PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Demonstratie van Wilders door de Haagse Schilderswijk verboden



MoStar
15-08-14, 21:55
19229

VVD burgemeester Jozias van Aartsen heeft roet in de plannen van PVV-coryfee Geert Wilders gegooid. Na een spoedoverleg besloot de burgemeester van Den Haag om een tijdelijk verbod te leggen op het demonstreren in de omstreden Schilderswijk om rassenrellen te voorkomen.

Geert Wilders had het plan om met groeperingen als Pro Patria en Identitair Verzet op 20 september door de wijk te trekken. Enkele moslims in de wijk hadden al op social media aangegeven met stokken en stenen klaar te staan.

Een eerdere demonstratie van Pro Patria door de wijk moest omgeleid worden nadat de betogers door inwoners van de wijk met stenen werden bekogeld. Bovendien moest de ME ingrijpen. Er werden enkele stenengooiers gearresteerd.

Van Aartsen zal de situatie na twee maanden opnieuw bekijken. Verschillende partijen in de raad hadden hun beklag ingediend nadat meerdere demonstraties uit de hand liepen. Van Aartsen ging mee met het advies van zijn raad om de inwoners van de Haagse wijk opnieuw op te zadelen met branieschoppers.

Foto: Philipp Nordmeyer (https://www.flickr.com/photos/chaosphoenix/)

Bofko
16-08-14, 15:55
Prima besluit van Aartsen. Dit soort oranje-marsen moeten we in NL niet hebben.

Oiseau
16-08-14, 16:05
Laffe demonstranten horen een zwakke buurt met rust te laten, hebben ze echt ballen dan maar naar de hol van IS in Irak gaan.

super ick
16-08-14, 18:21
Wilders heeft daar niets te zoeken. Die hele wijk wordt nu vereenzelvigd met een paar moslimdummies.

pizatie
16-08-14, 20:10
niemand moet het lef hebben om door de schilderswijk te lopen met een pvv vlag of een israelische of een koerdische vlag. ik zal dat nooit toe laten !!

Ibrah1234
16-08-14, 20:15
Vrijheid van demonstratie en vrijheid van meningsuiting is een groot goed en een van de pijlers van onze democratische rechtsstaat .

Desgewenst zet men maar het leger in als de openbare orde in het gedrang komt.

Valt me tegen van VVD'er van Aartsen. De politiek faalt hier.

pizatie
16-08-14, 20:27
Vrijheid van demonstratie en vrijheid van meningsuiting is een groot goed en een van de pijlers van onze democratische rechtsstaat .

Desgewenst zet men maar het leger in als de openbare orde in het gedrang komt.

Valt me tegen van VVD'er van Aartsen. De politiek faalt hier.

niet in de schilderswijk. het is echt afglopen! de laaste keer was vorige week! ik wil geen 1 pvv daar zien. geen 1 israelische vlag geen 1 koerdische vlag.


ik ben er echt klaar mee!!

Nederlandertje
17-08-14, 00:25
niet in de schilderswijk. het is echt afglopen! de laaste keer was vorige week! ik wil geen 1 pvv daar zien. geen 1 israelische vlag geen 1 koerdische vlag.


ik ben er echt klaar mee!!

Wat ga je doen dan?

pizatie
17-08-14, 00:35
Wat ga je doen dan?

tegen houden. niemand mag daar demosteren met een slechte wil.


wou jij komen dan ?

Nederlandertje
17-08-14, 00:49
Verlopig nog niet. Zit nog heerlijk in Rio.

En zou dan sowieso niet met 1 van die vlaggen komen.

Ibrah1234
17-08-14, 01:50
niet in de schilderswijk. het is echt afglopen! de laaste keer was vorige week! ik wil geen 1 pvv daar zien.!

Zit die hele Schilderswijk niet vol met PVV'ers dan?

Demonstreren is een grondrecht. Van Aartsen tast dit grondrecht aan. Als de politie het niet kan verhapstukken dan zet men maar het leger in.

Ibrah1234
17-08-14, 01:53
niet in de schilderswijk. het is echt afglopen! de laaste keer was vorige week! ik wil geen 1 pvv daar zien. geen 1 israelische vlag geen 1 koerdische vlag.


ik ben er echt klaar mee!!

Als Den Uyl een stokje had gestoken voor arbeidsimmigratie vanuit Afrika en de voorkeur had gegeven aan Z.O. Azië dan hadden we dit gezeik niet gehad Herman :rolleyes:

Dan had pizatie waarschijnlijk Cheng geheten welke wellicht zou studeren aan de TU Delft en in zijn vrije tijd piano of viool zou bespelen. :rolleyes:

Nu zitten we opgescheept met lieden zoals jij.

super ick
17-08-14, 11:36
Als Den Uyl een stokje had gestoken voor arbeidsimmigratie vanuit Afrika en de voorkeur had gegeven aan Z.O. Azië dan hadden we dit gezeik niet gehad Herman :rolleyes:

Dan had pizatie waarschijnlijk Cheng geheten welke wellicht zou studeren aan de TU Delft en in zijn vrije tijd piano of viool zou bespelen. :rolleyes:

Nu zitten we opgescheept met lieden zoals jij.

Hoe ziet die verdeling er nu werkelijk uit? De gastarbeiders waren er iets van 50.000 terwijl we nu iets van 1.500.000 allochtonen hebben. Je had de gezinshereniging waardoor er heel gemakkelijk enkele honderdduizenden hier naartoe kwamen. Een jarenlange niet aflatenede stroom asielzoekers. Allemaal vrijwillig, en graag, hier naartoe gekomen.
Als ik nu achteraf het commentaar van een bepaalde groep hoor of lees dan hebben ze het helemaal niet naar hun zin en lijkt het soms of ze hier gegijzeld worden.

Juffrouw_Saartje
17-08-14, 12:38
niemand moet het lef hebben om door de schilderswijk te lopen met een pvv vlag of een israelische of een koerdische vlag. ik zal dat nooit toe laten !!

Tweede makkelijkste vraag van vier (waarvan één on hold), met welke vlag kom jij (sorry voor de crossing-over)?

Wilders roept racisten op om met meer dan 1000 man moslims in Schilderswijk te provoceren


ik zal er weer zijn. met mijn sport kleding en vlag.

wilders mag niet door onze wijk lopen.

Welke vlag? Je Palestijnse is in brand gestoken en je Saoedische vlag is afgepakt.


de palestijnse vlag heb ik in brand gestoken .


nou vandaag bleek van wel . die vlag is afgepakt van mij in rotterdam door beveiligers .bij de demo voor palestina

Heb je nog een andere vlag, is jouw groene vlag weer aan je terug gegeven? Met welke vlag kom jij?

Juffrouw_Saartje
17-08-14, 12:47
Dan had pizatie waarschijnlijk Cheng geheten welke wellicht zou studeren aan de TU Delft en in zijn vrije tijd piano of viool zou bespelen. :rolleyes:

Nu zitten we opgescheept met lieden zoals jij.

Hoop vooroordelen.

Graag wil ik nog even weten, gezien Mark61 degene is geweest die hier het meeste over Palestina heeft geschreven, wat de religieuze motivatie is van Contra, Mark61, Karin N., christelijke familieleden van mij en mega veel andere niet islamitische demonstranten. Sorry voor het feit dat dit niet on-topic is, maar ja als jullie (Pizatie, Super Ick en jij) aan hit and run praktijken doen, moet ik wel.

cummonisto
17-08-14, 13:35
Als Den Uyl een stokje had gestoken voor arbeidsimmigratie vanuit Afrika en de voorkeur had gegeven aan Z.O. Azië dan hadden we dit gezeik niet gehad Herman :rolleyes:

Dan had pizatie waarschijnlijk Cheng geheten welke wellicht zou studeren aan de TU Delft en in zijn vrije tijd piano of viool zou bespelen. :rolleyes:

Nu zitten we opgescheept met lieden zoals jij.
De eerste generatie gastarbeiders, zijn hier naar toe gehaald en vervolgens uitgebuit. Daar is Nederland en de VVD rijk en groot mee geworden.

The_Grand_Wazoo
17-08-14, 13:46
Zit die hele Schilderswijk niet vol met PVV'ers dan?

Demonstreren is een grondrecht. Van Aartsen tast dit grondrecht aan. Als de politie het niet kan verhapstukken dan zet men maar het leger in.

Demonstreren is een grondrecht wat kan worden ingeperkt als de openbare orde in het geding is. De organisatie Pro Patria is een buin angehauchte club met sterke banden met de NVU. Er is maar één reden waarom zij zonnodig door de Schilderswijk willen marcheren en dat is om de allochtone bevolking die daar de meerderheid vormen te vertellen dat Nederland 'voor de Nederlanders' is, wat dat dan ook precies moge betekenen. Ze zijn er gewoon op uit om door provocatie een zoveelste relletje te veroorzaken.
Demonstreren is een grondrecht, nodeloos rellen veroorzaken niet.

Ibrah1234
17-08-14, 15:33
Demonstreren is een grondrecht wat kan worden ingeperkt als de openbare orde in het geding is. De organisatie Pro Patria is een buin angehauchte club met sterke banden met de NVU. Er is maar één reden waarom zij zonnodig door de Schilderswijk willen marcheren en dat is om de allochtone bevolking die daar de meerderheid vormen te vertellen dat Nederland 'voor de Nederlanders' is, wat dat dan ook precies moge betekenen. Ze zijn er gewoon op uit om door provocatie een zoveelste relletje te veroorzaken.
Demonstreren is een grondrecht, nodeloos rellen veroorzaken niet.

Ik ben het wel met je eens dat de verschillende clubs dubieuze achterliggende motieven hebben om te gaan demonstreren. Ik ben het ook niet met die lui eens.

Maar al zouden de Neo nazi's of ander gespuis willen demonstreren dan heeft van Aartsen er maar voor te zorgen dat voldoende middelen worden ingezet om de openbare orde te handhaven. Desnoods het leger.

Het maakt niet uit of het aanhangers zijn van Isis, de hamstervereniging, Neo Nazi's of de lokale klaverjasclub. De beweegredenen c.q. het achterliggend motief van een dergelijke club om een demonstratie te houden mag in mijn optiek geen rol spelen bij de beoordeling van de overheid om een demonstratie te verbieden of door te laten gaan.

Verworven grondrechten mogen niet wijken voor de terreur van enkelen. Van Aartsen heeft er maar voor te zorgen dat de openbare orde niet in het gedrang komt. Anders is hij denk ik niet geschikt voor een dergelijke functie.

Als Martin Luther King dit recht was ontzegd uit oogpunt van openbare orde dan had dat zijn zaak met jaaaren vertraagd. Kan je verzekeren dat die demonstraties heel wat meer ophef veroorzaakten. Triest dat ze dan de openbare orde ergens een achterstandswijkje in Nederland niet kunnen handhaven.

The_Grand_Wazoo
17-08-14, 16:49
Jij meende dat Van Aartsen juridisch gezien de demonstratie niet mocht verbieden.
Dat is onjuist.
Waarschijnlijk zal de demonstratie wel worden toegestaan, maar niet in die wijk.

super ick
17-08-14, 17:29
Jij meende dat Van Aartsen juridisch gezien de demonstratie niet mocht verbieden.
Dat is onjuist.
Waarschijnlijk zal de demonstratie wel worden toegestaan, maar niet in die wijk.

Van aertsen had eerst een algemeen demonstratieverbod afgekondigd in Den Haag voor de komende twee maanden. Dat is juridisch niet mogelijk. Wat wel mogelijk is, is het verbieden van bepaalde demonstraties.

super ick
17-08-14, 17:30
Super Ick

:zwaai: