PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël boos over Zweeds voornemen Palestina te erkennen



Eric de Blois
05-10-14, 12:31
Israël boos over Zweeds voornemen Palestina te erkennen


Bron : Trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3762240/2014/10/05/Israel-boos-over-Zweeds-voornemen-Palestina-te-erkennen.dhtml) - door : de redactie - 05 oktober 2014

http://static0.trouw.nl/static/photo/2014/11/13/12/20141005020630/media_xl_2527182.jpg
© afp. De Zweedse minister-president Stefan Löfven.

Israël roept de Zweedse ambassadeur op het matje vanwege de voorgenomen erkenning van Palestina als staat in Zweden. Dat heeft de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman gezegd, meldt de krant Jerusalem Post (http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Liberman-slams-Swedish-prime-minister-for-vowing-to-recognize-Palestine-378029).

De nieuwe Zweedse premier Stefan Löfven zei vrijdag op zijn eerste werkdag dat Zweden binnenkort Palestina wil erkennen. 'Het conflict tussen tussen Israël en Palestina kan alleen worden opgelost met een tweestatenoplossing, onderhandeld in overeenstemming met het internationale recht', aldus Löfven tijdens zijn inauguratietoespraak in het parlement. 'Een tweestatenoplossing vraagt om wederzijdse erkenning en de wil om vreedzaam samen te leven. Daarom zal Zweden de staat Palestina erkennen.'

Lieberman schrijft in een verklaring dat Löfven zich beter bezig kan houden met belangrijkere zaken in het Midden-Oosten, zoals dagelijkse massamoorden in Syrië, Irak en andere landen in de regio.

Löfven moet volgens Lieberman ook leren begrijpen dat verklaringen en stappen van 'bronnen van buitenaf' de onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen niet vervangen en dat de partijen daardoor niet dichter bij elkaar komen. Hij vindt het jammer dat Löfven 'overhaaste' uitspraken heeft gedaan over een Palestijnse staat zonder de moeite te doen om het conflict tussen de twee partijen te begrijpen.

Soevereine staat
Als Zweden Palestina inderdaad erkent, dan wordt Zweden de eerste grote West-Europese mogendheid die dat doet. De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties bekrachtigde in 2012 dat Palestina een soevereine staat is. De Europese Unie en de meeste Europese landen inclusief Nederland hebben dat nog niet gedaan.

.

Eric de Blois
05-10-14, 12:40
Israël roept de Zweedse ambassadeur op het matje vanwege de voorgenomen erkenning van Palestina als staat in Zweden.

Israël houdt de palestijnen achter een muur, maar wil gelijkertijd de gebieden achter die muur niet als staat erkennen. Zweden heeft als eerste land in de EU terecht de palenstijnse staat erkend. Dat Nederland dit nog niet gedaan heeft is ronduit beschamend. De meeste landen in Zuid-Amerika hadden de palestijnse staat ook al erkend. Waarom wil Nederland dit niet? Omdat Nederland als het er op aan komt gewoon laf is. Wat een schaamteloze arrogantie van Israël om de zweedse ambassadeur hiervoor op het matje te roepen. Die zou als reactie daarop per direct moeten vertrekken uit Israël. Waar bemoeit Israël zich mee! Landen mogen zelf bepalen of staten erkend worden of niet. De palestijnen hebben naar mijn mening het volste recht op een eigen staat. Wat een brutaal rotvolk zeg daar in Israël! We moeten Israël eens flink de les gaan lezen. Ik ben tegen geweld van beide kanten, maar Israël heeft de laatste tijd duidelijk krediet verspeeld. We moeten Israël gewoon laten barsten, ze trekken zich van niemand iets aan, dus zoeken ze het maar zelf uit daar. Vriendschap is mooi, maar het heeft wel grenzen. Israël heeft de laatste tijd de grenzen letterlijk en figuurlijk zwaar overschreden. Dat moet wat mij betreft consequenties hebben voor onze betrekkingen met dat land. Je verdedigen tegen aanvallen is goed, een heel volk terroriseren is ronduit misdadig.

pizatie
05-10-14, 15:14
iedere mens met een hart is tegen Israel . we moeten allemaal opstaan om palestina te erkennen .


heel Nederland .

Eric de Blois
05-10-14, 15:42
iedere mens met een hart is tegen Israel . we moeten allemaal opstaan om palestina te erkennen .

heel Nederland .
Ik weet niet precies wat je nu bedoeld te zeggen met dat 'iedere mens met een hart tegen Israël is'. Persoonlijk ben ik tegen het 'handelen' van Israël maar niet tegen het 'bestaan' van de staat Israël. Dat is een groot verschil. Ben jij tegen het 'handelen' van Israël of ook tegen het 'bestaan' van de staat Israël? Ik vind dat beide volken recht hebben op een eigen staat. Ik ben tegen het geweld van Israël én dat van de Palestijnen. Ik vind dat beide staten zich tegen geweld mogen 'verdedigen'. Onder 'verdedigen' versta ik niet: een autobus opblazen; een heel volk bombarderen als vergelding voor drie vermoorde tieners; raketten lanceren op burgerdoelen; land bezetten en de daarop staande huizen slopen; enz.

Verder vind ik dat Israël moet stoppen met de bezette gebieden te verdelen in kleine enclaves en steeds meer gebieden te annexeren. Palestina moet fysiek één land gaan vormen, waarover éénzeidig door de palestijnse autoriteit een staat mag worden uitgeroepen. Of Israël die staat niet of wel erkend is niet relevant. De palestijnen hebben recht op een eigen staat en moeten daartoe politiek gesteund worden door de internationale gemeenschap.

pizatie
05-10-14, 15:50
ik ben tegen alles wat met Israel te maken heeft,


ze hebben laast 3000 vrouwen en kinderen vermoord . en dan vraag jij mij wat ik van die beesten moet vinden ?

Eric de Blois
05-10-14, 16:01
ik ben tegen alles wat met Israel te maken heeft,


ze hebben laast 3000 vrouwen en kinderen vermoord . en dan vraag jij mij wat ik van die beesten moet vinden ?

Ik vroeg je of je tegen het israëlische handelen bent, of tegen de israëlische staat.

Uit je antwoord maak ik op dat je tégen de staat Israël bent. Is dat zo, ja of nee.

Als je tégen de staat Israël bent, wat zou er volgens jou dan moeten gebeuren met Israël? Moeten er dan misschien wat mensen dood in Israël, en zo ja hoeveel dan? Of moet de staat Israël dan worden opgeheven of zoiets? Wat is je idee, want een idee heb je vast wel. Wil je vergelding? En waar eindigt dat? Wanneer ben je tevreden?

Karin.N
05-10-14, 16:52
Je moet het onze brugpieper niet al te moeilijk maken, dit gaat ie allemaal niet snappen hoor :)

Iznogoodh
05-10-14, 16:59
Ik vrees dat pizatie geen brugpieper is maar een volwassene die het spoor allang kwijt is. Hij heeft ook forums.marokko.nl een zeer lange tijd geterroriseerd.

pizatie
05-10-14, 17:22
Ik vroeg je of je tegen het israëlische handelen bent, of tegen de israëlische staat.

Uit je antwoord maak ik op dat je tégen de staat Israël bent. Is dat zo, ja of nee.

Als je tégen de staat Israël bent, wat zou er volgens jou dan moeten gebeuren met Israël? Moeten er dan misschien wat mensen dood in Israël, en zo ja hoeveel dan? Of moet de staat Israël dan worden opgeheven of zoiets? Wat is je idee, want een idee heb je vast wel. Wil je vergelding? En waar eindigt dat? Wanneer ben je tevreden?

ik ben tegen de staat Israel. er moet een palestijnse staat komen. van mij mogen er ook Joden wonen geen probleem.

wel moeten zionisten opgepakt worden en berecht worden in den haag .

Eric de Blois
05-10-14, 18:50
ik ben tegen de staat Israel. er moet een palestijnse staat komen. van mij mogen er ook Joden wonen geen probleem.

wel moeten zionisten opgepakt worden en berecht worden in den haag .

"ik ben tegen de staat Israel. er moet een palestijnse staat komen."

Ja, dat was mij ook duidelijk. Jij vindt dus dat de staat Isaël moet worden opgeheven en op dat grondgebied plus natuurlijk de gazastrook, de palestijnse staat moet worden gevestigd. Ik zie niet in hoe je dat geweldloos kunt realiseren...

"Van mij mogen er ook Joden wonen geen probleem."

Nou ja 'ook', het zijn er binnen Israël nog altijd bijna zes miljoen die daar wonen, tussen de bijna anderhalf miljoen daar wonende moslims.

"wel moeten zionisten opgepakt worden en berecht worden in den haag."

En hoe luidt de aanklacht dan? Het 'nastreven van de joodse staat'? Is dat het 'misdrijf' waarvoor jij ze zou willen aanklagen? Palestijnen streven ook een eigen staat na: de palestijnse staat. Waarom mogen palestijnen dit wél nastreven en is dat voor de joden kennelijk verboden?

Kijk als jij het zou hebben over begane misdaden tegen beide volken en niet specifiek over zionisme, zou de gedachte redelijk zijn. Misdaden worden niet alleen door israëliers begaan, maar ook door de palestijnen. Te denken valt aan de aanslagen op bussen, waarbij onschuldige burgers de dood hebben gevonden. Moeten de daders van dit soort ernstige misdaden ook berecht worden in den Haag, indien ze nog zouden leven? Of wil jij alleen israëliers voor het internationaal strafhof dagen?

pizatie
05-10-14, 19:38
"ik ben tegen de staat Israel. er moet een palestijnse staat komen."

