PDA

Bekijk Volledige Versie : Sterke commentaar problematiek radicalisering moslimjongeren



Marsipulami
30-09-14, 02:15
http://deredactie.be/permalink/2.35870?video=1.2105103

pizatie
30-09-14, 15:24
de beste oplossing om dit tegen te houden is de koran te verbieden . of de koran aan te passen .maar veel durven dit niet te zeggen . want je kan liegen of hoog of om laag springen de koran staat vol jihad verzen.

super ick
30-09-14, 15:48
de beste oplossing om dit tegen te houden is de koran te verbieden . of de koran aan te passen .maar veel durven dit niet te zeggen . want je kan liegen of hoog of om laag springen de koran staat vol jihad verzen.

Maar ook verzen die oproepen tot verdraagzaamheid en vergeving. Lezen die Jihadi's die niet?

Voor mij heb je wel gelijk mbt die verzen en de autochtone knuffelaars die hier beweren dat het geen goede moslims zijn of dat het niet des islams is.
Volgens mij hakte Mohammed er ook precies zo op los en nog wel op grote schaal. Moslims bewieroken die daden maar nu we er ineens met onze neus bovenop staan vinden we het ineens allemaal gruwelijk en hoort het niet bij de islam.
Dit is een kant van de islam. Je vindt het terug in de Koran. Vinden wij misschien niet even leuk maar daar heeft Allah volgens mij helemaal geen boodschap aan.

pizatie
30-09-14, 22:06
Maar ook verzen die oproepen tot verdraagzaamheid en vergeving. Lezen die Jihadi's die niet?

Voor mij heb je wel gelijk mbt die verzen en de autochtone knuffelaars die hier beweren dat het geen goede moslims zijn of dat het niet des islams is.
Volgens mij hakte Mohammed er ook precies zo op los en nog wel op grote schaal. Moslims bewieroken die daden maar nu we er ineens met onze neus bovenop staan vinden we het ineens allemaal gruwelijk en hoort het niet bij de islam.
Dit is een kant van de islam. Je vindt het terug in de Koran. Vinden wij misschien niet even leuk maar daar heeft Allah volgens mij helemaal geen boodschap aan.

het mag niet gezegt worden.

super ick
01-10-14, 07:49
het mag niet gezegt worden.

Ik zeg het nu.

De knuffelaars willen het niet horen omdat het voor hen onverdedigbaar is. Dan doel ik op de niet moslims de overal komen vertellen wat wel bij islam hoort en wat niet en hoe een moslim zich hoort te gedragen. Uiteraard past dat beeld altijd perfect in het beeld dat zij er van gemaakt hebben.

Dit staat (ook) geschreven. Het hoort erbij. Mohammed deed het ook en nog wel op veel grotere schaal. Stelletje hypocrieten.

Isch
01-10-14, 14:39
Jullie snappen werkelijk niks van de islam :jammer:

super ick
01-10-14, 15:09
Jullie snappen werkelijk niks van de islam :jammer:

Dat er meerdere kanten aan zitten en zeker ook een donkere kant, die van oorlog en onthoofdingen. Die kant willen wij liever niet zien. Die proberen we weg te moffelen. Islam is vrede zeggen de dhimmies dan. Nou de profeet heeft anders een voorbeeld gegeven door heel wat wrede oorlogen te voeren.

pizatie
01-10-14, 15:49
Dat er meerdere kanten aan zitten en zeker ook een donkere kant, die van oorlog en onthoofdingen. Die kant willen wij liever niet zien. Die proberen we weg te moffelen. Islam is vrede zeggen de dhimmies dan. Nou de profeet heeft anders een voorbeeld gegeven door heel wat wrede oorlogen te voeren.

terwijl nederland aan het Islamiseren is. wat ik heel goed vind . maar wat doen we als de meerderheid of de helft moslim is. dat is de vraag ?

want wij zijn dominant . we hoeven maar 15% te zijn en het is al...........uhummmm

super ick
01-10-14, 16:49
terwijl nederland aan het Islamiseren is. wat ik heel goed vind . maar wat doen we als de meerderheid of de helft moslim is. dat is de vraag ?

want wij zijn dominant . we hoeven maar 15% te zijn en het is al...........uhummmm

Ik stel voor, omdat je het zelf al aangeeft, dat we de moslims deporteren naar moslimlanden als ze de boel hier over dreigen te gaan nemen. Er zijn namelijk geen goede voorbeelden van landen onder moslimbestuur.

