PDA

Bekijk Volledige Versie : België wil grondtroepen inzetten tegen IS



Marsipulami
18-09-14, 09:13
Generaal-majoor De Vos: ‘Landmacht kan perfect ingezet worden tegen ISIS’

Gisteren om 18:16 door jns | Bron: BELGA


Generaal-majoor Hubert De Vos, commandant van de landcomponent, spreekt met klem tegen dat de landmacht niet in staat zou zijn deel te nemen aan een internationale militaire interventie tegen de Islamitische Staat (ISIS). ‘Ik hoor zogenaamde experten dat beweren in de pers, maar dat is klinkklare onzin. Er is een groot verschil tussen kunnen en mogen.’

De Vos lanceerde vorige week nog de boodschap dat het Belgisch leger meer soldaten naar conflictgebieden wil sturen. Intussen is ons land officieus gepolst om deel te nemen aan de interventie tegen ISIS in Irak, met naar verluidt de nadruk op onze F-16’s. Het is echter wachten op de officiële vraag om te weten wat België daadwerkelijk zal bijdragen.

De Vos beklemtoonde dinsdag in de marge van een grootschalige militaire demonstratie in Leopoldsburg dat de landmacht steeds klaar staat om zijn job te doen. ‘A priori besluiten dat enkel de luchtmacht kan worden ingezet, is verkeerd. We kunnen dit, en wel aan volledig aanvaardbare risico’s’, aldus de generaal-majoor. ‘Ik denk dat politiemensen in Brussel of bepaalde brandweerlui minstens evenveel gevaar lopen.’

‘Meer nodig dan bombardementen’

Voor De Vos is het duidelijk dat geen enkele brandhaard kan worden opgelost met luchtbombardementen alleen. ‘Als je een probleem in Leopoldsburg wil oplossen’, zo verwees hij naar de demonstratie dinsdag, ‘dan heb je manschappen nodig om met hun bottines aan, te voet, mensen te beschermen en de bad guys eruit te halen.’

Wat dat concreet zou kunnen betekenen in Irak? Zoals ook elders al te horen viel, wijst De Vos op de mogelijkheid om Iraakse troepen op te leiden en te ondersteunen. ‘Het is uiteraard de politiek die beslist ‘of, waar en met hoeveel’. Maar het is klinkklare onzin dat de landmacht er niet toe in staat zou zijn.’

Marsipulami
18-09-14, 09:18
Het is wel triest voor onze landmacht. Een hele carrière als beroepsmilitair trainen tot als ze pensioengerechtigd zijn en dan niet één keer een rol gespeeld hebben in een echte oorlog.

super ick
18-09-14, 09:44
Het is wel triest voor onze landmacht. Een hele carrière als beroepsmilitair trainen tot als ze pensioengerechtigd zijn en dan niet één keer een rol gespeeld hebben in een echte oorlog.

En de taalstrijd dan?

Marsipulami
18-09-14, 09:58
En de taalstrijd dan?

Die wordt door Herman Brusselmans gestreden, niet door onze landmacht.

Umarvlie
18-09-14, 10:28
Dat is toch al zo, er vechten daar toch al Belgen op de grond?

super ick
18-09-14, 10:50
Die wordt door Herman Brusselmans gestreden, niet door onze landmacht.

Brusselmans? Ik dacht dat die hele dagen druk was met beffen?

Marsipulami
18-09-14, 11:08
Dat is toch al zo, er vechten daar toch al Belgen op de grond?


Alweer heb je gelijk.

Marsipulami
18-09-14, 11:09
Brusselmans? Ik dacht dat die hele dagen druk was met beffen?

Ok, neem dan maar Kristien Hemmerechts i.p.v. Brusselmans als je de taalstrijd wat beschaafder wil houden.

Ibrah1234
18-09-14, 13:56
Lijkt me lastig, zo niet ondoenlijk, een ideologie te bestrijden met grondtroepen.

pizatie
18-09-14, 14:10
dat mag niet door gaan . je mag geen kalifaat aanvallen . ik snap echt niet waarom al die haat tegen een stuk land wat Islamitisch is. zo zie je maar weer dat de Islam de enige waarheid is en dat alles wat in de koran staat uitkomt . dit zal mensen alleen sterker maken.

Nederlandertje
18-09-14, 14:34
dat mag niet door gaan . je mag geen kalifaat aanvallen . ik snap echt niet waarom al die haat tegen een stuk land wat Islamitisch is. zo zie je maar weer dat de Islam de enige waarheid is en dat alles wat in de koran staat uitkomt . dit zal mensen alleen sterker maken.

Het gaat niet om het islamiitisch zijn maar om de moordadige mensen die zomaar stukken land inpikken en andere bevolkingsgroepen uitmoord.

pizatie
18-09-14, 14:39
Het gaat niet om het islamiitisch zijn maar om de moordadige mensen die zomaar stukken land inpikken en andere bevolkingsgroepen uitmoord.

dat is geen landje pik. het is al ISlamitische grondgebied. alleen dan gereageerd door seculiere dictators.

en er worden helemaal geen moorden gepleegd daar. dat is kant en klare onzin !