Ja, dat was mij ook duidelijk. Jij vindt dus dat de staat Isaël moet worden opgeheven en op dat grondgebied plus natuurlijk de gazastrook, de palestijnse staat moet worden gevestigd. Ik zie niet in hoe je dat geweldloos kunt realiseren...

"Van mij mogen er ook Joden wonen geen probleem."

Nou ja 'ook', het zijn er binnen Israël nog altijd bijna zes miljoen die daar wonen, tussen de bijna anderhalf miljoen daar wonende moslims.

"wel moeten zionisten opgepakt worden en berecht worden in den haag."

En hoe luidt de aanklacht dan? Het 'nastreven van de joodse staat'? Is dat het 'misdrijf' waarvoor jij ze zou willen aanklagen? Palestijnen streven ook een eigen staat na: de palestijnse staat. Waarom mogen palestijnen dit wél nastreven en is dat voor de joden kennelijk verboden?

Kijk als jij het zou hebben over begane misdaden tegen beide volken en niet specifiek over zionisme, zou de gedachte redelijk zijn. Misdaden worden niet alleen door israëliers begaan, maar ook door de palestijnen. Te denken valt aan de aanslagen op bussen, waarbij onschuldige burgers de dood hebben gevonden. Moeten de daders van dit soort ernstige misdaden ook berecht worden in den Haag, indien ze nog zouden leven? Of wil jij alleen israëliers voor het internationaal strafhof dagen?

alles kan geweldloos het is aan Israel . om zich over te geven .


Zionisten ja . dat zijn criminelen die 1000de doden op hun naam hebben staan. en hun aanhangers .die wil ik allemaal in Den haag zien berecht worden voor hun misdaden tegen de mensheid .

ik ben wel voor een palestijnse staat omdat die er altijd is geweest . voor 1947 leefde Joden en moslims en christenen vreedzaam naast elkaar . tot dat de beruchte britten aankwamen en de fransen .


ik ben tegen een 2 staten oplossing. want dan deel ik mijn huis met de inbreker . dat moeten we niet willen .


dus gewoon een palestijnse staat . waarin joden en moslims en christenen samen kunnen leven . moslims en christenen in de regering zou ik geen probleem vinden .

Bouyizen
05-10-14, 19:45
De verrotte duivelse christelijke-joodse zionisten hebben palestijnen te veel leed bezorgd. Levenslange opsluiting op eigen grond gebied. Dit valt niet/nooit goed te maken zelfs als israhell zou kiezen voor een twee staten oplossing. (waar de domme mensen nog in geloven). De enige mogelijke oplossing voor vrede is dat de jahoudis per onmiddelijke ingang hun biezen oppakken en het land verlaten naar amerika of ze kunnen in de dode zee springen..

super ick
05-10-14, 19:59
De verrotte duivelse christelijke-joodse zionisten hebben palestijnen te veel leed bezorgd. Levenslange opsluiting op eigen grond gebied. Dit valt niet/nooit goed te maken zelfs als israhell zou kiezen voor een twee staten oplossing. (waar de domme mensen nog in geloven). De enige mogelijke oplossing voor vrede is dat de jahoudis per onmiddelijke ingang hun biezen oppakken en het land verlaten naar amerika of ze kunnen in de dode zee springen..

Jij bent tenminste eerlijk. Mij willen ze altijd doen geloven dat deze mening maar gedeeld wordt door een heel klein groepje extremisten. Klopt dat?

Bouyizen
05-10-14, 20:01
Jij bent tenminste eerlijk. Mij willen ze altijd doen geloven dat deze mening maar gedeeld wordt door een heel klein groepje extremisten. Klopt dat?
Is gewoon de waarheid gappie, alleen duivels zoals jij en de anderen sluiten hun ogen dicht daarvoor.

pizatie
05-10-14, 21:11
Jij bent tenminste eerlijk. Mij willen ze altijd doen geloven dat deze mening maar gedeeld wordt door een heel klein groepje extremisten. Klopt dat?
wat heb jij tegen Extremisten ?

vitalis
05-10-14, 21:23
alles kan geweldloos het is aan Israel . om zich over te geven .


Zionisten ja . dat zijn criminelen die 1000de doden op hun naam hebben staan. en hun aanhangers .die wil ik allemaal in Den haag zien berecht worden voor hun misdaden tegen de mensheid .

ik ben wel voor een palestijnse staat omdat die er altijd is geweest . voor 1947 leefde Joden en moslims en christenen vreedzaam naast elkaar . tot dat de beruchte britten aankwamen en de fransen .


ik ben tegen een 2 staten oplossing. want dan deel ik mijn huis met de inbreker . dat moeten we niet willen .


dus gewoon een palestijnse staat . waarin joden en moslims en christenen samen kunnen leven . moslims en christenen in de regering zou ik geen probleem vinden .

Ga je schoolgeld terughalen. Er is nog nooit een Palestijnse staat geweest. In de hele geschiedenis niet.

Wizdom
05-10-14, 21:58
Ga je schoolgeld terughalen. Er is nog nooit een Palestijnse staat geweest. In de hele geschiedenis niet.

Zei Pinokkio terwijl hij zijn neus steeds langer zag groeien....

Nederlandertje
05-10-14, 22:27
alles kan geweldloos het is aan Israel . om zich over te geven .


Zionisten ja . dat zijn criminelen die 1000de doden op hun naam hebben staan. en hun aanhangers .die wil ik allemaal in Den haag zien berecht worden voor hun misdaden tegen de mensheid .

ik ben wel voor een palestijnse staat omdat die er altijd is geweest . voor 1947 leefde Joden en moslims en christenen vreedzaam naast elkaar . tot dat de beruchte britten aankwamen en de fransen .


ik ben tegen een 2 staten oplossing. want dan deel ik mijn huis met de inbreker . dat moeten we niet willen .


dus gewoon een palestijnse staat . waarin joden en moslims en christenen samen kunnen leven . moslims en christenen in de regering zou ik geen probleem vinden .

En jij gelooft werkelijk waar dat na alles wat er sinds 1948 is gebeurd palestijnen en israeliers daar gezellig samen kunnen leven? Dan geloof je echt in sprookjes.

Ibrah1234
06-10-14, 11:32
Het schijnt dat Zweden Madurodam ook heeft erkend

super ick
06-10-14, 12:45
wat heb jij tegen Extremisten ?

Ik vind ze onsympathiek.

super ick
06-10-14, 12:46
duivels zoals jij.

Oordeel niet opdat gij niet geoordeeld wordt.

pizatie
06-10-14, 15:15
Ik vind ze onsympathiek.

jij was ooit ook extreem . maat je zette 6 jaar door om je bahalen wat je nu doet . dus extreem zijn hoeft niet altijd fout te zijn .

pizatie
06-10-14, 15:16
En jij gelooft werkelijk waar dat na alles wat er sinds 1948 is gebeurd palestijnen en israeliers daar gezellig samen kunnen leven? Dan geloof je echt in sprookjes.

als het zo word uitgevoerd wel ja. dan spreken we af dat alles vergeven word .



jij niet ?

super ick
06-10-14, 17:05
jij was ooit ook extreem . maat je zette 6 jaar door om je bahalen wat je nu doet . dus extreem zijn hoeft niet altijd fout te zijn .

Doorzettingsvermogen heet dat. Dat heeft niets met extremistische denkbeelden te maken.

pizatie
06-10-14, 17:12
Doorzettingsvermogen heet dat. Dat heeft niets met extremistische denkbeelden te maken.

ik heb niets met yezidies of koerden uit het noorden.


wel heb ik wat met

palestijnen
irakezen van soennitisch
birmanezen
nigerianen

vitalis
06-10-14, 17:54
Zei Pinokkio terwijl hij zijn neus steeds langer zag groeien....

Vertel mij dan maar eens wanneer die Palestijnse staat bestond.

Nederlandertje
06-10-14, 19:26
als het zo word uitgevoerd wel ja. dan spreken we af dat alles vergeven word .



jij niet ?

Onder beide kampen bestaat zoveel haat voor elkaar dat zal nooit goed gaan.

pizatie
06-10-14, 20:14
Onder beide kampen bestaat zoveel haat voor elkaar dat zal nooit goed gaan.

aan de Israeliers meschien die hebben wel vaak haat tegen niet Israeliers.

hoe moet het verder dan ?

Nederlandertje
06-10-14, 20:23
aan de Israeliers meschien die hebben wel vaak haat tegen niet Israeliers.

hoe moet het verder dan ?

Israel moet zich terug trekken uit de palestijnse gebieden en hamas moet ontwapend worden en het liefst een VN vredesmacht( bijvoorbeeld uit arabische landen) die de grensbewakingen doen. Net zoals bij kosovo is gebeurd.

pizatie
06-10-14, 20:31
Israel moet zich terug trekken uit de palestijnse gebieden en hamas moet ontwapend worden en het liefst een VN vredesmacht( bijvoorbeeld uit arabische landen) die de grensbewakingen doen. Net zoals bij kosovo is gebeurd.

terug trekken tot 1947 helemaal mee eens. hamas mag gewoon blijven . voor het geval dat terrorristische Joden uit rwaak aanvallen.

Nederlandertje
06-10-14, 20:39
terug trekken tot 1947 helemaal mee eens. hamas mag gewoon blijven . voor het geval dat terrorristische Joden uit rwaak aanvallen.

Nee ik bedoel de palestijnse gebieden die er nu zijn. Israel blijft gewoon bestaan. Of je nu wilt of niet.

pizatie
06-10-14, 20:42
Nee ik bedoel de palestijnse gebieden die er nu zijn. Israel blijft gewoon bestaan. Of je nu wilt of niet.

nee dan word het niks. ik dacht zonder de terreur staat Israel.

