PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimexecutieve distantieert zich dan toch van misdaden IS



Marsipulami
20-08-14, 23:01
Moslimexecutieve distantieert zich dan toch van misdaden IS

20/08/14, 19u12 − Bron: Belga

Het Executief van de Moslims van België (EMB) laat vandaag in een persbericht weten "geschokt te zijn door de misdaden begaan door IS (Islamitische Staat) in Irak", en dan met name "de executies en vervolgingen die de religieuze minderheden ondergaan". Eerder had de moslimexecutieve gezegd dat ze vond dat ze zich niet moest distantiëren van IS, omdat ze daar niets mee te maken heeft. Maar daar kwam felle reactie op, onder andere van Antwerps burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever. .

Het EMB laat vandaag weten "zich helemaal niet te herkennen in de handelingen en doelstellingen van IS, en bovendien het gebruik van de denominatie 'Islamitisch' door IS te verwerpen, aangezien die criminele handelingen niets te zien hebben met de islam, die staat voor nobele waarden van broederschap, respect en vrede".

Bovendien veroordeelt het EMB "op de meest krachtige wijze" de activiteiten van bepaalde jongeren die IS steunen. Het executief engageert zich dan ook om "overleg te blijven plegen op elk niveau met andere instanties in de strijd tegen de radicalisering van bepaalde jonge moslims".

In het persbericht van vandaag komt het EMB niet terug op de uitspraken van De Wever gisterenavond in 'Terzake' (VRT). Die had verklaard weinig begrip te hebben voor de stelling van de moslimexecutieve, die niet vond dat ze zich moest distantiëren van IS. "Als dit in naam van mijn god zou gebeuren, zou ik me haasten om te zeggen dat ik daar niets mee te maken wil hebben", reageerde De Wever. .

Marsipulami
21-08-14, 08:34
'Zeker 50 Belgische IS-strijders'


Vandaag om 06:23 door Eline Bergmans


Het was gisteren zeer waarschijnlijk een Brit die de Amerikaanse journalist James Foley dinsdagavond onthoofde, en dat roept vragen op over de Europese IS-strijders in Irak en Syrië. Met hoeveel zijn ze en hoe gevaarlijk zijn ze?

De meerderheid van de Europese strijders in Syrië strijdt bij IS. Volgens Binnenlandse Zaken zijn er in totaal een tweehondertal Belgen naar Syrië vertrokken, maar officiële cijfers over de Belgen bij IS zijn er niet.

Pieter Van Ostaeyen, een historicus die de westerse Syriëstrijders via sociale media op de voet volgt, heeft het over 350 Belgen die naar Syrië vertrokken zijn. Daarvan zijn er zeventig teruggekeerd en een dertigtal gesneuveld. Hij is zeker van wel 50 Belgen bij IS. ‘Maar waarschijnlijk zijn het er veel meer.’

Volgens Montasser AlDe’emeh, die doctoreert over moslimextremisme en onlangs zelf naar Syrië reisde, zijn het er zelfs 180. Ook Younes Bakkouy, een 20-jarige moslimstrijder uit Genk die wellicht hielp bij de ontvoering van een Japanner, is lid van IS. Vast staat dat een aantal Belgen gruweldaden pleegde. Enkele maanden geleden verschenen er nog beelden van Belgische IS-strijders die met lijken achterin hun pick-up rondreden.

Het federaal parket beschouwt teruggekeerde jihadisten als een groot risico. Pieter Van Ostaeyen nuanceert. ‘Er is zeker een potentieel gevaar, maar niet alle Belgische Syriëstrijders zijn tikkende tijdbommen.

super ick
21-08-14, 10:25
Er moet voor deze helden een versnelde procedure komen om hen, bij terugkeer, weer z.s.m. te voorzien van een uitkering.

Marsipulami
21-08-14, 10:33
Er moet voor deze helden een versnelde procedure komen om hen, bij terugkeer, weer z.s.m. te voorzien van een uitkering.

