PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen belgenmop



mark61
07-11-14, 23:29
Belgische jager schiet zichzelf per ongeluk dood

Gepubliceerd: 07 november 2014 20:40 Laatste update: 07 november 2014 20:40

Een 69-jarige jager heeft zichzelf in België per ongeluk doodgeschoten.

Dat meldt Het Laatste Nieuws vrijdag. Het incident vond donderdag plaats in het plaatsje Zuienkerke in West-Vlaanderen.

De man pakte bij het uitladen van zijn auto het geweer. Dat ging af op het moment dat het op hem gericht was. De man werd in de borst getroffen en overleed op weg naar het ziekenhuis.

Belgische jager schiet zichzelf per ongeluk dood | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (http://www.nu.nl/buitenland/3923537/belgische-jager-schiet-zichzelf-per-ongeluk-dood.html)

Marsipulami
07-11-14, 23:55
Ik dacht al dat het over het stroomtekort in België ging.


Nederland zamelt wokken in voor België

Wok voor België! - YouTube (http://youtu.be/p5fXlPtmxNA)

video In tijden van nood kent men zijn vrienden. Omdat door het dreigende stroomtekort heel wat Belgische gezinnen aan het wokken moeten om energie te besparen, willen onze noorderburen ons een hart onder de riem steken met 'Wok voor België'.


Beluister hier de ludieke actie die Radio 2 Nederland voorstelt om ons bij te staan in de koude en donkere dagen die ons te wachten staan.

"België. Eens een machtig koninkrijk, maar nu koud en donker", steekt de spot van wal. Een stroombesparingstip van de regering wordt uitgelicht: wij Belgen worden aangespoord om meer eenpansgerechten - in een wok - klaar te maken. "Want", zo wordt logisch uit de doeken gedaan, "één pan verbruikt minder stroom dan twee pannen."

Hulp is nabij voor wokloze landgenoten, zo blijkt. "Wij zamelen wokken in. Voor België", zegt een warme vrouwenstem onder begeleiding van een paar ontroerende pianoakkoorden. "België heeft jouw hulp keihard nodig. Doneer een wok. Sms: 'WOK AAN' naar 2222 en verwarm een Belgisch hart. They will never ... wok alone", spoort de stem aan. De actie krijgt nog de catchy slogan "Niet mokken, lekker wokken" mee. Elvis heft tot slot een doorwrochte versie van You'll never wok alone aan, en sluit de spot af.

Bedankt, noorderburen.

mark61
08-11-14, 00:26
Graag gedaan!

Wordt er in België zoveel elektrisch gekookt?

Marsipulami
08-11-14, 01:35
Graag gedaan!

Wordt er in België zoveel elektrisch gekookt?

Een wok lijkt me in de eerste plaats een pan om te gebruiken op een gasfornuis. Maar je hebt wel van die dingen die het midden houden tussen een braadpan en een wok. Die kan je dan wel gebruiken op een elektrisch fornuis. Ik heb een fornuis op aardgas. Dat hoort meer bij het ambachtelijk koken en omdat je de vlammen kan zien kan je ook beter de temperatuur in de gaten houden tijdens het koken. Fornuizen op elektriciteit zijn dan weer onderhoudsvriendelijker dan gasfornuizen dus meer geschikt voor tweeverdieners die rap een hap willen klaar maken, maar niet te veel tijd hebben om de keuken te onderhouden.

BoerHarms
08-11-14, 11:50
Er bestaan geen Belgen moppen, alleen maar gebasseerd op de waarheid !!

mark61
08-11-14, 12:08
Een wok lijkt me in de eerste plaats een pan om te gebruiken op een gasfornuis. Maar je hebt wel van die dingen die het midden houden tussen een braadpan en een wok. Die kan je dan wel gebruiken op een elektrisch fornuis. Ik heb een fornuis op aardgas. Dat hoort meer bij het ambachtelijk koken en omdat je de vlammen kan zien kan je ook beter de temperatuur in de gaten houden tijdens het koken. Fornuizen op elektriciteit zijn dan weer onderhoudsvriendelijker dan gasfornuizen dus meer geschikt voor tweeverdieners die rap een hap willen klaar maken, maar niet te veel tijd hebben om de keuken te onderhouden.

