PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe meer kinderen sterven, hoe blijer de Hamas-leiders



super ick
03-08-14, 08:42
Hoe meer kinderen sterven, hoe blijer de Hamas-leiders


Hamas en Israël kwamen vrijdagochtend een staakt-het-vuren overeen - Foto: AFP

Voor Hamas draait de oorlog om de media: hoe meer kindsoldaten om het leven komen, hoe blijer de leiders zijn. En dan te bedenken dat sommigen voorspelden dat Hamas zou veranderen in een vreedzame politiek organisatie.

Wanneer alle oplossingen hebben gefaald, is er oorlog als laatste redmiddel. De beelden uit het Midden-Oosten zijn hartverscheurend.

In Afghanistan executeerden de Taliban vorige week een bus vol feestgangers: negentien burgers op weg naar een bruiloft werden op een wrede wijze vermoord. Ook ISIS was in de afgelopen weken druk bezig.

De ISIS-troepen verspreidden weer beelden van de executie van een aantal sjiieten, om op die manier vrees aan te jagen. Twee weken geleden ontplofte elders in Afghanistan een taliban-bom waardoor 89 burgers om het leven kwamen.

Emotie

In Libië komen honderden om in de burgeroorlog tussen verschillende stammen en politieke fracties. En in de Syrische steden zijn al 170.000 burgers omgekomen.

Tussen al dat geweld is nog de oorlog tussen Hamas en de Israël. Ook daar komen burgers om het leven. Maar dit conflict trekt meer aandacht en roept in het Westen meer emotie op dan alle andere conflicten en doden in het Midden-Oosten.

We weten waarom: door de Joden. Waren niet de Joden maar de Koerden of de Perzen in oorlog met Hamas, kregen we dan waarschijnlijk vooral beelden te zien uit Libië, Syrië en Irak.

Khaled Meshaal, leider van Hamas buiten de Gazastrook, reisde in 2012 voor het eerste naar Gaza, waar de 25ste verjaardag van Hamas werd gevierd. Hamas is nu 27 jaar oud: een volwassen terreurorganisatie.

Kind

Meshaal werd als een held ontvangen. Er werd voor hem een podium gebouwd met de afbeelding van een grote raket. Hij liep door dat raket-afbeelding het podium op om zijn aanhang toe te spreken.

Toen ik deze foto's weer zag, zag ik ook weer een foto van een Palestijns kind met een raket in zijn handen. Dat jongetje liep naar Meshaal toe. In Gaza weten waarvan de grote leider houdt: raketten. Het Palestijnse decor in Gaza: raketten, kinderen met raketten en nu ook tunnels.

Hamas maakt kindsoldaten van de Palestijnse kinderen. De oorlog van Hamas draait om de media: hoe meer burgers, vooral kinderen, om het leven komen, hoe blijer de Hamas-leiders zijn. Helaas doet de internationale gemeenschap onbewust mee met deze waanzinnige oorlogsmethode van Hamas. Wat moeten ze anders?

Boycot

Nou, het kan wel degelijk anders. De Verenigde Naties moeten zich niet alleen richten op de Israëlische optredens, maar ook die van Hamas. Eigenlijk moet Hamas worden geboycot vanwege de inzet van burgers en vooral kinderen in de oorlog.

Daarnaast moet de VN niet alleen de beschietingen op de VN-school onderzoeken, maar ook hoe en met welk geld Hamas raketten heeft aangeschaft en tunnels laat bouwen.

Wat doen intussen Iran en Hezbollah voor Hamas? Waar blijven de vrienden van Hamas?

De voormalige commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde en presidentskandidaat Mohsen Rezai schreef een liefdevolle openbare brief aan de militaire tak van Hamas. Hij schreef dat de Hamas-strijders in alle Israëlische steden telkens 'tien tot vijftig Israëlische burgers als krijgsgevangen nemen', en dat moeten ze als 'een defensief schild' gebruiken.

Tunnels

Rezai adviseert Hamas om Israëlische burgers te ontvoeren en spoort daarmee de Palestijnen aan tot het plegen van oorlogsmisdaden. Als commandant van de Revolutionaire Garde liet hij oppositieleden arresteren, martelen en executeren. Rezai is lid van verschillende belangrijke staatsorganen in Iran. Waren die tunnels bedoeld om Israëliërs te ontvoeren?

De Iraanse leider Khamenei eiste van de islamitische wereld dat ook de Westelijke Jordaanoever zou worden bewapend. Khamenei is kennelijk verheugd met deze oorlog - nu de Westelijke Jordaanoever nog.

De dode Palestijnse kinderen zijn in de ogen van Khamenei gelukkiger dan de levenden omdat ze naar Allahs paradijs gaan. De vernietiging van Israël is een sacraal doel, volgens Khamenei.

Verraad

Volgens sommige Midden-Oosterse media heeft Hamas Hezbollah meermaals gevraagd om zich te mengen in deze oorlog. Hezbollah doet vooralsnog niets. Hamas wordt immers gestraft voor zijn verraad aan de Syrische president Bashar al-Assad.

Sommige mensen geloofden een paar jaar geleden nog in een politieke toekomst voor Hamas. Ze dachten dat de terreurorganisatie langzamerhand zou veranderen in een vreedzame politieke organisatie.

Helaas heb ik gelijk gekregen met mijn voorspelling dat Hamas de vredestijd zou gebruiken om zich te bewapenen voor de volgende oorlog. Zie de tunnels en de aangeschafte raketten.

Ariel Sharon

In het licht van deze werkelijkheid rijst nu de vraag of de eenzijdige ontruiming van Gaza door de toenmalige Israëlische premier Ariel Sharon een juiste militaire en politieke handeling is geweest. Gaza werd volledig overgedragen aan Hamas, met alle gevolgen van dien.

Velen denken nu dat Israël Hamas moet ontmantelen en ontwapenen, en de macht in Gaza moet overdragen aan de Palestijnse autoriteit van Mahmoud Abbas. Maar beschikt Abbas over voldoende strijders om Gaza te kunnen besturen?

De mediaoorlog van Hamas werkt niet meer in het Midden-Oosten.

Elsevier.nl - Hoe meer kinderen sterven, hoe blijer de Hamas-leiders (http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2014/8/Hoe-meer-kinderen-sterven-hoe-blijer-de-Hamas-leiders-1569826W/)

PROFIEL
Afshin Ellian
Prof. mr. dr. Afshin Ellian, geboren te Teheran (Iran), 27 februari 1966

Rechtsgeleerde Ellian werd in 2003 universitair hoofddocent Encyclopedie van de rechtswetenschap aan de Universiteit Leiden. In 2005 werd hij hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden.

Momenteel is hij hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap en wetenschappelijk directeur van Instituut voor Metajuridica aan de rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden. 
Hij schreef columns voor NRC Handelsblad en voor elsevier.nl schrijft hij wekelijks drie weblogs onder meer over de idealen en vrijheden van de Westerse cultuur.

Karin.N
03-08-14, 09:44
Mensen die pro Israel zijn zullen dat vrees ik wel blijven. Ben er heel dichtbij geweest en het is verschrikkelijk.

Kennelijk zijn er mensen die menen dat er in Gaza ook voor de inval geen gebrek was aan spullen, voedsel, medicijnen etc. Foto's met allerlei elektrische apparatuur moeten dit bewijzen. Elektrische apparatuur die overigens heel handig is in Gaza. Daar hebben mensen gemiddels 3 uur per dag stroom (dit was voor de inval). Maar wat is het toch fijn dat deze apparatuur voor de gemiddelde gazaan betaalbaar en bruikbaar is. :moe:

mark61
03-08-14, 09:53
Een woord voor dit artikel, Afshin Ellian en jou: godverdomme.

Wat een goor varken is dat. En jij dat natuurlijk plaatsen 'voor de discussie'.

Donder op met die vuiligheid.

Ik heb nog 20 vragen openstaan.

Hoeveel doden vind jij wel genoeg? 100.000? Of pas 1,7 miljoen, 'als het moet'?

Ibrah1234
03-08-14, 12:22
Nou, het kan wel degelijk anders. De Verenigde Naties moeten zich niet alleen richten op de Israëlische optredens, maar ook die van Hamas. Eigenlijk moet Hamas worden geboycot vanwege de inzet van burgers en vooral kinderen in de oorlog.

Daarnaast moet de VN niet alleen de beschietingen op de VN-school onderzoeken, maar ook hoe en met welk geld Hamas raketten heeft aangeschaft en tunnels laat bouwen.

Wat doen intussen Iran en Hezbollah voor Hamas? Waar blijven de vrienden van Hamas?

Helemaal mee eens. Doorwrocht artikel. Weliswaar ietwat overgeaccentueerd als ware men blij met iedere gedode Gazaan maar in de kern wordt hier het probleem goed verwoord.

Ibrah1234
03-08-14, 12:24
Mensen die pro Israel zijn zullen dat vrees ik wel blijven. Ben er heel dichtbij geweest en het is verschrikkelijk.

Mag ik hieruit afleiden dat jij tegen de staat Israël bent en het terrorisme wat er op is gericht Israël van de kaart te vegen goedkeurt?

Karin.N
03-08-14, 13:00
Mag ik hieruit afleiden dat jij tegen de staat Israël bent en het terrorisme wat er op is gericht Israël van de kaart te vegen goedkeurt?

Ik vind dat de staat israel indertijd nooit zo had mogen worden opgericht. Dat was vragen om problemen.
Nu zitten we met een giga probleem. De palestijnen is onrecht aangedaan. israel heeft zij eigen staat. En de wereld, tsja die kijkt toe. Inmiddels wordt de discussie gevoerd door hardliners aan beide kanten.

Wat voor mij voor opstaat is de vraag of er een "balans" is. Israel, militair een reus tov de Palestijnen. Israel een eigen staat, pikt nog steeds illegaal grond van de Palestijnen. Waterverdeling is een ramp voor de Palestijnen.
Israel schendt voortdurend de mensenrechten van de Palestijnen, zowel volwassenen als kinderen en ja ook kleine meisjes van 5 a 6 jaar worden de dupe.

Vindt jij nu werkelijk dat Hamas veel sterker is dan Israel? Hoeveel burgerdoden zijn er de afgelopen dagen gevallen onder de Palestijnen en hoeveel burgerdoden zijn er de afgelopen 10 jaar gevallen onder Israelische staatsburgers door Palestijnen? Zelfs als je een paar dagen gaat vergelijken met 10 jaar zijn de palestijnen bar en bar slecht af.
Dus hoezo heeft Israel Last van Palestijns terrorisme dat het hun actie van de afgelopen tijd goedpraat? Kun jij me dat uitleggen? Want ik snap dat niet!