Nederlandertje
02-10-14, 09:12
terwijl nederland aan het Islamiseren is. wat ik heel goed vind . maar wat doen we als de meerderheid of de helft moslim is. dat is de vraag ?

want wij zijn dominant . we hoeven maar 15% te zijn en het is al...........uhummmm

Watcdan met die 15% wat wil je daar mee doen?

vitalis
02-10-14, 09:31
terwijl nederland aan het Islamiseren is. wat ik heel goed vind . maar wat doen we als de meerderheid of de helft moslim is. dat is de vraag ?

want wij zijn dominant . we hoeven maar 15% te zijn en het is al...........uhummmm

Ja, met 15% moslims is er al een hoop trammelant. En hoe hoger het percentage, hoe meer ellende.

super ick
02-10-14, 10:07
Ja, met 15% moslims is er al een hoop trammelant. En hoe hoger het percentage, hoe meer ellende.

Een percentage van dat percentage radicaliseert weer een ander percentage van dat percentage verpest halve wijken. Gelukkig is er ook een percentage normale burgers.

Percentages is een nietszeggend begrip. 20 jongeren kunnen een halve wijk verknallen. Hoe groot is dat percentage op de miljoen? Je moet er maar net middenin zitten.

mark61
02-10-14, 12:01
want wij zijn dominant . we hoeven maar 15% te zijn en het is al...........uhummmm

Moslims vormen maximaal 5% van de Nederlandse bevolking. En dat is dan nog nominaal; in feite is het gebaseerd op de aanname dat alle immigranten uit (overwegend) islamitische landen ook moslim zijn, evenals hun nakomelingen.

Hoe kom je op 15%? Verdere immigratie, massale bekering, of een bevolkingsexplosie? Geen van drieën lijkt erg waarschijnlijk.

Dominant? In welk opzicht?

mark61
02-10-14, 12:02
Magoed, Mars had dus een link naar een programma gegeven. Niemand die erop reageert :zozo:

Die al-De'emeh lijkt me inderdaad heel wijs.

Umarvlie
02-10-14, 12:07
Hoe kom je op 15%? Verdere immigratie, massale bekering, of een bevolkingsexplosie? Geen van drieën lijkt erg waarschijnlijk.

Wilders waarschuwt hier al heel lang voor .. Islamitsche tsunamie, het gebeurd voordat je het doorhebt.

mark61
02-10-14, 12:49
Wilders waarschuwt hier al heel lang voor .. Islamitsche tsunamie, het gebeurd voordat je het doorhebt.

De fundi's zeggen het hem na. Of hij hen.

Voor wie nog bewijs nodig had dat ze van hetzelfde laken een pak zijn.

Eric de Blois
02-10-14, 13:58
Magoed, Mars had dus een link naar een programma gegeven. Niemand die erop reageert:zozo:



Dan mag je toch in elk geval verwachten dat mars zelf dan als eerste met een commentaar op die door hem geplaatste link komt.

mark61
02-10-14, 14:31
Dan mag je toch in elk geval verwachten dat mars zelf dan als eerste met een commentaar op die door hem geplaatste link komt.

Dat staat in de topictitel.

pizatie
02-10-14, 19:38
Moslims vormen maximaal 5% van de Nederlandse bevolking. En dat is dan nog nominaal; in feite is het gebaseerd op de aanname dat alle immigranten uit (overwegend) islamitische landen ook moslim zijn, evenals hun nakomelingen.

Hoe kom je op 15%? Verdere immigratie, massale bekering, of een bevolkingsexplosie? Geen van drieën lijkt erg waarschijnlijk.

Dominant? In welk opzicht?

stel dat we aan de 15% komen. dan moeten er toch dingen veranderen. winkel voorbeeld. dat de kwart van de winkels aangepast worden op kleding voor moslims. dat er meer slagers komen. en dan supermarkten standaard halal vlees gaan verkopen.dat elke moslim op islamitische feestdagen vrij dient te krijgen.


dit soort dingen allemaal. daar kan je niet om heen .ik vind dat je ook nu al vast moet na denken hoe je dat allemaal gaat regelen.

als ik voorbeeld thuis zit en opeens vlees nodig heb. wil ik gewoon naar de supermarkt om de hoek.50 meter in plaats de auto te pakken en parkeergeld te betalen enzooo


wat ik ook echt slecht vind is. dat er geen islamitische zenders zijn. daar kijk ik echt van op . en nee niet alleen op zondag en dan voor een uurtje. gewoon 1 a 2 zenders waarvan 1 gewoon de hele dag gaat over de islam en de koran.

