PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Opkomst jihad baart veel moslims zorgen



MoStar
03-07-14, 00:54
19052


Niet iedere moslim is bereid om de wapens op te pakken en naar Syrië of Irak te vertrekken. Sterker nog, uit een onderzoek dat door het Pew Research Center werd gehouden onder 14.000 moslims in 14 verschillende landen bleek dat het overgrote deel niets heeft met de heilige oorlog die onder andere door ISIS wordt aangewakkerd.


Met name in islamitische landen waar de meer extreme vormen van de islam geen grip op de bevolking hebben, maken moslims zich zorgen over de nieuwe ontwikkelingen in Irak. Meer dan 90% van deze moslims heeft niets met bewegingen als al-Qaeda, ISIS, Hezbollah en Boko Haram.


Ook worden door deze moslims het plegen van zelfmoordaanslagen vaker afgekeurd dan in het verleden. De meningen over deze kwestie verschillen echter per land. Zo vinden meer dan vier op de tien Palestijnen het plegen van een zelfmoordaanslag gerechtvaardigd indien er een goede motivatie voor is.


Toch lag dit percentage ook in Palestina een aantal jaar terug nog vele malen hoger. Daarnaast is het goed mogelijk dat dit niet met de islam als geloof te maken heeft, maar met de benarde positie waarin de Palestijnen zich bevinden.

Uit Nederland zijn er inmiddels 80 moslims vertrokken om hun broeders te helpen in Syrië. Daarnaast worden er in Nederland ook pro-ISIS demonstraties gehouden. Het is echter nog de vraag of deze Nederlandse moslims in zullen gaan op de gastvrije uitnodiging van kalief Abu Bakr al-Baghdadi om in de nieuwe Islamitische staat te wonen.

Foto: Ãŀ ЈðҢąňү (https://www.flickr.com/photos/khaled-al-johany/)

Bofko
03-07-14, 02:47
[Het is echter nog de vraag of deze Nederlandse moslims in zullen gaan op de gastvrije uitnodiging van kalief Abu Bakr al-Baghdadi om in de nieuwe Islamitische staat te wonen.

Die nieuwe ISIS-staat komt effe te snel denk ik. Een droom dient vooral ver weg te blijven, als ie te dichtbij komt wordt alles ineens nogal confronterend en moet je je eigen ikje gaan onderzoeken. Wil ik dit wel ? Al die Nederlandse zekerheden, vrijheid en welvaart gaan inruilen voor mannen die regelmatig komen controleren of je voetbal kijkt... of je radio niet te hard staat ......als die radio al geaccepteerd wordt...al die onzekerheid....al die betutteling....ineens weer op je woorden moeten letten....

Ik verwacht echt een minimaal aantal emigraties uit Nederland. Ik denk minder dan 10.

super ick
03-07-14, 07:20
19052

.





om hun broeders te helpen

ZE]

Broeders? Degene die ze dood maken zijn geen broeders?

pizatie
03-07-14, 22:17
Broeders? Degene die ze dood maken zijn geen broeders?

jij doelt op de sjitische soldaten ? nee dat zijn geen moslims. als ik de geleerden moet geloven.

The_Grand_Wazoo
03-07-14, 22:26
jij doelt op de sjitische soldaten ? nee dat zijn geen moslims. als ik de geleerden moet geloven.

En als je die nou eens niet geloofden en eens bij jezlef te rade ging? Wat zegt je gevoel dan? Dat sjiieten minder mens zijn dan jij?

pizatie
03-07-14, 23:29
En als je die nou eens niet geloofden en eens bij jezlef te rade ging? Wat zegt je gevoel dan? Dat sjiieten minder mens zijn dan jij?

dat hoor je mij niet zeggen. ik zeg niet voor niets soldaten!! de moordenaars van de Soennieten...

Sjieten hebben niets met de Islam te maken dat kan ik je wel vertellen. maar of ze goed zijn als mens en persoon kan ik niet zeggen. ik moet ze kennen om te oordelen over ze .

vitalis
04-07-14, 02:12
19052


Niet iedere moslim is bereid om de wapens op te pakken en naar Syrië of Irak te vertrekken. Sterker nog, uit een onderzoek dat door het Pew Research Center werd gehouden onder 14.000 moslims in 14 verschillende landen bleek dat het overgrote deel niets heeft met de heilige oorlog die onder andere door ISIS wordt aangewakkerd.