Nederlandertje
18-09-14, 14:45
dat is geen landje pik. het is al ISlamitische grondgebied. alleen dan gereageerd door seculiere dictators.

en er worden helemaal geen moorden gepleegd daar. dat is kant en klare onzin !

Als jij dat wil geloven moet je dat vooral blijven geloven.

pizatie
18-09-14, 16:18
Als jij dat wil geloven moet je dat vooral blijven geloven.
als jij met bewijs komt . of doel je op die soldaten ? dat zijn geen burgers maar criminelen !

niemand mag tegen een Islamitische staat zijn. dat ben je tegen de Islam .

Nederlandertje
19-09-14, 05:44
als jij met bewijs komt . of doel je op die soldaten ? dat zijn geen burgers maar criminelen !

niemand mag tegen een Islamitische staat zijn. dat ben je tegen de Islam .

Google maar dan kom je genoeg bewijs tegen. Maar waarschijnlijk ga je het dan alsnog ontkennen.

Umarvlie
19-09-14, 07:14
Lijkt me lastig, zo niet ondoenlijk, een ideologie te bestrijden met grondtroepen.

Nee hoor, dat hebben we in Vietnam gezien - waar het verderfelijke kapitalisme eruit werd gewerkt.

super ick
19-09-14, 09:22
als jij met bewijs komt . of doel je op die soldaten ? dat zijn geen burgers maar criminelen !

niemand mag tegen een Islamitische staat zijn. dat ben je tegen de Islam .

Staat intussen een interview met de kalief op NVDD. Dan hoef je zelf niets meer bij elkaar te liegen en kan je rechtstreeks horen hoe tolerant deze man is.

Marsipulami
19-09-14, 09:31
Staat intussen een interview met de kalief op NVDD.

Dat is de kalief niet, wel een hooggeplaatste militair van IS.

Ibrah1234
19-09-14, 11:12
Nee hoor, dat hebben we in Vietnam gezien - waar het verderfelijke kapitalisme eruit werd gewerkt.

Daar werd gevochten tussen de VS en Noord-Vietnamezen. De strijders van Isis komen overal vandaan.

Wellicht dat Isis uit Irak tijdelijk kan worden teruggedreven maar de ideologie en de wens een kalifaat te stichten zal elders of ter plekke weer terugkeren.

De slag kan weliswaar gewonnen worden maar ik ben bang dat als de ideologie in de regio en Europa op veel sympathie kan rekenen de oorlog nooit gewonnen kan worden.

Marsipulami
19-09-14, 12:15
Wellicht dat Isis uit Irak tijdelijk kan worden teruggedreven maar de ideologie en de wens een kalifaat te stichten zal elders of ter plekke weer terugkeren.


Er is ook niks mis met de droom van een kalifaat. Uiteindelijk gaat die droom over de samenwerking tussen moslims onderling wereldwijd en leven in harmonie met niet-moslims. Een kalief kan ook verkozen worden. Dat is anders dan de huidige zelfbenoemde kalief die zich kan handhaven door massamoord op onschuldigen, etnische zuiveringen, verkrachtingen en dies meer.

super ick
19-09-14, 17:43
Dat is de kalief niet, wel een hooggeplaatste militair van IS.

Het is niet de man op het plaatje.

pizatie
20-09-14, 12:52
Staat intussen een interview met de kalief op NVDD. Dan hoef je zelf niets meer bij elkaar te liegen en kan je rechtstreeks horen hoe tolerant deze man is.

hij is helemaal geen kalief. want ik erken hem niet eens als kalief . hij mag zeggen wat hij wilt

.
maar ik ontken geen sharia of kalifaat dat is van de Islam. hoe leuk seculiere moslims het proberen te verbergen en te draaien wanneer een kaffir er om vraagt. ik vind dat je eerlijk moet zijn tegen de kaffirs.

super ick
21-09-14, 18:01
hij is helemaal geen kalief. want ik erken hem niet eens als kalief . hij mag zeggen wat hij wilt

.
maar ik ontken geen sharia of kalifaat dat is van de Islam. hoe leuk seculiere moslims het proberen te verbergen en te draaien wanneer een kaffir er om vraagt. ik vind dat je eerlijk moet zijn tegen de kaffirs.

Inmiddels ben jij ontmaskerd als een hele slechte moslim.

Wizdom
21-09-14, 18:15
Generaal-majoor De Vos: ‘Landmacht kan perfect ingezet worden tegen ISIS’

Gisteren om 18:16 door jns | Bron: BELGA


Generaal-majoor Hubert De Vos, commandant van de landcomponent, spreekt met klem tegen dat de landmacht niet in staat zou zijn deel te nemen aan een internationale militaire interventie tegen de Islamitische Staat (ISIS). ‘Ik hoor zogenaamde experten dat beweren in de pers, maar dat is klinkklare onzin. Er is een groot verschil tussen kunnen en mogen.’

De Vos lanceerde vorige week nog de boodschap dat het Belgisch leger meer soldaten naar conflictgebieden wil sturen. Intussen is ons land officieus gepolst om deel te nemen aan de interventie tegen ISIS in Irak, met naar verluidt de nadruk op onze F-16’s. Het is echter wachten op de officiële vraag om te weten wat België daadwerkelijk zal bijdragen.

