PDA

Bekijk Volledige Versie : De anatomie van de Islamitische staat.



super ick
15-09-14, 21:49
Wie is Kalief Abu Bakr al-Baghdadi eigenlijk? En wie zijn de andere leiders van de Islamitische Staat? De Iraakse onderzoeker Hashim al-Hashimi schreef een onthullend boek over de terreurorganisatie.

Voor het hele artikel:

De anatomie van de Islamitische Staat - Vrij Nederland (http://www.vn.nl/Archief/Buitenland/Artikel-Buitenland/De-anatomie-van-de-Islamitische-Staat.htm)

Tahtah88
15-09-14, 23:12
maar natuurlijk de waarheid achterhaalt hem wel.

super ick
16-09-14, 08:56
Heb je het gelezen?

Eric de Blois
16-09-14, 10:50
‘Ik ben kalief Ibrahim, de leider die over u regeert,’

Abu Bakr Al Baghdadi


Tja, het idee van een kalifaat en bijbehorende sharia staat diametraal op mijn persoonlijke ideaal van een vrije samenleving. Ik vind het wel fijn voor de mensen in Nederland die het idee van een kalifaat juist als ideaal zien, dat er voor hen nu de mogelijk bestaat dat ideaal te gaan verwezelijken elders in de wereld. Die mensen kunnen nu dus vertrekken, dat zou fantastisch zijn. Mensen die een kalifaat en sharia nastreven vormen een potentiëel gevaar voor een vrije samenleving. Immers als die mensen door voortplanting of met hulp van immigratie de meerderheid zouden gaan vormen, kunnen die in het kader van de democratie zo'n kalifaat er door proberen te drukken. Als die mensen nu op zouden hoepelen zou dat een verademing zijn. Mensen die een kalifaat en sharia nastreven, dus individuele onvrijheid als ideaal zien, horen naar mijn mening niet te leven in een vrije samenleving. Ik stoor mij aan het idee dat deze mensen tussen ons wonen en beschouw hen dan ook niet als culturele nederlanders. Het zijn nederlanders in de juridische zin, die ik symbolisch met de nek aankijk.

In een vrije samenleving, kán geen ruimte zijn voor mensen die nastreven de vrijheid van medeburgers omver te werpen. Vrijheid verleend burgers niet het recht anderen de vrijheid te ontenemen.

super ick
16-09-14, 17:03
Tja, het idee van een kalifaat en bijbehorende sharia staat diametraal op mijn persoonlijke ideaal van een vrije samenleving. Ik vind het wel fijn voor de mensen in Nederland die het idee van een kalifaat juist als ideaal zien, dat er voor hen nu de mogelijk bestaat dat ideaal te gaan verwezelijken elders in de wereld. Die mensen kunnen nu dus vertrekken, dat zou fantastisch zijn. Mensen die een kalifaat en sharia nastreven vormen een potentiëel gevaar voor een vrije samenleving. Immers als die mensen door voortplanting of met hulp van immigratie de meerderheid zouden gaan vormen, kunnen die in het kader van de democratie zo'n kalifaat er door proberen te drukken. Als die mensen nu op zouden hoepelen zou dat een verademing zijn. Mensen die een kalifaat en sharia nastreven, dus individuele onvrijheid als ideaal zien, horen naar mijn mening niet te leven in een vrije samenleving. Ik stoor mij aan het idee dat deze mensen tussen ons wonen en beschouw hen dan ook niet als culturele nederlanders. Het zijn nederlanders in de juridische zin, die ik symbolisch met de nek aankijk.

In een vrije samenleving, kán geen ruimte zijn voor mensen die nastreven de vrijheid van medeburgers omver te werpen. Vrijheid verleend burgers niet het recht anderen de vrijheid te ontenemen.

Ik denk dat er een heel klein clubje echt gaat, een iets groter clubje met een grote bek op het laatst de keutel intrekt en de grote meerderheid blij zijn dat ze hier zijn en willen hier blijven. Die mensen zien waarschijnlijk in dat geweld en discrimineren van andersdenkenden geen oplossingen zijn.

pizatie
18-09-14, 14:32
Ik denk dat er een heel klein clubje echt gaat, een iets groter clubje met een grote bek op het laatst de keutel intrekt en de grote meerderheid blij zijn dat ze hier zijn en willen hier blijven. Die mensen zien waarschijnlijk in dat geweld en discrimineren van andersdenkenden geen oplossingen zijn.

of je gaat of niet. doet er niet toe. als moslim moet je wel dua doen voor moslims wereldweid.

Nederlandertje
18-09-14, 14:47
of je gaat of niet. doet er niet toe. als moslim moet je wel dua doen voor moslims wereldweid.

En jij hoort waarschijnlijk tot de grote groep met een grote bek maar uiteindelijk blijf je toch hier.

pizatie
18-09-14, 16:12
En jij hoort waarschijnlijk tot de grote groep met een grote bek maar uiteindelijk blijf je toch hier.
waar naar toe ? ik ben hier geboren hoor . ik laat me door niemand weg jagen. en als je doelt op de kalifaat en sharia ? dat komt ook in nederland. dus ik hoef nergens heen .:knipoog:

Nederlandertje
18-09-14, 18:40
waar naar toe ? ik ben hier geboren hoor . ik laat me door niemand weg jagen. en als je doelt op de kalifaat en sharia ? dat komt ook in nederland. dus ik hoef nergens heen .:knipoog:

Jij gelooft echt in sprookjes he.

pizatie
18-09-14, 18:52
Jij gelooft echt in sprookjes he.

als ik er niet in zou geloven dan zou ik ook geen moslim zijn.


er is toch ook een joodse staat ? waarom zou er geen Islamitische kunnen

Eric de Blois
18-09-14, 19:08
(...) en als je doelt op de kalifaat en sharia ? dat komt ook in nederland.

Op grond van wat denk je zeker te weten dat dit gaat gebeuren?

super ick
18-09-14, 21:33
Op grond van wat denk je zeker te weten dat dit gaat gebeuren?

Er zit nooit een grond in zijn opmerkingen. Hij lult uit zijn nekharen. Door dit stukje weet hij nu pas ongeveer wie de kalief is. Daarvoor wist hij helemaal nergens van maar had hij uiteraard wel een extreme mening.

Nederlandertje
18-09-14, 21:36
als ik er niet in zou geloven dan zou ik ook geen moslim zijn.


er is toch ook een joodse staat ? waarom zou er geen Islamitische kunnen

Maar wonen er in die Joodse staat alleen maar joden?

Umarvlie
19-09-14, 07:19
Maar wonen er in die Joodse staat alleen maar joden?

Daar wordt nog hard aan gewerkt maar lijkt wel het uiteindelijke streven.

super ick
19-09-14, 08:24
Daar wordt nog hard aan gewerkt maar lijkt wel het uiteindelijke streven.

Welnee, zover als S.A. zijn ze nog lang niet. Het tempo waarmee sommige Islamitische landen de Joodse inwoners hebben verjaagd halen zij bij lange na niet.

pizatie
20-09-14, 12:55
Op grond van wat denk je zeker te weten dat dit gaat gebeuren?omdat god het zegt.


omdat het in de boeken staat.

pizatie
20-09-14, 12:58
Maar wonen er in die Joodse staat alleen maar joden?

nee ook niet joden. maar die worden daar als 2de rangs burgers beschowd en behandelt. vaak ook vernederd en krijgen helemaal geen goede banen en mooi huizen. ze worden achter gesteld . geloof mij je wilt niet wonen in Israel ,het is 1 en al racisme .

vitalis
20-09-14, 13:21
nee ook niet joden. maar die worden daar als 2de rangs burgers beschowd en behandelt. vaak ook vernederd en krijgen helemaal geen goede banen en mooi huizen. ze worden achter gesteld . geloof mij je wilt niet wonen in Israel ,het is 1 en al racisme .

Hun positie onvergelijkelijk beter dan die van Joden of christenen in islamitische landen.

vitalis
20-09-14, 13:23
waar naar toe ? ik ben hier geboren hoor . ik laat me door niemand weg jagen. en als je doelt op de kalifaat en sharia ? dat komt ook in nederland. dus ik hoef nergens heen .:knipoog:

Ze zullen in elk geval een poging doen om het hier te vestigen. Compleet, met terreur.

Nederlandertje
20-09-14, 15:41
nee ook niet joden. maar die worden daar als 2de rangs burgers beschowd en behandelt. vaak ook vernederd en krijgen helemaal geen goede banen en mooi huizen. ze worden achter gesteld . geloof mij je wilt niet wonen in Israel ,het is 1 en al racisme .

Er wonen in israel moslims en christenen die gewoon normaal behandelt worden en dan heb ik het niet over palestina want dat reken ik niet als deel van israel.

pizatie
20-09-14, 22:35
Ze zullen in elk geval een poging doen om het hier te vestigen. Compleet, met terreur.

terreur los je niets mee op. alleen verlierzers heb je dan.


je moet mensen leren wat goed of fout is . en waarom we hier op aarde zijn . wat het doel is van dit leven.

pizatie
20-09-14, 22:38
Er wonen in israel moslims en christenen die gewoon normaal behandelt worden en dan heb ik het niet over palestina want dat reken ik niet als deel van israel.

onzin.


moslims en christenen hebben totaal geen leven in Israel . ze worden daar echt gediscrimineerd op alle vlakken , van werk tot huizen , moslims en christerlijke kinderen worden niet toe gelaten op goede scholen . dat vind ik nog het ergste dat ze kinderen ook aanpakken enkel omdat ze niet joods zijn. dus daar word je beoordeelt om je geloof .

kijk maar rond op youtube. hoe erg het is in Israel om te wonen als niet jood.

Nederlandertje
21-09-14, 02:55
onzin.


moslims en christenen hebben totaal geen leven in Israel . ze worden daar echt gediscrimineerd op alle vlakken , van werk tot huizen , moslims en christerlijke kinderen worden niet toe gelaten op goede scholen . dat vind ik nog het ergste dat ze kinderen ook aanpakken enkel omdat ze niet joods zijn. dus daar word je beoordeelt om je geloof .

kijk maar rond op youtube. hoe erg het is in Israel om te wonen als niet jood.

Geloof mij maar ik ken Moslims en Christenen in Israel en die leven daar goed hoor.

pizatie
22-09-14, 00:13
Geloof mij maar ik ken Moslims en Christenen in Israel en die leven daar goed hoor.
dat kreeg je te horen toen ze een m16 tegen hun kop kregen ?

Olive Yao
14-10-14, 17:21
.



Jij gelooft echt in sprookjes he.




als ik er niet in zou geloven dan zou ik ook geen moslim zijn.

er is toch ook een joodse staat ? waarom zou er geen Islamitische kunnen

:hihi: Met beide zinnen heb je een punt.