PDA

Bekijk Volledige Versie : "Moslims ontdekten Amerika"



Marsipulami
15-11-14, 14:51
Erdogan: "Moslims ontdekten Amerika"

15-11-14, 15.40u

Bron: Belga

Niet Christoffel Columbus in de 15de eeuw, maar de moslims in de 12de eeuw hebben het Amerikaanse continent ontdekt. Dat is althans de mening van de Turkse president, Recep Tayyip Erdogan. En Erdogan toonde zich erg zeker van zijn stuk toen hij dat vandaag meldde.


De meeste geschiedenisboeken zijn unaniem: de voor de Spaanse kroon varende Genuees Christoffel Columbus stootte in 1492, in zijn poging om het Indische continent via een westelijke route te bereiken, op de Nieuwe Wereld, hoewel de Vikingen er vroeger al voet aan wal hadden gezet.

De Turkse president verwees die versie vandaag naar de prullenmand. "De contacten tussen Zuid-Amerika en de islam gaan terug tot de 12de eeuw. De moslims ontdekten het Amerikaanse continent in 1178. En dus niet Columbus", aldus Erdogan vandaag tijdens een televisie-interview in Istanboel.

Moskee op Cuba

En Erdogan haalt naar eigen zeggen ook historische gegevens aan om zijn stelling kracht bij te zetten. "Islamitische zeevaarders kwamen vanaf 1178 in Amerika aan. Columbus vermeldt immers het bestaan van een moskee op een heuvel langs de Cubaanse kust", aldus de president. Hij voegde er nog aan toe dat hij bereid is om met Cuba te praten voor de oprichting van een nieuwe moskee op dezelfde plaats.

Het is niet de eerste keer dat de Turkse president de media haalt door opmerkelijke uitspraken of daden. Eind oktober werd het fel omstreden en weelderige presidentiële paleis van Erdogan officieel ingehuldigd. Eens volledig afgewerkt zal het bijna een half miljard euro gekost hebben. Het nieuwe presidentiële paleis, het "Witte Paleis" gedoopt, is gebouwd op 200.000 m² grond die de stichter van de Turkse republiek, Kemal Atatürk, had bekomen voor de bouw van een boerderij. Het gebouw telt 1.000 kamers.

"Historische eer"

Nu staat de Turkse president lang niet alleen met zijn theorie over de ontdekking van Amerika. Eerder hadden islamitische theologen en historici deze "historische eer" voor Columbus in vraag gesteld. Sommige opperden al eerder een "islamitische aanwezigheid in de Nieuwe Wereld" voor de aankomst van de Spaanse wereldreiziger, ondanks het feit dat er nog geen echt historische sporen van "een islamitische inspiratie" van voor 1492 ontdekt werden.

Volgens Amerikaanse media is het ook maar de vraag in hoeverre Columbus echt als "dé ontdekker" van Amerika mag beschouwd worden. De eerste wijd verspreide menselijke sporen op het Amerikaanse continent dateren van ongeveer 16.500 jaar geleden. En dat is eeuwen voor Columbus voet aan wal zette op de Bahama's...

Tomas
15-11-14, 15:33
Voor mij een volkomen nieuw fantasieverhaal, maar speelt blijkbaar al langer:

Did Columbus Find an Ancient Mosque in Cuba? - Jason Colavito (http://www.jasoncolavito.com/blog/did-columbus-find-an-ancient-mosque-in-cuba)

pizatie
15-11-14, 16:07
dit klopt helemaal.

ik wil de moskee zien van cuba. wie kan dat laten zien ?

Tomas
15-11-14, 16:15
Erdogan.

(leen)
15-11-14, 16:18
Erdogan: "Moslims ontdekten Amerika"

15-11-14, 15.40u

Bron: Belga

Niet Christoffel Columbus in de 15de eeuw, maar de moslims in de 12de eeuw hebben het Amerikaanse continent ontdekt. Dat is althans de mening van de Turkse president, Recep Tayyip Erdogan. En Erdogan toonde zich erg zeker van zijn stuk toen hij dat vandaag meldde.


De meeste geschiedenisboeken zijn unaniem: de voor de Spaanse kroon varende Genuees Christoffel Columbus stootte in 1492, in zijn poging om het Indische continent via een westelijke route te bereiken, op de Nieuwe Wereld, hoewel de Vikingen er vroeger al voet aan wal hadden gezet.

De Turkse president verwees die versie vandaag naar de prullenmand. "De contacten tussen Zuid-Amerika en de islam gaan terug tot de 12de eeuw. De moslims ontdekten het Amerikaanse continent in 1178. En dus niet Columbus", aldus Erdogan vandaag tijdens een televisie-interview in Istanboel.

Moskee op Cuba

En Erdogan haalt naar eigen zeggen ook historische gegevens aan om zijn stelling kracht bij te zetten. "Islamitische zeevaarders kwamen vanaf 1178 in Amerika aan. Columbus vermeldt immers het bestaan van een moskee op een heuvel langs de Cubaanse kust", aldus de president. Hij voegde er nog aan toe dat hij bereid is om met Cuba te praten voor de oprichting van een nieuwe moskee op dezelfde plaats.

Het is niet de eerste keer dat de Turkse president de media haalt door opmerkelijke uitspraken of daden. Eind oktober werd het fel omstreden en weelderige presidentiële paleis van Erdogan officieel ingehuldigd. Eens volledig afgewerkt zal het bijna een half miljard euro gekost hebben. Het nieuwe presidentiële paleis, het "Witte Paleis" gedoopt, is gebouwd op 200.000 m² grond die de stichter van de Turkse republiek, Kemal Atatürk, had bekomen voor de bouw van een boerderij. Het gebouw telt 1.000 kamers.

"Historische eer"

Nu staat de Turkse president lang niet alleen met zijn theorie over de ontdekking van Amerika. Eerder hadden islamitische theologen en historici deze "historische eer" voor Columbus in vraag gesteld. Sommige opperden al eerder een "islamitische aanwezigheid in de Nieuwe Wereld" voor de aankomst van de Spaanse wereldreiziger, ondanks het feit dat er nog geen echt historische sporen van "een islamitische inspiratie" van voor 1492 ontdekt werden.

Volgens Amerikaanse media is het ook maar de vraag in hoeverre Columbus echt als "dé ontdekker" van Amerika mag beschouwd worden. De eerste wijd verspreide menselijke sporen op het Amerikaanse continent dateren van ongeveer 16.500 jaar geleden. En dat is eeuwen voor Columbus voet aan wal zette op de Bahama's...

Wat een gruwelijke slechte smoes om de bouw van een moskee kracht bij te zetten zeg.
https://informatiecuba.wordpress.com/2014/10/06/geen-moskee-in-havana/

pizatie
15-11-14, 16:18
ik wil de moskee zien. wie kan mij een foto laten zien

Tomas
15-11-14, 16:20
Erdogan

H.P.Pas
15-11-14, 16:42
Leif Eriksson (http://de.wikipedia.org/wiki/Leif_Eriksson)

H.P.Pas
15-11-14, 19:35
dit klopt helemaal.

ik wil de moskee zien van cuba.

Je moet eraan geloven.
Doe wat je altijd doet. Ogen en oren stijf dicht... en het is gepiept.

knots71karel
15-11-14, 21:17
Leif Eriksson (http://de.wikipedia.org/wiki/Leif_Eriksson)
Precies het waren de Noormannen , die via Groenland in Alaska noord amerika terecht kwamen !

knots71karel
15-11-14, 21:20
Je moet eraan geloven.
Doe wat je altijd doet. Ogen en oren stijf dicht... en het is gepiept.

Maar misschien hebben de zionisten joden ,die moskee wel verwoest .!

Jacomo
15-11-14, 23:19
"Moslims ontdekten Amerika"

Zeker met het schip der woestijn.

Nederlandertje
16-11-14, 00:56
"Moslims ontdekten Amerika"

Zeker met het schip der woestijn.

