PDA

Bekijk Volledige Versie : Als kindermisbruikers een land regeren



Marsipulami
15-11-14, 23:52
Dutch Injustice: When Child Traffickers Rule A Nation

Dutch Injustice: When Child Traffickers Rule A Nation - YouTube (http://youtu.be/nmeYiR-yyS4)

Marsipulami
16-11-14, 16:13
Wat u moet weten over de zaak-Demmink

Foto: ANP

Gepubliceerd: 05 maart 2014 11:47

In de misbruikaffaire rond voormalig topambtenaar van het ministerie van Justitie Joris Demmink is deze week een civiele procedure van start gegaan. Wat moet u over deze zaak weten?

De civiele zaak draait in feite om een Amerikaanse documentaire waarin Demmink beschuldigd wordt.

Demmink was tot 1 november 2012 de hoogste ambtenaar van het ministerie van Veiligheid en Justitie. In een Amerikaanse documentaire wordt de nu 66-jarige Demmink beschuldigd van het plegen van ontucht met een 14-jarige jongen, die gedwongen in de prostitutie zou hebben gewerkt. Dat zou zich hebben voorgedaan in de jaren negentig.

De Roestige Spijker, een stichting die zich erop toelegt de onderste steen over de handel en wandel van Demmink boven te krijgen, wil de film kunnen verspreiden, zonder het risico op een proces wegens smaad.

De film is overigens al geruime tijd te bekijken op YouTube. De advocaat van Demmink heeft eerder laten weten dat verdere verspreiding zal worden opgevat als onrechtmatig.

Er worden negen getuigen verhoord, onder wie oud-rechercheurs.

Dinsdag is een zogeheten voorlopig getuigenverhoor van start gegaan, aangevraagd door De Roestige Spijker. De onderzoeksrechter in Utrecht ondervraagt negen getuigen over de Amerikaanse documentaire over Demmink, Dutch Injustice. Het gaat om onder meer enkele oud-rechercheurs.

Via het voorlopig getuigenverhoor kan De Roestige Spijker bepalen hoe sterk zij staat, voor het geval Demmink een de juridische tegenaanval in zou zetten. Bij een voorlopig getuigenverhoor is geen sprake van een eiser en gedaagde en wordt geen vonnis gewezen. Voor het getuigenverhoor in Utrecht zijn in maart en april 8 dagen uitgetrokken.

Woensdag bleek dat naast Demmink ook de namen van drie hoofdofficieren worden gelinkt aan de seksfeestjes met minderjarige jongens.

Naast de civiele procedure loopt een strafrechtelijk onderzoek tegen Demmink.

Eerdere onderzoeken, onder meer door inlichtingendienst AIVD, leidden niet tot vervolgstappen tegen Demmink.

Na een oriënterend onderzoek besloot het Openbaar Ministerie (OM) hem niet te vervolgen, wegens gebrek aan bewijs. Het gerechtshof in Arnhem maakte daar begin februari korte metten mee en gaf, na een klachtprocedure, het OM opdracht alsnog tot strafrechtelijk onderzoek over te gaan.

De concrete verdenking in dat onderzoek komt neer op verkrachting van twee jonge Turkse jongens, tijdens een dienstreis van Demmink in 1996. Demmink heeft altijd ontkend dat hij destijds in Turkije was.

Drie ministers van Justitie worden zijdelings in de zaak genoemd.

De Roestige Spijker ziet de zaak als een doofpotaffaire. Het gonst al jaren van de geruchten over seksuele escapades van de oud-topman van justitie, die een voorliefde voor tienerjongens aan de dag zou hebben gelegd en zijn machtspositie zou hebben misbruikt.

Demmink diende onder drie ministers van Justitie (naast Ivo Opstelten ook Piet Hein Donner en Ernst Hirsch Ballin). De stichting vermoedt dat hem de hand boven het hoofd is gehouden.

Demmink zelf spreekt alle beschuldigingen tegen.

De voormalig top-ambtenaar heeft de beschuldigingen over pedofilie zelf altijd tegengesproken.

Het Algemeen Dagblad publiceerde in 2012 een groot verhaal. Demmink stapte toen naar de rechter en eiste schadevergoeding. Die zaak loopt nog.

Door: ANP/NU.nl

Marsipulami
16-11-14, 22:21
Het blijft natuurlijk wel vreemd dat Nederlanders er best mee kunnen leven dat de belangrijkste beheerder van het NL justitieapparaat van de voorbije decennia een vermoedelijke kinderverkrachter is.

Ook vreemd dat niemand maalt om de 60 000 nieuwe gevallen per jaar in Nederland van seksueel geweld tegen kinderen.

knots71karel
16-11-14, 22:36
het blijft natuurlijk wel vreemd dat nederlanders er best mee kunnen leven dat de belangrijkste beheerder van het nl justitieapparaat van de voorbije decennia een vermoedelijke kinderverkrachter is.

Ook vreemd dat niemand maalt om de 60 000 nieuwe gevallen per jaar in nederland van seksueel geweld tegen kinderen.

daar wordt wel degelijk werk van gemaakt !

BoerHarms
17-11-14, 06:54
Nederland is blij als ie eindelijk aangepakt wordt, er waren genoeg journalisten , oa de panorama, de gay krant en nog meer die probeerde de waarheid boven tafel te krijgen, Demmink was een machtig persoon, nu hij met pensioen is verliest ie ook de zijn "vriendenkring", want zijn "vrienden" hebben hem nu niet meer nodig.
Hoop dat gerechtigheid nu eindelijk daar is.

Hoop deze monsters nu eindelijk gepakt gaan worden en achter de tralies verdwijnen, daar achter de tralies komen ze voor het volgende gerecht.

Maar als deze pionen vallen dan vallen er nog meer, dan vallen nog meer hooggeplaatste personen inclusief politici.

super ick
17-11-14, 07:29
5 maart.

Je zit wel echt verlegen om een trolbericht.

Kijk hier worden deze heren aangepakt en zaken tot op de bodem uitgezocht. In corrupt Belgie verdwijnen die in een beerput. De voorbeelden hebben we je vorige week nog gegeven.

Marsipulami
17-11-14, 07:47
5 maart.

Je zit wel echt verlegen om een trolbericht.

Om jou een plezier te doen hieronder een berichtje van deze week over een programma dat vanavond wordt uitgezonden.




OM: nog geen onderzoek naar Demmink in Turkije

14-11-2014
Verslag Sander 't Sas

Redactie Jan Born

Het Openbaar Ministerie heeft nog geen onderzoek gedaan in Turkije naar de beschuldigingen van seksueel misbruik van minderjarigen door voormalig secretaris-generaal van Justitie Joris Demmink.

Dat heeft het OM donderdag aan Dossier EenVandaag weten naar aanleiding van vragen van het onderzoeksprogramma. Het OM werd begin dit jaar door het Gerechtshof gedwongen tot het doen van een strafrechtelijk onderzoek naar het vermeende misbruik van twee minderjarige Turkse jongens door de oud-topambtenaar. De Turken hebben tot nu toe nog niet positief gereageerd op de Nederlandse rechtshulpverzoeken.

Rechtshulpverzoeken zonder resultaat

Dat is nodig om onderzoek te kunnen doen in Turkije. Het OM stelt verder dat de rechter-commissaris afgelopen oktober zelf nog naar Turkije is geweest om de rechtshulpverzoeken toe te lichten, tot nu toe nog zonder resultaat. Het strafrechtelijk onderzoek naar de heer Demmink in Nederland is in de afrondende fase, aldus het OM.

Gesprekken in Turkije

Dossier EenVandaag is wel in Turkije geweest om daar de Turkse connectie te onderzoeken. Samen met oud-chef Criminele Inlichtingendienst Klaas Langendoen is onder andere gesproken met een oud-rechter, met onderzoeksjournalist Burhan Kazmali en met één van de twee Turkse jongens die in 2008 aangifte deden tegen secretaris-generaal Joris Demmink wegens seksueel misbruik.

Houding Turkije

Dossier EenVandaag heeft een hele lijst concrete vragen gesteld aan het OM inzake het strafrechtelijk onderzoek naar Demmink. Het OM geeft aan de meeste vragen daarover niet te kunnen beantwoorden in verband met het lopende onderzoek dat in opdracht van het Gerechtshof wordt uitgevoerd. De houding van Turkije kan volgens het OM vertraging opleveren voor het onderzoek. Het OM over het strafrechtelijk onderzoek: “Vanuit het OM zal een uiterste inspanning worden gedaan om zoveel mogelijk uitvoering te geven aan de beschikking van het Hof. Tegelijkertijd met het strafrechtelijk onderzoek vindt een orienterend feitenonderzoek plaats, waarbij alle signalen van seksueel misbruik door de heer Demmink worden onderzocht.”

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/55330/om_nog_geen_onderzoek_naar_demmink_in_turkije





Kijk hier worden deze heren aangepakt en zaken tot op de bodem uitgezocht. In corrupt Belgie verdwijnen die in een beerput. De voorbeelden hebben we je vorige week nog gegeven.

Nou, ik verneem dat er misbruikte minderjarigen in Turkije, na indienen van een klacht, al acht jaar zitten te wachten om voor een eerste keer door de NL justitie gehoord te worden. Efficiënt is het wel dat NL justitieapparaat.

BoerHarms
17-11-14, 08:01
Maar komt niet alleen in Nederland voor, In Zuid Frankrijk is ook ergens een satanische sekte gefocussed op kinderen, maar ja, zolang er nog ook ergens in de wereld kinderen van 9 uitgehuwelijkt kan worden om dan pedofilie legaal te maken.
Ik durf me hier af te zetten tegen landgenoten die monsters zijn door kinderen te misbruiken, maar vele durven dat niet om hun eigen roots te bekritiseren, neen daar gaan de oogkleppen op

Juffrouw_Saartje
17-11-14, 08:32
Tis weer het ouwe liedje hiero op NVDD>>>>>>>>>>>> ik jij-bak, jij jij-bakt, zullie hullie jij-bakken. Verandert het hier dan nooit??? Het onderwerp is hier Demmink.

I am out of here. Too busy.

Tomas
17-11-14, 09:44
Er is natuurlijk niks bewezen, het zijn maar beschuldigingen.

Maar ik heb me wel vreselijk geergerd aan Opstelten (again), met zijn "Er is niks aan de hand met Demmink." opmerking. Dat bepalen politici namelijk niet. En maakt het vermoeden van een doofpot affaire er niet bepaald minder op.

mark61
17-11-14, 17:14
De eerste vraag die ik dan stel is, waarom zit de Turkse justitie er niet achteraan? Misdaad gepleegd in Turkije, slachtoffers Turks...

Bart.NL
17-11-14, 17:30
Kijk hier worden deze heren aangepakt en zaken tot op de bodem uitgezocht.

Het heeft wel even geduurd.

Marsipulami
17-11-14, 20:10
De eerste vraag die ik dan stel is, waarom zit de Turkse justitie er niet achteraan? Misdaad gepleegd in Turkije, slachtoffers Turks...

Voor de liefhebbers van complotten onder ons: Turkijie zou op de hoogte zijn van Demminks misbruikdossier en hem hebben benaderd en bescherming geboden in ruil voor het laten aanhouden en veroordelen van een Koerdische leider in Nederland. Het entourage van deze Koerdische leider zou ook de advocaten betalen die de Turkse jongeren verdedigen en zich hebben vastgebeten in het Demmink-dossier.



In de jaren negentig zouden Turkse kinderen door Demmink zijn misbruikt. Het toenmalige corrupte bewind zou de Turkse veiligheidsdienst Demmink hebben laten benaderen om Demmink te bewegen een onderzoek te doen tegen de in Turkije bekende Koerdische leider Hüseyin Baybasin. Baybasin zou voor geld en wapens voor het Koerdische gewapend verzet, door de PKK, hebben gezorgd. Uiteindellijk is Baybasin in Nederland in 1997 aangehouden voor opdracht geven tot twee moorden, in een zaak waarvan het dossier rammelt, en die momenteel bij de Hoge Raad in herziening ligt.

Crimesite – Passages uit de Demmink-brief (http://www.crimesite.nl/demmink/)

BoerHarms
17-11-14, 23:44
Kindermisbruik (http://www.klokkenluideronline.is/category/kindermisbruik/)

https://www.demminkdoofpot.nl/home.html

Marsipulami
18-11-14, 21:40
Demmink - 'De Turkse Connectie' - YouTube (http://youtu.be/Z3BLcF6oS3c)

mark61
18-11-14, 23:22
Voor de liefhebbers van complotten onder ons: Turkijie zou op de hoogte zijn van Demminks misbruikdossier

Da weet ik; er heeft alleen bij mijn weten nooit enige Turk een aanklacht ingediend in Turkije. Afgezien van de vraag of de Turkse justitie daar wat mee zou doen.

super ick
19-11-14, 07:50
Da weet ik; er heeft alleen bij mijn weten nooit enige Turk een aanklacht ingediend in Turkije. Afgezien van de vraag of de Turkse justitie daar wat mee zou doen.

Ik weet niets over de achtergrond. Misschien was het wel een schandknaapje en krijgt hij nu zwijggeld of doet hij geen aangifte omdat hij er voor betaald kreeg plus schaamte en ongetwijfeld ellende die hij zichzelf ermee op de hals haalt.

