PDA

Bekijk Volledige Versie : Juichende menigte haalt standbeeld beroemde atheïst neer



Marsipulami
29-09-14, 11:40
Broke, piled Lenin Kharkov / (http://youtu.be/patI9sH23kU)



Menigte haalt Lenin-standbeeld neer


Vandaag om 12:00 | Bron: VMMA


Een menigte pro-Europese protestanten hebben gisterenavond in het Oekraïense Kharkiv het standbeeld van Lenin neergehaald. Het was het grootste standbeeld van de communistische leider in Oekraïne.

Een menigte pro-Oekraïense betogers verzamelde zich in een uitgelaten sfeer rond het standbeeld en zagen hoe gemaskerde mannen het gigantische standbeeld neerhaalden. Dat gebeurde onder luid gejuich van de massa.

De strijd in Oekraïne is ondanks een uitgesproken wapenstilstand tussen pro-Russische rebellen en Oekraïne nog lang niet gaan liggen. Er vinden nog steeds incidenten plaats tussen de verschillende groeperingen.

Nederlandertje
29-09-14, 11:52
Jouw topic klopt niet helemaal hij was russisch-orthodox

Marsipulami
29-09-14, 11:57
Jouw topic klopt niet helemaal hij was russisch-orthodox


Hier een paar citaatjes van de brave man en andere gelijkgestemden:

Atheism and Communism - YouTube (http://youtu.be/o6zecweP36U)

Bofko
29-09-14, 11:58
Het blijft vreemd om dat nietszeggende 'atheist' in de topic-titel te zien. Vervang 'atheist' door 'postzegelverzamelaar' of 'neuspeuteraar' en je hebt dezelfde zeggingskracht.

Bofko
29-09-14, 14:21
Iedereen kan zich wel iets voorstellen bij een 'goede moslim' of een 'goede christen' .
Maar een 'goede atheist' ? Of een 'slechte atheist' ? Is een slechte atheist iemand die toch stiekem iets gelooft ?

Desiderium
29-09-14, 14:38
Iedereen kan zich wel iets voorstellen bij een 'goede moslim' of een 'goede christen' .
Maar een 'goede atheist' ? Of een 'slechte atheist' ? Is een slechte atheist iemand die toch stiekem iets gelooft ?


Waarom zouden er geen goede atheisten bestaan?
Wat jij zegt slaat nergens op...

Marsipulami
29-09-14, 14:39
Iedereen kan zich wel iets voorstellen bij een 'goede moslim' of een 'goede christen' .
Maar een 'goede atheist' ? Of een 'slechte atheist' ? Is een slechte atheist iemand die toch stiekem iets gelooft ?

Een goede atheïst is de atheïst die zich inspant om de boodschap van het atheïsme aan de mensheid te verkondigen. Waar het hart van vol is loopt de mond van over, zeg maar. Een voorbeeld:

NOS Headlines - God bestaat niet? - YouTube (http://youtu.be/yXbZxFx5S3o)

pizatie
29-09-14, 14:44
Waarom zouden er geen goede atheisten bestaan?
Wat jij zegt slaat nergens op...

die bestaan niet . hoe kan je als mens god ontkennen ?

super ick
29-09-14, 15:47
Een goede atheïst is de atheïst die zich inspant om de boodschap van het atheïsme aan de mensheid te verkondigen. Waar het hart van vol is loopt de mond van over, zeg maar. Een voorbeeld:

NOS Headlines - God bestaat niet? - YouTube (http://youtu.be/yXbZxFx5S3o)

Een goede atheïst is iemand die zichzelf er helemaal niet van bewust is dat hij atheïst is. Die dus ook helemaal geen boodschap uit te dragen heeft. Hij/zij maakt geen deel uit van een groep o.i.d. maar is een individu die geen godsdienst aanhangt.

Enkele dwaallichtjes die zonodig hun mening aan de grote klok willen hangen heb je overal.

Marsipulami
29-09-14, 15:59
Een goede atheïst is iemand die zichzelf er helemaal niet van bewust is dat hij atheïst is. Die dus ook helemaal geen boodschap uit te dragen heeft. Hij/zij maakt geen deel uit van een groep o.i.d. maar is een individu die geen godsdienst aanhangt.

Enkele dwaallichtjes die zonodig hun mening aan de grote klok willen hangen heb je overal.

Bofko zal tevreden zijn. We hebben nu al twee verschillende definities van een goede atheïst. Ben je er ook al achter wat een slechte atheïst zou kunnen zijn ?

Eric de Blois
29-09-14, 19:37
Juichende menigte haalt standbeeld beroemde atheïst neer

Een menigte pro-Europese protestanten...

