 doorgaan waar ze in 634 gebleven waren.

mark61
30-06-14, 14:06
Kijk eens aan , ambitieus groepje....Na Mohammed de profeet , en Abu Bakr zijn meest trouwe bondgenoot word deze kalief de nr 3 in de hierarchie van all-time beste moslims. En ze willen in 2014 doorgaan waar ze in 634 gebleven waren.

Nou, het kalifaat is pas in 1924 opgeheven heur :ego:

Bofko
30-06-14, 14:25
Ja klopt. Maar ik zat een beetje naar die naam te kijken en volgens mij was het kalifaat van 1924 in de ogen van huidige ISIS-aanhangers behoorlijk geperverteerd. Die gaan het liefst zover mogelijk terug omdat toen de meeste 'islam-zuiverheid' te vinden was..

H.P.Pas
30-06-14, 15:01
Nou, het kalifaat is pas in 1924 opgeheven heur :ego:

Alleen Raschidun tellen mee. :ego:

mark61
30-06-14, 17:51
Alleen Raschidun tellen mee. :ego:

Dan is deze al-Baghdadi ook een illi :ego:

Giuseppe
30-06-14, 20:26
Wat een grap. Belediging voor de islamitische geschiedenis.

SportFreak
30-06-14, 20:52
Vieze kuthonden dat jullie zijn.....heb beetje respect voor de islam en de geschiedenis ervan

naam
30-06-14, 22:00
Iedereen blij met het nieuwe kalifaat?

Tahtah88
30-06-14, 22:32
Het Khalifaat komt er sowieso dat is een feit maar de stichters zullen niet de taliban of isis zijn.

mark61
30-06-14, 22:48
Vieze kuthonden dat jullie zijn.....heb beetje respect voor de islam en de geschiedenis ervan

Huh? Waar heb je het in godsnaam over? Scheld liever die isissers uit. Imbeciel.

vitalis
30-06-14, 22:51
Vieze kuthonden dat jullie zijn.....heb beetje respect voor de islam en de geschiedenis ervan

Waarom?

Karin.N
30-06-14, 22:55
Vieze kuthonden dat jullie zijn.....heb beetje respect voor de islam en de geschiedenis ervan

Je bedoelt net zoveel respect als jij voor andere culturen en hun geschiedenis hebt?

pizatie
30-06-14, 23:10
Waarom?

omdat wij moslims de beste mensen zijn onders de mensheid . wij volgen god

naam
01-07-14, 00:09
omdat wij moslims de beste mensen zijn onders de mensheid . wij volgen godIk snap het, jullie moslims zijn een soort Übermenschen.

pizatie
01-07-14, 01:02
Ik snap het, jullie moslims zijn een soort Übermenschen.

wij zijn de mensen die god volgen . en daar gaat het om in dit leven .

moge god alle moslims op aarde het beste geven .

(leen)
01-07-14, 08:52
wij zijn de mensen die god volgen . en daar gaat het om in dit leven .

moge god alle moslims op aarde het beste geven .

Ja daar is hij erg druk mee deze dagen.

naam
01-07-14, 08:56
wij zijn de mensen die god volgen . en daar gaat het om in dit leven .

moge god alle moslims op aarde het beste geven .En lukt het hem een beetje denk je?

Karin.N
01-07-14, 09:15
wij zijn de mensen die god volgen . en daar gaat het om in dit leven .

moge god alle moslims op aarde het beste geven .

Volg jij je god gerust, maar kom niet bij ons ongelovigen zeiken dat hetgeen jouw god jou en de jouwen schenkt, je niet aanstaat :blowen:

super ick
01-07-14, 09:28
omdat wij moslims de beste mensen zijn onders de mensheid . wij volgen god

Heil. Heil. Heil.

super ick
01-07-14, 09:30
wij zijn de mensen die god volgen . en daar gaat het om in dit leven .

moge god alle moslims op aarde het beste geven .

Dat doet hij toch?

Hij heeft de moslims Boko Haram, Al Qaida, ISIS, etc gegeven.

pizatie
01-07-14, 22:34
Dat doet hij toch?

Hij heeft de moslims Boko Haram, Al Qaida, ISIS, etc gegeven.

die zijn dwalende .

super ick
02-07-14, 08:35
die zijn dwalende .

Lullig dan voor de jihadisten. Dat wordt een enkeltje hel ipv hele dagen lekkere wijven ontmaagden.

