PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Animo voor boycot op handelswaren uit Israël neemt toe



MoStar
26-07-14, 20:24
19149

De afgelopen weken is het geweld tegen Palestijnse burgers in de Gazastrook weer opgelaaid. Woningen van burgers worden bestookt met bombardementen en Israël is ook begonnen aan een grondoffensief in de regio.

Wat Israël misschien niet realiseert, of niet boeit, is dat overal ter wereld steeds meer mensen de agressieve acties van het land veroordelen. Israël wuift zelf de bezwaren van de hand door te stellen dat het land het recht heeft om zichzelf te verdedigen.

Vorige week gingen mensen al de straten op. Deze week ziet het er naar uit dat er initiatieven worden genomen om producten uit Israël te boycotten. Hierbij worden niet alleen producten uit de illegale nederzettingen geschuwd maar ook merken die Israël openlijk steunen zoals Coca-Cola.

In Turkije halen supermarkten bijvoorbeeld Coca-Cola producten uit de schappen en hebben een aantal Turkse gemeentes een verbod uitgesproken op het verkopen van Coca-Cola producten in café's en restaurants. Ook in India en Maleisië worden Coca-Cola producten geboycot.

In Nederland zijn Nederlands-Marokkaanse burgers bezig met het op touw zetten van een boycot van Medjoul dadels. Deze dadels zijn bij veel Nederlandse supermarkten in de uitverkoop. Op de verpakking wordt de herkomst van de dadels niet aangegeven. Na veel ploeter en zoekwerk blijken de dadels afkomstig te zijn uit Israël. Reden te meer om de dadels dus in de schappen te laten liggen.

Foto: reway2007 (https://www.flickr.com/photos/reway2007/)

Siah
26-07-14, 20:37
Boycott 'Israel'
Boycott Apartheid

19150
19151

mark61
27-07-14, 01:04
merken die Israël openlijk steunen zoals Coca-Cola.

Huh? Waar bestaat die steun uit? Onzinnig broodje aapverhaal. Gewoon niet uit te roeien. Is geloof ik al 20 jaar oud. CC steunt niks, waarom zouden ze?

Wat wel zo is, is dat de Arabische Liga ooit (tot 1990 ofzo) Israël boycotte, zodat bedrijven die in Israël zaken deden geweerd werden uit Arabische landen. Vandaar dat CC juist lange tijd niet in Israël werd verkocht.

Criticism of Coca-Cola - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Coca-Cola#Israel_and_the_Middle_East)


hebben een aantal Turkse gemeentes een verbod uitgesproken op het verkopen van Coca-Cola producten in café's en restaurants.

Volstrekte onzin, dat kunnen ze niet eens.

Waar haal je deze onzin vandaan? Die onzinnige leugens gaan ook nooit weg.



Op de verpakking wordt de herkomst van de dadels niet aangegeven. Na veel ploeter en zoekwerk blijken de dadels afkomstig te zijn uit Israël.

Medjoul is een soort dadels, geen merk. Weet je dat niet eens?

Fabrikanten / importeurs zijn verplicht de herkomst te vermelden. Dus als dat niet zo is kan je de politie bellen.

Wat een gelul bij mekaar. Waarom doe je zo infantiel?

Het is schandelijk, immoreel en onislamitisch willekeurige roddels te verspreiden. Dus doe dat dan niet.

cummonisto
27-07-14, 12:36
Economie van Israël, is in het buitenland diamanten en goudhandel.

Israël exporteert avocado,s en grapfruit de een heeft geen smaak en de ander is bitter.Hiermee kan je geen tank mee kopen laat staan straaljagers.

mark61
27-07-14, 14:19
Economie van Israël, is in het buitenland diamanten en goudhandel.

Israël exporteert avocado,s en grapfruit de een heeft geen smaak en de ander is bitter.Hiermee kan je geen tank mee kopen laat staan straaljagers.

Yep, maar als consument krijg je natuurlijk moeilijk een vinger achter die diamanten. Die toch al onbereikbaar zijn voor de meeste mensen :hihi:

Boycotten kan je alleen fruit en groente.

cummonisto
27-07-14, 15:16
Dat bedoel ik Mark, sinds mijn geboorte heb ik geen echte diamant in mijn hand gehad.

super ick
27-07-14, 15:36
Economie van Israël, is in het buitenland diamanten en goudhandel.

Israël exporteert avocado,s en grapfruit de een heeft geen smaak en de ander is bitter.Hiermee kan je geen tank mee kopen laat staan straaljagers.

Lees!

ISRAEL Economie | Landenweb.net (http://www.landenweb.net/israel/economie/)

De totale landbouw beslaat 2% van Israëls economie. Dus avocado's en grapefruits zijn weer een deel van die 2%.

Als het nu zo moeilijk te vinden zou zijn.......

super ick
27-07-14, 15:40
Yep, maar als consument krijg je natuurlijk moeilijk een vinger achter die diamanten. Die toch al onbereikbaar zijn voor de meeste mensen :hihi:

Boycotten kan je alleen fruit en groente.

