PDA

Bekijk Volledige Versie : Getuige: Poch vervolgd, zodat Zorreguieta vrijuit ging



super ick
17-10-14, 16:35
Getuige: Poch vervolgd, zodat Zorreguieta vrijuit ging
Getuige: Poch vervolgd, zodat Zorreguieta vrijuit ging
Door Jeannette Kras - vrijdag 17 oktober 2014, 16:16 in categorie: Samenleving
Nederland werkte mee aan het proces tegen piloot Julio Poch, zodat de Argentijnse justitie Jorge Zorreguieta, staatssecretaris tijdens de junta, ongemoeid zou laten. Dat zei Michiel Meijer, voormalig president-directeur van luchtvaartmaatschappij Transavia, gisteren bij de rechtbank in Den Haag, schrijft het NRC. Hij zou zich baseren op uitspraken van officier van justitie Guus Schram.
Meijer werd via een videoverbinding onder ede verhoord door de rechtbank in Buenos Aires, waar Poch terechtstaat. De piloot is ervan beschuldigd ‘dodenvluchten’ te hebben uitgevoerd voor de Argentijnse junta (1976-1983), waarbij ‘subversieven’ uit het vliegtuig werden gegooid.
Meijer over Schram: “Hij zei me dat er in het onderzoek tegen Poch hogere belangen waren die ik me waarschijnlijk niet kon voorstellen. Ik vroeg Schram of hij doelde op de relatie van deze zaak met het Koninklijk Huis, een gerucht dat toen al in bredere kring werd gehoord. Hierop gaf hij geen antwoord, maar uit zijn lichaamstaal maakte ik op dat ik gelijk had.”
Ook was Meijer verontwaardigd over de politie. Die zou twee piloten van Transavia “met arrestaties hebben gedreigd” als ze niet zouden zwijgen. Verder zei hij nog dat ”het OM er altijd van overtuigd is geweest dat Poch schuldig was, nog voordat er bewijs was gevonden.”
Volgens het Openbaar Ministerie heeft officier van justitie Guus Schram “nooit iets gemerkt van enige invloed van wie dan ook buiten het OM” in de zaak-Poch.

Getuige: Poch vervolgd, zodat Zorreguieta vrijuit ging (http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/374940/getuige-poch-uitgeleverd-zodat-zorreguieta-ongemoeid-bleef.html)

Getuige: Julio Poch geruild voor Jorge Zorreguieta - nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2014/10/17/getuige-julio-poch-geruild-voor-jorge-zorreguieta/)

super ick
17-10-14, 18:50
Oké, dom dom dom.

Ik had in de titel moeten vermelden dat Israel er achter zit.

Eric de Blois
19-10-14, 11:10
Poch heeft geen eerlijk proces gekregen en zit al jarenlang vast terwijl de zaak stilstaat. De rol van de collega's van Poch is ook zeer verwerpelijk. Zonder die collega's was er nu geen zaak tegen Poch geweest...

pizatie
19-10-14, 13:59
Israel heeft hier deels mee te maken .

Nederlandertje
19-10-14, 17:16
Israel heeft hier deels mee te maken .

Ja joch zou ik ook zeggen. Volgens mij bestuurde Bin Laden en Saddam Hoessein die vliegtuigen hoor.

H.P.Pas
19-10-14, 17:29
Israel heeft hier deels mee te maken .


Wat is dat nou, gaan we zwak worden ?
Het is een zionistsch complot van A tot Z; verder niks, punt uit.

super ick
19-10-14, 19:27
Israel heeft hier deels mee te maken .

:hihi: Als ik het niet dacht.

Hoe kan men leven met een dergelijk brein? Haat lijkt de enige drijfveer. Niet samen werken maar samen haten.

super ick
19-10-14, 19:28
Poch heeft geen eerlijk proces gekregen en zit al jarenlang vast terwijl de zaak stilstaat. De rol van de collega's van Poch is ook zeer verwerpelijk. Zonder die collega's was er nu geen zaak tegen Poch geweest...


Het is toch geen nono die beweert dat er een deal was om Zorriguitta met rust te laten. Onze koetszwaaiers leveren gewoon een ander uit. Walgelijk.

mark61
19-10-14, 22:26
Ik vind het een bizar verhaal. Wie wordt daar nou beter van? Waarom zou de Argentijnse justitie een grote vis laten lopen om NL te pleizieren? Tegen Zorrguieta kan alleen worden ingebracht dat hij zitting nam in een regering onder een junta. Lijkt me nauwelijks strafbaar, alleen moreel verwerpelijk.

