PDA

Bekijk Volledige Versie : "Schande dat Brussel Bad enkel Heineken serveert"



Marsipulami
06-08-14, 18:58
"Schande dat Brussel Bad enkel Heineken serveert"

wo 06/08/2014 - 17:30 Astrid Roelandt

Het bierland bij uitstek, meer dan 1.000 biersoorten, maar op een evenement in onze hoofdstad wordt Heineken en Desperados geserveerd. Het is een doorn in het oog van de Brusselse bierclub Malt&Mout. Zij vragen dat de stad Brussel voortaan Belgische bieren serveert op evenementen in de stad.

De Brusselse bierclub Malt&Mout vraagt dat de stad Brussel op haar evenementen Belgische bieren serveert. De vereniging is verontwaardigd, omdat er enkel Heineken te koop is op Brussel Bad. Blijkbaar heeft Brussel Bad een exclusieve sponsordeal met het Nederlandse bier, en mogen ze geen Belgische bieren verkopen. "Schande", vindt Martijn De Pot van Malt&Mout.

"Zo'n evenement is een uithangbord voor toeristen. Als je dan geen Belgische bieren kan aanbieden, is dat een gemiste kans", zegt De Pot op Radio 2. "België is het bierland bij uitstek, we hebben meer dan 1.000 biersoorten, er zijn alternatieven genoeg. En laat ons eerlijk zijn, Heineken en Desperados, dat is geen bier hé."

Maar de organisatie van Brussel Bad zegt dat ze nu eenmaal geen Belgische biersponsor heeft gevonden. Bij andere evenementen werkt de stad wel samen met Belgische bierbrouwers.

Olive Yao
06-08-14, 19:03
.
Ja, ik kan me hun ontstemming indenken. België heeft enkele honderden kwaliteitsvolle, lokale biersoorten. Belgen gaan voor kwaliteit en diversiteit. Nederlanders, daarentegen voor smaakloze eenheidsworst / eenheidsbier. Nederlanders beperken zich meestal tot slootwater verrijkt met alcohol (Heineken) om hun feestjes te vieren, en nu doen de Belgen zich dat zelf aan. Waarom doen ze dat, Marsupilami? :jammer:

Kefta.
06-08-14, 19:18
Boeiend man

Olive Yao
06-08-14, 19:21
.



Boeiend man

Je moet Marsupilami's gevoel voor humor kennen en de voorgeschiedenis van dit onderwerp.

mark61
06-08-14, 19:26
Maar de organisatie van Brussel Bad zegt dat ze nu eenmaal geen Belgische biersponsor heeft gevonden.

Tsja als AB-InBev te schrieperig is...

Marsipulami
07-08-14, 07:39
Tsja als AB-InBev te schrieperig is...

Nederlands bier verkoopt dankzij reclame en sponsoring.

Belgisch bier verkoopt dankzij kwaliteit.

Marsipulami
07-08-14, 07:41
.
Ja, ik kan me hun ontstemming indenken. België heeft enkele honderden kwaliteitsvolle, lokale biersoorten. Belgen gaan voor kwaliteit en diversiteit. Nederlanders, daarentegen voor smaakloze eenheidsworst / eenheidsbier. Nederlanders beperken zich meestal tot slootwater verrijkt met alcohol (Heineken) om hun feestjes te vieren, en nu doen de Belgen zich dat zelf aan. Waarom doen ze dat, Marsupilami? :jammer:

:hihi:

super ick
07-08-14, 09:01
In Syrie hebben ze hun problemen maar ik begrijp dat die in het niet vallen bij dit probleem.

(leen)
07-08-14, 09:05
Nederlands bier verkoopt dankzij reclame en sponsoring.

Belgisch bier verkoopt dankzij kwaliteit.

Belgisch bier, Nu even niet! :hihi:

mark61
07-08-14, 23:23
Nederlands bier verkoopt dankzij reclame en sponsoring.

Belgisch bier verkoopt dankzij kwaliteit.

Nee, AB-InBev geeft geen geld uit aan reclame en sponsoring.