PDA

Bekijk Volledige Versie : Hè hè, eindelijk goed nieuws uit het Midden-Oosten!



mark61
05-11-14, 16:12
Vandaag een keer goed nieuws uit het Midden-Oosten. Het gaat goed in Tunesië. Dat blijft een beetje verscholen achter de kalief, want die is voor ons journalisten een stuk sexyer. Bij wijze van spreken. Alleen Omaniërs vind ik persoonlijk echt sexy. Die sultan!

Ik heb wel eens geschreven: als ik een land mocht uitkiezen voor een democratisch experiment zou het Tunesië zijn. Niet Libië, dat helemaal getraumatiseerd is door meer dan veertig jaar experimenten in autocratie van Gaddafi. Niet Egypte, dat te groot, te arm en te analfabeet is en te veel in de ban van het leger. En zeker niet Irak, lappendeken van antagonistische meerder- en minderheden. Tunesië is klein (11 miljoen inwoners), het is homogeen, relatief hoog opgeleid, het heeft een behoorlijke middenklasse, de economie is redelijk op orde en het leger heeft er nooit zo’n grote rol gespeeld. En inderdaad, het lukt!

Jullie hebben de keus tussen ons en de fundamentalisten, zo pareerde de Tunesische leider Ben Ali, net als Egyptes Mubarak en andere Arabische tirannen, zeldzame kritiek op zijn repressieve beleid door westerse bondgenoten altijd. Wat moet hij hebben gelachen toen zowel in Tunesië als in Egypte inderdaad fundamentalisten de verkiezingen wonnen. (Aan de andere kant, misschien heeft hij niet zo hard gelachen, want de seculiere Ben Ali woont nu noodgedwongen in het bepaald niet seculiere Saoedi-Arabië.) Ben Ali gooide iedere fundamentalist in de gevangenis, maar onderdrukking is dus geen tovermiddel om een onwelkome oppositie weg te krijgen. Kalief en koningen, luistert u?

Ik herinner me nog wel de waarschuwingen uit de tijd van de Algerijnse verkiezingen van 1991, die fundamentalisten voorbestemd waren te winnen: één man, één stem, één keer. Als ik te impliciet ben: dat ze eenmaal aan de macht nooit meer verkiezingen zouden uitschrijven. In Algerije annuleerde het leger dus de tweede ronde van de verkiezingen en volgde een griezelig bloedige burgeroorlog.

Ik spring over de ups en downs in Tunesië sinds 2011, en land bij de verkiezingen van 26 oktober. Die verloren de fundamentalisten tegen een seculiere partij, en het allerbelangrijkst, ze accepteerden hun verlies. Ze zeiden niet dat er was geknoeid of dat het anderszins niet eerlijk was verlopen. Volgens mij, maar corrigeer me als u het beter weet, is het de eerste keer dat een moslimfundamentalistische partij berust in het verlies van de macht.

Tunesië is er nog lang niet. De economie draait niet goed, en er is een venijnige moslimextremistische opstand aan de gang in het grensgebied met het anarchistische buurland Libië. Net als in zoveel andere landen zijn duizenden jongeren naar de kalief in zijn Islamitische Staat vertrokken die met gewelddadige plannen naar huis kunnen terugkeren. Maar er is een structurele stap naar democratie gezet.

Tot zover het goede nieuws. Tunesië is een eenzaam succes. De rest van de regio zakt steeds verder de afgrond in.

Hè hè, eindelijk goed nieuws uit het Midden-Oosten! - nrc.nl (http://www.nrc.nl/carolien/2014/11/05/he-he-eindelijk-goed-nieuws-uit-het-midden-oosten/)

pizatie
05-11-14, 16:20
Tunesie heeft nieuwe dictators er bij . zolang een land in noord afrika of het midden oosten niet met de sharia regeerd zal het land vervloekt zijn.

het gaat goed in de zin van wat ? dat er weer vol op gedronken kan worden in cafes ? dat vrouwen weer vol op kunnen date in parkjes ? dat er weer vol op drugs verkocht kan worden ? dat er weer moslims onderdrukt zullen worden ? dat de burka verboden zal worden ?

kiezen voor de duivel is kiezen voor een vervloeking . moge god de tunesiers die wel geloven een gelukkig leven geven en helpen met elk iets wat ze doen. moge god hun kinderen doen bloeien .

mark61
05-11-14, 16:38
Gestoorde, voorspelbare reactie van nepmoslimpuber.