The_Grand_Wazoo
02-07-14, 08:59
omdat wij moslims de beste mensen zijn onders de mensheid . wij volgen god

:wat?!:

Treurig, zo ontzettend tenekrommend, tranentrekkend treurig.

Je ziet de marcherende colonnes al voor je, onder wapperende zwarte banieren. Eén Ummah, één profeet, scanderen zij. En de ongelovigen mogen worden afgemaakt. Dat mag van God, want dat zijn mindere mensen.

The_Grand_Wazoo
02-07-14, 09:00
die zijn dwalende .

Omdat ... volgens hen ben jij dwalende.

Een minder mens, zeg maar.

vitalis
02-07-14, 09:24
omdat wij moslims de beste mensen zijn onders de mensheid . wij volgen god

Helaas, een afgod...

CONTRA
02-07-14, 15:36
moge god alle moslims op aarde het beste geven .

gezien de meeste moslims in achtergestelde gebieden leven en de welvaartslanden daarentegen vooral bevolkt worden door atheisten en kristenen heb ik de indruk dat jouw god er helemaal geen zin in heeft om moslims het beste te geven.

super ick
02-07-14, 17:40
:wat?!:

Treurig, zo ontzettend tenekrommend, tranentrekkend treurig.

Je ziet de marcherende colonnes al voor je, onder wapperende zwarte banieren. Eén Ummah, één profeet, scanderen zij. En de ongelovigen mogen worden afgemaakt. Dat mag van God, want dat zijn mindere mensen.

Hij is er wel eerlijk over. Geeft geen politiek correcte antwoorden maar verwoord het zoals vele gelovigen diep van binnen stiekum denken dat het in elkaar zit. Ik geloof in de goede God alle anderen gaan de hel in.

pizatie
02-07-14, 23:56
Omdat ... volgens hen ben jij dwalende.

Een minder mens, zeg maar.


ik ken de feiten . daar kunnen ze niet om heen .


dan heb ik een vraag aan ISIS . hebben ze ook plannen voor de toekomst . werk voor de mensen de handel met andere landen . hoe komen we aan ons geld .

pizatie
02-07-14, 23:58
gezien de meeste moslims in achtergestelde gebieden leven en de welvaartslanden daarentegen vooral bevolkt worden door atheisten en kristenen heb ik de indruk dat jouw god er helemaal geen zin in heeft om moslims het beste te geven.
atheisten en christenen zijn de vijanden van god . dus ik neem ze niet al te sereuis .


atheisten geloven helemaal niet . en de christenen zijn god vergeten . 1 pot nat dus .


ik heb het over oprechte moslims. dus geen seculiere of sjieten of dat andere schorem .

pizatie
03-07-14, 00:00
:wat?!:

Treurig, zo ontzettend tenekrommend, tranentrekkend treurig.

Je ziet de marcherende colonnes al voor je, onder wapperende zwarte banieren. Eén Ummah, één profeet, scanderen zij. En de ongelovigen mogen worden afgemaakt. Dat mag van God, want dat zijn mindere mensen.

jij luistert te veel naar de media . moet je niet doen. zelf denken!


ongelovigen en seculiere moslims hebben niets te vrezen. als ze belastingen betalen en zich aan e regels houden .

super ick
03-07-14, 08:51
atheisten en christenen zijn de vijanden van god . dus ik neem ze niet al te sereuis .


atheisten geloven helemaal niet . en de christenen zijn god vergeten . 1 pot nat dus .


ik heb het over oprechte moslims. dus geen seculiere of sjieten of dat andere schorem .

Je weet ook dat je strafbaar bent als je discrimineert op basis van levensovertuiging? En dat het buiten dat nogal dom is om alles wat je niet aan staat 1 pot nat te noemen?

Jij bent heel erg ziek. Hoop dat het na de pubertijd nog goed met je komt.

The_Grand_Wazoo
03-07-14, 15:31
jij luistert te veel naar de media . moet je niet doen. zelf denken!


ongelovigen en seculiere moslims hebben niets te vrezen. als ze belastingen betalen en zich aan e regels houden .

Nee, ik luister naar jou.

Jij zegt dat moslims, en alleen moslims, beter zijn dan andere mensen.

Deze gedachte ligt ten grondslag aan alle genocides in deze wereld.

pizatie
03-07-14, 22:58
Nee, ik luister naar jou.

Jij zegt dat moslims, en alleen moslims, beter zijn dan andere mensen.