Kijk eens simpel naar de landkaart van palestina van pak em beet 1850 en vergelijk het aantal joden in 1850 met nu. Vind je dat te billijken en zo ja waarom? En als je dat normaal vindt, tsja en tegelijkertijd het verzet tegen deze groei van de oorspronkelijke bewoners, dan kun je je misschien eerst afvragen hoe het komt dat je dat kennelijk zo heel normaal vindt.

Deze situatie is ontstaan door zeer stom politiek gedoe! En ja Israel bestaat en zal niet weggaan. Maar ik vind dat jet juist de staat Israel is die zich nederig dient op te stellen. Zij zijn er op uit om zoveel mogelijk Palestijns gebied te annexeren. Dus eigenlijk de vernietiging van Palestina. En jij valt over het feit dat hamas israel wil vernietigen en dat in hun handvest hebben staan. Wie is er sterker, Israel of hamas? Juist!

Je kunt er over van mening verschillen of het zin heeft wat Hamas doet met oa het afvuren van raketten. Maar de eerste vraag is, waarom doet Hamas dat? Hoe zouden de Palestijnen ervoor staan, wanneer Hamas niet steeds zo'n tumult zou veroorzaken en slechts heel heel weinig doden onder de Israelische bevolking? Ik denk dat de Palestijnen dan niet eens meer hadden bestaan, volledig opgeslokt door het machtige sterke Israel.

Ibrah1234
03-08-14, 13:13
Ik vind dat de staat israel indertijd nooit zo had mogen worden opgericht. Dat was vragen om problemen.

Waarom mochten Jordanië en Syrië en vrijwel het gehele Midden-Oosten dan wel op de kaart worden ingetekend en heeft niemand daar problemen mee?

Het betreft hier een miezerig klein stukje land van het formaat pretpark welke de Joden is toegewezen. Joden die hier al duizenden jaren wonen en waar zich hun heilige steden bevinden.

Met de opkomst van het christendom en de islam is dat kleine stukje grond veelvuldig bezocht door rovende, moordende en genocide plegende mogendheden. Dat er überhaupt nog een Jood bestaat is al een wonder.

Het fascineert mij enorm hoe een handjevol mensen door de geschiedenis is vervolgd en uitgemoord. De progroms in Oost-Europa,kruistochten, de nazi's, Romeinen, Otomaans rijk, de arabieren in 3 oorlogen.

Wat is het mechanisme dat dit antisemitisme wereldwijd heeft gevoed meer dan 2000 jaar en hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat anno 2014 dit soort sentimenten nog steeds opspelen?

super ick
03-08-14, 14:20
Ik vind dat de staat israel indertijd nooit zo had mogen worden opgericht. Dat was vragen om problemen.
Nu zitten we met een giga probleem. De palestijnen is onrecht aangedaan. israel heeft zij eigen staat. En de wereld, tsja die kijkt toe. Inmiddels wordt de discussie gevoerd door hardliners aan beide kanten.

Wat voor mij voor opstaat is de vraag of er een "balans" is. Israel, militair een reus tov de Palestijnen. Israel een eigen staat, pikt nog steeds illegaal grond van de Palestijnen. Waterverdeling is een ramp voor de Palestijnen.
Israel schendt voortdurend de mensenrechten van de Palestijnen, zowel volwassenen als kinderen en ja ook kleine meisjes van 5 a 6 jaar worden de dupe.

Vindt jij nu werkelijk dat Hamas veel sterker is dan Israel? Hoeveel burgerdoden zijn er de afgelopen dagen gevallen onder de Palestijnen en hoeveel burgerdoden zijn er de afgelopen 10 jaar gevallen onder Israelische staatsburgers door Palestijnen? Zelfs als je een paar dagen gaat vergelijken met 10 jaar zijn de palestijnen bar en bar slecht af.
Dus hoezo heeft Israel Last van Palestijns terrorisme dat het hun actie van de afgelopen tijd goedpraat? Kun jij me dat uitleggen? Want ik snap dat niet!

Kijk eens simpel naar de landkaart van palestina van pak em beet 1850 en vergelijk het aantal joden in 1850 met nu. Vind je dat te billijken en zo ja waarom? En als je dat normaal vindt, tsja en tegelijkertijd het verzet tegen deze groei van de oorspronkelijke bewoners, dan kun je je misschien eerst afvragen hoe het komt dat je dat kennelijk zo heel normaal vindt.

Deze situatie is ontstaan door zeer stom politiek gedoe! En ja Israel bestaat en zal niet weggaan. Maar ik vind dat jet juist de staat Israel is die zich nederig dient op te stellen. Zij zijn er op uit om zoveel mogelijk Palestijns gebied te annexeren. Dus eigenlijk de vernietiging van Palestina. En jij valt over het feit dat hamas israel wil vernietigen en dat in hun handvest hebben staan. Wie is er sterker, Israel of hamas? Juist!

Je kunt er over van mening verschillen of het zin heeft wat Hamas doet met oa het afvuren van raketten. Maar de eerste vraag is, waarom doet Hamas dat? Hoe zouden de Palestijnen ervoor staan, wanneer Hamas niet steeds zo'n tumult zou veroorzaken en slechts heel heel weinig doden onder de Israelische bevolking? Ik denk dat de Palestijnen dan niet eens meer hadden bestaan, volledig opgeslokt door het machtige sterke Israel.

Indianen en Aboriginals zijn precies hetzelfde onrecht aangedaan. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen. Dit conflict heeft een grote politieke religieuze lading. Onevenredig veel aandacht.

super ick
03-08-14, 14:22
Ik vind dat de staat israel indertijd nooit zo had mogen worden opgericht. Dat was vragen om problemen.
Nu zitten we met een giga probleem. De palestijnen is onrecht aangedaan. israel heeft zij eigen staat. En de wereld, tsja die kijkt toe. Inmiddels wordt de discussie gevoerd door hardliners aan beide kanten.

Wat voor mij voor opstaat is de vraag of er een "balans" is. Israel, militair een reus tov de Palestijnen. Israel een eigen staat, pikt nog steeds illegaal grond van de Palestijnen. Waterverdeling is een ramp voor de Palestijnen.
Israel schendt voortdurend de mensenrechten van de Palestijnen, zowel volwassenen als kinderen en ja ook kleine meisjes van 5 a 6 jaar worden de dupe.

Vindt jij nu werkelijk dat Hamas veel sterker is dan Israel? Hoeveel burgerdoden zijn er de afgelopen dagen gevallen onder de Palestijnen en hoeveel burgerdoden zijn er de afgelopen 10 jaar gevallen onder Israelische staatsburgers door Palestijnen? Zelfs als je een paar dagen gaat vergelijken met 10 jaar zijn de palestijnen bar en bar slecht af.
Dus hoezo heeft Israel Last van Palestijns terrorisme dat het hun actie van de afgelopen tijd goedpraat? Kun jij me dat uitleggen? Want ik snap dat niet!

Kijk eens simpel naar de landkaart van palestina van pak em beet 1850 en vergelijk het aantal joden in 1850 met nu. Vind je dat te billijken en zo ja waarom? En als je dat normaal vindt, tsja en tegelijkertijd het verzet tegen deze groei van de oorspronkelijke bewoners, dan kun je je misschien eerst afvragen hoe het komt dat je dat kennelijk zo heel normaal vindt.

Deze situatie is ontstaan door zeer stom politiek gedoe! En ja Israel bestaat en zal niet weggaan. Maar ik vind dat jet juist de staat Israel is die zich nederig dient op te stellen. Zij zijn er op uit om zoveel mogelijk Palestijns gebied te annexeren. Dus eigenlijk de vernietiging van Palestina. En jij valt over het feit dat hamas israel wil vernietigen en dat in hun handvest hebben staan. Wie is er sterker, Israel of hamas? Juist!

Je kunt er over van mening verschillen of het zin heeft wat Hamas doet met oa het afvuren van raketten. Maar de eerste vraag is, waarom doet Hamas dat? Hoe zouden de Palestijnen ervoor staan, wanneer Hamas niet steeds zo'n tumult zou veroorzaken en slechts heel heel weinig doden onder de Israelische bevolking? Ik denk dat de Palestijnen dan niet eens meer hadden bestaan, volledig opgeslokt door het machtige sterke Israel.

Indianen en Aboriginals zijn precies hetzelfde onrecht aangedaan. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen. Dit conflict heeft een grote politieke religieuze lading. Onevenredig veel aandacht.

super ick
03-08-14, 14:28
Een woord voor dit artikel, Afshin Ellian en jou: godverdomme.

Wat een goor varken is dat. En jij dat natuurlijk plaatsen 'voor de discussie'.

Donder op met die vuiligheid.

Ik heb nog 20 vragen openstaan.

Hoeveel doden vind jij wel genoeg? 100.000? Of pas 1,7 miljoen, 'als het moet'?

Het is geen varken maar Proff. Mr. Dr. Ellian. Iemand die kan denken, iemand die uit de regio komt en iemand met een gefundeerde mening. Meer bagage en meer persoonlijke ervaring.

Jij hebt je antwoorden ook over het aantal doden heb ik een mening gegeven.

Jij kunt het niet verdragen als mensen het niet met jou eens zijn. Dan ga je schelden, drammen en wordt je zeer onbeschoft. Iets wat ik jou anderen hier vaak heb zien verwijten. Fundamentalistische trekjes.

mark61
03-08-14, 17:07
dan kun je je misschien eerst afvragen hoe het komt dat je dat kennelijk zo heel normaal vindt.

Dat weigert hij. De introspectie, en het verslag daarvan hier op pb. Geldt voor alle Israëllovers. Israël is gewoon fantastisch, moet blind gesteund worden, Palestijnen zijn vervelend, minderwaardig en hebben geen rechten, maar waarom, niemand die het wil of kan zeggen.

mark61
03-08-14, 17:10
Helemaal mee eens. Doorwrocht artikel. Weliswaar ietwat overgeaccentueerd als ware men blij met iedere gedode Gazaan maar in de kern wordt hier het probleem goed verwoord.

Het is een leugenachtig, immoreel gebral van jewelste.

Kern van het probleem is een Europese kolonie gevestigd op andermans land, en dat op een moment dat elders net de dekolonisatie begon. Kern van het probleem is dat vrijwel iedereen in het westen die ertoe doet dat weigert te erkennen.

mark61
03-08-14, 17:13
Waarom mochten Jordanië en Syrië en vrijwel het gehele Midden-Oosten dan wel op de kaart worden ingetekend en heeft niemand daar problemen mee?

Wat is dat nou voor vergelijking? Er 'mocht' niks, Europese koloniale machten deden dat gewoon. In any case verdeelden ze het voormalige Osmaanse rijk, en de bestaande, aanwezige bevolking in willekeurige landen; wat ze daar NIET deden was mensen van elders aanvoeren.

mark61
03-08-14, 17:25
Het betreft hier een miezerig klein stukje land van het formaat pretpark welke de Joden is toegewezen. Joden die hier al duizenden jaren wonen en waar zich hun heilige steden bevinden.

