PDA

Bekijk Volledige Versie : Contador zet alles op de tour : Contador zal titel in Vuelta niet verdedigen



SportFreak
04-11-14, 16:13
Alberto Contador zal volgend jaar zijn titel in de Ronde van Spanje niet verdedigen. De Spaanse ronderenner wil zich volledig concentreren op de Ronde van Italië en de Ronde van Frankrijk. "De Giro en Tour in één jaar doen is al een behoorlijke uitdaging", zei de renner van Tinkoff-Saxo in een interview met een Spaans radiostation.
Contador sprak vanaf 4.000 meter hoogte op de Kilimanjaro. Hij is die berg in Tanzania met ploeggenoten aan het beklimmen. "Het rijden van de Ronde van Italië kan gevolgen hebben voor mijn kansen in de Tour, maar de Giro wil ik erg graag rijden. Die ronde inspireert me."

Het besluit van Contador is de doodsteek voor het plan van Oleg Tinkov. De vermogende Rus had Nairo Quintana, Chris Froome, Vincenzo Nibali en Contador voorgesteld om in 2015 gezamenlijk de drie grote rondes te rijden, met als inzet 1 miljoen euro. Froome en Nibali lieten eerder al weten niets te zien in dat plan.