Deze gedachte ligt ten grondslag aan alle genocides in deze wereld.

mensen die in god geloven zijn beter .


jij moet stopen met te denken met een westerse gedachten. dat zal je nergens brengen en never nooit gelukkig maken .

pizatie
03-07-14, 23:00
Je weet ook dat je strafbaar bent als je discrimineert op basis van levensovertuiging? En dat het buiten dat nogal dom is om alles wat je niet aan staat 1 pot nat te noemen?

Jij bent heel erg ziek. Hoop dat het na de pubertijd nog goed met je komt.

jij wilt met monddood maken ? dat gaat je niet lukken .


ik mag me mening zeggen . als je dat niet aanstaat dan heb je zelf een probleem .

H.P.Pas
03-07-14, 23:02
ik mag me mening zeggen . als je dat niet aanstaat dan heb je zelf een probleem .


Jij moet stoppen met westerse gedachten. Zo beland je in de vuur.

pizatie
03-07-14, 23:07
Jij moet stoppen met westerse gedachten. Zo beland je in de vuur.

nee want ik geloof in god .

The_Grand_Wazoo
03-07-14, 23:56
nee want ik geloof in god .

Dan doen Christenen en Joden ook. Dat antwoord volstaat niet.

Wat Pas bedoelt is dat jij van een vrijheid gebruik maakt en tegelijkertijd mensen verheerlijkt die dergelijke vrijheden aan andersdenkenden ontzegt.

Jij stelt dat je niet alleen in God gelooft, maar dat je op de enige juiste manier in God gelooft. Jij matigt je het recht aan over anderen te oordelen. Dat mag natuurlijk. Het forum in dit seculiere deel van de wereld hier geeft aan ieder mens het recht om te geloven op de manier waarop die mens het meeste vrede met zich zelf en de wereld om zich heen g
Heeft. Je hoeft niet bang te zijn 's nachts uit bed gesleurd te worden en gemarteld te worden omdat je liever met je rechter dan met je linkerhand je billen afveegt.

Door je te beroepen op die vrijheid, keur je impliciet de ideeënwereld van ISIS af. Die staan dergelijke vrijheden namelijk niet toe.

pizatie
04-07-14, 00:23
Dan doen Christenen en Joden ook. Dat antwoord volstaat niet.

Wat Pas bedoelt is dat jij van een vrijheid gebruik maakt en tegelijkertijd mensen verheerlijkt die dergelijke vrijheden aan andersdenkenden ontzegt.

Jij stelt dat je niet alleen in God gelooft, maar dat je op de enige juiste manier in God gelooft. Jij matigt je het recht aan over anderen te oordelen. Dat mag natuurlijk. Het forum in dit seculiere deel van de wereld hier geeft aan ieder mens het recht om te geloven op de manier waarop die mens het meeste vrede met zich zelf en de wereld om zich heen g
Heeft. Je hoeft niet bang te zijn 's nachts uit bed gesleurd te worden en gemarteld te worden omdat je liever met je rechter dan met je linkerhand je billen afveegt.

Door je te beroepen op die vrijheid, keur je impliciet de ideeënwereld van ISIS af. Die staan dergelijke vrijheden namelijk niet toe.

ik ben het er niet mee eens.


joden en christenen en seculiere moslims hebben niets met god te maken . ze misbruiken zijn naam . ze houden veel van het leven en haar slechte dingen.

we zitten in een tijd waar je moet kiezen tussen het kwaad en het goede . ik kies altijd het goede en dat heb je enkel bij god .

ik ben geen schaap ik zal nooit een volger zijn van de meerderheid .

The_Grand_Wazoo
04-07-14, 10:09
ik ben het er niet mee eens.


joden en christenen en seculiere moslims hebben niets met god te maken . ze misbruiken zijn naam . ze houden veel van het leven en haar slechte dingen.


Van het leven houden is slecht? Jij waagt het de grootste gift die jouw schepper jou heeft gegeven slecht te noemen?




we zitten in een tijd waar je moet kiezen tussen het kwaad en het goede .

O, is dat zo. En dat weet jij? Na zeventien jaartjes te hebben rond gekeken op deze aardkloot, begiftigt met een matige intelligentie, denk jij dergelijke grote inzichten te kunnen hebben.

Je wordt een beetje lachwekkend




ik kies altijd het goede en dat heb je enkel bij god .


