PDA

Bekijk Volledige Versie : Sinterklaasverhuurbedrijf: Zwarte pieten bedreigd en bespuugd



super ick
30-10-14, 21:19
Sinterklaasverhuurbedrijf: Zwarte pieten bedreigd en bespuugd.


DEN HAAG - Zwarte Pieten en hulpsinterklazen worden bedreigd en lastig gevallen. Dat zegt Ben van sinterklaasbezoekjes.nl. Het bedrijf verhuurt in de feestmaanden in Zuid-Holland Sinten en Pieten. ‘We hebben klussen af moeten zeggen omdat er geen goede beveiliging was.’
Ben wil zijn achternaam niet op internet, radio of televisie. 'Ik ben toch bang dat mensen me dan gaan opzoeken, of nare dingen op mijn Facebook gaan zetten.' De pietendiscussie is inmiddels zo verhit dat zich aan beide kanten extreme taferelen voordoen. Zo werd Peter R. de Vries, die zich tégen Zwarte Piet uitsprak, eerder deze maand met de dood bedreigd. En jurist Frank King, die zich inzette voor mensen die moeite hebben met Piet, stopte met zijn werk vanwege doodsbedreigingen.

'Onze medewerkers worden regelmatig bedreigd en bespuugd’, zegt Ben. ‘Soms worden Sint en Piet met de auto klemgezet, zodat we niet op tijd op de afspraak zijn. In Den Haag is een keer een zijspiegel van een auto afgebroken.’ Behalve de autospiegel is er nooit echte schade aangericht. ‘Maar onze medewerkers maken wel doodsbenauwde situaties mee.’

Fatsoenlijke mensen

Het gaat volgens Ben om allerlei verschillende mensen. ‘Donkere en blanke personen. Ze zien er vaak fatsoenlijk uit. Gewoon in pak met een koffertje bijvoorbeeld. In de meeste gevallen komt het gedrag voort uit boosheid over Zwarte Piet en slavernij. Een enkele keer is het een concurrent.’

Het bedrijf bestaat al ruim 40 jaar. Ieder jaar zetten ze vanaf half november ongeveer 60 Sinten per dag in. ‘Het intimideren is begonnen toen de discussie oplaaide. Sinds 2011 zetten we beveiliging in. Vorig jaar moesten we bezoeken zelfs afbreken.’

Bep het Medium bedreigd

Het bedrijf is niet de enige die te maken heeft met bedreigingen van tegenstanders van Zwarte Piet. Bep Monfils, beter bekend als Bep het Medium, krijgt volgende maand politiebescherming. Ze organiseert eind november een Pietenoptocht in Leiden.

‘Ik kreeg een aantal hele vreemde reacties’, vertelt Bep. ‘Dat ik overhoop gestoken word als ik een stap buiten de deur zet. Of dat ze de optocht gaan aanvallen, dat soort dingen. Ik heb het aan de politie laten zien. Mede daardoor lopen er straks vier agenten mee tijdens de onschuldig bedoelde optocht. Dat is toch waanzin? Deze discussie is volledig uit de hand gelopen!’
Standpunt

Sinterklaasbezoekjes.nl neemt zelf een duidelijk standpunt in. ‘Wij houden Zwarte Piet zoals hij is. Van ons mag iedereen vinden wat hij vindt, maar het mag natuurlijk niet ten koste gaan van onze mensen. Er zijn al Sinterklazen gestopt met hun werkzaamheden. Dat is zonde, die mensen doen dit werk uit plezier.’

Aangiftes doet het bedrijf niet. ‘Daar hebben we helemaal geen zin in. Wij willen gewoon leuke kinderfeesten organiseren. De klant of de Sinterklaas en Piet kunnen eventueel zelf aangifte doen.’

Sinterklaasverhuurbedrijf: Zwarte pieten bedreigd en bespuugd | Omroep West (http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-10-2014/sinterklaasverhuurbedrijf-zwarte-pieten-bedreigd-en-bespuugd)

Ik raak in de war. Bestaat hij nu wel of niet?

