PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom twee Rurkse PvdA'ers uit de fractie zijn gezet.



super ick
15-11-14, 14:21
Waarom twee Turkse PvdA'ers uit de fractie zijn gezet
22
400
14
Waarom twee Turkse PvdA'ers uit de fractie zijn gezet
De PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk zijn uit de fractie gezet nadat ze kritiek hadden op het integratiebeleid van PvdA-minister Asscher. Waar ging die kritiek precies over en wat zijn de consequenties?

Waar gaat het over?
Aanleiding is de rol die vier Turkse organisaties en stromingen spelen in de integratie van Turken in Nederland. Het gaat om de conservatief-religieuze stromingen Milli Görüs, de Süleymanci beweging, Diyanet en de Fethullah Gülenbeweging.

ZIE OOK: 'Partijtop PvdA wil ons monddood maken'

Volgens Asscher is het onduidelijk wat die clubs doen om Turken in de Nederlandse samenleving te laten integreren. Sterker nog, het is volgens hem mogelijk dat ze ervoor zorgen dat Turken 'afstand nemen van Nederlandse gewoonten, normen en waarden'. Ook zou er sprake zijn van invloed van de Turkse regering op deze organisaties.

Omdat er nog veel onduidelijk is over de organisaties wil Asscher ze de komende vijf jaar volgen. Zo moeten ze worden gedwongen om de integratie van Turken in Nederland te bevorderen.

En dat is een probleem?
Ja, wel voor de PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk. Zij namen het deze week in het AD op voor de organisaties. Die hebben volgens hun de afgelopen jaren juist constructief meegewerkt. Bovendien hebben ze nooit iets strafbaars gedaan. “Iedereen in Nederland heeft het recht zich te verenigen. Zolang je niets strafbaars doet, moet je dat juist stimuleren”, aldus Öztürk.

Op een Turkse internetsite gingen de twee Kamerleden nog verder en stellen ze dat Asscher zich schuldig maakt aan uitsluitingspolitiek.

En toen was het mis?
Ja. PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch nam woensdag tijdens het Kamerdebat over het integratiebeleid al afstand van de 'vreselijke' uitlatingen van zijn partijgenoten. Samsom sprak vervolgens met het duo en zei daarna dat er niet zoveel aan de hand was. De uitspraken zouden volgens hem te zwaar aangezet in de krant zijn gekomen.

ZIE OOK: Uit fractie gezette PvdA-leden geroyeerd

Tijdens de ingelaste fractievergadering werd gisteravond geëist dat de twee zich achter de partijlijn opstelden. Daarnaast moesten ze hun steun en hun vertrouwen uitspreken in Asscher. Dat konden ze volgens Samsom niet. "En daarmee scheiden onze wegen", zei partijleider Samsom. Kuzu en Öztürk worden ook geroyeerd als lid van de PvdA.

Kuzu en Öztürk zijn woedend op de PvdA. Ze noemen het 'een dieptepunt in de Nederlandse sociaaldemocratie dat gekozen Kamerleden een verklaring moeten ondertekenen die hen monddood moet maken'. Ze houden wel hun zetel in de Kamer en gaan zelfstandig verder.

Wat betekent dit voor het kabinet?
Voor het kabinet heeft het nog weinig consequenties. VVD en PvdA hebben na het vertrek van de twee samen nog 77 zetels van de 150 zetels in de Tweede Kamer. Dat is dus nog steeds een meerderheid. Maar voor de PvdA zelf kan het wel degelijk gevolgen hebben.

Oh, hoezo?
Vooral bij de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten, zegt politiek commentator Frits Wester. "Veel kiezers van Turkse komaf stemmen Partij van de Arbeid. Beide Kamerleden kregen bij de Kamerverkiezingen samen bijna 35.000 voorkeurstemmen. Dat zie je bij de gemeenteraadsverkiezingen en straks bij de Statenverkiezingen. Het gaat niet goed met de PvdA. Dus het weglopen van een deel van de Turkse achterban kunnen ze niet gebruiken bij de PvdA."

Waarom twee Turkse PvdA'ers uit de fractie zijn gezet | RTL Nieuws (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/waarom-twee-turkse-pvdaers-uit-de-fractie-zijn-gezet)

super ick
15-11-14, 14:25
De boterberg valt van het hoofd van de PvdA. Jarenlang indirecte banden met organisaties die nog rechtser zijn dan de PVV. Aan de en kant het vingertje heffen, aan de andere kant een complete onderarm in de reet stoppen om wat zetels/stemmen.

Je lacht toch je lul uit je broek.... nu gaan ze de komende 5 jaar uittrekken om er achter te komen waar die verschillende organisaties voor staan. Alsof ze dat niet weten. Ze willen het niet weten omdat anders hun morele faillisement nog pijnlijker bloot komt te liggen.

pizatie
15-11-14, 14:51
de pvda is niet te vertrouwen . ik stem zowiezo niet. maar raad iedereen om niet op de pvda te stemmen .

super ick
15-11-14, 14:55
knuffelen puur op basis van afkomst zonder verder te kijken. Pas als het echt niet meer kan, als het er zo duimendik bovenop komt te liggen dat dit niet te verenigen is met waar die partij voor staat (prrrroest) dan moet er afscheid genomen worden.

pizatie
15-11-14, 14:59
stemmen is haram. dus dat schilt voor mij . ik vertrouw geen 1 parij in nederland.


geen enkele partij heeft iets gedaan wat goed is . ze praten alleen en ondertussen worden hun lekker uitbetaald .

super ick
15-11-14, 15:02
stemmen is haram. dus dat schilt voor mij . ik vertrouw geen 1 parij in nederland.


geen enkele partij heeft iets gedaan wat goed is . ze praten alleen en ondertussen worden hun lekker uitbetaald .

Al die partijen bij elkaar hebben er overigens wel voor gezorgd dat het hier zo'n Wahalla is dat de meeste broeders van jouw een moord zouden plegen om hier te mogen wonen.
Als moslims als jij het voor het Eggen krijgen, dan wordt het hier een hel waar niemand meer zou willen leven. Dan loopt het land leeg, wordt alles vernietigd en vreten ze binnen 10 jaar hun eigen stront.

mark61
15-11-14, 15:36
Volgens Asscher is het onduidelijk wat die clubs doen om Turken in de Nederlandse samenleving te laten integreren. Sterker nog, het is volgens hem mogelijk dat ze ervoor zorgen dat Turken 'afstand nemen van Nederlandse gewoonten, normen en waarden'. Ook zou er sprake zijn van invloed van de Turkse regering op deze organisaties.

Asscher had een rapport besteld bij onderzoekers. Die concludeerden dat er niet veel aan de hand is. Dat beviel hem blijkbaar niet, dus gaat hij ze alsnog verdacht maken. Wat wou ie eigenlijk, de AIVD inschakelen, de politie? Geen van de vier verenigingen hebben enige wet overtreden; Nederland is een vrij land met vrijheid van vereniging.