Het gaat goed in de zin dat er geen mensen wholesale worden afgeslacht door moslims of het leger.

super ick
05-11-14, 16:50
Gestoorde, voorspelbare reactie van nepmoslimpuber.

Het gaat goed in de zin dat er geen mensen wholesale worden afgeslacht door moslims of het leger.

Tja, hij is nog niet op een zinnige uitspraak/mening betrapt.

Het is zeer fragiel allemaal en kan zomaar de verkeerde kant op omslaan. Hopen dat het stand houdt.

pizatie
05-11-14, 16:57
Tja, hij is nog niet op een zinnige uitspraak/mening betrapt.

Het is zeer fragiel allemaal en kan zomaar de verkeerde kant op omslaan. Hopen dat het stand houdt.
jij moet het westen zowiezo nooit sereuis nemen als het om Islam gaat . het westen zal nooit maar ook nooit achter iets Islamitisch staan . dus we kunnen zeggen. elke mening van een westers iemand telt niet . het is anti Islam .


de barbaarse seculiere moslims . zij willen de Islam vernietigen door de Koran aan te passen en hem aan de kant te zetten voor werelde zaken . deze mening is van de metgezellen van de tijd van de profeet vrzmh .

tunesie is dus anti Islam . kunnen we stellen .

Smiler
05-11-14, 18:03
jij moet het westen zowiezo nooit sereuis nemen als het om Islam gaat . het westen zal nooit maar ook nooit achter iets Islamitisch staan . dus we kunnen zeggen. elke mening van een westers iemand telt niet . het is anti Islam .


de barbaarse seculiere moslims . zij willen de Islam vernietigen door de Koran aan te passen en hem aan de kant te zetten voor werelde zaken . deze mening is van de metgezellen van de tijd van de profeet vrzmh .

tunesie is dus anti Islam . kunnen we stellen .

Wat een logica! Dus dan gaat het volgende ook op: Een moslim zal nooit achter iets westers staan. Dus we kunnen zeggen: "elke mening van een moslim telt niet, het is anti westers."

pizatie
05-11-14, 18:20
Wat een logica! Dus dan gaat het volgende ook op: Een moslim zal nooit achter iets westers staan. Dus we kunnen zeggen: "elke mening van een moslim telt niet, het is anti westers."

dat zie jij verkeerd .

heb voorbeeld de nederlandse media ooit iets goeds gezegt over de Islam ? nooit . laat staan over marokkanen

Smiler
05-11-14, 18:27
Dus dan telt hun mening niet?

super ick
05-11-14, 21:03
jij moet het westen zowiezo nooit sereuis nemen als het om Islam gaat . het westen zal nooit maar ook nooit achter iets Islamitisch staan . dus we kunnen zeggen. elke mening van een westers iemand telt niet . het is anti Islam .

Nokken nu met dat achterlijke gelul. De 500 ste moskee is van de week geopend, alleen al in Nederland.

Ga ergens anders trollen met je li-lonaccu.

pizatie
05-11-14, 21:58
Nokken nu met dat achterlijke gelul. De 500 ste moskee is van de week geopend, alleen al in Nederland.

Ga ergens anders trollen met je li-lonaccu.
tja er staan ook 100de kerken in marokko .


ik merk dat jij snel boos word als ik de waarheid spreek . ben jij zo een verwend kindje ofzo ?

Smiler
06-11-14, 11:41
tja er staan ook 100de kerken in marokko .


ik merk dat jij snel boos word als ik de waarheid spreek . ben jij zo een verwend kindje ofzo ?

Het gaat om het volgende: Jij beweert dat de mening van een westers persoon niet telt omdat die mening anti islam is.