Het gaat helemaal niet om religie en ook niet over atheïsme. De 'prostestanten' zijn geen religieuzen, maar mensen die 'protesteren' tegen de russische inmenging en halen daartoe russische symbolen neer. Dat heeft niets met religie te maken en alles met landje pik. Je haalt met je suggestieve titel de hele actie uit zijn context. Je zoekt met je gekleurde bril berichten die jouw vertekende wereldbeeld bevestigen. Wie zoals jij goed en vooral selectief zoekt kan alle absurde ideeën en visie's op internet bevestigd zien. Internet is nu eenmaal een verzamelvat van feiten en fictie. Jij denkt fictie hier te kunnen verkopen als feit. Het herhalen van leugens en haantje de voorste spelen bij het openen van topics kan werken bij lezers. Jij tracht hier lezers te hersenspoelen, door hier dominant aanwezig te zijn en dagelijks een nieuw 'feit' wereldkundig te maken, deze schijnwaarheden te versprijden en herhalen in de hoop hier te scoren. Die katholieke verhaaltjes van jouw gaan ontzettend vervelen.

Marsipulami
29-09-14, 20:28
Het gaat helemaal niet om religie en ook niet over atheïsme. De 'prostestanten' zijn geen religieuzen, maar mensen die 'protesteren' tegen de russische inmenging en halen daartoe russische symbolen neer. Dat heeft niets met religie te maken en alles met landje pik. Je haalt met je suggestieve titel de hele actie uit zijn context. Je zoekt met je gekleurde bril berichten die jouw vertekende wereldbeeld bevestigen. Wie zoals jij goed en vooral selectief zoekt kan alle absurde ideeën en visie's op internet bevestigd zien. Internet is nu eenmaal een verzamelvat van feiten en fictie. Jij denkt fictie hier te kunnen verkopen als feit. Het herhalen van leugens en haantje de voorste spelen bij het openen van topics kan werken bij lezers. Jij tracht hier lezers te hersenspoelen, door hier dominant aanwezig te zijn en dagelijks een nieuw 'feit' wereldkundig te maken, deze schijnwaarheden te versprijden en herhalen in de hoop hier te scoren. Die katholieke verhaaltjes van jouw gaan ontzettend vervelen.


Er is geen half woord in de topictitel dat niet klopt. Voor het overige als je een zakdoek nodig hebt om eens goed uit te huilen, mag je het altijd zeggen.

Nederlandertje
29-09-14, 21:13
die bestaan niet . hoe kan je als mens god ontkennen ?

Bestaat god dan?

H.P.Pas
29-09-14, 21:44
Er is geen half woord in de topictitel dat niet klopt. Voor het overige als je een zakdoek nodig hebt om eens goed uit te huilen, mag je het altijd zeggen.

:duim: Vooral nergens op in gaan.
Voor je het weet gaat hetergens over; dat moeten we niet hebben.

Seculair
29-09-14, 21:44
Bofko zal tevreden zijn. We hebben nu al twee verschillende definities van een goede atheïst. Ben je er ook al achter wat een slechte atheïst zou kunnen zijn ?

Een Atheist heeft geen angst voor de hel, en alleen daarom kan deze de vreselijke voorschriften van de helbrengende 'religies' in het juiste perspectief brengen, en daardoor het goede doen. Zie mijn 'discussie met piza...'

Marsipulami
29-09-14, 23:02
:duim: Vooral nergens op in gaan.
Voor je het weet gaat hetergens over; dat moeten we niet hebben.

Dat heb ik van jou geleerd. Bedankt daarvoor! :duim:

Marsipulami
29-09-14, 23:06
Een Atheist heeft geen angst voor de hel, en alleen daarom kan deze de vreselijke voorschriften van de helbrengende 'religies' in het juiste perspectief brengen, en daardoor het goede doen. Zie mijn 'discussie met piza...'

Hmm, ik heb eigenlijk ook geen angst voor de hel... Ben ik nou in jouw ogen een slechte gelovige ?

H.P.Pas
29-09-14, 23:33
Dat heb ik van jou geleerd. Bedankt daarvoor! :duim:

Dat het, kort samengevat, jouw aanpak is, daar zijn we het dus over eens.

Marsipulami
29-09-14, 23:41
Dat het, kort samengevat, jouw aanpak is, daar zijn we het dus over eens.


Jouw reacties bestaan meestal uit half-regelige zinnetjes als reactie op een uitvoerig betoog. Soms een fragment van een Duitstalig gedicht. Je standpunt is meestal wel duidelijk, maar argumenten breng je daarvoor zelden tot nooit bij.

mark61
30-09-14, 00:07
Een goede atheïst is de atheïst die zich inspant om de boodschap van het atheïsme aan de mensheid te verkondigen. Waar het hart van vol is loopt de mond van over, zeg maar.

Je hebt het over papen / tsjeven, alleen heb je een woordje veranderd. Je 'provocaties' zijn de honderdste keer echt niet grappig meer, vooral ook omdat het de eerste keer al niet grappig was.

Je bent dom en vervelend.

mark61
30-09-14, 00:08
Er is geen half woord in de topictitel dat niet klopt.

Typische leugen zonder formeel te liegen. Optiefen.

mark61
30-09-14, 00:09
een uitvoerig betoog

Wat voor uitvoerig betoog heb jij ooit over het onderwerp te berde gebracht? Hoe meer jij typt, hoe onzinniger en zieker het wordt.

Olive Yao
30-09-14, 01:37
.



Juichende menigte haalt standbeeld beroemde atheïst neer

:hihi: Prachtig.

Toch heb ik liever

streetgang haalt 's nachts met kabels en landrover standbeeld beruchte filantroop neer.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/L%C3%A9opold_II_Bruxelles.JPG/448px-L%C3%A9opold_II_Bruxelles.JPG

Marsipulami
30-09-14, 02:28
.


:hihi: Prachtig.

Toch heb ik liever

streetgang haalt 's nachts met kabels en landrover standbeeld beruchte filantroop neer.


Kan ik mij wel in vinden.

Marsipulami
30-09-14, 02:37
Wat voor uitvoerig betoog heb jij ooit over het onderwerp te berde gebracht?

Als je met het onderwerp bedoelt de problematiek Rusland - Oekraïne dan heb je gelijk dat ik daar geen uitvoerige betogen aan gewijd heb. Anders dan de atheïsten op dit forum die te pas en vooral te onpas een mening ventileren over godsdienst heb ikzelf eerder de neiging om mij te onthouden van commentaren op dingen waar ik niets van af weet.

super ick
30-09-14, 07:17
Als je met het onderwerp bedoelt de problematiek Rusland - Oekraïne dan heb je gelijk dat ik daar geen uitvoerige betogen aan gewijd heb. Anders dan de atheïsten op dit forum die te pas en vooral te onpas een mening ventileren over godsdienst heb ikzelf eerder de neiging om mij te onthouden van commentaren op dingen waar ik niets van af weet.

Dat heb ik niet kunnen ontdekken. Nu voor de zoveelste keer haal je hetzelfde domme trucje uit. Ondanks dat je ze hoer links en rechts om de oren hebt gekregen over het onderwerp atheist.

Jij hebt een dik zwaar bord voor je papenkop.

Eric de Blois
30-09-14, 12:51
Er is geen half woord in de topictitel dat niet klopt. Voor het overige als je een zakdoek nodig hebt om eens goed uit te huilen, mag je het altijd zeggen.

De titel boven het verhaal is weliswaar in de letterelijke zin juist maar suggereert iets wat niet juist is, namelijk dat het neerhalen van het standbeeld van Lenin te maken had met het atheïsme. Er had net zo goed kunnen staan: 'Juichende menigte haalt standbeeld beroemde roker neer'. Jij haalt godsdienst er bij terwijl dit geen rol heeft gespeeld bij de volkswoede over de russische inmenging in de oekraïne. Over die inmenging rep jij met geen woord. De keus voor het plaatsen van dit bericht was vanwege dat ene woordje atheïst.

super ick
01-10-14, 10:30
De titel boven het verhaal is weliswaar in de letterelijke zin juist maar suggereert iets wat niet juist is, namelijk dat het neerhalen van het standbeeld van Lenin te maken had met het atheïsme. Er had net zo goed kunnen staan: 'Juichende menigte haalt standbeeld beroemde roker neer'. Jij haalt godsdienst er bij terwijl dit geen rol heeft gespeeld bij de volkswoede over de russische inmenging in de oekraïne. Over die inmenging rep jij met geen woord. De keus voor het plaatsen van dit bericht was vanwege dat ene woordje atheïst.

[mark61moduson]het is een immoreel varken[mark61modusoff]

pizatie
03-10-14, 19:06
[mark61moduson]het is een immoreel varken[mark61modusoff]

ik naam van wat ?

super ick
03-10-14, 20:50
Gewoon een mening.

mark61
03-10-14, 21:50
[mark61moduson]het is een immoreel varken[mark61modusoff]

Dat is het toch? Ik heb daar vooral moeite mee als de persoon in kwestie morele superioriteit claimt, in dit geval op dit forum onveranderlijk op religieuze gronden.

