PDA

Bekijk Volledige Versie : Gewapende Zwarte Pieten naast de Sint



Marsipulami
08-11-14, 21:29
Video: Gewapende Zwarte Pieten naast de Sint (http://nieuws.vtm.be/buitenland/115389-gewapende-zwarte-pieten-naast-de-sint)

19.47

Sinterklaas zal tijdens zijn blijde intrede in Nederland begeleid worden door gewapende Zwarte Pieten, undercoveragenten die zich hebben vermomd als Zwarte Piet. De politie vreest namelijk problemen met tegenstanders van Zwarte Piet. U weet dat daarover een felle discussie woedt in Nederland, veel mensen vinden de figuur racistisch. Ook de vorige jaren was er protest bij de intocht van de Sint.

Eke
08-11-14, 21:51
En de pepernoten zijn ook aangepast :verrassin om over de zak van sinterklaas maar niet te spreken...daar komen tralievensters in.

De staf is uitschuifbaar zodat de Goedheiligman vanaf het zadel een lassoworpafstand kan overbruggen en kwade elementjes naar zich toe kan trekken.

Het paard is geen schimmel meer maar wordt ten dele zwart geverfd op nadrukkelijk verzoek van bleke afstammelingen van nederlandse paupers die niet alweer bereden willen worden-zelfs al is het symbolisch-door een gezagsdrager der Heilige Roomse Kerk.

De kadootjes zijn nep. Maar dat waren ze al. De echte krijg je pas op 5 december. FEEST !

knots71karel
08-11-14, 22:33
En de pepernoten zijn ook aangepast :verrassin om over de zak van sinterklaas maar niet te spreken...daar komen tralievensters in.

De staf is uitschuifbaar zodat de Goedheiligman vanaf het zadel een lassoworpafstand kan overbruggen en kwade elementjes naar zich toe kan trekken.

Het paard is geen schimmel meer maar wordt ten dele zwart geverfd op nadrukkelijk verzoek van bleke afstammelingen van nederlandse paupers die niet alweer bereden willen worden-zelfs al is het symbolisch-door een gezagsdrager der Heilige Roomse Kerk.

De kadootjes zijn nep. Maar dat waren ze al. De echte krijg je pas op 5 december. FEEST !

HET WORDT STEEDS GEKKER !
Dat gemor over een jaren oude traditie ; ik wist vroeger ook niet beter , dat Piet zo zwart was van de schoorsteen roet, en was banger voor de ''zak' dan voor Piet zelf.
van mij mag het zo blijven >een feest voor kindertjes ook voor donker getinte kinderen.
STIEREN vechten vind ik erger bij voorbeeld en dat is ook ''folklore''

super ick
08-11-14, 22:39
Zwarte Piet is de enige vreemde volwassene waarvan kleine kinderen tegenwoordig nog een snoepje aan durven nemen. Dus wat zeurt die Kwinsie nou?

Eric de Blois
08-11-14, 22:39
Er is geen lol meer aan zo. Ik zou op die manier er mee stoppen. Als het feest alleen nog maar onder politiebegeleiding kan plaatsvinden, moet je er gewoon helemaal mee kappen. Klaar. Vroeger hoefde dit allemaal niet en was de intocht van Sinterklaas nog een gezellige happening.
Nou ja er zullen wel buurten zijn waar het nog wel zonder incidenten kan verlopen, maar het woorden er wel steeds minder.

Nederlandertje
09-11-14, 04:47
Er is geen lol meer aan zo. Ik zou op die manier er mee stoppen. Als het feest alleen nog maar onder politiebegeleiding kan plaatsvinden, moet je er gewoon helemaal mee kappen. Klaar. Vroeger hoefde dit allemaal niet en was de intocht van Sinterklaas nog een gezellige happening.
Nou ja er zullen wel buurten zijn waar het nog wel zonder incidenten kan verlopen, maar het woorden er wel steeds minder.

