PDA

Bekijk Volledige Versie : Antwerps IS-strijder: "Bart De Wever is terecht bang voor aanslagen"



Marsipulami
17-09-14, 09:21
Antwerps IS-strijder: "Bart De Wever is terecht bang voor aanslagen"



17/09/14, 08u34 − Bron: Knack

In een interview met het weekblad Knack getuigt een jonge Antwerpenaar die naar Syrië trok om er aan de zijde van IS te gaan strijden. "Bart De Wever is terecht bang voor terreuraanslagen in Antwerpen", zegt hij. "De kans is groot. Omdat actie reactie uitlokt." .

Het interview in Knack werd afgenomen door Montasser AIDe'emeh, die zich voor een doctoraat aan de Universiteit Antwerpen verdiept in de drijfveren van de Syriëstrijders. De jongen met wie hij sprak bevindt zich in de Syrische stad Raqqa, van waaruit hij meevecht met IS om een kalifaat in de regio uit te bouwen. Hij beweert er ook andere Belgen te kennen, zoals Brian De Mulder en Abu Hanifa (kopstuk van Sharia 4 Belgium). Vanuit Syrië en Irak zullen de IS-strijders de hele regio veroveren, vertelt hij, met als doel: Jeruzalem bevrijden.

"Als we klaarzijn met Irak en Syrië komt Libanon aan de beurt", vertelt de jongen in Knack. "Dan Jordanië, en ten slotte Palestina. Als we de grenzen van Palestina bereiken, zullen we de Palestijnen daar oproepen om tijdelijk weg te vluchten, want dan komt er een zware oorlog tussen de IS en Israël. We zullen ze platbombarderen: alle soldaten in Israël gaan eraan. Israëli's die de Israëlische regering niet steunen, moeten het daar maar afbollen . Zelfs de Joden die in Antwerpen wonen, zijn niet veilig." .

De kans dat vroegere Syriëstrijders in Antwerpen aanslagen plegen is volgens de man ook groot. "Als men de moslims met rust zou laten, zou er niets gebeuren", zegt hij. "Maar men begint mensen op te sluiten, zoals Abu Imran (Fouad Belkacem, red), Umm Haneefa en Umm Abbas en mensen die naar Syrië willen komen. Dan bestrijd je de IS, de islam en onze broeders en zusters. Actie roept reactie op. Blijf van ons af, dan blijven wij van jullie af. Duitsland wil nu met ongeveer 75 miljoen euro de Koerden steunen die ons bestrijden in Irak. Dan mag je ook een tegenreactie verwachten. Waarom moest Amerika zich komen bemoeien in Irak? Tijdens de Eerste Golfoorlog heeft George Bush meer dan 1,5 miljoen vrouwen en kinderen gedood, en dan heb ik het nog niet over de mannen. De VS willen de wereld domineren, maar met ons werkt dat niet. Oké, de IS heeft geen zware wapens, maar wij hebben mankracht. Wij zijn geen lafaards, en wij zijn niet bang van de dood. Schrik dus niet als er in België aanslagen worden gepleegd, want ook de Belgische regering heeft moslims de oorlog verklaard. Hoelang zitten er al Belgische soldaten in Afghanistan?" .

Wat de Syriëstrijders de Belgische staat kwalijk nemen is de opsluiting van en het proces tegen Fouad Belkacem. "Abu Imran zit onschuldig in de gevangenis", vertelt de getuige van Knack. "Ik ben een paar keer in de moskee van Sharia4Belgium geweest. Ook hier heb ik met mensen gesproken die bij Sharia4Belgium zaten, zoals Brian De Mulder, en ik heb ze gevraagd of het klopt dat Abu Imran hen heeft gebrainwasht. Ze hebben allemaal gezegd dat Abu Imran hier niets mee te maken heeft. Het was sjeik Anwar Al-'Awlaqi die hen heeft gebrainwasht (de inmiddels overleden 'Bin Laden van het internet') . Ook ik ben naar Syrië vertrokken nadat ik lezingen van hem had gevolgd op het internet." .

Eric de Blois
17-09-14, 12:26
Het is duidelijk dat de pooiers van het wereldkalifaat zichzelf volkomen buiten de redelijkheid hebben geplaatst. Met hen is iedere dialoog op voorhand totaal zinloos. Indien salafisten en jihadisten niet uit eigen beweging vertrekken is alleen deportatie de beste en veiligste oplossing. Wie de kernwaarden van een vrije sameleving totaal afwijst heeft ook niet het morele recht in het vrije westen te verblijven. Ik hoop dat de regering in de nabije toekomst maatregelen zal nemen de wet zo aan te passen dat het mogelijk wordt jihadisten en salafisten het land uit te zetten. Het draagvlak voor een dergelijke politiek komt denk ik wel steeds dichterbij door de dreigementen van IS.

Toen waren er ook al duidelijke signalen. (http://www.nu.nl/algemeen/1223103/grote-groep-vatbaar-voor-radicale-stroming-islam.html)

super ick
17-09-14, 13:59
Het is duidelijk dat de pooiers van het wereldkalifaat zichzelf volkomen buiten de redelijkheid hebben geplaatst. Met hen is iedere dialoog op voorhand totaal zinloos. Indien salafisten en jihadisten niet uit eigen beweging vertrekken is alleen deportatie de beste en veiligste oplossing. Wie de kernwaarden van een vrije sameleving totaal afwijst heeft ook niet het morele recht in het vrije westen te verblijven. Ik hoop dat de regering in de nabije toekomst maatregelen zal nemen de wet zo aan te passen dat het mogelijk wordt jihadisten en salafisten het land uit te zetten. Het draagvlak voor een dergelijke politiek komt denk ik wel steeds dichterbij door de dreigementen van IS.

Toen waren er ook al duidelijke signalen. (http://www.nu.nl/algemeen/1223103/grote-groep-vatbaar-voor-radicale-stroming-islam.html)

Intoleranten hoeven wat mij betreft niet te rekenen op tolerantie. Niet de vruchten plukken van iets dat ze onderuit willen trappen.

pizatie
18-09-14, 14:19
Intoleranten hoeven wat mij betreft niet te rekenen op tolerantie. Niet de vruchten plukken van iets dat ze onderuit willen trappen.
ik ken de koran heel goed. dus vraag aan mij iets

Eric de Blois
18-09-14, 19:46
Intoleranten hoeven wat mij betreft niet te rekenen op tolerantie. Niet de vruchten plukken van iets dat ze onderuit willen trappen.


ik ken de koran heel goed. dus vraag aan mij iets

Je begrijpt duidelijk de boodschap van super ick niet, zo blijkt uit je nergens op slaande reactie! Haha. Zielig eigenlijk. Waarom quote je een commentaar, terwijl je daar inhoudelijk niets van hebt begrepen?

super ick
18-09-14, 21:39
ik ken de koran heel goed. dus vraag aan mij iets

Jij hebt, in die paar maanden dat je hier zit, zoveel ongenadig uit je nek zitten lullen dat ik jou helemaal niet serieus kan nemen en je daarom ook niets vraag.

In heb diverse keren aandacht aan je besteed maar iedere keer als we tot de kern dreigen te komen haak je af. Heb je geen antwoord meer en begin je in een ander topic tegen mij gewoon weer van vooraf aan.

Ik denk daarom dat je hersens beschadigd zijn. Laat je eens onderzoeken door een goede neuroloog / psychiater.

Reageren op mij heeft geen enkele zin meer.

pizatie
20-09-14, 12:48
Jij hebt, in die paar maanden dat je hier zit, zoveel ongenadig uit je nek zitten lullen dat ik jou helemaal niet serieus kan nemen en je daarom ook niets vraag.

In heb diverse keren aandacht aan je besteed maar iedere keer als we tot de kern dreigen te komen haak je af. Heb je geen antwoord meer en begin je in een ander topic tegen mij gewoon weer van vooraf aan.

Ik denk daarom dat je hersens beschadigd zijn. Laat je eens onderzoeken door een goede neuroloog / psychiater.

Reageren op mij heeft geen enkele zin meer.
oke als u er zo over denkt mag dat. ik zal er rekening mee houden.


danku .