En dan zeggen dat khalief Abu Bakr El-Bagdadi had gevraagd dat er dokters, rechters, ingenieurs, enz. zouden migreren naar de Islamitische Staat. Volgens mij zijn er nog maar alleen spijbelende hangjongeren, veelplegers en beroepswerklozen gemigreerd naar IS.

super ick
21-08-14, 11:08
En dan zeggen dat khalief Abu Bakr El-Bagdadi had gevraagd dat er dokters, rechters, ingenieurs, enz. zouden migreren naar de Islamitische Staat. Volgens mij zijn er nog maar alleen spijbelende hangjongeren, veelplegers en beroepswerklozen gemigreerd naar IS.

Niemand met normaal werkende hersenen gaat naar IS waar El Bagdadi je hoofd eraf laat snijden zonder met zijn ogen te knipperen. Ik zie ook geen moslims emigreren naar IS. Kennelijk is de praktijk van nekkensnijderij en standrechtelijke executies zoals beschreven in de Koran toch wat te wreed terwijl dezelfde daden in theorie wel bewierrookt worden. Salonmoslims die liever lekker bij de verwarming blijven zitten. Wel blaten maar niets doen ala Pinazi.

pepe1972
22-08-14, 01:00
Gasten van de IS zijn in mijn ogen geen moslims

Bofko
22-08-14, 11:10
Gasten van de IS zijn in mijn ogen geen moslims

Da's een voorstelling van zaken die ik hier vaker zie. Je hebt goede en slechte christenen, en goede en slechte joden maar alleen goede moslims. Want slechte moslims zijn geen moslims........

super ick
22-08-14, 14:45
Da's een voorstelling van zaken die ik hier vaker zie. Je hebt goede en slechte christenen, en goede en slechte joden maar alleen goede moslims. Want slechte moslims zijn geen moslims........

Inderdaad. Hoogst opmerkelijk ook omdat het altijd maar 1 kant op werkt.

pepe1972
24-08-14, 11:12
Inderdaad. Hoogst opmerkelijk ook omdat het altijd maar 1 kant op werkt.
volgens mij verkondigd geen geloof moord op ander gelovigen

super ick
24-08-14, 12:10
Het Executief van de Moslims van België? Vertegenwoordigen die nu echt 'de moslims' of is dat ontstaan omdat de overheid behoefte had aan een soort klankbord?

Iznogoodh
28-08-14, 17:28
volgens mij verkondigd geen geloof moord op ander gelovigenDat is niet nodig. Het volstaat dat een geloof andersgelovigen demoniseert. Dan volgt de moord vanzelf.

pepe1972
29-08-14, 16:09
Dus jij wilt zeggen dat moord geoorloofd is in de woorden van Mohamed,ik geloof er niks van.Volgens verkondigde hij vreedzaamheid en andere geloven te respecteren.

Bofko
29-08-14, 16:58
Dus jij wilt zeggen dat moord geoorloofd is in de woorden van Mohamed,ik geloof er niks van.Volgens verkondigde hij vreedzaamheid en andere geloven te respecteren.

Weet jij wat het verschil is tussen theorie en praktijk ?

En vanwege de 1dimensionaliteit van je reaktie leg ik je het volgende voor: Denk jij dat mensen GEEN respect zouden hebben en NIET vreedzaam zouden zijn als Mohammed deze boodschap niet verkondigd had?

pepe1972
29-08-14, 17:33
Tuurlijk,maar het gaat erom dat mensen die geloven dit WEL aannemen als waarheid.

Bofko
29-08-14, 17:40
Tuurlijk,maar het gaat erom dat mensen die geloven dit WEL aannemen als waarheid.

Voor die waarheid is helemaal geen geloof nodig toch ?

pepe1972
29-08-14, 17:49
Ben ik met je eens,maar voor sommige mensen geldt alleen de bijbel/koran.

Bofko
29-08-14, 17:54
Ben ik met je eens,maar voor sommige mensen geldt alleen de bijbel/koran.

How about you ?

pepe1972
29-08-14, 18:19
Nee,sommige hebben blijkbaar bevestiging nodig uit boek

super ick
30-08-14, 09:07
Nee,sommige hebben blijkbaar bevestiging nodig uit boek

Geweld wordt gebruikt om meer macht te verwerven. Religie om het goed te praten. Zo gaat het al eeuwen. Daar waar religie niet gebruikt wordt verzint men zelf een ideologie, zoals de nazi's of men pakt een bestaande ideologie en trekt die extreem door.