Dan moet je het niet stoppen maar de onrustzoekers hard aanpakken.

knots71karel
09-11-14, 13:00
Er is geen lol meer aan zo. Ik zou op die manier er mee stoppen. Als het feest alleen nog maar onder politiebegeleiding kan plaatsvinden, moet je er gewoon helemaal mee kappen. Klaar. Vroeger hoefde dit allemaal niet en was de intocht van Sinterklaas nog een gezellige happening.
Nou ja er zullen wel buurten zijn waar het nog wel zonder incidenten kan verlopen, maar het woorden er wel steeds minder.

nog ff dan mogen we geen Kerst ,Jaarwiseling , Pasen en Pinksteren meer vieren , want dat zijn allemaal door de Christenen uitgevonden feest dagen!
ZO IS HET TOEVALLIG OOK NOG EENS EEN KEER

Marsipulami
09-11-14, 13:20
Er is geen lol meer aan zo. Ik zou op die manier er mee stoppen. Als het feest alleen nog maar onder politiebegeleiding kan plaatsvinden, moet je er gewoon helemaal mee kappen.

We kunnen de bevoegdheden van Sinterklaas ook overdragen aan de Kerstman, die laatste heeft geen zwarte helpers. We moeten dan wel opletten dat we het niet aan de stok krijgen met (ren-) dierenrechtenorganisaties.

CONTRA
09-11-14, 16:54
nog ff dan mogen we geen Kerst ,Jaarwiseling , Pasen en Pinksteren meer vieren , want dat zijn allemaal door de Christenen uitgevonden feest dagen!
ZO IS HET TOEVALLIG OOK NOG EENS EEN KEER

inderdaad afschaffen die hap! jezus en de paashaas bestaan niet dus laten we kinderen dat vooral ook niet wysmaken.

Marsipulami
09-11-14, 17:10
nog ff dan mogen we geen Kerst ,Jaarwiseling , Pasen en Pinksteren meer vieren , want dat zijn allemaal door de Christenen uitgevonden feest dagen!

Niks uitgevonden door christenen, dat waren pre-christelijke heidense feesten waaraan de christenen een eigen betekenis zijn gaan geven. Kerstmis is de winterzonnewende, het feest van het licht en Pasen is een feest van vruchtbaarheid. Een paashaas komt in de bijbel niet voor. Dat beestje functioneerde wellicht als heidens vruchtbaarheidssymbool.

Hawa
09-11-14, 17:22
Laten we dan alles maar afschaffen....God bestaat niet, Sinterklaas is wassen neus en wij als mensen moeten zelf het wiel nog eens uitvinden. Geen sprookjes meer. Je bent geboren en je gaat ook weer ten onder.
Geen God, geen Sinterklaas, geen offerfeest, geen enkel feest meer,geen verjaardagen,alles in het duister neer gaan zetten. Zie het licht en als je het niet meer verdraagt doe het duister.

knots71karel
09-11-14, 20:44
Laten we dan alles maar afschaffen....God bestaat niet, Sinterklaas is wassen neus en wij als mensen moeten zelf het wiel nog eens uitvinden. Geen sprookjes meer. Je bent geboren en je gaat ook weer ten onder.
Geen God, geen Sinterklaas, geen offerfeest, geen enkel feest meer,geen verjaardagen,alles in het duister neer gaan zetten. Zie het licht en als je het niet meer verdraagt doe het duister.

Je hebt volkomen gelijk , vooral met die laatste regel .

BoerHarms
09-11-14, 20:49
Laten we dan alles maar afschaffen....God bestaat niet, Sinterklaas is wassen neus en wij als mensen moeten zelf het wiel nog eens uitvinden. Geen sprookjes meer. Je bent geboren en je gaat ook weer ten onder.
Geen God, geen Sinterklaas, geen offerfeest, geen enkel feest meer,geen verjaardagen,alles in het duister neer gaan zetten. Zie het licht en als je het niet meer verdraagt doe het duister.