Hij liegt, en weet dat hij liegt. Maar tegelijkertijd gelooft hij er ergens toch stiekem in.

mark61
03-10-14, 21:54
Als je met het onderwerp bedoelt de problematiek Rusland - Oekraïne dan heb je gelijk dat ik daar geen uitvoerige betogen aan gewijd heb. Anders dan de atheïsten op dit forum die te pas en vooral te onpas een mening ventileren over godsdienst heb ikzelf eerder de neiging om mij te onthouden van commentaren op dingen waar ik niets van af weet.

Enig onderwerp. Graag link naar een 'betoog' van jou.

Onthield jij je maar van commentaar op dingen waar je geen verstand van hebt. 'Atheïsme' is zo'n onderwerp waar jij duidelijk blijk van geeft niets van te weten.

Marsipulami
04-10-14, 12:48
Onthield jij je maar van commentaar op dingen waar je geen verstand van hebt. 'Atheïsme' is zo'n onderwerp waar jij duidelijk blijk van geeft niets van te weten.

Als ik jou zelf en andere atheïsten op dit forum mag geloven, dan is atheïsme een ideologie zonder inhoud. Het is echt niet zo moeilijk om een expert te zijn m.b.t. een ideologie zonder inhoud. Als je er niets over weet, dan weet je er toch alles van.

mark61
04-10-14, 13:52
Lul maar een eind weg.

super ick
04-10-14, 16:15
Dat is het toch? Ik heb daar vooral moeite mee als de persoon in kwestie morele superioriteit claimt, in dit geval op dit forum onveranderlijk op religieuze gronden.

Hij liegt, en weet dat hij liegt. Maar tegelijkertijd gelooft hij er ergens toch stiekem in.

Ik ben het in dit geval helemaal met je eens. Hij moet in een spagaat zitten maar blijft die criminele organisatie maar verdedigen. Dat maakt hem medeschuldig aan dat misbruik. Hij is exemplarisch voor de figuren die het jarenlang onder het kleed hebben geveegd.

Nu tracht hij voor de zoveelste keer een discussie op te starten over atheïsme. Niet omdat het ter sprake komt, nee hij gaat gewoon weer een poging wagen, gaat weer op zijn bek en knijpt er weer tussenuit. Tot de volgende herstart over euthanasie, abortus, atheïsme, etc.

Wat ik niet begrijp is dat een geboren westerling nu nog steeds in dat achterhaalde instituut gelooft. Het is te triest voor woorden. Sinterklaas uit Rome weet wat goed is voor de mensheid.

super ick
04-10-14, 16:17
Als ik jou zelf en andere atheïsten op dit forum mag geloven, dan is atheïsme een ideologie zonder inhoud. Het is echt niet zo moeilijk om een expert te zijn m.b.t. een ideologie zonder inhoud. Als je er niets over weet, dan weet je er toch alles van.

Hoe dik is dat bord voor jou kop!!!

Mensen zonder hond, zonder deurbel, zonder korte broek, zonder geloof. En ja als je goed zoekt zijn er altijd wel wat sukkels te vinden die uit ideologische overwegingen geen hond geen korte broek of geen geloof hebben.

Zoals jij niet geloofd in de god van de bananen zo geloof ik niet in jouw god. Niet geloven in de god van de bananen, is dat een ideologie? Doe je dat in vereniging met anderen?

Sukkel.

mark61
04-10-14, 16:24
Als ik jou zelf en andere atheïsten op dit forum mag geloven, dan is atheïsme een ideologie zonder inhoud. Het is echt niet zo moeilijk om een expert te zijn m.b.t. een ideologie zonder inhoud. Als je er niets over weet, dan weet je er toch alles van.

Jij creëert je eigen fantasiewereld en dan moeten wij daarin meegaan. Waarom, in vredesnaam?

Marsipulami
04-10-14, 18:32
Hoe dik is dat bord voor jou kop!!!

Mensen zonder hond, zonder deurbel, zonder korte broek, zonder geloof. En ja als je goed zoekt zijn er altijd wel wat sukkels te vinden die uit ideologische overwegingen geen hond geen korte broek of geen geloof hebben.

Zoals jij niet geloofd in de god van de bananen zo geloof ik niet in jouw god. Niet geloven in de god van de bananen, is dat een ideologie? Doe je dat in vereniging met anderen?

Sukkel.

Is er een verschil tussen "atheïsme is geen ideologie" en "atheïsme is een ideologie zonder inhoud" ?

H.P.Pas
04-10-14, 23:18
Is er een verschil tussen "atheïsme is geen ideologie" en "atheïsme is een ideologie zonder inhoud" ?

Een gat is een plek waar iets niet is. Dus zijn alle gaten hetzelfde.
Of niet ?