Met name in islamitische landen waar de meer extreme vormen van de islam geen grip op de bevolking hebben, maken moslims zich zorgen over de nieuwe ontwikkelingen in Irak. Meer dan 90% van deze moslims heeft niets met bewegingen als al-Qaeda, ISIS, Hezbollah en Boko Haram.


Ook worden door deze moslims het plegen van zelfmoordaanslagen vaker afgekeurd dan in het verleden. De meningen over deze kwestie verschillen echter per land. Zo vinden meer dan vier op de tien Palestijnen het plegen van een zelfmoordaanslag gerechtvaardigd indien er een goede motivatie voor is.


Toch lag dit percentage ook in Palestina een aantal jaar terug nog vele malen hoger. Daarnaast is het goed mogelijk dat dit niet met de islam als geloof te maken heeft, maar met de benarde positie waarin de Palestijnen zich bevinden.

Uit Nederland zijn er inmiddels 80 moslims vertrokken om hun broeders te helpen in Syrië. Daarnaast worden er in Nederland ook pro-ISIS demonstraties gehouden. Het is echter nog de vraag of deze Nederlandse moslims in zullen gaan op de gastvrije uitnodiging van kalief Abu Bakr al-Baghdadi om in de nieuwe Islamitische staat te wonen.

Foto: Ãŀ ЈðҢąňү (https://www.flickr.com/photos/khaled-al-johany/)

Ik zou nog even wachten.

The_Grand_Wazoo
04-07-14, 08:52
dat hoor je mij niet zeggen. ik zeg niet voor niets soldaten!! de moordenaars van de Soennieten...

Sjieten hebben niets met de Islam te maken dat kan ik je wel vertellen. maar of ze goed zijn als mens en persoon kan ik niet zeggen. ik moet ze kennen om te oordelen over ze .

Je hebt anders meerdere malen beweerd dat 'ware' gelovigen betere mensen zijn. Als zij beter zijn, dan zijn de anderen vanzelf 'minder goed'.

Overigens vinden Sjiieten zich wel ware moslims.

cummonisto
04-07-14, 10:26
Die nieuwe ISIS-staat komt effe te snel denk ik. Een droom dient vooral ver weg te blijven, als ie te dichtbij komt wordt alles ineens nogal confronterend en moet je je eigen ikje gaan onderzoeken. Wil ik dit wel ? Al die Nederlandse zekerheden, vrijheid en welvaart gaan inruilen voor mannen die regelmatig komen controleren of je voetbal kijkt... of je radio niet te hard staat ......als die radio al geaccepteerd wordt...al die onzekerheid....al die betutteling....ineens weer op je woorden moeten letten....

Ik verwacht echt een minimaal aantal emigraties uit Nederland. Ik denk minder dan 10.
Jij kan je commentaar in je kont steken want je bent net zo extremist als isis.

cummonisto
04-07-14, 10:28
Ik zou nog even wachten.
Jij kan je reactie in je reet steken maar je kan ook wachten

Ibrah1234
04-07-14, 11:17
Sjieten hebben niets met de Islam te maken

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

vitalis
04-07-14, 14:05
Jij kan je reactie in je reet steken maar je kan ook wachten

Jij bent zeker nu al op weg...

cummonisto
04-07-14, 19:21
Jij bent zeker nu al op weg...
Ik weet niet hoe oud is je zus je vriendin mag ook.

vitalis
04-07-14, 19:50
Ik weet niet hoe oud is je zus je vriendin mag ook.

Ze zijn allebei niet geïnteresseerd. Helaas voor jou...

super ick
04-07-14, 22:04
Ik weet niet hoe oud is je zus je vriendin mag ook.

Het lijkt er op dat er meer sympathie naar extremistische moslims gaat want 'wij' zijn maar ongelovigen. Minder dan dieren zoals een moslim hier recent nog letterlijk postte. Zo positioneren moslims zichzelf eigenlijk als 1 pot nat en wordt je door sommigen zo ook gezien.