Ik vind het boeiend :hihi: maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik dacht nl. altijd dat in België (veel) minder mensen aardgas gebruiken dan in Nederland. Als je ziet dat je speciale lijsten hebt met 'aansluitbare adressen' http://www.eandis.be/eandis/pdf/2-20110713-11230380.pdf en Eandis nog steeds het net aan het uitbreiden is, krijg je het idee dat het niet zo algemeen is als in Nederland (dat trouwens ook geen 100% dekking heeft, maar 98%).

En dan dat gebruik van mazout, dat komt in Nederland vrijwel niet voor, voorzover ik weet. Stookolie - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stookolie#Stookolie) Hé, het is een Russisch woord, weer wat geleerd. Waarom spreken jullie Russisch? :)

Marsipulami
08-11-14, 12:32
Ik vind het boeiend :hihi: maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik dacht nl. altijd dat in België (veel) minder mensen aardgas gebruiken dan in Nederland. Als je ziet dat je speciale lijsten hebt met 'aansluitbare adressen' http://www.eandis.be/eandis/pdf/2-20110713-11230380.pdf en Eandis nog steeds het net aan het uitbreiden is, krijg je het idee dat het niet zo algemeen is als in Nederland (dat trouwens ook geen 100% dekking heeft, maar 98%).

Nederland wint zelf aardgas, België niet, dus is het maar logisch dat er meer aardgas gebruikt wordt in NL



Op 29 mei 1959 werd in Kolham bij Slochteren het eerste Groningse gas ontdekt, deel van het aardgasveld van Slochteren. Deze vondst leidde tot het besluit om geheel Nederland aan te sluiten op aardgas. Op 22 juli om 06.33 uur[1] werd het eerste gas gewonnen. Het gas, onder de akker van boer K.P. Boon, zat 2659 meter diep. Pas jaren later bleek hoe groot de aangeboorde bel was; het bleek minstens 2700 miljard kubieke meter te zijn.
Aardgaswinning in Nederland - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardgaswinning_in_Nederland)
.

Ik denk dat je op de meeste plaatsen in België nu wel op aardgas kan aansluiten. In het verleden (en nu ?) was het wel zo dat stookolie vaak goedkoper was. In Wallonië zie je dat veel woningen een gastank aan hun woning hebben, die regelmatig wordt bijgevuld. Ook zonder aardgas werd in het verleden heel veel butaan en propaangas gebruikt om te koken.



En dan dat gebruik van mazout, dat komt in Nederland vrijwel niet voor, voorzover ik weet. Stookolie - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stookolie#Stookolie) Hé, het is een Russisch woord, weer wat geleerd. Waarom spreken jullie Russisch? :)

Ik vermoed dat de Vlamingen dat woord uit het Frans hebben overgenomen. Wij gebruiken ook 'naft' in plaats van benzine, geen idee waar 'naft' vandaan komt.

super ick
08-11-14, 15:15
Jaja Mark. Dat wist jij niet he? Dat wij zelf gas winnen...

(leen)
08-11-14, 19:36
Nederland wint zelf aardgas, België niet, dus is het maar logisch dat er meer aardgas gebruikt wordt in NL



Op 29 mei 1959 werd in Kolham bij Slochteren het eerste Groningse gas ontdekt, deel van het aardgasveld van Slochteren. Deze vondst leidde tot het besluit om geheel Nederland aan te sluiten op aardgas. Op 22 juli om 06.33 uur[1] werd het eerste gas gewonnen. Het gas, onder de akker van boer K.P. Boon, zat 2659 meter diep. Pas jaren later bleek hoe groot de aangeboorde bel was; het bleek minstens 2700 miljard kubieke meter te zijn.
Aardgaswinning in Nederland - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardgaswinning_in_Nederland)
.

Ik denk dat je op de meeste plaatsen in België nu wel op aardgas kan aansluiten. In het verleden (en nu ?) was het wel zo dat stookolie vaak goedkoper was. In Wallonië zie je dat veel woningen een gastank aan hun woning hebben, die regelmatig wordt bijgevuld. Ook zonder aardgas werd in het verleden heel veel butaan en propaangas gebruikt om te koken.




Ik vermoed dat de Vlamingen dat woord uit het Frans hebben overgenomen. Wij gebruiken ook 'naft' in plaats van benzine, geen idee waar 'naft' vandaan komt.

