PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws ISIS: Het is de plicht voor iedere moslim om te verhuizen naar de kalifaat



MoStar
03-07-14, 00:43
19050


Eerder deze week riep ISIS het Islamitisch kalifaat uit. De veroverde stukken land in Irak en in Syrië vormen de nieuwe Islamitische heilstaat welke geregeerd zullen worden onder kalief Abu Bakr al-Baghdadi, de leider van de ISIS beweging.


Volgens diezelfde al-Baghdadi is het de plicht van iedere moslim om te verhuizen naar het "Huis van Allah". De kalief liet dit weten in een audiofragment dat onlangs op het internet werd gepubliceerd. In hetzelfde fragment riep de kersverse kalief moslims op om overal ter wereld mishandelingen jegens moslims met harde hand te vergelden.


Overigens stelt al-Baghdadi nog wel een aantal eisen aan de moslims die verhuizen naar de nieuwe heilstaat. Zo ziet de leider het liefst dat predikers, rechters, artsen, ingenieurs en mensen met politieke- en militaire ervaring naar het kalifaat verhuizen om de nieuwe Islamitische samenleving vorm te geven.


ISIS ligt overigens niet lekker bij andere Islamitische rebellengroepen, waaronder al-Qaeda. Al-Baghdadi ziet zichzelf als de enige ware leider van de Islam en dus de wereld. Ook de rebellengroeperingen die ook tegen het beleid van Bashar al-Assad vechten, hebben niets met de opvattingen van ISIS.

Foto: thierry ehrmann (https://www.flickr.com/photos/home_of_chaos/)

Ibrah1234
03-07-14, 19:37
Helaas verhuizen veel Joden vanuit Frankrijk richting Israël vanwege het steeds sterker wordende antisemitisme.

Fears of Anti-Semitism: More and More French Jews Emigrating to Israel (http://www.spiegel.de/international/world/jews-emigrating-from-france-to-israel-a-822928.html)

pizatie
03-07-14, 22:01
Israel is een terreurstaat . dat we dat inzien .

Ibrah1234
04-07-14, 06:13
Israel is een terreurstaat . dat we dat inzien .

Als de Joden niet zouden zijn genoemd in zowel koran als bijbel dan had niemand het over Israël en de Joden gehad en had er geen haan naar gekraaid.

Ze hebben simpelweg de pech gehad dat ruim 1500 jaar later hun godsdienst is gekopieerd en veranderd.

Christendom en Jodendom zijn afscheidingen van het moedergeloof, het Jodendom. Eigenlijk zijn het alle drie geloofsbroeders.

super ick
04-07-14, 08:51
Israel is een terreurstaat . dat we dat inzien .

hoe kom je daarbij? Iran en Irak, twee moslimlanden hebben onderling vele malen meer moslimslachtoffers gemaakt. Over heel de wereld zijn landen gesticht, veroverd, grenzen gemaakt, verlegd, etc. maar alle ogen moeten gericht zijn op Israel. Landen waar mensen in het openbaar worden opgehangen, opzettelijk langzaam zodat ze stikken, waar handen en hoofden in het openbaar worden afgehakt, die landen nemen Israel de maat als afleider voor hun eigen brute schendingen van mensenrechten. Jordaniers, ehhhh ik bedoel Palestijnen, worden door hun eigen leiders belazerd en onderdrukt maar daar hoor helemaal niemand over hier.

alle sleutelfiguren uit de Koran bestonden al eeuwen in het Jodendom, ver voordat de islam bestond. Ik heb hier al eens citaten uit de Koran geplaatst waarin Allah onomwonden aangeeft dat Israel het land van, voor de Joden is. Daar mogen moslims niet zomaar aan voorbij gaan. Ik heb jou om een reactie gevraagd maar deze nooit gekregen. Ineens was je weg uit dat topic. Ik wacht nog........

ik ben niet gelovig maar misschien kan je begrijpen dat het bizar voor mij is als ik twee geloven die voor 99,9% gelijk zijn elkaar de tent uit zie vechten. Dan denk ik: mensen waarom negeren jullie de overeenkomsten?

pizatie
04-07-14, 22:32
Als de Joden niet zouden zijn genoemd in zowel koran als bijbel dan had niemand het over Israël en de Joden gehad en had er geen haan naar gekraaid.

