PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Nieuwe kalief verwacht gehoorzaamheid van moslims over de hele wereld



MoStar
06-07-14, 21:56
19067

De nieuwe, zelf uitgesproken, kalief Ibrahim,welke voorheen bekend stond als ISIS leider Abu Bakr al-Baghdadi, heeft een videoboodschap gepubliceerd op het internet. In het videofragment roept de kalief tijdens het vrijddaggebed op dat de nieuwe leider van de moslims is opgestaan en dat alle moslims hem moeten volgen.

Eerder stelde de nieuwe leider al dat alle moslims zouden moeten verhuizen naar de nieuwe Islamitische Staat. Dat is immers de wil van Allah. De kalief gebruikt dezelfde argumentatie om zijn nieuwe uitspraken kracht bij te zetten.

De kalief stelt dat hij uitverkoren is om de Islamitische staat te leiden als leider van alle moslims. Daarbij maakt de kalief wel de kanttekening dat hij vanwege zijn positie als kalief niet automatisch beter is dan andere moslims. Hij rekent dan ook op de hulp van andere moslims in de vorm van advies en raad om de wil van Allah vorm te geven.

Het doel van Al-Baghdadi is de moslimbevolking haar waardigheid en eer terug te geven door een staat te creëren waarin de normen en waarden van de Islam bewaakt worden.

Foto: thierry ehrmann (https://www.flickr.com/photos/home_of_chaos/)

Eke
06-07-14, 22:30
Nou ja, het is aan een ieder zelf of ze hem willen zien als uitverkorene.



Doet me denken aan een kerkleider vroeger . die verklaarde dat in ZIJN leven Jezus zou wederkomen. Hij was daarvoor uitverkoren. Was ie van overtuigd geraakt . Dus.....ruzies en afsplitsingen in de kerk !!!
Uiteindelijk stierf de man, z'n trouwe volgers met lege handen achterlatend. Die volgers bleven praktisch allemaal bij de kudde....

pizatie
06-07-14, 23:22
niet van mij iedergeval .


ik heb de kalifaat niet erkend .

super ick
07-07-14, 07:46
niet van mij iedergeval .


ik heb de kalifaat niet erkend .

Dan ga je de vuur in.

noord-limburger
07-07-14, 15:52
door dood en vederf te zaaien dieper kan ie niet zinken gaat tegen alle richtlijnen in van de sunna en de qoran

Mark
07-07-14, 16:49
iedereen weet dat je in het begin hoog in moet zetten, dus respect voor deze kalief.

super ick
08-07-14, 07:32
door dood en vederf te zaaien dieper kan ie niet zinken gaat tegen alle richtlijnen in van de sunna en de qoran

Qoran? Wat is dat?

pizatie
08-07-14, 16:36
Dan ga je de vuur in.
en wie zegt dat ?

super ick
09-07-14, 07:38
en wie zegt dat ?

Jij moet de kalief gehoorzamen.

knots71karel
09-07-14, 12:28
Qoran? Wat is dat?

Je maakt mij niet wijs dat je niet begrijpt wat hij bedoeld :stout:

super ick
09-07-14, 16:06
Je maakt mij niet wijs dat je niet begrijpt wat hij bedoeld :stout:

Vind het zo vreemd geschreven. Is dat extra chic ofzo? Of net zoiets als gggggggristen voor de 'echte' gggggggristenen?

mark61
09-07-14, 16:26
Vind het zo vreemd geschreven. Is dat extra chic ofzo? Of net zoiets als gggggggristen voor de 'echte' gggggggristenen?

Het is een andere klank dan onze k, simpelweg. Uvulair versus onze velaire k, om even technisch te worden. Die overigens ook in het Arabisch voorkomt, vandaar de verschillende transcripties.

Je kan hem hier, rechts in het kader, beluisteren: Voiceless uvular stop - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Voiceless_uvular_stop)

knots71karel
09-07-14, 18:35
Ach die foutjes heb ik ook wel eens gemaakt ,maar probeer zo veel mogelijk goed te schrijven(typen) op zich voor mij al heel wat met een vingertje , soms zelfs met twee :hihi:

knots71karel
09-07-14, 18:36
Het is een andere klank dan onze k, simpelweg. Uvulair versus onze velaire k, om even technisch te worden. Die overigens ook in het Arabisch voorkomt, vandaar de verschillende transcripties.

Je kan hem hier, rechts in het kader, beluisteren: Voiceless uvular stop - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Voiceless_uvular_stop)

Goede tip !

mark61
13-07-14, 16:42
Overigens is de juiste transcriptie qor'ân, omdat er ook nog een in onze taal wel voorkomend, maar niet geschreven fonetisch verschijnsel in zit: de glottal stop, of glottisslag. Een onderbreking van de luchtstroom vanuit je longen door een snelle sluiting en opening van je stembanden.

In het Nederlands te beluisteren in de uitspraak van 'van Agt', (tegenover 'vannacht').

Glottisslag - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Glottisslag)

(Het dakje op de a geeft aan dat hij lang is, omdat Arabisch, net als het Nederlands, korte en lange a's heeft. Verder maakt het niet uit of je o of u transcribeert, omdat de feitelijke klank daartussenin ligt).

Voor de completeriteit.

pizatie
13-07-14, 22:51
Jij moet de kalief gehoorzamen.

dat denk ik niet knul . hun zijn dwalende!

super ick
14-07-14, 07:51
dat denk ik niet knul . hun zijn dwalende!

Dan vinden ze jou een slechte moslim en hakken ze je hoofd af als ze je te pakken krijgen.

Blijft jij, als seculiere moslim, maar lekker bij de koefaar wonen. Studie afmaken, huisje, vrouw, kindje. Ik denk dat jouw kinderen wel met een Hollander zullen gaan trouwen.

pizatie
15-07-14, 00:46
Dan vinden ze jou een slechte moslim en hakken ze je hoofd af als ze je te pakken krijgen.

Blijft jij, als seculiere moslim, maar lekker bij de koefaar wonen. Studie afmaken, huisje, vrouw, kindje. Ik denk dat jouw kinderen wel met een Hollander zullen gaan trouwen.


dat zal ze niet lukken want god staat achter me!

met een hollander ? als die moslim is waarom niet . Islam kent geen zwart /wit

super ick
15-07-14, 07:24
dat zal ze niet lukken want god staat achter me!

met een hollander ? als die moslim is waarom niet . Islam kent geen zwart /wit

Als die moslim is? Moet dat perse dan?

vitalis
15-07-14, 07:57
dat zal ze niet lukken want god staat achter me!

met een hollander ? als die moslim is waarom niet . Islam kent geen zwart /wit

Ook van goede moslims wordt het hoofd wel eens afgehakt...

kwestie
15-07-14, 18:23
Je maakt mij niet wijs dat je niet begrijpt wat hij bedoeld :stout:
Nee, dat begrijp ik eerlijk gezegd ook niet. Is die kalief moslim? dan moet je jezelf dus niet hoger stellen dan Allah en zorgen dat jij je eigen dingen op orde hebt en anderen respecteren

knots71karel
15-07-14, 21:08
Nee, dat begrijp ik eerlijk gezegd ook niet. Is die kalief moslim? dan moet je jezelf dus niet hoger stellen dan Allah en zorgen dat jij je eigen dingen op orde hebt en anderen respecteren

Ja die Kalief is uiteraard een( Moslim ) maar niet zoals de Profeet Mohammed het bedoeld heeft destijds .
Ik denk niet dat hij zijn werkwijze goed gekeurd had >
Net zo goed als de man die zich zelf ff op blies uit naam van ALLAH maar wel ff NEGENENTACHTIG mensen levens vernietigde ! willens en wetens mee nam op zijn reisje naar het eeuwige paradijs !
Mensen zoals als jij en ik , met dat verschil ze waren gelovige Moslims die hun RAMADAN inkopen deden.

"Minstens 89 doden" bij bomaanslag in Afghanistan (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2033019)

super ick
16-07-14, 07:24
Ja die Kalief is uiteraard een( Moslim ) maar niet zoals de Profeet Mohammed het bedoeld heeft destijds .
Ik denk niet dat hij zijn werkwijze goed gekeurd had

"Minstens 89 doden" bij bomaanslag in Afghanistan (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2033019)

dat weten wij dus niet. Wij, niet moslims zijn altijd geneigd de islam zo uit te leggen dat het aansluit bij ons normenwaardenpatroon maar misschien is dit wel de bedoeling. Dood en verderf zaaien, islam met geweld verspreiden. Als ze dat vroegah niet gedaan hadden dan waren ze nu weer vergeten. Hun profeet, hun voorbeeld was zelf een wrede veroveraar.