Marsipulami
02-10-14, 19:59
stel dat we aan de 15% komen. dan moeten er toch dingen veranderen. winkel voorbeeld. dat de kwart van de winkels aangepast worden op kleding voor moslims. dat er meer slagers komen. en dan supermarkten standaard halal vlees gaan verkopen.dat elke moslim op islamitische feestdagen vrij dient te krijgen.


dit soort dingen allemaal. daar kan je niet om heen .ik vind dat je ook nu al vast moet na denken hoe je dat allemaal gaat regelen.

als ik voorbeeld thuis zit en opeens vlees nodig heb. wil ik gewoon naar de supermarkt om de hoek.50 meter in plaats de auto te pakken en parkeergeld te betalen enzooo


wat ik ook echt slecht vind is. dat er geen islamitische zenders zijn. daar kijk ik echt van op . en nee niet alleen op zondag en dan voor een uurtje. gewoon 1 a 2 zenders waarvan 1 gewoon de hele dag gaat over de islam en de koran.

Helemaal mee eens. Zo zit democratie nu eenmaal in elkaar.

pizatie
02-10-14, 20:33
Helemaal mee eens. Zo zit democratie nu eenmaal in elkaar.ja toch niks geks gevraagt ?

super ick
02-10-14, 21:09
ja toch niks geks gevraagt ?

Koekje bij?

pizatie
02-10-14, 21:15
Koekje bij?

nee doe maar tijger nootjes met koude Red bull .

Karin.N
02-10-14, 22:13
nee doe maar tijger nootjes met koude Red bull .

Is die red bull wel islamitisch verantwoord ?

Wat je nog bent vergeten in je eisenpakket is de komst van een sharia politie die erop toeziet dat iedere moslim ook werkelijk volgens de islamitische regeltjes leeft :student:

Want die wil ik je als rechtgeaarde democraat niet ontzeggen :engel:

(dus ik zou maar gauw wat aan je taalgebruik, gedrag en avatar gaan doen :gsm:

mark61
02-10-14, 23:44
stel dat we aan de 15% komen.

wat ik ook echt slecht vind is. dat er geen islamitische zenders zijn. daar kijk ik echt van op . en nee niet alleen op zondag en dan voor een uurtje. gewoon 1 a 2 zenders waarvan 1 gewoon de hele dag gaat over de islam en de koran.

Nee, dat gaat nooit gebeuren.

Begin winkels te openen. Das geen overheidstaak. Waarom ben je zo'n inhaal dat je voor 15% van de bevolking 25% van de winkels opeist? :haha:

Je kan zo een islamitische omroep oprichten: Aan welke eisen moet een omroepvereniging voldoen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/vraag-en-antwoord/aan-welke-eisen-moet-een-omroepvereniging-voldoen.html). Alleen zijn Nederlandse moslims ontstellend goed in klagen, maar te lam ook iets te doen. Ik geloof dat een Turk wel es van plan was een omroep op te richten, daar kwam in ieder geval niets van terecht. Dus ga je gang. 150.000 man die een tientje betalen.

Award voor de gestoordste prikker van 2014.

Nederlandertje
03-10-14, 03:05
Nee, dat gaat nooit gebeuren.

Begin winkels te openen. Das geen overheidstaak. Waarom ben je zo'n inhaal dat je voor 15% van de bevolking 25% van de winkels opeist? :haha:

Je kan zo een islamitische omroep oprichten: Aan welke eisen moet een omroepvereniging voldoen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/vraag-en-antwoord/aan-welke-eisen-moet-een-omroepvereniging-voldoen.html). Alleen zijn Nederlandse moslims ontstellend goed in klagen, maar te lam ook iets te doen. Ik geloof dat een Turk wel es van plan was een omroep op te richten, daar kwam in ieder geval niets van terecht. Dus ga je gang. 150.000 man die een tientje betalen.

Award voor de gestoordste prikker van 2014.

Is dit nog steeds zo? Ze zijn laatst begonnen met omroeppartijen samen te voegen omdat er juist te veel waren.

Nederlandertje
03-10-14, 03:07
Is die red bull wel islamitisch verantwoord ?

