PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal straatroven in Nederland sterk gedaald



Marsipulami
06-10-14, 07:22
Aantal straatroven in Nederland sterk gedaald

Het aantal straatroven in Nederland ligt in de eerste acht maanden van dit jaar 20 procent lager dan in dezelfde periode in 2013.

Dat heeft het ministerie van Veiligheid en Justitie zondag laten weten in aanloop naar de Week van de Veiligheid.

Dit jaar vonden er tot het einde van augustus 3.612 straatroven plaats. Vorig jaar waren dat er 4.525. Over heel 2013 lag het aantal roven ook al lager dan in 2012. Volgens minister Ivo Opstelten ''lukt het juist door de gezamenlijke inzet van politie, gemeenten, OM, bedrijven en burgers om het aantal straatroven te laten dalen''.

De Week van de Veiligheid is dit jaar gericht op het verminderen van contant geld bij bedrijven. Als mensen minder met contant geld betalen en meer pinnen wordt roof minder aantrekkelijk voor dieven.

Eerder dit jaar bleek uit politiecijfers al dat het aantal geregistreerde misdrijven in Nederland in de eerste zes maanden van dit jaar met 4 procent is gedaald.


Door: ANP

super ick
06-10-14, 07:44
4 procent daling. Een paar recidivisten hebben waarschijnlijk last van griep gehad.

Marsipulami
06-10-14, 08:17
4 procent daling. Een paar recidivisten hebben waarschijnlijk last van griep gehad.

Gesneuveld in Syrië.

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 08:19
ik hoop ontslagen vallen bij de politie.

super ick
06-10-14, 08:22
ik hoop ontslagen vallen bij de politie.

Ik hoop dat ze strenger worden. Dat ze er veel sneller en harder bovenop slaan. Net als in Marokko.

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 08:25
Ik hoop dat ze strenger worden. Dat ze er veel sneller en harder bovenop slaan. Net als in Marokko.

waarom marokko persee?

Marsipulami
06-10-14, 08:38
Ik hoop dat ze strenger worden. Dat ze er veel sneller en harder bovenop slaan. Net als in Marokko.

Enkele decennia geleden toen Nederland 's zondags nog trouw ter kerke ging. Toen had je die problemen niet of toch veel minder. Hoe minder volk in de kerk hoe meer politie-agenten we nodig hebben om de samenleving leefbaar te houden.

geïntegreerde berberleeuw
06-10-14, 08:54
Enkele decennia geleden toen Nederland 's zondags nog trouw ter kerke ging. Toen had je die problemen niet of toch veel minder. Hoe minder volk in de kerk hoe meer politie-agenten we nodig hebben om de samenleving leefbaar te houden.
klopt zij heb hun rug gekeert naar hun schepper. hun voorouders waren allemaal mensen die van god houden. nu alleen maar alles gaat om geld en oorlog voeren tegen arme landen en hun olie stelen en daarna deze mensen teroristen noemen. jij kan nog volgen?

cummonisto
06-10-14, 09:38
Gesneuveld in Syrië.
Dit is racistisch.

cummonisto
06-10-14, 09:43
Enkele decennia geleden toen Nederland 's zondags nog trouw ter kerke ging. Toen had je die problemen niet of toch veel minder. Hoe minder volk in de kerk hoe meer politie-agenten we nodig hebben om de samenleving leefbaar te houden.
Dus iedereen die naar de kerk gaat is crimineel.

mark61
06-10-14, 11:25
4 procent daling. Een paar recidivisten hebben waarschijnlijk last van griep gehad.

De witteboordencriminaliteit, however....

Ik ziet dat de hotemetoten van ABN AMRO weer een 20% salarisverhoging hebben gehad. Van jouw en mijn belastingcenten. Dit om een beperking van bonussen te compenseren. De VVD staat erbij en kijkt ernaar. De PvdA ook.

Maar misschien is mijn definitie van crimineel wat te ruim, excuus.

H.P.Pas
06-10-14, 11:53
Dus iedereen die naar de kerk gaat is crimineel.

:engel:

mark61
06-10-14, 12:00
Dus iedereen die naar de kerk gaat is crimineel.

Gingen ze nog maar naar de kerk. Kon je ze zondag allemaal in één keer oppakken.

mark61
06-10-14, 12:01
Dit is racistisch.

Alleen als je ervan uit gaat dat alleen 'niet-blanken' misdaden plegen. Nogal wat Syriëgangers, ongeacht hun afkomst, lijken een crimineel verleden te hebben.

super ick
06-10-14, 12:37
De witteboordencriminaliteit, however....

Ik ziet dat de hotemetoten van ABN AMRO weer een 20% salarisverhoging hebben gehad. Van jouw en mijn belastingcenten. Dit om een beperking van bonussen te compenseren. De VVD staat erbij en kijkt ernaar. De PvdA ook.