Thirty spokes meet at a nave;
Because of the hole we may use the wheel.
Clay is moulded into a vessel;
Because of the hollow we may use the cup.
Walls are built around a hearth
Because of the doors we may use the house.
Thus wealth comes from what is,
But worth from what is not.

Marsipulami
04-10-14, 23:42
Jij creëert je eigen fantasiewereld en dan moeten wij daarin meegaan. Waarom, in vredesnaam?

Als atheïsten in een spiegel kijken, dan moeten ze niet de schuld geven aan gelovigen als dat spiegelbeeld zwaar tegen valt.

Marsipulami
04-10-14, 23:43
Een gat is een plek waar iets niet is. Dus zijn alle gaten hetzelfde.
Of niet ?

Thirty spokes meet at a nave;
Because of the hole we may use the wheel.
Clay is moulded into a vessel;
Because of the hollow we may use the cup.
Walls are built around a hearth
Because of the doors we may use the house.
Thus wealth comes from what is,
But worth from what is not.


Kom eens met een inhoudelijke reactie.

H.P.Pas
04-10-14, 23:47
Kom eens met een inhoudelijke reactie.



Geef eens antwoord
Ik zet altijd op zelfwerkzaamheid bij de lezer. Even denken met het hoofd dus:
Zijn alle gaten hetzelfde ?
Zonee, waar ligt het verschil ?

H.P.Pas
04-10-14, 23:48
Als atheïsten in een spiegel kijken, dan moeten ze niet de schuld geven aan gelovigen als dat spiegelbeeld zwaar tegen valt.

Lachspiegel - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lachspiegel)

Lachspiegels treft men vooral aan op kermissen, in pretparken en doolhoven.

PS
De geciteerde tekst overigens is ongeveer even oud als de weg naar Rome en dus een stuk ouder dan de aldaar gevestigde kerk. Dat hij nog steeds gedrukt en gelezen wordt heeft een goede reden.
Hij behelst een anti-ideologie par excellence. Een ideologie-vrije ruimte; een soort gat dus.

Marsipulami
05-10-14, 00:02
Geef eens antwoord
Ik zet altijd op zelfwerkzaamheid bij de lezer. Even denken met het hoofd dus:
Zijn alle gaten hetzelfde ?
Zonee, waar ligt het verschil ?

Ik verkies een eerlijk rationeel discours boven glibberig en diffuus gedoe. Je kan beginnen met het uitleggen van wat die teksten volgens jou betekenen en wat ze in deze discussie komen doen.

H.P.Pas
05-10-14, 00:08
Ik verkies een eerlijk rationeel discours boven glibberig en diffuus gedoe. Je kan beginnen met het uitleggen van wat die teksten volgens jou betekenen en wat ze in deze discussie komen doen.

Jij mijdt elk rationeel discours als de duivel het wijwater.
En je verkiest uitsluitende spelletjeste spelen waarvan je weet, althans denkt te weten, hoe ze te winnen.

Marsipulami
05-10-14, 00:12
Jij mijdt elk rationeel disours als de duivel het wijwater.
En je verkiest uitsluitende spelletjeste spelen waarvan je weet. althans denkt te weten, hoe ze te winnen.

Zoals gewoonlijk geen inhoudelijk antwoord. Je bekijkt het maar. Ik ga slapen.

H.P.Pas
05-10-14, 00:15
Zoals gewoonlijk geen inhoudelijk antwoord. Je bekijkt het maar. Ik ga slapen.

Welterusten. Kijk je wel uit, dat er geen atheïst onder het bed ligt ?

CONTRA
05-10-14, 01:28
Niet geloven in de god van de bananen, is dat een ideologie? Doe je dat in vereniging met anderen?



atheisten verenigen zich in ieder geval wel. een kleine greep:

Atheïstisch Verbond (http://atheistischverbond.nl/)

de Vrije Gedachte (http://www.devrijegedachte.nl/)

American Atheists (https://atheists.org/)

Atheist Alliance of America (http://atheistallianceamerica.org/)

Atheist Alliance International (http://www.atheistalliance.org/)

The AHS » The National Federation of Atheist, Secularist ... (http://ahsstudents.org.uk/)

Central Valley Alliance of Atheists and Skeptics (http://www.meetup.com/Fresno-cvaas/)

Atheist organizations. BornAtheist.com (http://bornatheist.com/organizaitons.html)

The Atheist Community of Austin (http://www.atheist-community.org/)

Military Association of Atheists & Freethinkers (http://militaryatheists.org/)

Kids Without God (http://www.kidswithoutgod.com/)

Turkish Atheist (http://turkishatheist.net/)

UCLU Atheist, Secularist and Humanist Society (http://groupspaces.com/UCLU-ASH/)