Wat je nog bent vergeten in je eisenpakket is de komst van een sharia politie die erop toeziet dat iedere moslim ook werkelijk volgens de islamitische regeltjes leeft :student:

Want die wil ik je als rechtgeaarde democraat niet ontzeggen :engel:

(dus ik zou maar gauw wat aan je taalgebruik, gedrag en avatar gaan doen :gsm:

Maar wat kan die sharia politie dan tegen mij doen want ik ben geen moslim dus hoef dan niet volgens die regeltjes te leven.

geïntegreerde berberleeuw
03-10-14, 03:14
Maar wat kan die sharia politie dan tegen mij doen want ik ben geen moslim dus hoef dan niet volgens die regeltjes te leven.
alleen islam gaat jou redden vam helle vuur vriend. Allah zeggen gaat niet dood als k4 want dan jij gaat eeuwig in hel leven. hel vuur is 70 keer heter dan aardse vuur. wel eens verbrand aan lucifers of oven doe maar rekensom maal 70

Nederlandertje
03-10-14, 03:33
alleen islam gaat jou redden vam helle vuur vriend. Allah zeggen gaat niet dood als k4 want dan jij gaat eeuwig in hel leven. hel vuur is 70 keer heter dan aardse vuur. wel eens verbrand aan lucifers of oven doe maar rekensom maal 70

Ik geloof niet in dingen als de hemel, de hel, de duivel en god. Dus geloof ook niet en vuur in de hel

geïntegreerde berberleeuw
03-10-14, 03:42
Ik geloof niet in dingen als de hemel, de hel, de duivel en god. Dus geloof ook niet en vuur in de hel
2 miljard mensen gelukkig wel en elke jaar komen nog 750 duizend nieuwe moslims erbij. ik heb jou iig gewaarschauwd.

Nederlandertje
03-10-14, 03:57
2 miljard mensen gelukkig wel en elke jaar komen nog 750 duizend nieuwe moslims erbij. ik heb jou iig gewaarschauwd.

Heel fijn voor de 2 miljard mensen. Hoop dat ze er gelukkig mee zijn.

Eric de Blois
03-10-14, 10:33
Ik geloof niet in dingen als de hemel, de hel, de duivel en god. Dus geloof ook niet en vuur in de hel

2 miljard mensen gelukkig wel en elke jaar komen nog 750 duizend nieuwe moslims erbij. ik heb jou iig gewaarschauwd.

Mensen creëren zelf de hel of de hemel op aarde.

Iznogoodh
03-10-14, 10:38
2 miljard mensen gelukkig wel en elke jaar komen nog 750 duizend nieuwe moslims erbij. ik heb jou iig gewaarschauwd.En we hebben er smakelijk om gelachen, oh aanbidder van afgoden.

Iznogoodh
03-10-14, 10:42
Jullie snappen werkelijk niks van de islam :jammer:De IS in Syrie en Irak misschien wel?

Eric de Blois
03-10-14, 10:44
En we hebben er smakelijk om gelachen, oh aanbidder van afgoden.

Jij kunt beter Iznogoodh. Dit is onder jouw niveau.

Iznogoodh
03-10-14, 10:46
Jij kunt beter Iznogoodh. Dit is onder jouw niveau.Ik had er natuurlijk ook serieus op in kunnen gaan, maar wat had dat opgeleverd? Wie zulke teksten plaatst als de berberleeuw is niet meer voor rede vatbaar. Met fanaten kun je niet praten en dat rijmt.

Karin.N
03-10-14, 14:08
Maar wat kan die sharia politie dan tegen mij doen want ik ben geen moslim dus hoef dan niet volgens die regeltjes te leven.

Jij leeft in Brazilië dus heb jij op dit moment niets met Nederland te maken :ego:

Karin.N
03-10-14, 14:09
Ja, met 15% moslims is er al een hoop trammelant. En hoe hoger het percentage, hoe meer ellende.

Ik heb die ervaring juist met SGPers, hoe meer grefo's hoe meer gezeik :ego:

super ick
03-10-14, 15:28
Ik heb die ervaring juist met SGPers, hoe meer grefo's hoe meer gezeik :ego:

Inderdaad. Als gelovigen het voor het zeggen krijgen willen ze iedereen laten leven zoals hen goeddunkt.

pizatie
03-10-14, 16:41
Inderdaad. Als gelovigen het voor het zeggen krijgen willen ze iedereen laten leven zoals hen goeddunkt.

de wereld is van god. dus

super ick
03-10-14, 17:41
de wereld is van god. dus

Ja ik weet dan moslims horen te streven naar wereldheerschappij. Jij loopt nog wel een paar keer in je leven keihard met je kop tegen de muur.

Bofko
03-10-14, 18:31
de wereld is van god. dus
En God heeft misschien de mensen wel het rentmeesterschap over de aarde gegeven.....

Gelovigen kennen vaak hun God niet eens . Als je iets van menselijke psychologie weet dan weet je dat hun beeld van God een soort projectie van hun eigen wereldbeeld is.

God kan uitstekend voor zichzelf zorgen... dus waarom was de moslimwereld zo kwaad over die cartoons.... Ze riepen massaal dat de islam beledigd werd . Gezwam.... de moslims voelden ZICHZELF beledigd. Da's totaal iets anders, want God is namelijk niet beledigbaar. Als je echt denkt dat God beledigd zou zijn dan zou je glimlachend kunnen achterover leunen in het besef dat God die beledigers flink zou straffen on judgment-day. Hoofdschuddend kijk ik naar gelovigen die menen God 'een handje te moeten helpen'. God als zwakke broeder.....

God is niet probleem . Maar het godsbeeld van vele gelovigen is dat wel....

Al Brahiri
03-10-14, 19:35
Heeft die ene blonde politicus dan toch gelijk? Is Nederland aan het Islamiseren?

super ick
03-10-14, 20:44
Heeft die ene blonde politicus dan toch gelijk? Is Nederland aan het Islamiseren?

Welnee. Ik zie ze vrouwen nasissen en bier zuipen. Het loopt wel los.

vitalis
03-10-14, 20:51
Ik heb die ervaring juist met SGPers, hoe meer grefo's hoe meer gezeik :ego:

SGP-ers daar heb je geen last van. Ik kan het weten want ik kan altijd bij ze terecht, hoewel ze weten dat ik ze ontgroeid ben.

pizatie
04-10-14, 00:12
Ja ik weet dan moslims horen te streven naar wereldheerschappij. Jij loopt nog wel een paar keer in je leven keihard met je kop tegen de muur.
dat hoopt elke gelovig. dus doe niet of alleen de moslims dat hebben. christenen zien het liefst ook het christendom door heel de wereld. en de joden weer het jodendom.....


wat god wilt kan je niet tegen houden . jij bent een mens

super ick
04-10-14, 08:30
dat hoopt elke gelovig. dus doe niet of alleen de moslims dat hebben. christenen zien het liefst ook het christendom door heel de wereld. en de joden weer het jodendom.....


wat god wilt kan je niet tegen houden . jij bent een mens

Welnee, god heeft jou hersens gegeven als je het wilt passen binnen het godsbeeld. Dat kan maar 1 reden hebben. Dat je ze gebruikt. Alleen dogma's opdreunen, daarvoor heb je die grijze massa niet gekregen.

Eric de Blois
05-10-14, 11:53
wat god wilt kan je niet tegen houden.

Oh, geloof jij echt dat 'god niet is tegen te houden'? Waarom menen fantieke gelovigen dan naar wapens te moeten grijpen? Als god werkelijk niet is tegen te houden, zoals jij hier zit te beweren, zijn wapens overbodig. Wie wapens hanteert zogenaamd om de vijanden van god op te ruimen, vindt juist dat god een zwakkeling is. Het gebruik van wapens toont juist een gebrek aan repect voor de macht van god aan. Die zogenaamde fundamentalisten die ook nog wapens gebruiken tegen ongelovigen, geloven zelf niet echt in de macht en het bestaan van god of allah. De jihadstrijders geloven niet eens in hun eigen god, maar willen gewoon met geweld naar de macht grijpen teneinde een dictatuur te kunnen invoeren.

Karin.N
05-10-14, 12:27
dat hoopt elke gelovig. dus doe niet of alleen de moslims dat hebben. christenen zien het liefst ook het christendom door heel de wereld. en de joden weer het jodendom.....


wat god wilt kan je niet tegen houden . jij bent een mens

Jij maakt je anders aardig druk, bang dat je god het niet allemaal alleen af kan:boogjes:

Karin.N
05-10-14, 12:28
SGP-ers daar heb je geen last van. Ik kan het weten want ik kan altijd bij ze terecht, hoewel ze weten dat ik ze ontgroeid ben.

Ik heb gewoond in een dorp met vooral SGP ers, heb hele andere ervaringen met sgpers :)

mark61
05-10-14, 17:15
dat hoopt elke gelovig.

Nee.

Voor jou ongetwijfeld nieuws en onvoorstelbaar, maar de aanhangers van verreweg de meeste godsdiensten op aarde hebben geen enkele ambitie zieltjes te winnen of de macht te grijpen. C en I zijn de uitzondering. Die ambitie heeft ze vast zo groot gemaakt.

Wat maakt jouw god overigens superieur aan de duizenden andere goden die er zijn, dan wel aanbeden worden?

Je bent atheïst, maar je maakt een uitzondering voor één van die goden :slaap: