PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse anti-Hamas Italiaan onthoofdt huishoudster



Tarkan
27-08-14, 13:37
Bron: Dutchturks.nl

Een Italiaanse man is op zondag doodgeschoten door de politie nadat hij een huishoudster in Rome had onthoofd. De man was een pro-Israël fanaat, die wilde vechten tegen Hamas in Gaza, aldus de gastheer van de man.
Federico Leonelli, 35, werd buiten een omheinde huis in Rome neergeschoten door de politie op zondagmorgen, nadat hij naar verluidt de 38-jarige Oksana Martseniuk heeft onthoofd.

Huiseigenaar Giovanni Ciallella heeft gezegd dat zijn gast Leonelli geobsedeerd was door “de militaire wereld” en wilde vechten in Gaza samen met het Israëlische leger.

“Hij vertelde me dat hij een rabbijn in Rome had ontmoet en er klaar voor was om het Israëlische leger te helpen tegen Hamas en terroristen gewapend met raketten”.
Leonelli was een atheïst geweest toen ze nog samenwerkten in de IT-sector tien jaar geleden, maar had onlangs zijn Joodse afkomst ontdekt en verdiepte zich in religieuze teksten.
“Hij begon aan het bestuderen van de Thora, de Talmoed en hij stopte ineens met het bespreken van het Oude Testament met mij. Toen zocht hij op het internet en zag tientallen en tientallen video’s. ‘S Nachts bekeek hij films van rabbijnen op maximale volume, die hem op de hoogte brachten van wat er in de Gazastrook gebeurde,”zei Ciallella.
Leonelli was twee keer eerder een visum geweigerd om af te reizen naar Israël en wilde de kwestie opnemen met het consulaat in Rome, om “zich aan te melden tegen elke prijs”, voegde zijn gastheer eraan toe.
De moordenaar was in juni verhuisd naar het huis in de EUR wijk in Rome en was van plan om er tot september te verblijven. Leonelli was eerder woonachtig op het Portugese eiland Madeira, maar verhuisde onlangs terug naar Rome.
De moordenaar had een “mentale ineenstorting” na de dood van zijn vriendin, zei Ciallella, en trok vervolgens in bij zijn moeder. Ze had echter een beroerte en Leonelli’s zus had het huis overgenomen. Hij zou naar verluidt gedwongen zijn om te verhuizen naar het huis van zijn vader en later naar een studentenhuis.
De oud-collega van Leonelli had met hem afgesproken om hem in huis te nemen tijdens de zomermaanden. Hij werd gehuisvest in een gebouw los van het hoofdgebouw en werd zich gaandeweg bewust van zijn vreemde gedrag.
“Op een dag zag ik hem trainen en het uitvoeren van vreemde salto’s in de tuin … hij had een mes in zijn hand. Toen hij zag dat ik naar hem keek, verborg hij zich alsof hij een dief was, “zei Ciallella.
Lionelli verliet het huis twee maanden lang niet en bracht bijna al zijn tijd door op zijn kamer, “omringd door energy drinks”. Ondanks de eerste berichten dat Martseniuk werd vermoord nadat ze Leonelli’s avances afwees, sloot Ciallella dit uit en zei dat hij zelden het hoofdgebouw in ging waar de huishoudster sliep.
Hij wist echter te melden dat hij de nacht voordat Martseniuk werd vermoord, was benaderd door de huishoudster met een SMS-bericht met de tekst: “Ik ben bang van Federico”. Ciallella zei dat hij het bericht pas op zondagochtend zag, toen ze al was vermoord en dacht dat de telefoontjes die hij ontving over de misdaad een grap waren.
Ciallella ging in een shocktoestand toen het nieuws bevestigd werd en was in eerste instantie niet zeker wie het slachtoffer was. “De politie belde me en vertelde me dat het slachtoffer zwart haar had. Ik dacht dat het zijn zus zou kunnen zijn, aangezien hij een wrok tegen haar had. Maar het was Oksana. Ze was blond, de arme vrouw, maar haar haar was gedrenkt in bloed, “zei hij tegen La Repubblica.