Ps.
Ik ga niets in mijn kont stoppen.

pizatie
04-07-14, 22:23
seculiere moslims hebben niets met de Islam te maken . zowel geef mij 1 bewijs ?

The_Grand_Wazoo
05-07-14, 10:16
seculiere moslims hebben niets met de Islam te maken . zowel geef mij 1 bewijs ?

Wat zijn 'seculiere' moslims?

Wat moet er 'bewezen' worden?

knots71karel
05-07-14, 13:06
Wat zijn 'seculiere' moslims?

Wat moet er 'bewezen' worden?

Ja dat vraag ik me nu ook af !

noord-limburger
05-07-14, 14:26
het palestijns conflict is gerechtvaardig aangezien het de 2de heiligste land is van moslims en omdat hun rechten zijn afgenomen.maar wat betreft de rest van de wereld het is verboden vanuit ons islam dus dat zegt wel genoeg maar grotendeels word het gecreert door haat aangezien er jonge kinderen zijn omgekomen iemands broer,zus,oom het feit dat zelfmoordenaars tot zulke actie,s overgaan heeft er mee te maken dat ze het links laten liggen dat het niet mag terwijl ze alles gecomponseerd krijgen in het hiernamaals voor het verdriet en pijn in dit leven.eigelijk wel jammer dan nog word ieder persoon beoordeeld op zijn goede en slechte daden in dit leven.

super ick
05-07-14, 17:14
seculiere moslims hebben niets met de Islam te maken . zowel geef mij 1 bewijs ?

Pinazie, je zit echt muurvast in je eigen wereldje. Ga lezen, ga sporten, maak vrienden dan is er misschien nog hoop. Of.....heb je verkeerde vrienden die je deze propaganda influisteren? Hoe kan je op 17 jarige leeftijd al een echte farizeeër zijn?

pizatie
06-07-14, 23:18
Wat zijn 'seculiere' moslims?

Wat moet er 'bewezen' worden?
moslims die eigelijk voor 90% leven als de kaffirs .en in de ramadan ff moslim zijn

pizatie
06-07-14, 23:20
Pinazie, je zit echt muurvast in je eigen wereldje. Ga lezen, ga sporten, maak vrienden dan is er misschien nog hoop. Of.....heb je verkeerde vrienden die je deze propaganda influisteren? Hoe kan je op 17 jarige leeftijd al een echte farizeeër zijn?

ik sport ik zit op kickbox en zaalvoetbal . ik heb een hele leuke meid .ik werk en loop stage . met mij zit het goed hoor .


meschien dat jij wat te kort komt ? wil je er over praten knul

super ick
07-07-14, 07:48
ik sport ik zit op kickbox en zaalvoetbal . ik heb een hele leuke meid .ik werk en loop stage . met mij zit het goed hoor .


meschien dat jij wat te kort komt ? wil je er over praten knul

Tuurlijk wil ik er over praten. Met een moslimventje die mij minder dan een dier vind. Heb je even?

pizatie
08-07-14, 16:29
Tuurlijk wil ik er over praten. Met een moslimventje die mij minder dan een dier vind. Heb je even?

maak maar een afspraak . in het weekend dan

The_Grand_Wazoo
08-07-14, 20:44
moslims die eigelijk voor 90% leven als de kaffirs .en in de ramadan ff moslim zijn

Vage grootheid ... voor 90% leven als kaffirs. Waaruit bestaat die 90% dan?

pizatie
10-07-14, 00:10
Vage grootheid ... voor 90% leven als kaffirs. Waaruit bestaat die 90% dan?

geen moslims ?

Karin.N
10-07-14, 09:15
ik sport ik zit op kickbox en zaalvoetbal . ik heb een hele leuke meid .ik werk en loop stage . met mij zit het goed hoor .


meschien dat jij wat te kort komt ? wil je er over praten knul

Ik weet niet hoor, maar je hebt een hele leuke meid, ben je met haar getrouwd? Want anders ben je echt haram bezig, dan lijk je wel een kuffaar!

super ick
11-07-14, 07:21
Ik weet niet hoor, maar je hebt een hele leuke meid, ben je met haar getrouwd? Want anders ben je echt haram bezig, dan lijk je wel een kuffaar!