Nederlandertje
06-10-14, 20:46
nee dan word het niks. ik dacht zonder de terreur staat Israel.

dan hebben de palestijnen waarschijnlijk pech gehad want israel zal blijven bestaan.

pizatie
06-10-14, 22:26
dan hebben de palestijnen waarschijnlijk pech gehad want israel zal blijven bestaan.
Israel zal verdwijnen binnen nu en 17 jaar .

Nederlandertje
06-10-14, 22:50
Israel zal verdwijnen binnen nu en 17 jaar .

Jij gelooft teveel in sprookjes. Wie gaat ze laten verdwijnen dan?

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 22:52
Nee ik bedoel de palestijnse gebieden die er nu zijn. Israel blijft gewoon bestaan. Of je nu wilt of niet.
Zeker weten van niet minier. Palestijn mens geloven in Allah en in kitab allah. Alles is voorbestemd alles staan geschreven in heilig boek van Allah. Mahdi en 3issa is onderweg alleen wanneer precies niemand weten. Wie lachen laatst lacht de beste. Onderdrukking kuffar!!!zo makkelijk jullie komen niet van af

Nederlandertje
06-10-14, 23:04
Zeker weten van niet minier. Palestijn mens geloven in Allah en in kitab allah. Alles is voorbestemd alles staan geschreven in heilig boek van Allah. Mahdi en 3issa is onderweg alleen wanneer precies niemand weten. Wie lachen laatst lacht de beste. Onderdrukking kuffar!!!zo makkelijk jullie komen niet van af

Heel goed kerel. We zullen zien

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 23:05
Heel goed kerel. We zullen zien
Wrong bet nigga! Wij gaan zien alleen jammer gebeuren niet volgende maand al einde van wereld.

Wizdom
06-10-14, 23:07
Jij gelooft teveel in sprookjes. Wie gaat ze laten verdwijnen dan?

Degene met wiens permissie Israel heeft mogen bestaan..... Zal er ook voor zorgen dat Israel weldra zal ophouden te Mogen bestaan... Lees de Quran dan zul je het beseffen....

"And so are the days (good and not so good), We give to men by turns, that Allah may test those who believe, and that He may take martyrs from among you. And Allah likes not the Zalimun" [Qur'an 3:140].

"Do you think that you shall be left alone while Allah has not yet tested those among you who have striven hard and fought and have not taken Walijah [(helpers, consultants from disbelievers, pagans, etc.) giving openly to them their secrets] besides Allah and His Messenger, and the believers. Allah is Well-Aquatinted with what you do" [Qur'an 9:16],

"Or think you that you will enter Paradise without such (trials) as came to those who passed away before you? They were afflicted with severe poverty and ailments and were so shaken that even the Messenger and those who believed along with him said, 'When (will come) the Help of Allah?' Yes! Certainly, the Help of Allah is near!" [Qur'an 2:214].

Allah (swt) States: "And we decreed for the Children of Israel in the Scripture, that indeed you would do mischief on the earth twice and you will become tyrants and extremely arrogant! So, when the promise came for the first of the two, We sent against you slaves of Ours given to terrible warfare. They entered the very innermost parts of your homes. And it was a promise (completely) fulfilled. Then We gave you once again, a return of victory over them. And We helped you with wealth and children and made you more numerous in manpower. (And We said): 'If you do well, you do good for your ownselves, and if you do evil (you do it) against yourselves'. Then, when the second promise came to pass, (We permitted your enemies) to make your faces sorrowful and to enter the mosque (of Jerusalem) as they had entered it before, and to destroy with utter destruction all that fell in their hands. [And We Said in the Taurat (Torah)]: 'It may be that your Lord may show mercy unto you, but if you return (to sins), We shall return (to Our Punishment). And We have made Hell a prison for the disbelievers" [Qur'an 17:4-8].

In the previous verses, Allah (swt) mentions how the Children of Israel rebelled and disobeyed the Command of Allah, and how they became extremely arrogant. The Qur'anic Mufasiroon (commentators) - May Allah have mercy upon them - have lengthily described how the Jews did mischief on this earth twice. Most of them report that the doing of mischief twice had passed when the Jews killed Zachariah (as) and then killed Yahiah (John) son of Zachariah (as). However, the scholar Al-Shinqeety -may Allah have mercy on him- says in his Tafseer (Adwa'ul-Bayaan), that their conclusions were based on Israi'liat (Jewish reports). Al-Shinqeety in commenting on the verse 'But if you return (to sins), We shall return (to Our Punishment)', says:

"The Most High explains how he decreed for the Children of Israel in the Scripture, that indeed they will do mischief on the earth twice. When the first promise came, He sent against them slaves of His given to terrible warfare who occupied their homes and tortured them. Then, when the second promise came to pass, He sent to them a tribe that made their faces sorrowful and who entered the mosque (of Jerusalem) as they had entered it before, and who destroyed with utter destruction all that fell in their hands. He (swt) also explained that if they return to doing mischief for the third time, then He will return to take revenge from them by subjecting their enemies upon them 'but if you return (to sins), We shall return (to Our Punishment)'.