Met de opkomst van het christendom en de islam is dat kleine stukje grond veelvuldig bezocht door rovende, moordende en genocide plegende mogendheden. Dat er überhaupt nog een Jood bestaat is al een wonder.

Het fascineert mij enorm hoe een handjevol mensen door de geschiedenis is vervolgd en uitgemoord. De progroms in Oost-Europa,kruistochten, de nazi's, Romeinen, Otomaans rijk, de arabieren in 3 oorlogen.

Wat is het mechanisme dat dit antisemitisme wereldwijd heeft gevoed meer dan 2000 jaar en hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat anno 2014 dit soort sentimenten nog steeds opspelen?

De grootte is irrelevant. Wat relevant is, is dat het land is waarop al mensen woonden.

Die mensen werden door Europa / Europeanen vervolgd. Verder door niemand anders. De kruistochten hebben NIETS met jodenvervolging te maken; het Osmaanse rijk was juist het toevluchtsoord voor in Europa vervolgde joden. Arabische staten vielen de staat Israël aan. Als je dat laatste ergens mee wil vergelijken, dan met de Algerijnse dekolonisatie- / bevrijdingsoorlog.

Dat er überhaupt nog een jood bestaat is eerder een verdienste van de Arabische, islamitische wereld.

Het 'kostelijke' is dat aan de ene kant Arabieren / moslims als bedreiging van joden worden gezien, maar tegelijk wordt beweerd dat 'de joden daar al duizenden jaren woonden'. 1400 jaar van die 'duizenden jaren' was dan toch echt onder Arabisch / islamitisch bewind. Dus blijkbaar was dat toch niet zo erg.

Je gooit alles op één hoop. Totaal verward; geen enkele kennis van de geschiedenis.

Wat is het toch dat jullie uit alle macht 2000 jaar Europese, christelijke jodenvervolging willen ontkennen en negeren, of anders bagatelliseren en in één moeite door willen koppelen aan landen en volkeren die daar niets mee te maken hadden?

Niks 'wereldwijd'. De Amerika's, Afrika en Azië hadden er allemaal niets mee te maken. Waarom die gratuite leugens? Wereldwijd. Lamenietlachen.

Het mechanisme is het christendom. In Europa. Deal with it.

Dat is een onjuist en walgelijk vertoog. Dat moet nou eens een keer ophouden.

Maja, wie wil er feiten / de waarheid.

mark61
03-08-14, 17:36
Indianen en Aboriginals zijn precies hetzelfde onrecht aangedaan. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen. Dit conflict heeft een grote politieke religieuze lading. Onevenredig veel aandacht.

Een andere uit het hasbara-handboek dat jij niet kent, maar blijkbaar toch met de paplepel ingegoten hebt gekregen.

Het onderscheid is als volgt: Voor de 19e eeuw was might right. Volkeren en staten deden andere volkeren en staten dingen aan, simpelweg omdat ze het konden. Moraliteit en rechtvaardigheid speelden geen rol.

Met de Verlichting kwam de notie op dat alle volkeren gelijk zijn en gelijke rechten hebben. Wilson verhief dat tot het leidende principe van de Volkenbond: het recht op zelfbeschikking. Dat werd bijv. het leidende principe in de vorming van Joegoslavië na WOI, al werd dat een puinhoop.

De gelijktijdige opkomst van het nationalisme leidde onder andere tot 'excessen' als 'diaspora-nationalisme'. Waar voorheen aanwijsbare groepen mensen in een territoriaal continuüm golden als 'naties' met een recht op zelfbeschikking, poneerden sommigen nu het recht op zelfbeschikking van een niet-bestaande, verzonnen natie, bestaande uit individuen die over de halve wereld verspreid leefden, op een eigen territorium. Een territorium dat dus nog verzonnen moest worden, omdat het niet bestond.

Vervolgens besloten zowel de Volkenbond, als de VN, zijn opvolger, dat het recht van deze niet-bestaande natie zwaarder telde dan het recht van bestaande mensen op een bestaand territorium. Opeens moest een volk dat al ergens leefde zijn land delen met een allegaartje van illegale gewelddadige immigranten. Dat was zogenaamd 'rechtvaardig'.

Rechtvaardiger was natuurlijk geweest als de grootste vervolger van die 'verspreide groep', Duitsland, een deel van zijn territorium had moeten opgeven als genoegdoening voor het berokkende leed. Tenslotte kregen andere Europese landen wel stukken Duitsland als genoegdoening voor geleden 'schade'. Nederland, België, Frankrijk, Tsjechoslowakije, Polen kregen allemaal stukken Duitsland.

Pakweg Beieren had ontruimd kunnen worden net zoals Palestina ontruimd werd. Maar hé, met blanken doen we zulke dingen niet, dat is niet netjes. Willekeurige bruinen, daar kunnen we dat wel mee doen. Beetje opschuiven, beetje inschikken, er is nog zoveel 'Arabië' dat leeg staat. Nietwaar?

Ibrah1234
03-08-14, 18:09
De kruistochten hebben NIETS met jodenvervolging te maken

De kruisvaarders joegen met het grootste gemak tienduizenden Joden over de kling.

"Arabische pogroms in 1921, 1929, 1936-39. Het bloedbad en ‘etnische zuivering’ van de oude gemeenschap in Hebron (68 Joden werden gedood en honderden uitgedreven in 1929. "

Ibrah1234
03-08-14, 18:14
Kern van het probleem is een Europese kolonie gevestigd op andermans land, en dat op een moment dat elders net de dekolonisatie begon. Kern van het probleem is dat vrijwel iedereen in het westen die ertoe doet dat weigert te erkennen.

Nogmaals, als er nooit Joden zouden hebben gewoond zou ik je nog gelijk geven ook.

Maar het is de geboortegrond van het Jodendom. De arabieren zijn een vreemde eend in de bijt die meer dan duizend jaar later nog eens om de hoek komen kijken en het gebied veroveren.

pizatie
03-08-14, 19:57
het is heel erg. ik sprak vandaag nog een vriendin uit Israel en zij is vel tegen wat de regering nu mee bezig is.


Israel moet aangepakt worden door Europese landen. het is jullie taak om Israel te vernietigen . jullie hebben er voor gezorgt dat die terreurstaat is opgericht.

Bofko
04-08-14, 00:51
Israel moet aangepakt worden door Europese landen. het is jullie taak om Israel te vernietigen . jullie hebben er voor gezorgt dat die terreurstaat is opgericht.

JULLIE ja ja...

Dus degenen die jij veracht moeten 'jouw probleem' oplossen ? Met je 1-dimensionale wereldbeeld.... Zo gedroegen zelfs de nazi's zich niet. En Hallo wat doe jezelf ? of JULLIE-zelf ?... beetje superieur om je heen kijken en de vruchten plukken van een welvarend en veilig kuffar-land ?

Je hebt de verwendheid en de verongelijktheid van een heel klein kind. Je naïviteit is onvoorstelbaar. Het is bijna genant om jou te moeten lezen. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.

Karin.N
04-08-14, 09:53
De kruisvaarders joegen met het grootste gemak tienduizenden Joden over de kling.

"Arabische pogroms in 1921, 1929, 1936-39. Het bloedbad en ‘etnische zuivering’ van de oude gemeenschap in Hebron (68 Joden werden gedood en honderden uitgedreven in 1929. "

Waarom val je daar wel over en niet het bloedbad in Gaza?

Ik praat die progroms absoluut niet goed, maarre enig idee waar dat uit voort vloeide? Had dat wellicht te maken met het feit dat er sinds 1882 er een behoorlijke stroom van joden richting palestina vertrok? En wat was het doel van deze joden? En waarom verwacht jij dan de de gemiddelde arabier of palestijn beter is dan de gemiddelde europeaan?

En waarom blijf jij blind voor wat de joden gedurende eeuwenlang in europa hebben meegemaakt?

Enerzijds hebben we een schaap die zelfs zover gaat dat ie de holocaust ontkent, maar sommige hier zijn net zo erg. Gewoon ontkennen of net doen alsof het niet is gebeurd.

:moe:

Karin.N
04-08-14, 10:01
Als de joden niet eeuwenlang waren verjaagd (in europa!)was er zeer waarschijnlijk geen behoefte geweest aan een eigen staat.

Had de holocaust niet plaatsgevonden, dan was zeer waarschijnlijk niet in allerijl een joodse staat opgericht.

Hoe zouden de westerse politici gesproken hebben in die tijd over de arabieren en palestijnen. Zou dat respectvol zijn geweest of zou de teneur zijn geweest, ach het zijn maar domme arabieren, hoeven we geen rekening mee te houden. Ik vrees het laatste......vandaar ook de oprichting van de staat Israel met een verdeling die geen recht deed aan de palestijnen.

Maar laten we het "europese" probleem maar fijn wentelen op de palestijnen en arabieren. Zijn wij er toch mooi van af!

btw hoe aardig en begripvol was nederland toen de eerste joodse overlevenden uit de concentratiekampen terug keerden. Er werd vast niet bij de grens gevraagd of men de nederlandse nationaliteit kon aantonen :moe:

O ja, de joodse vluchtelingen in de jaren 30 werden in europa en amerika met open armen ontvangen, ja toch??????

Bar
04-08-14, 10:06
Mensen die pro Israel zijn zullen dat vrees ik wel blijven. Ben er heel dichtbij geweest en het is verschrikkelijk.

Kennelijk zijn er mensen die menen dat er in Gaza ook voor de inval geen gebrek was aan spullen, voedsel, medicijnen etc. Foto's met allerlei elektrische apparatuur moeten dit bewijzen. Elektrische apparatuur die overigens heel handig is in Gaza. Daar hebben mensen gemiddels 3 uur per dag stroom (dit was voor de inval). Maar wat is het toch fijn dat deze apparatuur voor de gemiddelde gazaan betaalbaar en bruikbaar is. :moe:
Israel levert al jaren het grootste deel van de electrische energie aan Gaza. Gratis, want de rekening wordt al jaren niet betaald. Wel vreemd toch dat je aan je vijand gratis stroom levert. Onmenselijk bijna....

Bar
04-08-14, 10:11
het is heel erg. ik sprak vandaag nog een vriendin uit Israel en zij is vel tegen wat de regering nu mee bezig is.


Israel moet aangepakt worden door Europese landen. het is jullie taak om Israel te vernietigen . jullie hebben er voor gezorgt dat die terreurstaat is opgericht.
Of die 'vriendin' is niet helemaal fris, of jij bent het. Ik tip op het laatste.
Wat zeg ik, ik weet het wel zeker Kees.

super ick
04-08-14, 10:12
Een andere uit het hasbara-handboek dat jij niet kent, maar blijkbaar toch met de paplepel ingegoten hebt gekregen.

Gewoon mee doorgaan, drammer.


Het onderscheid is als volgt: Voor de 19e eeuw was might right. Volkeren en staten deden andere volkeren en staten dingen aan, simpelweg omdat ze het konden. Moraliteit en rechtvaardigheid speelden geen rol.