Ze hebben simpelweg de pech gehad dat ruim 1500 jaar later hun godsdienst is gekopieerd en veranderd.

Christendom en Jodendom zijn afscheidingen van het moedergeloof, het Jodendom. Eigenlijk zijn het alle drie geloofsbroeders.

zowel het jodendom en christendom zijn vals. daar zijn feiten van waar niemand om heen kan. de bijbel is zovaak verandert .


echt waar de enige ware Religie is de Islam.

pizatie
04-07-14, 22:34
hoe kom je daarbij? Iran en Irak, twee moslimlanden hebben onderling vele malen meer moslimslachtoffers gemaakt. Over heel de wereld zijn landen gesticht, veroverd, grenzen gemaakt, verlegd, etc. maar alle ogen moeten gericht zijn op Israel. Landen waar mensen in het openbaar worden opgehangen, opzettelijk langzaam zodat ze stikken, waar handen en hoofden in het openbaar worden afgehakt, die landen nemen Israel de maat als afleider voor hun eigen brute schendingen van mensenrechten. Jordaniers, ehhhh ik bedoel Palestijnen, worden door hun eigen leiders belazerd en onderdrukt maar daar hoor helemaal niemand over hier.

alle sleutelfiguren uit de Koran bestonden al eeuwen in het Jodendom, ver voordat de islam bestond. Ik heb hier al eens citaten uit de Koran geplaatst waarin Allah onomwonden aangeeft dat Israel het land van, voor de Joden is. Daar mogen moslims niet zomaar aan voorbij gaan. Ik heb jou om een reactie gevraagd maar deze nooit gekregen. Ineens was je weg uit dat topic. Ik wacht nog........

ik ben niet gelovig maar misschien kan je begrijpen dat het bizar voor mij is als ik twee geloven die voor 99,9% gelijk zijn elkaar de tent uit zie vechten. Dan denk ik: mensen waarom negeren jullie de overeenkomsten?

dat er oorlog is in Irak is de schuld van Amerika en haar duivelse volgers . 2003 weetje nog


Israel is opgericht met moord.brand en het doden van kinderen en vrouwen. 1947 was een Hel OM NOOIT TE VERGETEN.

kwaadaardig gewoon . er bestaat geen land die erger is dan Israel . geen 1

vitalis
04-07-14, 23:33
dat er oorlog is in Irak is de schuld van Amerika en haar duivelse volgers . 2003 weetje nog


Israel is opgericht met moord.brand en het doden van kinderen en vrouwen. 1947 was een Hel OM NOOIT TE VERGETEN.

kwaadaardig gewoon . er bestaat geen land die erger is dan Israel . geen 1

Ieder moslimland is erger dan Israël.

Ibrah1234
05-07-14, 11:47
zowel het jodendom en christendom zijn vals. daar zijn feiten van waar niemand om heen kan. de bijbel is zovaak verandert .


echt waar de enige ware Religie is de Islam.


Waarom is het Jodendom vals? Als het Jodendom vals is dan is de Islam dat ook want dat is immers de laatste gewijzigde variant van het Jodendom.

Het merendeel, inclusief de profeten, is simpelweg gekopieerd.

De Koran maakt tevens melding van het feit dat Israel het beloofde land is voor de Joden wat ze met hand en tand dienen te beschermen omdat ze anders het onderspit zullen delven. De koran moedigt het zionisme aan.

Als we naar de huidige situatie kijken, waarbij Israel reeds decennia lang onder vuur ligt en Israel alle zeilen moet bijzetten niet te worden vernietigd, dan geeft de Koran een nauwkeurige beschrijving van gebeurtenissen die nog dienen plaats te vinden.

knots71karel
05-07-14, 12:48
zowel het jodendom en christendom zijn vals. daar zijn feiten van waar niemand om heen kan. de bijbel is zovaak verandert .


echt waar de enige ware Religie is de Islam.

