PDA

Bekijk Volledige Versie : ISIS/ IS terroristen onthoofden opnieuw Amerikaan



vitalis
02-09-14, 22:44
ISIS onthoofdt opnieuw Amerikaan http://images0.tcdn.nl/incoming/article23035116.ece/BINARY/d/Sotloff2.JPG (javascript:fotovenster('http://www.telegraaf.nl/incoming/article23035116.ece/BINARY/d/Sotloff2.JPG','Steven%20Sotloff','Reuters');) Steven SotloffFoto: Reuters

MOSUL - ISIS heeft opnieuw een Amerikaan onthoofd. De islamitische terreurorganisatie heeft een video vrijgegeven waarin te zien is hoe journalist Steven Sotloff wordt vermoord.







In de video, 'Tweede boodschap voor Amerika' getiteld, zegt een ISIS-strijder tegen de Amerikaanse president Obama: ,,Ik ben terug, Obama, en ik ben terug vanwege jouw arrogante beleid ten opzichte van ISIS. (...) Zoals jouw raketten onze mensen raken, zal ons mes de strotten van jouw mensen afsnijden." Sotloff zelf zegt in de video dat hij de prijs betaalt voor het besluit van Obama om ISIS te bombarderen.
De strijder dreigt in de video ook de Brit David Haines te zullen doden. Haines is aan het eind van de video te zien. De ISIS-strijder lijkt veel op en klinkt als de man die vorige maand de Amerikaanse fotojournalist James Wright Foley vermoordde.
De Verenigde Staten kunnen de echtheid van de video nog niet bevestigen. Bronnen lieten wel weten dat de beelden op het eerste gezicht authentiek lijken.
IslamISIS had gedreigd om Sotloff te onthoofden als de Amerikaanse luchtaanvallen op posities van de terreurorganisatie in Irak zouden doorgaan. De moeder van de vorig jaar ontvoerde journalist had zich vorige week in een videoboodschap gericht tot Abu Bakr al-Badghdadi, de zelfbenoemde kalief van ISIS. Daarin zei ze: „We missen Steven enorm en willen dat hij veilig thuis komt. Sinds zijn gijzeling heb ik veel geleerd over de islam, onder meer dat individuen nooit verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de daden van anderen. Steven is een onschuldige journalist en heeft geen controle over de acties van de Verenigde Staten."
Sotloff was thuis in Midden-OostenSotloff werkte voor media als Time Magazine, Christian Science Monitor en World Affairs Journal. Hij schreef over de politieke ontwikkelingen in Egypte, Syrië, Bahrein, Libië en Turkije. Hij woonde langere tijd in Jemen. Sotloff sprak goed Arabisch en hij had veel op met de islamitische wereld.
Sotloff groeide op in de Amerikaanse staat Florida. Als student schreef hij al voor kranten. Sinds het voltooien van zijn studie in 2005 was hij fulltime actief als journalist.
In augustus vorig jaar werd hij in Syrië ontvoerd in de buurt van Aleppo

Oiseau
02-09-14, 23:35
Een afschuwelijk onmenselijk barbaarse misdaad begaan door die harteloze misselijkmakend gasten in een verscheurde regio van gruwelijkheden tot nu toe.

En ik heb bezwaar tegen je topictitel: "Moslims..."?

vitalis
02-09-14, 23:39
Een afschuwelijk onmenselijk barbaarse misdaad begaan door die harteloze misselijkmakend gasten in een verscheurde regio van gruwelijkheden tot nu toe.

En ik heb bezwaar tegen je topictitel: "Moslims..."?

Vind jij ook al dat het Joden zijn?

Oiseau
03-09-14, 00:02
Vind jij ook al dat het Joden zijn?

Uit respect voor deze overledene Journalist wil ik niet op je vraag ingaan. Het is nu zeer ongepast hier.






Je vuile spelletjes hier zijn bekend en je topictitel is gewoon misselijkmakend en onjuist.

Nederlandertje
03-09-14, 02:15
Een afschuwelijk onmenselijk barbaarse misdaad begaan door die harteloze misselijkmakend gasten in een verscheurde regio van gruwelijkheden tot nu toe.

En ik heb bezwaar tegen je topictitel: "Moslims..."?

Ze doen het uit naam van Allah zeggen ze. En ze zijn islamieten zeggen ze. Dus wat zijn het dan? Moslims, Joden, Christenen, Boeddisten, Hindoeisten of Atheisten?

vitalis
03-09-14, 06:08
Uit respect voor deze overledene Journalist wil ik niet op je vraag ingaan. Het is nu zeer ongepast hier.






Je vuile spelletjes hier zijn bekend en je topictitel is gewoon misselijkmakend en onjuist.
Wat is er precies onjuist aan de topictitel? En als ik het goed begrijp vind je het ongepast om over de daders te praten. Of gaat het je om het slachtoffer?

Nederlandertje
03-09-14, 07:01
Wat is er precies onjuist aan de topictitel? En als ik het goed begrijp vind je het ongepast om over de daders te praten. Of gaat het je om het slachtoffer?

Hij zal waarschijnlijk gaan zeggen dat het geen moslims zijn want moslims moorden niet of komt met fantasie verhaaltjes als IS is gecreeerd door Amerika.

super ick
03-09-14, 07:32
Deze moslims doen niets anders dan in de bewierookte verhalen over de profeet beschreven is.

BoerHarms
03-09-14, 11:05
beter de S weglaten , het slechts 1 moslim die de daad uitvoert..
Helaas zijn er nog vele moslims die de Koran misbruiken om hun daden te rechtvaardigen.
Vele Moslims distancieren zich van dit soort praktijken.
Helaas durft niet iedere Moslim zich uit te spreken uit pure angst voor repressailes.

Karin.N
03-09-14, 11:30
Het valt me op dat het op maroc vooral gelovigen zijn die topictitels verkrachten.......Vitalis, Mars, Revisor, SF en zo zijn er nog wel meer. En die ene ongelovige die het mss ook doet, da's de uitzondering die de regel bevestigd :hihi:

Mensen zouden es wat meer "in balans " moeten zijn. Doe niet datgeen waarvan je de ander beschuldigd. Maar helaas zowel hier op maroc als in de echte wereld kijken we vooral naar wat de ander doet en vergroten we dat lekker uit en wat we zelf doen dat bagatelliseren we of nog een stapje verder, we ontkennen.

vitalis
03-09-14, 13:33
Het valt me op dat het op maroc vooral gelovigen zijn die topictitels verkrachten.......Vitalis, Mars, Revisor, SF en zo zijn er nog wel meer. En die ene ongelovige die het mss ook doet, da's de uitzondering die de regel bevestigd :hihi:

Mensen zouden es wat meer "in balans " moeten zijn. Doe niet datgeen waarvan je de ander beschuldigd. Maar helaas zowel hier op maroc als in de echte wereld kijken we vooral naar wat de ander doet en vergroten we dat lekker uit en wat we zelf doen dat bagatelliseren we of nog een stapje verder, we ontkennen.

Je spreekt in de eerste persoon, zelfkennis heb je dus wel.

vitalis
03-09-14, 13:34
beter de S weglaten , het slechts 1 moslim die de daad uitvoert..
Helaas zijn er nog vele moslims die de Koran misbruiken om hun daden te rechtvaardigen.
Vele Moslims distancieren zich van dit soort praktijken.
Helaas durft niet iedere Moslim zich uit te spreken uit pure angst voor repressailes.

Hij doet het niet alleen hoor.

Karin.N
03-09-14, 13:51
Je spreekt in de eerste persoon, zelfkennis heb je dus wel.

Trol maar fijn door :rolleyes:

Charlus
03-09-14, 14:13
ISIS-strijder
Ik zou eerder ISIS-terrorist verwachten, gezien het eerdere terreurorganisatie. Amerikaanse soldaten worden nooit strijders genoemd. Strijders heeft iets idealistisch, mensen die dapper vechten voor een hoger doel. Ze zijn vaak wat primitief, nobele wilden.

onschuldige
Betekent niets maar klinkt goed, net als natuurlijk en hygiënisch. Waaraan niet schuldig?

vitalis
03-09-14, 14:54
Trol maar fijn door :rolleyes:

Sorry hoor, ik was 't effe vergete. Jij doet zulke dingen niet.

Karin.N
03-09-14, 15:41
Sorry hoor, ik was 't effe vergete. Jij doet zulke dingen niet.

Ik zou inderdaad niet de kop geplaatst hebben die jij hebt geplaatst. Maar gezien jouw bijdrages hier ben ik niet verbaasd dat jij wel de algemene term moslims gebruikt. Wat dat betreft sta je voor mij op dezelfde "diepte" als bijv een Revisor.

vitalis
03-09-14, 15:46
Ik zou inderdaad niet de kop geplaatst hebben die jij hebt geplaatst. Maar gezien jouw bijdrages hier ben ik niet verbaasd dat jij wel de algemene term moslims gebruikt. Wat dat betreft sta je voor mij op dezelfde "diepte" als bijv een Revisor.

Nee dat weet ik wel, jij noemt liever andere religies in algemene termen.

Karin.N
03-09-14, 16:46
Nee dat weet ik wel, jij noemt liever andere religies in algemene termen.

Vitalis ik wens je veel zelfkennis toe, je hebt het hard nodig. Maar waarom je hier op maroc komt is mij nog steeds een raadsel. Wat zoekt een volwassen man die niets heeft met Marokkanen, behalve een hoop vooroordelen, hier

vitalis
03-09-14, 16:59
Vitalis ik wens je veel zelfkennis toe, je hebt het hard nodig. Maar waarom je hier op maroc komt is mij nog steeds een raadsel. Wat zoekt een volwassen man die niets heeft met Marokkanen, behalve een hoop vooroordelen, hier

Misschien wel hetzelfde als jij...

Karin.N
03-09-14, 17:27
Misschien wel hetzelfde als jij...

Onmogelijk, fijne avond en welterusten, :engel:

vitalis
03-09-14, 18:23
Onmogelijk, fijne avond en welterusten, :engel:

Dank je, hetzelfde toegewenst.

Nederlandertje
03-09-14, 18:50
Ik zou inderdaad niet de kop geplaatst hebben die jij hebt geplaatst. Maar gezien jouw bijdrages hier ben ik niet verbaasd dat jij wel de algemene term moslims gebruikt. Wat dat betreft sta je voor mij op dezelfde "diepte" als bijv een Revisor.

Zijn het geen moslims dan????? Wat zijn het dan wel?

Charlus
03-09-14, 20:52
Zijn het geen moslims dan????? Wat zijn het dan wel?
De kop 'Zich moslims noemend tuig onthoofdt opnieuw Amerikaan' zou wschnl. warme bijval geoogst hebben, ook en met name van niet-moslims. Niemand kan uitleggen waarom. Misschien iets postmoderns.

souf_92
03-09-14, 21:29
Of je nu door een Amerikaanse bombardement of door IS onthoofd wordt, dat is toch hetzelfde? Dood is Dood.
Dus Amerika is geen haar beter dan IS en omgekeerd ook niet.
het zijn allebei moordenaars, maar amerika doet dit al tientallen jaren denk maar aan japan, vietnam en nog andere misdaden.

Je kan niet verwachten wanneer je iemand aanvalt dat hij vriendelijk zal zijn, in oorlog zijn deze taferelen doodnormaal.

Nederlandertje
03-09-14, 21:39
Of je nu door een Amerikaanse bombardement of door IS onthoofd wordt, dat is toch hetzelfde? Dood is Dood.
Dus Amerika is geen haar beter dan IS en omgekeerd ook niet.
het zijn allebei moordenaars, maar amerika doet dit al tientallen jaren denk maar aan japan, vietnam en nog andere misdaden.

Je kan niet verwachten wanneer je iemand aanvalt dat hij vriendelijk zal zijn, in oorlog zijn deze taferelen doodnormaal.

En tuig wat zich moslim noemen doen dat niet al tientallen jaren?

souf_92
03-09-14, 22:30
Welk tuig? alles is begonnen doordat de Amerika denkt dat ze overal de baas is en haar wil kan opleggen. En wie het niet eens is met hen, word in guantanamo gestoken. De gevangen in guantanamo krijgen niet eens een proces of rechtzaak omdat de Amerikaanse overheid geen bewijzen heeft en omdat het onschuldige mensen zijn. En de folteringen die daar gebeuren is dat oke? En de filmpjes van Amerikaanse militairen die op mensen urineren en korans verbranden denk jij dat dat vrede brengt of is dat zoals altijd een alleenstaand geval? En al die dingen wekken frustraties op die sommige mensen aanzet tot wraak. Als Amerika goed is met de mensen dan zullen de mensen goed zijn met haar. Als Amerika vrede wil waarom bestaat de doodstraf nog, die mensen worden ge-electrocuteerd soms wel uren na mekaar is dat niet even erg als een onthoofding? En waarom hebben de burgers van Amerika zoveel wapens? vertrouwen ze hun eigen volk niet? waarom moeten de amerikaanse leerkrachten een wapen dragen? is het omdat het daar zo vredevol is?

je moet je de vraag stellen Amerika wil vrede op de wereld maar waarom gebeuren er zoveel schietpartijen in Amerika?