De Vos beklemtoonde dinsdag in de marge van een grootschalige militaire demonstratie in Leopoldsburg dat de landmacht steeds klaar staat om zijn job te doen. ‘A priori besluiten dat enkel de luchtmacht kan worden ingezet, is verkeerd. We kunnen dit, en wel aan volledig aanvaardbare risico’s’, aldus de generaal-majoor. ‘Ik denk dat politiemensen in Brussel of bepaalde brandweerlui minstens evenveel gevaar lopen.’

‘Meer nodig dan bombardementen’

Voor De Vos is het duidelijk dat geen enkele brandhaard kan worden opgelost met luchtbombardementen alleen. ‘Als je een probleem in Leopoldsburg wil oplossen’, zo verwees hij naar de demonstratie dinsdag, ‘dan heb je manschappen nodig om met hun bottines aan, te voet, mensen te beschermen en de bad guys eruit te halen.’

Wat dat concreet zou kunnen betekenen in Irak? Zoals ook elders al te horen viel, wijst De Vos op de mogelijkheid om Iraakse troepen op te leiden en te ondersteunen. ‘Het is uiteraard de politiek die beslist ‘of, waar en met hoeveel’. Maar het is klinkklare onzin dat de landmacht er niet toe in staat zou zijn.’

Het wordt steeds duidelijker waarom er een oprukkende ISIS nodig was... Op laten rukken om een Groot Israel te kunnen stichten na een "grote schoonmaak"....

Grote vergissing... Dit is Heilig Grondgebied... Dit is niet Noord-Amerika of Australie... Er is een grote kans dat God gaat intervenieren en dat er een hele andere uitslag uitkomt dan gepland....

vitalis
21-09-14, 18:58
Het wordt steeds duidelijker waarom er een oprukkende ISIS nodig was... Op laten rukken om een Groot Israel te kunnen stichten na een "grote schoonmaak"....

Grote vergissing... Dit is Heilig Grondgebied... Dit is niet Noord-Amerika of Australie... Er is een grote kans dat God gaat intervenieren en dat er een hele andere uitslag uitkomt dan gepland....

Hoezo, heilig grondgebied?

Wizdom
21-09-14, 19:05
Hoezo, heilig grondgebied?

Egypte, Palestina, Syrie, Irak, Saudi Arabie... Trek daar een cirkel omheen en je zit in de landen waar in de geschiedenis van de mensheid de meeste Profeten zijn geboren... Dat maakt het Heilig Grondgebied.... Tel daar bovenop dat Mekka het eerste gebedshuis ter ere van de Schepper is gebouwd... Ook Jeruzalem heeft een speciale status van de Schepper.... In de nabijheid daarvan wordt nu veel bloed vergoten.... Dit kan niet onbeantwoord blijven... Er zal een reactie komen.... Er wordt verderf gezaaid in het Heilige Land...

Ibrah1234
21-09-14, 19:14
Egypte, Palestina, Syrie, Irak, Saudi Arabie... Trek daar een cirkel omheen en je zit in de landen waar in de geschiedenis van de mensheid de meeste Profeten zijn geboren.

Een muurtje van 3 meter hoog eromheen laten metselen door Bulgaarse en Poolse klusbedrijven lijkt me een beter plan. Hebben we er ook geen last meer van :D

super ick
21-09-14, 20:33
Egypte, Palestina, Syrie, Irak, Saudi Arabie... Trek daar een cirkel omheen en je zit in de landen waar in de geschiedenis van de mensheid de meeste Profeten zijn geboren... Dat maakt het Heilig Grondgebied......

Hoe kom je erbij?

vitalis
21-09-14, 20:36
Egypte, Palestina, Syrie, Irak, Saudi Arabie... Trek daar een cirkel omheen en je zit in de landen waar in de geschiedenis van de mensheid de meeste Profeten zijn geboren... Dat maakt het Heilig Grondgebied....

Dat zijn jouw woorden. In elk geval zijn het geen oorspronkelijk islamitische landen. De Joodse godsdienst en het christendom waren er in de meeste gevallen eerder.

super ick
21-09-14, 20:42
Dat zijn jouw woorden. In elk geval zijn het geen oorspronkelijk islamitische landen. De Joodse godsdienst en het christendom waren er in de meeste gevallen eerder.

Jamaar dat waren toch moslims zonder dat ze het wisten?

pizatie
22-09-14, 00:10
Jamaar dat waren toch moslims zonder dat ze het wisten?

de Islam heeft alles recht gezet. zie het zo oke .

vitalis
22-09-14, 10:04
Jamaar dat waren toch moslims zonder dat ze het wisten?

Tsja, tegen dergelijke redeneringen kan ik niet op hoor.

vitalis
22-09-14, 10:05
de Islam heeft alles recht gezet. zie het zo oke .
Nou...

super ick
22-09-14, 10:23
de Islam heeft alles recht gezet. zie het zo oke .