Van dat Pochverhaal snap ik sowieso niks. Heeft ie nou wel of niet lopen opscheppen over? Bizarheid.

Nederlandertje
20-10-14, 02:12
Ik vind het een bizar verhaal. Wie wordt daar nou beter van? Waarom zou de Argentijnse justitie een grote vis laten lopen om NL te pleizieren? Tegen Zorrguieta kan alleen worden ingebracht dat hij zitting nam in een regering onder een junta. Lijkt me nauwelijks strafbaar, alleen moreel verwerpelijk.

Van dat Pochverhaal snap ik sowieso niks. Heeft ie nou wel of niet lopen opscheppen over? Bizarheid.

In elk verhaal zit wel een kern van waarheid. Waarschijnlijk heeft hij de vluchten wel gedaan maar onder dwang zo van als je het niet doet ga je de bak in of krijg je de doodstraf. Daarnaast is het straffen van zo iemand natuurlijk een teken van de huidige regering naar het volk. Zo van kijk we stoppen het niet in de doofpot. Zorriguita zal internationaal wat gevoeliger liggen aangezien zijn dochter de vrouw van een staatshoofd is.

super ick
20-10-14, 07:40
Ik vind het een bizar verhaal. Wie wordt daar nou beter van? Waarom zou de Argentijnse justitie een grote vis laten lopen om NL te pleizieren?

Tegen Zorrguieta kan alleen worden ingebracht dat hij zitting nam in een regering onder een junta..

Van dat Pochverhaal snap ik sowieso niks. Heeft ie nou wel of niet lopen opscheppen over? Bizarheid.

Denk dat ze daar ook zoveel mogelijk de rust willen bewaren. De misdadigers van toen zijn nu veelal nog invloedrijk.

Hoe weet jij dat? Ik betwijfel dat ten zeerste. Niet dat hij ze persoonlijk uit het vliegtuig heeft gegooid maar dat hoeft ook niet.

Tja..... OLH heeft rare kostgangers. Alsof het een daad is waar je trots op moet zijn. Het is een warrig verhaal. Eerst waren het zijn collega's die met het verhaal aan kwamen zetten, nu komen ze met tegenovergestelde verhalen. Feit is wel dat de Argentijnse regering zeer happig op hem was. Denk dat ze met. Hem trachten een beeld neer te zetten alsof ze er bovenop zitten terwijl ze in werkelijkheid de grote machtige vissen met rust kunnen laten. Een lakei opofferen.

De wegen van Israel zijn ondoorgrondelijk.

pizatie
20-10-14, 10:38
Wat is dat nou, gaan we zwak worden ?
Het is een zionistsch complot van A tot Z; verder niks, punt uit.

ebola zeker ook niet neergezet door Israel . hoe kan een ziekte opeens zo snel zich verspreiden . vraag dat je zelf af . Israel heeft gewoon veel foute plannen waar wij mensen voor moeten waken .

Nederlandertje
20-10-14, 15:38
ebola zeker ook niet neergezet door Israel . hoe kan een ziekte opeens zo snel zich verspreiden . vraag dat je zelf af . Israel heeft gewoon veel foute plannen waar wij mensen voor moeten waken .

Ik heb een studie ernaar gedaan en wat mij op viel was dat de meeste slachtoffers christenen waren dus waarschijnlijk het werk van IS

super ick
20-10-14, 16:07
ebola zeker ook niet neergezet door Israel . hoe kan een ziekte opeens zo snel zich verspreiden . vraag dat je zelf af . Israel heeft gewoon veel foute plannen waar wij mensen voor moeten waken .

Israel zit achter de Ebola-uitbraken? Zouden ze ook iets te maken hebben gehad met de watersnood in 1953?

pizatie
20-10-14, 16:21
Ik heb een studie ernaar gedaan en wat mij op viel was dat de meeste slachtoffers christenen waren dus waarschijnlijk het werk van IS

dat komt omdat het in Afrika gebeurd . daar heeft Isael zeker wat mee te maken. want hun halen ook mensen daar vandaan om te laten werken in Israel.


het zal mij niks verbazen iedergeval als het echt zo is .

pizatie
20-10-14, 16:23
Israel zit achter de Ebola-uitbraken? Zouden ze ook iets te maken hebben gehad met de watersnood in 1953?

ik weet het natuurlijk niet 100%. maar wat ten ronde gaat op facebook en al. laat het weer zien dat ze bezig zijn met de boel op te jutte . hun hadden paar jaar terug ook haaien ingezet op badplaatsen van egypte . daar keek ik ook raar van op. dus je kan alles verwachten van dat land.

vitalis
20-10-14, 18:01
ik weet het natuurlijk niet 100%. maar wat ten ronde gaat op facebook en al. laat het weer zien dat ze bezig zijn met de boel op te jutte . hun hadden paar jaar terug ook haaien ingezet op badplaatsen van egypte . daar keek ik ook raar van op. dus je kan alles verwachten van dat land.