Dat uitgerekend een karholiek met dit nieuws op de proppen komt.... Ik denk dat hij zocht op 'nieuws katholieke kerk' en toen allemaal links mbt kindermisbruik voor zich kreeg waar deze tussen stond.

Loubnalulu
19-11-14, 09:28
Kindermisbruik zou wereldwijd zeker met 90% verminderd kunnen worden.
MAAR omdat er zoveel hooggeplaatste heren zelf vieze pedo's zijn kan dit maar voort bestaan.
Er wordt zo flink verdiend in deze handel, en die vieze mensen zoals die lul van een demmink die hebben vrij spel.
Voor dat soort idioten zijn er altijd achterdeuren.
Hij verdient een kogel wilde ik zeggen maar dat is veels te mild. Alle pedo's verdienen een pijlijke straf.
Als ik de world ruler zou zijn zou ik speciaal voor alle pedofielen een eiland maken, zonder stroom, water, niks zouden ze hebben. Alleen elkaar en de natuur.
En ze allemaal daar dumpen en aan hun lot overlaten.

H.P.Pas
19-11-14, 11:01
Kindermisbruik zou wereldwijd zeker met 90% verminderd kunnen worden.


FYI: (http://www.huiselijkgeweld.nl/dossiers/seksueel_kindermisbruik/feiten-en-cijfers)......

Bij 1 op de 6 a 7 vrouwen betrof het misbruik door familieleden. Ook uit ander onderzoek, bijvoorbeeld naar meldingen aan vertrouwensartsen over vermoedelijk seksueel misbruik van kinderen, blijkt dat seksueel misbruik vaak in de familiesfeer plaats vindt, door een ouder, broer of ander familielid. Ook als de dader niet uit de familiekring afkomstig is gaat het wel heel vaak om bekende van het kind. De onbekende 'man in de bosjes' of 'kinderlokker' is een zeldzaam fenomeen, ook al willen verschillende media anders doen geloven.

Eigenlijk weet iedereen dat maar om één of andere reden schijnt niemand het te willen weten.

Loubnalulu
19-11-14, 12:22
Dan nog kan mijn punt wel kloppen.
Want wat stellen nou eigenlijk die belachelijk lage straffen voor?
En door wie worden die straffen vastgesteld?

I rest my case.

Al deze aantallen kunnen ZEKER VEEEEEEL minder.

H.P.Pas
19-11-14, 12:52
Dan nog kan mijn punt wel kloppen.


Denk nou even rustig na.
Dit was je punt:

Kindermisbruik zou wereldwijd zeker met 90% verminderd kunnen worden.

Jij windt je op (niet ten onrechte overigens) over het topje van de ijsberg; over de 90% onder water wil je het niet hebben. Zo ga je je punt echt niet maken.

Loubnalulu
19-11-14, 13:01
Nou in die 90% zitten namelijk ook ouders die hun kind verkopen, verhuren, weggeven.
Dus dat het in familiare kring zit, dat begrijp ik.

Om even in heel respectloze termen te praten.
De vraag begint bij viezerikken, bekende onbekende, het aanbod ligt voor het grijpen, eigen kinderen, of vreemde kinderen die worden aangeboden.
De concequentie is ........ 7 maanden cel?
Als de straffen veel hoger waren, dan zou het zeker niet in zulke grote getalen gebeuren.
Of als we hier in Nederland daar eens geld in zouden investeren, om daar meer voorlichting over te geven.
Op basisscholen praten over wat normaal is en wat niet.
Ik denk gewoon dat als aan dit probleem veel wordt gedaan, en dat kan op allerlei soorten manieren, van voorlichting tot veeeeel zwaardere straffen dat het aantal echt wel omlaag kan.
Ben je dat met me eens of niet?
En ja ik haat dat soort viezerikken, die mogen echt dood van mij.
Een vriendin van mij is doktersassistent, als ik wel eens verhalen hoor. Te triest voor woorden.
Vreselijk. Van verwaarlozing tot misbruik. Bah.

H.P.Pas
19-11-14, 13:39
Nou in die 90% zitten namelijk ook ouders die hun kind verkopen, verhuren, weggeven

Nee, die zitten daar niet onder. Het gaat hier uitsluitend om de daders niet om de gelegenheidsgevers.


Dus dat het in familiare kring zit, dat begrijp ik.

Dat blijk je niet te (willen) begrijpen.

