PDA

Bekijk Volledige Versie : IS' grootste nachtmerrie: het Koerdische vrouwenleger



knots71karel
03-11-14, 12:06
BEWAAR (http://s.ad.nl/3720132)



Door: Redactie
3 -10-2014
http://static1.ad.nl/static/photo/2014/16/8/13/20140817153527/media_xll_2430838.jpg’Ook al ben ik zwanger, als ik moet vechten dan ga ik’Archiefbeeld van een vrouw uit de elite unit van het Koerdische peshmerga-leger tijdens een training. De dames vechten voor hun families. © ap.Honderden moeders en dochters hebben de wapens ter hand genomen en zijn vastberaden hun levens te riskeren om de Koerden in Irak te beschermen tegen de oprukkende terreurbeweging IS (voorheen ISIS). De vrouwen van het tweede bataljon van het pershmerga-leger (vertaling: 'zij die de dood trotseren') zien het vechten voor hun land als hun plicht. Zelfs als ze zwanger zijn, trekken ze naar de frontlinie.
http://static3.ad.nl/static/photo/2014/15/6/14/20140817142303/media_l_2430989.jpgMustafa Barzani, de oprichter van het peshmerga-leger. © afp.http://static0.ad.nl/static/photo/2014/13/12/13/20140817143132/media_l_2431063.jpgMannelijke peshmerga strijders. © AFP.Vechtende vrouwen, het moet een nachtmerrie voor de IS-strijders (http://www.ijreview.com/2014/08/167994-meet-isiss-worst-nightmare-women-battalion-kurdish-fighters/) zijn, zo schrijven sommige media. De militanten leggen vrouwen juist op binnen te blijven en zich te bedekken. Vele van hen zijn de afgelopen wekenuit hun huizen gehaald en verkracht door IS-strijders (http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3716219/2014/08/10/Irak-IS-doodt-meer-dan-500-yezidi-s.dhtml).

Klaar om te vechten
Maar de 550 vrouwen onder leiding van kolonel Nahida Ahmad Rashid zijn er klaar voor. Hoewel zij nog niet oog in oog kwamen met de militanten van IS, die steeds meer terrein winnen in Koerdistan, is er hard getraind in de zinderende hitte nabij de stad Sulaymaniyah. De vrouwen bereiden zich zo voor op de strijd.

'Het is een eer om deel uit te maken van een islamitisch land waar het vrouwen is toegestaan om voor hun thuisland te vechten,' legt een anonieme moeder uit aan de New York Post (http://nypost.com/2014/08/14/kurdish-women-take-up-arms-against-islamic-state/?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=NYPTwitter&utm_medium=SocialFlow). Zij vecht al sinds 1996 mee. 'We krijgen dezelfde behandeling als mannelijke vechters. Dat is zo vastgelegd in de wet.'

Ook zwanger strijden
Naast hun werk hebben de vrouwen vaak een gezin. 'We zijn ook verantwoordelijk voor onze huishoudens, dus je kan stellen dat een vrouwelijke pershmerga-strijder het zwaarder heeft.'

Een andere moeder, die thuis een 5-jarige dochter heeft zitten, is nu zwanger. Zij laat weten dat ze zich daardoor niet laat tegenhouden. 'Dit is mijn plicht, of ik nu een kind draag of niet. Als ik word opgeroepen om te vechten, dan ga ik,' aldus de vier maanden zwangere vrouw.

190.000 mensen
Het peshmerga-leger, naar schatting nu zo'n 190.000 man (waaronder enkele honderden vrouwen) sterk, werd in de jaren veertig opgericht door de Koerdische nationalist Mustafa Barzani. Hij verenigde verschillende groepen Koerdische strijders die sinds het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk vochten voor een onafhankelijk Koerdistan in het noorden van Irak, het zuiden van Turkije en het westen van Iran.