Zoals Izn als zei, als anderen worden gedemoniseerd wordt het gevaarlijk. Of mensen als vijand van het systeem verklaren. In de meeste gevallen staat daar de doodstraf op.

pepe1972
30-08-14, 11:06
Goed gezegd ick,nu alleen de doodstraf wereldwijdt afschaffen,elkaars geloof respecteren en geen geweld gebruiken en de dialoog altijd open houden en alles komt goed.

Marsipulami
30-08-14, 11:31
Dat is niet nodig. Het volstaat dat mensen andersdenkenden demoniseren. Dan volgt de moord vanzelf.

Ik heb je uitspraak wat verbeterd, zo horen de atheïsten er ook weer bij.

super ick
30-08-14, 11:55
Katholieken moeten zich diep schamen voor het massale kindermisbruik en zouden wel eens wat minder hoog van de toren mogen blazen in morele kwesties.

Ik heb je uitspraak wat verbeterd.

je moet niet in iemands quotes rommelen.

super ick
30-08-14, 11:58
Goed gezegd ick,nu alleen de doodstraf wereldwijdt afschaffen,elkaars geloof respecteren en geen geweld gebruiken en de dialoog altijd open houden en alles komt goed.

In een solide rechtsstaat zou je met elkaar af kunnen spreken dat op sommige misdaden de doodstraf staat. Seriemoord, herhaalde verkrachtingen, ernstig kindermisbruik om er maar eens een paar te noemen. Die solide rechtsstaat moet een eerlijk proces garanderen. Dat blijft ten alle tijden voorop staan.

Marsipulami
30-08-14, 12:23
Ik heb je uitspraak wat verbeterd.



Ik kan wel min of meer leven met je verbetering. Het is niet helemaal mijn standpunt dat je verwoordt, maar je legt daar wel het officiële standpunt van de rooms-katholieke kerk in mijn mond/quote.

super ick
30-08-14, 13:21
Ik kan wel min of meer leven met je verbetering. Het is niet helemaal mijn standpunt dat je verwoordt, maar je legt daar wel het officiële standpunt van de rooms-katholieke kerk in mijn mond/quote.

Nee jij vindt excuses niet nodig,
Hebt geen last van welke schaamtegevoel dan ook,
blijft hoog van de morele toren blazen.

Waarom richt je zelf geen kerk op? KVDS of zoiets. Kerk Voor De Schaamtelozen.

pepe1972
30-08-14, 16:01
Doodstraf is ook moord,en niemand mag moorden,cristen/moslim enz.

super ick
30-08-14, 18:42
Doodstraf is ook moord,en niemand mag moorden,cristen/moslim enz.



nl.wikipedia.org/wiki/Moord
Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade beëindigen van het leven van een ander mens.

Als het vastgelegd is in de wet en er een solide rechtsstaat is dan is het woord onwettig niet van toepassing. Doodstraf is dus geen moord.

Marsipulami
30-08-14, 21:43
Nee jij vindt excuses niet nodig.

Inderdaad, ik denk niet dat slachtoffers van seksueel misbruik zitten te wachten op excuses van mensen die er niks mee te maken hebben. Enkel de excuses van de dader zelf kunnen misschien betekenisvol zijn.


Hebt geen last van welke schaamtegevoel dan ook,

Tja, toch wel, maar schaamte is een tamelijk irrationeel gegeven, je mag het niet verwarren met schuld.

Misschien schamen Amsterdammers zich ervoor dat superkinderverkrachter Robert M. een Amsterdammer is.
Misschien schamen Nederlanders zich ervoor dat in Sebrenica 8000 moslimmannen werden afgeslacht die onder bescherming van NL militairen stonden, de grootste massaslachting in Europa sedert de 2e wereldoorlog.
Misschien schamen Nederlanders zich ervoor dat het laatste slavenschip uit de geschiedenis onder Hollandse vlag voer.
Misschien schamen atheïsten zich ervoor dat de grootste genocides uit de geschiedenis van de mensheid door atheïstische regimes werden gepleegd.
Misschien schamen Nederlanders zich ervoor dat in geen enkel ander West-Europees land dan Nederland zo'n hoog percentage (80%) joden werden vermoord tijdens WOII.