Ik vind het pure diefstal. Het complete Joodse geloof is gekaapt met alle Joodse profeten. Ineens bleken dat moslims. Ik ben niet gelovig en neem daarom geloven zowiezo niet serieus maar dit slaat werkelijk alles. Zelfs de Ka'aba is gejat.

pizatie
22-09-14, 19:49
Nou...

jij begrijpt de koran niet. je kan hem nog 10x lezen het gaat er om dat je hem bergijpt en voelt . anders heeft het totaal geen zin.

pizatie
22-09-14, 19:51
Ik vind het pure diefstal. Het complete Joodse geloof is gekaapt met alle Joodse profeten. Ineens bleken dat moslims. Ik ben niet gelovig en neem daarom geloven zowiezo niet serieus maar dit slaat werkelijk alles. Zelfs de Ka'aba is gejat.

zo moet je het niet zien. het is beter zo. de Islam heeft alles recht gezet en alle punten wat fout waren in zowel het jodendom en het christendom recht gezet en verbeterd en volmaakt gemaakt.ik vraag dan ook elke jood of christen om zich te verdiepen in de waarheid.

Marsipulami
24-09-14, 09:50
Belgische F-16's zullen vanuit Jordanië opereren

wo 24/09/2014 - 08:38 Dominique Fiers

De zes Belgische F-16-toestellen die zouden worden ingezet in de strijd tegen Islamitische Staat (IS) zullen vanuit Jordanië opereren. Dat heeft ontslagnemend minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) gezegd in "De ochtend". Volgens De Crem kunnen de Belgische toestellen worden ingezet zodra het parlement zijn toestemming heeft gegeven. Het parlement is vorige week al over de zaak geconsulteerd.

De Crem bevestigde dat het kernkabinet zich vandaag nog buigt over het voorstel van resolutie. Daarna gaat de resolutie naar de commissies Defensie en Buitenlandse Zaken van het parlement, waarna ze aan het parlement zelf ter goedkeuring zal worden voorgelegd. "Dat is de gangbare procedure in een periode van lopende zaken. We bevinden ons in een gelijkaardige situatie zoals indertijd met de operatie in Libië", aldus De Crem.

Eerder had ontslagnemend premier Elio Di Rupo (PS) vanuit New York, waar hij de VN-klimaatconferentie bijwoonde, bevestigd dat ons land de officiële vraag gekregen had om aan de internationale coalitie tegen IS deel te nemen. Er is ook sprake van een andere, bijkomende inzet. Volgens De Crem betekent dat dat ons land in een vervolgfase gevraagd kan worden om opleiding ter plekke te geven.

Nog volgens De Crem zullen de zes Belgische toestellen gestationeerd worden in Jordanië. "Daar zijn verkenningen uitgevoerd en de Jordaanse regering heeft de toestemming gegeven om vanop haar grondgebied te opereren." Hij benadrukt dat ons land zal deel uitmaken van de zogenoemde coalition of the willing, en dat het centrale commando daarvan zal beslissen welke taken de Belgische missie precies zal uitvoeren.

Aan de missie zullen 120 Belgische militairen deelnemen. Het gaat om piloten, maar ook om grondpersoneel voor de algemene omkadering en het onderhoud van de toestellen.

vitalis
24-09-14, 09:53
zo moet je het niet zien. het is beter zo. de Islam heeft alles recht gezet en alle punten wat fout waren in zowel het jodendom en het christendom recht gezet en verbeterd en volmaakt gemaakt.ik vraag dan ook elke jood of christen om zich te verdiepen in de waarheid.
Deal. Als jij de Bijbel gaat lezen, lees ik de koran.

pizatie
24-09-14, 14:18
Deal. Als jij de Bijbel gaat lezen, lees ik de koran.
ik heb de bijbel thuis!


en niet 1 maar 3 stuks .

vitalis
24-09-14, 14:33
ik heb de bijbel thuis!


en niet 1 maar 3 stuks .

Dat is goed, maar ga je hem ook lezen?

pizatie
24-09-14, 18:40
Dat is goed, maar ga je hem ook lezen?

al gedaan.


en jij dan. heb jij er 1 thuis

vitalis
24-09-14, 18:43
al gedaan.


en jij dan. heb jij er 1 thuis

Ja, ik heb een koran thuis, gelezen ook. Ik was niet onder de indruk. Wat is voor jou het meest aansprekende verhaal in de Bijbel?

super ick
25-09-14, 08:04
Ja, ik heb een koran thuis, gelezen ook. Ik was niet onder de indruk. Wat is voor jou het meest aansprekende verhaal in de Bijbel?

Ik denk:

Mattheüs 7:15 - Wacht u voor valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.

Seculair
27-09-14, 08:38
en er worden helemaal geen moorden gepleegd daar. dat is kant en klare onzin !

Huh, heb ik een Topic gemist? Zijn die Fury Road filmpjes niet echt, of is dat geen moord?

vitalis
27-09-14, 09:55
Ik denk:

Mattheüs 7:15 - Wacht u voor valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.

