PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland doet opnieuw mee met bloedvergieten in Irak



CONTRA
05-09-14, 17:02
Rutte: Nederland gaat Duitse wapens naar Irak vliegenIn de strijd tegen Islamitische Staat (IS) gaat Nederland ook Duitse wapens en munitie naar Irak vliegen. Dat zei premier Mark Rutte na afloop van de NAVO-top in Newport (Wales).

Nederland maakte eerder al bekend wapens van Oost-Europese landen naar Noord-Irak te gaan vervoeren. Verder stuurde Nederland de Koerden daar, die vechten tegen IS, duizend helmen en duizend scherfvesten. Daarvoor was al humanitaire hulp (voedsel, dekens, lampen) die kant opgegaan.

'Deze barbarij moet een halt worden toegeroepen', aldus Rutte over IS. 'We zien dat deze organisatie tot werkelijk alles in staat is, tot en met onthoofdingen aan toe. Het is van belang dat we gezamenlijk als internationale gemeenschap optreden.'

De Verenigde Staten en andere landen zijn bezig een zo breed mogelijke coalitie op te zetten. Ook Nederland bekijkt wat het nog meer kan doen om dit gevaar te bestrijden, aldus Rutte. 'We hebben nog geen besluit dat we meer willen doen. Daar zijn op dit moment nog geen plannen voor. Maar we sluiten niets uit.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3740431/2014/09/05/Rutte-Nederland-gaat-Duitse-wapens-naar-Irak-vliegen.dhtml

CONTRA
05-09-14, 17:08
'We zien dat deze organisatie tot werkelijk alles in staat is, tot en met onthoofdingen aan toe. Het is van belang dat we gezamenlijk als internationale gemeenschap optreden.'

kinderspel vergeleken by buurlanden syria en israel dus dat is geen zinnig argument om je alweer aktief te bemoeien met binnenlandse kwesties in irak.

zeg dan gewoon dat je een kruiperige bitch bent rutte. dan ben je teminste oprecht. nederland als slaafje van de vs.

Bofko
05-09-14, 17:20
kinderspel vergeleken by buurlanden syria en israel dus dat is geen zinnig argument om je alweer aktief te bemoeien met binnenlandse kwesties in irak.

zeg dan gewoon dat je een kruiperige bitch bent rutte. dan ben je teminste oprecht. nederland als slaafje van de vs.

Als je je kop in het zand steekt doe je i.i.g. niet actief mee aan bloedvergieten. Maar misschien passief wel.....als je wat verder kijkt .... en je morele maatstaven wat hoger legt.......

Eric de Blois
05-09-14, 18:16
kinderspel vergeleken by buurlanden syria en israel dus dat is geen zinnig argument om je alweer aktief te bemoeien met binnenlandse kwesties in irak.

zeg dan gewoon dat je een kruiperige bitch bent rutte. dan ben je teminste oprecht. nederland als slaafje van de vs.

Aan welke kant sta jij en van wie zou jij slaafje willen zijn?

CONTRA
05-09-14, 22:21
Aan welke kant sta jij en van wie zou jij slaafje willen zijn?

ik sta aan de tegenovergestelde kant van rutte. wapens leveren om daarmee de amerikanen te helpen hun oliebelangen in irak veilig te stellen is voor my op geen enkele manier recht te praten. binnenkort is rutte medeplichtig aan moord. eerdaags heeft hy bloed aan zn handen uit naam van de kapitalistische hebzuchtsideologie.

Nederlandertje
05-09-14, 22:53
ik sta aan de tegenovergestelde kant van rutte. wapens leveren om daarmee de amerikanen te helpen hun oliebelangen in irak veilig te stellen is voor my op geen enkele manier recht te praten. binnenkort is rutte medeplichtig aan moord. eerdaags heeft hy bloed aan zn handen uit naam van de kapitalistische hebzuchtsideologie.

Dus jij bent voor IS. Dan heb jij nu al bloed aan je handen. Wat tijd dat die moordzuchtige eikels naar de hel worden geschoten. Hemel zullen ze nooit komen.

CONTRA
05-09-14, 23:51
Dus jij bent voor IS. Dan heb jij nu al bloed aan je handen. Wat tijd dat die moordzuchtige eikels naar de hel worden geschoten. Hemel zullen ze nooit komen.

isis is een bende gangsters. stelletje moordadig tuig. maar het zyn kleine jongens vergeleken by de amerikaanse kapitalistische jihadisten. met hun hebzuchtsideologie maken ze veel meer slachtoffers dan de isis. de kapitalistische jihadist obama is als leider van zyn terreurorganisatie een vd grootste extremisten/terroristen ter wereld. rutte zou in dit land vervolgd moeten worden. in zyn rol als kruiperige bitch van terroristenleider obama is rutte medeplichtig aan het oplaaien van sektarisch en etnisch geweld in irak.

Nederlandertje
06-09-14, 01:35
isis is een bende gangsters. stelletje moordadig tuig. maar het zyn kleine jongens vergeleken by de amerikaanse kapitalistische jihadisten. met hun hebzuchtsideologie maken ze veel meer slachtoffers dan de isis. de kapitalistische jihadist obama is als leider van zyn terreurorganisatie een vd grootste extremisten/terroristen ter wereld. rutte zou in dit land vervolgd moeten worden. in zyn rol als kruiperige bitch van terroristenleider obama is rutte medeplichtig aan het oplaaien van sektarisch en etnisch geweld in irak.

Niemand anders dan IS is schuldig aan het geweld wat er nu gaande is en niet soennieten moeten nu beschermd worden tegen dat tuig. Irak en de koerden kunnen dit helaas niet en andere landen in de regio kunnen of willen niet helpen dus moet het westen het maar weer doen.

CONTRA
06-09-14, 13:57
Niemand anders dan IS is schuldig aan het geweld wat er nu gaande is en niet soennieten moeten nu beschermd worden tegen dat tuig. Irak en de koerden kunnen dit helaas niet en andere landen in de regio kunnen of willen niet helpen dus moet het westen het maar weer doen.

ja het westen denkt het weer te moeten doen want de oliebelangen van de amerikaanse kapitalistische jihadisten moeten met geweld beschermd worden dus stuurt het westen wapens en munitie zodat het etnische en sektarische geweld daar nog verder zal oplaaien en er nog meer doden zullen vallen. irakezen zyn gewoon kanonnenvlees voor het westen. laat onze kruiperige bitch zelf maar naar irak gaan om daar op de isis te schieten maar dat durft de lafaard rutte natuurlyk niet. onze terrorist op sokken. die gebruikt irakezen om de kogels op te vangen.

de westerse kapitalistische jihadisten zetten daar de poorten vd hel nog een stukje verder open. elke keer als kapitalistische terroristen zich met andere landen bemoeien breekt de pleuris daar nog verder uit.

super ick
06-09-14, 16:56
ja het westen denkt het weer te moeten doen want de oliebelangen van de amerikaanse kapitalistische jihadisten moeten met geweld beschermd worden dus stuurt het westen wapens en munitie zodat het etnische en sektarische geweld daar nog verder zal oplaaien en er nog meer doden zullen vallen. irakezen zyn gewoon kanonnenvlees voor het westen. laat onze kruiperige bitch zelf maar naar irak gaan om daar op de isis te schieten maar dat durft de lafaard rutte natuurlyk niet. onze terrorist op sokken. die gebruikt irakezen om de kogels op te vangen.

de westerse kapitalistische jihadisten zetten daar de poorten vd hel nog een stukje verder open. elke keer als kapitalistische terroristen zich met andere landen bemoeien breekt de pleuris daar nog verder uit.