Nafta;Nafta (koolwaterstof) - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nafta_%28koolwaterstof%29)

Marsipulami
27-03-15, 14:50
Er bestaan geen Belgen moppen, alleen maar gebasseerd op de waarheid !!


Chaos door grote stroomonderbreking in Nederland

vr 27/03/2015 - 10:10 - Joris Truyts, Kathleen Heylen

In grote delen van de Nederlandse provincies Noord-Holland en Flevoland is de stroom een tijdlang uitgevallen. Onder meer de steden Amsterdam, Leiden en Utrecht zijn getroffen. Treinen, trams en metro vielen stil, ook het vliegverkeer op de luchthaven van Schiphol werd ernstig verstoord. De precieze oorzaak van de stroomstoring is nog onbekend. Er zou een hoogspanningscabine stukgegaan zijn.

Even na 10 uur liepen de eerste meldingen over een massale stroomuitval binnen. Een groot deel van de provincies Noord-Holland en Flevoland waren zonder elektriciteit gevallen. Met alle gevolgen vandien.

Ziekenhuizen in Amsterdam en het mediapark in Hilversum, waar de Nederlandse openbare omroep gevestigd is, konden overschakelen op noodstroom. De NOS-nieuwswebsite kon een tijdlang niet geüpdatet worden. De metro en de treinen reden niet omdat zij niet over een alternatief spoorcircuit beschikken. De vluchten van en naar de luchthaven naar Schiphol werden geschrapt of afgeleid.

Tennet, de beheerder van het Nederlandse hoogspanningsnet, liet iets voor 11 uur weten dat de storing hersteld was en de stroomvoorziening in het getroffen gebied langzaam weer op gang komt. Maar de problemen waren daarmee niet meteen van de baan.

Vast in de trein, vast in de lift, verkeerslichten kapot

De plaatselijke politie- en brandweerkorpsen kregen massaal veel oproepen. Passagiers zitten vast in treinen, trams en metro's omdat de deuren niet meer geopend kunnen worden. Op veel plaatsen kon het openbaar vervoer ook niet verderrijden. Alarmen gingen af, stads- en verkeerslichten werkten niet. De Amsterdamse politie heeft extra agenten de straat op gestuurd om het verkeer te regelen en winkelcentra te beveiligen.

De Nederlandse Spoorwegen (NS) laten weten dat de treinreizigers op de getroffen trajecten in Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland nog de hele dag hinder zullen ondervinden. Ook op de luchthaven van Schiphol, de vierde luchthaven van Europa, is er nog hinder.

Veel mensen zitten vast in liften, melden de hulpdiensten ook nog. Er komen ook oproepen over internet dat plat ligt, het mobiele telefoonverkeer dat hapert en elektronisch betalingsverkeer dat niet meer mogelijk is. "We verzoeken de burgers nadrukkelijk om het noodnummer 112 niet onnodig te bellen", zegt een woordvoerder van de politie Amsterdam.

De precieze oorzaak van de stroomuitval is nog onduidelijk. Er zou een hoogspanningscabine stukgegaan zijn, daar waren werken aan de gang. Twee weken geleden was er ook al een grote stroomonderbreking in Amsterdam.

Gevolgen voor treinverkeer vanuit België

De stroomstoring heeft ook gevolgen voor het treinverkeer vanuit België richting Nederland. Zowel de Beneluxtrein als de Thalys ondervindt hinder. De Beneluxtreinen hebben voorlopig Rotterdam als startplaats of eindhalte. Ook twee Thalys-treinen rijden maar tot of vanaf Rotterdam, een derde staat stil in het station Schiphol, zegt Thalys-woordvoerster Patricia Baars.

super ick
27-03-15, 15:56
Chaos door grote stroomonderbreking in Nederland

vr 27/03/2015 - 10:10 - Joris Truyts, Kathleen Heylen

In grote delen van de Nederlandse provincies Noord-Holland en Flevoland is de stroom een tijdlang uitgevallen. Onder meer de steden Amsterdam, Leiden en Utrecht zijn getroffen. Treinen, trams en metro vielen stil, ook het vliegverkeer op de luchthaven van Schiphol werd ernstig verstoord. De precieze oorzaak van de stroomstoring is nog onbekend. Er zou een hoogspanningscabine stukgegaan zijn.