Toen MOHAMMED 400 JAAR NA CHRISTUS , werd geboren ,was dezelfde relegie er al .
Vandaag de dag hoef je zoiets niet meer te proberen , om je voor PROFEET uit te geven , je zou zo door de ''mandvallen'' !
Net zo als de zgn ''wonderen '' bij de R.K gek dat die nu niet meer voorkomen !

knots71karel
05-07-14, 12:56
dat er oorlog is in Irak is de schuld van Amerika en haar duivelse volgers . 2003 weetje nog


Israel is opgericht met moord.brand en het doden van kinderen en vrouwen. 1947 was een Hel OM NOOIT TE VERGETEN.



kwaadaardig gewoon . er bestaat geen land die erger is dan Israel . geen 1

JE bent verziekt opgevoed met haat ,kijk liever naar je soortgenoten (die zich ook moslim noemen) zoals de brave TALIBAN BOKO HARAM en nu het tuig dat het MIDDEN OOSTEN terroriseerd !
Wet je wat jij moet doen ? dit :
Verwijder eerst de BALK uit je eigen ogen eer dat je de SPLINTER in een ander mens ogen ziet.
Of te wel verbeter de WERELD maar begin bij je zelf (voor zo ver dat nog kan met je ziekelijke aangeboren haat , tegen mensen die je niet eens kan !

Ibrah1234
05-07-14, 14:29
Israel is een terreurstaat . dat we dat inzien .


2:47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. (Herhaling in Soera 2:122.)
2:40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
17:104. En Wij (dat is Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."
Soera 5:19-21 "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd (Israël) en keert het niet de rug toe, anders zult u verliezers worden." (Soera 5:19-21)

Lees ik dat verkeerd of zegt Allah hier in de koran dat alle Joden moeten terugkeren naar Israël en dat ze het uitverkoren volk zijn? M.a.w. is het zionisme niet de wil van Allah?
In de koran valt immers te lezen dat Allah alle Joden zal samenbrengen in het beloofde land. Het zionisme is dus iets wat 1500 jaar geleden al in de koran is aangekondigd.

Kan bijna niet anders dat Israël goddelijke bescherming heeft genoten want de gevoerde oorlogen waren van het kaliber David en Goliath. Dat het land in zijn huidige vorm überhaupt nog bestaat is al een godswonder.

super ick
05-07-14, 17:27
2:47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. (Herhaling in Soera 2:122.)
2:40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
17:104. En Wij (dat is Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."
Soera 5:19-21 "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd (Israël) en keert het niet de rug toe, anders zult u verliezers worden." (Soera 5:19-21)

Lees ik dat verkeerd of zegt Allah hier in de koran dat alle Joden moeten terugkeren naar Israël en dat ze het uitverkoren volk zijn? M.a.w. is het zionisme niet de wil van Allah?
In de koran valt immers te lezen dat Allah alle Joden zal samenbrengen in het beloofde land. Het zionisme is dus iets wat 1500 jaar geleden al in de koran is aangekondigd.

Kan bijna niet anders dat Israël goddelijke bescherming heeft genoten want de gevoerde oorlogen waren van het kaliber David en Goliath. Dat het land in zijn huidige vorm überhaupt nog bestaat is al een godswonder.

Dit heb ook al een keer geprobeerd maar helaas geen reactie gekregen. Ik ben benieuwd.

Ibrah1234
05-07-14, 22:04
Dit heb ook al een keer geprobeerd maar helaas geen reactie gekregen. Ik ben benieuwd.

Het is inmiddels ook mijn tweede poging. Verwacht ook geen zinnig antwoord.

Ibrah1234
06-07-14, 13:04
Ja zeker, komt gewoon doordat de Israeli's een geweldig leger hebben, technologisch gezien het beste van de wereld en met een ongekende slagkracht. Verder, die gasten zijn slim, goed opgeleid, niet bang voor niets, en dat is de mentaliteit, die zie ik ook bij twee joodse vrienden van mij.

Dat was ten tijde van de Jom Kippoer en zesdaagse oorlog echt niet zo. Stemerdink heeft toen nog tweedehands Centurion tanks laten invliegen.

Een wonder dat ze niet zijn overlopen.

super ick
06-07-14, 15:10
Dat was ten tijde van de Jom Kippoer en zesdaagse oorlog echt niet zo. Stemerdink heeft toen nog tweedehands Centurion tanks laten invliegen.

Een wonder dat ze niet zijn overlopen.