Dan zeg ik het volgende: Dan telt de mening van een moslim ook niet omdat deze anti westers is.

Vervolgens zeg je dat dit niet klopt, omdat volgens jou de nederlandse media nog nooit iets goeds heeft gebracht over de islam.

Super ick zet vervolgens neer dat de 500ste moskee is geopend, dus zo anti islam zijn we in het westen niet.

En dan kom jij: Tja er staan ook 100de kerken in marokko.

Dus een discussie voeren met jou heeft echt totaal geen zin. Als iets westers is dan is het niet goed, want het heeft niks met de islam te maken, maar als men een voorbeeld geeft dat er hier in het westen ook ruimte is voor de islam en hier in nederland zelfs de 500ste moskee is geopend.

Dan geeft dit aan dat het westen dus vrij tollerant is ten opzichte van de islam. En dat de moslim gemeenschap hier de ruimte krijgt.

Niemand heeft gezegd dat er in marokko geen kerken staan.

En als we het gaan hebben over wie zijn mening telt, dat is een non-discussie. Jou mening telt voor mij bijvoorbeeld totaal niet, maar voor mensen die dichter bij je staan waarschijnlijk wel.

Dus om dan dit te zeggen:

het westen zal nooit maar ook nooit achter iets Islamitisch staan . dus we kunnen zeggen. elke mening van een westers iemand telt niet . het is anti Islam.

Is totale onzin.

Vervolgens wil ik afsluiten met het volgende:
Je leeft in het westers land waar men tollerant is. Jij mag hier je geloof uitoefenen en je leven invullen zoals jij dit zelf wilt. Dus dan zou ik iets meer respect tonen aan de mensen die uit het land komen die jou deze vrijheid geven.
Het is bij jou altijd de schuld van het westen of van de joden. Maar vrijwel alles waar jij in dit land gebruik van maakt en alle welvaart die je hier mag genieten daar heeft de islam niks aan bijgedragen. Dus ik vraag mij een beetje af waarom je in Nederland woont en leeft? Als voor jou de Sharia wetgeving het beste is, waarom woon je dan niet lekker in een land waar deze wetgeving van toepassing is?

Ik wens je verder veel succes met alles. Ik zal nooit meer op iets wat jij schrijft reageren, want mensen die hun eigen mening en gedachten als feiten zien daar valt niet mee te discuseren. En de meeste van deze meningen en gedachten zijn feitelijke onjuistheden en vrijwel allemaal te verwerpen, maar zodra iemand dit doet, dan komt er geen reactie meer.

knots71karel
06-11-14, 12:13
tja er staan ook 100de kerken in marokko .


ik merk dat jij snel boos word als ik de waarheid spreek . ben jij zo een verwend kindje ofzo ?


Ja maar die 100 kerken zijn niet in gebruik !en zeker niet door door Christenen want waar moeten ze het onderhoud van betalen ?afgezien dat je nog Katholieken en andere Christenen hebt !
Slechts 1,1% is Christen en nu nog minder want de onderstaande staat is niet recent >
De grondwet van Marokko (https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Grondwet_van_Marokko&action=edit&redlink=1) bepaalt dat de islam (https://nl.wikipedia.org/wiki/Islam), en dan met name het malikisme (https://nl.wikipedia.org/wiki/Malikieten) de staatsgodsdienst (https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsgodsdienst) van Marokko is[10] (https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#cite_note-10). De grondwet bepaalt bovendien dat dit aspect van de grondwet niet veranderd kan worden door een grondwetsherziening[11] (https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#cite_note-11). De Marokkaanse staat erkent wel twee andere religies in het land naast de islam: het christendom (https://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom) en het jodendom (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jodendom). 98,7% van de bevolking zijn soennitische (https://nl.wikipedia.org/wiki/Soennisme) moslims, 1,1% christenen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom)en 0,2% joden (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jodendom)[12] (https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#cite_note-12).

vitalis
06-11-14, 12:24
Tunesie heeft nieuwe dictators er bij . zolang een land in noord afrika of het midden oosten niet met de sharia regeerd zal het land vervloekt zijn.

het gaat goed in de zin van wat ? dat er weer vol op gedronken kan worden in cafes ? dat vrouwen weer vol op kunnen date in parkjes ? dat er weer vol op drugs verkocht kan worden ? dat er weer moslims onderdrukt zullen worden ? dat de burka verboden zal worden ?

kiezen voor de duivel is kiezen voor een vervloeking . moge god de tunesiers die wel geloven een gelukkig leven geven en helpen met elk iets wat ze doen. moge god hun kinderen doen bloeien .

Wat voor de een goed nieuws is, is voor de ander dan weer slecht nieuws.

super ick
06-11-14, 14:22
tja er staan ook 100de kerken in marokko .


ik merk dat jij snel boos word als ik de waarheid spreek . ben jij zo een verwend kindje ofzo ?

Niet zo dom draaien. Jij had het over de intolerantie hier, ja zelfs anti-islam. Ik geef aan dat de 500 ste moskee onlangs is geopend. Daaruit zou een normaal denkend zoogdier moeten kunnen afleiden dat het met het anti-islamgehalte zeer meevalt. Je opmerking daarover slaat kant nog wal. Het is de zoveelste leugen.

Kerken in Marokko hebben daar niets mee te maken, al kan ik dat ook zo weerleggen.

Je laatste opmerking zegt alles over jou en niets over mij.

pizatie
06-11-14, 16:43
Niet zo dom draaien. Jij had het over de intolerantie hier, ja zelfs anti-islam. Ik geef aan dat de 500 ste moskee onlangs is geopend. Daaruit zou een normaal denkend zoogdier moeten kunnen afleiden dat het met het anti-islamgehalte zeer meevalt. Je opmerking daarover slaat kant nog wal. Het is de zoveelste leugen.

Kerken in Marokko hebben daar niets mee te maken, al kan ik dat ook zo weerleggen.

Je laatste opmerking zegt alles over jou en niets over mij.

geen anti Islam beleid in nederland ? heb jij de laaste 10 jaar in een grof gezeten ofzo :cheefbek: de PVV toe laten in de Politiek zeg meer dan genoeg .

Smiler
06-11-14, 17:02
geen anti Islam beleid in nederland ? heb jij de laaste 10 jaar in een grof gezeten ofzo :cheefbek: de PVV toe laten in de Politiek zeg meer dan genoeg .

Dat zegt meer over jouw kennis van politiek. Iedereen mag een politieke partij beginnen. Zo werkt dat in een democratie. Waar je vervolgens op stemt moet je zelf weten.

En de pvv is wel een partij, maar niet een partij die regeerd. Dus de pvv heeft de afgelopen jaren weinig politieke inbreng gehad. Dus jouw reactie raakt kant nog wal.

pizatie
06-11-14, 18:58
Dat zegt meer over jouw kennis van politiek. Iedereen mag een politieke partij beginnen. Zo werkt dat in een democratie. Waar je vervolgens op stemt moet je zelf weten.

En de pvv is wel een partij, maar niet een partij die regeerd. Dus de pvv heeft de afgelopen jaren weinig politieke inbreng gehad. Dus jouw reactie raakt kant nog wal.

Hitler zat ook in de politiek . dus wat jij zegt . schop nog geen bal ver .

de pvv is een kwaadaardige sekte die nederland kapot wilt maken. ze praten veel maar hebben geen enkele oplossing voor iets . het is tuig meer niet . sc

Smiler
06-11-14, 19:15
Hitler zat ook in de politiek . dus wat jij zegt . schop nog geen bal ver .

de pvv is een kwaadaardige sekte die nederland kapot wilt maken. ze praten veel maar hebben geen enkele oplossing voor iets . het is tuig meer niet . sc

Ja hitler zat ook in de politiek. Wat wil je daarmee zeggen? Leer eens begrijpend lezen en kom met een reactie die ergens op slaat.

Laat pvv maar aan de macht komen, dan zul je zien dat er niet veel zal veranderen. Welleens gehoord van de eerste en tweede kamer? En hoe dat in zijn werk gaat?

Je kan wel zeggen: dus wat jij zegt schopt nog geen bal ver.

Maar mijn reactie slaat wel degelijk ergens op en haalt jouw eerdere reactie onderuit.

Als jij alles zo goed weet meneer de geleerde. Waarom ga jij dan niet de politiek in. Dan kan je wellicht iets veranderen?

Ik denk dat je eens goed naar jezelf moet kijken, dat je moslim bent moet je zelf weten. Maar er is ook nog zoiets als gezond verstand. En als jij alles wat je in de koran leest voor de waarheid aanziet en nergens vraagtekens bij hebt. Dan heb je het niet helemaal begrepen.

pizatie
06-11-14, 19:21
ik kan niet de politiek in omdat hier seculirisme geldt . dat zou niet goed zijn voor al mijn stemmers en aanhangers . dus dat gaat nooit door denk ik . mocht ik ooit de leider van dit land worden. dan zal ik mijn eigen koers varen . ik heb het beste voor dit land . maar dan zal er veel verandert moeten worden hier en daar . een totale draai kan je wel zeggen. het is even wennen maar dan heb je ook wat.

Smiler
06-11-14, 19:45
Iemand als jij komt nooit ergens aan de macht of op een leidinggevende functie terecht. Dat hebben je reacties in de afgelopen paar post wel duidelijk gemaakt. Jij kan je het beste bezig houden met jezelf en jezelf verbeteren. Laat andere mensen vooral met rust. Als ze al naar je willen luisteren, zullen ze alleen heel veel onzin, ongefundeerde meningen en leugens en bedrog te horen krijgen. Ik kom net kijken op dit forum, maar zoveel is mij nu al duidelijk.
Jij denkt echt dat je alles bij het rechte eind hebt. Dus als jij je mening als feiten wilt presenteren en de echte feiten wilt blijven weg wuiven. Dan moet je dat vooral doen. Je hebt al heel wat bloot gegeven van hoe jij in elkaar zit. Vooral je manier van denken is op z'n zacht gezegd eigenlijk zielig. Op een bepaalde manier heb ik zelfs een beetje medelijden met je.

Oiseau
06-11-14, 20:20
Wat heeft Tunesië met het midden-oosten te maken?

Volgens mij is het midden-oosten eigenlijk geen midden-oosten.

volgens wiki , soms dit soms dat..vaag allemaal omdat het westen bepaalt nog steeds en ze doen maar wat vind ik ..hmm
Afhankelijk van de bron worden hier ook nog een of meerdere van onderstaande landen bij gerekend zegt wiki

Midden-Oosten - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Midden-Oosten)

knots71karel
06-11-14, 20:20
geen anti Islam beleid in nederland ? heb jij de laaste 10 jaar in een grof gezeten ofzo :cheefbek: de PVV toe laten in de Politiek zeg meer dan genoeg .

JE SPOORT NIET MEER !
De P.V.V is een partij die opgericht is door WILDERS en dat is DEMOCRATIE ! stommerd ook jij mag een Partij
oprichten , dus waarom doe je dat niet met steun van duizenden Marokkanen dier net zo over denken als jij is het een ''fluitje van een cent"'
Dan kan je lekker je GAL spuien op alles wat NEDERLANDS is .
En nog mooier jouw GELOOF verkondigen op een legale manier en als je genoeg stemmen krijgt , kan je misschien je ideaal de SHARIA hier invoeren i.p.v de NEDERLANDSE WET , waar volgens jou soort niks van deugd .

In afwachting van je dankzegging voor deze ''gouden TIP''
Verblijf ik met buikpijn van het lachen
K71K

knots71karel
06-11-14, 20:30
Hitler zat ook in de politiek . dus wat jij zegt . schop nog geen bal ver .

de pvv is een kwaadaardige sekte die nederland kapot wilt maken. ze praten veel maar hebben geen enkele oplossing voor iets . het is tuig meer niet . sc

Wat goed zeg dat je ,jouw grote voorbeeld HITLER er ook ff bij haalt ,
die had de P.V.V wel ff vakkundig uitgeroeid en zijn Joods gezinde leider met piano snaar opgehangen
( deze uitvinding was van Himmler , dat duurde langer als gewoon ophangen boven dien werd je strot langzaam op een zeer pijnlijke manier doorgesneden) werd vaak toegepast op joodjes die in overtreding waren maar ook iedereen die tegen oom ADOLF was ,kon deze straf krijgen.)

knots71karel
06-11-14, 20:40
geen anti Islam beleid in nederland ? heb jij de laaste 10 jaar in een grof gezeten ofzo :cheefbek: de PVV toe laten in de Politiek zeg meer dan genoeg .

Idioot! :gek:
hier kan en mag alles , dat vergeet je ook in de tweede kamer zitten van oorsprong Marokkaanse mensen ,
zelfs een Burgemeester van Rotterdam is MOSLIM .
En 500 Moskeen tellen ook al niet mee !, hoeveel R.K kerken denk je dat er bij voorbeeld inSaoudi -Arabie staan of in IRAN ?

en die nog vol zitten ook met Christenen ?? zeker

pizatie
06-11-14, 20:56
Idioot! :gek:
hier kan en mag alles , dat vergeet je ook in de tweede kamer zitten van oorsprong Marokkaanse mensen ,
zelfs een Burgemeester van Rotterdam is MOSLIM .
En 500 Moskeen tellen ook al niet mee !, hoeveel R.K kerken denk je dat er bij voorbeeld inSaoudi -Arabie staan of in IRAN ?

en die nog vol zitten ook met Christenen ?? zeker

tja marokkaanse verraders zou je bedoelen. wat hebben zij ooit gedaan voor de marokkaanse bevolking ? niks!

waarom zouden er kerken moeten staan in een land als SA als er geen christenen wonen ?

in Iran heb je veel kerken .

super ick
08-11-14, 08:53
geen anti Islam beleid in nederland ? heb jij de laaste 10 jaar in een grof gezeten ofzo :cheefbek: de PVV toe laten in de Politiek zeg meer dan genoeg .

Ik ben het niet met hen eens, net als het overgrote deel van de Nederlanders. ik ben tegen het verbieden van politieke partijen.

Er is een anti-islamgeluid. Dat is heel iets anders dan een anti-islambeleid. Een beetje op je woorden letten voordat je een hele natie hier een beetje als een stel xenofoben af zit te schilderen.

pizatie
08-11-14, 13:39
Ik ben het niet met hen eens, net als het overgrote deel van de Nederlanders. ik ben tegen het verbieden van politieke partijen.

Er is een anti-islamgeluid. Dat is heel iets anders dan een anti-islambeleid. Een beetje op je woorden letten voordat je een hele natie hier een beetje als een stel xenofoben af zit te schilderen.

en maar goed praten :maf3:

super ick
08-11-14, 13:56
en maar goed praten :maf3:

Je kent de lettercombinaties en daarom kan je lezen. Ik kan twee conclusies trekken:

Conclusie 1
Je begrijpt het niet omdat je te dom bent.

Conclusie 2
Tegen beter weten in stop je je vingers in je oren om maar niet van je dogma's verlost te worden en blijf je maar hersenloos onzin spuien.

pizatie
08-11-14, 15:12
Je kent de lettercombinaties en daarom kan je lezen. Ik kan twee conclusies trekken:

Conclusie 1
Je begrijpt het niet omdat je te dom bent.

Conclusie 2
Tegen beter weten in stop je je vingers in je oren om maar niet van je dogma's verlost te worden en blijf je maar hersenloos onzin spuien.

jij bent het nooit eens met mij. dat doe je gewoon expres omdat je niks gunt

knots71karel
08-11-14, 19:37
jij bent het nooit eens met mij. dat doe je gewoon expres omdat je niks gunt

Nee jonge man ,
super ick zegt het volgende : (Er is een anti-islamgeluid. Dat is heel iets anders dan een anti-islambeleid. Een beetje op je woorden letten voordat je een hele natie hier een beetje als een stel xenofoben af zit te schilderen.