Ja, Jezus waarschuwt hier al voor een zekere profeet die zeshonderd jaar later zou verschijnen...

pizatie
27-09-14, 20:58
Huh, heb ik een Topic gemist? Zijn die Fury Road filmpjes niet echt, of is dat geen moord?
dat waren soldaten man!!!! die voor maliki de slager werkte! hoe durvje hen onschuldig te noemen. schaam je diep!!! zij hebben 1000de soennieten vermoord en uit de politiek gezet. jij hebt echt geen enkele respect voor hun na bestaanden.:boos:

pizatie
27-09-14, 21:00
Ja, Jezus waarschuwt hier al voor een zekere profeet die zeshonderd jaar later zou verschijnen...
dat is gelogen. jezus vrede zij met hem was 1 van de beste mensen op aarde. hij beweerde hele andere dingen. alleen jullie hebben zijn ware levens verhaal verdraait en verminkt .

haal het nooit meer in je hoofd om zo te praten over jezus vrzmh.

vitalis
27-09-14, 22:42
dat is gelogen. jezus vrede zij met hem was 1 van de beste mensen op aarde. hij beweerde hele andere dingen. alleen jullie hebben zijn ware levens verhaal verdraait en verminkt .

haal het nooit meer in je hoofd om zo te praten over jezus vrzmh.

Ik maak zelf wel uit waarover ik praat.

Lees zelf de waarschuwing van Jezus maar in dit bijbelgedeelte. Ze slaan precies op de profeet Mohammed. Het is overigens niet de enige keer dat in de Bijbel gewaarschuwd wordt tegen de valse profeet.

vitalis
27-09-14, 22:44
dat waren soldaten man!!!! die voor maliki de slager werkte! hoe durvje hen onschuldig te noemen. schaam je diep!!! zij hebben 1000de soennieten vermoord en uit de politiek gezet. jij hebt echt geen enkele respect voor hun na bestaanden.:boos:

Dat ze die soennieten eerst vermoord hebben dat kan ik nog begrijpen, maar dat ze hen daarna ook nog uit de politiek hebben gezet, dat is onvergefelijk!

pizatie
27-09-14, 23:51
Ik maak zelf wel uit waarover ik praat.

Lees zelf de waarschuwing van Jezus maar in dit bijbelgedeelte. Ze slaan precies op de profeet Mohammed. Het is overigens niet de enige keer dat in de Bijbel gewaarschuwd wordt tegen de valse profeet.nee jij moet geen ;leugens verpreiden over jezus vrede zij met hem .


de bijbel is een valse boek. niet compleet . en aangepaat door de mensen die niet aan gods ze woord konden leven dan maar dingen verdraaien zodat het makelijker word.


wat is een christen tegenwoordig ? ik kan ook alles bij naam zijn. het gaat om je dade :tranen:

vitalis
28-09-14, 01:19
nee jij moet geen ;leugens verpreiden over jezus vrede zij met hem .


de bijbel is een valse boek. niet compleet . en aangepaat door de mensen die niet aan gods ze woord konden leven dan maar dingen verdraaien zodat het makelijker word.


wat is een christen tegenwoordig ? ik kan ook alles bij naam zijn. het gaat om je dade :tranen:

Dream on...

pizatie
28-09-14, 15:53
Dream on...

the Islam whil Dominate Holland . daar kan jij niks aan doen of ik. dat is het verloop van de tijd .

super ick
28-09-14, 16:28
the Islam whil Dominate Holland . daar kan jij niks aan doen of ik. dat is het verloop van de tijd .

Welnee, voor.opig is de achterban daar te dom voor.

vitalis
28-09-14, 17:27
the Islam whil Dominate Holland . daar kan jij niks aan doen of ik. dat is het verloop van de tijd .

Als ze het daarbij van personen als jij moeten hebben dan kan het nog heel lang duren.

pizatie
28-09-14, 22:19
Als ze het daarbij van personen als jij moeten hebben dan kan het nog heel lang duren.

ik snap niet waarom jij er tegen kan zijn. wat is jou probleem met het feit dat nederland Islamitisch word ? jij kan gewoon je zelf zijn als radicale Atheist . er is geen dwang in het geloof weet jij dat wel ?

vitalis
29-09-14, 05:13
ik snap niet waarom jij er tegen kan zijn. wat is jou probleem met het feit dat nederland Islamitisch word ? jij kan gewoon je zelf zijn als radicale Atheist . er is geen dwang in het geloof weet jij dat wel ?

Omdat ik tegen de sjaria ben.

super ick
29-09-14, 07:59
ik snap niet waarom jij er tegen kan zijn. wat is jou probleem met het feit dat nederland Islamitisch word ? jij kan gewoon je zelf zijn als radicale Atheist . er is geen dwang in het geloof weet jij dat wel ?

Ja sommige deeltjes van de theorie heb je wel tussen de oren. Andere deeltjes negeer je wijselijk. Moslims maken er overal een zooitje van. In het hele midden oosten ben je als christen in het beste geval een tweederangs burger. Meestal ben je nog minder en loopt het slecht met je af.

Waarschijnlijk de schuld van anderen?

pizatie
29-09-14, 14:55
Ja sommige deeltjes van de theorie heb je wel tussen de oren. Andere deeltjes negeer je wijselijk. Moslims maken er overal een zooitje van. In het hele midden oosten ben je als christen in het beste geval een tweederangs burger. Meestal ben je nog minder en loopt het slecht met je af.

Waarschijnlijk de schuld van anderen?
dat is allemaal de schuld van Israel en het westen en de arabische seculiere barbaarse dicators . vroeger in de kalifaat van de ottomanen leefde christenen en moslims samen . het zelfde gelde voor irak voor 2003. daar trouwe zelfs sjieten en soennieten met elkaar. moet je dan nu proberen!!

dus we kunnen zeggen dat alles de schuld van het westen is . zeker 80%

de oorlog in syrie is ook de schuld van frankrijk en de britten. hun hebben libanon en syrie uit elkaar getrokken en een moordlustige regime neergezet. dit zijn de feiten kerel !!

vitalis
29-09-14, 15:28
dat is allemaal de schuld van Israel en het westen en de arabische seculiere barbaarse dicators . vroeger in de kalifaat van de ottomanen leefde christenen en moslims samen . het zelfde gelde voor irak voor 2003. daar trouwe zelfs sjieten en soennieten met elkaar. moet je dan nu proberen!!

dus we kunnen zeggen dat alles de schuld van het westen is . zeker 80%

de oorlog in syrie is ook de schuld van frankrijk en de britten. hun hebben libanon en syrie uit elkaar getrokken en een moordlustige regime neergezet. dit zijn de feiten kerel !!

Kom toch eens uit die slachtofferrol. Zo lang jullie daarin blijven zitten wordt het helemaal niks met het kalifaat.

super ick
29-09-14, 15:30
dat is allemaal de schuld van Israel en het westen

dus we kunnen zeggen dat alles de schuld van het westen is!

Uiteraard, uiteraard. :slapen::slapen:

pizatie
29-09-14, 16:10
Uiteraard, uiteraard. :slapen::slapen:
het is gewoon zo .



als het westen de moslimlanden even 25 jaar met rust laat dan weet ik zeker dat we het westen nog gaan inhalen met alles.


maar ja dat gunnen ze niet . ze zetten expres dictators neer zodat het volk dom blijft.

vitalis
29-09-14, 16:26
het is gewoon zo .



als het westen de moslimlanden even 25 jaar met rust laat dan weet ik zeker dat we het westen nog gaan inhalen met alles.


maar ja dat gunnen ze niet . ze zetten expres dictators neer zodat het volk dom blijft.

Dat gaan we dus nooit doen hè. Wij hebben al een voorsprong van 700 jaar, die gaan we natuurlijk niet op het spel zetten door even niks te doen.

pizatie
29-09-14, 17:47
Dat gaan we dus nooit doen hè. Wij hebben al een voorsprong van 700 jaar, die gaan we natuurlijk niet op het spel zetten door even niks te doen.
hou op man. wij hebben jullie leren schrijven en leren tellen. zonder ons waren jullie nu stenen aan het aanbidden .


rijk aan kennis .

vitalis
29-09-14, 17:54
hou op man. wij hebben jullie leren schrijven en leren tellen. zonder ons waren jullie nu stenen aan het aanbidden .


rijk aan kennis .

Dank je wel voor de voorzet. Ik zal hem maar niet inkoppen...

pizatie
29-09-14, 17:59
Dank je wel voor de voorzet. Ik zal hem maar niet inkoppen...

wij hebben jullie alles geleerd . de eerste stappen om te lopen hebben wij jullie geleerd . onthou dat goed !!

Seculair
29-09-14, 20:11
dat waren soldaten man!!!! die voor maliki de slager werkte! hoe durvje hen onschuldig te noemen. schaam je diep!!! zij hebben 1000de soennieten vermoord en uit de politiek gezet. jij hebt echt geen enkele respect voor hun na bestaanden.:boos:

Als jij dat weet. Ik heb overigens niet gezegd dat zij onschuldig waren. Ik hoop alleen dat in een fatsoenlijke islamitische staat mensen niet zomaar door hun hoofd geschoten in een rivier gegooid worden, zonder proces. Dat deel van proces ontbreekt in alle filmpjes. Ik heb geen enkel respect voor moorden zonder proces. Met proces ook niet trouwens. Ik wens je veel succes met het respecteren van de nabestaanden van IS slachtoffers.

pizatie
29-09-14, 20:18
Als jij dat weet. Ik heb overigens niet gezegd dat zij onschuldig waren. Ik hoop alleen dat in een fatsoenlijke islamitische staat mensen niet zomaar door hun hoofd geschoten in een rivier gegooid worden, zonder proces. Dat deel van proces ontbreekt in alle filmpjes. Ik heb geen enkel respect voor moorden zonder proces. Met proces ook niet trouwens. Ik wens je veel succes met het respecteren van de nabestaanden van IS slachtoffers.

ben jij net wakker geworden ofso ? siens 2004 worden er soennieten vermoord. gemarteld .uit de politiek gezet door de barbaarse maliki . maar goed dat telt niet voor jou ? omdat het geen koerden.joden.sjieten zijn.

Seculair
29-09-14, 21:33
ben jij net wakker geworden ofso ? siens 2004 worden er soennieten vermoord. gemarteld .uit de politiek gezet door de barbaarse maliki . maar goed dat telt niet voor jou ? omdat het geen koerden.joden.sjieten zijn.