Diamanten worden niet alleen gebruikt om in ringen te zetten.
Israel heeft die handel te danken aan het feit dat zij het best in staat zijn ruwe diamanten te bewerken.

mark61
27-07-14, 17:50
Lees!

ISRAEL Economie | Landenweb.net (http://www.landenweb.net/israel/economie/)

De totale landbouw beslaat 2% van Israëls economie. Dus avocado's en grapefruits zijn weer een deel van die 2%.

Als het nu zo moeilijk te vinden zou zijn.......

Nederland is een onbelangrijk exportland voor Israël, en het grootste deel van de export is business to business.

Dus elke consumentenboycot is slechts symbolisch. Maar zou toch een signaal afgeven.

Hawa
27-07-14, 18:02
En daar beginnen jullie nu pas mee.
Het is gewoon te laat.

Boycotten is Hamas.

Hamas is ontstaan in goede doelen.
Hamas is terreur.
Hamas is tegen beter in gewoon Isis!

Israel is gewoonweg het verlengde van Amerika.
El-Al vliegtuigen hebben al een afweergeschut onder aan de romp, andere vliegtuigen dus niet.

Amerika en Europa onderdruk zetten lijkt mij beter.
Nederzettingen moeten accuut gestopt worden.
Hamas moet het land van Gaza uit.

Al die islamitische jihad groeperingen moeten uit Gaza verdwijnen.

Al die wapens moeten geconfisqeerd gaan worden onder die Gazanen.

Gazanen moeten mond open trekken en anderen het land uitsturen.

Palestina is voor de Palestijnen zoals ze vroeger waren, gewoon lieftallige mensen met kinderen die niet dom zijn en vooral gehersenspoeld worden door hun medegenoten en vooral die bezetter.

Dus denk na....

Knots Karel vertelde nog, waarom hebben ze Gaza niet opgebouwd in zoals Manhatten,Singapore,Dubai..

Nee, tunnel graven, geld verduisteren, geld niet sturen aan al die Gazanen, maar zelf die hele pot leegvreten in het idee van Allah Ahkbar!

Hawa
27-07-14, 18:06
En dan sturen de Europeanen een pot met geld, waar blijft dat geld dan als ik mij afvraag.

Heel veel gemeentes in Nederland hebben hun gebiedsdelen in Gaza waar ze geld en goederen heen sturen.

Het is niet met geld op te lossen.

Eerst die haat prekers er uit sturen en dan opnieuw opbouwen met al die grenzen open.

Hawa
27-07-14, 18:16
Palestina heet Palestina en niet Israel.
Israel is van de zionisten die het land hebben geplunderd,vele Palestijnen hebben vermoord en weggestuurd.
Israel de grote dictator heeft land ingepikt en later vertelt dat zij dit land hebben ontwikkelt.
Zionisten waren allang die dictators die de VN gewoonweg misbruikt hebben en nu dus nog steeds.

Hoevele landerijen van Palestijnen zijn niet onteigend en in beslag genomen van deze dictator die zich Israel noemt.

Maar toch die hele misere over die islamitische jihad is al jaren lang aan de orde van de dag.

Maar het westen luistert niet.

Kijk naar Syrie!
Het land van de boeken het begin van de bijbel, de koran, en vooral ook de thora.

Ben ik nu gek of niet.

Maak vrede!

Laat die extremen rusten en denk aan helder verstand
zoals het water
helder is voor Israel en
allang zo
troebel
voor
Palestina.

Haat moet weg en ook Amerikaanse joden dienen zich niet te vestigen als hippies.
OOk niet als militairen op het land van zion.

weg met die kliek aan subversievelingen die dit land men zegt van Jaweh/God/Allah naar de hel helpen!

MoStar
28-07-14, 21:00
Of de boycot 100% terecht is, kan ik zo 1, 2, 3 niet zeggen. Maar dat het gebeurd, blijkt uit meerdere bronnen echter wel zo te zijn.


Growing number of Turkish universities boycotting Israel | JPost | Israel News (http://www.jpost.com/Middle-East/Growing-number-of-Turkish-universities-boycotting-Israel-368820)
Gaza conflict sparking cola war abroad - Middle East Israel News | Haaretz (http://www.haaretz.com/news/middle-east/1.607046)
Muslims in India boycott Coke, Pepsi in protest against Israel's attack on Gaza | The National (http://www.thenational.ae/world/south-asia/muslims-in-india-boycott-coke-and-pepsi-in-silent-protest-against-gaza-attacks)
Governor denies switching to Fanta to boycott Coca-Cola (http://www.todayszaman.com/national_governor-denies-switching-to-fanta-to-boycott-coca-cola_353897.html)

Ik breng hier het nieuws om gebruikers op de site te informeren van wat er zoal in de wereld speelt. Op het moment worden er producten van Coca Cola geboycot. Of de reden die aangehaald wordt, daadwerkelijk klopt, doet niets af van het feit dat het gebeurd.

:nijn:

Hawa
29-07-14, 16:22
Kinderen van joodse ouders uit landen zoals Frankrijk,Nederland,Rusland en Amerika vechten als vrijwilligers dus mee.
Of ze doen vrijwilligerswerk voor Israel.

Dan kunnen we net zo goed ook deze landen boycotten...In die handel en die wandel.

Die joodse kwestie is in mijn ogen echt walgelijk.
Vechten voor Israel.

Ik heb ooit het boekje gelezen ik moest ook doden, van francaise.
Zij ging gewoon naar Israel,zoals al diegenen voor het goede doel.

Zij kwam bij de inlichtingendiensten terecht, zeg maar de Mossad,om in te gaan breken in computers in Syrie.
Zij werd ook gemarteld,en moest de raarste dingen doen.
Haar man waar ze mee trouwde infiltreerde in Iran. Hij overleefde het niet.

Zij is gevlucht terug naar Frankrijk. Op het vliegveld in Frankrijk probeerden ze haar nog te doden door een klein prikje te geven in haar lichaam. Zij heeft dit alles overleeft en haar verhaal geschreven.
Dit gebeurde net voor die elfde september, haar collega vriend zat in die vliegtuig die boven Rusland is neergestort.

Over dat vliegtuig kraait niemand meer over. Ook zoiets vaags.
Rusland heeft haar medewerking gegeven aan Amerika om het terrorisme aan te gaan pakken.
Nou dat hebben we wel gezien in Tsjetsjenie.

Deze wereld is zo walgelijk.
Al die wapens het mag gewoon doorgaan.

Op deze wereld is het overal oorlog. Dit noemen ze dan bandieten. Zoals separisten,die vechten in Oekraiene.
Ook gevochten in Tsjetjenie,Afghanistan en noem maar op. Het zijn ook allemaal jonge jongens die mee vechten en gehersenspoeld worden.
Ze willen dus Rusland boycotten, en het neergestortte vliegtuig is nog niet eens geruimd.

Maar Rusland boycot dus ook die MC-Donalds en zuivelproducten uit Oekraiene.

Ik noem maar iets...

Maar wat wij kunnen doen, ik zou het niet weten.
Dialoog aangaan met al die jonge mensen van joodse afkomst die gewoon daar gaan vechten en waarvan het Palestijnse volk weer de dupe van wordt.

Maar al die moslims die gaan vechten bij ISIS wat moet je daar aan doen.

Het is schaakspel ik sta gewoon schaakmat.

Hawa
29-07-14, 16:26
Kinderen van joodse ouders uit landen zoals Frankrijk,Nederland,Rusland en Amerika vechten als vrijwilligers dus mee.
Of ze doen vrijwilligerswerk voor Israel.

Dan kunnen we net zo goed ook deze landen boycotten...In die handel en die wandel.

Die joodse kwestie is in mijn ogen echt walgelijk.
Vechten voor Israel.

Ik heb ooit het boekje gelezen ik moest ook doden, van francaise.
Zij ging gewoon naar Israel,zoals al diegenen voor het goede doel.

Zij kwam bij de inlichtingendiensten terecht, zeg maar de Mossad,om in te gaan breken in computers in Syrie.
Zij werd ook gemarteld,en moest de raarste dingen doen.
Haar man waar ze mee trouwde infiltreerde in Iran. Hij overleefde het niet.

Zij is gevlucht terug naar Frankrijk. Op het vliegveld in Frankrijk probeerden ze haar nog te doden door een klein prikje te geven in haar lichaam. Zij heeft dit alles overleeft en haar verhaal geschreven.
Dit gebeurde net voor die elfde september, haar collega vriend zat in die vliegtuig die boven Rusland is neergestort.

Over dat vliegtuig kraait niemand meer over. Ook zoiets vaags.
Rusland heeft haar medewerking gegeven aan Amerika om het terrorisme aan te gaan pakken.
Nou dat hebben we wel gezien in Tsjetsjenie.

Deze wereld is zo walgelijk.
Al die wapens het mag gewoon doorgaan.

Op deze wereld is het overal oorlog. Dit noemen ze dan bandieten. Zoals separisten,die vechten in Oekraiene.
Ook gevochten in Tsjetjenie,Afghanistan en noem maar op. Het zijn ook allemaal jonge jongens die mee vechten en gehersenspoeld worden.
Ze willen dus Rusland boycotten, en het neergestortte vliegtuig is nog niet eens geruimd.

Maar Rusland boycot dus ook die MC-Donalds en zuivelproducten uit Oekraiene.

Ik noem maar iets...

Maar wat wij kunnen doen, ik zou het niet weten.
Dialoog aangaan met al die jonge mensen van joodse afkomst die gewoon daar gaan vechten en waarvan het Palestijnse volk weer de dupe van wordt.

Maar al die moslims die gaan vechten bij ISIS wat moet je daar aan doen.

Het is schaakspel ik sta gewoon schaakmat.