The Freethinker - The voice of atheism since 1881 (http://freethinker.co.uk/)

Agnostic and Atheist Student Association (http://daviswiki.org/Agnostic_and_Atheist_Student_Association)

Atheist Society | TheAtheist.net (http://atheism.quantechsolutions.com.au/atheist-society/)

Appalachian Atheist/Agnostic Association (http://www.carolinassecularassociation.org/2014/03/19/appalachian-atheistagnostic-association-aaaa/)

Atheist, Agnostic and Nonreligious Student Association (http://acronyms.thefreedictionary.com/Atheist,+Agnostic+and+Nonreligious+Student+Associa tion)

Iznogoodh
05-10-14, 16:47
Vrijheid van vereniging en vergadering. Een goede zaak.

Iznogoodh
05-10-14, 16:48
Jij mijdt elk rationeel disours als de duivel het wijwater.
En je verkiest uitsluitende spelletjeste spelen waarvan je weet. althans denkt te weten, hoe ze te winnen.Marsipulami verveelt zich behoorlijk en laaft zich aan reacties. Hij geniet ervan om te trollen.

Iznogoodh
05-10-14, 16:53
Ik ben het in dit geval helemaal met je eens. Hij moet in een spagaat zitten maar blijft die criminele organisatie maar verdedigen. Dat maakt hem medeschuldig aan dat misbruik. Hij is exemplarisch voor de figuren die het jarenlang onder het kleed hebben geveegd.

Nu tracht hij voor de zoveelste keer een discussie op te starten over atheïsme. Niet omdat het ter sprake komt, nee hij gaat gewoon weer een poging wagen, gaat weer op zijn bek en knijpt er weer tussenuit. Tot de volgende herstart over euthanasie, abortus, atheïsme, etc.

Wat ik niet begrijp is dat een geboren westerling nu nog steeds in dat achterhaalde instituut gelooft. Het is te triest voor woorden. Sinterklaas uit Rome weet wat goed is voor de mensheid.Kom eens buurten op freethinker! Daar zie je hoe het gereformeerde spiegelbeeld van Marsipulami aan allen het bord voor zijn kop laat zien. Hij heet Karssenberg en is net als Marsipulami niet meer te redden.

• Forumoverzicht (http://www.freethinker.nl/forum/)

Marsipulami
05-10-14, 22:56
Kom eens buurten op freethinker! Daar zie je hoe het gereformeerde spiegelbeeld van Marsipulami aan allen het bord voor zijn kop laat zien. Hij heet Karssenberg en is net als Marsipulami niet meer te redden.

• Forumoverzicht (http://www.freethinker.nl/forum/)

Tja, veel succes met je sektarisch atheïstisch clubje en doe vooral geen moeite om inhoudelijk te reageren op mensen die er een andere mening dan jezelf op na houden. Het zou je gemoedsrust wel eens in gevaar kunnen brengen.

Bofko
06-10-14, 02:48
Is er een verschil tussen "atheïsme is geen ideologie" en "atheïsme is een ideologie zonder inhoud" ?
Hou eens op met dat achterlijke WOORDSPELLETJE!

Atheisten zijn humanisten.Dus MET ideologische inhoud. Atheisme is zeggen wat je niet bent, humanisme is zeggen wat je WEL bent. Atheisten zijn humanisten......Atheisten zijn ONGELOVIGEN die begaan zijn met wereld en mensheid en NIET met god. DUIDELIJK??? God kan en mag uitstekend voor zichzelf zorgen......


Ik heb vaak de indruk dat bij religies op politiek niveau godsaandacht ten koste van de mensen en de wereld gaat....

Religieuze benaderingen zijn misschien bruikbaar als inspiratie maar volkomen onbruikbaar als oplossing voor huidige wereldproblemen.

super ick
06-10-14, 07:47
Is er een verschil tussen "atheïsme is geen ideologie" en "atheïsme is een ideologie zonder inhoud" ?

Ja. Iets is een ideologie of niet.

Helemaal geen fles is iets anders dan een lege fles.

super ick
06-10-14, 07:58
Ws
atheisten verenigen zich in ieder geval wel. een kleine greep:

Atheïstisch Verbond (http://atheistischverbond.nl/)

de Vrije Gedachte (http://www.devrijegedachte.nl/)

American Atheists (https://atheists.org/)

Atheist Alliance of America (http://atheistallianceamerica.org/)

Atheist Alliance International (http://www.atheistalliance.org/)

The AHS » The National Federation of Atheist, Secularist ... (http://ahsstudents.org.uk/)

Central Valley Alliance of Atheists and Skeptics (http://www.meetup.com/Fresno-cvaas/)

Atheist organizations. BornAtheist.com (http://bornatheist.com/organizaitons.html)