Hallo Hawa, prima verwoord

knots71karel
09-11-14, 20:51
Niks uitgevonden door christenen, dat waren pre-christelijke heidense feesten waaraan de christenen een eigen betekenis zijn gaan geven. Kerstmis is de winterzonnewende, het feest van het licht en Pasen is een feest van vruchtbaarheid. Een paashaas komt in de bijbel niet voor. Dat beestje functioneerde wellicht als heidens vruchtbaarheidssymbool.

Uiteraard begrijp ik de DOORN in je oog , maar ( onze ) WESTERSE jaartelling begint bij de geboorte van Christus en dat vieren ze met KERST met PASEN zijn dood en wederopstanding met Pinksteren.
Die '' heidense'' feesten bestaan nog maar wel op andere data .

knots71karel
09-11-14, 20:53
De betekenis van het woord heiden is afhankelijk van het perspectief van degene (de gelovige) die het bezigt. Een aanhanger van een bepaald geloof kan een aanhanger van een ander geloof, een niet-gelovige (http://nl.wikipedia.org/wiki/Niet-gelovige) of een afvallige (http://nl.wikipedia.org/wiki/Afvallige) aanduiden als heiden (paganus, goj enz.). In dit perspectief zijn we dus allen zonder uitzondering heidenen.

knots71karel
09-11-14, 21:02
Uiteraard begrijp ik de DOORN in je oog , maar ( onze ) WESTERSE jaartelling begint bij de geboorte van Christus en dat vieren ze met KERST met PASEN zijn dood en wederopstanding met Pinksteren.
Die '' heidense'' feesten bestaan nog maar wel op andere data .

De elementen zoals Kerstboom , eieren schilderen met Pasen zijn wel overgenomen >
Maar in een Roomse kerk vind je een Kerststal met kribbe , en en kerstboom ? nou die was in mijn tijd nog taboe hoor bij de R.K
Vrijwel alle christelijke feestdagen hebben elementen die zijn afkomstig zijn uit heidense gebruiken en feestdagen rond dezelfde tijd, zoals de versierde kerstboom en het eten van paaseieren. Zelfs Sinterklaas zou afgeleid zijn van Wodan.

CONTRA
09-11-14, 23:58
Laten we dan alles maar afschaffen....God bestaat niet, Sinterklaas is wassen neus en wij als mensen moeten zelf het wiel nog eens uitvinden. Geen sprookjes meer. Je bent geboren en je gaat ook weer ten onder.
Geen God, geen Sinterklaas, geen offerfeest, geen enkel feest meer,geen verjaardagen,

als dat zou kunnen dan graag!

super ick
10-11-14, 07:42
als dat zou kunnen dan graag!

Jij doet niet mee. Je buurman wel. Opgelost.

Waarom afschaffen? We leven niet in de DDR.

Eric de Blois
10-11-14, 10:41
Dan moet je het niet stoppen maar de onrustzoekers hard aanpakken.

Natuurlijk is dat zo, maar moet je sinterklaas willen vieren in buurten waar hij belaagd wordt? Nee, denk ik. Er zij nu eenmaal sinterklaas-no-go-zones. Daar moet gewoon geen sinterklaasfeest meer worden gevierd. Er zijn genoeg plaatsen waar sinterklaas nog wel graag gezien is. In ghetto's - kanswijken - is sint niet welkom, dan moet je er ook niet persé doorheen willen gaan. Bepaalde buurten moeten gewoon afgesloten worden van dat feest, vanwege de samenstelling van de bevolking en de negatieve ervaring van eerder. Overal waar incidenten hebben plaatsgevonden moet sint voortaan niet meer komen.

knots71karel
10-11-14, 12:59
als dat zou kunnen dan graag!

dus ook Suiker ,Offerfeest, ID-UL Maulid , Asjoera enz enz ?

Cleo_patra
10-11-14, 20:57
Zwarte piet is puree racisme & discriminatie ! Tot de hoogste graad ..

knots71karel
10-11-14, 21:06
Zwarte piet is puree racisme & discriminatie ! Tot de hoogste graad ..

Vreselijk, waar heb je het over ? ik ben 75 jaar en heb als kind altijd gedacht dat Piet Zwart was van het roet van de schoorsteen in die tijd had je nog kachels !! die gestookt werden met turf en als je rijk was met kolen(zo heeft mijn moeder het al uitgelegd ) we wisten niet beter .
:fucyc:

Cleo_patra
10-11-14, 21:18
Doe eens ff gezond joh !
Als ik in de schoorsteen duik !
Kom ik er niet uit met een bos krullen, dikke lippen, en gouden oorbellen,
Daarnaast kom ik er al helemaaaaal niet zo zwart uit als zwarte piet wordt geschminkt !
Ennnn.. Als ik in de schoorsteen duik, dan kan ik NOG STEEDS fatsoenlijk praten..:

Nederlandertje
10-11-14, 23:24
Doe eens ff gezond joh !
Als ik in de schoorsteen duik !
Kom ik er niet uit met een bos krullen, dikke lippen, en gouden oorbellen,
Daarnaast kom ik er al helemaaaaal niet zo zwart uit als zwarte piet wordt geschminkt !
Ennnn.. Als ik in de schoorsteen duik, dan kan ik NOG STEEDS fatsoenlijk praten..:

Heb jij ooit een slaaf gezien die zulke mooie kleren aan had en gouden oorbellen droeg? Zwarte piet de toegang tot het land weigeren vanwege zijn huidskleur is pas discriminatie van de hoogste plank.

knots71karel
10-11-14, 23:38
Heb jij ooit een slaaf gezien die zulke mooie kleren aan had en gouden oorbellen droeg? Zwarte piet de toegang tot het land weigeren vanwege zijn huidskleur is pas discriminatie van de hoogste plank.

Ja maar daar zal dit ''haatzaaiertje '' wel weer een antwoord op weten.*)
trouwens wat een drukte om dit onderwerp.
Boko haram je weet die brave troep MOSLIMS hebben vandaag weer ff over de 40 (zwarte pietjes ) vermoord .
Bij mijn weten nog nooit een assistent zwarte piet HOLLAND.
*)ben zeer benieuwd wat voor smoes Cleo patra nu weer komt opdraven ?

knots71karel
10-11-14, 23:48
Verdacht Boko Haram doodt zelfmoordterrorist 47 in Nigeria school bloedbad
Laatst bijgewerkt op: Dinsdag, November 11, 2014-00:49

knots71karel
10-11-14, 23:50
Verdacht Boko Haram doodt zelfmoordterrorist 47 in Nigeria school bloedbad


Laatst bijgewerkt op: Dinsdag, November 11, 2014-00:49

Zelf ff verder googlen voor gruwelijke details ook op video !
:schok:

knots71karel
10-11-14, 23:52
Het is al zo normaal dat het geen zin heeft om er een TOPIC over te openen.
:cheefbek:

Eric de Blois
11-11-14, 10:05
Er is geen lol meer aan zo. Ik zou op die manier er mee stoppen. Als het feest alleen nog maar onder politiebegeleiding kan plaatsvinden, moet je er gewoon helemaal mee kappen. Klaar. Vroeger hoefde dit allemaal niet en was de intocht van Sinterklaas nog een gezellige happening.
Nou ja er zullen wel buurten zijn waar het nog wel zonder incidenten kan verlopen, maar het woorden er wel steeds minder.

Sinterklaascentrale mijdt Bijlmer uit angst voor provocatie

Bron : trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3787761/2014/11/11/Sinterklaascentrale-mijdt-Bijlmer-uit-angst-voor-provocatie.dhtml) - door : ANP/de redactie - 11 november 2014

http://static3.trouw.nl/static/photo/2014/17/8/11/20141111100213/media_xl_2597336.jpg

© anp.

De grootste 'leverancier' van Sinterklaas in de hoofdstad gaat dit jaar niet naar Amsterdam-Zuidoost. Sinterklaas Centrale Amsterdam vreest voor problemen naar aanleiding van de discussie over Zwarte Piet. 'We zijn bang voor provocaties', liet een woordvoerder vandaag weten. 'Wij hebben alleen traditionele zwarte pieten.'