Als je compacte goed geregisseerde aanvallen kunt lanceren dan kan een meerderheid daarvan in paniek raken. Zeker als het een slecht georganiseerd leger is.
Daarnaast vechten ze niet omdat ze geen oorlog willen verliezen, ze vechten voor hun leven. Anders gaan ze er allemaal aan en houdt Israel op te bestaan. Logisch dat ze tot in hun vezels gemotiveerd zijn.

pizatie
06-07-14, 23:11
2:47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. (Herhaling in Soera 2:122.)
2:40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
17:104. En Wij (dat is Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."
Soera 5:19-21 "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd (Israël) en keert het niet de rug toe, anders zult u verliezers worden." (Soera 5:19-21)

Lees ik dat verkeerd of zegt Allah hier in de koran dat alle Joden moeten terugkeren naar Israël en dat ze het uitverkoren volk zijn? M.a.w. is het zionisme niet de wil van Allah?
In de koran valt immers te lezen dat Allah alle Joden zal samenbrengen in het beloofde land. Het zionisme is dus iets wat 1500 jaar geleden al in de koran is aangekondigd.

Kan bijna niet anders dat Israël goddelijke bescherming heeft genoten want de gevoerde oorlogen waren van het kaliber David en Goliath. Dat het land in zijn huidige vorm überhaupt nog bestaat is al een godswonder.

god heeft de Joden zo vaak straf gegeven zou je bedoelen ? als ik jou moet geloven dan . laast nog in europa 6 miljoen .

zou god zijn liefjes zo vaak straffen dan ?



het jodendom is een leugen .dat kan ik je verzekeren .

knots71karel
06-07-14, 23:23
god heeft de Joden zo vaak straf gegeven zou je bedoelen ? als ik jou moet geloven dan . laast nog in europa 6 miljoen .

zou god zijn liefjes zo vaak straffen dan ?



het jodendom is een leugen .dat kan ik je verzekeren .

ALS jodenhater kun je niet anders zeggen , heeft een JOOD jou ooit kwaad gedaan ?

En niet zeuren en zeiken over je zgn ''broeders'' want lees dan ff verder
GOD straft ook de massa moorden begaan door MOSLIMS niet !
Integendeel hij kijkt toe als ze elkaar afslachten als beesten !
Wil je bewijzen zien?

:rolleyes:

pizatie
06-07-14, 23:25
ALS jodenhater kun je niet anders zeggen , heeft een JOOD jou ooit kwaad gedaan ?

En niet zeuren en zeiken over je zgn ''broeders'' want lees dan ff verder
GOD straft ook de massa moorden begaan door MOSLIMS niet !
Integendeel hij kijkt toe als ze elkaar afslachten als beesten !
Wil je bewijzen zien?

:rolleyes:

ik een jodenhater ? grapjas . mijn vriendin is joods!!

ik heb zeker wat tegen de terreurstaat Israhel!! de bezetters en moordenaars !!

een moslim zal dat nooit doen. want dat is verboden in de Islam

Ibrah1234
07-07-14, 01:27
Als je compacte goed geregisseerde aanvallen kunt lanceren dan kan een meerderheid daarvan in paniek raken. Zeker als het een slecht georganiseerd leger is.
Daarnaast vechten ze niet omdat ze geen oorlog willen verliezen, ze vechten voor hun leven. Anders gaan ze er allemaal aan en houdt Israel op te bestaan. Logisch dat ze tot in hun vezels gemotiveerd zijn.

Maar de stemming is zo veranderd. Eind jaren 80 en begin jaren 90 toen ik van de middelbare school af kwam gingen veel van mijn leeftijdsgenoten nog in de vakantie werken in een kibboets.

Dat waren vrijwel allemaal idealisten en vooral van linkse signatuur. Maar de algemene opinie rondom Israël was toen volstrekt anders.

super ick
07-07-14, 07:45
Maar de stemming is zo veranderd. Eind jaren 80 en begin jaren 90 toen ik van de middelbare school af kwam gingen veel van mijn leeftijdsgenoten nog in de vakantie werken in een kibboets.

Dat waren vrijwel allemaal idealisten en vooral van linkse signatuur. Maar de algemene opinie rondom Israël was toen volstrekt anders.

Arbeiders zijn veelal geen ongeschoolde krachten meer die domweg stemden op een partij die net deden of ze er voor hen waren. Moslims zijn nu het stemvee voor de grootste linkse partij van Nederland. Dat is er veranderd. Dan moet je kritisch of bijna anti-israel zijn. Dat hoort erbij.