PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuws»gita wiegel (13) uit wierden ontroert koning tijdens herdenking mh17



Oiseau
10-11-14, 19:40
maandag 10 november 2014 | 14:39Laatst bijgewerkt: 10-11-2014 | 17:43
Gita Wiegel uit Wierden heeft vanmiddag tijdens de herdenking voor de slachtoffers van de vliegramp met de MH17 een indrukwekkende toespraak gehouden. Gita verloor haar moeder bij de ramp in de Oekraïne. Haar toespraak ontroerde onder meer de aanwezige koning Willem-Alexander en koningin Máxima.

"Ik sta hier omdat mijn moeder is omgekomen," zei Gita Wiegel in haar toespraak. "Mijn moeder was een prachtpersoon, ze was als mijn beste vriendin, mijn maatje, een voorbeeld. Ze was eigenlijk mijn alles. Elke dag word je er aan herinnerd, de ene dag wat meer, maar vergeten doe je het niet."
"Geknuffeld, gelachen en gehuild"
"Voordat ze naar de gate ging hebben we een half uur geknuffeld, gelachen en gehuild. Het idee dat ik haar vier weken moest missen vond ik verschrikkelijk. Maar dit, dit is veel verschrikkelijker. Het laatste sms'je van mijn moeder: tot 4 weken schatje, pas goed op je zelf."
"Ik wou dat ik alles terug kon draaien, ik mis zelfs de ruzies. Ik probeer gevoelens weg te stoppen, maar ik ga van binnen kapot. Het is alsof je een nieuwe wereld binnenstapt. Ik ga door voor mijn moeder, ik wil dat ze vanaf bovenaf kan kijken en trots op mij kan zijn."
"Sprankje licht om verder te gaan"
"Ik houd een dagboek bij zodat ik kan terugkijken hoe ik mij voelde en hoe ik op dat moment in het leven stond en als motivatie om verder te gaan. Ik wil delen dat wij als nabestaanden bijzondere mensen zijn. Mensen die steun hebben betuigd wil ik bedanken. Dat jullie aan ons dachten geeft ons een sprankje licht om verder te gaan."




Gita Wiegel (13) uit Wierden ontroert koning tijdens herdenking MH17 (http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=203133&cat=1)

Oiseau
10-11-14, 19:41
Respect voor een sterke meisje!

Eric de Blois
10-11-14, 21:50
Er zaten veel mooie en ontroerende toespraken bij. Ook dat nummer van Marco Borsato vond ik mooi.