Maar misschien is mijn definitie van crimineel wat te ruim, excuus.

Ik vind een salarisverhoging niet te vergelijken met straatroof.
In dit geval ben ik wel met je eens dat het onwenselijk is wat er gebeurt en het per direct teruggedraaid moet worden.
Er zijn veel bedrijven die eenmalige uitkeringen doen, alleen niet meer onder de naam bonus.

mark61
06-10-14, 13:47
Ik vind een salarisverhoging niet te vergelijken met straatroof.

Tsja, enerzijds wel anderzijds niet. De geweldscomponent ontbreekt. Dat onze samenleving geweld als ernstiger ziet dan financiële misdaad is ook maar een keuze.

Isch
06-10-14, 13:56
Ik heb et te druk met mn scriptie, daarom, :slaap:

pizatie
06-10-14, 15:20
dat komt door mij . ik was een tijd op maroc.nl in plaats buiten hahahah :fplet:

super ick
06-10-14, 17:03
Tsja, enerzijds wel anderzijds niet. De geweldscomponent ontbreekt. Dat onze samenleving geweld als ernstiger ziet dan financiële misdaad is ook maar een keuze.

Als je het zo ziet is alles een keuze. Arm zijn ook.

De wetgever straft financiele overtredingen als fraude of verduistering ook vaak zwaarder dan mishandeling. Als je een ton verduistert zit je zo een half jaar vast. Voordat je een half jaar vast zit voor delicten ala straatroof dan heb je al een lijst opgebouwd.

pizatie
06-10-14, 17:15
Als je het zo ziet is alles een keuze. Arm zijn ook.

De wetgever straft financiele overtredingen als fraude of verduistering ook vaak zwaarder dan mishandeling. Als je een ton verduistert zit je zo een half jaar vast. Voordat je een half jaar vast zit voor delicten ala straatroof dan heb je al een lijst opgebouwd.dat komt omdat nederlandse jongeren een baan krijgen en kansen krijgen.


en dat krijgen negerts niet en marokkanen .

super ick
07-10-14, 08:09
dat komt omdat nederlandse jongeren een baan krijgen en kansen krijgen.


en dat krijgen negerts niet en marokkanen .

Soms is dat zo maar in de meeste gevallen wordt daar niet naar gekeken. Wel naar houding en gedrag natuurlijk.

cummonisto
07-10-14, 11:47
Alleen als je ervan uit gaat dat alleen 'niet-blanken' misdaden plegen. Nogal wat Syriëgangers, ongeacht hun afkomst, lijken een crimineel verleden te hebben.
Hierbij bied ik Mars mijn excuses aan,op dit moment zijn jihadisten de grootste racisten op aarde.

mark61
07-10-14, 13:29
Als je het zo ziet is alles een keuze. Arm zijn ook.

De wetgever straft financiele overtredingen als fraude of verduistering ook vaak zwaarder dan mishandeling. Als je een ton verduistert zit je zo een half jaar vast. Voordat je een half jaar vast zit voor delicten ala straatroof dan heb je al een lijst opgebouwd.

Het is toch zo? Kan jij beredeneren dat geweldsmisdrijven absoluut erger zijn dan financiële? Dat is toch cultuurafhankelijk?

Ik heb in Nederland nog nooit een financiële topman naar de gevangenis zien gaan. Graag voorbeelden. Hoogstens voorarrest, Scheringa ofzo.

En wat is de verhouding tussen 'geweld' en 'financieel'? Moord staat gelijk aan 10 miljoen, mishandeling aan een ton? Ik geloof er niks van. Ik kan me geen financieel misdrijf voor de geest halen waarvoor iemand 10 jaar kreeg, ofzo.

mark61
07-10-14, 13:31
en dat krijgen negerts niet en marokkanen .

Behalve dat de meeste gewoon een baan hebben. Natuurlijk komt discriminatie voor, maar 100%, zoals jij beweert, zou betekenen dat er geen Marokkaan of 'neger' (wat is dat?) aan het werk is.

Dus dat is onzin.

pizatie
07-10-14, 16:50
Behalve dat de meeste gewoon een baan hebben. Natuurlijk komt discriminatie voor, maar 100%, zoals jij beweert, zou betekenen dat er geen Marokkaan of 'neger' (wat is dat?) aan het werk is.

Dus dat is onzin.

weinig marokkanen en negerts hebben een baan . en dan bedoel ik de jongeren . ze worden gediscrimineerd door werkgevers . ik heb dat zelf mee gemaakt . en dan kan je je best doen en doorzetten. vaak heeft dat geen zin als ze niet willen .


voor jou is het onzin ja. omdat jij een baan hebt. vertel dat maar aan de duizenden zonder werk!!