Moreover, Allah (swt) did not explain here whether they have or have not returned to mischief for the third time. However, He did indicate in many other verses that they have returned to mischief by disbelieving in the Messenger [i.e. Muhammad (saws)], by covering his characteristics that are mentioned in their books, and by breaking their covenant with him and supporting his enemies, and many of their other hideous habits. So Allah (swt) has retaliated to fulfil 'but if you return (to sins), We shall return (to Our Punishment)' by sending His Prophet (saws) and the Muslims upon Bani Quraitha and An-Naddeer, Bani Qainuqa' and Khaybar where they were killed, made captives and expelled, and those who remained were forced to pay the Jiziah, so that they were deprived and dishonored. Among the verses that prove their return to mischief is the Sayings of the Most High:

'And when there came to them (the Jews), a Book (this Qur'an) from Allah confirming what is with them [Torah and the Gospel], although a foretime they had invoked Allah [for coming of Muhammad (saws] in order to gain victory over those who disbelieved, then when there came to them that which they had recognized, they disbelieved in it. So let the Curse of Allah be on the disbelievers. How bad is that for which they have sold their ownselves, that they should disbelieve in that which Allah has revealed (the Qur'an), grudging that Allah should reveal of His Grace unto whom He wills of His slaves. So they have drawn on themselves wrath upon wrath. And for the disbelievers, there is disgracing torment' [Qur'an 2:88-90],

and His Saying: 'Is it not (the case) that every time they make a covenant, some party among them throws it aside?' [Qur'an 2:100],

and His Saying: 'And you will not cease to discover deceit in them..' [Qur'an 5:13],

and His Saying: 'And those of the people of the Scripture backed them (the disbelievers) - Allah brought them down from their forts and cast terror into their hearts, (so that) a group (of them) you killed, and a group (of them) you made captives. And He caused you to inherit their lands, and their houses, and their riches, and a land, which you had not trodden (before)' [Qur'an 33:26-27]". [Adwa' ul-Bayaan 3/408]

It is evident that Allah has Promised to subject upon the corrupted Children of Israel His believing servants who will afflict them with a horrible torment. And here they are today, they have become tyrants and extremely arrogant, they have spoiled the tillage and the progeny and caused mischief on earth. We ask the Almighty to hasten His Promise for He has Stated:

"And (remember when your Lord declared that He would certainly keep on sending against them (ie. the Jews), till the Day of Resurrection, those who would afflict them with a humiliating torment. Verily, your Lord is Quick in Retribution (for the disobedient, wicked) and certainly He is Oft-Forgiving (for the obedient and those who beg Allah's Forgiveness)" [Qur'an 7:167].

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 23:11
moslims gaan nooit opgeven aan onderdrukking van laffe kuffars ook al zij hebben alleen maar steen en katapult als wapen.moslims moedigste mens die allah heb geschapen overwinning is beloofd door Allah.

Ibrah1234
06-10-14, 23:59
Zeker weten van niet minier. Palestijn mens geloven in Allah en in kitab allah. Alles is voorbestemd alles staan geschreven in heilig boek van Allah. Mahdi en 3issa is onderweg alleen wanneer precies niemand weten. Wie lachen laatst lacht de beste. Onderdrukking kuffar!!!zo makkelijk jullie komen niet van af

Satan is klaarblijkelijk druk bezig met het rekruteren van volgelingen in het kwaad. Tweeduizend jaar geleden is het allemaal al voorspeld. Jeruzalem zal niet vallen in de handen van de volgelingen van de Antichrist. Het beest zal niet zegevieren.

Dosis zinloze retoriek retour :p

geïntegreerde berberleeuw
07-10-14, 00:02
Satan is klaarblijkelijk druk bezig met het rekruteren van volgelingen in het kwaad. Tweeduizend jaar geleden is het allemaal al voorspeld. Jeruzalem zal niet vallen in de handen van de volgelingen van de Antichrist. Het beest zal niet zegevieren.

Dosis zinloze retoriek retour :pIk begrijp niks van deze post. zal wel onzin. ik ken jou wel jij bent satan himself

pizatie
07-10-14, 00:27
Satan is klaarblijkelijk druk bezig met het rekruteren van volgelingen in het kwaad. Tweeduizend jaar geleden is het allemaal al voorspeld. Jeruzalem zal niet vallen in de handen van de volgelingen van de Antichrist. Het beest zal niet zegevieren.

Dosis zinloze retoriek retour :p

ik ben een berber prematief. gehard door de bergen en het harde leven. strijdlustig. mannelijk. oersterk . eigenwijs .snel.dominant .


ik sta achter palestina hoor hoe dan ook .

pizatie
07-10-14, 00:29
Jij gelooft teveel in sprookjes. Wie gaat ze laten verdwijnen dan?
dat staat te gebeuren. zowiezo Jezus vrede zij met hem.


jij en ik kunnen er niet om heen.

Nederlandertje
07-10-14, 00:39
dat staat te gebeuren. zowiezo Jezus vrede zij met hem.


jij en ik kunnen er niet om heen.

Hoe weet je zo zeker dat god of jezus bestaat/bestaan hebben. Omdat het in een boek staat? Dus als ik een boek schrijf waarin staat dat Jezus homo was en het deed met petrus dan geloof je het ook en moet meteen iedereen homo worden?

geïntegreerde berberleeuw
07-10-14, 01:26
Hoe weet je zo zeker dat god of jezus bestaat/bestaan hebben. Omdat het in een boek staat? Dus als ik een boek schrijf waarin staat dat Jezus homo was en het deed met petrus dan geloof je het ook en moet meteen iedereen homo worden?

Voor jou geen redding meer jij kan niks aan doen god heeft jou bij geboorte gemaakt voor hel zonder bij nadenkenl. Ook al jij zou best doen om waarheid achterhalen god heeft jou gemaakt en geschrijven voor hel.jij kan niet ontkomen andere weg is helaas niet mogelijk jij bent blind geworden.

pizatie
07-10-14, 01:35
Hoe weet je zo zeker dat god of jezus bestaat/bestaan hebben. Omdat het in een boek staat? Dus als ik een boek schrijf waarin staat dat Jezus homo was en het deed met petrus dan geloof je het ook en moet meteen iedereen homo worden?
de koran is de waarheid. waarom wij mensen bestaan en wat het doel is . nee jij bent geen profeet .

Nederlandertje
07-10-14, 01:41
Voor jou geen redding meer jij kan niks aan doen god heeft jou bij geboorte gemaakt voor hel zonder bij nadenkenl. Ook al jij zou best doen om waarheid achterhalen god heeft jou gemaakt en geschrijven voor hel.jij kan niet ontkomen andere weg is helaas niet mogelijk jij bent blind geworden.

Mijn ouders hebben mij gemaakt en niemand anders.

Nederlandertje
07-10-14, 01:48
de koran is de waarheid. waarom wij mensen bestaan en wat het doel is . nee jij bent geen profeet .

Wie zegt dat de profeten niet gewoon stemmen in hun hoofd hoorden en dat op een goed bedacht op andere mensen over konden brengen. Jezus was geen profeet maar de zoon van god. Ik heb deze vraag ook al eens aan mijn vriendin en aan een priester hier gestelt en enigste antwoord die ze er op konden geven was ja hij was er gewoon. Maar daar nam ik geen genoegen mee en begon verder te vragen. De vraag was stel dat God de wereld en de mens heeft geschapen waar is god dan vandaan gekomen. Andere vraag die ik stelde was als god de wereld en alle andere paneten had gemaakt waarom dan alleen mensen op de aarde zetten en niet op jupiter of mars of pluto of venus. Daar kon hij geen antwoord op geven.

geïntegreerde berberleeuw
07-10-14, 01:53
Mijn ouders hebben mij gemaakt en niemand anders.

1 dag in hel is 500.000 aarde lichtjaren.
lekker weer daar zo!

jij bent blind gemaakt voor brandstof voor hell.

lees koran jongen enige redding voor jou

vitalis
07-10-14, 07:43
Voor jou geen redding meer jij kan niks aan doen god heeft jou bij geboorte gemaakt voor hel zonder bij nadenkenl. Ook al jij zou best doen om waarheid achterhalen god heeft jou gemaakt en geschrijven voor hel.jij kan niet ontkomen andere weg is helaas niet mogelijk jij bent blind geworden.

Predestinatie dus!

Umarvlie
07-10-14, 09:46
Predestinatie dus!

Eerder een foute keuze zou ik zeggen.

H.P.Pas
07-10-14, 10:42
Voor jou geen redding meer jij kan niks aan doen god heeft jou bij geboorte gemaakt voor hel zonder bij nadenkenl. .



() een foute keuze zou ik zeggen.

:maf:
Doublethink (http://en.wikipedia.org/wiki/Doublethink). Altijd weer onthutsend.

Doublethink is the act of ordinary people simultaneously accepting two mutually contradictory beliefs as correct

mark61
07-10-14, 13:35
:maf:
Doublethink (http://en.wikipedia.org/wiki/Doublethink). Altijd weer onthutsend.

Doublethink is the act of ordinary people simultaneously accepting two mutually contradictory beliefs as correct

Ik begrijp hem niet. Het gaat hier toch om twee verschillende personen met blijkbaar tegengestelde meningen?

pizatie
07-10-14, 17:20
Wie zegt dat de profeten niet gewoon stemmen in hun hoofd hoorden en dat op een goed bedacht op andere mensen over konden brengen. Jezus was geen profeet maar de zoon van god. Ik heb deze vraag ook al eens aan mijn vriendin en aan een priester hier gestelt en enigste antwoord die ze er op konden geven was ja hij was er gewoon. Maar daar nam ik geen genoegen mee en begon verder te vragen. De vraag was stel dat God de wereld en de mens heeft geschapen waar is god dan vandaan gekomen. Andere vraag die ik stelde was als god de wereld en alle andere paneten had gemaakt waarom dan alleen mensen op de aarde zetten en niet op jupiter of mars of pluto of venus. Daar kon hij geen antwoord op geven.

ik heb jou vriendin gesproken en dat weet jij. ik heb haar toen gezegt dat ze een verkeerd beeld heeft van de ISLAM.

jij bent van je moeder ? hoe ver wil je terug gaan .

