PDA

Bekijk Volledige Versie : Open letter to Baghdadi



super ick
25-09-14, 17:03
http://www.lettertobaghdadi.com/14/english-v14.pdf

super ick
25-09-14, 17:04
http://www.lettertobaghdadi.com/14/english-v14.pdf

Lees even mee, Pinazi.

pizatie
25-09-14, 18:12
ik heb alles door genomen. en vele dingen die er staan zijn waar. maar die worden niet gepleegd door IS.


en als we zulke lijsten gaan maken. dan zullen die valse geleerden door de mand vallen . hun lijst zal op 700 staan met dingen die ze fout doen.

dit soort valse geleerden worden gestuurd en betaald door het westen .


wat ik hier mee wil zeggen is. dat de dingen die ze opnoemen oke zijn maar niet allemaal kloppen met wat IS doet .


ik ben een geleerde . die geen letters gelooft< vaak zijn al die verhalen geschreven door sjieten of westelingen>. en geen fotos. op zijn minst videos . ik heb tot nu tot geen enkele bewijs gekregen op facebook of twitter over de vermoorde yazidis en vrouwen die levend begraven werden.

zonder bewijs kan ik niet oordelen. ik heb vaak genoeg IS aangepakt omdat ze tegen andere Islamitische strijders vechten . daar is bewijs van en videos. ik werk met bewijs .ik ben geen schaap die de media volgt . als ik dat deed was ik al lang een ex moslim. want de media maakt mij ook wijs dat de Islam zo eng is en slecht is . en dat de marokkaan niet deugt ....

CONTRA
25-09-14, 19:14
http://www.lettertobaghdadi.com/14/english-v14.pdf

zo naiëf dit. een rytje brave borsten vertellen aan een warlord dat zyn beleid niet konform de richtlynen van hun geloof is. wat hadden ze dan van die warlord verwacht? daar is het toch een warlord voor? die overtreedt per definitie de regels. duh!

Umarvlie
26-09-14, 08:17
Doen ze het niet is het niet goed, doen ze het wel is het ook niet goed .. 't is nooit goed... glas halfleeg gevalletje.

vitalis
26-09-14, 08:20
zo naiëf dit. een rytje brave borsten vertellen aan een warlord dat zyn beleid niet konform de richtlynen van hun geloof is. wat hadden ze dan van die warlord verwacht? daar is het toch een warlord voor? die overtreedt per definitie de regels. duh!

Het is iemand die pretendeert een gelovige moslim te zijn. Je kunt hem dus wel degelijk op zijn geloof aanspreken.

Umarvlie
26-09-14, 08:24
Het is iemand die pretendeert een gelovige moslim te zijn. Je kunt hem dus wel degelijk op zijn geloof aanspreken.

Iemand die pretendeert kun je aanspreken wat je wilt maar dat is zinloos, kijk maar naar jezelf.

vitalis
26-09-14, 08:35
Iemand die pretendeert kun je aanspreken wat je wilt maar dat is zinloos, kijk maar naar jezelf.
En wat pretendeer jij allemaal? Het is bovendien een statement naar de gelovigen, zodat ze niet achter hem en zijn gevaarlijke ideeën aanlopen.

Umarvlie
26-09-14, 08:51
En wat pretendeer jij allemaal? Het is bovendien een statement naar de gelovigen, zodat ze niet achter hem en zijn gevaarlijke ideeën aanlopen.

Wat ik pretendeer? Denk niet dat jij en ik het daarover eens zullen raken en ik kan mij geen onderwerp voorstellen waar dat wel zou gebeuren, ik zou me er diep voor schamen - maar dat begrijp jij toch niet.

En wat betreft de gelovigen, die hebben een dergelijk statement niet nodig. Alleen dwalenden hebben dat nodig.

super ick
26-09-14, 11:29
zo naiëf dit. een rytje brave borsten vertellen aan een warlord dat zyn beleid niet konform de richtlynen van hun geloof is. wat hadden ze dan van die warlord verwacht? daar is het toch een warlord voor? die overtreedt per definitie de regels. duh!

Je moet niet van jezelf uitgaan. Jij bent in deze niet het referentiekader.

super ick
26-09-14, 11:34
Wat ik pretendeer? Denk niet dat jij en ik het daarover eens zullen raken en ik kan mij geen onderwerp voorstellen waar dat wel zou gebeuren, ik zou me er diep voor schamen - maar dat begrijp jij toch niet.

En wat betreft de gelovigen, die hebben een dergelijk statement niet nodig. Alleen dwalenden hebben dat nodig.

Het eerste deel van je post is erg kortzichtig. Ook jullie hebben altijd meer overeenkomsten en gezamenlijke belangen dan er verschillen zijn. Ik kan hier wel een lijst open deuren gaan noemen maar die kan je zelf ook verzinnen.

Het tweede deel van je post onderschrijf ik volledig. Het hangt er wel vanaf wie er bedoelt worden met de gelovigen. Ik ga er vanuit dat jij doelt op het feit dat zij niet achter de denkbeelden en daden van IS staan omdat zij vinden dat het niet in de islam thuis hoort.

Umarvlie
26-09-14, 11:55
Het eerste deel van je post is erg kortzichtig. Ook jullie hebben altijd meer overeenkomsten en gezamenlijke belangen dan er verschillen zijn. Ik kan hier wel een lijst open deuren gaan noemen maar die kan je zelf ook verzinnen.

Er zijn op dit forum diverse personen die af en toe tenenkrommende posts plaatsen en soms zelfs "eng" zijn in mijn beleving, maar waar een enkele keer wel mee "te praten" valt. Voornoemd geval overstijgt zelfs dergelijke kwalificaties daarom mijn statement.


Het tweede deel van je post onderschrijf ik volledig. Het hangt er wel vanaf wie er bedoelt worden met de gelovigen. Ik ga er vanuit dat jij doelt op het feit dat zij niet achter de denkbeelden en daden van IS staan omdat zij vinden dat het niet in de islam thuis hoort.

Daar doel ik inderdaad op.

Marsipulami
26-09-14, 13:20
Islamitisch topcomité legt kalief uit waarom hij niet deugt

Robin de Wever − 25/09/14, 14:08

UPDATE Ruim 120 prominente islamitische geestelijken slaan de handen ineen om de Islamitische Staat van repliek te dienen. In een open brief aan 'kalief' Al-Baghdadi leggen ze punt voor punt uit waarom diens ideologie indruist tegen de islam. .

Het is in de islam verboden om mensen niet-moslims te noemen, tenzij iemand openlijk aangeeft dat hij niet gelooft
De ondertekenaars van de open brief

Aboe Bakr al-Baghdadi, de zelfbenoemde kalief.

Het document is niet de eerste islamitische veroordeling van IS. Moslimkoepels in onder meer Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk hebben de strijdgroep al 'onislamitisch' genoemd. De hoogste geestelijken van Egypte en Saoedi-Arabië vaardigden onlangs kritische fatwa's uit.

Die vallen echter in het niet bij de omvang en het aantal ondertekenaars van dit document. Onder het achttien pagina's tellende theologische betoog staan de namen van zeer hoge soennitische geestelijken uit onder meer Egypte, Palestina, Jemen, Dubai, Soedan, Bulgarije en Nigeria. De Verenigde Staten en veel Europese landen zijn vertegenwoordigd door leiders van moslimkoepels en andere islamitische organen.

Van sommige prominente geestelijken is bekend dat ze het idee van een islamitische heilstaat aantrekkelijk vinden. Over de manier waarop IS dat idee heeft vormgegeven lijken ze echter eensgezind: die deugt niet.

'Islam verbiedt doden van niet-moslims'

De brief aan de kalief staat vol complexe theologie, maar de hoofdlijnen zijn ook voor niet-moslims makkelijk te begrijpen. '"Het is in de islam verboden om onschuldigen te doden", sommen de geestelijken op. "Het is in de islam verboden om mensen niet-moslims te noemen, tenzij iemand openlijk aangeeft dat hij niet gelooft." Ook verboden: 'oversimplificatie van de sharia en het negeren van bestaande islamitische kennis'.

Verder wijzen ze erop dat het in de islam verboden is om vrouwen en kinderen hun rechten te onthouden, mensen te martelen, om doden te verminken, om kwaad handelen toe te schrijven aan God en een kalifaat uit te roepen 'zonder consensus van alle moslims'. Naar Irak of Syrië afreizen om in het kalifaat te wonen is evenzeer fout. "Sinds de dood van de profeet vraagt de islam van niemand dat hij naar een bepaalde plaats emigreert." .

U heeft vele onschuldigen gedood, enkel omdat u een andere mening was toegedaan

Meermaals richten de geestelijken zich direct tot Al-Baghdadi. "U heeft vele onschuldigen gedood. Mensen die schuldig noch gewapend waren. U doodde ze enkel omdat u een andere mening was toegedaan."

Ook moord op sjiieten veroordeeld

De geestelijken verklaren zich niet solidair met sjiieten en alawieten (de primaire doelwitten van IS), maar spreken wel schande van het doden van andersgelovige moslims. Zo refereren ze aan een filmpje waarin een IS-strijder onbekende passanten vraagt of ze moslims zijn.

Als na enig doorvragen blijkt dat ze geen soennieten zijn, schiet hij hen dood. "Dat is onder islamitische wetgeving absoluut verboden", stellen de geestelijken. Ze spreken van een 'gruwelijke misdaad'. Ook wijzen ze op de gruweldaden, zoals het verminken van tegenstanders en het voetballen met afgehakte hoofden.

De brief richt zich behalve tot de kalief Al-Baghdadi ook tot 'de strijders en aanhangers van de zelfverklaarde 'Islamitische Staat'. Die laatste woorden staan bewust tussen aanhalingstekens. Het grondgebied is geen staat, vinden de ondertekenaars. En IS is niet islamitisch. Ze roepen anderen op de term niet meer te gebruiken.

De enige Nederlandse ondertekenaar van de brief is Abdelmajid Khairoun, voorzitter van de Nederlandse Moslimraad (NMR). Die vertegenwoordigt naar eigen zeggen 100 soennitische moskeeën en treedt zelden naar buiten. .

Bofko
26-09-14, 13:31
Het zal allemaal weinig helpen.

De islamitische staat is volgens mij op dit moment puur anarchistisch.En in een anarchie geldt het recht van de sterkste (= degene met de wapens) . Milities kunnen ongestraft hun gang gaan en en die kalief heeft alleen maar een symbolische PR-funktie.

CONTRA
26-09-14, 15:21
Je kunt hem dus wel degelijk op zijn geloof aanspreken.

totaal zinloos.

Al Brahiri
03-10-14, 23:18
De brief aan al-Baghdadi, is denk ik niet goed aangekomen, of hij heeft de Islam-geleerden niet begrepen....:


BBC News - Alan Henning 'killed by Islamic State' (http://www.bbc.com/news/uk-29485405)

3 oct 2014
A video purporting to show the beheading of British hostage Alan Henning has been released by Islamic State militants.

The Salford taxi driver was delivering aid to Syria in December when he was kidnapped then held hostage by IS.
IS had threatened to kill the 47-year-old in a video showing the killing of Briton David Haines last month.
The UK Foreign Office said it was trying to verify the video, and if true it was a "further disgusting murder".
On Tuesday, Mr Henning's wife Barbara appealed for his release, saying: "He is innocent."
IS has previously released videos showing the apparent beheadings of two US journalists James Foley and Steven Sotloff, and British aid worker Mr Haines.
The video released on Friday is yet to be verified, but it appears to show Mr Henning kneeling beside a militant, dressed in black, in a desert setting.
The footage ends with an IS fighter threatening a man they identify as an American.
'Plea for mercy' The UK Foreign Office said in a statement: "We are aware of the video and are working urgently to verify the contents.
"If true, this is a further disgusting murder.
"We are offering the family every support possible; they ask to be left alone at this time."

pizatie
04-10-14, 01:03
seculiere moslims hebben niets met de Islam te maken . over hen kan je 1000de dingen schrijven wat ze fout doen .


vele moslims hebben nooit de koran gelezen. de korans staan in de woonkamer als sier wat zem3a mijn vader en moeder zijn naar mekka geweest .


en zelfs als de marokkaanse vaders het lezen. ze begrijpen er niets van.

dit is de keiharde realiteit .die vooral de kuffar dient te weten .