Hij is gewoon een seculiere moslim met een vriendinnetje.

Altijd spannend..........je eerste vrouw.

pizatie
11-07-14, 13:45
Karin wil je mij geen seculier noemen.ok vind dat een beledigin

Bofko
14-07-14, 02:36
Karin wil je mij geen seculier noemen.ok vind dat een beledigin

Seculier zijn is net zo min een belediging als blauwe of bruine ogen, dwalende. Hou je religie bij jezelf en leg het niet anderen op.....Religie is een PERSOONLIJKE , en geen POLITIEKE aangelegenheid....Op politiek niveau mag religie hoogstens als inspiratiebron dienen, anders krijg je midden-oostenen-achtige (dus gestoorde) verhoudingen. En die achterlijke midden-oosten conflicten willen wij in Nederland niet.

Dankzij seculariteit heb jij vrijheid van meningsuiting.......

Bofko
14-07-14, 03:01
Hoe zou het toch komen dat men in de islamitische wereld van Mauretanie tot Indonesie zo bang is voor islamitisch-politieke activisten (de moslimbroederschappen) ? Veel meer dan in de westerse wereld ....

super ick
14-07-14, 07:39
Hoe zou het toch komen dat men in de islamitische wereld van Mauretanie tot Indonesie zo bang is voor islamitisch-politieke activisten (de moslimbroederschappen) ? Veel meer dan in de westerse wereld ....

Zodra moslims zich gaan verenigen omdat ze moslim zijn gaan ze eisen en moeten anderen inbinden anders hebben die geen respect en is geweld geoorloofd. Vijand van de islam mag dood.

Heeeeerlijk simpel.

pizatie
15-07-14, 00:44
Hoe zou het toch komen dat men in de islamitische wereld van Mauretanie tot Indonesie zo bang is voor islamitisch-politieke activisten (de moslimbroederschappen) ? Veel meer dan in de westerse wereld ....

dat komt omdat ze westers zijn . ze zijn in de klauwen gevallen van het westen .


alle nieuws uit het westen is anti Islam . begrijpelijk ook feynoord zou nooit goed nieuws verspreiden over ajax.

Bofko
15-07-14, 02:55
dat komt omdat ze westers zijn . ze zijn in de klauwen gevallen van het westen .


alle nieuws uit het westen is anti Islam . begrijpelijk ook feynoord zou nooit goed nieuws verspreiden over ajax.

Alle nieuws uit jouw islamitische wereld is anti-westen.... Westen verdraagt kritiek en heeft vrijheid van meningsuiting. De islamitische wereld totaal niet.....
Het feit dat jij denkt dat de werkelijkheid wordt bepaald door supportersgroepen zegt iets over jouw simpele wereldbeeld. Supporters zijn, filosofisch gezien, bavianen. Pas als ze hun supporter-zijn met een korrel zout kunnen nemen beginnen ze op normale intellligente mensen te lijken.

super ick
15-07-14, 07:46
alle nieuws uit het westen is anti Islam

Ik heet Pinazie en ik ben op mijn 17e al kleingeestig.

super ick
15-07-14, 07:48
Alle nieuws uit jouw islamitische wereld is anti-westen.... Westen verdraagt kritiek en heeft vrijheid van meningsuiting. De islamitische wereld totaal niet.....
Het feit dat jij denkt dat de werkelijkheid wordt bepaald door supportersgroepen zegt iets over jouw simpele wereldbeeld. Supporters zijn, filosofisch gezien, bavianen. Pas als ze hun supporter-zijn met een korrel zout kunnen nemen beginnen ze op normale intellligente mensen te lijken.

Ik geloof hem. Als ik ze op beelden soms zie springen en de uitlatingen van sommige moslims.......
Dan kan ik maar 1 conclusie trekken. Een signafikant deel ziet het westen op die wijze, als bron van alle kwaad.