Nederlandertje
08-10-14, 04:10
ik heb jou vriendin gesproken en dat weet jij. ik heb haar toen gezegt dat ze een verkeerd beeld heeft van de ISLAM.

jij bent van je moeder ? hoe ver wil je terug gaan .

Hoe ver kunnen we terug gaan. Niemand weet het precies. Ik kan er ook geen antwoord op geven. En jij ook niet want jij bestond toen ook nog niet.

pizatie
08-10-14, 14:37
Hoe ver kunnen we terug gaan. Niemand weet het precies. Ik kan er ook geen antwoord op geven. En jij ook niet want jij bestond toen ook nog niet.

lees de koran . maar lees hem met gevoel ne begrijp hem en als dat niet lukt dat moet je om hulpt vragen.


de koran moet je begrijpen. je kan hem nog wel 100x lezen maar als je hem niet begrijpt en het doel er van . dan kan je net zo goed atheist blijven. dat zeg ik ook altijd tegen seculiere moslims .


er moet meer Islamisering zijn in Nederland . om een goed beeld te geven . voorbeeld minstens 2 tv zenders die de hele dag daar over gaan. dat hebben we ook op marokkaanse zenders

Nederlandertje
08-10-14, 16:34
lees de koran . maar lees hem met gevoel ne begrijp hem en als dat niet lukt dat moet je om hulpt vragen.


de koran moet je begrijpen. je kan hem nog wel 100x lezen maar als je hem niet begrijpt en het doel er van . dan kan je net zo goed atheist blijven. dat zeg ik ook altijd tegen seculiere moslims .


er moet meer Islamisering zijn in Nederland . om een goed beeld te geven . voorbeeld minstens 2 tv zenders die de hele dag daar over gaan. dat hebben we ook op marokkaanse zenders

Maar geef dan eens antwoord. Waar komt god vandaan?

vitalis
08-10-14, 17:48
lees de koran . maar lees hem met gevoel ne begrijp hem en als dat niet lukt dat moet je om hulpt vragen.


de koran moet je begrijpen. je kan hem nog wel 100x lezen maar als je hem niet begrijpt en het doel er van . dan kan je net zo goed atheist blijven. dat zeg ik ook altijd tegen seculiere moslims .


er moet meer Islamisering zijn in Nederland . om een goed beeld te geven . voorbeeld minstens 2 tv zenders die de hele dag daar over gaan. dat hebben we ook op marokkaanse zenders

Dat zullen vast geen kijkcijferkanonnen worden...

pizatie
08-10-14, 19:34
Dat zullen vast geen kijkcijferkanonnen worden...

de koran is het leven. als je een goed mens wilt zijn. dan volg je dat heilige boek .


we zijn immers voor een test op Aarde .

vitalis
08-10-14, 20:16
de koran is het leven. als je een goed mens wilt zijn. dan volg je dat heilige boek .


we zijn immers voor een test op Aarde .

Er zijn heel wat slechte mensen die net als jij zeggen de koran te volgen.

En dat het leven op aarde een test is, dat ben ik niet met je eens.

pizatie
08-10-14, 20:45
noem jij mij slecht ? waarom
Er zijn heel wat slechte mensen die net als jij zeggen de koran te volgen.

En dat het leven op aarde een test is, dat ben ik niet met je eens.

vitalis
08-10-14, 21:01
noem jij mij slecht ? waarom

Ik noem je helemaal niet slecht. Leer eens lezen pizzaatje!

pizatie
09-10-14, 00:10
noem me gewoon pizatie. en niet die tje er bij om mij te kleineren. ik ben daar niet van gedient ja!!!!!
Ik noem je helemaal niet slecht. Leer eens lezen pizzaatje!

vitalis
09-10-14, 00:20
noem me gewoon pizatie. en niet die tje er bij om mij te kleineren. ik ben daar niet van gedient ja!!!!!

Jij doet hier niets anders dan mensen kleineren.

pizatie
09-10-14, 00:41
Jij doet hier niets anders dan mensen kleineren.

nee ik leer ze wat bij. daar is niets mis mee .

Nederlandertje
09-10-14, 01:38
Kijk als je moeilijke vragen aan pizzaatje gaat stellen dan geeft hij geen antwoord meer hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

pizatie
09-10-14, 17:56
niks is moeilijk. ik heb je prive bericht gestuurd .