Ik heb niets tegen Amerika maar ik vind dat ze hun eigen problemen eerst moeten oplossen, in plaats van zich te bemoeien met andere landen.

Mag ik mijn mening geven of word ik ook in guantanamo gestoken?

CONTRA
03-09-14, 22:54
Hij zal waarschijnlijk gaan zeggen dat het geen moslims zijn want moslims moorden niet

dat is toch wat je horen wilt van moslims.
het wordt moslims zo vaak verweten zich niet te distancieren van geweld door andere moslims maar een moslim die zegt dat de daders geen echte moslims zyn distancieert zich hiermee expliciet van dit soort wandaden.

CONTRA
03-09-14, 22:56
Strijders heeft iets idealistisch, mensen die dapper vechten voor een hoger doel. Ze zijn vaak wat primitief, nobele wilden.


dat gaat prima samen met terrorisme

Nederlandertje
04-09-14, 00:01
dat is toch wat je horen wilt van moslims.
het wordt moslims zo vaak verweten zich niet te distancieren van geweld door andere moslims maar een moslim die zegt dat de daders geen echte moslims zyn distancieert zich hiermee expliciet van dit soort wandaden.

Er zijn moslims die moorden, katholieken die moorden, Joden die moorden, Atheisten die moorden en zo kan ik wel door gaan. Ik heb niet de illusie dat het ene geloof beter is dan het andere. Mensen zijn eenlingen. De ene doet dit en de andere doet dat. Distancieren van iets betekent niet ontkennen dat iemand een moslim is of katholiek is of wat dan ook.

super ick
04-09-14, 07:01
Welk tuig? alles is begonnen doordat de Amerika denkt dat ze overal de baas is en haar wil kan opleggen. En wie het niet eens is met hen, word in guantanamo gestoken. De gevangen in guantanamo krijgen niet eens een proces of rechtzaak omdat de Amerikaanse overheid geen bewijzen heeft en omdat het onschuldige mensen zijn. En de folteringen die daar gebeuren is dat oke? En de filmpjes van Amerikaanse militairen die op mensen urineren en korans verbranden denk jij dat dat vrede brengt of is dat zoals altijd een alleenstaand geval? En al die dingen wekken frustraties op die sommige mensen aanzet tot wraak.

En hoe zot het die andere mensen die vermoord en/of verdreven zijn? Koerden, Christenen, moslims van andere stromingen? Wat hebben die gedaan behalve geen Soenitische moslim zijn?

super ick
04-09-14, 07:03
De kop 'Zich moslims noemend tuig onthoofdt opnieuw Amerikaan' zou wschnl. warme bijval geoogst hebben, ook en met name van niet-moslims. Niemand kan uitleggen waarom. Misschien iets postmoderns.

Ja, die stuip van niet moslims om het op te nemen voor de islam. Koddig.

souf_92
04-09-14, 07:28
En hoe zot het die andere mensen die vermoord en/of verdreven zijn? Koerden, Christenen, moslims van andere stromingen? Wat hebben die gedaan behalve geen Soenitische moslim zijn?

Die soennietische moslims protesteren al tientallen jaren vreedzaam voor hun rechten; maar in plaats van dat ze gehoord worden, worden ze geslagen en gedood. Amerika is in Irak voor haar eigen profijt en niet om de christenen en de koerden te beschermen. Amerika gebruikt vrede als dekmantel om de oliebronnen in handen te krijgen. En de amerikanen doen dit niet alleen met olie, ze doen het ook met goud. In Guinnez, Oeganda kameroun zit kostbaar goud en de bevolking is 1 van armste bevolkingen, hoe kan dat? Overal waar geld in zit, zit Amerka. De geschiedenis leert ons dat en vergeet niet de afro-amerikanen die werden geimporteerd als slaven. Amerika heeft haar sterke economie te danken aan haar rooftochten in alle landen van de wereld.

super ick
04-09-14, 08:13
Die soennietische moslims protesteren al tientallen jaren vreedzaam voor hun rechten; maar in plaats van dat ze gehoord worden, worden ze geslagen en gedood.

Protesteren vreedzaam voor hun rechten? Hoe kom je daarbij? Juist tientallen jaren zijn ze aan de macht geweest in Irak en waren zij juist de onderdrukkers.
Christenen, Koeren, Yezidi's; zij hebben hen niets misdaan. Zij belijden de islam als een ziekelijke ideologie. Dat is de oorzaak.

Nederlandertje
04-09-14, 08:22
Welk tuig? alles is begonnen doordat de Amerika denkt dat ze overal de baas is en haar wil kan opleggen. En wie het niet eens is met hen, word in guantanamo gestoken. De gevangen in guantanamo krijgen niet eens een proces of rechtzaak omdat de Amerikaanse overheid geen bewijzen heeft en omdat het onschuldige mensen zijn. En de folteringen die daar gebeuren is dat oke? En de filmpjes van Amerikaanse militairen die op mensen urineren en korans verbranden denk jij dat dat vrede brengt of is dat zoals altijd een alleenstaand geval? En al die dingen wekken frustraties op die sommige mensen aanzet tot wraak. Als Amerika goed is met de mensen dan zullen de mensen goed zijn met haar. Als Amerika vrede wil waarom bestaat de doodstraf nog, die mensen worden ge-electrocuteerd soms wel uren na mekaar is dat niet even erg als een onthoofding? En waarom hebben de burgers van Amerika zoveel wapens? vertrouwen ze hun eigen volk niet? waarom moeten de amerikaanse leerkrachten een wapen dragen? is het omdat het daar zo vredevol is?

je moet je de vraag stellen Amerika wil vrede op de wereld maar waarom gebeuren er zoveel schietpartijen in Amerika?

Ik heb niets tegen Amerika maar ik vind dat ze hun eigen problemen eerst moeten oplossen, in plaats van zich te bemoeien met andere landen.

Mag ik mijn mening geven of word ik ook in guantanamo gestoken?
Ik zal niet zeggen dat Amerika alles goed doet. Amerika maakt vooral onder niet Democraten foute beslissingen. Dat Amerikanen veel wapens hebben is omdat na de burgeroorlog daar in de wet is vast gelegd dat je je eigen bezittingen mag beschermen. Daar komt ook nog bij dat de wapenindustrie veel geld neer legt voor de verkiezingscampagnes van de presidentskandidaten. Is er 1 die de wapenwet af wil schaffen dan gaat al het geld naar de andere kandidaat. Maar over het tuig onder de moslims. Wat dacht je van meneer Saddam in 1988? Om maar even een voorbeeld te noemen.

souf_92
04-09-14, 09:46
Protesteren vreedzaam voor hun rechten? Hoe kom je daarbij? Juist tientallen jaren zijn ze aan de macht geweest in Irak en waren zij juist de onderdrukkers.
Christenen, Koeren, Yezidi's; zij hebben hen niets misdaan. Zij belijden de islam als een ziekelijke ideologie. Dat is de oorzaak.

de Iraakse regering bestaat uit shijietische moslims die gesteund worden door Iran. Amerika heeft daar leiders gezet die naar de pijpen van Amerika dansen.Wanneer de soennieten aan het protesteren waren werden ze geslagen en vermoord, en amerika vond het toen heel tof. Nu dat de soenieten het recht in eigen handen genomen hebben met succes, de oliebronnen dreigen in handen te vallen van de soenieten. En dat is de reden van de luchtaanvallen pure olie. Amerika heeft niet eens de moeite gedaan om te onderhandelen om die journalisten vrij te krijgen, het kon hen precies niets schelen, precies of dat ze een reden zochten om nog een oorlog te beginnen. Wat Sadam betreft hij heeft ook veel slecht gedaan maar het land verkeerd nu in een ergere staat dankzij de 6jarige oorlog van Amerika in irak.

Bij elke conflict bijna zit Amerika ertussen, ik krijg van hen de indruk dat ze op geweld kicken ofzo, worden ze daar opgewonden van of zo?

super ick
04-09-14, 12:03
de Iraakse regering bestaat uit shijietische moslims die gesteund worden door Iran. Amerika heeft daar leiders gezet die naar de pijpen van Amerika dansen.Wanneer de soennieten aan het protesteren waren werden ze geslagen en vermoord, en amerika vond het toen heel tof. Nu dat de soenieten het recht in eigen handen genomen hebben met succes, de oliebronnen dreigen in handen te vallen van de soenieten. En dat is de reden van de luchtaanvallen pure olie. Amerika heeft niet eens de moeite gedaan om te onderhandelen om die journalisten vrij te krijgen, het kon hen precies niets schelen, precies of dat ze een reden zochten om nog een oorlog te beginnen. Wat Sadam betreft hij heeft ook veel slecht gedaan maar het land verkeerd nu in een ergere staat dankzij de 6jarige oorlog van Amerika in irak.

Bij elke conflict bijna zit Amerika ertussen, ik krijg van hen de indruk dat ze op geweld kicken ofzo, worden ze daar opgewonden van of zo?

Wat hebben christenen ermee te maken? En Koerden, en Yezidi's, en, en, en iedereen behalve de Soenieten?

mark61
04-09-14, 12:42
Amerika heeft daar leiders gezet die naar de pijpen van Amerika dansen.

Nou nee. De relatie tussen de VS en Maliki is bepaald gespannen. Maliki wilde geen troepen en bases meer en heeft alle Amerikanen eruit gegooid. Wellicht heeft ie daar nu spijt van, maar toch.

Het is beslist zo dat de regering soennieten (Arabische dan, niet Koerdische) onderdrukt en discrimineert. Het is ook zo dat met name soennitische groepen nu al 20 jaar vrijwel alleen maar onschuldige burgers aan het vermoorden zijn. Ze blazen zelfs moskeeën op. Rechtvaardig dat maar even.

paddy
04-09-14, 13:10
Prof. H Jansen en Prof. A. Ellian kennen zeer goed de vroege geschiedenis van de Islam...daaruit
zou blijken dat de Profeet, in de laatste 10 jaren van zijn leven ging 20 maal op pad met een leger, om
naburige stammen te onderwerpen en die leden onder dwang te bekeren...
Is er hier geen vergelijking mogelijk met wat ISIS vandaag doet???
paddy

mark61
04-09-14, 13:39
Prof. H Jansen en Prof. A. Ellian kennen zeer goed de vroege geschiedenis van de Islam

Nee, het zijn brutale leugenaars die geen verstand van zaken hebben, maar een willig oor vinden bij islamofoob Nederland.

super ick
04-09-14, 15:26
Nee, het zijn brutale leugenaars die geen verstand van zaken hebben, maar een willig oor vinden bij islamofoob Nederland.

Dat is wel erg kort door de bocht.

Feit is dat waar 'onze' profeet een beetje de vredelievende hippie liep uit te hangen, de profeet van de moslims bewierookt wordt om zijn oorlogen. De barbaarse manier van met de vijanden om te gaan verschillen helemaal niets met wat IS nu doet. Dat sommige moslims dat oppikken is toch geen verrassing?

mark61
04-09-14, 16:05
Dat is wel erg kort door de bocht.

Feit is dat waar 'onze' profeet een beetje de vredelievende hippie liep uit te hangen, de profeet van de moslims bewierookt wordt om zijn oorlogen. De barbaarse manier van met de vijanden om te gaan verschillen helemaal niets met wat IS nu doet. Dat sommige moslims dat oppikken is toch geen verrassing?

De een is arabist en de ander jurist. Ze zijn op geen enkele manier professioneel geschoold om de dingen te kunnen roepen die ze doen. Feit. En ze liegen. Dat weet ik, jij niet, en dat wil je van mij, 'half-expert', niet aannemen.

Soit.

Huh, welke barbaarse manier van met vijanden omgaan propageerde de profeet? Daar weet ik niks van. De islam heeft in principe juist expliciete, strikte regels over 'engagement' en toegestane doelwitten. Vrouwen, kinderen en ongewapende mannen die niet aan de strijd deelnemen zijn alvast off limits.

Je hoeft me niet te vertellen dat de praktijk anders was. Maar de theorie was helder, en humaner, beschaafder dan wat Europa op datzelfde moment te bieden had. Simpele feiten voor wie weet.

Hawa
04-09-14, 17:05
Als je over profeet Mohammed leest dan lees je verschillende versies.

Over die vredelievende profeet kan ik wel iets van snappen.

Maar deze shit heeft ook niks te maken met Mohammed maar met latere versies over islam.

Ibn Tamiyyah geboren tussen Tigris en Eufraat heeft als het ware het Wahabisme gesticht.
Orde in islam. Het ware geloof prediken en uitvoeren overal ter wereld.
Deze Ibn Tamiyyah is populair onder al die jihadisten.

Met deze verspreiding in islam is het zijn idee dat gewoon islam verdreven is geworden door de mogols en later wilde hij ware islam stichtten voor die ware Umma! Oema. Een groot islam rijk.

Dan heb je nog allerlei andere stromingen die ook die ware islam willen verkondigen en willen verspreiden.

In islam is geen dwang.
In islam is het niet zo dat andere geloven niet in vrede met elkaar kunnen leven. Ze willen gewoon in vrede leven met al die andere godsdiensten, zoals gebeurd in Andalous. negende eeuw, vijf jaren lang islam tot in Frankrijk.

Het grote rijk van de gouden eeuw van het Ossmaanse rijk. Deze lijders waren meer spirit en rechtvaardiger dan wat in die tijden christenen wel niet deden, met hun gewelddadige uitroeiingen van andere gedachten in christen zijn.
Kruistochten waren allang voorbij ook in deze tijden wilden christenen nog wel eens kruistochten invoeren en uitwerken.
Maar dit is gelukkig niet gebeurd.

En toch dankzij het Osmaanse rijk zijn al die Turken verder met hun denken, ook die nieuwe president kan volgens mij vrede stichten in die regio. Ook hoop ik met de Koerden. In het verleden kwam daar die grote Salahadin vandaan.
Die tot aan Egypte heerste en de kruisvaarders er uit smeet.

Het verleden is in mijn ogen het heden.

Amerika bemoeit zich nu nergens meer mee.Amerika is niet meer dat land met zijn uitvoering en oorlogen en bezettingen tegen vooral die andere partijen zeg maar het communisme.

Het communisme was het grootste gevaar, en iedereen die zich maar verdiepte in overlevering strategie werd al betitelt als communist. Het grootste gevaar ook in het midden oosten en vooral in Iran, waar de Savak menig een martelde.

Het is nog niet zo lang geleden met deze shit.

Syrie was ook op de hand van Rusland,en niet op die hand van Amerika.

In al die gebiedsdelen werden mensen gemarteld en zonder vrije mening.

Hier heb je vrije mening en men weet niet eens meer wat het inhoud.

Kinderen,gezinnen,dienen te strijden voor Islamitische Staat omdat ze dat zo zien.

In Nederland, en vooral in Europa heeft men deze misere niet vernomen. Ze willen niet de zwakste schakel zijn en vooral niet al die moslims in het verdom hoekje gaan drukken.

Maar met deze stelling name trekt het jihadisme aan. Wilders wordt als lamme gezien en als die blinde, die ver boven zijn eigen hoekje uitstijgt. Ze willen hem niet en hanteren nog steeds die humanistische hoek, terwijl jihad niks met humanisme te maken heeft.

Het vrijdenken hier in dit land is vrijbrief voor jihadisten om het westen maar te gaan verloochenen, omdat vrijheden in gewelddadige islam geen plaats kan hebben en ook nooit zal bieden.

Men ziet Taliban, vernietiging van die Boeddha beelden in Bamijan.)Afghanistan'
Vele Afghaanse kinderen gingen samen met hun ouders deze beelden trotseren om er te zijn en er op te gaan klimmen.
Vliegeren was ook taboe.

Talibaan waren de studenten van Allah!

En dan met die zaak van Russische bezetting gaat Amerika Moudjahedeen promoten en geven hun verschillende wapens om die Russen uit de lucht te gaan schieten.
Zo is Alqaida ontstaan met leider Osama.
De rest weten jullie al, met die negende september.

Nu is het zelfde liedje. Amerika laat Irak in de steek, leidt mensen op en die gaan zogenaamde jihad voeren omdat sjia/regering soenieten uitsluit.
Maar soenieten waar pro Saddam.
Amerika heeft nooit het kaf van het koren kunnen gaan scheiden.

Amerika heeft conflict met Iran.
Israel ziet Iran als grootste gevaar.
Hezbollah is Iran
Hamas is moslimbroederschap.

Leiders van AlQaida stammen af van slachtoffers in martelingen, zoals die dokter AlWazeheri.
Die heeft nu al gezegd dat tweede front zich gaat vormen in Pakistan en omstreken.

Slachtoffers van islam promoten zich als jihad strijders.
Het is begonnen met Al Tammiyah, ergens tussen de Eufraat en Tigris.
Het het einde is nog niet inzicht.