Oiseau
30-10-14, 22:51
http://ifthenisnow.nl/sites/default/files/styles/gallery_content/public/slaaf_ws63369742.jpg

De slaven van toen hadden geen fun in hun leven.

Het moet eigenlijk afgelopen met het feestelijk spotten met de kinderen van de slaven van toen( bewust of onbewust maakt het geen moer meer ..hmm geld verdienen op de rug van de zwarte zielen)

knots71karel
30-10-14, 22:55
http://ifthenisnow.nl/sites/default/files/styles/gallery_content/public/slaaf_ws63369742.jpg

De slaven van toen hadden geen fun in hun leven.

Het moet eigenlijk afgelopen met het feestelijk spotten met de kinderen van de slaven van toen( bewust of onbewust maakt het geen moer meer ..hmm geld verdienen op de rug van de zwarte zielen)

Heb je bewust de slaven drijvers van dit prentje weg gelaten ?
:wink:

Oiseau
30-10-14, 22:55
Nou nu gaat dit topic gebombardeerd worden door hen die maar 1 hoofd foute traditie hebben om trots op te zijn..

Oiseau
30-10-14, 22:59
Heb je bewust de slaven drijvers van dit prentje weg gelaten ?
:wink:

Misschien moet ik maar eens mijn schoen onder een schoorsteen die ik niet heb maar gaan zetten en kijken wat ik krijg?
Oh wat jammer nou , het is een kinderdrama..

Oiseau
30-10-14, 23:00
Het is tijd voor fatsoenlijke norm en normalisering van dit kinderdrama!

knots71karel
30-10-14, 23:15
Het is tijd voor fatsoenlijke norm en normalisering van dit kinderdrama!

Het is geen kinderdrama IN TEGENDEEL EEN FOLKLORE wat geen moer met SLAVERNIJ te maken heeft.
Want als je stout was ,dan ging je mee naar Spanje en NIET naar AFRIKA .
Vergelijk het maar met MEKKA
Net zoiets als steentjes gooien tegen een DENKBEELDIGE DUIVEL ,
Wat duizenden mensen heden ten dage ook nog doen .

H.P.Pas
31-10-14, 00:41
Het is tijd voor fatsoenlijke norm en normalisering van dit kinderdrama!

Je wilt spugen en bedreigen normaliseren ?

BoerHarms
31-10-14, 00:51
Het is tijd voor fatsoenlijke norm en normalisering van dit kinderdrama!

Tijd voor vernieuwing van de kinderen, de denkbeelden van de slavernij wegnemen, dat was eens,

tijd voor voor een nieuwe culture aangelegenheid, kinderen zijn zo makkelijk te beinvloeden, zo makkelijk te misbruiken.


Pictures show children training at ISIS military camp* | Daily Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2812406/Sickening-school-mini-jihadists-Pictures-children-young-five-getting-combat-weapons-training-ISIS-military-camp.html)
Pictures show children training at ISIS military camp* | Daily Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2812406/Sickening-school-mini-jihadists-Pictures-children-young-five-getting-combat-weapons-training-ISIS-military-camp.html)

AUB niet LIKE , want het is geen LIKE dit bericht, het is gewoon tragisch. Bericht is wel aan te bevelen

BoerHarms
31-10-14, 00:56
Je wilt spugen en bedreigen normaliseren ?

Is spugen ook geen culture aangelegenheid ?

super ick
31-10-14, 08:16
Niemand heeft ooit zwarte piet aan slavernij gekoppeld. Nu is er een heel klein groepje dat er een punt van wil maken. Waarom doet heel Nederlnd daar zo zenuwachtig over? Waarom schiet iedereen zo in de vlekken? Burgemeesters en politici moeten zich ineens verantwoorden wat zij gaan doen met Sinterklaas. Gele Pieten, stroopwafel Pieten. Ze weten van gekkigheid niet wat te doen. Laat ze lekker de schijt krijgen.

In Afrika zijn stammen die zich graag insmeren met witte klei en dan hele rare dansjes gaan doen. Daarmee bespotten ze de blanken. DAAR moeten ze eens naar kijken.

super ick
31-10-14, 08:17
Tijd voor vernieuwing van de kinderen, de denkbeelden van de slavernij wegnemen, dat was eens,

tijd voor voor een nieuwe culture aangelegenheid, kinderen zijn zo makkelijk te beinvloeden, zo makkelijk te misbruiken.