Even na 10 uur liepen de eerste meldingen over een massale stroomuitval binnen. Een groot deel van de provincies Noord-Holland en Flevoland waren zonder elektriciteit gevallen. Met alle gevolgen vandien.

Ziekenhuizen in Amsterdam en het mediapark in Hilversum, waar de Nederlandse openbare omroep gevestigd is, konden overschakelen op noodstroom. De NOS-nieuwswebsite kon een tijdlang niet geüpdatet worden. De metro en de treinen reden niet omdat zij niet over een alternatief spoorcircuit beschikken. De vluchten van en naar de luchthaven naar Schiphol werden geschrapt of afgeleid.

Tennet, de beheerder van het Nederlandse hoogspanningsnet, liet iets voor 11 uur weten dat de storing hersteld was en de stroomvoorziening in het getroffen gebied langzaam weer op gang komt. Maar de problemen waren daarmee niet meteen van de baan.

Vast in de trein, vast in de lift, verkeerslichten kapot

De plaatselijke politie- en brandweerkorpsen kregen massaal veel oproepen. Passagiers zitten vast in treinen, trams en metro's omdat de deuren niet meer geopend kunnen worden. Op veel plaatsen kon het openbaar vervoer ook niet verderrijden. Alarmen gingen af, stads- en verkeerslichten werkten niet. De Amsterdamse politie heeft extra agenten de straat op gestuurd om het verkeer te regelen en winkelcentra te beveiligen.

De Nederlandse Spoorwegen (NS) laten weten dat de treinreizigers op de getroffen trajecten in Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland nog de hele dag hinder zullen ondervinden. Ook op de luchthaven van Schiphol, de vierde luchthaven van Europa, is er nog hinder.

Veel mensen zitten vast in liften, melden de hulpdiensten ook nog. Er komen ook oproepen over internet dat plat ligt, het mobiele telefoonverkeer dat hapert en elektronisch betalingsverkeer dat niet meer mogelijk is. "We verzoeken de burgers nadrukkelijk om het noodnummer 112 niet onnodig te bellen", zegt een woordvoerder van de politie Amsterdam.

De precieze oorzaak van de stroomuitval is nog onduidelijk. Er zou een hoogspanningscabine stukgegaan zijn, daar waren werken aan de gang. Twee weken geleden was er ook al een grote stroomonderbreking in Amsterdam.

Gevolgen voor treinverkeer vanuit België

De stroomstoring heeft ook gevolgen voor het treinverkeer vanuit België richting Nederland. Zowel de Beneluxtrein als de Thalys ondervindt hinder. De Beneluxtreinen hebben voorlopig Rotterdam als startplaats of eindhalte. Ook twee Thalys-treinen rijden maar tot of vanaf Rotterdam, een derde staat stil in het station Schiphol, zegt Thalys-woordvoerster Patricia Baars.

Is al weer onder controle.

H.P.Pas
27-03-15, 20:24
Is al weer onder controle.

Niet de indruk.

19:08:

Zit toch al zeker drie kwartier in een trein richting Amersfoort ...
De richting is bemoedigend. Zou heel fijn zijn als het ding nu ook nog eens gaat rijden.
Moet eigenlijk plassen :-(

19:51:

Hm ... dan ga ik maar eens een alternatief bedenken.

Marsipulami
27-03-15, 21:47
Niet de indruk.

19:08:


19:51:

Nou, als ik een wokpan moet donneren aan één van mijn noorderburen dan laat je dat maar weten.

https://youtu.be/p5fXlPtmxNA

super ick
28-03-15, 09:38
Niet de indruk.

19:08:


19:51:

De oorzaak is oplost.

Dit zijn de naweeën.

mark61
28-03-15, 11:14
Stom is het wel. Blijkbaar is het systeem zo ingewikkeld geworden dat noodvoorzieningen ook niet blijken te werken. Het helpt niet echt dat het systeem dubbel is uitgevoerd als die twee gekoppeld zijn op het moment van storing.