O sure. En daarna is dat nooit meer voorgekomen. En ze leefden nog lang en gelukkig.


Met de Verlichting kwam de notie op dat alle volkeren gelijk zijn en gelijke rechten hebben. Wilson verhief dat tot het leidende principe van de Volkenbond: het recht op zelfbeschikking. Dat werd bijv. het leidende principe in de vorming van Joegoslavië na WOI, al werd dat een puinhoop.

Natuurlijk! Dat is in een ijzeren greep gehouden door Tito mbv Sovjet Unie. Toen dat wegviel bleek hoe goed het werkte. Mensen vlogen elkaar vrijwel direct naar de strot. Wat een rechtvaardigheid.


De gelijktijdige opkomst van het nationalisme leidde onder andere tot 'excessen' als 'diaspora-nationalisme'. Waar voorheen aanwijsbare groepen mensen in een territoriaal continuüm golden als 'naties' met een recht op zelfbeschikking, poneerden sommigen nu het recht op zelfbeschikking van een niet-bestaande, verzonnen natie, bestaande uit individuen die over de halve wereld verspreid leefden, op een eigen territorium. Een territorium dat dus nog verzonnen moest worden, omdat het niet bestond.

Historisch gezien woonden Joden daar al eeuwen. Logisch dat ze niet liever in een stukje Canada gingen zitten al had ik dat persoonlijk een veel betere oplossing gevonden.


Vervolgens besloten zowel de Volkenbond, als de VN, zijn opvolger, dat het recht van deze niet-bestaande natie zwaarder telde dan het recht van bestaande mensen op een bestaand territorium. Opeens moest een volk dat al ergens leefde zijn land delen met een allegaartje van illegale gewelddadige immigranten. Dat was zogenaamd 'rechtvaardig'.

Zonet bracht deze organisatie volgens jou internationaal recht maar nu het jou niet uitkomt veeg je je reet er weer net zo makkelijk mee af. Beetje 'snacken' in het internationale recht zoals het uitkomt, zo lust ik er nog wel een paar.
Israel is opgericht en erkent volgens internationaal recht en daarna is tot twee keer toe getracht het te vernietigen. Dat zijn feiten.


Pakweg Beieren had ontruimd kunnen worden net zoals Palestina ontruimd werd. Maar hé, met blanken doen we zulke dingen niet, dat is niet netjes. Willekeurige bruinen, daar kunnen we dat wel mee doen. Beetje opschuiven, beetje inschikken, er is nog zoveel 'Arabië' dat leeg staat. Nietwaar?

Ja het is allemaal onrechtvaardig. En nu?

Ibrah1234
04-08-14, 10:12
Ik praat die progroms absoluut niet goed, maarre enig idee waar dat uit voort vloeide? Had dat wellicht te maken met het feit dat er sinds 1882 er een behoorlijke stroom van joden richting palestina vertrok? En wat was het doel van deze joden?

Als hier in Europa een politicus zegt vol=vol dan is het een racist of rechts-extremist. Als Joden naar de geboortegrond van hun voorouders willen verhuizen is Leiden in last.

Het gaat maar over iets van 5 miljoen Joden welke in Israël woonachtig zijn. Wat is het probleem? Peulenschil vergeleken bij de immigratie richting de EU. Als ik in de Randstad rond loop als Groninger heb ik niet meer het idee in Nederland te zijn zoveel verschillende nationaliteiten lopen er rond.

Ik help je hopen dat dezelfde krachten welke jij voorstaat zich nooit zich gaan keren tegen de 44 miljoen moslims hier in Europa of andere immigranten.

Bar
04-08-14, 10:18
Als de joden niet eeuwenlang waren verjaagd (in europa!)was er zeer waarschijnlijk geen behoefte geweest aan een eigen staat.

Had de holocaust niet plaatsgevonden, dan was zeer waarschijnlijk niet in allerijl een joodse staat opgericht.

Hoe zouden de westerse politici gesproken hebben in die tijd over de arabieren en palestijnen. Zou dat respectvol zijn geweest of zou de teneur zijn geweest, ach het zijn maar domme arabieren, hoeven we geen rekening mee te houden. Ik vrees het laatste......vandaar ook de oprichting van de staat Israel met een verdeling die geen recht deed aan de palestijnen.

Maar laten we het "europese" probleem maar fijn wentelen op de palestijnen en arabieren. Zijn wij er toch mooi van af!

btw hoe aardig en begripvol was nederland toen de eerste joodse overlevenden uit de concentratiekampen terug keerden. Er werd vast niet bij de grens gevraagd of men de nederlandse nationaliteit kon aantonen :moe:

O ja, de joodse vluchtelingen in de jaren 30 werden in europa en amerika met open armen ontvangen, ja toch??????
En als m'n tante een penis had, dan was het m'n oom.
Zinloos geklets. Israel is inmiddels een bijna 70 jaar internationaal erkende staat, met een oprichtingslegitimatie van de VN. Het overgrote deel van de bevolking is daar geboren. En die gaan daar niet meer weg.

Loubnalulu
04-08-14, 11:53
De energie rekening wordt niet betaald omdat ze het merendeel van de dag geen stroom hebben dombo.
israel is een dief, en een vieze ook.
En de grootste viezeriken vind ik nog mijn eigen Moslim ''broeders en zusters'' op hoog geplaatste plekken in de wereld die er geen flikker aan doen.

Maar dat terzijde. Voor degene die dit verhaal niet helemaal snappen zal ik het uitleggen in kindertaal.
Stel je hebt een huis, en er komt iemand die heeft een slaapplaats nodig.
Deze geef jij een kamer.
Vervolgens pikt diegene de rest van JOUW hele huis in, en vertelt jou in je eigen huis wat je wel of niet mag, en waar je wel of niet mag komen.

Dat maakt iemand toch een dief.
En wat die dief een viezerik maakt is dat hij onderdrukt.

En ik hoop dat Hamas volhoudt en sterk blijft.
Want de Palestijnen zijn nu lang genoeg onderdrukt.
En zolang er onderdrukking plaats vindt, komt er nooit vrede.
israel moet zich terugtrekken, naar dat stukje wat ze ''eerlijk'' gekregen hebben.

Ik vraag me af voor alle simpele zielen onder ons, toen in de tweede wereldoorlog werd gevochten door het verzet vond iedereen dat goed.
Maar nu mogen de Palestijnen geen verzet bieden voor iets dat van hunzelf is?

Umarvlie
04-08-14, 12:25
Israel bestaat slechts dankzij een collectief schuldgevoel van westerse landen voor bijna 2000 jaar jodenvervolging die uitmonde in the holocaust.

Dit schuldgevoel wordt tot de laatste druppel door Israel uitgemolken en effectief misbruikt om hun eigen genocidale praktijken mee te verdoezelen. Amerika/Europa staan erbij en kijken er naar - erger nog - gaan met de foute excuses van Israel akkoord.

Ik kan alleen maar hopen dat de Islamitsche tsoenami snel Amerika en Europa overspoelt. Wie zaait zal oogsten.

Ibrah1234
04-08-14, 12:57
Israel bestaat slechts dankzij een collectief schuldgevoel van westerse landen voor bijna 2000 jaar jodenvervolging die uitmonde in the holocaust.

Dat is niet geheel juist. Napoleon wilde in de 18e eeuw het gebied al toewijzen aan Israël. Als zijn Egyptische veldtocht succesvoller was verlopen dan was Israël inmiddels meer dan 200 jaar oud geweest en hadden we dit stompzinnig geleuter niet gehad.

Het is volstrekt onjuist te veronderstellen dat er door de eeuwen heen geen andere krachten zijn geweest welke meenden dat de Joden recht hadden op een eigen land. Napoleon wordt ook wel gezien als de eerste zionist hoewel de beweging duizenden jaren oud is.


"Déclaration de Napoléon Bonaparte:


Proclamation à la nation Juive Quartier général Jérusalem, 1er floréal, an VII de la République Française (20 avril 1799)


"Bonaparte, commandant en chef des armées de la République Française en Afrique et en Asie, aux héritiers légitimes de la Palestine :

Israélites, nation unique que les conquêtes et la tyrannie ont pu, pendant des milliers d'années, priver de leur terre ancestrale, mais ni de leur nom, ni de leur existence nationale !

Les observateurs attentifs et impartiaux du destin des nations, même s'ils n'ont pas les dons prophétiques d'Israël et de Joël, se sont rendus compte de la justesse des prédictions des grands prophètes qui, à la veille de la destruction de Sion, ont prédit que les enfants du Seigneur reviendraient dans leur patrie avec des chansons et dans la joie et que la tristesse et que les soupirs s'enfuiraient à jamais. (Isaie 35.10)

Debout dans la joie, les exilés ! Cette guerre sans exemple dans toute l'histoire, a été engagée pour sa propre défense par une nation, de qui les terres héréditaires étaient considérées par ses ennemis comme une proie offerte à dépecer. Maintenant cette nation se venge de deux mille ans d'ignominie. Bien que l'époque et les circonstances semblent peu favorables à l'affirmation ou même à l'expression de vos demandes, cette guerre vous offre aujourd'hui, contrairement à toute attente, le patrimoine israélien.

La Providence m'a envoyé ici avec une jeune armée, guidée par la justice et accompagnée par la victoire. Mon quartier général est à Jérusalem et dans quelques jours je serais à Damas, dont la proximité n'est plus à craindre pour la ville de David.
Héritiers légitimes de la Palestine !

La Grande Nation qui ne trafique pas les hommes et les pays selon la façon de ceux qui ont vendu vos ancêtres à tous les peuples (Joël 4.6) ne vous appelle pas à conquérir votre patrimoine. Non, elle vous demande de prendre seulement ce qu'elle a déjà conquis avec son appui et son autorisation de rester maître de cette terre et de la garder malgré tous les adversaires.

Levez-vous ! Montrez que toute la puissance de vos oppresseurs n'a pu anéantir le courage des descendants de ces héros qui auraient fait honneur à Sparte et à Rome (Maccabée 12.15). Montrez que deux mille ans d'esclavage n'ont pas réussi à étouffer ce courage.

Hâtez vous! C'est le moment qui ne reviendra peut-être pas d'ici mille ans, de réclamer la restauration de vos droits civils, de votre place parmi les peuples du monde. Vous avez le droit à une existence politique en tant que nation parmi les autres nations. Vous avez le droit d'adorer librement le Seigneur selon votre religion. (Joël 4.20)"

super ick
04-08-14, 13:51
De energie rekening wordt niet betaald omdat ze het merendeel van de dag geen stroom hebben dombo.
israel is een dief, en een vieze ook.
En de grootste viezeriken vind ik nog mijn eigen Moslim ''broeders en zusters'' op hoog geplaatste plekken in de wereld die er geen flikker aan doen.