Ook zijn er heel weinig aanvragen vanuit het stadsdeel. 'En we willen in de rest van Amsterdam geen nee verkopen.'

In voorgaande jaren gingen de hulpsinterklazen en pieten nog wel naar Amsterdam-Zuidoost, maar ze kregen volgens de zegsman toen ook te maken met een grimmige sfeer. 'Bij een bezoek aan winkelcentrum Amsterdamse Poort in de Bijlmer vroegen we de politie een oogje in het zeil te houden. En er was Marokkaanse jeugd die op Sinterklaas ging inbeuken.'

Traditionele Zwarte Piet
Er zijn nu zo'n 250 boekingen binnen bij de Sinterklaas Centrale Amsterdam. 'Alle mensen die boeken, vragen om een traditionele Zwarte Piet', verklaart de woordvoerder. Het is volgens hem om praktische redenen ook ondoenlijk om voor de verschillende adressen met verschillende kleuren schmink te werken. 'We hebben wel gekleurde pruiken in de auto liggen, als mensen dat willen.'

De Sinterklaas Centrale Amsterdam, die sinds 1964 bestaat, heeft 35 teams met sinterklazen en pieten. Jaarlijks worden in Amsterdam en omgeving tussen de 400 en 500 gezinnen, instellingen en bedrijven bezocht.


(einde bericht trouw)

En wat is dat nu weer: 'Marokkaanse jeugd die op Sinterklaas ging inbeuken.' Dat zie je op meer plaatsen, zoals in Ede waar sint van zijn paard werd getrokken door marokkanen. Marokkanen zijn toch geen negers of afstammelingen van slaven, dit is pure pesterij. Stoppen met dat feest in ghetto's.

Zie je wel, Sint zegt: 'jullie kunnen de tyfus krijgen ik kom niet meer'. En terecht!

BoerHarms
11-11-14, 10:26
Zwarte piet is puree racisme & discriminatie ! Tot de hoogste graad ..

Nou , jij bent hier wel alles aan het zwart maken ...

BoerHarms
11-11-14, 10:34
Dan maken we toch alleen witte Pieten, dan krijg je straks weer een actie groep van gekleurde mensen die dan weer graag zwarte piet willen spelen maar dat dan niet kunnen vanwege hun huidskleur en al die andere enge gedachten. Pure dicriminatie !!

Trouwens, is het niet totaal vreselijk, als ik nu een ongesminkt persoon met donkere huidskleur ziet lopen wordt ik weer aan de slavernij herinnert. Voorheen niet, maar vanwege een aantal activisten die dit weer actueel maken.
Straks komt er weer een actie groep die alle gekleurde mensen willen weren omdat dit allemaal aan de slavernij herrinert.
Waar is het eind..... kunnen we het niet gewoon zo laten en geen stof opwaaien.
Opwaaiende stof kan tot een storm uitgroeien.

Laten we gewoon naast elkander wonen en elkander respecteren en niet bemoeien met de levenswijze (volgens de wetten van de rechtstaat)

Eric de Blois
11-11-14, 19:26
Wat ik ook niet snap, is dat de intocht van Sinterklaas in Gouda is. Gouda is zo ongeveer de hoofdstad van de sinterklaashaat. In die pleurisstad heeft Sinterklaas niets te zoeken. In plaats van Piet te veranderen, moeten Sint en Piet alleen nog maar daar komen waar ze welkom zijn, en elders voorgoed wegblijven. Wie sint niet wil kan gewoon de tyfus krijgen. Dan maar geen Sinterklaas, helemaal nooit meer. Het zijn tenslotte vrijwilligers die het feest maken, donder op, die hoeven dat allemaal toch niet te pikken. Graag of niet.

(leen)
11-11-14, 21:43
Sinterklaascentrale mijdt Bijlmer uit angst voor provocatie

Bron : trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3787761/2014/11/11/Sinterklaascentrale-mijdt-Bijlmer-uit-angst-voor-provocatie.dhtml) - door : ANP/de redactie - 11 november 2014

http://static3.trouw.nl/static/photo/2014/17/8/11/20141111100213/media_xl_2597336.jpg

© anp.

De grootste 'leverancier' van Sinterklaas in de hoofdstad gaat dit jaar niet naar Amsterdam-Zuidoost. Sinterklaas Centrale Amsterdam vreest voor problemen naar aanleiding van de discussie over Zwarte Piet. 'We zijn bang voor provocaties', liet een woordvoerder vandaag weten. 'Wij hebben alleen traditionele zwarte pieten.'

Ook zijn er heel weinig aanvragen vanuit het stadsdeel. 'En we willen in de rest van Amsterdam geen nee verkopen.'

In voorgaande jaren gingen de hulpsinterklazen en pieten nog wel naar Amsterdam-Zuidoost, maar ze kregen volgens de zegsman toen ook te maken met een grimmige sfeer. 'Bij een bezoek aan winkelcentrum Amsterdamse Poort in de Bijlmer vroegen we de politie een oogje in het zeil te houden. En er was Marokkaanse jeugd die op Sinterklaas ging inbeuken.'

Traditionele Zwarte Piet
Er zijn nu zo'n 250 boekingen binnen bij de Sinterklaas Centrale Amsterdam. 'Alle mensen die boeken, vragen om een traditionele Zwarte Piet', verklaart de woordvoerder. Het is volgens hem om praktische redenen ook ondoenlijk om voor de verschillende adressen met verschillende kleuren schmink te werken. 'We hebben wel gekleurde pruiken in de auto liggen, als mensen dat willen.'

De Sinterklaas Centrale Amsterdam, die sinds 1964 bestaat, heeft 35 teams met sinterklazen en pieten. Jaarlijks worden in Amsterdam en omgeving tussen de 400 en 500 gezinnen, instellingen en bedrijven bezocht.


(einde bericht trouw)

En wat is dat nu weer: 'Marokkaanse jeugd die op Sinterklaas ging inbeuken.' Dat zie je op meer plaatsen, zoals in Ede waar sint van zijn paard werd getrokken door marokkanen. Marokkanen zijn toch geen negers of afstammelingen van slaven, dit is pure pesterij. Stoppen met dat feest in ghetto's.

Zie je wel, Sint zegt: 'jullie kunnen de tyfus krijgen ik kom niet meer'. En terecht!




Ik mijdt ook al jaren a'dam zuidoost, bevalt me prima :hihi:

(leen)
11-11-14, 21:47
Wat ik ook niet snap, is dat de intocht van Sinterklaas in Gouda is. Gouda is zo ongeveer de hoofdstad van de sinterklaashaat. In die pleurisstad heeft Sinterklaas niets te zoeken. In plaats van Piet te veranderen, moeten Sint en Piet alleen nog maar daar komen waar ze welkom zijn, en elders voorgoed wegblijven. Wie sint niet wil kan gewoon de tyfus krijgen. Dan maar geen Sinterklaas, helemaal nooit meer. Het zijn tenslotte vrijwilligers die het feest maken, donder op, die hoeven dat allemaal toch niet te pikken. Graag of niet.

Sergratie remmende poging denk ik zo. #fail.

knots71karel
11-11-14, 22:35
Sergratie remmende poging denk ik zo. #fail.

Dat wordt nog wat met carnaval , met al die verklede mensen!

Eric de Blois
11-11-14, 22:36
Sergratie remmende poging denk ik zo. #fail.

Je kunt van bovenaf niet alles sturen. De mensen die er zogenaamd bij betrokken moeten worden blijven toch weg en dan sta je daar met je leuke plannetjes. Leuk dat die vrijwilligers uit Amsterdam er de brui aan hebben gegeven voor Sinterklaas in de Bijlmer. Dat is een prima actie. Laat Gario zelf maar zijn eigen feestje organiseren voor de achterban. De segregatie heeft er alleen maar een impuls door gekregen.