Ja, die haaien waren door de Joden te water gelaten en gedresseerd om Egyptenaren aan te vallen.

pizatie
20-10-14, 19:01
Ja, die haaien waren door de Joden te water gelaten en gedresseerd om Egyptenaren aan te vallen.

ja klopt. had je dat ook gelezen ?

pizatie
20-10-14, 19:03
'Israëlische geheime dienst zette killerhaai in zee Egypte'

Bewaar (http://s.ad.nl/1905880)





Door: redactie
7-12-10 - 11:14 http://static2.ad.nl/static/photo/2010/15/6/5/20101207111219/media_xl_632525.jpg Volgens de Egyptische autoriteiten heeft deze haai verscheidene toeristen aangevallen. FOTO EPA SHARM-EL-SHEIKH - Egyptische regeringsbronnen laten vandaag doorschemeren dat de agressieve haai, die zondag een Duitse toeriste om het leven bracht, mogelijk in hun wateren is gezet door de Mossad, de geheime Israëlische inlichtingendienst.
"De geruchten dat Mossad achter de dodelijke haai zitten om het toerisme in Egypte te schaden, is niet onmogelijk. Maar er is nog tijd nodig om dat 100% te kunnen bevestigen," reageert Mohamad Abdel Fadil Shousha, een regionale regeringsmedewerker.

Roekeloos
Ondertussen worden toeristen verteld dat ze rustig terug in zee kunnen. Gisteren verklaarde de Egyptische minister van toerisme dat er weer vrolijk kan gezwommen worden in de populaire badplaats.

"Ambtenaren lopen de hele kuststreek af om mee te delen dat de zee opnieuw veilig is en er gezwommen kan worden", vertelt de Britse vakantieganger Jim Kennedy in 'The Sun'. "Zeker in het ondiep water zouden er geen risico's zijn. In het diep water daarentegen zijn ze niet helemaal zeker van de veiligheid. Na wat er zondag gebeurd is, ben ik zelfs van dat eerste niet volledig overtuigd."

De Britse reisbureaus Thomson en First Choice schrapten gisteren alvast al hun bootexcursies en watersportactiveiten en adviseerden uit het water te blijven. (WTF)[/QUOTE]

vitalis
20-10-14, 20:58
'Israëlische geheime dienst zette killerhaai in zee Egypte'

Bewaar (http://s.ad.nl/1905880)




Door: redactie
7-12-10 - 11:14 http://static2.ad.nl/static/photo/2010/15/6/5/20101207111219/media_xl_632525.jpg Volgens de Egyptische autoriteiten heeft deze haai verscheidene toeristen aangevallen. FOTO EPA SHARM-EL-SHEIKH - Egyptische regeringsbronnen laten vandaag doorschemeren dat de agressieve haai, die zondag een Duitse toeriste om het leven bracht, mogelijk in hun wateren is gezet door de Mossad, de geheime Israëlische inlichtingendienst.
"De geruchten dat Mossad achter de dodelijke haai zitten om het toerisme in Egypte te schaden, is niet onmogelijk. Maar er is nog tijd nodig om dat 100% te kunnen bevestigen," reageert Mohamad Abdel Fadil Shousha, een regionale regeringsmedewerker.

Roekeloos
Ondertussen worden toeristen verteld dat ze rustig terug in zee kunnen. Gisteren verklaarde de Egyptische minister van toerisme dat er weer vrolijk kan gezwommen worden in de populaire badplaats.

"Ambtenaren lopen de hele kuststreek af om mee te delen dat de zee opnieuw veilig is en er gezwommen kan worden", vertelt de Britse vakantieganger Jim Kennedy in 'The Sun'. "Zeker in het ondiep water zouden er geen risico's zijn. In het diep water daarentegen zijn ze niet helemaal zeker van de veiligheid. Na wat er zondag gebeurd is, ben ik zelfs van dat eerste niet volledig overtuigd."

De Britse reisbureaus Thomson en First Choice schrapten gisteren alvast al hun bootexcursies en watersportactiveiten en adviseerden uit het water te blijven. (WTF)[/QUOTE]


Nou het is in elk geval een bron, je gaat dus vooruit. Maar lees het stuk eens goed. Dan kom je tot de conclusie dat er niet staat dat Israël er achter zit.

super ick
21-10-14, 07:24
'Israëlische geheime dienst zette killerhaai in zee Egypte'

Bewaar (http://s.ad.nl/1905880)





Door: redactie
7-12-10 - 11:14 http://static2.ad.nl/static/photo/2010/15/6/5/20101207111219/media_xl_632525.jpg Volgens de Egyptische autoriteiten heeft deze haai verscheidene toeristen aangevallen. FOTO EPA SHARM-EL-SHEIKH - Egyptische regeringsbronnen laten vandaag doorschemeren dat de agressieve haai, die zondag een Duitse toeriste om het leven bracht, mogelijk in hun wateren is gezet door de Mossad, de geheime Israëlische inlichtingendienst.
"De geruchten dat Mossad achter de dodelijke haai zitten om het toerisme in Egypte te schaden, is niet onmogelijk. Maar er is nog tijd nodig om dat 100% te kunnen bevestigen," reageert Mohamad Abdel Fadil Shousha, een regionale regeringsmedewerker.

Roekeloos
Ondertussen worden toeristen verteld dat ze rustig terug in zee kunnen. Gisteren verklaarde de Egyptische minister van toerisme dat er weer vrolijk kan gezwommen worden in de populaire badplaats.

"Ambtenaren lopen de hele kuststreek af om mee te delen dat de zee opnieuw veilig is en er gezwommen kan worden", vertelt de Britse vakantieganger Jim Kennedy in 'The Sun'. "Zeker in het ondiep water zouden er geen risico's zijn. In het diep water daarentegen zijn ze niet helemaal zeker van de veiligheid. Na wat er zondag gebeurd is, ben ik zelfs van dat eerste niet volledig overtuigd."

De Britse reisbureaus Thomson en First Choice schrapten gisteren alvast al hun bootexcursies en watersportactiveiten en adviseerden uit het water te blijven. (WTF)[/QUOTE]

De aardbeving in Japan.

pizatie
21-10-14, 15:35
De aardbeving in Japan.[/QUOTE]

nu zie je wat Israel allemaal doet .

super ick
23-10-14, 15:04
De aardbeving in Japan.

nu zie je wat Israel allemaal doet .[/QUOTE]

Mijn hele boomgaard ligt weer vol bladeren. Allemaal van de bomen gevallen. Zitten ze daar ook achter? Wat een schurken of zullen we ze apen noemen, geheel volgens traditie?

mark61
23-10-14, 15:18
ik weet het natuurlijk niet 100%. maar wat ten ronde gaat op facebook en al.

Zodra je feesboek als bron voor kennis aanneemt ben je niet meer serieus te nemen. Een moslim die de Koran, en feesboek als belangrijke bronnen ziet.

Godallemachtig.

Echt totaal geschuffeld. En het erge is, er zijn miljoenen zoals jij. Bereid om elk geschift gerucht direct voor waar aan te nemen. Je eerbied voor wat er in de Koran staat is daarmee meteen onzinnig. Jij gelooft als een totaal onkritische randdebiel elke roddel en elk gerucht dat de ronde doet. Het is bijna een geestesziekte.

Waarom eigenlijk? Om je vooringenomen wereldbeeld bevestigd te krijgen? Waarom zou je in vredesnaam totaal uitheemse, bespottelijke fantasie geloven die onbekenden op internet pleuren? Ben je dan niet naar school geweest? Begrijp je niets van de wereld, feiten, de menselijke natuur?

Ik kan er echt niet bij.

En dan tegen Sinterklaas zijn omdat het nep is :haha:

Ik word letterlijk onpasselijk van types als jij. Echt. Ik ga gauw maar even koffie zetten en wat brood erin douwen.

mark61
23-10-14, 15:22
Denk dat ze daar ook zoveel mogelijk de rust willen bewaren. De misdadigers van toen zijn nu veelal nog invloedrijk.

Hoe weet jij dat? Ik betwijfel dat ten zeerste. Niet dat hij ze persoonlijk uit het vliegtuig heeft gegooid maar dat hoeft ook niet.

Tja..... OLH heeft rare kostgangers. Alsof het een daad is waar je trots op moet zijn. Het is een warrig verhaal. Eerst waren het zijn collega's die met het verhaal aan kwamen zetten, nu komen ze met tegenovergestelde verhalen. Feit is wel dat de Argentijnse regering zeer happig op hem was. Denk dat ze met. Hem trachten een beeld neer te zetten alsof ze er bovenop zitten terwijl ze in werkelijkheid de grote machtige vissen met rust kunnen laten. Een lakei opofferen.

De wegen van Israel zijn ondoorgrondelijk.

Ik dacht dat de grote vissen wel degelijk achter de tralies zitten nu. Vzv. ze nog leven natuurlijk, zulke dingen duren decennia van juridische manipulaties.

Hoe weet ik wat?

Ik had het idee dat de Argentijnse justitie niet zo fanatiek bezig was eigenlijk. Wel die Spaanse onderzoeksrechter Garzón. Die heeft nu tegen zoveel schenen getrapt dat hij zelf vervolgd is / wordt. Carričre gesloopt.

Ja, dat is duidelijk. Jeruzalem rules the world :hihi:

H.P.Pas
23-10-14, 17:20
Zodra je feesboek als bron voor kennis aanneemt ben je niet meer serieus te nemen. .


Kom, kom. Niet het hele faecesboek (http://www.continence.org.au/pages/bristol-stool-chart.html) over één kam scheren.

super ick
23-10-14, 22:36
Ik dacht dat de grote vissen wel degelijk achter de tralies zitten nu. Vzv. ze nog leven natuurlijk, zulke dingen duren decennia van juridische manipulaties.

Hoe weet ik wat?

Ik had het idee dat de Argentijnse justitie niet zo fanatiek bezig was eigenlijk. Wel die Spaanse onderzoeksrechter Garzón. Die heeft nu tegen zoveel schenen getrapt dat hij zelf vervolgd is / wordt. Carričre gesloopt.

Ja, dat is duidelijk. Jeruzalem rules the world :hihi:

Ik ben niet zo zeker van de onschuld van Zorreguieta. Hij zwaaide de scepter op landbouw. Dat was destijds het grootste departement. Hij was echt geen boer Koekoek ofzo. (Ken je die nog?)
Dergelijke belangrijke functies worden in Junta's meestal vervuld door vertrouwelingen. Het lijkt mij sterk dat hij buiten die kliek stond. Volgens mij heeft hij er echt van geweten of kunnen/moeten weten.

mark61
24-10-14, 16:47
Ik ben niet zo zeker van de onschuld van Zorreguieta. Hij zwaaide de scepter op landbouw. Dat was destijds het grootste departement. Hij was echt geen boer Koekoek ofzo. (Ken je die nog?)
Dergelijke belangrijke functies worden in Junta's meestal vervuld door vertrouwelingen. Het lijkt mij sterk dat hij buiten die kliek stond. Volgens mij heeft hij er echt van geweten of kunnen/moeten weten.

Oh op die manier. Ja, ik denk vast dat hij daarvan geweten heeft. En dat vind ik dan ook moreel verwerpelijk, of hoe noem je dat. Maar is dat strafbaar? Burgemeester in oorlogstijd-problematiek :)

Jaha die ken ik nog hehe.

super ick
24-10-14, 17:26
Oh op die manier. Ja, ik denk vast dat hij daarvan geweten heeft. En dat vind ik dan ook moreel verwerpelijk, of hoe noem je dat. Maar is dat strafbaar? Burgemeester in oorlogstijd-problematiek :)
.

Tja, het lijkt er sterk op dat morele verwerpelijkheid een pre is in de kringen rondom het koningshuis.

Volgens mij zijn destijds zo'n beetje alle Nazikopstukken gestraft ook al hadden ze persoonlijk geen bloed aan hun handen.

H.P.Pas
24-10-14, 20:40
Burgemeester in oorlogstijd

Jaha die ken ik nog hehe.
Ken je die ook ? Bezettingstijd-grap:

Ken het, dat ik jou kan ?
Ja, dat ken, ik kan jou van de burgemeesterscursus.

(DE NSB organiseerde cursussen voor aspirant-burgemeesters )

super ick
25-10-14, 09:28
Ken je die ook ? Bezettingstijd-grap:

Ken het, dat ik jou kan ?
Ja, dat ken, ik kan jou van de burgemeesterscursus.

(DE NSB organiseerde cursussen voor aspirant-burgemeesters )

Nooit eerder gehoord maar zie er de humor wel van in. Achteraf dan....