In de VS is dat trouwens nog veel erger, heb ik wel een gelezen. Daar hebben ze een infrastructuur uit het jaar 0.

mark61
28-03-15, 11:16
Chaos door grote stroomonderbreking in Nederland

Ik begrijp trouwens niet wat dit nieuws te maken heeft met de structurele ondercapaciteit in België. Dat is een wat ander, structureler dus, probleem dan een storing in de 'sturingsapparatuur'.

Minderwaardigheidscomplex, schat ik. Pfff.

super ick
28-03-15, 23:34
Ik begrijp trouwens niet wat dit nieuws te maken heeft met de structurele ondercapaciteit in België. Dat is een wat ander, structureler dus, probleem dan een storing in de 'sturingsapparatuur'.

Minderwaardigheidscomplex, schat ik. Pfff.

Calimerosyndroom.

_Desiderium_
29-03-15, 16:23
Lullig,haha. Oeps,sorry.

Marsipulami
29-03-15, 21:40
Minderwaardigheidscomplex, schat ik. Pfff.


Calimerosyndroom.

Nou, zal wel. Toch een vraagje: De geestelijke toestand van de mensen die dat Belgen-uitlach-filmpje gemaakt hebben hierboven, bestaat daar ook een woord (complex of syndroom) voor in de vakliteratuur ?

super ick
30-03-15, 08:50
Nou, zal wel. Toch een vraagje: De geestelijke toestand van de mensen die dat Belgen-uitlach-filmpje gemaakt hebben hierboven, bestaat daar ook een woord (complex of syndroom) voor in de vakliteratuur ?

Humoristisch.

Marsipulami
31-03-15, 01:35
Humoristisch.

Aha, ik begrijp dat als Belgen de Nederlanders uitlachen m.b.t. elektriciteitstoestanden in hun land, dat dit dan een gevolg is van een minderwaardigheidscomplex of calimerosyndroom van de Belgen. Als Nederlanders de Belgen uitlachen m.b.t. elektriciteitstoestanden in hun land dan heet zoiets humor.

Zijn Nederlanders behalve humoristisch ook in staat tot zelfkritisch denken ?

super ick
31-03-15, 08:33
Aha, ik begrijp dat als Belgen de Nederlanders uitlachen m.b.t. elektriciteitstoestanden in hun land, dat dit dan een gevolg is van een minderwaardigheidscomplex of calimerosyndroom van de Belgen. Als Nederlanders de Belgen uitlachen m.b.t. elektriciteitstoestanden in hun land dan heet zoiets humor.

Zijn Nederlanders behalve humoristisch ook in staat tot zelfkritisch denken ?

Jij maakt als enkele Belg daar een opmerking over. Moet je niet over de complete Belgische en Nederlandse bevolking gaan spreken. Alleen al uit deze reactie blijkt hoe jij er tegenaan kijkt.

Het gaat om jou en jouw flauwe opmerkingen waarvan de tekenen van een minderwaardigheidsgevoel vaak vanaf druipen. De diverse topics die jij al geopend hebt waarin je dan zgn moet 'uithalen' naar Nederland.

Voor alle duidelijkheid nog een keer. Niet alle Belgen hebben last van een Calimerosyndroom maar jij wel.

Marsipulami
31-03-15, 11:28
Jij ....blabla....

Je hebt nog geen antwoord gegeven op de gestelde vraag.

super ick
31-03-15, 17:07
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de gestelde vraag.

Op dat vlak lig jij ver op velen hier.

Het is een domme algemene vraag. Je kunt 'de Nederlanders' niet 1 eigenschap toedichten. Alleen uit de behoefte die jij kennelijk hebt dit wel te doen blijkt wederom jouw Calimerosyndroom.

Hiephiephallo.

Marsipulami
31-03-15, 20:07
Op dat vlak lig jij ver op velen hier.

Het is een domme algemene vraag. Je kunt 'de Nederlanders' niet 1 eigenschap toedichten. Alleen uit de behoefte die jij kennelijk hebt dit wel te doen blijkt wederom jouw Calimerosyndroom.

Hiephiephallo.

Nou je hebt het er maar druk mee. Calimero is een alleraardigst kuikentje.

super ick
01-04-15, 08:55
Nou je hebt het er maar druk mee. Calimero is een alleraardigst kuikentje.

Zoals altijd verval je in stompzinnigheden als je inhoudelijk niets meer te melden hebt.

Topic kan dicht. Kan je elders weer topic nr. 2372 starten over atheïsten.

