PDA

Bekijk Volledige Versie : Is mediteren, yoga en mindfulness haram?



-Delila-
31-08-14, 21:18
Ik doe dat regelmatig en vind er rust in, maar heb vorig week van een vriendin vernomen dat het haram is. Wie kan me zeggen of yoga, mediteren toegestaan is in de islam?

Wizdom
31-08-14, 21:20
Ik doe dat regelmatig en vind er rust in, maar heb vorig week van een vriendin vernomen dat het haram is. Wie kan me zeggen of yoga, mediteren toegestaan is in de islam?

Gedenk Allah (SWT)... Daar kan geen Yoga of meditatie tegenop...

-Delila-
31-08-14, 21:23
Gedenk Allah (SWT)... Daar kan geen Yoga of meditatie tegenop...

Dhikr heb ik al jaren gedaan voordat ik yoga en mediteren ontdekte en bij mij helpt dat niet. Enkel yoga en mediteren zorgen ervoor dat ik innerlijke rust ervaar. Bij Dhikr ervaarde ik niks.

Wizdom
31-08-14, 23:24
Dhikr heb ik al jaren gedaan voordat ik yoga en mediteren ontdekte en bij mij helpt dat niet. Enkel yoga en mediteren zorgen ervoor dat ik innerlijke rust ervaar. Bij Dhikr ervaarde ik niks.

Doe je toch iets fout...

-Delila-
31-08-14, 23:28
Doe je toch iets fout...


Nee, deed het op de juiste manier. Ik vastte ook vaak op maandagen en donderdagen en 3 dagen in de witte nachten. Uit ervaring haalde ik geen voldoening uit die dhikr en bij yoga wel. Was verbaasd dat elementen uit het boeddhisme me beter helpen. Ga me er verder in verdiepen en dingen uithalen die niet tot shirk leiden en ze toepassen in mijn dagelijks leven.