The Atheist Community of Austin (http://www.atheist-community.org/)

Military Association of Atheists & Freethinkers (http://militaryatheists.org/)

Kids Without God (http://www.kidswithoutgod.com/)

Turkish Atheist (http://turkishatheist.net/)

UCLU Atheist, Secularist and Humanist Society (http://groupspaces.com/UCLU-ASH/)

The Freethinker - The voice of atheism since 1881 (http://freethinker.co.uk/)

Agnostic and Atheist Student Association (http://daviswiki.org/Agnostic_and_Atheist_Student_Association)

Atheist Society | TheAtheist.net (http://atheism.quantechsolutions.com.au/atheist-society/)

Appalachian Atheist/Agnostic Association (http://www.carolinassecularassociation.org/2014/03/19/appalachian-atheistagnostic-association-aaaa/)

Atheist, Agnostic and Nonreligious Student Association (http://acronyms.thefreedictionary.com/Atheist,+Agnostic+and+Nonreligious+Student+Associa tion)










Ja, tussen miljarden mensen kun je rare clubjes vinden. Begin een club van niethondenbezitters en je kunt vast leden verwachten. Poep, bijten, overlast.

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 08:03
Ws

Lachen. De naam freethinkers alleen al. Stoer hoor.

Lees het antwoord van Bofko anders even.jij weleens overtuigd door iemand hier of jij weet altijd alles beter, wie denkt jij bent?

super ick
06-10-14, 08:07
jij weleens overtuigd door iemand hier of jij weet altijd alles beter, wie denkt jij bent?

Hoe jij komen aan die quote? Uch.

Marsipulami
06-10-14, 08:08
Hou eens op met dat achterlijke WOORDSPELLETJE!

Atheisten zijn humanisten.Dus MET ideologische inhoud. Atheisme is zeggen wat je niet bent, humanisme is zeggen wat je WEL bent. Atheisten zijn humanisten......Atheisten zijn ONGELOVIGEN die begaan zijn met wereld en mensheid en NIET met god. DUIDELIJK??? God kan en mag uitstekend voor zichzelf zorgen......

Ik merk dat SuperIck deze post van jou wel kan smaken. Blijkbaar is hij het er dan toch mee eens dat atheïsme een ideologie is meer bepaald humanisme.


Religieuze benaderingen zijn misschien bruikbaar als inspiratie maar volkomen onbruikbaar als oplossing voor huidige wereldproblemen

Je doelt waarschijnlijk op de genocides die de vorige eeuw werden gepleegd onder impuls van atheïstische humanisten.

super ick
06-10-14, 08:10
A
Ik merk dat SuperIck deze post van jou wel kan smaken. Blijkbaar is hij het er dan toch mee eens dat atheïsme een ideologie is meer bepaald humanisme.



Je doelt waarschijnlijk op de genocides die de vorige eeuw werden gepleegd onder impuls van atheïstische humanisten.

Jij hebt echt een bord voor je kop. Een duimendik bord.

Marsipulami
06-10-14, 08:16
A

Jij hebt echt een bord voor je kop. Een duimendik bord.

En jij speelt op de persoon in plaats van op de bal, als de boodschap je niet aan staat.

super ick
06-10-14, 08:23
En jij speelt op de persoon in plaats van op de bal, als de boodschap je niet aan staat.

Als argumenten domweg niet opgepikt worden dan ligt dat aan de persoon. Die moet dan niet gaan janken als die er op aangesproken wordt.

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 08:26
Als argumenten domweg niet opgepikt worden dan ligt dat aan de persoon. Die moet dan niet gaan janken als die er op aangesproken wordt.
Sieg Heil!!!

Marsipulami
06-10-14, 08:40
Als argumenten domweg niet opgepikt worden dan ligt dat aan de persoon. Die moet dan niet gaan janken als die er op aangesproken wordt.

Het kan ook zijn dat die "argumenten" niet zoveel voorstelden.

Tomas
06-10-14, 10:18
Tja, de onderdrukking van ons atheisten kan niet duidelijker in beeld gebracht worden: De wereld geeft geen krimp als er een groot atheistisch symbool wordt vernietigd, en gaat helemaal door het lint als de Taliban een Boedabeeldje aan gruzelementen schiet.

super ick
06-10-14, 10:45
Sieg Heil!!!

Ga je domheid elders etaleren. ksssssssst.

super ick
06-10-14, 10:45
Het kan ook zijn dat die "argumenten" niet zoveel voorstelden.

Nee, ze komen niet door het bord heen.

Als ik nu de enige was.......

Is het je nooit opgevallen dat je eigenlijk zelden bijval hebt gekregen in deze discussies? Als je bijbval krijgt is het van relidomoren die ongelovigen haten.