Marsipulami
01-04-15, 11:23
"Dure elektriciteit jaagt industrie weg uit België"

Belga - wo 01/04/2015 - 11:00 Nina Verhaeghe

De energiefactuur ligt voor Belgische bedrijven een kwart tot zelfs driekwart hoger dan in onze buurlanden. Dat zegt Febeliec, de federatie van industriële energiegebruikers. Febeliec liet de energiefactuur van Belgische bedrijven vergelijken met die in Nederland, Frankrijk en Duitsland.

In 2014 lag de totale kostprijs van elektriciteit aangekocht door de industrie in ons land nog 9 tot 47% hoger, maar de nieuwe analyse toont aan dat sindsdien de situatie voor de Belgische industriële gebruiker nog gevoelig verslechterd is.

In 2015 is de energiehandicap ten opzichte van de buurlanden Frankrijk, Duitsland en Nederland nog opgelopen en ligt nu tussen 27 en 73%.

De marktprijs van de energie is, onder meer door de onzekerheid rond de beschikbaarheid van de kerncentrales en door een gebrek aan invoercapaciteit, gestegen tot de hoogste in de regio. Onze bedrijven moeten ook meer betalen door hogere taksen en transmissiekosten.

De energiekost ligt in Wallonië nog hoger dan in Vlaanderen door hogere taksen. Kleinere bedrijven zijn meer benadeeld dan grote.

Febeliec vraagt dat de overheid snel een energienorm invoert om onze eigen energieprijs af te stellen op die in de buurlanden. Dat zou onze bedrijven competitiever moeten maken.

"Als de betrokken overheden nu niet snel werk maken van een energienorm, zal de concurrentie-achterstand dramatisch worden", zo waarschuwt Peter Claes, directeur van Febeliec. "Concrete voorstellen voor de invoering van de energienorm liggen voor: nog langer dralen, is spelen met vuur", aldus Febeliec.

Marsipulami
16-04-15, 17:11
Ik begrijp trouwens niet wat dit nieuws te maken heeft met de structurele ondercapaciteit in België. Dat is een wat ander, structureler dus, probleem dan een storing in de 'sturingsapparatuur'.



‘Stroomtekort is drogreden om kernenergie te behouden’


Vandaag om 16:25 door skn | Bron: BELGA

Het voorspelde stroomtekort is een vals argument om de kernenergie in België in stand te houden. Dat concludeert SP.A na een reeks hoorzittingen in de Kamer over de verlengde levensduur van de centrales.

De kerncentrales Doel 1 en 2 hadden dit jaar de deuren moeten sluiten. Eind vorig jaar besliste de regering echter hun levensduur met tien jaar te verlengen, tot 2025, het jaar van de wettelijke kernuitstap in ons land.

Onrealistisch

Het voornaamste argument om de oudste centrales langer open te houden, was het stroomtekort dat anders zou opduiken. Een vals argument, stelt SP.A nu.

‘Een tekort zou enkel optreden als Doel 1 en 2 gesloten worden, als de twee reactoren met scheurtjes bovendien dicht blijven, er geen hernieuwbare energie wordt geproduceerd én er niets kan worden geïmporteerd uit het buitenland’, stelt voormalig vicepremier Johan Vande Lanotte. Die situatie is volgens de partij volkomen onrealistisch.

‘Dure zaak’

SP.A suggereert een enorme knieval voor Electrabel. ‘De stroomproducent heeft geëist dat de globale nucleaire rente, dus niet enkel voor Doel 1 en 2, wordt verlaagd en dat zal wellicht ook gebeuren’, voorspelt Vande Lanotte. Het langer open houden is dus een dure zaak, zeker omdat er ook nog eens 600 miljoen euro moet worden geïnvesteerd in de oude centrales.

‘Het openen van de switch naar Nederland zou slechts 20 tot 30 miljoen euro kosten, waarna er voldoende stroom kan worden geïmporteerd om alle problemen voor te blijven’, voert SP.A aan.

Of het dan geen slechte zaak is dat we op die manier de controle over de stroomproductie verliezen? ‘Onze grootste leverancier van geïmporteerde stroom is op dit moment Duitsland, en dat land ligt mijlenver voor op België wat de productie van groene stroom betreft’, besluit Vande Lanotte.