PDA

Bekijk Volledige Versie : Boko Haram roept ook kalifaat uit



Marsipulami
24-08-14, 17:41
Boko Haram roept ook kalifaat uit


Terreurbeweging Boko Haram heeft een kalifaat uitgeroepen in het noordoosten van Nigeria.

Dat zei de leider van Boko Haram in een videoboodschap, meldt persbureau AFP zondag.

In tegenstelling tot het kalifaat dat extremisten in het noorden van Syrië en Irak uitriepen beslaat het Nigeriaanse kalifaat slechts een stadje en het omliggende gebied.

Het stadje Gwoza in de deelstaat Borno werd eerder deze maand ingenomen door Boko Haram. "Dank aan Allah die onze broeders deze overwinning in Gwoza schonk en de stad deel maakte van het islamitische kalifaat, zei Boko Haram-leider Abubakar Shekau. Gwoza heeft 'niks te maken met Nigeria', voegde hij eraan toe.

Aangenomen wordt dat Boko Haram ook de dienst uitmaakt in het gebied rondom Gwoza. Boko Haram is vooral actief in Borno en heeft er veel overwinningen geboekt op de Nigeriaanse strijdkrachten. Hoe groot het gebied precies is dat de groep in handen heeft is haast onmogelijk vast te stellen. Zelfs voor hulpverleners is reizen in het gebied levensgevaarlijk. De regering kondigde er vorig jaar de noodtoestand af.

Marsipulami
24-08-14, 17:42
Ik ga ook maar eens een Kalifaat uitroepen hier in mijn wijk.

Umarvlie
25-08-14, 09:48
Oohh... er valt dus nu wat te kiezen?

cummonisto
25-08-14, 11:42
Ik ga ook maar eens een Kalifaat uitroepen hier in mijn wijk.
Kunnen we over een paar maanden, naar een live onthoofding kijken?

Umarvlie
25-08-14, 11:55
Kunnen we over een paar maanden, naar een live onthoofding kijken?

Dacht dat Katholieken niet onthoofden maar verbranden?

Marsipulami
25-08-14, 15:00
Kunnen we over een paar maanden, naar een live onthoofding kijken?

Nope, alleen GAS-boetes tot 75 euro en werkstraffen tot 100 uur voor wie zich niet aan de regels van het nieuwe Kalifaat houdt. En de Mac Donalds wordt verboden tenzij ze beloven enkel nog halal hamburgers te serveren.

super ick
25-08-14, 15:16
Ik denk dat ik er ook maar eens een kijkje ga nemen.

cummonisto
25-08-14, 18:26
Dacht dat Katholieken niet onthoofden maar verbranden?
hij wil zeg bekeren en een kalifaat uitroepen in zijn wijk.

Marsipulami
25-08-14, 19:15
hij wil zeg bekeren en een kalifaat uitroepen in zijn wijk.

Het zal dan wel een kalifaat met een katholiek sausje worden. Mariakapelletjes langs de weg mogen bijvoorbeeld niet gedynamiteerd worden. De dhimmitude-belasting voor niet-moslims geldt bovendien als aftrekpost bij de algemene personenbelasting in het kalifaat.

super ick
26-08-14, 11:25
Het zal dan wel een kalifaat met een katholiek sausje worden.

Oorlogsmisdadigers helpen vluchten naar het buitenland
Massaal kindermisbruik onder het tapijt vegen
Uitmaken met wie er wel en niet geneukt mag worden
Verbranden van andersdenkenden

Zoiets zal het wel worden.

Ibrah1234
26-08-14, 11:35
Zijn de tarieven IB en vennootschapsbelasting al bekend van het kalifaat?

Marsipulami
26-08-14, 13:22
Oorlogsmisdadigers helpen vluchten naar het buitenland

Oorlogsmisdadigers helpen we vluchten naar de United Nations Detention Unit in de gevangenis van Scheveningen.


Massaal kindermisbruik onder het tapijt vegen

In het nieuwe kalifaat zal enkel nog vast (-gelijmd) tapijt toegestaan zijn, zodat er niets meer onder geveegd kan worden.


Uitmaken met wie er wel en niet geneukt mag worden

Enkel gehuwden mogen nog sexuele gemeenschap hebben met elkaar in het kalifaat.


Verbranden van andersdenkenden

Ja, in het kalifaat wordt brandhout gemaakt van het gedachtengoed van de tegenstanders.


Zoiets zal het wel worden.

Marsipulami
26-08-14, 13:27
Zijn de tarieven IB en vennootschapsbelasting al bekend van het kalifaat?

De belastingen zullen heel laag zijn, teneinde de koopkracht van de leden van de Umma te bewaren en een gezond ondernemersklimaat te creëren voor meer werk, welvaart en welzijn in het kalifaat.