Maar dat terzijde. Voor degene die dit verhaal niet helemaal snappen zal ik het uitleggen in kindertaal.
Stel je hebt een huis, en er komt iemand die heeft een slaapplaats nodig.
Deze geef jij een kamer.
Vervolgens pikt diegene de rest van JOUW hele huis in, en vertelt jou in je eigen huis wat je wel of niet mag, en waar je wel of niet mag komen.

Dat maakt iemand toch een dief.
En wat die dief een viezerik maakt is dat hij onderdrukt.

En ik hoop dat Hamas volhoudt en sterk blijft.
Want de Palestijnen zijn nu lang genoeg onderdrukt.
En zolang er onderdrukking plaats vindt, komt er nooit vrede.
israel moet zich terugtrekken, naar dat stukje wat ze ''eerlijk'' gekregen hebben.

Ik vraag me af voor alle simpele zielen onder ons, toen in de tweede wereldoorlog werd gevochten door het verzet vond iedereen dat goed.
Maar nu mogen de Palestijnen geen verzet bieden voor iets dat van hunzelf is?

Israel moet inderdaad terug achter de grenzen van 1967. Er is 1 maar. Ariel Sharon heeft land voor vrede gegeven en alle nederzettingen onruimd. Hij kreeg er direct raketten voor terug. De animo is niet meer zo groot om nog een keer een dergelijke zeperd op te lopen.
Israel heeft geen enkele garantie dat ze met rust gelaten wordt als ze zich terugtrekt achter de grens van 1967. Hamas heeft in har grondvest staan dat Israel vernietigd moet worden. Daarmee doet Israel dus geen zaken. Dat lijkt mij niet zo vreemd.

mark61
04-08-14, 15:30
Ik kan alleen maar hopen dat de Islamitsche tsoenami snel Amerika en Europa overspoelt. Wie zaait zal oogsten.

Wat bedoel je daar in vredesnaam mee, en hoe lost dat de problemen van de Palestijnen op? Islamitische landen doen ook geen ruk.

mark61
04-08-14, 15:35
Israel moet inderdaad terug achter de grenzen van 1967. Er is 1 maar. Ariel Sharon heeft land voor vrede gegeven en alle nederzettingen onruimd. Hij kreeg er direct raketten voor terug. De animo is niet meer zo groot om nog een keer een dergelijke zeperd op te lopen.
Israel heeft geen enkele garantie dat ze met rust gelaten wordt als ze zich terugtrekt achter de grens van 1967. Hamas heeft in har grondvest staan dat Israel vernietigd moet worden. Daarmee doet Israel dus geen zaken. Dat lijkt mij niet zo vreemd.

De lege mantra. 'Israël moet inderdaad terug achter de grenzen van 1967'. Waarom heb je het dan niet over de constante weigering van Israël dat te doen? Waarom heb je het dan niet over de doelbewuste, permanente sabotage van vredesbesprekingen omdat Israël letterlijk geen seconde kan ophouden met bouwen in wat Palestijnse staat zou moeten worden, maar wat nu feitelijk onmogelijk is?

Waarom?

Welke nederzettingen? Die paar 'onverdedigbare' kolonisten in Gaza? Je bedoelt dat het Israëlische leger zich heeft teruggetrokken uit Gaza en dat nu van buiten controleert. Op geen enkele manier is de toestand daar toen verbeterd; hij is verslechterd.

Dat 'terugtrekken' is een volkomen valse voorstelling van zaken, en dat weet jij dondersgoed.

Niemand heeft garanties voordat hij vrede wil sluiten. Er zijn nooit 100% garanties voor niks niet.

Hou nou es op over dat onzinnige verhaal over een 'handvest'. Hoe zit het dan met Likoed's 'handvest'? Waarom noem je dat nooit? Ik heb je net nog laten zien hoe Netanjahoe GEEN vrede wil en GEEN Palestijnse staat. De PLO en Hamas willen dat WEL.

Je kan alleen vrede sluiten met je vijanden, niet met je vrienden.

Waarom die eindeloze eenzijdigheid, dat verdoezelen van de andere helft van het verhaal?

Waarom?

mark61
04-08-14, 15:37
Als zijn Egyptische veldtocht succesvoller was verlopen dan was Israël inmiddels meer dan 200 jaar oud geweest en hadden we dit stompzinnig geleuter niet gehad.

Ja joh? Wel es van dekolonisatieoorlogen gehoord? Algerije is ook 135 jaar bezet geweest; dat bleek toch omkeerbaar. Om alle andere kolonies er niet bij te halen.

Stompzinnig geleuter? Dat geleuter over onderdrukking, landjepik en massamoord bedoel je?

Wat is dit voor taal?

mark61
04-08-14, 15:42
En als m'n tante een penis had, dan was het m'n oom.

Gewoon even de oorzaak van dit alles wegwuiven. Het is Europa's probleem, dat Europa op andermans bordje heeft gelegd.

Gewoon een feit. En dat wuif jij maar even weg. Walgelijk gewoon.

mark61
04-08-14, 15:47
Het is geen varken maar Proff. Mr. Dr. Ellian. Iemand die kan denken, iemand die uit de regio komt en iemand met een gefundeerde mening. Meer bagage en meer persoonlijke ervaring.

Jij hebt je antwoorden ook over het aantal doden heb ik een mening gegeven.

Jij kunt het niet verdragen als mensen het niet met jou eens zijn. Dan ga je schelden, drammen en wordt je zeer onbeschoft. Iets wat ik jou anderen hier vaak heb zien verwijten. Fundamentalistische trekjes.

Ellian is een smerige leugenaar, die van zijn positie misbruikt maakt om als 'gezaghebbend' over te komen. Als jij dat niet erkent is dat jouw probleem. Dat heeft NIETS te maken met 'mensen die het niet met mij eens zijn'. Doe niet zo achterlijk. Ellian komt niet uit Palestina; het is een vluchteling uit Iran. Dat maakt hem op geen enkele manier kundig of voorzien van 'persoonlijke ervaring'. Tenzij je het gehele niet-Westen ziet als land waar geschifte niet-westerse untermenschen wonen, zoals jij doet. Behalve dat Groot Licht Ellian, die zich blijkbaar aan de algehele geschiftheid van zijn 'regio' heeft weten te onttrekken.

Ik kan niet tegen doelbewuste leugens. Ik kan niet tegen volstrekte onverschilligheid tegenover leugens, onderdrukking, moord.

mark61
04-08-14, 15:52
De kruisvaarders joegen met het grootste gemak tienduizenden Joden over de kling.

"Arabische pogroms in 1921, 1929, 1936-39. Het bloedbad en ‘etnische zuivering’ van de oude gemeenschap in Hebron (68 Joden werden gedood en honderden uitgedreven in 1929. "

De kruisvaarders joegen met hetzelfde gemak orthodoxe christenen en moslims over de kling.

Ja, de locale Arabieren verzetten zich tegen de instroom van immigranten. Gek hè? Intussen deden joodse terroristen precies hetzelfde.

Waarom altijd details uit het verhaal vissen die jou toevallig net ff uitkomen?

Waarom?

mark61
04-08-14, 15:54
Als hier in Europa een politicus zegt vol=vol dan is het een racist of rechts-extremist. Als Joden naar de geboortegrond van hun voorouders willen verhuizen is Leiden in last.

Het gaat maar over iets van 5 miljoen Joden welke in Israël woonachtig zijn. Wat is het probleem? Peulenschil vergeleken bij de immigratie richting de EU. Als ik in de Randstad rond loop als Groninger heb ik niet meer het idee in Nederland te zijn zoveel verschillende nationaliteiten lopen er rond.

Ik help je hopen dat dezelfde krachten welke jij voorstaat zich nooit zich gaan keren tegen de 44 miljoen moslims hier in Europa of andere immigranten.

Het ging en gaat niet over immigratie van 'gastarbeiders', het gaat over een groep immigranten die de tent wil overnemen onder verdrijving of onderwerping van de locale bevolking.

Weer een onzinnige vergelijking. Turken en Marokkanen nemen Nederland over en stichten hun eigen staat, bovenop Nederland? Waar heb je het in vredesnaam over?

Je begrijpt het verschil werkelijk niet? Dat kan ik niet geloven.

mark61
04-08-14, 15:57
Nogmaals, als er nooit Joden zouden hebben gewoond zou ik je nog gelijk geven ook.

Maar het is de geboortegrond van het Jodendom. De arabieren zijn een vreemde eend in de bijt die meer dan duizend jaar later nog eens om de hoek komen kijken en het gebied veroveren.

Het feit dat ergens joden wonen geeft helemaal nergens recht op. Hoe kom je daarop? Joden wonen ook al duizenden jaren in Marokko. Now what? Marokko weggeven?

De meeste joden op deze wereld wonen in de VS. Waarom niet een stukkie Oklahoma weggeven? Er is nog zoveel Amerika...

Er woonden in de regio tal van volkeren; het was een komen en gaan. Nooit eerder in de geschiedenis kon welk volkje dan ook land claimen op grond van vage aanspraken over 'hoe het 3000 jaar geleden was'. Dat is gewoon absurd.

Het is absoluut in strijd met de principes van zowel de Volkenbond als de VN.

De immigranten waren de vreemde eend in de bijt. Zij hadden niets, maar dan ook niets te maken met de mensen die daar al woonden, moslims, Arabieren, joden, Armeniërs, wie dan ook.

Hoe je het voor elkaar krijgt om mensen die ergens 1400 jaar wonen een 'vreemde eend in de bijt' te noemen, en recente immigranten van duizenden kms verderop niet, is onbegrijpelijk.

Werkelijk niet te vatten.

Ibrah1234
04-08-14, 16:06
Hoe je het voor elkaar krijgt om mensen die ergens 1400 jaar wonen een 'vreemde eend in de bijt' te noemen, en recente immigranten van duizenden kms verderop niet, is onbegrijpelijk.
Werkelijk niet te vatten.

Ik kan je werkelijk niet volgen. Volgens mij doe je bewust zo raar.

Het Jodendom is het oudste geloof uit de regio welke beleden wordt door Joden. De Joden komen echt niet van Mars.

Meer dan duizend jaar later veroverden de arabieren het gebied. En dus ja, een vreemde eend in de bijt ook al is het 1400 jaar geleden.

Als de Joden niet de pech zouden hebben gehad dat hun religie is gekopieerd door 2 andere religies dan was er niets aan de hand geweest.

super ick
04-08-14, 16:34
Ellian is een smerige leugenaar, die van zijn positie misbruikt maakt om als 'gezaghebbend' over te komen. Als jij dat niet erkent is dat jouw probleem. Dat heeft NIETS te maken met 'mensen die het niet met mij eens zijn'. Doe niet zo achterlijk. Ellian komt niet uit Palestina; het is een vluchteling uit Iran. Dat maakt hem op geen enkele manier kundig of voorzien van 'persoonlijke ervaring'. Tenzij je het gehele niet-Westen ziet als land waar geschifte niet-westerse untermenschen wonen, zoals jij doet. Behalve dat Groot Licht Ellian, die zich blijkbaar aan de algehele geschiftheid van zijn 'regio' heeft weten te onttrekken.