Door het vet in de bulten blijven ze drijven en ze kunnen weken lang zonder water.

knots71karel
16-11-14, 13:23
Door het vet in de bulten blijven ze drijven en ze kunnen weken lang zonder water.

We kunnen er nu wel een beetje om lachen ,maar vergeet niet dat de vooral uit de landen om de Arabische zee
uitstekende zeevaarders kwamen , ze voeren langs de kusten van Afrika India en verder.
Alleen hun belangen waren anders , ik bedoel ze hadden geen behoefte om de oceaan verder te verkennen.
laat staan over te steken !Ook hun schepen waren er niet speciaal voor gebouwd.

pizatie
17-11-14, 15:22
ik wil graag weten waar de moskee staat. en ik zoek dan nu meteen sponsers om hem opnieuw te bouwen. ik ga straks na het eten op facebook een nieuwe pagina aanmaken .


het is een mooie geschiedenis .

Eric de Blois
17-11-14, 16:27
ik wil graag weten waar de moskee staat. en ik zoek dan nu meteen sponsers om hem opnieuw te bouwen. ik ga straks na het eten op facebook een nieuwe pagina aanmaken .

het is een mooie geschiedenis .

Een arm land geld aanbieden, doet het altijd goed, dan kan de geschiedenis snel worden aangepast. Het moet alleen nog even wetenschappelijk bewezen worden... De eerste moslims kwamen naar Cuba in de jaren '70 vanuit voornamelijk afrikaanse landen. Ze maken nu 0,1% uit van de totale bevolking. De koran is een verboden boek in Cuba, uiteraard. Rood en religie gaan niet samen daar. Ik denk niet dat Cuba zit te wachten op een donatie uit Turkije.

knots71karel
17-11-14, 18:16
Een arm land geld aanbieden, doet het altijd goed, dan kan de geschiedenis snel worden aangepast. Het moet alleen nog even wetenschappelijk bewezen worden... De eerste moslims kwamen naar Cuba in de jaren '70 vanuit voornamelijk afrikaanse landen. Ze maken nu 0,1% uit van de totale bevolking. De koran is een verboden boek in Cuba, uiteraard. Rood en religie gaan niet samen daar. Ik denk niet dat Cuba zit te wachten op een donatie uit Turkije.

Wist echt niet dat de Koran verboden is in CUBA :confused:

mark61
17-11-14, 19:07
Wist echt niet dat de Koran verboden is in CUBA :confused:

Is ook niet zo, begrijp niet waarom Eric dat zegt.

Kunnen jullie beschikken over de Koran, het heilige boek van de islam?

Er zijn maar weinig plekken waar men de koran kan kopen of verkrijgen, maar we hebben exemplaren ontvangen van broeders uit het buitenland. En tijdens de laatste Boekenbeurs van Havana werden bij de stand van Saoedie Arabie korans cadeau gegeven.


pedro lazo torres | CUBA (http://informatiecuba.wordpress.com/tag/pedro-lazo-torres/)

Olive Yao
17-11-14, 19:20
.



We kunnen er nu wel een beetje om lachen, maar vergeet niet dat de vooral uit de landen om de Arabische zee uitstekende zeevaarders kwamen , ze voeren langs de kusten van Afrika India en verder.
Alleen hun belangen waren anders, ik bedoel ze hadden geen behoefte om de oceaan verder te verkennen.
laat staan over te steken! Ook hun schepen waren er niet speciaal voor gebouwd.

Daar spreekt de ervaren zeevaarder weer. Dit vind ik altijd je leukste posts. :)

knots71karel
18-11-14, 13:14
.


Daar spreekt de ervaren zeevaarder weer. Dit vind ik altijd je leukste posts. :)

Dank je wel , ja als het past in het topic ,dan wil ik nog wel eens mijn kennis op dit gebied spuien !
En in dit geval mocht het ook wel eens gezegd worden , deze zeevaarders waren ook een van de eersten die al op ''sterrenbeelden ''voeren het Zuiderkruis stond er toen ook al !

:)