Dat wordt door zo veel mensen beweerd, christen, joden. Die zijn niet 'echt' bij God. Zeg jij. Ik weet dat nog niet zo zeker. Misschien zit jij wel verkeerd. Zou zo maar kunnen. Met je verheerlijking van rondschietende gemaskerde dwazen als ISIS, vermoed ik zomaar dat jij helemaal niet zo dicht bij God zit, maar veel dichter bij de op bloedbeluste duivel.





ik ben geen schaap ik zal nooit een volger zijn van de meerderheid .

Ook binnen minderheden heb je schapen. Of je tot een meer- of minderheid behoort is volstrekt irrelevant.

vitalis
04-07-14, 15:08
ik ben het er niet mee eens.


joden en christenen en seculiere moslims hebben niets met god te maken . ze misbruiken zijn naam . ze houden veel van het leven en haar slechte dingen.

we zitten in een tijd waar je moet kiezen tussen het kwaad en het goede . ik kies altijd het goede en dat heb je enkel bij god .

ik ben geen schaap ik zal nooit een volger zijn van de meerderheid .

Nou, dat klopt wel. Met jouw god hebben we gelukkig niets te maken...

Senor Canardo
04-07-14, 16:13
ik kies altijd het goede en dat heb je enkel bij god

Naar aanleiding van bovenstaande zinsnede van onze sektariër-apologeet moest Senor Canardo gelijk denken aan het Euthyphro-dilemma =

Is iets wat van God komt goed omdat het van God komt of kiest God het goede omdat het goede goed is?

Euthyphro dilemma - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Euthyphro_dilemma)

pizatie
04-07-14, 23:26
Van het leven houden is slecht? Jij waagt het de grootste gift die jouw schepper jou heeft gegeven slecht te noemen?



O, is dat zo. En dat weet jij? Na zeventien jaartjes te hebben rond gekeken op deze aardkloot, begiftigt met een matige intelligentie, denk jij dergelijke grote inzichten te kunnen hebben.

Je wordt een beetje lachwekkend


Dat wordt door zo veel mensen beweerd, christen, joden. Die zijn niet 'echt' bij God. Zeg jij. Ik weet dat nog niet zo zeker. Misschien zit jij wel verkeerd. Zou zo maar kunnen. Met je verheerlijking van rondschietende gemaskerde dwazen als ISIS, vermoed ik zomaar dat jij helemaal niet zo dicht bij God zit, maar veel dichter bij de op bloedbeluste duivel.


Ook binnen minderheden heb je schapen. Of je tot een meer- of minderheid behoort is volstrekt irrelevant.

je mag wel van het leven houden. maar niet op de manier hoe joden.christenen en seculiere moslims dat doen.


ik weet best veel van het leven. en daar ben ik trots op


beweren en bewijzen zijn 2 verschillende dingen . de Islam is de enige Waarheid .

pizatie
04-07-14, 23:27
Naar aanleiding van bovenstaande zinsnede van onze sektariër-apologeet moest Senor Canardo gelijk denken aan het Euthyphro-dilemma =

Is iets wat van God komt goed omdat het van God komt of kiest God het goede omdat het goede goed is?

Euthyphro dilemma - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Euthyphro_dilemma)

jou heb ik al vaak gesproken op marokko.nl .


jij weet donders goed hoe ik er over denk ?

pizatie
04-07-14, 23:27
Nou, dat klopt wel. Met jouw god hebben we gelukkig niets te maken...
dat heb je wel !


er is namelijk maar 1 god !


:blij:

vitalis
05-07-14, 00:36
dat heb je wel !


er is namelijk maar 1 god !



:blij:

:lachu:

super ick
05-07-14, 08:55
jou heb ik al vaak gesproken op marokko.nl .


jij weet donders goed hoe ik er over denk ?

Deed je dat maar...........denken.

The_Grand_Wazoo
05-07-14, 11:13
je mag wel van het leven houden. maar niet op de manier hoe joden.christenen en seculiere moslims dat doen.



Huh ... meen je nou echt serieus wat je hier schrijft?
Besef je ook de consequenties van jouw ideeën?
Hoe kun jij eisen dat jouw ideeën worden gerespecteerd, terwijl de inhoud van jouw ideeën een volstrekt disrespect jegens andere religies inhoudt.

Roepen dat jouw uitleg van de islam de enige ware is en dat andere moslims minderwaardig zijn (en dan heb ik het nog niet eens over andere geloven), is op zijn zachtst gezegd onsmakelijk. Het is bovendien gebaseerd op een circulaire bewijsvoering.