Pictures show children training at ISIS military camp* | Daily Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2812406/Sickening-school-mini-jihadists-Pictures-children-young-five-getting-combat-weapons-training-ISIS-military-camp.html)
Pictures show children training at ISIS military camp* | Daily Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2812406/Sickening-school-mini-jihadists-Pictures-children-young-five-getting-combat-weapons-training-ISIS-military-camp.html)

AUB niet LIKE , want het is geen LIKE dit bericht, het is gewoon tragisch. Bericht is wel aan te bevelen

Ik heb WEL een like gegeven. Ik vind het belangrijk dat kinderen een doel hebben in hun leven.

vitalis
31-10-14, 11:51
Niemand heeft ooit zwarte piet aan slavernij gekoppeld. Nu is er een heel klein groepje dat er een punt van wil maken. Waarom doet heel Nederlnd daar zo zenuwachtig over? Waarom schiet iedereen zo in de vlekken? Burgemeesters en politici moeten zich ineens verantwoorden wat zij gaan doen met Sinterklaas. Gele Pieten, stroopwafel Pieten. Ze weten van gekkigheid niet wat te doen. Laat ze lekker de schijt krijgen.

In Afrika zijn stammen die zich graag insmeren met witte klei en dan hele rare dansjes gaan doen. Daarmee bespotten ze de blanken. DAAR moeten ze eens naar kijken.Zwarte Piet is een overblijfsel van ons koloniale- en slavernijverleden. Daar is geen enkele twijfel over.

Oiseau
31-10-14, 13:41
Je wilt spugen en bedreigen normaliseren ?

Als het stille racisme kan bestrijden dan is dat een gezegend iets.

Oiseau
31-10-14, 13:46
Is spugen ook geen culture aangelegenheid ?
"Tfoe" hoeft niet altijd met spugen gepaard te gaan.
Racisme tot een vrolijke kinderfeest omtoveren is het ergste wat een cultuur kan opbrengen.
Racisme uit deze traditie spugen lukt het jullie niet en zelfs met volle emmers aan spuug van een Chinees.

super ick
31-10-14, 15:06
"Tfoe" hoeft niet altijd met spugen gepaard te gaan.
Racisme tot een vrolijke kinderfeest omtoveren is het ergste wat een cultuur kan opbrengen.
Racisme uit deze traditie spugen lukt het jullie niet en zelfs met volle emmers aan spuug van een Chinees.

Je lult uit je nek. Er is helemaal geen sprake van racisme omtoveren.
Je kind alleen laten trouwen met een moslim, dat is pas pure discriminatie.

pizatie
31-10-14, 15:16
Je lult uit je nek. Er is helemaal geen sprake van racisme omtoveren.
Je kind alleen laten trouwen met een moslim, dat is pas pure discriminatie.
niemand zit aan Sinterklaar . als die negerts het niet willen dan is schiphol de deur. oprotten van hier. het is onze feest en wat jullie denken is niet onze zaak .


facebook.com aka fred hogeveen .

pizatie
31-10-14, 15:17
Zwarte Piet is een overblijfsel van ons koloniale- en slavernijverleden. Daar is geen enkele twijfel over.

dus moet dit feest gestopt worden door een paar jank negerts ?

knots71karel
31-10-14, 21:43
Tijd voor vernieuwing van de kinderen, de denkbeelden van de slavernij wegnemen, dat was eens,

tijd voor voor een nieuwe culture aangelegenheid, kinderen zijn zo makkelijk te beinvloeden, zo makkelijk te misbruiken.


Pictures show children training at ISIS military camp* | Daily Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2812406/Sickening-school-mini-jihadists-Pictures-children-young-five-getting-combat-weapons-training-ISIS-military-camp.html)
Pictures show children training at ISIS military camp* | Daily Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2812406/Sickening-school-mini-jihadists-Pictures-children-young-five-getting-combat-weapons-training-ISIS-military-camp.html)

AUB niet LIKE , want het is geen LIKE dit bericht, het is gewoon tragisch. Bericht is wel aan te bevelen

k like het niet maar zeg het gewoon :SCHANDALIG zo worden die arme kinderen gehersenspoeld !
jocchies zoals Pizatie en Berberleeuwtje smullen hiervan , het is hun blijkbaar ook met de paplepel ingegoten.
gat verdamme wat een mentaliteit .
Waar zagen we dit ook al eerder??
juist ja bij de HITLERJUGEND
leren we het dan nooit ?
:kwaad:

geïntegreerde berberleeuw
01-11-14, 02:45
k like het niet maar zeg het gewoon :SCHANDALIG zo worden die arme kinderen gehersenspoeld !
jocchies zoals Pizatie en Berberleeuwtje smullen hiervan , het is hun blijkbaar ook met de paplepel ingegoten.
gat verdamme wat een mentaliteit .
Waar zagen we dit ook al eerder??
juist ja bij de HITLERJUGEND
leren we het dan nooit ?
:kwaad:

jij ook niet scherp in lezen van medeprikkers reactie zeg!
alleen jou berichten nalezen en dan altijd sneaky verdwijnen als online gebruiker.

en dan volgende dag weer spuien van haat over islam. Jij heb trauma van hitler denk ik.

laat los en knielen voor Allah! Beste redding voor jou voor hiernamaals.

vitalis
01-11-14, 07:27
dus moet dit feest gestopt worden door een paar jank negerts ?

Wat we moeten doen is niet helemaal duidelijk, maar je kunt in elk geval beginnen met respect te hebben voor je medemens. Ik hoop maar dat jouw God dat ook van je vraagt.

Oiseau
01-11-14, 07:47
Je lult uit je nek. Er is helemaal geen sprake van racisme omtoveren.
Je kind alleen laten trouwen met een moslim, dat is pas pure discriminatie.

Dus je kan niet tegen de waarheid.
Als je toch gaat liegen tegen een kind over het verheerlijken van slavernij met wat snoep en cadeautjes dan maar niet zomaar met alles gaan vergelijken. Trouwen doe je niet voor de lol en niet voor even elke jaar. Kom met wat betere argumenten!

Ik wil je feestje niet van je afpakken maar slechts uit je geest het verheerlijken van slavernij drijven..lol

mark61
01-11-14, 11:50
Zwarte Piet is een overblijfsel van ons koloniale- en slavernijverleden. Daar is geen enkele twijfel over.

Nee, de vormgeving is dat. Nl. 19e eeuws. 'Functioneel' / inhoudelijk heeft ZP niets te maken met kolonialisme of slavernij. De vorm die in de 19e eeuw aan ZP werd gegeven was gebaseerd op een in eeuwen gegroeid vaag samenraapsel van de Europese / Nederlandse visie op zo'n beetje alles ten zuiden van Spanje. Moslim, Arabier, Afrikaan, alles werd op één hoop gegooid en versmolten.

Dat dat in de 21e eeuw een debiel schouwspel oplevert is een feit.

Wel apart dat uitgerekend jij met dit standpunt komt :)

mark61
01-11-14, 11:53
Dus je kan niet tegen de waarheid.
Als je toch gaat liegen tegen een kind over het verheerlijken van slavernij met wat snoep en cadeautjes

Je kletst uit je nek.

H.P.Pas
01-11-14, 12:18
Je kletst uit je nek.

Zoals gebruikelijk.

(leen)
01-11-14, 12:21
Het is tijd voor fatsoenlijke norm en normalisering van dit kinderdrama!

Inderdaad; Pappa, in het middenoosten worden toch nog steeds slaven gehouden?

(leen)
01-11-14, 12:26
http://ifthenisnow.nl/sites/default/files/styles/gallery_content/public/slaaf_ws63369742.jpg

De slaven van toen hadden geen fun in hun leven.

