PDA

Bekijk Volledige Versie : Luis Suarez mag mee trainen met zijn ploeggenoten maar zijn straf zal staan



SportFreak
14-08-14, 15:43
Het Internationaal Sporttribunaal (CAS) heeft besloten de schorsing van Luis Suárez gewoon te handhaven. De 27-jarige spits tekende beroep aan tegen de vier maanden schorsing die de wereldvoetbalbond (FIFA) hem oplegde, nadat hij op het WK 2014 tegenstander Giorgi Chiellini beet. Suárez en zijn nieuwe club Barcelona hoopten op vrijspraak of een vermindering van de straf, maar dat is niet gebeurd.
Het CAS oordeelde donderdag dat de vier maanden schorsing overeind blijven, maar dat Suárez in tegenstelling tot voorheen wél mag meetrainen in Catalonië. Dat betekent dat hij nu ruim twee maanden de tijd heeft om fit te worden voor een officiële rentree op de voetbalvelden. Op 24 juni ging Suárez in de fout tegen Chiellini en de schorsing loopt op 24 oktober officieel ten einde.

De grote vraag is of Suárez nu zijn debuut zal kunnen maken in de grootste wedstrijd in Spanje: El Clásico. De eerste ontmoeting van het seizoen tussen Barcelona en Real Madrid zal gespeeld worden in het weekend van 24 en 25 oktober. Suárez kan dus óf meedoen in de kraker óf net niet. Hij heeft in ieder geval ruim de tijd om voor die grote wedstrijd zijn teamgenoten te leren kennen, de trainingen bij te wonen en gewend te raken aan zijn nieuwe club.

super ick
14-08-14, 18:00
Ik vind het wel een tkkeltje vreemd. Natuurlijk keur ik dat bijten af maar vogens mij is Suarez meer gestraft vanwege de afschuw over bijten dan vanwege het feit dat een speler een andere speler zwaar kan verwonden met een overtreding. Van dat laatste is geen sprake geweest. Ik heb wel overtredingen met slechts een paar wedstrijden bestraft zien worden waardoor iemand invalide kan raken. Ik wordt liever dat ik in mijn schouder gebeten dan dat mijn tegenstander inkomt met twee gestrekte benen.