Ik kan niet tegen doelbewuste leugens. Ik kan niet tegen volstrekte onverschilligheid tegenover leugens, onderdrukking, moord.

Voorbeeldje:

In beeld: vreedzaam protest in Enschede tegen christenvervolging (http://www.tubantia.nl/regio/enschede/in-beeld-vreedzaam-protest-in-enschede-tegen-christenvervolging-1.4475024)

Niemand aandacht aan besteed. Snap je? Die christenen hebben geen steun van ultra links en anarchisten. Die demonstratie is geluidloos voorbij gegaan terwijl er toch echt meer doden zijn gevallen. Of moet ik nu ook gaan zeggen: bij hoeveel doden reageer jij wel?

Bij het 1 ben je laconiek bij het andere schuimbek je. Ik vind dat vreemd. Onverschilligheid voor de ene en extreme interesse voor de andere. Voorkeur, willekeur, hypocrisie? Zeg het maar.

De terroristen van Hamas zullen nooit rusten. Ook niet als Israel zich achter de grenzen van 1967 terugtrekt.

super ick
04-08-14, 16:50
De lege mantra. 'Israël moet inderdaad terug achter de grenzen van 1967'. Waarom heb je het dan niet over de constante weigering van Israël dat te doen? Waarom heb je het dan niet over de doelbewuste, permanente sabotage van vredesbesprekingen omdat Israël letterlijk geen seconde kan ophouden met bouwen in wat Palestijnse staat zou moeten worden, maar wat nu feitelijk onmogelijk is?

Waarom?

Welke nederzettingen? Die paar 'onverdedigbare' kolonisten in Gaza? Je bedoelt dat het Israëlische leger zich heeft teruggetrokken uit Gaza en dat nu van buiten controleert. Op geen enkele manier is de toestand daar toen verbeterd; hij is verslechterd.

Dat 'terugtrekken' is een volkomen valse voorstelling van zaken, en dat weet jij dondersgoed.

Niemand heeft garanties voordat hij vrede wil sluiten. Er zijn nooit 100% garanties voor niks niet.

Hou nou es op over dat onzinnige verhaal over een 'handvest'. Hoe zit het dan met Likoed's 'handvest'? Waarom noem je dat nooit? Ik heb je net nog laten zien hoe Netanjahoe GEEN vrede wil en GEEN Palestijnse staat. De PLO en Hamas willen dat WEL.

Je kan alleen vrede sluiten met je vijanden, niet met je vrienden.

Waarom die eindeloze eenzijdigheid, dat verdoezelen van de andere helft van het verhaal?

Waarom?

Jawel vrede is juist de garantie dat je elkaar niet aanvalt. Er kunnen alleen geen afspraken gemaakt worden. Hamasleiders hebben letterlijk gezegd dat een eventueel akkoord alleen gezien wordt als een fase op weg naar een Palestina waarin heel Israel zou verdwijnen. Ik heb je diverse links gegeven. Zelfs filmpjes waarin je kunt zien dat er geen woorden verdraaid worden.

Die eindeloze eenzijdigheid daar maak jij je schuldig aan. Geen kwaad woord van jou over de onderdrukking van Hamas op de Palestijnen, over het feit dat ze het accepteren dat 30% van hun raketten op de eigen grond neerkomt. Die kans op het raken van eigen bevolking deert ze niet. Dat er in de golfstaten intussen meer dan duizend Hamasmiljonairs neergestreken zijn. Dat zij hun zakken vullen met de oorlogseconomie/smokkeltunnels. Dat er kennelijk aan alles een vreselijk tekort is door de blokkade terwijl de kogels nooit op zijn. Als de Palestijnen door iemand gegijzeld worden dan is het door Hamas.

Inderdaad eindeloze eenzijdigheid. Die mening deel ik wel.

Marsipulami
04-08-14, 18:57
Wat is het mechanisme dat dit antisemitisme wereldwijd heeft gevoed meer dan 2000 jaar en hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat anno 2014 dit soort sentimenten nog steeds opspelen?


Leestip: Over de Joden en hun leugens, Luthers theologisch testament (R. Süss) (http://brabosh.com/2009/04/03/over-de-joden-en-hun-leugens-luthers-theologisch-testament-r-suss/)

mark61
04-08-14, 19:35
Jawel vrede is juist de garantie dat je elkaar niet aanvalt. Er kunnen alleen geen afspraken gemaakt worden.

Hoezo kunnen er geen afspraken gemaakt worden? Israël wil geen afspraken maken.

Je leidt de aandacht af. Je bent eenzijdig. Behalve de bekende lippendienst 'Israël moet grenzen 1967' zeg je er niets meer over. Over of ze dat willen, hoe en wanneer dat dan moet.

Niets. Helemaal geen woord. Niets over de herhaaldelijke sabotage van besprekingen. Niets over de voortgaande bebouwing van toekomstig Palestina. Niets over de onderdrukking, het geweld tegen onschuldige mensen. Over het collectieve straffen. Over het arresteren van honderden en het platgooien van huizen vanwege de ontvoering van en moord op 3 jongens.

Niets over de fundamentele onleefbaarheid van Gaza, en de West Bank. Niets.

Terwijl Israël oppermachtig is en het hele proces beheerst.

Niets. Waarom niet?

In plaats daarvan vlooi je alles wat Hamas mispeutert tot in detail uit.

Waarom?

Het gaat niet over Hamas. Hamas is het probleem niet. Miljoenen onderdrukte Palestijnen zonder staat is het probleem.

Dus nog een keer: vanwaar die ontstellende eenzijdigheid?

Umarvlie
05-08-14, 09:04
Wat bedoel je daar in vredesnaam mee, en hoe lost dat de problemen van de Palestijnen op? Islamitische landen doen ook geen ruk.

Er zijn geen Islamitische landen - alleen landen waar veel moslims wonen en waar inderdaad "geen ruk" gebeurd in dit opzicht of als er al iets gebeurd dit gelijk in de kiem gesmoord wordt (zie Egypte).

Wat ik bedoel is "wishful thinking" volgens sommigen, en een hoop volgens anderen (en mij). Toekomst gaat het leren maar aangezien het gebaseerd is op mijn religie heeft discuseren erover hier weinig tot geen zin. Geduld en overgave zijn de keywords hierin en ondertussen doen voor de Palestijnen wat je redelijkerwijs kan doen.

Ibrah1234
05-08-14, 10:52
Er zijn geen Islamitische landen - alleen landen waar veel moslims wonen en waar inderdaad "geen ruk" gebeurd in dit opzicht of als er al iets gebeurd dit gelijk in de kiem gesmoord wordt (zie Egypte).

Wat ik bedoel is "wishful thinking" volgens sommigen, en een hoop volgens anderen (en mij). Toekomst gaat het leren maar aangezien het gebaseerd is op mijn religie heeft discuseren erover hier weinig tot geen zin.

Religie is een privé aangelegenheid en een zaak tussen het individu en God. Wat maakt het voor jou aantrekkelijk om in een door moslims gedomineerd land te leven waarbij een overheid erop toeziet dat religieuze regels worden nageleefd en afgedwongen?

Zeker in een multiculturele samenleving als de onze is dat vragen om problemen in mijn optiek.

Ibrah1234
05-08-14, 11:12
Het gaat niet over Hamas. Hamas is het probleem niet. Miljoenen onderdrukte Palestijnen zonder staat is het probleem.

Wie of wat heeft dan volgens jou het Palestijns vluchtelingenprobleem veroorzaakt?

Is het niet zo dat per saldo t/m 1967 meer Joden zijn verjaagd uit de Arabische wereld (ong. 850.000) en minder dan 600.000 Palestijnen op de vlucht zijn geslagen voor het door hen zelf veroorzaakt geweld?

Ze vielen de Joden van binnenuit aan in 1948 en toen dat mislukte sloegen ze op de vlucht.

De Joden zijn een nieuw leven begonnen en daar hoor je niets meer van. Die andere sukkels zijn tot in de derde generatie nog steeds vluchteling. Ik geloof er helemaal niets van.

Een zorgvuldig geënsceneerd en kunstmatig in stand gehouden "vluchtelingenprobleem".

De Arabische landen is niets gelegen aan het welzijn van de Palestijnen maar is er alles aan gelegen om het sprookje te laten voortduren.

Arabische Liga Resolutie 1457 uit 1959: “De Arabische landen zullen geen staatsburgerschap verlenen aan aanvragers van Palestijnse origine, om hun assimilatie te voorkomen in de gastlanden”.

Niet naleving van deze resolutie zou immers zo maar het probleem over nacht kunnen oplossen en daar is men in de Arabische wereld niet in geïnteresseerd.

H.P.Pas
05-08-14, 11:49
Terwijl Israël oppermachtig is en het hele proces beheerst.


.. en is ervan overtuigd alleen in die oppermachtige positie te kunnen overleven.
Geheel uit de lucht gegrepen is die overtuiging, gezien de voorgeschiedenis, niet. Beschikte Hamas over raketten, die wel iets kunnen raken, ze zouden niet aarzelen.
Het zet natuurlijk wel een self-fulfilling prophesy in werking:
Overmacht creëert machteloze haat; opdat die haat machteloos zal blijven is overmacht noodzakelijk.
Op lange termijn een doodlopende weg, dat kan elke serieus te nemen Israëlische politicus je uitleggen.
Na zijn pensioenering. Rabin was zo onvoorzichtig dat voortijdig te doen en heeft ervoor betaald.
Zo bezien heeft Israël al lang gecapituleerd voor de terreur: die uit eigen rijen.
Hopeloos, vrees ik.

In Palestina vecht 1,5 promille van de wereldbevolking sinds 75 jaar op een laag pitje een conflict uit over 1 tamelijk ongastvrij promille van de aardbodem.
Grauwe ellende voor de betrokkenen natuurlijk maar het einde van de wereld is er niet mee gemoeid.

pizatie
05-08-14, 12:57
JULLIE ja ja...

Dus degenen die jij veracht moeten 'jouw probleem' oplossen ? Met je 1-dimensionale wereldbeeld.... Zo gedroegen zelfs de nazi's zich niet. En Hallo wat doe jezelf ? of JULLIE-zelf ?... beetje superieur om je heen kijken en de vruchten plukken van een welvarend en veilig kuffar-land ?

Je hebt de verwendheid en de verongelijktheid van een heel klein kind. Je naïviteit is onvoorstelbaar. Het is bijna genant om jou te moeten lezen. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.

ja jullie wie anders, jullie hebben de middelen om Israel van de kaart te vegen en het land terug te geven aan de palestijnen.