Het moet eigenlijk afgelopen met het feestelijk spotten met de kinderen van de slaven van toen( bewust of onbewust maakt het geen moer meer ..hmm geld verdienen op de rug van de zwarte zielen)

De slaven leveranciers waren idd schatrijk en ook zo zwart als roet, collega stammen waren slechts handelswaar.
Je weet wel net zoals de stammenoorlogen die na de arab. lente volop de ruimte kregen.

vitalis
01-11-14, 13:43
Nee, de vormgeving is dat. Nl. 19e eeuws. 'Functioneel' / inhoudelijk heeft ZP niets te maken met kolonialisme of slavernij. De vorm die in de 19e eeuw aan ZP werd gegeven was gebaseerd op een in eeuwen gegroeid vaag samenraapsel van de Europese / Nederlandse visie op zo'n beetje alles ten zuiden van Spanje. Moslim, Arabier, Afrikaan, alles werd op één hoop gegooid en versmolten.

Dat dat in de 21e eeuw een debiel schouwspel oplevert is een feit.

Wel apart dat uitgerekend jij met dit standpunt komt :)

Hoezo? Ik oordeel altijd zonder vooroordelen en neem als dat moet een controversieel standpunt in. Dat kun jij met je blanke, paternalistische, neo-koloniale houding niet zeggen.
Lees het volgende artikel. Ik neem aan dat je het vorig jaar gemist hebt.

Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven' | Binnenland | de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/geen-twijfel-zwarte-piet-stamt-af-van-kindslaven~a3531694/)

pizatie
01-11-14, 14:15
Wat we moeten doen is niet helemaal duidelijk, maar je kunt in elk geval beginnen met respect te hebben voor je medemens. Ik hoop maar dat jouw God dat ook van je vraagt.

het is ons feest . ons land. wie daar niet mee eens is. weg gaan uit nederland. we gaan geen regels apart maken voor een paar huil negerts .

vitalis
01-11-14, 14:31
het is ons feest . ons land. wie daar niet mee eens is. weg gaan uit nederland. we gaan geen regels apart maken voor een paar huil negerts .

Ik hou liever rekening met 'huilnegers' dan met tasjesdieven.

Bart.NL
01-11-14, 14:42
Ik dacht als kind dat zwarte piet zwart was omdat hij door de schoorsteen kwam.

Dat lijkt me ook meteen de oplossing voor dit probleem.

pizatie
01-11-14, 15:13
Ik dacht als kind dat zwarte piet zwart was omdat hij door de schoorsteen kwam.

Dat lijkt me ook meteen de oplossing voor dit probleem.gewoon aanpassen in nederland. anders hoor je hier niet thuis . we gaan geen uitzondering maken voor een paar jankerds .

pizatie
01-11-14, 15:15
Ik hou liever rekening met 'huilnegers' dan met tasjesdieven. tasjesdieven kom je tegen in de bijlmer . de junkies van 15 tot met 60 jaar . kom je gelukkig niet tegen bij marokkanen . wij weten tot hoe laat je nog kan spelen. max 24 jaar .

H.P.Pas
01-11-14, 15:16
gewoon aanpassen in nederland.

Anders ga je spoegen.

pizatie
01-11-14, 15:19
Anders ga je spoegen.

wij zijn nooit slaven geweest . wij zullen nooit ons 100% aanpassen . probeer dat lekker bij molukkers of surinamers . niet bij ons kerel . wij zijn goed wij hebben onze eigen cultuur en spreken onze eigen taal en hebben on ze eigen namen .

super ick
01-11-14, 15:26
Trouwen doe je niet voor de lol en niet voor even elke jaar.

Je kunt het proberen goed te lullen maar dat gaat je nooit lukken. Als jij alleen je goedkeuring aan een huwelijk van je dochter geeft als zij trouwt met een moslim dan discrimineer je. Onderscheid maken op basis van godsdienst, wat moslims voorgeschreven is, is een vorm van pure discriminatie. Dat heeft niets met voor de lol trouwen of even elk jaar. Mijn ouders zijn 55 jaar getrouwd.

pizatie
01-11-14, 15:28
Je kunt het proberen goed te lullen maar dat gaat je nooit lukken. Als jij alleen je goedkeuring aan een huwelijk van je dochter geeft als zij trouwt met een moslim dan discrimineer je. Onderscheid maken op basis van godsdienst, wat moslims voorgeschreven is, is een vorm van pure discriminatie. Dat heeft niets met voor de lol trouwen of even elk jaar. Mijn ouders zijn 55 jaar getrouwd.
het gaat niet om de kleur. het gaat er om dat hij moslim is . dat is het enige waar ik naar zal kijken als mijn zoon thuis wilt komen met iemand .

super ick
01-11-14, 15:44
het gaat niet om de kleur. het gaat er om dat hij moslim is . dat is het enige waar ik naar zal kijken als mijn zoon thuis wilt komen met iemand .

Lezen!

Ik heb het nergens over kleur. Onderscheid maken op basis van godsdienst is een even zuivere vorm van discriminatie als op basis van huidskleur. Het is precies hetzelfde.

:hihi: lees jezelf nog even na. Zoals je het neergezet hebt ga je er vanuit dat je zoon homoseksueel zou zijn. Overigens heb je daar geen bezwaar tegen als je teruglees. Jij kijkt alleen naar het geloof.

pizatie
01-11-14, 17:52
Lezen!

Ik heb het nergens over kleur. Onderscheid maken op basis van godsdienst is een even zuivere vorm van discriminatie als op basis van huidskleur. Het is precies hetzelfde.

:hihi: lees jezelf nog even na. Zoals je het neergezet hebt ga je er vanuit dat je zoon homoseksueel zou zijn. Overigens heb je daar geen bezwaar tegen als je teruglees. Jij kijkt alleen naar het geloof.

:zegniets: foutje .


nee dat zou heel erg zijn. heel moeilijk om daar een oplossing voor te vinden .

vitalis
01-11-14, 18:46
gewoon aanpassen in nederland. anders hoor je hier niet thuis . we gaan geen uitzondering maken voor een paar jankerds .

PVV-mentaliteit...

pizatie
01-11-14, 18:51
PVV-mentaliteit...

nee hoor. we hebben dat feest al jaren lang . en nu komen een paar jankerdswat roepen in onze land . ik marokko wisten ze wel raad met dat schorem . maar in nederland gaat het een stuk liever aan toe .

Nederlandertje
01-11-14, 19:01
Misschien moet ik maar eens mijn schoen onder een schoorsteen die ik niet heb maar gaan zetten en kijken wat ik krijg?
Oh wat jammer nou , het is een kinderdrama..

Jij krijgt de roe in je schoen want je bent slecht geweest dit jaar.

pizatie
01-11-14, 19:13
Jij krijgt de roe in je schoen want je bent slecht geweest dit jaar.
niemand zit aan zwarte piet !

want mijn kleine neefjes en nichtjes vinden dat leuk en krijgen speelgoed.

vitalis
01-11-14, 19:22
nee hoor. we hebben dat feest al jaren lang . en nu komen een paar jankerdswat roepen in onze land . ik marokko wisten ze wel raad met dat schorem . maar in nederland gaat het een stuk liever aan toe .

Ja, dat is algemeen bekend, in Marokko weten ze wel weg met zwarte mensen.

knots71karel
01-11-14, 19:32
Niemand heeft ooit zwarte piet aan slavernij gekoppeld. Nu is er een heel klein groepje dat er een punt van wil maken. Waarom doet heel Nederlnd daar zo zenuwachtig over? Waarom schiet iedereen zo in de vlekken? Burgemeesters en politici moeten zich ineens verantwoorden wat zij gaan doen met Sinterklaas. Gele Pieten, stroopwafel Pieten. Ze weten van gekkigheid niet wat te doen. Laat ze lekker de schijt krijgen.


In Afrika zijn stammen die zich graag insmeren met witte klei en dan hele rare dansjes gaan doen. Daarmee bespotten ze de blanken. DAAR moeten ze eens naar kijken.

Dat laatste dat hoeft niet dat is ook FOLKLORE , wijselijk gaf onze snotneus geen reactie op het steentjes gooien naar de zgn Duivel, dat is ook een vorm van Folklore !

pizatie
01-11-14, 19:33
Ja, dat is algemeen bekend, in Marokko weten ze wel weg met zwarte mensen.onzin. in marokko heb je duizende marokkaanse zwarten.in het zuiden

knots71karel
01-11-14, 19:38
Ik dacht als kind dat zwarte piet zwart was omdat hij door de schoorsteen kwam.

Dat lijkt me ook meteen de oplossing voor dit probleem.

Dat klopt als en bus! het wordt algemeen gezegd dat zwarte piet daar door zwart is >
En dan nog wat SINTERKLAAS kwam oorspronkelijk uit MYRNE (Turkye) ja en de MOSLIMS Sulthans hadden altijd al zwarte knechten in dienst *),Hun hoofd Eunug was bijna altijd al een Negrooiide
*( en negerinnen voor hun sexuele uitspattingen
:zegniets:

pizatie
01-11-14, 19:39
Dat klopt als en bus! het wordt algemeen gezegd dat zwarte piet daar door zwart is >
En dan nog wat SINTERKLAAS kwam oorspronkelijk uit MYRNE (Turkye) ja en de MOSLIMS Sulthans hadden altijd al zwarte knechten in dienst *),Hun hoofd Eunug was bijna altijd al een Negrooiide
*( en negerinnen voor hun sexuele uitspattingen
:zegniets:

dit heb je net verzonnen.

knots71karel
01-11-14, 20:52
dit heb je net verzonnen.
SinterklaasNatuurlijk is het worden van Bisschop bijzonder, maar wat was er nu zo bijzonder aan Nicolaas? Niet alleen hielp hij de armen maar verrichte Nicolaas ook wonderen. Nicolaas redde 3 zeelieden van de doodstraf, een schip dat zonk deed enkele mannen die midden in een storm moesten zwemmen bijna verdrinken, maar Nicolaas redde de mannen. Daarnaast hielp hij vele andere mensen en werd hij gezien als een echte heilige.

Op het moment dat hij leefde werd hij nooit als ‘heilige’ verklaard, maar omdat veel mensen dachten dat hij na zijn dood vanuit de hemel nog steeds hielp, werd hij in de 9e eeuw door de kerk in Rome heilige verklaart en kreeg hij de titel ‘Sint’. Door de jaren heen is Sint Nicolaas (dat heilige Nicolaas betekend) verbasterd tot Sinterklaas.

Dood van NicolaasHet is gebruikelijk dat Heiligen altijd worden herdacht op hun sterfdag. Nicolaas stierf op 5 december. Gedurende de jaren die erop volgden is Sinterklaasavond als een herdenking op 5 december gehouden. Nicolaas werd begraven in Myra, de plek waar hij zijn hele leven had doorgebracht en vanwaar uit hij de armen hielp.

HedendaagsSinterklaas komt dus oorspronkelijk niet uit Spanje zoals veel mensen denken. Hierover zijn verschillende speculaties. Daarnaast had Sinterklaas nooit een knecht, maar die werd door ene Jan Schenkman in het leven geroepen in 1851. Hij schreef een boek over Sint Nicolaas en daarin de liedjes die we nu nog zingen.

Er zijn veel verschillende verhalen bekend over waarom zwarte Piet Sinterklaas hielp en waar hij vandaan komt. Het meest waarschijnlijke verhaal is dat Sinterklaas een slaaf uit Ethiopië heeft bevrijd. Deze heette Pitter. De slaaf was zo blij dat hij bevrijd was en bleef bij Sinterklaas. Gedurende de jaren zijn er veel meer zwarte Pieten gekomen en dat komt waarschijnlijk doordat Sinterklaas hulp nodig heeft en het is natuurlijk erg feestelijk.

De gedachte aan Sinterklaas vandaag de dag komt door voort uit het bovenstaande. Sinterklaas helpt de armen zonder daar iets voor terug te willen. Hij deed het vaak stiekem en misschien is dat het verhaal waarom zwarte Piet door de schoorsteen kruipt om geen aandacht te trekken.

Het komt erop neer dat de echte Sinterklaasgedachte is dat je iets voor een ander doet en niet altijd ‘neemt!
Nu nog ff de zwarte eneugen ? en de zwarte slavinnen?
Kan ook ,ik schop je op alle fronten hier van dit FORUM af wat repliek betreft , gewoon de waarheid , jammer dat je die niet onder de ogen ziet .iK HEB MET MIJN 76 JAAR MEER WIJSHEID IN M,N DUIM ALS ALS JE JE HERSENS.
:D

super ick
01-11-14, 21:05
dit heb je net verzonnen.

Nee hoor. Zwarte Piet komt echt door de schoorsteen!

knots71karel
01-11-14, 21:07
dit heb je net verzonnen.
Om jou idioterie te niet te doen heb ik ook dit onderstaande nog voor je
Goed lezen dan leer je nog wat over jou GELOOF dat geen onderscheid maakt :zegniets:

.De vrouwen waren per definitie slavinnen en praktisch altijd ook christelijk. Een moslim
kan geen moslim tot slaaf maken. De moeder
van de sultan was dus ook een buitgemaakte
waaronder ook veel negroiide en niet-moslima meisjes hetgeen verklaart dat sommige
sultans zeer welwillend tegenover andere
religies stonden.
Er was een strenge selectie waarbij niet alleen
op lichamelijke schoonheid gelet werd maar
ook op intelligentie, gevoel voor esthetiek,
betrouwbaarheid e.d. Bij de sultan werden
deze vrouwen gekocht of van hun ouders
weggehaald.
De meesten kwamen als jong meisje, ongeveer
op een leeftijd van 9 jaar, werden bij de oudere
maitresses gevoegd en kregen een opleiding in
muziek, taal en literatuur, schrijven en dans.
Na 9 jaar werden vrouwen die geen contact
met de sultan hadden gehad, uitgehuwelijkt
aan iemand van aanzien.
Binnen de harem heerste een strenge
hiërarchie: de moeder van de sultan (de
sultane) was de baas, daarna kwam de moeder van het 1e kind van de sultan. Onderaan
stonden de slavinnen en concubines.
Toezicht hielden de eunuchen, van wie de zwarte de meeste macht hadden (zij werden het
lelijkst gevonden). Ze werden geronseld in Egypte en Sudan en werden onderweg in de
woestijn door christelijke handelaren ontmand (zoiets is voor een moslim verboden)

Ja andere tijden maar toch waar gebeurd!

knots71karel
01-11-14, 21:10
Nee hoor. Zwarte Piet komt echt door de schoorsteen!

Hij doelde duidelijk op de afkomst van Sinterklaas (die kwam ook uit een soort schoorsteen maar daar zat geen roet in :stout:

pizatie
01-11-14, 21:16
dat klopt niet helemaal. maar dat was vroeger . toen was ik er niet. want dan zou ik de sultan aanspreken op zijn gedrag en op zijn fouten aanspreken . je kan mij daar niet voor verantwoordelijk houden .ik leef nu . alles wat nu gebeurd hoor ik af te keuren of goed te praten .

knots71karel
01-11-14, 21:21
dat klopt niet helemaal. maar dat was vroeger . toen was ik er niet. want dan zou ik de sultan aanspreken op zijn gedrag en op zijn fouten aanspreken . je kan mij daar niet voor verantwoordelijk houden .ik leef nu . alles wat nu gebeurd hoor ik af te keuren of goed te praten .

JE draait weer als een paling in een emmer vol snot (neus) !
Zo gauw je met de feiten wordt geconfronteerd , haal je BAKZEIL .
:D

pizatie
01-11-14, 21:23
een paling vang je het beste met een dikke worm of dood aas. een baarsje van max 6cm . maar die sultan kon ook fouten maken. geen enkele mens is zondeloos.
JE draait weer als een paling in een emmer vol snot (neus) !
Zo gauw je met de feiten wordt geconfronteerd , haal je BAKZEIL .
:D

knots71karel
01-11-14, 22:06
een paling vang je het beste met een dikke worm of dood aas. een baarsje van max 6cm . maar die sultan kon ook fouten maken. geen enkele mens is zondeloos.
:fpetaf::wohaa::zwaai:

knots71karel
01-11-14, 22:10
die ''like'' heb je te danken aan je ongelooflijke vindingrijkheid om grappige K*T smoezen te verzinnen.
JE STAAT MET STIP OP NR 11-11-11