Hallo flapdrol, dat telt net zo goed, geen enkel mens verdient het vermoord te worden voor zijn/haar overtuiging. Helaas voor jou zijn jouw Idolen daar wel mee bezig. Succes met je haat.

mark61
30-09-14, 00:17
als het westen de moslimlanden even 25 jaar met rust laat dan weet ik zeker dat we het westen nog gaan inhalen met alles.

maar ja dat gunnen ze niet . ze zetten expres neer zodat het volk dom blijft.

Mo VI is door het westen neergezet? Sultan Qaboes? Dat zooitje in Jemen? Al-Basjier? Assad?

Je lult hier oneindig in de ruimte. Ga wat nuttigs doen.

Moslimlanden zijn een slordige 800 jaar met rust gelaten, op zijn minst. Een paar 1200 jaar. Ik heb niet de indruk dat er de laatste 600 jaar veel gebeurd is, zo zonder westerse invloed.

Ga eerst maar es 10 geschiedenisboeken lezen en kom dan terug. Lezen, veel nuttiger dan onwetend geblaat uitslaan op internet.

Je moest je doodschamen. Het lult maar eindeloos door zonder ooit één boek te hebben gelezen.

super ick
30-09-14, 07:20
Mo VI is door het westen neergezet? Sultan Qaboes? Dat zooitje in Jemen? Al-Basjier? Assad?

Je lult hier oneindig in de ruimte. Ga wat nuttigs doen.

Moslimlanden zijn een slordige 800 jaar met rust gelaten, op zijn minst. Een paar 1200 jaar. Ik heb niet de indruk dat er de laatste 600 jaar veel gebeurd is, zo zonder westerse invloed.

Ga eerst maar es 10 geschiedenisboeken lezen en kom dan terug. Lezen, veel nuttiger dan onwetend geblaat uitslaan op internet.

Je moest je doodschamen. Het lult maar eindeloos door zonder ooit één boek te hebben gelezen.

Hoho, hij is een geleerde hoor. Een beetje respect graag.

Eric de Blois
30-09-14, 13:01
dat mag niet door gaan . je mag geen kalifaat aanvallen . ik snap echt niet waarom al die haat tegen een stuk land wat Islamitisch is. zo zie je maar weer dat de Islam de enige waarheid is en dat alles wat in de koran staat uitkomt . dit zal mensen alleen sterker maken.

Niet een land is religieus of seculier, maar de cultuur van de mensen die dat land op een zeker moment geclaimd hebben. Religie is een uitvinding van mensen. Religie zit niet in zand, water of steen, het is iets wat tussen de oren van de mens zit.

"Zo zie je maar weer dat de Islam de enige waarheid is"

Dat verondersteld dat er buiten de islam geen andere waarheden bestaan. Merkwaardig.

Desiderium
30-09-14, 13:31
Niet een land is religieus of seculier, maar de cultuur van de mensen die dat land op een zeker moment geclaimd hebben. Religie is een uitvinding van mensen. Religie zit niet in zand, water of steen, het is iets wat tussen de oren van de mens zit.

"Zo zie je maar weer dat de Islam de enige waarheid is"

Dat verondersteld dat er buiten de islam geen andere waarheden bestaan. Merkwaardig.

Mooi gesproken meneer :corcky:
Ik ben het met u eens...

pizatie
30-09-14, 15:18
Mo VI is door het westen neergezet? Sultan Qaboes? Dat zooitje in Jemen? Al-Basjier? Assad?

Je lult hier oneindig in de ruimte. Ga wat nuttigs doen.

Moslimlanden zijn een slordige 800 jaar met rust gelaten, op zijn minst. Een paar 1200 jaar. Ik heb niet de indruk dat er de laatste 600 jaar veel gebeurd is, zo zonder westerse invloed.

Ga eerst maar es 10 geschiedenisboeken lezen en kom dan terug. Lezen, veel nuttiger dan onwetend geblaat uitslaan op internet.

Je moest je doodschamen. Het lult maar eindeloos door zonder ooit één boek te hebben gelezen.

moslimlanden zijn nooit met rust gelaten door het westen. en daar zit het probleem. ze onderdrukken ons al meer dan 1000 jaar via onze seculiere barbaarse dicatator leiders .


de enige waarheid is de Islam. en de enige weg . de rest is bijzaak .

super ick
30-09-14, 15:56
moslimlanden zijn nooit met rust gelaten door het westen. en daar zit het probleem. ze onderdrukken ons al meer dan 1000 jaar via onze seculiere barbaarse dicatator leiders .


de enige waarheid is de Islam. en de enige weg . de rest is bijzaak .

Noem mij 1 plek waar die islam van jouw een succes is.

pizatie
30-09-14, 21:53
jammer genoeg bijna geen 1. maar dat komt door de leiders die er zitten. allemaal vrienden van het westen en ga niet zeggen dat het niet zo is. indonesie vind ik het wel goed doen.
Noem mij 1 plek waar die islam van jouw een succes is.

Nederlandertje
30-09-14, 23:03
jammer genoeg bijna geen 1. maar dat komt door de leiders die er zitten. allemaal vrienden van het westen en ga niet zeggen dat het niet zo is. indonesie vind ik het wel goed doen.