Het geharde bergvolk streed lange onafhankelijkheidsoorlogen tegen Irakese troepen in de jaren zestig, zeventig en tachtig.

knots71karel
03-11-14, 12:09
Het wordt steeds erger en nog gekker
Las ook dat de ''dappere'' IS strijders al een gevangen genomen vrouw ONTHOOFD hebben.

pizatie
03-11-14, 22:38
koerden moeten helemaal niet over dapper zijn praten. het zijn laffe honden . zonder de hulp van amerika en andere westerse landen. zaten ze in een hoge berg of ergens onder de grond .


trouwens ? koerdische mannen ? zijn daar niet genoeg van dat vrouwen moeten vechten.:stout:

als de westerse landen 3 jaar geleden Assad hadden afgemaakt. dan hadden we dit helemaal niet!! dit zijn de feiten .

knots71karel
03-11-14, 22:50
koerden moeten helemaal niet over dapper zijn praten. het zijn laffe honden . zonder de hulp van amerika en andere westerse landen. zaten ze in een hoge berg of ergens onder de grond .


trouwens ? koerdische mannen ? zijn daar niet genoeg van dat vrouwen moeten vechten.





als de westerse landen 3 jaar geleden Assad hadden afgemaakt. dan hadden we dit helemaal niet!! dit zijn de feiten .

Koerdische mannen ?? die zijn al met bosjes afgemaakt in de afgelopen jaren , zowel door SADDAM HOESEIN(VERGAST)
en Turken . en waarom moeten de Westerse landen alles ff op lossen en nooit de Russen of Chinesen die momenteel duizenden OEIGOERSE MOSLIMS om niks vervolgen en doden
AAR DAAR HOOR JE HIER HET TUIG niet over dat is de''ver van m,n bed show of moet daar het WESTEN ook de stront ruimen soms?
DOEI :slaap:

BoerHarms
04-11-14, 06:42
als de westerse landen 3 jaar geleden Assad hadden afgemaakt. dan hadden we dit helemaal niet!! dit zijn de feiten .

De westerse landen wilden wel, maar er kwam protest uit bepaalde hoeken.
Isis was dan ook geen feit meer geweest.

Problem is dat de politiek meestal niet naar hun burgers luisteren, en dit is nog dagelijks zo

BoerHarms
04-11-14, 06:45
Arme mannen die dan door de vrouwen gevangen worden....

Vrouwen gaan gelijk de trots van de mannen afsnijden.

Nederlandertje
04-11-14, 14:29
koerden moeten helemaal niet over dapper zijn praten. het zijn laffe honden . zonder de hulp van amerika en andere westerse landen. zaten ze in een hoge berg of ergens onder de grond .


trouwens ? koerdische mannen ? zijn daar niet genoeg van dat vrouwen moeten vechten.:stout:

als de westerse landen 3 jaar geleden Assad hadden afgemaakt. dan hadden we dit helemaal niet!! dit zijn de feiten .

Een Islamitische krijger die door een vrouw wordt gedood zal niet naar het "paradijs" gaan. Daarom is het de ergste nachtmerry voor jouw strijders.

super ick
04-11-14, 15:03
koerden moeten helemaal niet over dapper zijn praten. het zijn laffe honden . zonder de hulp van amerika en andere westerse landen. zaten ze in een hoge berg of ergens onder de grond .


trouwens ? koerdische mannen ? zijn daar niet genoeg van dat vrouwen moeten vechten.:stout:

als de westerse landen 3 jaar geleden Assad hadden afgemaakt. dan hadden we dit helemaal niet!! dit zijn de feiten .

Ik heb een beter idee.

Als de olie straks op is een grote bom erop en een laag asfalt er overheen.

pizatie
04-11-14, 16:11
Een Islamitische krijger die door een vrouw wordt gedood zal niet naar het "paradijs" gaan. Daarom is het de ergste nachtmerry voor jouw strijders.

dat is verzonnen door Iran. laat mij bewijs zien uit de Koran . ik ga niet wachten want die bewijs kan jij niet leveren.


veel beblaat en weinig wol . zagen we ook over Ruslan toen met die vliegtuig . weken lang propaganda tegen russia .

pizatie
04-11-14, 16:12
Ik heb een beter idee.

Als de olie straks op is een grote bom erop en een laag asfalt er overheen.
de olie gaat niet op. want als ik klaar met met mij studie. dan ga ik olie verwerken . ik ga ook enkel werken met zonneengerie .

Nederlandertje
04-11-14, 17:22
dat is verzonnen door Iran. laat mij bewijs zien uit de Koran . ik ga niet wachten want die bewijs kan jij niet leveren.


veel beblaat en weinig wol . zagen we ook over Ruslan toen met die vliegtuig . weken lang propaganda tegen russia .

Ik heb geen koran dus kan het je niet laten lezen

pizatie
04-11-14, 17:36
dat is wel raar dat jij geen Koran thuis hebt. ze zijn niet duur. je kan ze overal kopen tegenwoodig .
Ik heb geen koran dus kan het je niet laten lezen

vitalis
04-11-14, 17:46
dat is wel raar dat jij geen Koran thuis hebt. ze zijn niet duur. je kan ze overal kopen tegenwoodig .

Een christen heeft het boek van de maangod niet in huis.

pizatie
04-11-14, 18:01
Een christen heeft het boek van de maangod niet in huis.

zowel jij en nederlander zijn geen christenen. jullie zijn niet gelovig . al denken jullie van wel . Jezus vrede zij met hem had regels . waar jullie je niet aan houden.


waarom ben jij zo laat online ?

vitalis
04-11-14, 18:59
zowel jij en nederlander zijn geen christenen. jullie zijn niet gelovig . al denken jullie van wel . Jezus vrede zij met hem had regels . waar jullie je niet aan houden.


waarom ben jij zo laat online ?

Zowel jij als berberleeuw zijn geen moslims. Alleen de volgelingen van Ali, de schoonzoon van de profeet, de volgelingen van de sjia dus, zijn ware moslims.

knots71karel
04-11-14, 22:02
dat is wel raar dat jij geen Koran thuis hebt. ze zijn niet duur. je kan ze overal kopen tegenwoodig .

Een echte KORAN krijg je van een echte MOSLIM die koop je dus zelf niet !
o,JA uiteraard heb ik een KORAN en die staat bij mij op een ereplaats bij andere belangrijke boeken.
:)

knots71karel
04-11-14, 22:04
zowel jij en nederlander zijn geen christenen. jullie zijn niet gelovig . al denken jullie van wel . Jezus vrede zij met hem had regels . waar jullie je niet aan houden.


waarom ben jij zo laat online ?

Hij zal wel GEWERKT hebben of zo !
:wink:

knots71karel
04-11-14, 22:05
Zowel jij als berberleeuw zijn geen moslims. Alleen de volgelingen van Ali, de schoonzoon van de profeet, de volgelingen van de sjia dus, zijn ware moslims.
AU !:stout: stoute jongen

pizatie
04-11-14, 22:06
Hij zal wel GEWERKT hebben of zo !
:wink: heb jij facebook ?

knots71karel
04-11-14, 22:08
heb jij facebook ?
Waarom??

pizatie
04-11-14, 22:12
Waarom??la maar. anders word je gek :stout:

knots71karel
04-11-14, 22:16
la maar. anders word je gek :stout:
Tien jaar geleden poste ik hier onder mijn eigen naam ;
dat mocht niet meer ik plaatse toen al dit antwoord:
SOERAH IBRAHIM (14) deel 13
blz 327 nr 37

pizatie
04-11-14, 22:19
Tien jaar geleden poste ik hier onder mijn eigen naam ;
dat mocht niet meer ik plaatse toen al dit antwoord:
SOERAH IBRAHIM (14) deel 13
blz 327 nr 37
geef het op. je voorouders proberen het al 14 00 jaar. de Islam word enkel groter .


gewoon een andere hobbie zoeken.

Nederlandertje
04-11-14, 22:45
dat is wel raar dat jij geen Koran thuis hebt. ze zijn niet duur. je kan ze overal kopen tegenwoodig .

