PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies raad Saoedi Arabie :laat vrouwen auto rijden .



knots71karel
08-11-14, 19:31
Autorijden moet wel aan regels gebonden blijven: het zou alleen toegestaan moeten zijn voor vrouwen van boven de dertig, zonder make-up. En om 20.00 uur moeten ze van de weg zijn. Bovendien hebben ze eerst toestemming van een mannelijk familielid - echtgenoot, vader of broer - nodig.

Het advies van de raad is niet bindend voor de regering. De raad wilde zich jarenlang zelfs niet over de kwestie buigen, maar afgelopen jaar namen protestacties van vrouwen toe. Het Saoedische rijverbod is uniek in zijn soort. Het is in het leven geroepen, omdat geestelijken in het strenggelovige land vrezen dat het tot 'losbandigheid' zal leiden als vrouwen achter het stuur kruipen.
bron:A.N.P

knots71karel
08-11-14, 19:32
Zo dat gaat de goede kant op !
:staart:

pizatie
08-11-14, 21:35
van mij mogen de vrouwen auto rijden daar .

knots71karel
08-11-14, 22:37
van mij mogen de vrouwen auto rijden daar .

Het staat nergens in de Koran datze dat niet mogen >
Mijn buurtjes rijden ook auto en dat zijn echte Moslima,s compleet met hoofddoekje om en ze hebben ook nog eens een eigen bedrijf... ja wel een Autorijschool !

super ick
08-11-14, 22:40
Ik vind het wel goed dat hun man toestemming moet geven.

knots71karel
08-11-14, 22:44
Ik vind het wel goed dat hun man toestemming moet geven.

Jij hebt zeker pas en nieuwe auto aangeschaft?
:D

super ick
08-11-14, 22:47
Jij hebt zeker pas en nieuwe auto aangeschaft? :D

Het gaat mij om het principe.

pizatie
09-11-14, 01:16
Het staat nergens in de Koran datze dat niet mogen >
Mijn buurtjes rijden ook auto en dat zijn echte Moslima,s compleet met hoofddoekje om en ze hebben ook nog eens een eigen bedrijf... ja wel een Autorijschool !

hoofddoek zegt mij weinig . dragen ze lange rokken. of westerse strakke broeken er onder ? een hoofddoek is meer dan alleen het stof. het moet compleet zijn van top tot teen .


als dat niet zo is. spreek ze er op aan . geef ze raad. daar is niets mis mee. wat zij met je raad doen is hun zaak.

vitalis
09-11-14, 08:25
hoofddoek zegt mij weinig . dragen ze lange rokken. of westerse strakke broeken er onder ? een hoofddoek is meer dan alleen het stof. het moet compleet zijn van top tot teen .


als dat niet zo is. spreek ze er op aan . geef ze raad. daar is niets mis mee. wat zij met je raad doen is hun zaak.

Spreek jij zo maar wildvreemden aan op hun kleding? Kun je je voorstellen dat mensen dat bedreigend vinden?

knots71karel
09-11-14, 12:29
hoofddoek zegt mij weinig . dragen ze lange rokken. of westerse strakke broeken er onder ? een hoofddoek is meer dan alleen het stof. het moet compleet zijn van top tot teen .


als dat niet zo is. spreek ze er op aan . geef ze raad. daar is niets mis mee. wat zij met je raad doen is hun zaak.
ik heb deze dames op zien groeien , ruim 20 jaar lang , een is inmiddels zelf al moeder .
het zijn fijne mensen , en hoe ze zich kleden nou dat zit wel goed , het zijn moderne vrouwen.

knots71karel
09-11-14, 12:32
Spreek jij zo maar wildvreemden aan op hun kleding? Kun je je voorstellen dat mensen dat bedreigend vinden?

ligt er aan hoe de verstandhouding is , maar zelfs dan doe je dat nog niet.

pizatie
10-11-14, 01:19
Spreek jij zo maar wildvreemden aan op hun kleding? Kun je je voorstellen dat mensen dat bedreigend vinden?

een tip geven of raad heeft niks te maken met dat . je wilt het beste voor ze. wat zij met je tip of raad doen is hun zak en hun keuze .

er is een verschil tussen een tip geven en verplichten .

pizatie
10-11-14, 01:20
ik heb deze dames op zien groeien , ruim 20 jaar lang , een is inmiddels zelf al moeder .
het zijn fijne mensen , en hoe ze zich kleden nou dat zit wel goed , het zijn moderne vrouwen.

ik hoor het al la maar .....:cheefbek:

vitalis
10-11-14, 06:35
een tip geven of raad heeft niks te maken met dat . je wilt het beste voor ze. wat zij met je tip of raad doen is hun zak en hun keuze .

er is een verschil tussen een tip geven en verplichten .

Spreek je alleen vrouwen aan op hun kleding?

super ick
10-11-14, 07:23
Spreek je alleen vrouwen aan op hun kleding?

Nee, ook op hun snor.

knots71karel
10-11-14, 13:43
Nee, ook op hun snor.
Foei!!