Nee dat komt omdat iedereen zomaar Imam kan worden er zou in de islam ook een plaats vervanger van de profeet moeten zijn net zoals bij de katholieken.

mark61
30-09-14, 23:25
moslimlanden

Gewoon als een randdebiel door blijven prikken. Ga weg en ga wat nuttigs doen. Iets leren. Boeken lezen.

super ick
01-10-14, 07:34
jammer genoeg bijna geen 1. maar dat komt door de leiders die er zitten. allemaal vrienden van het westen en ga niet zeggen dat het niet zo is. indonesie vind ik het wel goed doen.

Islam is in theorie best een goede ideologie voor moslims. Helaas zijn die al hopeloos verdeeld en vinden heel wat groepen zichzelf de echte moslims. Die anderen zijn geeneens slechte moslims, nee dat zijn geen moslims. Wat ik helemaal hemelschreiend vind is dat bepaalde autochtonen er nog in meegaan ook dat is een goede moslim, die niet. Ja zo lust ik nog wel een paar.

Wil de goede moslim NU opstaan!

Is Mohammed B wellicht een goede moslim? Hij doodde immers iemand de profeet beledigde. Dat staat letterlijk beschreven.

Welke leeftijd vind jij dat meisjes mogen trouwen?

pizatie
01-10-14, 15:56
Gewoon als een randdebiel door blijven prikken. Ga weg en ga wat nuttigs doen. Iets leren. Boeken lezen.


er is maar 1 boek die je moet gelezen hebben en dat is de koran al kareem . de rest is bijzaak en telt niet bij de dag des oordeelt. god gaat je niet vragen welke werk je deed. hij zal je wel vragen hebben je tijd nuttig besteed . een dokter is niet hoger dan een vuilnisman . dat hebben de mensen er van gemaakt .

pizatie
01-10-14, 16:00
Islam is in theorie best een goede ideologie voor moslims. Helaas zijn die al hopeloos verdeeld en vinden heel wat groepen zichzelf de echte moslims. Die anderen zijn geeneens slechte moslims, nee dat zijn geen moslims. Wat ik helemaal hemelschreiend vind is dat bepaalde autochtonen er nog in meegaan ook dat is een goede moslim, die niet. Ja zo lust ik nog wel een paar.

Wil de goede moslim NU opstaan!

Is Mohammed B wellicht een goede moslim? Hij doodde immers iemand de profeet beledigde. Dat staat letterlijk beschreven.

Welke leeftijd vind jij dat meisjes mogen trouwen?

iedere moslims moet zich uitspreken tegen het seculierisme . dat ten eerst . je kan geloof niet scheiden wat begrijp jij daar niet aan. de Islam is niet alleen een geloof maar ook een levenswijze dat 24/7 telt in je dagelijkse doen. zolang de gematigde moslim daar niet aan houd. dan hoef je zelf ook geen moslim te noemen. mij apart start je een nieuwe sekte op !!maar niet in naam van mijn geloof!!!



verloven 17 . trouwen van af 18 jaar en dat in het westen omdat het niet anders kan .

super ick
01-10-14, 16:44
iedere moslims moet zich uitspreken tegen het seculierisme . dat ten eerst . je kan geloof niet scheiden wat begrijp jij daar niet aan. de Islam is niet alleen een geloof maar ook een levenswijze dat 24/7 telt in je dagelijkse doen. zolang de gematigde moslim daar niet aan houd. dan hoef je zelf ook geen moslim te noemen. mij apart start je een nieuwe sekte op !!maar niet in naam van mijn geloof!!!



verloven 17 . trouwen van af 18 jaar en dat in het westen omdat het niet anders kan .

Aha, jij past je aan. Dan ben je dus aan het verseculiriseren.

vitalis
01-10-14, 17:38
er is maar 1 boek die je moet gelezen hebben en dat is de koran al kareem . de rest is bijzaak en telt niet bij de dag des oordeelt. god gaat je niet vragen welke werk je deed. hij zal je wel vragen hebben je tijd nuttig besteed . een dokter is niet hoger dan een vuilnisman . dat hebben de mensen er van gemaakt .

Logisch dat hij alleen maar naar één boek vraagt. Hij heeft er zelf natuurlijk niet meer gelezen...

pizatie
01-10-14, 17:53
Aha, jij past je aan. Dan ben je dus aan het verseculiriseren.
dat is omdat de sharia dat zegt. meer dan 70% is niet anders dan de nederlandse wet . ik moet me aanpassen omdat de meerderheid niet moslim is. maar als dat niet meer zo is. dan vervalt dat .

mark61
01-10-14, 19:49
er is maar 1 boek die je moet gelezen hebben

Nee. Oliedom gezwets.


hij zal je wel vragen hebben je tijd nuttig besteed .

Jij zal moeten antwoorden dat je ongelooflijk dom en onwetend en kwaadaardig zat te lullen op internet, de godganse dag. Je gaat dus branden.

pizatie
01-10-14, 20:03
Nee. Oliedom gezwets.



Jij zal moeten antwoorden dat je ongelooflijk dom en onwetend en kwaadaardig zat te lullen op internet, de godganse dag. Je gaat dus branden.

en neem de joden en christenen niet als vrienden zij zijn vrienden van elkaar.


ik denk dat deze stuk keihard is. wat we ook nu zien.

verder ga ik niet eens .