Verder is dit nog weer es een lulartikel van mensen die er geen ruk vanaf waten. Eén van de organisaties is inderdaad een Turkse overheidsorganisatie, die eigenlijk niet meer doet dan het Vaticaan mbt. de katholieke kerk in Nederland.

Van de andere drie is er één in het geheel niet politiek te noemen; de andere zijn min of meer anti-Erdoğan of anti-Turkse overheid. Enfin, meneer Gülen was ooit dikke maatjes met Erdoğan, maar ze kregen ernstig ruzie. Dat lijkt over niet meer dan ego's te gaan.

Alle drie zijn het tamelijk kleine clubs, zeker de Süleymancıs en Gülen. Ze doen niet veel meer dan onderwijs geven en bijeenkomsten houden, waar niet veel bijzonders gebeurt, vanuit staatsveiligheids- of enig ander oogpunt.

Rapport: Turkse islamitische organisaties in Nederland - 2014 - Faculteit der Sociale Wetenschappen, Vrije Universiteit Amsterdam (http://www.fsw.vu.nl/nl/nieuws-agenda/nieuws/2014/turkse-islamitische-organisaties-in-nederland.asp)

De twee hoofdonderzoekers, profs Sunier en Landman, zijn intussen laaiend over Asscher. Het is gvd net de FIFA; de baas concludeert dingen die het tegendeel zijn van wat er in het rapport staat.

Dit is ziekelijk.

Dit is nou al de zoveelste verdachtmaking van die vier clubs, waarvan je alleen kan zeggen dat ze wat conservatief zijn. Ja hèhè, het zijn religieuze clubs. De katholieke kerk en de diverse protestantse clubs zijn ook conservatief; maar dat is dan weer geen probleem.

Asscher, de PvdA, de Nederlandse politiek zijn een bedreiging voor de integratie.

Bah.

mark61
15-11-14, 15:39
De boterberg valt van het hoofd van de PvdA. Jarenlang indirecte banden met organisaties die nog rechtser zijn dan de PVV. Aan de en kant het vingertje heffen, aan de andere kant een complete onderarm in de reet stoppen om wat zetels/stemmen.

Je lacht toch je lul uit je broek.... nu gaan ze de komende 5 jaar uittrekken om er achter te komen waar die verschillende organisaties voor staan. Alsof ze dat niet weten.

Nee, ze zijn niet rechtser dan de PVV. Hoe kom jij tot die conclusie?

Ze hebben net een doorwrocht rapport gekregen. Wat willen ze nou nog meer weten?

Nee, religieuzen hebben wellicht niet veel bij de PvdA te zoeken. Maar dat konden ze weten, en dan nog, die clubs doen niets illegaals. Ze hebben hoogstens niet dezelfde fantastische PvdA-ideeën.

knots71karel
15-11-14, 21:14
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/377382-partij-de-arbeid-wankelt-weer-2-leden-weg.html
Boven staande link kan vervallen ,gaat over het zelfde onderwerp.
De hier altijd alom geprezen P.V.D.A valt van zijn voetstuk !
Super heeft gelijk om je ''lul uit je broek '' te lachen.
:hihi:

super ick
16-11-14, 10:02
Nee, ze zijn niet rechtser dan de PVV. Hoe kom jij tot die conclusie?

Ze hebben net een doorwrocht rapport gekregen. Wat willen ze nou nog meer weten?

Nee, religieuzen hebben wellicht niet veel bij de PvdA te zoeken. Maar dat konden ze weten, en dan nog, die clubs doen niets illegaals. Ze hebben hoogstens niet dezelfde fantastische PvdA-ideeën.

Er is maar 1 reden waarom ze bij de PvdA zitten. PvdA ziet een allochtoon, allochtoon ziet een club die zgn de onderlaag welgevallig is op het gebied van sociale zekerheid.

Niet voor gelijke rechten voor vrouwen,
Niet voor solidariteit voor de hele samenleving,
Etc

Dat de PvdA vervolgens niet kijkt naar de achtergrond van deze clubjes, die zich helemaal niet verhoudt tot hun gedachtengoed en idealen, is ronduit achterlijk. Nog los van het feit dat deze clubjes iets zouden doen wat niet mag.
Het kon niet langer want iedereen begon de hypocrisie er van in te zien.

Olive Yao
16-11-14, 10:26
.
Geen goede woorden over voor de PvdA.

Wat is het verschil tussen de PvdA en de VVD? De PvdA doet kritisch.
Voorbeeld. De VVD is voor de jsf. De PvdA doet kritisch over de jsf en is voor de jsf.

mark61
16-11-14, 11:08
Niet voor gelijke rechten voor vrouwen,
Niet voor solidariteit voor de hele samenleving,
Etc

Dat de PvdA vervolgens niet kijkt naar de achtergrond van deze clubjes, die zich helemaal niet verhoudt tot hun gedachtengoed en idealen, is ronduit achterlijk. Nog los van het feit dat deze clubjes iets zouden doen wat niet mag.
Het kon niet langer want iedereen begon de hypocrisie er van in te zien.

Er is mij totaal niets bekend over de ideeën en eventuele lidmaatschappen van de twee heren. Jou wel? Wil ik graag weten.

super ick
16-11-14, 15:05
Er is mij totaal niets bekend over de ideeën en eventuele lidmaatschappen van de twee heren. Jou wel? Wil ik graag weten.

t gaat om de conservatief-religieuze stromingen Milli Görüs, de Süleymanci beweging, Diyanet en de Fethullah Gülenbeweging. Voor deze bewegingen namen de twee het op. Kennelijk ging de sympathie naar het gedachtengoed van die clubjes boven die van de PvdA.

Of ze er lid van zijn weet ik niet maar dat doet er in dit geval ook niet toe. Je hoeft geen lid te zijn om het gedachtengoed te delen. Ze hebben een keuze gemaakt. PvdA vond dat die niet samen ging maar dat wisten ze allang. Het is hypocriet om een soort onderzoek te houden en dan ook nog vooraf te laten weten dat dat vijf jaar gaat duren.

mark61
16-11-14, 15:31
t gaat om de conservatief-religieuze stromingen Milli Görüs, de Süleymanci beweging, Diyanet en de Fethullah Gülenbeweging. Voor deze bewegingen namen de twee het op. Kennelijk ging de sympathie naar het gedachtengoed van die clubjes boven die van de PvdA.

Of ze er lid van zijn weet ik niet maar dat doet er in dit geval ook niet toe. Je hoeft geen lid te zijn om het gedachtengoed te delen. Ze hebben een keuze gemaakt. PvdA vond dat die niet samen ging maar dat wisten ze allang. Het is hypocriet om een soort onderzoek te houden en dan ook nog vooraf te laten weten dat dat vijf jaar gaat duren.

Ze nemen het op voor democratie, de vrijheid van vereniging, pluriformiteit en een vrije samenleving. Dat lijken me keurige strevens. Leg es uit wat daar mis aan is?

Je hebt me nog steeds niks over hun band met die organisaties verteld. Noch iemand anders, trouwens.

Hoe weet je dat ze het gedachtengoed delen? Graag een bron.

De PvdA heeft niets gezegd over 'samengaan van gedachtengoeden', ze zijn eruit gegooid omdat ze het beleid van Asscher niet steunen / geen vertrouwen hebben in A. Niets meer en niets minder. Niet aan het fantaseren slaan.

Huh, hypocriet? Er is al een gedegen onderzoek geweest maar de uitkomst beviel Asscher niet.

Duidelijke barbertje moet hangen-insteek.

mark61
16-11-14, 16:08
Buitenhof gemist? Kijk het op npo.nl (http://www.npo.nl/buitenhof/16-11-2014/VPWON_1226583)

Asscher is een schandelijke idioot.

mark61
16-11-14, 16:12
Likoed Nederland en CIDI dienen geen belangen van vreemde mogendheden? De katholieke kerk wordt niet vanuit het Vaticaan aangestuurd?

Hoe is dat verschillend?

Objectief denken blijkt heel moeilijk in Nederland.

vitalis
16-11-14, 16:48
Likoed Nederland en CIDI dienen geen belangen van vreemde mogendheden? De katholieke kerk wordt niet vanuit het Vaticaan aangestuurd?

Hoe is dat verschillend?

Objectief denken blijkt heel moeilijk in Nederland.

Jij denkt dat die ook een stem hebben binnen de PvdA?

super ick
16-11-14, 22:46
Likoed Nederland en CIDI dienen geen belangen van vreemde mogendheden? De katholieke kerk wordt niet vanuit het Vaticaan aangestuurd?

Hoe is dat verschillend?

Objectief denken blijkt heel moeilijk in Nederland.

De enige reden dat de Turken er zaten cliëntelisme. Turken zouden op Turken stemmen. Nu blijkt het gedachtengoed van die clubjes niet te stroken. Iets dat ze al veel langer wisten.
Jet gaat hier volgens mij niet om het recht om die te steunen of ermee te sympathiseren. Alleen een politieke partij mag zelf uitmaken of dat binnen hun kader past.
Kennelijk waait er ineens een andere wind door de PvdA of de boter op hun hoofd is gesmolten.

Ik vind een politieke partij gericht op een groep afhankelijk van afkomst niet zo fris. Ik dacht nl. dat het in de politiek altijd ging om standpunten.
Misschien komt dat wel omdat wij hier niet zo nationalistisch ingesteld zijn. Tenminste....dat denk ik. Misschien ga ik wel teveel uit van mijzelf.

Bofko
17-11-14, 02:45
Likoed Nederland en CIDI dienen geen belangen van vreemde mogendheden? De katholieke kerk wordt niet vanuit het Vaticaan aangestuurd?

Hoe is dat verschillend?

Objectief denken blijkt heel moeilijk in Nederland.

Ik snap jou niet Mark. Hoe verenig jij jouw linkse gedachtegoed met islamitisch conservatief gedachtegoed ?? Waarom is religieus-islamitisch beter (acceptabeler) dan bijv. religieus-christelijk ?

Asscher snapt het. En Samsom ook.Eindelijk....

Bofko
17-11-14, 03:33
In Nederland had de politiek al veel langer seculier moeten zijn.Met volle overtuiging.

Bofko
17-11-14, 03:40
In een tijd van klimaatveranderingen zijn discussies over vrouwen-die-zich-moeten-bedekken of zwarte-piet-is-radcisme de achterlijkheid ten top.....

vitalis
17-11-14, 07:27
Ik snap jou niet Mark. Hoe verenig jij jouw linkse gedachtegoed met islamitisch conservatief gedachtegoed ?? Waarom is religieus-islamitisch beter (acceptabeler) dan bijv. religieus-christelijk ?

Asscher snapt het. En Samsom ook.Eindelijk....

Liever Turks dan paaps...

super ick
17-11-14, 07:32
In een tijd van klimaatveranderingen zijn discussies over vrouwen-die-zich-moeten-bedekken of zwarte-piet-is-radcisme de achterlijkheid ten top.....

90 arrestaties bij intocht Sinterklaas. Gekker moet het niet worden.

Ibrah1234
17-11-14, 10:24
Ik snap de verwijzing "Turkse PVDA'ers" niet zo. Zijn ze hier op vakantie of in afwachting van een verblijfsvergunning?

Bij mijn weten betreft het hier twee Nederlandse PVDA'ers. Hoeveel generaties zijn er wel niet nodig om niet meer te spreken van Turken en Marokkanen?

super ick
17-11-14, 10:32
Ik snap de verwijzing "Turkse PVDA'ers" niet zo. Zijn ze hier op vakantie of in afwachting van een verblijfsvergunning?

Bij mijn weten betreft het hier twee Nederlandse PVDA'ers. Hoeveel generaties zijn er wel niet nodig om niet meer te spreken van Turken en Marokkanen?

Denk dat zij zich meer Turk dan Nederlander voelen als puntje bij paaltje komt. Ik heb geen idee hoelang dat duurt.

knots71karel
17-11-14, 12:41
Ik snap de verwijzing "Turkse PVDA'ers" niet zo. Zijn ze hier op vakantie of in afwachting van een verblijfsvergunning?

Bij mijn weten betreft het hier twee Nederlandse PVDA'ers. Hoeveel generaties zijn er wel niet nodig om niet meer te spreken van Turken en Marokkanen?

Kijk maar naar de oorspronkelijk uit Indonesie afkomstige Nederlanders.
Daar hoor je bijna niks meer over, kort na de wo 2 oorlog nog wel.
Persoonlijk denk ik dat over 1500 jaren er nog maar een soort mens is ; een mengelmoesje van rassen en soorten gewoon HOMO SAPIENS.

mark61
17-11-14, 17:55
De enige reden dat de Turken er zaten [is] cliëntelisme. Turken zouden op Turken stemmen.

Ik begrijp niet zo veel van je betoog. Ja, over 'cliëntelisme' kan je van alles vinden, maar dat is het onderwerp van de rel niet. Die rel gaat over twee dingen:

1) De PvdA gooit twee Kamerleden uit de partij omdat ze de partijlijn c.q. minister niet steunen. Nl. zijn 'integratiebeleid', dat onder andere omvat: het onderzoeken van 4 Turkse religieuze organisaties. Alleen die. Geen andere Turkse organisaties, geen andere 'buitenlandse' of binnenlandse organisaties. Op grond van zeer vage, niet concreet uitgesproken verdenkingen.

Het is mij althans niet duidelijk wat Asschers probleem is, ook niet na zijn optreden in Buitenhof. Het lukt hem niet het probleem te omschrijven. Leg mij anders even uit wat Asscher bedoelt.

2) De twee zijn boos omdat de minister een aantal organisaties verdacht maakt en maar blijft achternazitten terwijl onderzoek na onderzoek aantoont dat er niets aan de hand is dat het daglicht niet kan verdragen.

Over 'cliëntelisme' heeft Asscher / de PvdA het wijselijk niet, omdat ze immers die Turken hebben binnengehaald als stemmentrekkers. Ben ik helemaal met je eens :)


Nu blijkt het gedachtengoed van die clubjes niet te stroken. Iets dat ze al veel langer wisten.

Nog een keer: wat is het verband tussen de twee en die vier? Dat vraag ik nu al enige tijd, maar je geeft geen antwoord.

(Ze zouden wellicht beter bij de SGP passen, hoewel die tegen vrouwen in de politiek is; dat geldt bij mijn weten voor geen enkele van de genoemde organisaties. Maar blijkbaar mogen inboorlingen reactionairder zijn dan immigranten.)

Ik heb nergens gelezen dat Asscher / de PvdA de twee beschuldigt van lidmaatschap van (één of meer van) die clubs. En ook niet dat ze daarom weg zouden moeten.

Zo moeilijk is dit alles toch niet?


Het gaat hier volgens mij niet om het recht om die te steunen of ermee te sympathiseren. Alleen een politieke partij mag zelf uitmaken of dat binnen hun kader past.

De twee komen in zoverre voor die clubs op, dat ze vinden dat die het recht hebben te doen wat ze doen in Nederland, omdat Nederland een vrij land is met het recht op vereniging, en die clubs geen enkele wet overtreden. Dus vinden ze dat de minister moet ophouden die verenigingen te achtervolgen.

Wat ze zelf van die clubs vinden, ik weet het niet. Het doet er in dit kader ook niet toe. Nog een keer: ze zijn er niet uitgegooid omdat ze met die clubs zouden sympathiseren.


Kennelijk waait er ineens een andere wind door de PvdA of de boter op hun hoofd is gesmolten.

Neuh, twee Kamerleden rebelleren tegen de partijlijn. Dan word je eruit gegooid. Logisch. Gebeurt wel vaker, zij het niet al te vaak.


Ik vind een politieke partij gericht op een groep afhankelijk van afkomst niet zo fris. Ik dacht nl. dat het in de politiek altijd ging om standpunten.

Ik ook niet. Maar daar gaat het hier niet om.

Het standpunt dat de twee voorstaan lijkt me prima in lijn met waar ik altijd dacht dat ook de PvdA voor stond: een vrije samenleving van gelijkberechtigde burgers, en met vrijheid van vereniging binnen het kader van de wet. Maar blijkbaar geldt dat niet voor Turks-islamitische verenigingen, die vallen buiten die vrijheid.


Misschien komt dat wel omdat wij hier niet zo nationalistisch ingesteld zijn. Tenminste....dat denk ik. Misschien ga ik wel teveel uit van mijzelf.

Ik denk dat Nederland heel 'latent nationalistisch' is. Maar ik ben het met je eens dat etnische politiek, of politiek op etnische grondslag, foute boel is en tot de grootste ellende kan leiden.

Maar nogmaals, daar ging het hier niet over.

In feite verwijt jij de PvdA iets, terecht denk ik, maar verbind je het aan iets anders dat er niks mee te maken heeft.

mark61
17-11-14, 18:01
Denk dat zij zich meer Turk dan Nederlander voelen als puntje bij paaltje komt. Ik heb geen idee hoelang dat duurt.

Ze zijn zelf laaiend over die benaming en één zei letterlijk: Turkse politici vind je in Ankara.

mark61
17-11-14, 18:06
Ik snap jou niet Mark. Hoe verenig jij jouw linkse gedachtegoed met islamitisch conservatief gedachtegoed ?? Waarom is religieus-islamitisch beter (acceptabeler) dan bijv. religieus-christelijk ?

Niet, maar daar gaat het hier helemaal niet over.

Ik geloof in de democratie, dus met Voltaire: in het recht van mensen om dingen te vinden en te propageren waar ik het helemaal niet mee eens ben. Ik wil de SGP ook niet verbieden, al vind ik ze volkomen achterlijk. Waarom zou ik dan te hoop moeten lopen tegen clubs die een stuk minder reactionair / conservatief zijn dan de SGP?

Kan je me dat uitleggen?

Ben ik nou gek? De situatie is toch volkomen helder?

Ik heb niks met de islam, of met het christendom, conservatief of anderszins. Maar ik dacht toch echt dat we in Nederland vrijheid van godsdienst, vrijheid van vereniging en vrijheid van meningsuiting hebben.

Ik ben dus tegen Asschers hetze tegen die 4 verenigingen. Terwijl deskundigen hem te verstaan hebben gegeven dat er niks aan de hand is.

Niet qua radicalisering, niet qua wetsovertreding in enige zin, en niet qua segregatie / 'anti-integratiestandpunten'.

Integendeel. Voor wie dat rapport waarnaar ik gelinkt heb ook echt een keer wil lezen.

mark61
17-11-14, 18:08
Ik snap de verwijzing "Turkse PVDA'ers" niet zo. Zijn ze hier op vakantie of in afwachting van een verblijfsvergunning?

Bij mijn weten betreft het hier twee Nederlandse PVDA'ers. Hoeveel generaties zijn er wel niet nodig om niet meer te spreken van Turken en Marokkanen?

Kijk, dat ben ik dan weer roerend met je eens :hihi:

pizatie
18-11-14, 10:32
90 arrestaties bij intocht Sinterklaas. Gekker moet het niet worden.

gekker is het niet . want we hebben veel Racisten in dit land .

kijk maar op de pvv aanhangers op facebook. ik heb daar een blok gehad omdat ik wat zij . ik heb hun site gemeld .

vitalis
18-11-14, 15:44
Niet, maar daar gaat het hier helemaal niet over.

Ik geloof in de democratie, dus met Voltaire: in het recht van mensen om dingen te vinden en te propageren waar ik het helemaal niet mee eens ben. Ik wil de SGP ook niet verbieden, al vind ik ze volkomen achterlijk. Waarom zou ik dan te hoop moeten lopen tegen clubs die een stuk minder reactionair / conservatief zijn dan de SGP?

Kan je me dat uitleggen?

Ben ik nou gek? De situatie is toch volkomen helder?

Ik heb niks met de islam, of met het christendom, conservatief of anderszins. Maar ik dacht toch echt dat we in Nederland vrijheid van godsdienst, vrijheid van vereniging en vrijheid van meningsuiting hebben.

Ik ben dus tegen Asschers hetze tegen die 4 verenigingen. Terwijl deskundigen hem te verstaan hebben gegeven dat er niks aan de hand is.

Niet qua radicalisering, niet qua wetsovertreding in enige zin, en niet qua segregatie / 'anti-integratiestandpunten'.

Integendeel. Voor wie dat rapport waarnaar ik gelinkt heb ook echt een keer wil lezen.

Die ultrarechtse Turkse clubs waar jij het voor opneemt zijn een stuk gevaarlijker dan de SGP en ook veel reactionairder. Ultrarechtse politieke agenda, Erdoganfans, genocideontkenners, demonstranten tegen het genocidemonument in Almelo, grijze wolvenconnecties.

super ick
18-11-14, 19:58
Ik begrijp niet zo veel van je betoog. Ja, over 'cliëntelisme' kan je van alles vinden, maar dat is het onderwerp van de rel niet. Die rel gaat over twee dingen:

1) De PvdA gooit twee Kamerleden uit de partij omdat ze de partijlijn c.q. minister niet steunen. Nl. zijn 'integratiebeleid', dat onder andere omvat: het onderzoeken van 4 Turkse religieuze organisaties. Alleen die. Geen andere Turkse organisaties, geen andere 'buitenlandse' of binnenlandse organisaties. Op grond van zeer vage, niet concreet uitgesproken verdenkingen.

Het is mij althans niet duidelijk wat Asschers probleem is, ook niet na zijn optreden in Buitenhof. Het lukt hem niet het probleem te omschrijven. Leg mij anders even uit wat Asscher bedoelt.

2) De twee zijn boos omdat de minister een aantal organisaties verdacht maakt en maar blijft achternazitten terwijl onderzoek na onderzoek aantoont dat er niets aan de hand is dat het daglicht niet kan verdragen.

Over 'cliëntelisme' heeft Asscher / de PvdA het wijselijk niet, omdat ze immers die Turken hebben binnengehaald als stemmentrekkers. Ben ik helemaal met je eens :)



Nog een keer: wat is het verband tussen de twee en die vier? Dat vraag ik nu al enige tijd, maar je geeft geen antwoord.

(Ze zouden wellicht beter bij de SGP passen, hoewel die tegen vrouwen in de politiek is; dat geldt bij mijn weten voor geen enkele van de genoemde organisaties. Maar blijkbaar mogen inboorlingen reactionairder zijn dan immigranten.)

Ik heb nergens gelezen dat Asscher / de PvdA de twee beschuldigt van lidmaatschap van (één of meer van) die clubs. En ook niet dat ze daarom weg zouden moeten.

Zo moeilijk is dit alles toch niet?



De twee komen in zoverre voor die clubs op, dat ze vinden dat die het recht hebben te doen wat ze doen in Nederland, omdat Nederland een vrij land is met het recht op vereniging, en die clubs geen enkele wet overtreden. Dus vinden ze dat de minister moet ophouden die verenigingen te achtervolgen.

Wat ze zelf van die clubs vinden, ik weet het niet. Het doet er in dit kader ook niet toe. Nog een keer: ze zijn er niet uitgegooid omdat ze met die clubs zouden sympathiseren.



Neuh, twee Kamerleden rebelleren tegen de partijlijn. Dan word je eruit gegooid. Logisch. Gebeurt wel vaker, zij het niet al te vaak.



Ik ook niet. Maar daar gaat het hier niet om.

Het standpunt dat de twee voorstaan lijkt me prima in lijn met waar ik altijd dacht dat ook de PvdA voor stond: een vrije samenleving van gelijkberechtigde burgers, en met vrijheid van vereniging binnen het kader van de wet. Maar blijkbaar geldt dat niet voor Turks-islamitische verenigingen, die vallen buiten die vrijheid.



Ik denk dat Nederland heel 'latent nationalistisch' is. Maar ik ben het met je eens dat etnische politiek, of politiek op etnische grondslag, foute boel is en tot de grootste ellende kan leiden.

Maar nogmaals, daar ging het hier niet over.

In feite verwijt jij de PvdA iets, terecht denk ik, maar verbind je het aan iets anders dat er niks mee te maken heeft.

PvdA kan zich niet verenigen met het gedachtengoed van die partijen maar wil/kan dat niet zeggen omdat ze het niet hard kunnen maken. Links stemmers hebben geen onderbuik, die is gereserveerd voor rechts, dus spagaat. er wordt een onderzoek aangekondigd waarvan ze vooraf stellen dat het 5 jaar gaat duren. Lulkoek, zeg gewoon wat je er van vind en zwaai dag met het handje naar de meeste Turkse kiezers.

Ze sympathiseren er niet mee maar nemen er ook geen afstand van omdat het een belangrijk deel van hun achterban is. Beiden handelen volledig uit politiek eigenbelang.

Uiteraard heb je gelijk met je betoog voor een vrije samenleving. Ruimte voor alles wat binnen de wet blijft maar dat is niet het isseu. PvdA is bang 'ergens' mee geassocieerd te worden. Als 1 van die organisaties nog rechtser blijkt te zijn dan de PVV dan zijn ze moreel helemaal failliet. Als ze dat al niet zijn...

mark61
18-11-14, 23:24
Die ultrarechtse Turkse clubs waar jij het voor opneemt zijn een stuk gevaarlijker dan de SGP en ook veel reactionairder. Ultrarechtse politieke agenda, Erdoganfans, genocideontkenners, demonstranten tegen het genocidemonument in Almelo, grijze wolvenconnecties.

Je kletst uit je nekharen. Zoals gewoonlijk.

mark61
18-11-14, 23:29
PvdA kan zich niet verenigen met het gedachtengoed van die partijen maar wil/kan dat niet zeggen omdat ze het niet hard kunnen maken.

Ja nou ja, jij veronderstelt dus iets waar we verder in de pers niets over hebben kunnen lezen, nl. dat de twee iets met de vier te maken hebben. Bovendien gaat het hier om twee dingen: overheidsbeleid, van een minister die toevallig van de PvdA is, en het eruit gooien van twee PvdA-Kamerleden die het met een specifieke maatregel ihkv dat beleid oneens zijn, op goede gronden overigens.

De PvdA hoeft zich niet met het gedachtengoed van die clubs te verenigen, net als het dat niet doet met de SGP, PKN of de katholieke kerk. Je veronderstelt hier een link tussen die clubs en de twee Kamerleden, maar over die link heb ik werkelijk geen letter gelezen of gehoord.

vitalis
19-11-14, 06:04
Je kletst uit je nekharen. Zoals gewoonlijk.

Zoals gewoonlijk heb jij weer eens geen argumenten.

super ick
19-11-14, 07:44
Ja nou ja, jij veronderstelt dus iets waar we verder in de pers niets over hebben kunnen lezen, nl. dat de twee iets met de vier te maken hebben. Bovendien gaat het hier om twee dingen: overheidsbeleid, van een minister die toevallig van de PvdA is, en het eruit gooien van twee PvdA-Kamerleden die het met een specifieke maatregel ihkv dat beleid oneens zijn, op goede gronden overigens.

De PvdA hoeft zich niet met het gedachtengoed van die clubs te verenigen, net als het dat niet doet met de SGP, PKN of de katholieke kerk. Je veronderstelt hier een link tussen die clubs en de twee Kamerleden, maar over die link heb ik werkelijk geen letter gelezen of gehoord.

Nee, ik veronderstel geen link maar de PvdA wel. Daarom hebben zij gevraagd aan die twee om zich uit te spreken voor het gedachtengoed van de partij. Anders hoef je dat toch niet specifiek te vragen? Daar werd kennelijk aan getwijfeld.

Ik blijf het leuk vinden om te zien hoe de PvdA zichzelf in de voet schiet en vond het altijd al wonderbaarlijk dat zij de Turkse stemmers aan zich wist te vinden.

Geen vauten deze keer?

knots71karel
19-11-14, 11:39
Nee, ik veronderstel geen link maar de PvdA wel. Daarom hebben zij gevraagd aan die twee om zich uit te spreken voor het gedachtengoed van de partij. Anders hoef je dat toch niet specifiek te vragen? Daar werd kennelijk aan getwijfeld.

Ik blijf het leuk vinden om te zien hoe de PvdA zichzelf in de voet schiet en vond het altijd al wonderbaarlijk dat zij de Turkse stemmers aan zich wist te vinden.

Geen vauten deze keer?

Denk dat het de P.V.D.A hel veel stemmen gaat kosten , ze zullen weer heel wat kopjes THEE moeten gaan drinken in bepaalde wijken ,om de ''stemmetjes'' weer terug te winnen.
:hihi:

super ick
19-11-14, 17:28
Denk dat het de P.V.D.A hel veel stemmen gaat kosten , ze zullen weer heel wat kopjes THEE moeten gaan drinken in bepaalde wijken ,om de ''stemmetjes'' weer terug te winnen.
:hihi:

Denk dat steeds meer mensen intussen wel achter de ware aard van de PvdA gekomen zijn. Hard roepen waar ze voor staan om vervolgens daarop averecht staande besluiten te steunen. Dat kan niet eeuwig duren.

mark61
19-11-14, 17:50
Nee, ik veronderstel geen link maar de PvdA wel. Daarom hebben zij gevraagd aan die twee om zich uit te spreken voor het gedachtengoed van de partij. Anders hoef je dat toch niet specifiek te vragen? Daar werd kennelijk aan getwijfeld.

Het ging niet om het gedachtengoed van de PvdA, het ging om (een deel van) het integratiebeleid waarmee de 2 het oneens zijn. Dat zijn toch twee totaal verschillende dingen? Ik snap niet hoe je die twee dingen koppelt. Is de PvdA tegen godsdienst? Nee. Is de PvdA tegen vrijheid van vereniging? Nee.


Ik blijf het leuk vinden om te zien hoe de PvdA zichzelf in de voet schiet en vond het altijd al wonderbaarlijk dat zij de Turkse stemmers aan zich wist te binden.

Ja, dat is wat anders. Maar houd het daar dan bij.

Wonderbaarlijk was het overigens niet, als je denkt aan de portemonnee als belangrijkste drijfveer voor stemkeuze. Dat lijkt me in Nederland, en ongetwijfeld ook elders, wel de belangrijkste overweging in het stemhokje.

mark61
19-11-14, 17:51
Zoals gewoonlijk heb jij weer eens geen argumenten.

Er is geen kruid gewassen tegen volstrekt verward gewauwel.

vitalis
19-11-14, 18:14
Er is geen kruid gewassen tegen volstrekt verward gewauwel.

Lees dit maar eens:

De eerste steen zal de laatste zijn - archief nrc.nl (http://vorige.nrc.nl/binnenland/article1803056.ece/De)..

en dit:

Elsevier.nl - 'Milli Görüs heeft banden met terreurorganisaties' (http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2008/9/Milli-Gorus-heeft-banden-met-terreurorganisaties-ELSEVIER202362W/)

en dit:

Milli Görü (http://nl.wikipedia.org/wiki/Milli_G%C3%B6r%C3%BC%C5%9F)

knots71karel
19-11-14, 20:01
Denk dat steeds meer mensen intussen wel achter de ware aard van de PvdA gekomen zijn. Hard roepen waar ze voor staan om vervolgens daarop averecht staande besluiten te steunen. Dat kan niet eeuwig duren.

Ben ik met je eens :
Veel beloven weinig geven doet de GEK in vreugde leven :hihi:

super ick
20-11-14, 10:10
Hhaha, ik hoor NU op BNR een dwaallichtje oreren over de PvdA-idealen.
'iedereen moet meedoen' of nee 'iedereen mag meedoen'.
Niet zomaar een 'set linkse idelaen'.
Een organisatie die vanuit de kern sociaal idealistische waarden bedrijft

En dat allemaal met een hete aardappel in de mond.

mark61
20-11-14, 17:41
Lees dit maar eens:

De eerste steen zal de laatste zijn - archief nrc.nl (http://vorige.nrc.nl/binnenland/article1803056.ece/De)..

en dit:

Elsevier.nl - 'Milli Görüs heeft banden met terreurorganisaties' (http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2008/9/Milli-Gorus-heeft-banden-met-terreurorganisaties-ELSEVIER202362W/)

en dit:

Milli Görü (http://nl.wikipedia.org/wiki/Milli_G%C3%B6r%C3%BC%C5%9F)

En? Wat staat er in die artikelen wat het daglicht niet kan verdragen? Behalve een paar ongefundeerde beschuldigingen uit Duitsland die in Duitsland voor de rechter op niets zijn uitgelopen?

Je lult uit je nek, zeg ik nog maar een keer.

vitalis
20-11-14, 17:48
En? Wat staat er in die artikelen wat het daglicht niet kan verdragen? Behalve een paar ongefundeerde beschuldigingen uit Duitsland die in Duitsland voor de rechter op niets zijn uitgelopen?

Je lult uit je nek, zeg ik nog maar een keer.

Er staat heel veel in dat het daglicht niet kan verdragen, maar de kern van de zaak is dat het om een gevaarlijke, activistische, ultraconservatieve, extreemrechtse beweging gaat die in de verste verte niet past bij het sociaaldemocratische gedachtengoed van de PvdA. En dat onze SGP vele malen onschadelijker en onschuldiger is natuurlijk.

pizatie
22-11-14, 02:54
Er staat heel veel in dat het daglicht niet kan verdragen, maar de kern van de zaak is dat het om een gevaarlijke, activistische, ultraconservatieve, extreemrechtse beweging gaat die in de verste verte niet past bij het sociaaldemocratische gedachtengoed van de PvdA. En dat onze SGP vele malen onschadelijker en onschuldiger is natuurlijk.

ik stem niet. al kom je met een Islamitische partij .


ik was 1 van de eerste die tegen de NIDA was en nu zal ik 1 van de eerste zijn die tegen deze partij zal zijn. ik zal gelijk mijn facebook pagina maken !

vitalis
22-11-14, 03:50
ik stem niet. al kom je met een Islamitische partij .


ik was 1 van de eerste die tegen de NIDA was en nu zal ik 1 van de eerste zijn die tegen deze partij zal zijn. ik zal gelijk mijn facebook pagina maken !

Jij hoeft van mij niet te stemmen hoor. Liever niet eigenlijk.

pizatie
22-11-14, 14:57
Jij hoeft van mij niet te stemmen hoor. Liever niet eigenlijk.

doe ik ook niet. ik geloof niet in de politiek .

vitalis
22-11-14, 15:30
doe ik ook niet. ik geloof niet in de politiek .

Ieder zijn geloof...

pizatie
22-11-14, 15:48
Ieder zijn geloof ja... jij gelooft niet echt. je lijkt op gematigde moslims. gelovig met de mond en niet met daden . lekker makelijk zeg
Ieder zijn geloof...

vitalis
22-11-14, 16:20
Ieder zijn geloof ja... jij gelooft niet echt. je lijkt op gematigde moslims. gelovig met de mond en niet met daden . lekker makelijk zeg

Ik wil maar zeggen, bemoei je niet met mijn geloof, ik bemoei me ook niet met jouwe. En als je niet stemmen wil moet je dat lekker zelf weten. Maar waarom val je er anderen mee lastig?

knots71karel
22-11-14, 18:10
Ik wil maar zeggen, bemoei je niet met mijn geloof, ik bemoei me ook niet met jouwe. En als je niet stemmen wil moet je dat lekker zelf weten. Maar waarom val je er anderen mee lastig?

Omdat hij net zo als al die andere gelovigen ; denkt dat zijn visie op het Geloof de enige goede is.
Ga maar eens met een Jehova Getuige in discussie , dan kom je er wel achter wat ik bedoel

pizatie
22-11-14, 23:57
Ik wil maar zeggen, bemoei je niet met mijn geloof, ik bemoei me ook niet met jouwe. En als je niet stemmen wil moet je dat lekker zelf weten. Maar waarom val je er anderen mee lastig?
ik geef je alleen een tip . ik wil alleen het beste voor jou . jij en de gematigde moslims misbruiken het geloof om goed over te komen. met de mond gelovg zijn is een leugen.


daden laten zien dat je werkelijk iets doet. praatjes heeft iedereen. dus de mond

vitalis
23-11-14, 03:10
ik geef je alleen een tip . ik wil alleen het beste voor jou . jij en de gematigde moslims misbruiken het geloof om goed over te komen. met de mond gelovg zijn is een leugen.


daden laten zien dat je werkelijk iets doet. praatjes heeft iedereen. dus de mond

En wat zijn jouw daden dan wel? Ik begrijp dat je gevoelig bent voor het Woord van God. Ik heb in de Bijbel even een paar woorden van onze Heer Jezus Christus voor je opgezocht:

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.

geïntegreerde berberleeuw
23-11-14, 03:21
En wat zijn jouw daden dan wel? Ik begrijp dat je gevoelig bent voor het Woord van God. Ik heb in de Bijbel even een paar woorden van onze Heer Jezus Christus voor je opgezocht:

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.
Christendom is al lang vergeten. Hoor jij nog kerkbel luiden op zondag om tot gebed komen . Hollands mensen.: als je vraagt in wat gellof jij hij antwoord met in mijzelf.Logisch dat is omdat Bijbel is vals je heb 70 verschillende soorten afdruk vanbijbels rondgaan in wereld. Ik kan jou verder niet meer helpen om te zoeken naar ware religie omdat jij bent voortbestemd als brandstof in later leven.

vitalis
23-11-14, 03:22
Christendom is al lang vergeten. Hoor jij nog kerkbel luiden op zondag om tot gebed komen . Hollands mensen.: als je vraagt in wat gellof jij hij antwoord met in mijzelf.Logisch dat is omdat Bijbel is vals je heb 70 verschillende soorten afdruk vanbijbels rondgaan in wereld. Ik kan jou verder niet meer helpen om te zoeken naar ware religie omdat jij bent voortbestemd als brandstof in later leven.

Ook voor jou gelden deze woorden van onze Heer.

geïntegreerde berberleeuw
23-11-14, 03:30
http://www.koranonline.nl/koran/images/p1.gif
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
http://www.koranonline.nl/koran/images/p2.gif








1. Alif Laam Miem.

2. De openbaring van het Boek is zonder twijfel van de Heer der Werelden.

3. Zeggen zij: "Hij heeft het verzonnen?" Neen, het is de Waarheid van uw Heer, opdat gij een volk moogt waarschuwen onder hetwelk vََr u geen waarschuwer is geweest, opdat zij geleid mogen worden.

4. Allah is het, Die de hemelen en de aarde en hetgeen er tussen is in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op de Troon. Gij hebt geen helper of bemiddelaar buiten Hem. Wilt gij dan geen lering (hieruit) trekken?

5. Hij ordent het bestel van de hemel tot de aarde, daarna zal deze tot Hem opstijgen in een dag, waarvan de duur naar uw berekening duizend jaar is.

6. Alzo is de Kenner van het onzichtbare en het zichtbare, de Almachtige, de Genadevolle,

7. Die de schepping van alles voltooide. En Hij begon de schepping van de mens uit klei.

8. Daarna maakte Hij zijn nageslacht uit een uittreksel van een nietige vloeistof.

9. Dan vormde Hij hem en ademde hem van Zijn geest in. En Hij gaf u oren, ogen en hart. Maar gij betoont weinig dankbaarheid.

10. En zij zeggen: "Zullen wij, wanneer wij in de aarde verloren zijn, opnieuw worden geschapen?" Neen, zij geloven niet in de ontmoeting met hun Heer.

11. Zeg: "De doodsengel, aan wie gij toevertrouwd zijt, zal uw ziel nemen; dan zult gij tot uw Heer worden teruggebracht."

12. O, kondet gij het slechts zien wanneer de schuldigen hun hoofd zullen buigen voor hun Heer, zeggende: "Onze Heer, wij hebben gezien en wij hebben gehoord, zend ons nu terug opdat wij goede werken mogen verrichten; voorzeker wij zijn thans overtuigd."

13. Indien Wij het wilden, zouden Wij aan elke ziel haar leiding kunnen geven, maar Mijn woord werd bewaarheid: "Ik zal de hel met djinn en mensen allen tezamen vullen."

14. Ondergaat daarom (de straf) omdat gij de ontmoeting van deze Dag vergat. Voorzeker nu hebben Wij u vergeten. Ondergaat de duurzame straf voor hetgeen gij deedt.

15. Slechts zij geloven in Onze tekenen, die, wanneer zij er aan herinnerd worden, zich met het gelaat ter aarde werpen en hun Heer verheerlijken met de lof die Hem toekomt, en die niet hoogmoedig zijn.

