PDA

Bekijk Volledige Versie : Gruwelijke misbruikzaak Rotherham



Marsipulami
27-08-14, 07:12
Gruwelijke misbruikzaak Rotherham


dinsdag 26 aug 2014, 15:58 (Update: 26-08-14, 22:55)


Zeker 1400 kinderen zijn mishandeld, ontvoerd en verkracht

Een misbruikschandaal in de Engelse stad Rotherham blijkt veel groter dan tot nu toe naar buiten was gekomen. Een onderzoekscommissie heeft vastgesteld dat er tussen 1997 en 2013 zeker 1400 kinderen zijn mishandeld, ontvoerd en verkracht.

De leider van het onderzoek, de hoogleraar Alexis Jay, zegt dat het stadsbestuur, maatschappelijk werkers en de politie op een "flagrante" manier hebben gefaald. Aanwijzingen en bewijzen werden niet geloofd, verdrongen of genegeerd.

Jay ontdekte ook dat bijna alle daders uit de Pakistaanse gemeenschap komen. Dat zou ertoe hebben bijgedragen dat autoriteiten de andere kant op keken. Zowel stadsbestuurders als de politie wilden de "etnische dimensie" afzwakken.

Weerzinwekkend

"Het is moeilijk om de weerzinwekkende aard van het misbruik te omschrijven", zei Jay. Zij vond bewijzen dat kinderen met benzine werden overgoten, waarna gedreigd werd hen in brand te steken.

Sommige kinderen werden met vuurwapens bedreigd of moesten toezien hoe andere kinderen op een zeer gewelddadige manier werden verkracht. Als zij met iemand over het misbruik zouden spreken, zou hun hetzelfde overkomen.

Arrestaties

Dat er in Rotherham veel kinderen waren misbruikt was al langer bekend, de omvang nog niet. In 2010 zijn in deze zaak al vijf mannen veroordeeld voor seksueel misbruik van meisjes.

De afgelopen jaren werden wel vaker mannen opgepakt, maar het OM kreeg het bewijs tegen hen niet rond, zodat het niet tot een veroordeling kwam.

Het rapport is in opdracht van de gemeenteraad gemaakt. De voorzitter van de raad heeft zijn vertrek aangekondigd.

super ick
27-08-14, 08:58
Dat krijg je als je politici hebt die geen ruggengraat hebben en denken zelf de norm voor (politieke) correctheid te hebben uitgevonden. Die hebben zichzelf en anderen blind gemaakt en ook de groepen die zij denken te beschermen vaak vleugellam gemaakt.

Loubnalulu
27-08-14, 11:04
Als alle mensen op de wereld hier nou eens prioriteit aan zouden geven.
Kindermisbruik. GATVER.
Maar nee, dat is niet belangrijk genoeg.
Nee omdat de hoogst geplaatste piefen zich hiermee bezighouden.

Walgelijk, ik gun al die vieze pedo's dat ze in elkaar getrapt worden.
Door grote sterke mannen, elke x dat ze een voet buiten de deur zetten.

Een eenzaam leven zonder vrienden of familie, misschien dat ze dan een eind aan hun eigen leven maken.
Omdat ze zo kotsmisselijk van zichzelf worden.
Vieze mensen.

Desiderium
27-08-14, 11:44
Ik ben geen radicaal of extremist,noch rechts noch links,maar ik vind,en dat is mijn mening,dat voor zulke ernstige zedendelicten de doodstraf ingevoerd mag worden.
Jullie willen mijn mening over dit soort walgelijk zieke pedo's niet weten..
Ik vind by the way dat ze voor alle zedendelicten de doodstraf mogen invoeren....

super ick
27-08-14, 16:27
Ik ben geen radicaal of extremist,noch rechts noch links,maar ik vind,en dat is mijn mening,dat voor zulke ernstige zedendelicten de doodstraf ingevoerd mag worden.
Jullie willen mijn mening over dit soort walgelijk zieke pedo's niet weten..
Ik vind by the way dat ze voor alle zedendelicten de doodstraf mogen invoeren....