Wordt er niet ingegrepen is het niet goed, wordt er wel ingegrepen gaat er altijd elders wel iets verkeerd.

Nederlandertje
06-09-14, 21:08
Wordt er niet ingegrepen is het niet goed, wordt er wel ingegrepen gaat er altijd elders wel iets verkeerd.

Inderdaad.

Ik hoorde hier in het verleden als eens iemand roepen waarom grijpt het westen niet un in Syrie maar als er dan in gegrepen wordt en daarna kunnen de partijen niet met elkaar leven dan is het weer de schuld van het westen.

Iznogoodh
07-09-14, 15:53
kinderspel vergeleken by buurlanden syria en israel dus dat is geen zinnig argument om je alweer aktief te bemoeien met binnenlandse kwesties in irak.

zeg dan gewoon dat je een kruiperige bitch bent rutte. dan ben je teminste oprecht. nederland als slaafje van de vs.Dat zegt hij niet. Waarom zou hij? Hij verdedigt de belangen van Nederland. Je weet toch: landen hebben geen vrienden, ze hebben slechts belangen. Vriend blijven met de VS is ons belang.

mika
07-09-14, 15:55
goede zaak dat Nederland eindelijk eens wat meer doet dan helmen en vesten

Eric de Blois
08-09-14, 11:14
ik sta aan de tegenovergestelde kant van rutte. wapens leveren om daarmee de amerikanen te helpen hun oliebelangen in irak veilig te stellen is voor my op geen enkele manier recht te praten. binnenkort is rutte medeplichtig aan moord. eerdaags heeft hy bloed aan zn handen uit naam van de kapitalistische hebzuchtsideologie.

Dat is hypocriet. De arabieren hebben niet minder belang bij de olie, om precies dezelfde hebzuchtideologie. Kijk eens naar de grenzeloze hebzucht in de rijke landen van het midden-oosten. De grootste jachten, de grootste vloot airbus A380, de duurste auto's, de meeste prive-vliegtuigen, de hoogste gebouwen... Allemaal vrome moslims.

Geen alcohol, maar wel elkaar de kop afhakken. Mensen als jij die altijd weer de schuld bij het westen leggen voor het geweld en de hebzucht in het midden-oosten. Is dat niet erg laf? De hele arabische lente is er één van geweld en zucht naar de absolute macht. Dat komt omdat het volk in die regio volkomen onverdraagzaam en intolerant is. Iedere opstand mond uit in geweld en drang naar macht. Dictaturen onstaan daar van nature omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt. Als je zo'n afkeer hebt van het kapitalisme en de westerse cultuur is er eigenlijk geen reden meer om in dat verdorven westen te blijven, vind je ook niet?

mark61
08-09-14, 13:25
Zeg Contra, heb jij eigenlijk een oplossing / suggestie voor wat wel te doen? Niets?

CONTRA
08-09-14, 14:31
Dat is hypocriet. De arabieren hebben niet minder belang bij de olie, om precies dezelfde hebzuchtideologie. Kijk eens naar de grenzeloze hebzucht in de rijke landen van het midden-oosten. De grootste jachten, de grootste vloot airbus A380, de duurste auto's, de meeste prive-vliegtuigen, de hoogste gebouwen... Allemaal vrome moslims.

Geen alcohol, maar wel elkaar de kop afhakken. Mensen als jij die altijd weer de schuld bij het westen leggen voor het geweld en de hebzucht in het midden-oosten. Is dat niet erg laf? De hele arabische lente is er één van geweld en zucht naar de absolute macht. Dat komt omdat het volk in die regio volkomen onverdraagzaam en intolerant is. Iedere opstand mond uit in geweld en drang naar macht. Dictaturen onstaan daar van nature omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt. Als je zo'n afkeer hebt van het kapitalisme en de westerse cultuur is er eigenlijk geen reden meer om in dat verdorven westen te blijven, vind je ook niet?

wat heb ik met die hebzucht van arabs te schaften? zy bestormen nederland niet met hun legers en zy leveren geen wapens aan militanten in dit land om groepen mensen met dodelyk geweld tegen elkaar op te zetten. zy destabiliseren en ontwrichten onze samenleving niet. zy azen niet op onze grondstoffen. van hun heb ik geen last. dus als ze hezuchtig willen wezen is dat hun pakkie aan. niet de myne.


Mensen als jij die altijd weer de schuld bij het westen leggen voor het geweld en de hebzucht in het midden-oosten.

ben je dronken? ik geef het westen helemaal niet de schuld voor hebzucht in het midden-oosten.


Als je zo'n afkeer hebt van het kapitalisme en de westerse cultuur is er eigenlijk geen reden meer om in dat verdorven westen te blijven, vind je ook niet?

hier ben ik geboren en getogen dus hier zet ik me in voor een betere wereld.

CONTRA
08-09-14, 14:34
Dat zegt hij niet. Waarom zou hij? Hij verdedigt de belangen van Nederland. Je weet toch: landen hebben geen vrienden, ze hebben slechts belangen. Vriend blijven met de VS is ons belang.

nederland heeft minder belang by amerikaanse oliebedryven in irak dan russische en syrische belangen in die regio. wat dat betreft kan nederland beter wat meer tegen rusland aanschuren en minder tegen de vs als nederland uitsluitend opportunistisch geinteresseerd is in eigen belangen.

CONTRA
08-09-14, 14:40
Zeg Contra, heb jij eigenlijk een oplossing / suggestie voor wat wel te doen? Niets?

uitsluitend humanitaire hulp leveren

Nederlandertje
08-09-14, 14:41
wat heb ik met die hebzucht van arabs te schaften? zy bestormen nederland niet met hun legers en zy leveren geen wapens aan militanten in dit land om groepen mensen met dodelyk geweld tegen elkaar op te zetten. zy destabiliseren en ontwrichten onze samenleving niet. zy azen niet op onze grondstoffen. van hun heb ik geen last. dus als ze hezuchtig willen wezen is dat hun pakkie aan. niet de myne.



ben je dronken? ik geef het westen helemaal niet de schuld voor hebzucht in het midden-oosten.



hier ben ik geboren en getogen dus hier zet ik me in voor een betere wereld.

Aan welke millitanten geeft Nederland wapens dan?

En de wereld is beter af zonder IS

mark61
08-09-14, 15:05
uitsluitend humanitaire hulp leveren

Hoe doe je dat? Je gooit wat eten uit een vliegtuig en die Jezidi's moeten verder maar zien?

mark61
08-09-14, 15:08
nederland heeft minder belang by amerikaanse oliebedryven in irak dan russische en syrische belangen in die regio. wat dat betreft kan nederland beter wat meer tegen rusland aanschuren en minder tegen de vs als nederland uitsluitend opportunistisch geinteresseerd is in eigen belangen.

Ik geloof dat de diepere waarheid is dat de NLse economie nauw vervlochten is met de Amerikaanse. Niet alleen verkopen we er een hoop, Nederland is een enorm grote investeerder in de VS. Vroeger, ergens 30 jaar geleden, zelfs de grootste buitenlandse investeerder in absolute termen. Zie je het voor je? Zo'n klein land met zulke enorme belangen in de VS.

Dus daar wil je geen ruzie mee krijgen, is denk ik het idee. Nu al wordt de EU gechanteerd en gegijzeld door de VS over Iran. Als wij niet doen wat zij zeggen worden onze bedrijven Amerika uitgegooid.

Zo simpel zit dat. En die bedrijven betalen belasting hier, zorgen voor banen, en daar kan de overheid en jij en ik allemaal leuke dingen van doen.

Tis allemaal niet zo simpel.

Rusland levert alleen maar gas, dat kunnen we ergens anders ook wel krijgen.

super ick
08-09-14, 15:25
Hoe doe je dat? Je gooit wat eten uit een vliegtuig en die Jezidi's moeten verder maar zien?

Nu geen lastige vragen stellen, Mark.

Het probleem is dat wij het machtsevenwicht hebben verstoord met de aanzet tot die fantastische lente. Democratie zou hoogtij gaan vieren. Even de dictator uit het zadel wippen, verkiezingen houden et voila. Ik zie de wensdenkers nog enthousiast commentaar geven bij de gebeurtenissen in Syrie, Egypte, Irak en Libie.

Het is een complex geheel waar grensoverschrijdende onvoorspelbare dingen kunnen gebeuren als je militair ingrijpt. Kijk maar in Irak en Syrie. Het kalifaat kent geen grenzen. IS is geen vijand om in een veldslag of met bombardementen te verslaan. Die trekken zich terug, lossen op en groeperen zichzelf weer als wij weg zijn.

mark61
08-09-14, 15:48
Nu geen lastige vragen stellen, Mark.

Het probleem is dat wij het machtsevenwicht hebben verstoord met de aanzet tot die fantastische lente. Democratie zou hoogtij gaan vieren. Even de dictator uit het zadel wippen, verkiezingen houden et voila. Ik zie de wensdenkers nog enthousiast commentaar geven bij de gebeurtenissen in Syrie, Egypte, Irak en Libie.

Het is een complex geheel waar grensoverschrijdende onvoorspelbare dingen kunnen gebeuren als je militair ingrijpt. Kijk maar in Irak en Syrie. Het kalifaat kent geen grenzen. IS is geen vijand om in een veldslag of met bombardementen te verslaan. Die trekken zich terug, lossen op en groeperen zichzelf weer als wij weg zijn.

Afgezien van Libië en Syrië kon je de houding het best omschrijven als passiviteit. Geen enthousiasme of steun, wegkijken bij het brute neerslaan door de dictators (Egypte, Bahrein, en in mindere mate Irak, Oman).

Maar verder ben ik het helemaal met je eens. De grenzen zijn overigens Turkije, Iran, SA, want die gaan niet met zich laten sollen. Alleen Libanon en Jordanië kunnen nog meegezogen worden. Gratis strategisch overzicht :hihi:

Het is de wereld, en vooral de VS, totaal ontgaan dat sinds Vietnam guerilla's onverslaanbaar blijken. Hoe je dat enorm belangrijke nieuwe gegeven kan missen vind ik onbegrijpelijk. Het is de verandering van de 2e helft van de 20e eeuw. Wat al die vliegdekschepen en luchtmachten overbodig maakt, tenzij voor dat ouderwetse gedoe tussen 'supermachten'. China is net begonnen aan zijn eerste houtje-touwtje-vliegdekschip; ik voorspel dat het daar allemaal niet over zal gaan, de komende 100 jaar.

Ja, grote landen strijden om toegang tot grondstoffen en markten. Maar voor de locale djihadi / guerrillero zal het hem worst wezen wie hij ziekt, Chinezen, Amerikanen, Russen, doet het ertoe. Ze verliezen allemaal, militair dan.

super ick
08-09-14, 16:07
Afgezien van Libië en Syrië kon je de houding het best omschrijven als passiviteit. Geen enthousiasme of steun, wegkijken bij het brute neerslaan door de dictators (Egypte, Bahrein, en in mindere mate Irak, Oman).

Het lijkt erop dat zij het 'goed' hebben gedaan.


Maar verder ben ik het helemaal met je eens. De grenzen zijn overigens Turkije, Iran, SA, want die gaan niet met zich laten sollen. Alleen Libanon en Jordanië kunnen nog meegezogen worden. Gratis strategisch overzicht :hihi:

Libanon is echt een dramatisch verhaal. Het heeft er lang op geleken dat het een voorbeeld was in de regio. Naar buiten gekeerd, moslims en christenen redelijk vreedzaam naast elkaar levend, economisch niet slecht voor een niet olieland. Tot de buurlanden zich er mee gingen bemoeien.
Jordanie heeft overigens ook best een behoorlijk leger. Heeft die koning eigenlijk stiekum bindende kracht?


Het is de wereld, en vooral de VS, totaal ontgaan dat sinds Vietnam guerilla's onverslaanbaar blijken. Hoe je dat enorm belangrijke nieuwe gegeven kan missen vind ik onbegrijpelijk. Het is de verandering van de 2e helft van de 20e eeuw. Wat al die vliegdekschepen en luchtmachten overbodig maakt, tenzij voor dat ouderwetse gedoe tussen 'supermachten'. China is net begonnen aan zijn eerste houtje-touwtje-vliegdekschip; ik voorspel dat het daar allemaal niet over zal gaan, de komende 100 jaar.

Ja, grote landen strijden om toegang tot grondstoffen en markten. Maar voor de locale djihadi / guerrillero zal het hem worst wezen wie hij ziekt, Chinezen, Amerikanen, Russen, doet het ertoe. Ze verliezen allemaal, militair dan.

Als de terroristen geen steun krijgen van de bevolking zijn ze gemakkelijk te verslaan. Krijgen ze die steun wel dan verdient die bevolking die terroristen ook.

mark61
08-09-14, 16:28
Het lijkt erop dat zij het 'goed' hebben gedaan.

Libanon is echt een dramatisch verhaal. Het heeft er lang op geleken dat het een voorbeeld was in de regio. Naar buiten gekeerd, moslims en christenen redelijk vreedzaam naast elkaar levend, economisch niet slecht voor een niet olieland. Tot de buurlanden zich er mee gingen bemoeien.
Jordanie heeft overigens ook best een behoorlijk leger. Heeft die koning eigenlijk stiekum bindende kracht?

Als de terroristen geen steun krijgen van de bevolking zijn ze gemakkelijk te verslaan. Krijgen ze die steun wel dan verdient die bevolking die terroristen ook.

Wie, het westen? Nou Libië en Syrië zijn totaal mislukt. Bahrein is een schande, want het is oh zo'n goed vriendje, en voor de verandering bestonden de demonstranten uit geweldloze middenklasse-types. Die laten we dus mooi stikken.

Massamoord in Egypte en iedereen haalt zijn schouders op.

Jep, het tragische Libanon.

Jordanië is vooral heel klein (qua bevolking) en heel arm. Maar wel een trouw vriendje van de VS, dus misschien zou de koning wel hulp krijgen. Die bindende kracht heet denk ik gedeeltelijk 'geheime politie' :hihi: Fundi's en ander volk verdwijnt zó in de cel.

Het punt is natuurlijk dat lui die succesvol zijn steun krijgen van een deel van de bevolking. Om dan de rest, eventueel 70% ofzo, in de stront te laten zakken is wat cru meneer. Je vindt toch ook niet dat de Jezidi's naburige IS-ers verdienen?

Tis ook mijn stellige overtuiging dat in Joegoslavië niet meer dan 10% van de mensen wilden knokken. Das genoeg voor oorlog. En die 90% verdient dan dat terrorisme? Nee toch.

Afijn, jij en ik hebben ook geen oplossing. Jouw 'definitiekwestie' is een iets te makkelijke :slaap:

CONTRA
08-09-14, 18:39
Hoe doe je dat? Je gooit wat eten uit een vliegtuig en die Jezidi's moeten verder maar zien?

zoals ze het nu doen. nederland levert al humanitaire hulp. vooral daarmee doorgaan. voor de rest moeten de mensen het in irak verder maar zien ja. vooral GEEN wapens en munitie sturen. dat maakt het alleen maar nóg erger.

CONTRA
08-09-14, 18:59
Ik geloof dat de diepere waarheid is dat de NLse economie nauw vervlochten is met de Amerikaanse. Niet alleen verkopen we er een hoop, Nederland is een enorm grote investeerder in de VS. Vroeger, ergens 30 jaar geleden, zelfs de grootste buitenlandse investeerder in absolute termen. Zie je het voor je? Zo'n klein land met zulke enorme belangen in de VS.

Dus daar wil je geen ruzie mee krijgen, is denk ik het idee. Nu al wordt de EU gechanteerd en gegijzeld door de VS over Iran. Als wij niet doen wat zij zeggen worden onze bedrijven Amerika uitgegooid.

Zo simpel zit dat. En die bedrijven betalen belasting hier, zorgen voor banen, en daar kan de overheid en jij en ik allemaal leuke dingen van doen.

Tis allemaal niet zo simpel.

Rusland levert alleen maar gas, dat kunnen we ergens anders ook wel krijgen.

nederland importeert en exporteer meer met de vs dan met de rusland ja. ik denk minstens 2 keer zoveel. maar mbt die regio hebben we meer met russische belangen dan met amerkaanse belangen te maken. een stabiele relatie met iran en met rusland en syria is beter voor ons dan de amerikaanse interventies in dat gebied. die willen daar disruptie en destabiliseren systematisch de boel. als je zegt dat eu zich laat chanteren door de vs en we uit angst voor amerikaanse ekonomische represailles onze oren laten hangen naar de amerikaanse hegemonie dan is dat onderdanig gedrag. mentaliteit van een slaaf die gebonden is aan de belangen van zyn meester. precies wat de vs wil. amerikaanse dominantie.
dan doe ik toch liever maar wat minder leuke dingen.

CONTRA
08-09-14, 19:06
Aan welke millitanten geeft Nederland wapens dan?


En de wereld is beter af zonder IS

aan koerden. die hebben geen leger. die vormen milities. komt goed uit voor de isis want als die koerden neerknallen krygen ze hun wapentuig in bezit. indirekt gaan nederland en duitsland zorgen voor bewapening van de isis.


zeg dat maar tegen balkenende blair en bush. die hebben de deur wagenwyd opengezet in irak voor de isis.

Nederlandertje
08-09-14, 21:05
aan koerden. die hebben geen leger. die vormen milities. komt goed uit voor de isis want als die koerden neerknallen krygen ze hun wapentuig in bezit. indirekt gaan nederland en duitsland zorgen voor bewapening van de isis.


zeg dat maar tegen balkenende blair en bush. die hebben de deur wagenwyd opengezet in irak voor de isis.

De koerden hebben een officieel door de VN en door Irak erkend leger. Dus zijn geen milities. Is een officieel leger.

Nederlandertje
08-09-14, 21:07
nederland importeert en exporteer meer met de vs dan met de rusland ja. ik denk minstens 2 keer zoveel. maar mbt die regio hebben we meer met russische belangen dan met amerkaanse belangen te maken. een stabiele relatie met iran en met rusland en syria is beter voor ons dan de amerikaanse interventies in dat gebied. die willen daar disruptie en destabiliseren systematisch de boel. als je zegt dat eu zich laat chanteren door de vs en we uit angst voor amerikaanse ekonomische represailles onze oren laten hangen naar de amerikaanse hegemonie dan is dat onderdanig gedrag. mentaliteit van een slaaf die gebonden is aan de belangen van zyn meester. precies wat de vs wil. amerikaanse dominantie.
dan doe ik toch liever maar wat minder leuke dingen.

De hele wereld heeft er belang bij dat het in die regio rustig blijft.

CONTRA
08-09-14, 21:56
De koerden hebben een officieel door de VN en door Irak erkend leger. Dus zijn geen milities. Is een officieel leger.

moet je maar eens 'peshmerga militia' intypen op google. kryg je een dozyn hits

CONTRA
08-09-14, 22:40
moet je maar eens 'peshmerga militia' intypen op google. kryg je een dozyn hits

hmm dit is een zwakke reaktie van mezelf

Nederlandertje
08-09-14, 23:03
moet je maar eens 'peshmerga militia' intypen op google. kryg je een dozyn hits

Peshmerga, letterlijk 'zij die tegenover de dood staan', worden internationaal erkend als de krijgsmacht van de Koerdische Autonome Regio. Deze federale regio wordt door Irak en door de internationale gemeenschap erkend als onafhankelijk gebied.

super ick
09-09-14, 16:25
Wie, het westen? Nou Libië en Syrië zijn totaal mislukt. Bahrein is een schande, want het is oh zo'n goed vriendje, en voor de verandering bestonden de demonstranten uit geweldloze middenklasse-types. Die laten we dus mooi stikken.

Massamoord in Egypte en iedereen haalt zijn schouders op.

Jep, het tragische Libanon.

Jordanië is vooral heel klein (qua bevolking) en heel arm. Maar wel een trouw vriendje van de VS, dus misschien zou de koning wel hulp krijgen. Die bindende kracht heet denk ik gedeeltelijk 'geheime politie' :hihi: Fundi's en ander volk verdwijnt zó in de cel.

Het punt is natuurlijk dat lui die succesvol zijn steun krijgen van een deel van de bevolking. Om dan de rest, eventueel 70% ofzo, in de stront te laten zakken is wat cru meneer. Je vindt toch ook niet dat de Jezidi's naburige IS-ers verdienen?

Tis ook mijn stellige overtuiging dat in Joegoslavië niet meer dan 10% van de mensen wilden knokken. Das genoeg voor oorlog. En die 90% verdient dan dat terrorisme? Nee toch.

Afijn, jij en ik hebben ook geen oplossing. Jouw 'definitiekwestie' is een iets te makkelijke :slaap:

Wellicht moet ik mij bij Contra aansluiten. Laat ze maar losgaan daar.

Nog een extra reden om A.S.A.P. Zoveel mogelijk los te komen van onze aardolieverslaving.

mark61
09-09-14, 23:24
Wellicht moet ik mij bij Contra aansluiten. Laat ze maar losgaan daar.

Nog een extra reden om A.S.A.P. Zoveel mogelijk los te komen van onze aardolieverslaving.

Tsja kweenie. Humanitaire hulp kan altijd wel.

Ja dat sowieso. Dan hoeven we ons er niet mee te bemoeien en is het onze schuld allemaal niet (meer).

Intussen wil NL wel bij de braafste jongetjes van de klas horen, beledigd dat Obama ze niet noemt, maar geen wapens of andere gewelddadige inspanning leveren. Ja eh, wat wil je nou :hihi:

Coalitie bereid wapens te leveren in strijd tegen IS - nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/09/coalitie-bereid-wapens-te-leveren-in-strijd-tegen-is/)

CONTRA
09-09-14, 23:55
Peshmerga, letterlijk 'zij die tegenover de dood staan', worden internationaal erkend als de krijgsmacht van de Koerdische Autonome Regio. Deze federale regio wordt door Irak en door de internationale gemeenschap erkend als onafhankelijk gebied.

je hebt gelyk dat het een krygsmacht / leger genoemd wordt en zo ook erkend wordt maar kykend hoe het funktioneert is het eerder een militie. veel koederische stryders hebben als burger een baantje om rond te komen naast dat ze aktief zyn als stryder. ook het geringe wapentuig wat ze hebben doet vermoeden met een militie van doen te hebben. als het een volwaardig op zichzelf staande krygsmacht was hoefde de halve wereld nu niet plotseling ineens massaal de koerden van wapentuig te voorzien.

Nederlandertje
10-09-14, 01:31
je hebt gelyk dat het een krygsmacht / leger genoemd wordt en zo ook erkend wordt maar kykend hoe het funktioneert is het eerder een militie. veel koederische stryders hebben als burger een baantje om rond te komen naast dat ze aktief zyn als stryder. ook het geringe wapentuig wat ze hebben doet vermoeden met een militie van doen te hebben. als het een volwaardig op zichzelf staande krygsmacht was hoefde de halve wereld nu niet plotseling ineens massaal de koerden van wapentuig te voorzien.

Zelfs de legers van Syrie en Irak zijn niet opgewassen tegen IS en dan verwacht je het koerdisch leger dat wel te zijn? En het koerdisch leger mag niet over te zware wapens beschikken omdat Turkije daar op tegen is. Die zijn bang dat het koerdisch leger koerdisch turkije binnen zal vallen dan.

CONTRA
10-09-14, 18:41
Zelfs de legers van Syrie en Irak zijn niet opgewassen tegen IS en dan verwacht je het koerdisch leger dat wel te zijn?

nee ik verwacht zeker niet dat de koeridische milities opgewassen zyn tegen de isis. alleen met hulp van de halve wereld kunnen ze mischien de isis bestryden en dan nog valt het te bezien of de isis verslagen wordt. ik denk het niet eigenlyk. de isis is het produkt van oorlog. dus hoe meer oorlog hoe meer isis.

Eric de Blois
10-09-14, 22:37
ja het westen denkt het weer te moeten doen want de oliebelangen van de amerikaanse kapitalistische jihadisten moeten met geweld beschermd worden dus stuurt het westen wapens en munitie zodat het etnische en sektarische geweld daar nog verder zal oplaaien en er nog meer doden zullen vallen. irakezen zyn gewoon kanonnenvlees voor het westen. laat onze kruiperige bitch zelf maar naar irak gaan om daar op de isis te schieten maar dat durft de lafaard rutte natuurlyk niet. onze terrorist op sokken. die gebruikt irakezen om de kogels op te vangen.

de westerse kapitalistische jihadisten zetten daar de poorten vd hel nog een stukje verder open. elke keer als kapitalistische terroristen zich met andere landen bemoeien breekt de pleuris daar nog verder uit.

Als het werkelijk om de olie zou gaan zou het westen Irak kunnen bezetten en de plaatselijke bevolking uitmoorden vanuit de lucht. Dát doet het westen dus niet! Het is juist IS die daar bepaalde olievelden bezet heeft, alsmede in mindere mate de koerden. We hebben op de wereld allemaal olie nodig, ook jij! Jij kletst wel kapitalisme dit en dat, maar je profiteert ondertussen wel mee van het kapitalisme met je grote mond tegen het kapitalistische westen. Je bent ook gewoon nederlander, hoe vervelend je dat misschien ook vindt! Aan de ene kant eis je je 'rechten' op die je hebt als 'nederlander', maar gelijkertijd schop je wel weer tegen de nederlandse en westerse cultuur. Dat is buitengewoon hypocriet. Schop niet zo naar een land waar je het zo goed hebt! Als het echt allemaal zo erg is in Nederland, kun je altijd nog vertrekken. De deuren naar buiten staan gewoon open! Ik heb ook tien jaar in Chili gewoond. Als je ergens niet gelukkig bent moet je gewoon weg gaan en elders je geluk zoeken. Maar ja daar moet je wel wat voor doen. Ze komen in het buitenland niet naar je toe met een zak geld. Dat doen ze alleen in Nederland.

Overigens ben ik tegen iedere militaire interventie van nederland in het buitenland. Het levert ons alleen maar meer vijanden op, het kost enorm veel geld en eigen slachtoffers. Ons leger behoort alleen onze grenzen te bewaken en in het uiterste geval die van zeer bevriende landen zoals Duitsland en Denemarken. De VS heeft ons niet nodig en de koerden moeten het wat mij betreft maar zelf uitzoeken. Help je de koerden vandaag, grijpen ze morgen misschien de macht en dan hebben we een nieuw probleem. Nee, niet doen! Het midden-oosten is een wespennest van corrupte en geweldadige groepen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Nou, daar moeten we ver weg van blijven en ons helemaal niet mee bemoeien.

mark61
10-09-14, 22:57
Zelfs de legers van Syrie en Irak zijn niet opgewassen tegen IS en dan verwacht je het koerdisch leger dat wel te zijn? En het koerdisch leger mag niet over te zware wapens beschikken omdat Turkije daar op tegen is. Die zijn bang dat het koerdisch leger koerdisch turkije binnen zal vallen dan.

Assad doet het prima, gezien het feit dat ie tegen tig clubs tegelijk vecht. Dat IS nu in Irak bezig is geeft dat al aan. Behalve natuurlijk dat ze iedereen in Syrië al tegen zich in het harnas hebben gejaagd.

Het Iraakse leger is totaal ongemotiveerd. IS bestaat trouwens grotendeels uit het vroegere Iraakse leger. Die hebben er wel zin in, blijkt.

Nederlandertje
10-09-14, 23:28
Assad doet het prima, gezien het feit dat ie tegen tig clubs tegelijk vecht. Dat IS nu in Irak bezig is geeft dat al aan. Behalve natuurlijk dat ze iedereen in Syrië al tegen zich in het harnas hebben gejaagd.

Het Iraakse leger is totaal ongemotiveerd. IS bestaat trouwens grotendeels uit het vroegere Iraakse leger. Die hebben er wel zin in, blijkt.


Het feit dat IS nu over Syrische gevechtsvliegtuigen beschikt laat zien dat Syrie IS niet de baas is. Als assad slim was geweest had hij het op een akkoord gegooid met de andere rebelen en dan IS samen verslaan en daarna de boel weer verder gaan bedriegen.

mark61
10-09-14, 23:57
Het feit dat IS nu over Syrische gevechtsvliegtuigen beschikt

Je lult weer uit je nek, zoals gebruikelijk.

Zoek es op wat het woord 'feit' betekent.

Nederlandertje
11-09-14, 06:16
Je lult weer uit je nek, zoals gebruikelijk.

Zoek es op wat het woord 'feit' betekent.

Er zijn zelfs beelden van IS zelf dat ze de gevechtsvliegtuigen tonen gek.

Juffrouw_Saartje
11-09-14, 06:50
We hebben op de wereld allemaal olie nodig, ook jij!

Die olie is niet van ons.


Jij kletst wel kapitalisme dit en dat, maar je profiteert ondertussen wel mee van het kapitalisme met je grote mond tegen het kapitalistische westen.
Je bent ook gewoon nederlander, hoe vervelend je dat misschien ook vindt! Aan de ene kant eis je je 'rechten' op die je hebt als 'nederlander', maar gelijkertijd schop je wel weer tegen de nederlandse en westerse cultuur. Dat is buitengewoon hypocriet.

Waarom staat Nederlander hier tussen haakjes? Welke rechten eist Contra op? Bar weinig volgens mij. Ken jij hem?


Schop niet zo naar een land waar je het zo goed hebt! Als het echt allemaal zo erg is in Nederland, kun je altijd nog vertrekken. De deuren naar buiten staan gewoon open! Ik heb ook tien jaar in Chili gewoond. Als je ergens niet gelukkig bent moet je gewoon weg gaan en elders je geluk zoeken. Maar ja daar moet je wel wat voor doen. Ze komen in het buitenland niet naar je toe met een zak geld. Dat doen ze alleen in Nederland.

PVV-ers schoppen toch ook naar hun eigen land? Linkse kerk, dit linkse kerk dat? Ik hoor nooit iemand zeggen, moet je maar emigreren.

Hoop onderbuik gezwets, komt weer neer op monddood maken, waar ik het laatst ook al over had in een andere discussie. Laat maar.

Umarvlie
11-09-14, 06:56
Er zijn zelfs beelden van IS zelf dat ze de gevechtsvliegtuigen tonen gek.

"Beschikt" impliceerd dat ze er iets mee kunnen - dat is wat anders dat ze erop zitten en zich laten filmen. Een gevechtsvliegtuig is niet een fiets waar je opspringt en mee wegrijd.

mark61
11-09-14, 11:02
Er zijn zelfs beelden van IS zelf dat ze de gevechtsvliegtuigen tonen gek.

Houd je onbeschofte pleuriskop. Schelden kan ik ook. Liegen niet, daar hebben we jou voor.

super ick
11-09-14, 14:00
Houd je onbeschofte pleuriskop.

Zo ken ik je weer :hihi:

mark61
11-09-14, 14:48
Zo ken ik je weer :hihi:

:hihi: :ego:

Lik-op-stukbeleid. Iemand die én onzin uitkraamt én ook nog eens beledigend wordt en begint te schelden kan het krijgen.

De combi is net ff wat teveel. Op beschaafde wijze je onwetendheid etaleren is nog wat, maar dat komt hier nooit voor. Onwetend en onbeschoft gaan vrijwel altijd samen. Op onbeschaafde wijze behartenswaardige dingen vertellen kan ik ook nog pruimen.

Nederlandertje
11-09-14, 18:08
Houd je onbeschofte pleuriskop. Schelden kan ik ook. Liegen niet, daar hebben we jou voor.


https://www.youtube.com/watch?v=N02wFJ7J0-Q

Ga zelf kijken sufkut

vitalis
11-09-14, 18:49
Zo ken ik je weer :hihi:

Hij kan het alleen maar doen omdat hij gesteund wordt door de moderators. Iemand die op dezelfde manier terugscheldt wordt onmiddellijk geband.

Umarvlie
11-09-14, 19:15
Hij kan het alleen maar doen omdat hij gesteund wordt door de moderators. Iemand die op dezelfde manier terugscheldt wordt onmiddellijk geband.

Calimero.

vitalis
11-09-14, 20:09
Calimero.Het is een feit.

mark61
11-09-14, 21:33
https://www.youtube.com/watch?v=N02wFJ7J0-Q

Ga zelf kijken sufkut

In het hele filmpje is geen vliegtuig te zien. Laat staan een vliegtuig met een IS-piloot aan de knuppel.

Ben je gestoord? Denk je dat ik het ben?

Laat dat schelden nou maar, want dan kan ik beter.

mark61
11-09-14, 21:34
Hij kan het alleen maar doen omdat hij gesteund wordt door de moderators. Iemand die op dezelfde manier terugscheldt wordt onmiddellijk geband.

:haha: Je blijft me versteld doen staan, I'll give you that.

Elke keer weet je nog dieper te zakken, met je in- en in zwarte ziel. Christen noemt zich dat.

super ick
11-09-14, 21:42
Hij kan het alleen maar doen omdat hij gesteund wordt door de moderators. Iemand die op dezelfde manier terugscheldt wordt onmiddellijk geband.

Verschillende prikkers hier zie ik wel eens schelden. Ze zijn er allemaal nog. Denk dat het wel een voorwaarde is dat je zo nu en dan wat te melden hebt.

super ick
11-09-14, 21:46
:hihi: :ego:

Lik-op-stukbeleid. Iemand die én onzin uitkraamt én ook nog eens beledigend wordt en begint te schelden kan het krijgen.

De combi is net ff wat teveel. Op beschaafde wijze je onwetendheid etaleren is nog wat, maar dat komt hier nooit voor. Onwetend en onbeschoft gaan vrijwel altijd samen. Op onbeschaafde wijze behartenswaardige dingen vertellen kan ik ook nog pruimen.

Haha, ja het is meestal een combinatie van dingen.

Ik heb ook zo'n haatbaard op een jachtvliegtuig zien zitten. Ermee vliegen is heel wat anders om nog maar te zwijgen over het onderhoud wat nodig is na iedere vlucht en de hoeveelheid onderdelen die daarmee gepaard gaat. Hebben ze een vliegtuig, ja. Kunnen ze er iets mee? Mwoah, hooguit als ze een piloot vinden maar dan nog een enkele vlucht en het is over.

Een oplegger met enkele geleide raketten erop heb je al helemaal niets aan.Ik zie die boeren al zoeken naar een lontje. :hihi:

Ze schijnen momenteel wel al olie te verkopen. Dat is wel een nieuwe situatie, dat ze zelfvoorzienend zijn. Dat trekt gelukzoekers aan die mee willen delen met de buit. Als ze hier en daar wat afschuiven kunnen ze daarmee een deel van de bevolking voor zich winnen. Alles onder toeziend oog van de almachtige uiteraard.

Eric de Blois
11-09-14, 22:10
https://www.youtube.com/watch?v=N02wFJ7J0-Q

Ga zelf kijken sufkut

Die jongens op de flim hebben het gewoon goed voor elkaar daar. Ik begrijp nu wel dat mensen daar graag naar toe willen. Alleen zag ik geen fietsstrook langs de wegen, maar ja, met al die olie daar is autorijden natuurlijk ook spotgoedkoop. Ik vond het ook wel grappig dat die man in witte jurk (4:03) staande op de vleugel ongeneerd in zijn kruis staat te krappen. Zo menselijk! De mensen op de film komen op mij over als zeer vriendelijk.

Nederlandertje
11-09-14, 22:59
In het hele filmpje is geen vliegtuig te zien. Laat staan een vliegtuig met een IS-piloot aan de knuppel.

Ben je gestoord? Denk je dat ik het ben?

Laat dat schelden nou maar, want dan kan ik beter.

Geen vliegtuig te zien??????? Denk toch echt dat je dan een brilletje moet gaan kopen.

Nederlandertje
11-09-14, 23:01
Die jongens op de flim hebben het gewoon goed voor elkaar daar. Ik begrijp nu wel dat mensen daar graag naar toe willen. Alleen zag ik geen fietsstrook langs de wegen, maar ja, met al die olie daar is autorijden natuurlijk ook spotgoedkoop. Ik vond het ook wel grappig dat die man in witte jurk (4:03) staande op de vleugel ongeneerd in zijn kruis staat te krappen. Zo menselijk! De mensen op de film komen op mij over als zeer vriendelijk.


Hoe kan hij nou op een vleugel staan. Volgens Markje zijn er geen vliegtuigen te zien.

Eric de Blois
12-09-14, 08:52
Hoe kan hij nou op een vleugel staan. Volgens Markje zijn er geen vliegtuigen te zien.

Dan heeft Mark kennelijk niet gekeken. Ik zie die man in witte jurk overigens nog niet de motor starten, de juiste luchtdruk instellen voor de hoogtemeter, de (motor)instrumenten controleren, de flaps in de juiste stand zetten, naar de baan taxiën en aangekomen op de runway bij de juiste (air)speed de stick naar achter trekken in de juiste stand... Dat haal je niet uit een boekje, zo je dat al hebt bemachtigd. Trouwens ontbreken er duidelijk wat instrumenten in de sterk verouderde (anologe) cockpit. Die zijn daar gewoon wat aan het spelen in die bunker voor de camera.

Eric de Blois
12-09-14, 09:12
In het hele filmpje is geen vliegtuig te zien. Laat staan een vliegtuig met een IS-piloot aan de knuppel.

Ben je gestoord? Denk je dat ik het ben?

Laat dat schelden nou maar, want dan kan ik beter.

Je hebt wel lef hoor. Dat gekke ding met luchtinlaat in de neus en vleugels waar op 4:03 een man in witte jurk op de vleugels aan zijn kruis staat te krabben is toch echt een vliegmachine. Vermoedelijk een MIG21.

Je kunt gewoon het Mig21 flight maual (http://Mig21 flight maual) kopen bij amazon

Er vervolgens mee kunnen vliegen is een ander verhaal. Overigens is die oude Mig21 (introductie 1959!), welke het antwoord was op Lockheed F-104, een verrekte goed vliegtuig, zelf's naar huidige maatstaven. In vergelijking met de F16 heeft de Mig21 bijna hetzelfde climb-rate, een iets hogere max speed en zelf's een hoger plafond! Alleen de actieradius is beduidend minder. Toch een geweldige prestatie van de russen destijds.

http://misc.kitreview.com/bookreviews/images/mig21refkb_2.jpg

Islamic State Captures Syrian Air Force Base (https://news.vice.com/article/islamic-state-captures-syrian-air-force-base)

IS fighters have captured SA-16 MANPADS, AIM-9 Sidewinder missiles & MiG-21B jets (https://twitter.com/Charles_Lister/status/503679240588365824/photo/1)

super ick
12-09-14, 17:16
Je hebt wel lef hoor. Dat gekke ding met luchtinlaat in de neus en vleugels waar op 4:03 een man in witte jurk op de vleugels aan zijn kruis staat te krabben is toch echt een vliegmachine. Vermoedelijk een MIG21.

Je kunt gewoon het Mig21 flight maual (http://Mig21 flight maual) kopen bij amazon

Er vervolgens mee kunnen vliegen is een ander verhaal. Overigens is die oude Mig21 (introductie 1959!), welke het antwoord was op Lockheed F-104, een verrekte goed vliegtuig, zelf's naar huidige maatstaven. In vergelijking met de F16 heeft de Mig21 bijna hetzelfde climb-rate, een iets hogere max speed en zelf's een hoger plafond! Alleen de actieradius is beduidend minder. Toch een geweldige prestatie van de russen destijds.

http://misc.kitreview.com/bookreviews/images/mig21refkb_2.jpg

Islamic State Captures Syrian Air Force Base (https://news.vice.com/article/islamic-state-captures-syrian-air-force-base)

IS fighters have captured SA-16 MANPADS, AIM-9 Sidewinder missiles & MiG-21B jets (https://twitter.com/Charles_Lister/status/503679240588365824/photo/1)

Yep en na 100 draaiuren kan de motor naar de schroothoop. Torenhoge onderhoudskosten omdat de kwaliteit barslecht is.

mark61
13-09-14, 00:15
Geen vliegtuig te zien??????? Denk toch echt dat je dan een brilletje moet gaan kopen.

Je dacht toch niet dat ik 10 minuten naar een stel idioten ga zitten kijken. Goh, ze hebben een museumstuk gevonden. Kruipen erover als de eerste de beste randdebielen. Ik ben diep onder de indruk. IS heeft een luchtmacht!

Ibrah1234
13-09-14, 00:18
Ik geloof dat de diepere waarheid is dat de NLse economie nauw vervlochten is met de Amerikaanse. Niet alleen verkopen we er een hoop, Nederland is een enorm grote investeerder in de VS. Vroeger, ergens 30 jaar geleden, zelfs de grootste buitenlandse investeerder in absolute termen.

Denk dat de reden daarvan is dat de NL investeerder een zo hoog mogelijk return on equity zoekt oftewel een hoge rentabiliteit op eigen vermogen. In de VS zijn er veel van dat soort mooie bedrijven zoals Coke, GE, McDonald's enzovoorts.

In Japan amper te vinden en in China verwateren ze over nacht je bezit door extra aandelen in de markt te zetten.

Rechtszekerheid en politieke stabiliteit is ook een reden. In de VS is de markt transparanter. Het is makkelijker aandelen te vinden die voldoen aan je criteria in de VS dan in Europa. De vele stock screeners zijn daar een voorbeeld van.

be-lachelijk
16-09-14, 13:20
Natuurlijk doet het westen mee om hun belangen veilig proberen te stellen maar ook uit humane overwegingen!We kunnen toch niet gewoon toe kijken hoe diie isis die laffe isis hele gezinnen levend begraven!of mensen gebonden op hun rug gewoon vanachter neerknallen!Ook al waren het Iraakse militairen die die soenieten ook beestachtig hebben behandeld schuldig aan moorden op die soenies,want dan ben je net zo erg als hun toch? Ook omdat tal gefrustreerde jongeren daar naar toe zijn gegaan omdat zij denken dat het moet,men praat hen een schuld aan dat zij hun broeders en zusters moeten helpen van alla,omdat die worden vermoord,door ons?!Weer dat gelieg!?Maar goed,heel veel zijn er dood gegaan,maar er zullen er ook een stuk of wat terug komen en zullen proberen hier een aanslag te plegen omdat zij denken dat het van hun alla moet en opgestookt zijn door fundamentalisten die gewoon gestoord zijn!Die blazen zo een metro op,ongeacht wat voor mensen er in die trein zitten,moslims of geen moslims...belachelijk toch dat die kinderen zich zo laten opstoken...Heeft ook met thuis te maken denk ik.als je als moslim word opgevoed met die normen en waarden,en als je dan buiten komt in een westers land die normen en waarden niet of amper terug ziet of hun normen en waarden ziet ,en als je dan ook nog word afgebekt door een vrouw,of als je maar geen baan kan krijgen en je denkt alleen maar omdat ik een moslim ben...ja dan kan je gefrustreerd raken en laat je je gauw beinvloeden door gasten die alleen maar onrust willen stoken,die denken dat het van alla moet om alles en iedereen moslim te maken....Ik vraag me weleens af als je mensen met de dood bedreigd,je word moslim of je gaat dood,kort door de bocht gezegd,dan kies je toch voor dat moment voor de islam,anders schieten ze een kogel door je hoofd,meisje,jongen,vader,moeder,opa,oma,maakt voor die isis niks uit!Als je anderen tot geloof wilt brengen,moet die ander het zelf willen,anders is het nep toch.Zo denk ik dat miljoenen mensen een geloof hebben die ze eigenlijk niet willen,maar omdat het te gevaarlijk is om weg te gaan bij dat geloof,bijv de islam,daar word je zelfs door je eigen familie vermoord pf verbannen,bijv..als je een christen wil worden...of een ander geloof wilt aan nemen...Ja het is goed dat nederland die akties om isis te verdrijven of te elimineren steunt,ook voor onze olie belangen....wij betalen miljarden euroos voor die olie en als die regeringen het geld alleen maar voor hun zelf of vriendjes houden ja dan krijg je dit gesijk....moslims of arabieren wijzen altijd naar het westen,maar nooit naar hun zelf,in de meeste moslimlanden zijn het groepen moslims zelf die andere moslims doden,afslachten,verkrachten enz....

Umarvlie
16-09-14, 13:57
Adem in ... adem uit ...

be-lachelijk
16-09-14, 19:21
Als nederland zal gaan helpen is toch alleen maar goed.Ga niet rondbazuinen dat wij moslims bombarderen of moslim landen,je weet drommels goed dat wij issis moeten hebben en die gaan we bombarderen.Omdat zij iedereen,christenen,sjieten,sunieten neerschieten of hoofden afhakken en op palen zetten,die moet je gewoon elimineren,een gevaar voor jouw en mijn familie,of je nu op de noordpool woont,of in amerika of europa,als isis je niet bevalt al heb je een baard van hier tot en met Tokio,je hoofd gaat eraf!Het zijngangsters,sommige misschien 14 16 jaar oud.Soms zie je ze hier weleens lopen,kleine jongens van die leeftijds groep,ze kijken heel bedrukt naar al die voorbijangers die zomaar zonder lange mouwen lopen,of meiden te sexy voor ze,en met gefronste wenkbrouwen,zo heilig mogelijk kijkend,murmelen ze allah akbar als er weer een paar meiden met een kort broekje voor bij fietsen....wat zou er tegen deze jongens worden gezegd!dat wij maar dood moeten ,of dat wij allemaal moslims moeten worden,anders gebeurt er wat!!Zo kan je toch nooit mensen voor je geloof winnen met dat gedreig?Maar goed het is voor hun beter dat ze naar saoedi gaan of een ander streng moslim land,ik denk dat ze zich daar beter thuis voelen dan hier in Nederland!