PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘islamitische staat’ bedenkt variant voor jodenster



Marsipulami
23-07-14, 17:08
Woensdag, 23 juli 2014 terug >

‘ISLAMITISCHE STAAT’ BEDENKT VARIANT VOOR JODENSTER

Arabische letter 'noun' wordt meteen symbool voor steun voor vervolgde christenen in Irak



BRUSSEL (KerkNet/KIN) – Volgens de Chaldeeuwse patriarch Louis Raphaël I Sako van Bagdad werd voor de verdrijving van de christenen door rebellen van de Islamitische Staat (IS) de Arabische letter ‘N’ ('noun') - wat Nazarener (christen) zou betekenen - gekalkt op de huizen van christenen, en de letter ‘R’ - wat ‘Rwafidh’ betekent (protestant of afwijzer) - op de huizen van sjiieten. Hij schrijft dat in een open brief naar aanleiding van de afkondiging van het islamitisch kalifaat en de machtsovername door IS in de Iraakse stad Mosul. Patriarch Louis Sako was tot aan zijn verkiezing als patriarch hoofd van de Chaldeeuwse kerk in Mosul.

Patriarch Louis Sako schrijft: "De indeling van mensen op basis van hun religie of overtuiging raakt ook de moslims en is in strijd met het islamitische gedachtegoed, zoals er in dit Koranvers geschreven staat: 'U heeft uw godsdienst en ik heb mijn godsdienst'. Ook een ander Koranvers bevestigt: 'Er wordt geen godsdienst opgelegd.' Dit alles is tegenstrijdig met het leven en de geschiedenis van de islamitische wereld voor meer dan 1400 jaar en met de co-existentie met de andere godsdiensten en landen in Oost en West."

Met het brutale optreden van IS en de uitdrijving van christenen komt er volgens de Chaldeeuwse patriarch in Mosul een einde aan eeuwen van broederlijk samenleven tussen christenen en moslims: "Samen bouwden ze beschavingen op, steden en een erfgoed. Het is nu heel onrechtvaardig om de christenen te verwerpen en hen eruit te gooien en als waardeloos te beschouwen. Deze wettelijk opgelegde discriminatie is heel gevaarlijk voor de mogelijke co-existentie van meerderheden en minderheden. Ze is ook schadelijk voor de moslims zelf in de nabije en verre toekomst. Als men in deze richting verder werkt, dan komt Irak oog in oog te staan met een menselijke, burgerlijke en historische catastrofe."

Volgens de Romeinse website 'Aleteia' is de Arabische letter 'noun' intussen een eigen leven gaan leiden en wordt zij nu op sociale media gebruikt als symbool om steun te betuigen aan de vervolgde christenen in Irak. Op vrijdag 25 juli wordt wereldwijd ook een dag van vasten en gebed gehouden voor alle christenen die vervolgd worden wegens hun geloof, in het bijzonder in Irak.

(Kerknet)

knots71karel
23-07-14, 22:56
Dacht je nu echt hier een zinnige reactie op te krijgen?
Want dit zijn geen Joden die het verzinnen ,maar zich MOSLIMS noemend ISIS tuig die een heuse SHARIA staat willen !
En daar mag je geen mening over geven uiteraard .

pizatie
24-07-14, 22:11
gewoon belasting betalen en aan de regels houden .

vitalis
24-07-14, 22:44
gewoon belasting betalen en aan de regels houden .

Dhimmitude (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmitude)

pizatie
25-07-14, 00:30
Dhimmitude (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmitude)
iedereen is welkom . maar dan hoor je wel aan de regels te houden. sory niet iedereen .iedereen behalve Israliers !

Bofko
25-07-14, 00:50
Die ISIS-barbarij versnelt de ondergang van de politieke Islam.En ja, de stap naar moderniteit (= 'gehele mensheid-mentaliteit' en geen 'stammencultuur-mentaliteit (=broederschappen)') gaat niet geruisloos. Dat kan iedere socio- en psycholoog je vertellen.

Umkehrung der Werte (om met Nietzsche te spreken) over racisme, gaat binnenkort plaatsvinden. De 'broederschapper' wordt dan racistischer gevonden dan de 'gehele mensheid-aanhanger'. Tot nu toe kon de broederschapper de ander veilig wijzen op zijn racisme (in tolerant Nederland...) en zelf ongegeneerd racistisch zijn.....

Charlus
25-07-14, 07:40
zich MOSLIMS noemend ISIS tuig
Moslims.

Ibrah1234
25-07-14, 08:51
Ik snap dit forum niet. Marokko is een prachtig land. Er worden weer 6 nieuwe jachthavens gebouwd en je kunt er geweldig overwinteren.

Het komt mij voor dat het enige wat men interesseert homo's en Joden zijn.

super ick
25-07-14, 09:13
Dacht je nu echt hier een zinnige reactie op te krijgen?
Want dit zijn geen Joden die het verzinnen ,maar zich MOSLIMS noemend ISIS tuig die een heuse SHARIA staat willen !
En daar mag je geen mening over geven uiteraard .

Dit ZIJN moslims, niet 'zich moslims noemend'.

pizatie
25-07-14, 19:45
gelukkig volg ik de goede weg .

BoerHarms
26-07-14, 15:23
gelukkig volg ik de goede weg .

Is toch perfect, doe ik ook, ik volg ook de goede weg,....

pizatie
26-07-14, 15:25
Is toch perfect, doe ik ook, ik volg ook de goede weg,....nee dat doe jij niet.