16. Zij verwijderen zich van hun bed, hun Heer in vrees en hoop aanroepende en zij doen wel met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

17. Maar niemand weet welke verkwikking der ogen voor hen verborgen is gehouden als beloning voor wat zij hebben gedaan.

18. Zou dan de gelovige gelijk zijn aan hem die ongehoorzaam is? Zij zijn (stellig) niet gelijk.

19. Zij, dje geloven en goede werken doen, zullen Tuinen hebben tot verblijf, als onthaal voor hetgeen zij deden.

20. Maar het tehuis v an de ongehoorzamen zal het Vuur zijn. Telkens wanneer zij er uit willen komen, zullen zij er weer in worden teruggedreven en hun zal worden gezegd: "Ondergaat de straf van het Vuur die gij loochendet."

21. Wij zullen hen inderdaad de lichtere straf doen ondergaan vََr de grotere straf opdat zij zich mogen bekeren.

22. En wie is onrechtvaardiger dan hij die door het teken van zijn Heer wordt vermaand en zich er toch van afwendt? Wij zullen de schuldigen beslist straffen.

23. Voorzeker, Wij gaven Mozes het Boek - twijfel dus niet aan de ontmoeting met Hem - en Wij maakten dit tot een richtsnoer voor de kinderen van Israël.

24. En Wij stelden leiders uit hun midden aan, die het volk door Ons gebod leidden, zolang zij standvastig waren en in Onze woorden een hecht geloof hadden.

25. Voorwaar, uw Heer zal op de Dag der Opstanding onder hen richten over hetgeen waaromtrent zij onderling verschillen.

26. Komen zij niet tot inzicht (door het feit) dat Wij zovele geslachten vََr hen hebben vernietigd in wier woonplaatsen zij nu rondlopen? Daarin zijn zeker tekenen. Willen zij dan niet luisteren?

27. Hebben zij niet gezien dat Wij het water naar het droge land voeren en daardoor oogsten voortbrengen waarvan zij en hun vee eten? Willen zij dan niet inzien?

28. En zij (de ongelovigen) zeggen: "Wanneer zal deze beslissing plaats vinden als gij de waarheid spreekt?"

29. Zeg: "Op de Dag der Beslissing zal het geloof der ongelovigen hen niet baten, noch zal hun uitstel worden verleend."

30. Wend u daarom van hen af, en wacht; voorzeker zij wachten ook.









http://www.koranonline.nl/koran/images/p4.gif



http://www.koranonline.nl/koran/images/p3.gif

vitalis
23-11-14, 03:47
http://www.koranonline.nl/koran/images/p1.gif
In naam van Allah...
http://www.koranonline.nl/koran/images/p2.gif











http://www.koranonline.nl/koran/images/p4.gif

http://www.koranonline.nl/koran/images/p3.gif




Ik vind het wel instructief dat je deze tekst plaatst. We kunnen nu vergelijken. Lees beide teksten nauwkeurig. We zien hier toch duidelijk het verschil tussen het christendom en de islam.

geïntegreerde berberleeuw
23-11-14, 03:57
Ik vind het wel instructief dat je deze tekst plaatst. We kunnen nu vergelijken. Lees beide teksten nauwkeurig. We zien hier toch duidelijk het verschil tussen het christendom en de islam.
In naam van Allah.

Wat kan jij niet begrijpen. Heb je wel gelezen de rest? Jij bent toch geen dier maar mens gebruik je hersen.

vitalis
23-11-14, 03:58
In naam van Allah.

Wat kan jij niet begrijpen. Heb je wel gelezen de rest? Jij bent toch geen dier maar mens gebruik je hersen.

Ja, ik heb alles gelezen. Jij ook? Heb je ook gezien wat het verschil is tussen beide teksten?

geïntegreerde berberleeuw
23-11-14, 04:04
Ja, ik heb alles gelezen. Jij ook? Heb je ook gezien wat het verschil is tussen beide teksten?
Ik ben vast aan islam geloof. ik heb geen plaats voor christendom of andere geloof. Jij ben bij verkeerd ouders geboren daarom jij ben opgelicht. Ik dank allah ik ben moslim. ik ben uitverkoren subhana allah.

Ga jij naar kerk op zondag wou jij zeggen dan.

BoerHarms
23-11-14, 07:32
Ik ben vast aan islam geloof. ik heb geen plaats voor christendom of andere geloof. Jij ben bij verkeerd ouders geboren daarom jij ben opgelicht. Ik dank allah ik ben moslim. ik ben uitverkoren subhana allah.

Ga jij naar kerk op zondag wou jij zeggen dan.

Dan hoop ik ook dat je naar Allah luistert en niet naar een stel oproerkraaiers die de Islam misbruiken om een persoonlijk goed inkomen te verzamelen ( o.a. de ronselaars, want die krijgen pp betaald).
En hoop ook echt dat je de vrede kan vinden met de teksten uit de Koran. ( velen kunnen dat echter niet)
Maar ik schat jou hoger in dan "velen"

vitalis
23-11-14, 08:42
Ik ben vast aan islam geloof. ik heb geen plaats voor christendom of andere geloof. Jij ben bij verkeerd ouders geboren daarom jij ben opgelicht. Ik dank allah ik ben moslim. ik ben uitverkoren subhana allah.

Ga jij naar kerk op zondag wou jij zeggen dan.

Jawel, daar ga ik wel naar toe. Ik zie ook het verschil tussen het christendom en de islam, bijvoorbeeld het verschil tussen de twee teksten hierboven. Daarom kies ik bewust voor het christendom.

Maar jij wilt het daar dus niet over hebben. Waarom ben je bang voor een tekst uit de Bijbel?

Ibrah1234
23-11-14, 15:35
Ik ben vast aan islam geloof. ik heb geen plaats voor christendom of andere geloof. Jij ben bij verkeerd ouders geboren daarom jij ben opgelicht. Ik dank allah ik ben moslim. ik ben uitverkoren subhana allah.

Ga jij naar kerk op zondag wou jij zeggen dan.

Ik heb respect voor je rotsvaste overtuiging maar naarmate de jaren verstrijken begin ik zelf steeds meer te twijfelen. Maar dat betreft dan weer een problematiek van geheel andere orde :D

De islam heeft de laatste decennia de pech dat het is gekaapt door randdebielen. Helaas halen laatstgenoemden steevast het nieuws zodat het blazoen van de islam behoorlijk is besmeurd in de publieke opinie.

Hetzelfde is de RKK overkomen. Paar priesters die hun handen niet kunnen thuishouden en vervolgens is de alom heersende opvatting dat het een criminele organisatie betreft die kindermisbruik propagandeert.

super ick
23-11-14, 17:47
. Ik dank allah ik ben moslim. ik ben uitverkoren subhana allah.

Heil!