Ik heb ze hier nog niet zien liggen. Maarja zijn hier ook maar een paar moslims

Nederlandertje
04-11-14, 22:50
zowel jij en nederlander zijn geen christenen. jullie zijn niet gelovig . al denken jullie van wel . Jezus vrede zij met hem had regels . waar jullie je niet aan houden.


waarom ben jij zo laat online ?


Ik ben wel gelovig. Ik geloof in mezelf en in mijn vrouw.

pizatie
04-11-14, 23:09
kijk wat je zegt man. dat is echt verboden binnen het christendom. je moet in jezus vrede zij met hem geloven .

super ick
05-11-14, 07:18
de olie gaat niet op. want als ik klaar met met mij studie. dan ga ik olie verwerken . ik ga ook enkel werken met zonneengerie .

Ik denk dat jij helemaal niet gaat werken. Als je je houding niet aanpast dan word je helemaal nergens aangenomen. Of je collega's gooien je de eerste week het raam uit. Misselijk kereltje.

pizatie
05-11-14, 13:37
Ik denk dat jij helemaal niet gaat werken. Als je je houding niet aanpast dan word je helemaal nergens aangenomen. Of je collega's gooien je de eerste week het raam uit. Misselijk kereltje.ik ben nu op werk!! .en geloof mij zonder mij kunnen ze niks. als de bedrijfsleider er niet is . ik weet bijna alles hier .

super ick
05-11-14, 13:42
ik ben nu op werk!! .en geloof mij zonder mij kunnen ze niks. als de bedrijfsleider er niet is . ik weet bijna alles hier .

Je moet eens stoppen met liegen. Allah kijkt altijd mee. Hou daar rekening mee!

pizatie
05-11-14, 14:19
Je moet eens stoppen met liegen. Allah kijkt altijd mee. Hou daar rekening mee!
dat moet jij is gaan doen .


jij kan het niet hebben .

super ick
05-11-14, 14:52
dat moet jij is gaan doen .


jij kan het niet hebben .

Huh? Dat je liegt bedoel je? Daar kan ik inderdaad niet tegen.

pizatie
05-11-14, 16:05
Huh? Dat je liegt bedoel je? Daar kan ik inderdaad niet tegen.jij wilt ons gewoon onderdrukken dan. want je mag geen eigen mening hebben in nederland door jou soort pvv .

Smiler
05-11-14, 17:05
de olie gaat niet op. want als ik klaar met met mij studie. dan ga ik olie verwerken . ik ga ook enkel werken met zonneengerie .

Dit klopt niet helemaal, olie gaat wel degelijk op. En jij gaat olie verwerken? Maar vervolgens enkel werken met zonne energie. Okey dan!

knots71karel
05-11-14, 20:47
jij wilt ons gewoon onderdrukken dan. want je mag geen eigen mening hebben in nederland door jou soort pvv .

JE WORDT MET DE DAG GEKKER! haatzaaien is jou enige doel

super ick
05-11-14, 20:53
jij wilt ons gewoon onderdrukken dan. want je mag geen eigen mening hebben in nederland door jou soort pvv .

Zou ik een groter lettertype gebruiken voor jou? Misschien helpt het.

Geleerde...

knots71karel
05-11-14, 20:59
geef het op. je voorouders proberen het al 14 00 jaar. de Islam word enkel groter .


gewoon een andere hobbie zoeken.
Als de ISLAM zo door gaat blijft er niks van over dagelijks sterven er duizenden mensen door onderlinge haat van de ISLAM ,gelukkig zijn er ook nog verstandige Moslims die dit in zien ,en hun lering hebben getrokken uit het feit dat de Christenen dit honderden jaren geleden ook hebben gedaan elkaar uit moorden om het GELOOF!

Mijn hobby (belangstelling) is al van jongs af aan :andere mensen leren kennen,waar ze wonen hoe ze leven , wat hun Godsdienst is enz enz
vandaar dat ik zeevarende ben geworden, tegenwoordig hoeft dat niet meer , je hebt nu internet.
Het verklaard meteen waarom ik ook hier zit nu al ruim 10 jaar
En hier niet alleen ook op Poolse forums en Duitse .
:student:

pizatie
05-11-14, 22:03
Als de ISLAM zo door gaat blijft er niks van over dagelijks sterven er duizenden mensen door onderlinge haat van de ISLAM ,gelukkig zijn er ook nog verstandige Moslims die dit in zien ,en hun lering hebben getrokken uit het feit dat de Christenen dit honderden jaren geleden ook hebben gedaan elkaar uit moorden om het GELOOF!

Mijn hobby (belangstelling) is al van jongs af aan :andere mensen leren kennen,waar ze wonen hoe ze leven , wat hun Godsdienst is enz enz
vandaar dat ik zeevarende ben geworden, tegenwoordig hoeft dat niet meer , je hebt nu internet.
Het verklaard meteen waarom ik ook hier zit nu al ruim 10 jaar
En hier niet alleen ook op Poolse forums en Duitse .
:student:

stop echt waar doe geen moeite de Islam zal enkel groeien en zich verspreiden .


het heeft totaal geen zin wat jij doet of de pvv . jullie verspillen jullie tijd alleen . je hoeft het niet met alles eens te zijn maar stop met haatzaaien en mensen tegen elkaar opzetten.


Takbier .

knots71karel
05-11-14, 23:32
stop echt waar doe geen moeite de Islam zal enkel groeien en zich verspreiden .


het heeft totaal geen zin wat jij doet of de pvv . jullie verspillen jullie tijd alleen . je hoeft het niet met alles eens te zijn maar stop met haatzaaien en mensen tegen elkaar opzetten.


Takbier .

HE SMERIG Kereltje ik zit niet bij de P.V.V houd jou gore insinuatie,s en haatzaaierij maar voor je
het past bij jou en je gelijkdenkende soortgenoten , en ik doe geen moeite de ISLAM te stoppen idioot , dat doe jij eerder met je HAATSPUIERIJ.
je probeerd andere woorden in de mond te leggen , het beproefde middel !!
en wou je ook het volgende ontkennen soms?....

De verspreiding van de ISLAM loopt als sneltrein , dagelijks sterven er mensen aan deze 'uitbreiding'' en laten dat nou toevallig MOSLIMS zijn.

pizatie
05-11-14, 23:35
HE SMERIG Kereltje ik zit niet bij de P.V.V houd jou gore insinuatie,s en haatzaaierij maar voor je
het past bij jou en je gelijkdenkende soortgenoten , en ik doe geen moeite de ISLAM te stoppen idioot , dat doe jij eerder met je HAATSPUIERIJ.
je probeerd andere woorden in de mond te leggen , het beproefde middel !!
en wou je ook het volgende ontkennen soms?....

De verspreiding van de ISLAM loopt als sneltrein , dagelijks sterven er mensen aan deze 'uitbreiding'' en laten dat nou toevallig MOSLIMS zijn.
jij scheld wel veel. dat betekend dat je geen argumenten hebt kerel . jij bent hier de haatzaaier zonder nut . jou aanvallen tegen de ware Religie de Islam zal niet helpen. de Islam is een feit en zal alleen maar groeien . niet jij of iemand zal dat kunnen tegen houden. de wil van God is niet tegen te houden !!

knots71karel
06-11-14, 11:43
jij scheld wel veel. dat betekend dat je geen argumenten hebt kerel . jij bent hier de haatzaaier zonder nut . jou aanvallen tegen de ware Religie de Islam zal niet helpen. de Islam is een feit en zal alleen maar groeien . niet jij of iemand zal dat kunnen tegen houden. de wil van God is niet tegen te houden !!

De wil van GOD ???? jij zot ,als GOD het zou willen hoeft hij maar met zijn ogen te knipperen en de AARDE was in VREDE ,want GOD is toch almachtig ??
Nou waarom doet hij dat niet ??
:D

knots71karel
06-11-14, 11:55
stop echt waar doe geen moeite de Islam zal enkel groeien en zich verspreiden .


het heeft totaal geen zin wat jij doet of de pvv . jullie verspillen jullie tijd alleen . je hoeft het niet met alles eens te zijn maar stop met haatzaaien en mensen tegen elkaar opzetten.


Takbier .

De enige die haat zaait ben jij , je denkt dat je representatief bent voor de ISLAAM ,
maar je bent zo stom dat je niet eens merkt dat je de 'ware bedoeling van de Profeet Mohammed
verbasterd en verziekt , je lijkt eerder op een helper van de Satan , al besef je dat denk ik niet.

lees de onderstaande Soerah maar:
Soerah Maryam deel 16 nr 45
blz 395 van De Edele Koran

pizatie
06-11-14, 13:48
De wil van GOD ???? jij zot ,als GOD het zou willen hoeft hij maar met zijn ogen te knipperen en de AARDE was in VREDE ,want GOD is toch almachtig ??
Nou waarom doet hij dat niet ??
:Domdat de mens zich moet veranderen. we zijn toch voor een test hier ? :zegniets:

knots71karel
07-11-14, 12:17
omdat de mens zich moet veranderen. we zijn toch voor een test hier ? :zegniets:

HE HOE KOM JE DAAR BIJ?
Sommigen mensen hebben geen notie wie of wat ze zijn !
Zoals geestelijke minderheden , demente mensen enz enz .
Nog geen 10 jaar geleden hebben ze een indianen stam gevonden (BRAZALIE) deze mensen wisten niks van GOD nog gebod .(maar goed dat een zendeling ze niet ontdekten anders hadden ze nu vast en zeker brave christenen geworden.
je WIEG bepaald je geloof!

Bofko
07-11-14, 17:48
omdat de mens zich moet veranderen. we zijn toch voor een test hier ? :zegniets:
Nope. Wij zijn geen guinea pigs van God.De wereld is geen moreel laboratorium van God...

Denk jij nou echt dat een alwetende God nieuwsgierig is naar menselijke reakties ?

knots71karel
07-11-14, 18:59
Nope. Wij zijn geen guinea pigs van God.De wereld is geen moreel laboratorium van God...

Denk jij nou echt dat een alwetende God nieuwsgierig is naar menselijke reakties ?

Soms denk ik wel eens dat GOD in SATANS huid is gekropen ,als je ziet wat hij allemaal toestaat , hartverscheurende taferelen voorbeelden genoeg : onthoofdingen ,kindermoord , dieren die onnodig gemarteld worden , natuur die afgebroken word , vervuiling door mensen !enz enz
En GOD keek toe en zag dat het GOED was want hij deed niets , terwijl hij als (almachtige ) dat toch moet kunnen.
:fpotver:

Bofko
07-11-14, 19:10
Soms denk ik wel eens dat GOD in SATANS huid is gekropen ,als je ziet wat hij allemaal toestaat , hartverscheurende taferelen voorbeelden genoeg : onthoofdingen ,kindermoord , dieren die onnodig gemarteld worden , natuur die afgebroken word , vervuiling door mensen !enz enz
En GOD keek toe en zag dat het GOED was want hij deed niets , terwijl hij als (almachtige ) dat toch moet kunnen.
:fpotver:



Tsjah Karel. ik kan nog leven met een God die de Big Bang aan het rollen brengt maar ik kan niet leven met een god die goed en kwaad beheerst. Als je daarover nadenkt is God hetzelfde als de Duivel.

knots71karel
07-11-14, 19:24
Tsjah Karel. ik kan nog leven met een God die de Big Bang aan het rollen brengt maar ik kan niet leven met een god die goed en kwaad beheerst. Als je daarover nadenkt is God hetzelfde als de Duivel.

Bij dit soort antwoorden staan al die gelovigen , met hun bek vol tanden ,
want GOD wikt , maar de MENS beschikt