Hawa
12-11-14, 16:02
Geen zwarte pietjes meer op kans op ebola virus.

knots71karel
12-11-14, 16:41
[QUOTE=Hawa;5387646]Geen zwarte pietjes meer op kans op ebola virus.[/QUOTE

JE bedoeld hoe minder zwarte pietjes hoe minder kans op ebola virus ?

super ick
12-11-14, 17:09
Pfffffffff, het gaat hier om een sprookje! Straks gaan we nog ophef maken over Assepoester of Doornroosje. Het is wachten tot lilliputters zich gaan roeren over de zeven dwergen.

Het is een heel klein groepje schreeuwers met een waanvoorstelling die wat politiek correcte wensdenkers mee hebben gekregen. De rechter heeft zich er vandaag weer over uitgesproken. De intocht mag doorgaan zoals die altijd is geweest. Lekker laten zeiken die sukkels en niets van aantrekken.

Wat Marokkaanse jeugd er nu weer te maken heeft? Straks weer klagen dat Wilders ze zwart probeert te maken.

knots71karel
12-11-14, 17:51
Pfffffffff, het gaat hier om een sprookje! Straks gaan we nog ophef maken over Assepoester of Doornroosje. Het is wachten tot lilliputters zich gaan roeren over de zeven dwergen.

Het is een heel klein groepje schreeuwers met een waanvoorstelling die wat politiek correcte wensdenkers mee hebben gekregen. De rechter heeft zich er vandaag weer over uitgesproken. De intocht mag doorgaan zoals die altijd is geweest. Lekker laten zeiken die sukkels en niets van aantrekken.

Wat Marokkaanse jeugd er nu weer te maken heeft? Straks weer klagen dat Wilders ze zwart probeert te maken.

Goed verwoord ! :duim: vooral over Sneeuwwitje en haar zeven dwergen.
Want dat kan ik me nog voorstellen dat deze mensen (lilliputters) zich daar in vinden.

(leen)
12-11-14, 19:16
Raad van State vernietigt uitspraak rechtbank over Zwarte Piet | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/3926244/raad-van-state-vernietigt-uitspraak-rechtbank-zwarte-piet.html)

knots71karel
13-11-14, 20:03
Raad van State vernietigt uitspraak rechtbank over Zwarte Piet | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/3926244/raad-van-state-vernietigt-uitspraak-rechtbank-zwarte-piet.html)

He he zijn we eindelijk van dat gewauwel af.

(leen)
13-11-14, 20:42
He he zijn we eindelijk van dat gewauwel af.

Vast niet, er wordt een beroep gedaan op mensen zelf, en waarom zou je de buurman wat gunnen he.

Hawa
14-11-14, 16:25
Kinderen weten het wel,volwassenen zitten in kramp.

Powned was met twee zwarte pieten in Amsterdam Zuid-OOst. Geen enkel bezwaar van die kinderen, tot dat er een zwarte man op fiets helemaal in schelden bleef hangen.
Frustratie geef je niet aan je eigen kinderen door. Volwassenen die gefrustreerd zijn dienen hulpverlening te gaan zoeken over hun eigen kwetsbare zwarte huid.

Witte mensen dienen ook een keer hulp te gaan aanvragen omdat ze zich heiliger voelen dan al die anderen die zich niet zo heilig meer kunnen voelen, omdat alles,zeg maar Sinterklaas feest voor al onze kinderen van Nederland niet het zelfde dus kunnen krijgen omdat Sinterklaas geen geld heeft.

En dan komen al die kinderen op school in die kring gesprek, ik heb ik heb ik heb dit en dat gekregen.
Die ander die niks heeft maakt zich er ook van af, ik heb alles gekregen,nieuwe schoenen,nieuwe pet, I-pot,en vooral heel veel geld, niet chocolade geld hoor, maar nieuw geld.
En vooral die nieuwe lamp die hebben wij dus ook.