Een moeder kan zich schamen omdat haar zoon in de gevangenis zit. Een kind kan zich schamen omdat één van zijn ouders in de gevangenis zit, maar daarom is dat kind nog niet schuldig.


blijft hoog van de morele toren blazen.

Jazeker, het is niet omdat mensen falen en er rotte appels tussen zitten dat de kerk haar ethische idealen naar beneden moet bijstellen. (Bv naar analogie van het gedoogbeleid inzake drugs in Nederland.) Nederigheid en bescheidenheid van katholieken m.b.t. bereikte resultaten kan soms wel op zijn plaats zijn.


Waarom richt je zelf geen kerk op? KVDS of zoiets. Kerk Voor De Schaamtelozen

Ik ben geen protestant, die richten om de haverklap een nieuwe splinterkerk op omdat ze het oneens zijn over de juiste interpretatie van één of ander bijbelvers. Katholieken daarentegen kunnen er wel mee leven dat tochtgenoten of de officiële kerk een enigszins andere mening hebben.

super ick
31-08-14, 10:21
Daar ga je weer. Rookgordijnen opwerpen. Alles wordt erbij gehaald, Robert M., de slavernij, Srebrenica, Jodendeportatie en uiteraard de atheïsten.

Je bent volkomen verknipt en verziekt.

Iznogoodh
31-08-14, 15:32
Moslimexecutieve distantieert zich dan toch van misdaden IS

20/08/14, 19u12 − Bron: Belga

Het Executief van de Moslims van België (EMB) laat vandaag in een persbericht weten "geschokt te zijn door de misdaden begaan door IS (Islamitische Staat) in Irak", en dan met name "de executies en vervolgingen die de religieuze minderheden ondergaan". Eerder had de moslimexecutieve gezegd dat ze vond dat ze zich niet moest distantiëren van IS, omdat ze daar niets mee te maken heeft. Maar daar kwam felle reactie op, onder andere van Antwerps burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever. .

Het EMB laat vandaag weten "zich helemaal niet te herkennen in de handelingen en doelstellingen van IS, en bovendien het gebruik van de denominatie 'Islamitisch' door IS te verwerpen, aangezien die criminele handelingen niets te zien hebben met de islam, die staat voor nobele waarden van broederschap, respect en vrede".Beste EMB, in de Koran wordt in 10% van de teksten agressief afgegeven op ongelovigen. Broederschap en respect hebben een nogal beperkt betekenis zo.

-Delila-
31-08-14, 21:29
Waarom worden moslims steeds op dingen waarmee ze niks te maken hebben aangesproken? Ik begrijp dit niet. Het is alsof men doelbewust de modale moslims die hardwerkend zijn en voor de welvaart van de staat bijdragen steeds als er iets in het Midden Oosten gebeurt ter verantwoording worden geroepen en men van hen eist om zich te distantiëren. Waarom doen ze dit bij Joden niet die bijna allemaal familie hebben in Israël en er heel wat in Bezette Gebieden wonen als kolonisten en van hen eist dat ze zich moeten distantiëren van de nederzettingenbeleid of Gaza-gedoe?

super ick
01-09-14, 07:46
Waarom worden moslims steeds op dingen waarmee ze niks te maken hebben aangesproken? Ik begrijp dit niet. Het is alsof men doelbewust de modale moslims die hardwerkend zijn en voor de welvaart van de staat bijdragen steeds als er iets in het Midden Oosten gebeurt ter verantwoording worden geroepen en men van hen eist om zich te distantiëren. Waarom doen ze dit bij Joden niet die bijna allemaal familie hebben in Israël en er heel wat in Bezette Gebieden wonen als kolonisten en van hen eist dat ze zich moeten distantiëren van de nederzettingenbeleid of Gaza-gedoe?

Ik begrijp die aarzeling niet. Er wordt kennelijk een soort offer gevraagd.