PDA

Bekijk Volledige Versie : De schutter van Ottawa bekeerde zich onlangs tot de islam



super ick
23-10-14, 22:22
De schutter van Ottawa bekeerde zich onlangs tot de islam

Door Maroesja Perizonius - donderdag 23 oktober 2014, 14:33 in categorie: Samenleving
De Canadese Michael Zehaf-Bibeau (32) heette pasgeleden nog Michael Joseph Hall. Hij heeft zich nog maar onlangs tot de islam bekeerd. Volgens de Canadese politie werd de foto van Zehaf-Bibeau door een aan IS gelieerd Twitteraccount verspreid. Waarschijnlijk was de foto net gemaakt en had hij ook net zijn voornaam veranderd in Abdul.
Gisteren vermoordde hij een militair bij het monument voor de onbekende soldaat. Daarna werd hij in de gangen van het Canadese parlement doodgeschoten door de politie. Volgens een vriend moet hij geestelijk in de war geweest zijn. “We hadden een gesprek in de keuken en ik weet niet meer precies hoe hij het verwoordde, maar hij zei dat de duivel achter hem aanzat.” De vriend zegt dat Zehaf-Bibeau het over Shaytan had, wat een Arabische term is voor duivels en demonen.
De moeder van Zehaf-Bibeau werkte bij de immigratiedienst. Zijn stiefvader, een Libische zakenman, zou in 2011 in Libië hebben gevochten met de rebellen. Zehaf-Bibeau zou er zelf ook gevochten hebben en praten over naar Libië willen terugkeren. Probleem was dat hij inmiddels door de Canadese overheid als gevaarlijk werd gezien, waardoor zijn paspoort werd afgepakt.
Eerder al werd hij veroordeeld wegens drugsbezit, een overval en bedreigingen.

De schutter van Ottawa bekeerde zich onlangs tot de islam (http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/377278/de-schutter-van-ottawa-bekeerde-zich-onlangs-tot-de-islam.html)

pizatie
23-10-14, 22:24
dit heeft niks met de Islam te maken.

geïntegreerde berberleeuw
24-10-14, 02:28
laat niet jou kont naaien en leugens geloven sjonnie. Maar jou hersen is dom om vooruit en zelf om onderzoek doen naar ware nieuws.

super ick
24-10-14, 07:23
laat niet jou kont naaien en leugens geloven sjonnie. Maar jou hersen is dom om vooruit en zelf om onderzoek doen naar ware nieuws.

De man is met naam en toenaam bekend. Als er leugens verteld worden komt dat direct aan het licht. Vrienden, familie, etc. Zullen snel naar de pers stappen om het verhaal te ontkrachten.

jou zin en je taalgebruik zeggen alles al over jou. Ik hoef daar niets aan toe te voegen.

Eric de Blois
24-10-14, 10:41
Ik zeg: laat die mensen die willen strijden in Syrië gewoon ver(t)rekken, geef ze alle ruimte. Wat is het probleem? Je moet ze vervolgens hun nationaliteit afnemen en niet meer terug toelaten. Dat werkt het allerbeste. Mensen die kiezen voor het kalifaat wijzen de democratie en de vrije samenleving af. Waarom zouden zulke mensen nog terugwillen? Canada bewijst dat je jihadstrijders juist moet laten vertrekken en vooral niet moet binnenhouden met alle risico's van dien. Jihadstrijders zijn bereid om iedereen die niet zijn als zij uit de weg te ruimen. Wat beweegt politici om dat soort mensen hun paspoort af te nemen en vrij te laten rondlopen! Dan ben je toch niet erg logisch bezig. De Nederlandse politiek, vooral links, is ook zo stom om jihadstrijders tegen te houden. Mijn god, waar moet dat heen met dat soort naïevelingen en dat bestuurt notabene ons land! De overheid hoort de bevolking te beschermen in plaats van haar in gevaar te brengen. In feite is de staat volledig aansprakelijk voor alle aanslagen gepleegt door mensen die naar Syrië wilden en van wie het paspoort is afgepakt. Nabestaanden zouden de staat moeten aanklagen in dergelijke gevallen. We hebben niet voor niets de AIVD, die worden er voor betaald om vijanden op te sporen binnen de nederlandse grenzen. We moeten het probleem exporteren (deporteren zou nog beter zijn) en niet binnen de grenzen houden.

BoerHarms
24-10-14, 11:52
laat niet jou kont naaien en leugens geloven sjonnie. Maar jou hersen is dom om vooruit en zelf om onderzoek doen naar ware nieuws.

Er komt meer stront uit je mond dan uit je kont.

Als je weer iets te melden heb kan je beter die grijze massa inschakelen of is die grijze massa al zover gespoeld dat je niet reeel meer kan denken.

super ick
24-10-14, 17:44
Ik zeg: laat die mensen die willen strijden in Syrië gewoon ver(t)rekken, geef ze alle ruimte. Wat is het probleem? Je moet ze vervolgens hun nationaliteit afnemen en niet meer terug toelaten. Dat werkt het allerbeste. Mensen die kiezen voor het kalifaat wijzen de democratie en de vrije samenleving af. Waarom zouden zulke mensen nog terugwillen? Canada bewijst dat je jihadstrijders juist moet laten vertrekken en vooral niet moet binnenhouden met alle risico's van dien. Jihadstrijders zijn bereid om iedereen die niet zijn als zij uit de weg te ruimen. Wat beweegt politici om dat soort mensen hun paspoort af te nemen en vrij te laten rondlopen! Dan ben je toch niet erg logisch bezig. De Nederlandse politiek, vooral links, is ook zo stom om jihadstrijders tegen te houden. Mijn god, waar moet dat heen met dat soort naïevelingen en dat bestuurt notabene ons land! De overheid hoort de bevolking te beschermen in plaats van haar in gevaar te brengen. In feite is de staat volledig aansprakelijk voor alle aanslagen gepleegt door mensen die naar Syrië wilden en van wie het paspoort is afgepakt. Nabestaanden zouden de staat moeten aanklagen in dergelijke gevallen. We hebben niet voor niets de AIVD, die worden er voor betaald om vijanden op te sporen binnen de nederlandse grenzen. We moeten het probleem exporteren (deporteren zou nog beter zijn) en niet binnen de grenzen houden.

Inderdaad. Veel succes wensen en het paspoort vernietigen. Desnoods betaald de overheid de reiskosten. Dat vind ik beter dan dat ze gefrustreerd hier blijven.

BoerHarms
24-10-14, 17:50
Inderdaad. Veel succes wensen en het paspoort vernietigen. Desnoods betaald de overheid de reiskosten. Dat vind ik beter dan dat ze gefrustreerd hier blijven.

Volledig mee eens

BoerHarms
24-10-14, 17:51
Inderdaad. Veel succes wensen en het paspoort vernietigen. Desnoods betaald de overheid de reiskosten. Dat vind ik beter dan dat ze gefrustreerd hier blijven.

Volledig mee eens