Israel is 15x erger dan de nazi's . Israel vermoord expres kinderen en vrouwen zodat er minder palestijnen zijn.,

super ick
05-08-14, 13:11
Hoezo kunnen er geen afspraken gemaakt worden? Israël wil geen afspraken maken.

Je leidt de aandacht af. Je bent eenzijdig. Behalve de bekende lippendienst 'Israël moet grenzen 1967' zeg je er niets meer over. Over of ze dat willen, hoe en wanneer dat dan moet.

Niets. Helemaal geen woord. Niets over de herhaaldelijke sabotage van besprekingen. Niets over de voortgaande bebouwing van toekomstig Palestina. Niets over de onderdrukking, het geweld tegen onschuldige mensen. Over het collectieve straffen. Over het arresteren van honderden en het platgooien van huizen vanwege de ontvoering van en moord op 3 jongens.

Niets over de fundamentele onleefbaarheid van Gaza, en de West Bank. Niets.

Terwijl Israël oppermachtig is en het hele proces beheerst.

Niets. Waarom niet?

In plaats daarvan vlooi je alles wat Hamas mispeutert tot in detail uit.

Waarom?

Het gaat niet over Hamas. Hamas is het probleem niet. Miljoenen onderdrukte Palestijnen zonder staat is het probleem.

Dus nog een keer: vanwaar die ontstellende eenzijdigheid?

Palestijnen hebben een staat. Dat gevangen zitten is een gevolg van de aanslagen. Toen ik daar was was het een drukke grensovergang die wagenwijd open stond.

Het is maar goed dat Israel de lakens uitdeelt, als Hamas de slagkracht van Israel had gehad was Israel van de aardbodem verdwenen.

Inderdaad achter de grenzen van 1967. Hoe? Of ze dat willen? Zonder garanties niet vermoed ik. Met Hamas praten ze terecht niet.

Mispeuteren van Hamas? Wel een beetje hypocriet gezien wat ze in Gaza uitvreten. Een complete bevolking gijzelen en intussen miljonair worden in een oorlogseconomie plus buitenlandse giften. Daarom moet het vuur van de haat aangewakkerd blijven.

Waarom die eenzijdige aandacht?

pizatie
05-08-14, 13:21
Palestijnen hebben een staat. Dat gevangen zitten is een gevolg van de aanslagen. Toen ik daar was was het een drukke grensovergang die wagenwijd open stond.

Het is maar goed dat Israel de lakens uitdeelt, als Hamas de slagkracht van Israel had gehad was Israel van de aardbodem verdwenen.

Inderdaad achter de grenzen van 1967. Hoe? Of ze dat willen? Zonder garanties niet vermoed ik. Met Hamas praten ze terecht niet.

Mispeuteren van Hamas? Wel een beetje hypocriet gezien wat ze in Gaza uitvreten. Een complete bevolking gijzelen en intussen miljonair worden in een oorlogseconomie plus buitenlandse giften. Daarom moet het vuur van de haat aangewakkerd blijven.

Waarom die eenzijdige aandacht?

niks 1967 .

1947 zou ik wel willen .

super ick
05-08-14, 13:30
niks 1967 .

1947 zou ik wel willen .

Dan ben je vast fan van deze vrome moslim

http://m.youtube.com/watch?v=bJHbnGvzYJw

H.P.Pas
05-08-14, 14:16
1947 zou ik wel willen .

Waar ging die oorlog in 1948 dan over ?

pizatie
05-08-14, 18:15
Dan ben je vast fan van deze vrome moslim

http://m.youtube.com/watch?v=bJHbnGvzYJw

hij heeft goede lezingen. er staan ook een paar van hem op mijn facebook.



terug naar de grenzen van 1947 . en niks tussen in. ik zal daar never nooit akkoord mee gaan.

H.P.Pas
05-08-14, 20:24
ik zal daar never nooit akkoord mee gaan.

Dat zal ze leren.

janlom
05-08-14, 20:56
Leuk filmpje! Joden schijnen in velerlei opzichten ondernemende mensen te zijn, ontwikkeling van: kapitalisme, communisme en vrijmetselarij. Zij zijn er bij betrokken. Maar ook op het gebied van de film, waren zij betrokken. Volgens deze shayk. Die overigens, volgens mij, gewoon een typetje was van John Cleese, compleet met aanplakbaard!

mark61
05-08-14, 23:38
Palestijnen hebben een staat. Dat gevangen zitten is een gevolg van de aanslagen. Toen ik daar was was het een drukke grensovergang die wagenwijd open stond.

Het is maar goed dat Israel de lakens uitdeelt, als Hamas de slagkracht van Israel had gehad was Israel van de aardbodem verdwenen.

Inderdaad achter de grenzen van 1967. Hoe? Of ze dat willen? Zonder garanties niet vermoed ik. Met Hamas praten ze terecht niet.

Mispeuteren van Hamas? Wel een beetje hypocriet gezien wat ze in Gaza uitvreten. Een complete bevolking gijzelen en intussen miljonair worden in een oorlogseconomie plus buitenlandse giften. Daarom moet het vuur van de haat aangewakkerd blijven.

Waarom die eenzijdige aandacht?

Lul niet zo ongelooflijk. Waarom doe je zo walgelijk? Palestijnen hebben GEEN staat en Gaza is een onleefbare openluchtgevangenis, of de grens nou af en toe open is of niet. Dat is gewoon een feit. Texel met 1,7 miljoen inwoners. Vluchtelingen, bijeengedreven. Al decennia. Hoe moeten die overleven dan? Waarvan moeten die bestaan? Dat lukt 13.000 Texelaars maar net.

Echt. Zulk ziek gebral, daar draait mijn maag van om.

Als Israël niet miljoenen Palestijnen onderdrukte, als er geen Gaza was, was er geen Hamas. Waarom doe je weer zo eenzijdig en opzettelijk blind?

Waarom is het erg dat Israël 'van de aardbodem verdwijnt' maar niet dat Palestina van de aardbodem is verdwenen?

Ja, hoe? Willen ze dat? NEE. Je begint gauw over Hamas. Dan hoef je het niet over Israël te hebben, dat geen vrede wilde, niet wil, en voorlopig niet zal willen. Waarom erken je dat niet? Waarom weiger je er zelfs maar over te praten?

Ik zei al: Hamas is nooit een gesprekspartner voor vrede geweest, dus hoe doet dat er toe? Non-argument.

Er is geen vrede mogelijk als een belangrijke vertegenwoordiger van een deel van de Palestijnen wordt buitengesloten. Dat begrijp je toch zeker zelf wel?

Hoezo is dat terecht? Je bralt maar wat zonder enige argumenten

Je kan je erover opwinden, je functioneert hier gewoon als hasbara-agent. Verdraaiingen, leugens, verdachtmakingen op niks af, en vooral: het grote zwijgen over Israël. Over wat het gedaan heeft en doet. Over hoe het alle wetten, inclusief de eigen, overtreedt. Gewoon over alles.

Gijzelen? Israël heeft 1,7 miljoen man vrouw kind bijeengedreven, opgesloten in een openluchtkamp ter grootte van Texel, omringd door prikkeldraad, muren en een tot de tanden bewapend leger, het schiet op alles dat beweegt op zee, vernietigt haven en luchthaven, laat niemand eruit, en Hamas gijzelt de mensen die op hen gestemd hebben?

Ben je gek? Nee, je bent volkomen eenzijdig, oneerlijk, onheus en achterbaks. Volkomen vooringenomen. Blind pro-Israël, en dan doen alsof dat niet zo is.

Ibrah1234
06-08-14, 08:35
Dit was de situatie ongeveer 850 jaar vóór de komst van het christendom en 1500 jaar vóór de islam.

Het is potjandorie bijna 4000 jaar Joodse geschiedenis. De huidige kaart met het strookje Gaza verschilt bijna niet met de historische kaart. Wat is hier toch zo moeilijk aan te begrijpen? Althans voor die denken dat de Joden het stukje land hebben overvallen en gekoloniseerd.

Nogmaals, de arabieren zijn een vreemde eend in de bijt historisch gezien. Israel is toegekend aan een volk die daar al meer dan 400 jaar vertoeft.

19192

Karin.N
06-08-14, 08:46
Dit was de situatie ongeveer 850 jaar vóór de komst van het christendom en 1500 jaar vóór de islam.

Het is potjandorie bijna 3000 jaar Joodse geschiedenis. De huidige kaart met het strookje Gaza verschilt bijna niet met de historische kaart. Wat is hier toch zo moeilijk aan te begrijpen?


19192

Wil jij deze kaart als basis nemen? Hoe zit het dan met de rest van de wereld? Er zijn heel wat volksverhuizingen geweest. Heeft dan nu iedereen het recht om terug te keren naar plaatsen waar heel vroeger hun verre voorouders leefden? En hebben zij dan het recht om daar nieuwe staten op te richten?

Denk je dat het geen conflicten oplevert, wanneer mensen overal op de wereld "hun gebied" terugeisen?

mark61
06-08-14, 09:28
Het is potjandorie bijna 4000 jaar Joodse geschiedenis. De huidige kaart met het strookje Gaza verschilt bijna niet met de historische kaart. Wat is hier toch zo moeilijk aan te begrijpen? Althans voor die denken dat de Joden het stukje land hebben overvallen en gekoloniseerd.

Nogmaals, de arabieren zijn een vreemde eend in de bijt historisch gezien. Israel is toegekend aan een volk die daar al meer dan 400 jaar vertoeft.

Wat is er niet te begrijpen aan de absurditeit van duizenden jaren oude claims? Hoe komt een mens erop? Wat hebben 19e eeuwse Duitsers, Fransen, Engelsen, Nederlanders en Oostenrijkers in vredesnaam te maken met semi-mythische koninkrijkjes uit 1000 vC?

Bizar gewoon hoe jij zulke notoire onzin slikt.

Morgen komen de Angelen en de Saksen terug uit Engeland omdat ze toch Nederland terug willen. De Fransen, want hé, Napoleon heeft het ooit veroverd. De Amerikanen, want hé, die zijn in de afgelopen 2 eeuwen o.a. vanuit NL daarheen geëmigreerd.

De Egyptenaren terug naar Palestina, want hé, 3000 jaar geleden was het gebied Egyptisch. Het is in de geschiedenis een komen en gaan van volkeren, rijken, rijkjes, maar nee, we pikken er één clubje op één bepaald moment uit.

En dan die 'vanzelfsprekendheid' dat ooit ergens gewoond hebben recht geeft op etnische zuivering, massamoord en een racistische, 'Araberfreie' staat. Te zot voor woorden.

Het komische is dat volk als jij tegen de Palestijnen zegt: "hé, tis al 70 jaar geleden, ancient history, deal met hoe het vandaag is", terwijl je 3000 jaar oude sprookjes wel als basis voor een exclusieve staat ziet.

Werkelijk bespottelijk.

Arabieren vreemde eenden in de bijt. Totaal geschuffeld.

De joden die in Palestina woonden hadden en hebben niets te maken met een allegaartje van 19e eeuws Europeanen. Echt helemaal niets.

Er is verder geen land op de wereld dat gebaseerd is op schier prehistorische aanspraken, en het zou ook niet geaccepteerd worden.

mark61
06-08-14, 09:34
Israël en zijn vriendjes over de Westoever: 'hé, dat ben je kwijtgeraakt in de oorlog van 1967. Oorlogsbuit, pech gehad, bek houwen.'

Ik heb nieuws voor ze. De Romeinen hebben ze eruit geflikkerd. Kwijtgeraakt in een oorlog, pech gehad, bek houwen.

Het is gewoon een collectieve geestesziekte.

Umarvlie
06-08-14, 09:38
in een door moslims gedomineerd land te leven waarbij een overheid erop toeziet dat religieuze regels worden nageleefd en afgedwongen

1/ Waar zeg ik dit? en 2/ waarom zou dat voor mij niet aantrekkelijk zijn?

Ibrah1234
06-08-14, 09:42
Wat is er niet te begrijpen aan de absurditeit van duizenden jaren oude claims? Hoe komt een mens erop? Wat hebben 19e eeuwse Duitsers, Fransen, Engelsen, Nederlanders en Oostenrijkers in vredesnaam te maken met semi-mythische koninkrijkjes uit 1000 vC?

Omdat jij en je vriendjes en doen voorkomen alsof de Joden van Mars zijn nedergedaald en het gebied hebben gekoloniseerd. Het kaartje dient slechts ter adstructie dat de Joden sinds mensenheugenis het gebied bevolken in een gebied wat vrijwel onveranderd dezelfde omvang heeft als het moderne Israël van heden.

Dat maakt Israel één van de oudste landen ter wereld.

Dat de grenzen in 1948 zijn gefinaliseerd is niet meer dan een logisch gevolg.

Volgens mij heerst dat besef er bij jou wel alleen zit je op een vreemde manier in de contramine. De beweegredenen voor je gedrag zijn me onduidelijk.

mark61
06-08-14, 09:46
Oorlog, oorlog en nog eens oorlog

Ik schrijf over het heden. Ik grijp graag terug naar het verleden ter verklaring van bepaalde ontwikkelingen. Maar de toekomst, daar hou ik me verre van. Ik ben journalist, geen helderziende. Maar vandaag durf ik kijkend in mijn kristallen bol de toekomst van het Gaza-conflict te voorspellen.

Ik zie een bestand – op een gegeven moment zal er toch iets van een akkoord moeten komen dat voorziet in een structurele stopzetting door Hamas van de raketaanvallen op Israël. Want premier Netanyahu wil bovenal zijn burgers een gevoel van veiligheid geven, om de status quo te kunnen handhaven. De Palestijnen van de Gazastrook zal in ruil daarvoor iets van verlichting worden beloofd van de zeven jaar oude blokkade die hen nu wurgt, net zoals na de oorlogsronde van 2012.

Maar die belofte zal niet worden nagekomen, ook zoals in 2012, en er komen weer raketaanvallen, en steeds hardere vergelding en uiteindelijk een nieuwe oorlog. Er vallen opnieuw honderden doden in de Gazastrook en als er al iets is herbouwd, wordt het opnieuw verwoest. En dan begint de hele cyclus opnieuw en opnieuw.

Je hoeft natuurlijk helemaal niet helderziende te zijn om dit te kunnen voorspellen. Aan elke oorlogsronde komt vroeger of later een einde. Tegelijk is overduidelijk dat een oplossing voor dit conflict – laat staan voor de hele Palestijnse zaak – geen millimeter dichterbij komt.

Wist u dat de toenmalige Israëlische autoriteiten in de jaren tachtig de voorloper van Hamas steunden als tegenwicht tegen Yasser Arafats seculiere PLO, die veel gevaarlijker werd geacht? De stemming in Israël is nu dat Hamas een existentiële bedreiging is. Dat is natuurlijk onzin, het Israëlische leger kan vandaag voorgoed een einde maken aan Hamas en de hele Gazastrook. Maar er zijn Israëlische ministers, gesteund door een niet onaanzienlijk deel van de Israëlische burgers, die vernietiging van Hamas bepleiten.

Netanyahu wil Hamas wel hard raken, maar ook weer niet té hard. Niet omdat daarbij honderden burgers om het leven komen, of duizenden als het moet – de schuld daarvan wordt wel aan Hamas toegeschreven, of aan die burgers zelf. Hadden ze maar niet destijds, in 2006, op Hamas moeten stemmen. Maar er moet nog wel een autoriteit overblijven in de Gazastrook die radicalere groepen in het gareel houdt. Want de uitzichtloosheid zorgt voor radicalisering, en zonder Hamas wordt Gaza een zwart gat.

Elk jaar in de aanval is natuurlijk geen oplossing. Een stap naar een oplossing zou zijn niet meteen in termen van afschrikking en geweld te denken, zoals Israël doet, maar eens te proberen het gesprek aan te gaan. Hamas is al een heel eind opgeschoten door in juni de eenheidsregering met president Abbas’ Fatah aan te gaan: daarmee accepteerde het de facto ook Fatahs verplichtingen jegens Israël.

Maar mijn glazen bol zegt me dat Netanyahu liever een vijand in Gaza heeft zitten dan dat hij het risico loopt vrede te kunnen sluiten.

Oorlog, oorlog en nog eens oorlog - nrc.nl (http://www.nrc.nl/carolien/2014/08/06/oorlog-oorlog-en-nog-eens-oorlog/)

Carolien Roelants in de NRC, een bekende Hamashandlanger :zozo:

H.P.Pas
06-08-14, 09:59
.

Nogmaals, de arabieren zijn een vreemde eend in de bijt historisch gezien.

:moe: wat je zegt.
Fryslân boppe (http://frisia-magna.de/wp-content/uploads/magna_frisia_map.jpg.bmp)!

Ibrah1234
06-08-14, 10:54
:moe: wat je zegt.
Fryslân boppe (http://frisia-magna.de/wp-content/uploads/magna_frisia_map.jpg.bmp)!

Ik ben onder de indruk van uw, in alle opzichten, uiterst treffende vergelijking.

:mad:

super ick
06-08-14, 11:05
Lul niet zo ongelooflijk. Waarom doe je zo walgelijk? Palestijnen hebben GEEN staat en Gaza is een onleefbare openluchtgevangenis, of de grens nou af en toe open is of niet. Dat is gewoon een feit. Texel met 1,7 miljoen inwoners. Vluchtelingen, bijeengedreven. Al decennia. Hoe moeten die overleven dan? Waarvan moeten die bestaan? Dat lukt 13.000 Texelaars maar net.

2 keer Texel. Maar, je hebt gelijk het blijft krap. Toch vreemd dat het hele Palestina een lege woestijn was waar krap 300.000 mensen woonden. Als we het toch regelmatig hebben over de volksverhuizing die Israle heeft gekend. Die heeft daar ook plaats gevonden. Wat moet ik daar mee? Als er nog meer mensen komen moeten ze dan automatisch meer grond krijgen?
Toen ik er was in 1980 kwamen er duizenden Palestijnen per dag de grens over om te werken in Israel. Rara waarom is die grens dicht gegaan? Ja ik weet het al: Aanslagen=eigen schuld. Hoe kon ik het vergeten. Stom, stom, stom.


Als Israël niet miljoenen Palestijnen onderdrukte, als er geen Gaza was, was er geen Hamas. Waarom doe je weer zo eenzijdig en opzettelijk blind?

Ja het is inderdaad moeilijk te bevatten. En dat terwijl de regio Israel met open armen ontvangen heeft. Als Hamas morgen stopt is er vrede, als Israel morgen stopt bestaan ze niet meer.


Waarom is het erg dat Israël 'van de aardbodem verdwijnt' maar niet dat Palestina van de aardbodem is verdwenen?

Je vergeet Jordanie.


Ja, hoe? Willen ze dat? NEE. Je begint gauw over Hamas. Dan hoef je het niet over Israël te hebben, dat geen vrede wilde, niet wil, en voorlopig niet zal willen. Waarom erken je dat niet? Waarom weiger je er zelfs maar over te praten?

Ze hebben geen enkel vertrouwen in afspraken dat is de pest. Als er eens een regering is die zich niet wesnt te conformeren aan de hardliners dan krijgen ze als dank een paar dozijn raketten retour. Koren op de molen van de hardliners. Die voeden elkaar aan beide kanten. Dit is niet een zaak van schaapjes en wolven zoals jij mij graag wilt doen geloven. Wat wel sneu is, maar dat is in vrijwel ieder conflict, is dat de minderheid het voor elkaar krijgt de meerderheid in een soort wurggreep te houden.


Je kan je erover opwinden, je functioneert hier gewoon als hasbara-agent. Verdraaiingen, leugens, verdachtmakingen op niks af, en vooral: het grote zwijgen over Israël. Over wat het gedaan heeft en doet. Over hoe het alle wetten, inclusief de eigen, overtreedt. Gewoon over alles.

Ik zwijg niet over Israel alleen ook niet over de andere kant. Probeer je eens een beetje te verplaatsen. Ik kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze bang zijn. Dat ze zeggen dat ze al twee keer van de kaart geveegd hadden moeten zijn. Die angst creert dan weer ruimte voor havikken. Ga daar eens op een kistje staan en probeer je standpunt eens aan de man te brengen. Ik wens je veel succes. Gelukkig zie ik wel wat beweging op dat vlak maar ik zie ook beweging aan de andere kant die hetzelfde zeggen als het snotje dat hier zijn vuil uitbraakt. Israel moet verdwijnen, punt.


Gijzelen? Israël heeft 1,7 miljoen man vrouw kind bijeengedreven, opgesloten in een openluchtkamp ter grootte van Texel, omringd door prikkeldraad, muren en een tot de tanden bewapend leger, het schiet op alles dat beweegt op zee, vernietigt haven en luchthaven, laat niemand eruit, en Hamas gijzelt de mensen die op hen gestemd hebben?

Ja, best vreemd terwijl alle Palestijnen alleen maar vrede willen en alle Israeli's, of zullen we maar gewoon Joden zeggen, alleen maar oorlog. Want zo is het toch volgens jou, Hamasvriendje?

H.P.Pas
06-08-14, 11:28
Ik ben onder de indruk van uw, in alle opzichten, uiterst treffende vergelijking.

:mad:

De enige overeenkomst ligt in het dwaasheidsgehalte.
Verder moet je er niets achter zoeken. :slaap:

Ibrah1234
06-08-14, 11:46
De enige overeenkomst ligt in het dwaasheidsgehalte.
Veder moet je er niets achter zoeken. :slaap:

LOL.. Deze is ijzersterk moet ik bekennen. Hij dreunt nog na :knipoog: