PDA

Bekijk Volledige Versie : 5.000 euro voor jonge Belgen die in Syrië willen vechten



Marsipulami
06-09-14, 08:11
5.000 euro voor jonge Belgen die in Syrië willen vechten



06/09/14, 04u56 − Bron: Belga


Ronselaars proberen Belgische tieners naar Syrië te lokken door met bankbiljetten te zwaaien. Verschillende tieners die de afgelopen maanden vertrokken, kregen tot 5.000 euro aangeboden. Dat schrijven Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag op basis van gerechtsbronnen. .

"Het gaat om jongeren die zich mislukt voelen", zei een niet nader genoemde Brusselse advocaat die optreedt in verschillende zaken van Belgen die op jihad gingen. "Met dat geld in hun zak voelen ze zich plots opnieuw iemand."

Volgens de bronnen van de kranten proberen speurders nu vooral de herkomst van het geld te achterhalen. Hoeveel al werd uitbetaald, is onduidelijk.

Het federaal parket, bevoegd voor terrorisme, wou geen commentaar kwijt. .

Karin.N
06-09-14, 11:03
Als ik nou een ouwe belg aanmeld, ontvang ik dan 5000 euries?


Zo ja, dan meld ik bij deze Mars aan :slaap:

Karin.N
06-09-14, 11:09
Word een beetje moe van de laatste nieuwshype: Jihadstrijders

Als mensen daar nu heen willen om daar te wonen of om te vechten, laat ze. Misschien dat de overheid beter de anadacht richt op pedofielen die afreizen naar landen om daar vrij eenvoudig kleine kinderen te misbruiken! Want kennelijk kunnen ze het allemaal wel achterhalen gezien de jihadstrijders die men wel weet te achterhalen!

Oiseau
06-09-14, 11:31
Ik zie geen foto van zo'n iemand met zo weinig geld zwaaien.

Voor geld?! dan zou je maar beter voor de ambachtelijke Belgische wafels kiezen.


Zeggen de Belgen ook verrukkelijk lekker?
http://www.peterlanghout.nl/UserFiles/Reizen/Package/Medium/16218-belgische-wafel.jpg

super ick
06-09-14, 12:43
Als ik nou een ouwe belg aanmeld, ontvang ik dan 5000 euries?


Zo ja, dan meld ik bij deze Mars aan :slaap:

Als hij echt gaat dan verdubbel ik het bedrag.

super ick
06-09-14, 12:45
Word een beetje moe van de laatste nieuwshype: Jihadstrijders

Als mensen daar nu heen willen om daar te wonen of om te vechten, laat ze. Misschien dat de overheid beter de anadacht richt op pedofielen die afreizen naar landen om daar vrij eenvoudig kleine kinderen te misbruiken! Want kennelijk kunnen ze het allemaal wel achterhalen gezien de jihadstrijders die men wel weet te achterhalen!

Tja, je hebt gelijk hoor alleen de opsporing gaat in het ene geval wat lastiger.
Naar die gebieden vertrek je maar met 1 doel. Naar die andere bestemmingen gaan mensen ook gewoon op vakantie.

mark61
06-09-14, 12:49
Tja, je hebt gelijk hoor alleen de opsporing gaat in het ene geval wat lastiger.
Naar die gebieden vertrek je maar met 1 doel. Naar die andere bestemmingen gaan mensen ook gewoon op vakantie.

Alle alleenstaande mannen zijn tegenwoordig verdacht :zozo:

Marsipulami
06-09-14, 13:09
Als hij echt gaat dan verdubbel ik het bedrag.


Je zou er niet veel van merken. Ik kan net zo goed vanuit Syrië of Irak inloggen op nvdd van maroc.nl.

mark61
06-09-14, 13:45
Je zou er niet veel van merken. Ik kan net zo goed vanuit Syrië of Irak inloggen op nvdd van maroc.nl.

Ik vrees dat voor die tijd je katholieke kop er al af ligt. Wel in ieder geval zonnepanelen meenemen, want ik vrees dat de stroomvoorziening nog beroerder is dan in België.

Marsipulami
06-09-14, 20:57
Ik vrees dat voor die tijd je katholieke kop er al af ligt.

Nee hoor, de volkeren van het boek (Ahl al Kitab) genieten in tegenstelling tot de atheïsten (Kuffar) een dhimmi-status in het kalifaat.

Dat houdt o.m. in dat ik in het kalifaat:

- bescherming geniet;

en verder

- geen paard mag rijden (Geeft niks want ik heb een auto.);
- niet in het leger van de kalief mag dienen (Vind ik eigenlijk niet zo heel erg, gelet op de filmpjes daaromtrent op YouTube.);
- geen groene kleding mag dragen (Tja, dan maar niet.);
- een speciale dhimmibelasting moet betalen (Hier in België is de belastingdruk meer dan 50% dus volgens mij kan ik er in het kalifaat alleen maar op vooruit gaan.).


Wel in ieder geval zonnepanelen meenemen, want ik vrees dat de stroomvoorziening nog beroerder is dan in België.

Ik heb een smartphone die op batterijen werkt.

super ick
07-09-14, 16:05
Ik heb een smartphone die op batterijen werkt.


Jij bent een echte Belg............