Dat geeft jou niet te denken. Dan heb je dus een bord voor je kop.

Marsipulami
06-10-14, 11:08
Als ik nu de enige was.......

Is het je nooit opgevallen dat je eigenlijk zelden bijval hebt gekregen in deze discussies? Als je bijbval krijgt is het van relidomoren die ongelovigen haten.

Ik zie vooral dat je bijval krijgt van mensen die zichzelf ook atheïst noemen. Het clubje atheïsten op dit forum trekt steevast aan hetzelfde zeel als hun levensbeschouwelijke identiteit in het gedrang komt. De kwaliteit van de argumenten die uitgewisseld worden doet er niet zoveel toe. Like-jes worden onveranderlijk uitgewisseld tussen leden van hetzelfde sektarische clubje.

Ik ben hier de enige die een belangrijke wereldgodsdienst vertegenwoordigt. Dan moet je wel wat tegen de stroom inroeien in vergelijking met de atheïstische kuddedieren op dit forum.

super ick
06-10-14, 12:48
Ik zie vooral dat je bijval krijgt van mensen die zichzelf ook atheïst noemen. Het clubje atheïsten op dit forum trekt steevast aan hetzelfde zeel als hun levensbeschouwelijke identiteit in het gedrang komt. De kwaliteit van de argumenten die uitgewisseld worden doet er niet zoveel toe. Like-jes worden onveranderlijk uitgewisseld tussen leden van hetzelfde sektarische clubje.

Ik ben hier de enige die een belangrijke wereldgodsdienst vertegenwoordigt. Dan moet je wel wat tegen de stroom inroeien in vergelijking met de atheïstische kuddedieren op dit forum.

Jij vertegenwoordigt helemaal niemand.

Wat een pretenties.

CONTRA
06-10-14, 20:09
Ws


Ja, tussen miljarden mensen kun je rare clubjes vinden. Begin een club van niethondenbezitters en je kunt vast leden verwachten. Poep, bijten, overlast.

"Atheism is about much more than not believing in a god." geschreven door de atheist dale mcgowan uit het boek 'Atheism for Dummies'

super ick
07-10-14, 08:06
"Atheism is about much more than not believing in a god." geschreven door de atheist dale mcgowan uit het boek 'Atheism for Dummies'

aha, dat is dus de waarheid?

CONTRA
07-10-14, 15:10
aha, dat is dus de waarheid?

moet ik het echt voorkauwen of speel je dom?

super ick
07-10-14, 16:04
moet ik het echt voorkauwen of speel je dom?

Nee, jij komt met een boekje en dan is dat ook direct zo. Alles wat er in dat boekje staat is waar en klopt. Niemand mag het daar mee oneens zijn. Zo geredeneerd kan ik ook een link naar Mein Kampf neerplempen waar vervolgens ook iedereen het dan mee eens moet zijn.

CONTRA
07-10-14, 18:54
Nee, jij komt met een boekje en dan is dat ook direct zo. Alles wat er in dat boekje staat is waar en klopt. Niemand mag het daar mee oneens zijn. Zo geredeneerd kan ik ook een link naar Mein Kampf neerplempen waar vervolgens ook iedereen het dan mee eens moet zijn.

rustig maar. ik laat je slechts een andere mening zien over atheisme. een mening die uitgedragen wordt door een atheist. een mening die verspreidt wordt door een populaire boekenreeks. tevens blyken er tientallen atheistische verenigingen groeperingen en organisaties te bestaan. dit betekent dus dat voor menig atheist het atheisme meer behelst dan enkel maar ongeloof in god.

er zyn een paar opties:

1. deze mensen alsook marsipulami hebben ongelyk want super ick weet het het beter. atheisme is ongeloof in god. meer niet.
2. super ick heeft ongelyk. atheisme zegt meer dan alleen ongeloof in god.
3. iedereen heeft gelyk. aan atheisme kan je meer inhoud en meer interpretatie toekennen dan enkel maar ongeloof in god maar het kan ook enkel ongeloof in god betekenen.

keuze 3 lykt me de meest voor de handliggende optie. atheisten komen immers in alle soorten en maten voor. van religieuzen tot antireligieuzen. van nihilisten tot idealisten. van misantropen tot wereldverbeteraars. elk heeft een eigen interpretatie van het atheisme.

Bofko
07-10-14, 23:52
"Atheism is about much more than not believing in a god." geschreven door de atheist dale mcgowan uit het boek 'Atheism for Dummies'
Thanks !

Dale McGowan: 20 Things I Learned About Atheism While Explaining it to Dummies - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=DV_6ZIkCTZM)