Dan kunnen ze een groot deel van vieze moslimmannetjes opruimen die huwen met minderjarige meisjes.

Desiderium
27-08-14, 18:00
Dan kunnen ze een groot deel van vieze moslimmannetjes opruimen die huwen met minderjarige meisjes.

Ieuw....
Niet alleen voor moslimmannetjes,maar voor alle pedo's ongeacht afkomst.... :maffia:

super ick
27-08-14, 20:31
.. :maffia:

Gewoon een spuitje is ook goed.

Desiderium
28-08-14, 11:23
Gewoon een spuitje is ook goed.

Ja,dat kan ook...

Marsipulami
28-08-14, 11:28
Wie zou er in Nederland verantwoordelijk zijn voor het jaarlijkse cijfer van 62 000 nieuwe gevallen van seksueel kindermisbruik?

Eén op drie Nederlandse kinderen maakt seksueel geweld mee - nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2014/05/27/een-op-drie-nederlandse-kinderen-maakt-seksueel-geweld-mee/)

Iznogoodh
28-08-14, 17:14
Wie zou er in Nederland verantwoordelijk zijn voor het jaarlijkse cijfer van 62 000 nieuwe gevallen van seksueel kindermisbruik?

Eén op drie Nederlandse kinderen maakt seksueel geweld mee - nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2014/05/27/een-op-drie-nederlandse-kinderen-maakt-seksueel-geweld-mee/)Geen idee. Ik neem aan hetzelfde soort als in België of Marokko.

super ick
28-08-14, 17:15
Wie zou er in Nederland verantwoordelijk zijn voor het jaarlijkse cijfer van 62 000 nieuwe gevallen van seksueel kindermisbruik?

Eén op drie Nederlandse kinderen maakt seksueel geweld mee - nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2014/05/27/een-op-drie-nederlandse-kinderen-maakt-seksueel-geweld-mee/)

Kindermisbruik is een verzamelnaam. Het misbruik waarbij geen sprake is van lichamelijk contact is ook meegenomen. Ook het misbruik tussen pubers onderling is meegenomen.

Misbruik door volwassen vertrouwelingen die schermen met onze lieve heer is hiermee niet te vergelijken. Want daar ben je weer op uit. Wegrelativeren van het massale kinderverkrachten door de criminele organisatie RKK.

Marsipulami
29-08-14, 00:50
Kindermisbruik is een verzamelnaam. Het misbruik waarbij geen sprake is van lichamelijk contact is ook meegenomen. Ook het misbruik tussen pubers onderling is meegenomen.

Misbruik door volwassen vertrouwelingen die schermen met onze lieve heer is hiermee niet te vergelijken. Want daar ben je weer op uit. Wegrelativeren van het massale kinderverkrachten door de criminele organisatie RKK.

Ja, ja, leg maar uit. Over het seksueel misbruik binnen de katholieke kerk in Nederland zijn we erg goed geïnformeerd. Volgens het rapport Deetman uit 2010 werden bijna 2000 meldingen tussen 1945 en 2010 onderzocht. Volgens de commissie Deetman waren de gevallen die nog niet verjaard waren te tellen op de vingers van één hand. Eén hand telt vijf vingers en de verjaringstermijn is 10 jaar. Dat betekent dat actueel 0.5 kind per jaar misbruikt wordt door een functionaris (geestelijke/koster/vrijwilliger/enz.) van de katholieke kerk in Nederland.

Afgelopen jaar waren er 62000 (volgens aangebrachte artikel hoger) nieuwe gevallen van seksueel geweld op minderjarigen in Nederland. Dat de katholieke kerk medeverantwoordelijk is, dat is bewezen en aangetoond. We zijn dus enkel nog op zoek naar de daders van de 61 999, 5 andere slachtoffers van het seksueel kindermisbruik dat afgelopen jaar werd gepleegd in Nederland.

super ick
29-08-14, 07:20
Ja, ja, leg maar uit. Over het seksueel misbruik binnen de katholieke kerk in Nederland zijn we erg goed geïnformeerd. Volgens het rapport Deetman uit 2010 werden bijna 2000 meldingen tussen 1945 en 2010 onderzocht. Volgens de commissie Deetman waren de gevallen die nog niet verjaard waren te tellen op de vingers van één hand. Eén hand telt vijf vingers en de verjaringstermijn is 10 jaar. Dat betekent dat actueel 0.5 kind per jaar misbruikt wordt door een functionaris (geestelijke/koster/vrijwilliger/enz.) van de katholieke kerk in Nederland.

Afgelopen jaar waren er 62000 (volgens aangebrachte artikel hoger) nieuwe gevallen van seksueel geweld op minderjarigen in Nederland. Dat de katholieke kerk medeverantwoordelijk is, dat is bewezen en aangetoond. We zijn dus enkel nog op zoek naar de daders van de 61 999, 5 andere slachtoffers van het seksueel kindermisbruik dat afgelopen jaar werd gepleegd in Nederland.

Je rekent over een tijdvak dat helemaal niet van toepassing was. Het was een veel kortere periode waarin het misbruik plaats vond. Zo werkt dat downplayen dus. Net als de vergelijking van de definitie kindermisbruik hier ook heel anders gebruikt wordt.

Maar goed je hebt je zin. Proberen het misbruik uit jouw verderfelijke clubje goed te praten mbv grootschalig kindermisbruik elders. Het is net als bij dat andere topic over zelfmoord. Proberen krampachtig goed te praten maar geen valide argumenten kunnen vinden. Je bent dus echt dommer dan ik dacht want je gaat maar door en door.

Marsipulami
29-08-14, 09:56
Je rekent over een tijdvak dat helemaal niet van toepassing was. Het was een veel kortere periode waarin het misbruik plaats vond. Zo werkt dat downplayen dus.

Een citaatje uit het eindrapport van de commissie Deetman:





De periode waarop het onderzoek betrekking heeft strekt zich uit van 1945 tot mei 2010. Bij de slachtoffers gaat het om minderjarigen die vielen onder de verantwoordelijkheid van personen werkzaam binnen de Nederlandse Rooms-Katholieke Kerkprovincie, zijnde geestelijken, religieuzen, pastoraal werkers met een kerkelijk dienstverband en leken.

http://www.onderzoekrk.nl/fileadmin/commissiedeetman/data/downloads/eindrapport/20111216/Samenvatting_eindrapport_Nederlandstalig.pdf

super ick
29-08-14, 15:42
Een citaatje uit het eindrapport van de commissie Deetman:





De periode waarop het onderzoek betrekking heeft strekt zich uit van 1945 tot mei 2010. Bij de slachtoffers gaat het om minderjarigen die vielen onder de verantwoordelijkheid van personen werkzaam binnen de Nederlandse Rooms-Katholieke Kerkprovincie, zijnde geestelijken, religieuzen, pastoraal werkers met een kerkelijk dienstverband en leken.

http://www.onderzoekrk.nl/fileadmin/commissiedeetman/data/downloads/eindrapport/20111216/Samenvatting_eindrapport_Nederlandstalig.pdf


uoteraard onderzoek je tot aan de tegenwoordige tijd als je moet onderzoeken maar het misbruik heeft langer geleden plaatsgevonden toen er nog veel kinderen werden opgevangen in katholieke scholen en internaten. Die laatste jaren was daar geen sprake meer van. De laatste jaren, dat er helemaal of nauwelijks nog kinderen aan die schoften zijn toevertrouwd, meenemen om het gemiddelde te berekenen is zand in de ogen strooien. Opzettelijk een verkeerde voorstelling van zaken geven om er rooskleuriger vanaf te komen. Zum kotzen in dit geval.