Loubnalulu
19-11-14, 14:12
Ik denk er anders over. Ik denk dat het wel veel beter te bestrijden is dan nu.

super ick
19-11-14, 17:22
Ik denk er anders over. Ik denk dat het wel veel beter te bestrijden is dan nu.

Alle kindermisbruikers levenslang opsluiten. Recidive is te groot, sexuele voorkeur kan niet veranderd worden. Kinderen zijn geen testmateriaal om te bekijken of een kindermisbruiker ze voor de tweede keer misbruikt. De maatschappij is geen proeftuin voor kindermisbruikers.

Veel meer is er niet aan te doen. Alleen definitief voorkomen dat ze in herhaling vallen. Wellicht dat de angst voor levenslange gevangenisstraf een deel afschrikt.

mark61
19-11-14, 17:39
Dat uitgerekend een karholiek met dit nieuws op de proppen komt.... Ik denk dat hij zocht op 'nieuws katholieke kerk' en toen allemaal links mbt kindermisbruik voor zich kreeg waar deze tussen stond.

Ach, het was er eentje in het kader van de jij-bak.

mark61
19-11-14, 17:43
Als de straffen veel hoger waren, dan zou het zeker niet in zulke grote getalen gebeuren.


Daar geloof ik niks van. Verreweg de meeste misbruikers zijn (mannelijke) familieleden. Wat je dus nodig hebt voor een reductie is bespreekbaarheid. Kinderen moeten kunnen praten met ouders, of de moeder. De moeder moet bereid zijn een familielid aan te pakken. En ik denk maar zo dat het daaraan vaak schort.

Ongeacht de strafmaat wordt zo'n dader dan uitgestoten uit de familie. Als die familie enig moreel besef heeft. En zoals je in de media kan lezen, worden zulke daders dan vaak opgejaagd wild. Tenzij dus die dader beschermd wordt door zijn sociale omgeving.

Het gaat dus om de mentaliteit van de hele samenleving. Justitie, strafmaat of geld doen niet veel.

Nederland lijkt dan oververtegenwoordigd, omdat de bespreekbaarheid hier veel hoger ligt dan in de meeste landen in de wereld.

Hoe je een hele bevolking van een land opvoedt tot het bespreekbaar maken van iets, dus ont-taboeïseren, ik weet niet hoe dat werkt.

Marsipulami
19-11-14, 19:24
er heeft alleen bij mijn weten nooit enige Turk een aanklacht ingediend in Turkije.

Volgens de reportage waren er minstens 2 formele klachten ingediend door slachtoffers in Turkije en ook in Nederland.

Uit de beschikking:



Bij brieven van 15 september 2008 en 25 mei 2010 heeft de gemachtigde van klager namens klager aangifte gedaan van verkrachting, het seksueel binnendringen bij iemand beneden 16 jaar en feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gepleegd door beklaagde in Turkije in/omstreeks het jaar 1995.

ECLI:NL:GHSHE:2014:61, Gerechtshof 's-Hertogenbosch, K13/0494 (http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSHE:2014:61)

Marsipulami
19-11-14, 19:51
Micha Kat belt Wim de Bruin - OM - YouTube (http://youtu.be/uZhCTkC1oJA)

H.P.Pas
19-11-14, 19:57
Da weet ik; er heeft alleen bij mijn weten nooit enige Turk een aanklacht ingediend in Turkije.


Volgens de reportage waren er minstens 2 formele klachten ingediend door slachtoffers in Turkije en ook in Nederland.
Uit de beschikking:



Bij brieven van 15 september 2008 en 25 mei 2010 heeft de gemachtigde van klager namens klager aangifte gedaan van verkrachting, het seksueel binnendringen bij iemand beneden 16 jaar en feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gepleegd door beklaagde in Turkije in/omstreeks het jaar 1995.

ECLI:NL:GHSHE:2014:61, Gerechtshof 's-Hertogenbosch, K13/0494 (http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSHE:2014:61)



:moe: 's Hertogenbosch ligt in Turkije ?

Marsipulami
19-11-14, 20:02
:moe: 's Hertogenbosch ligt in Turkije ?

Ik zei dus:


Volgens de reportage waren er minstens 2 formele klachten ingediend door slachtoffers in Turkije

Dat wordt gezegd in de reportage.


en ook in Nederland.

Dat wordt gezegd in de reportage en daarover heb ik een link naar een officiële beschikking ingevoegd.

Marsipulami
19-11-14, 20:09
Volgens dit berichtje is de politie in Turkije toch actief bezig met de klacht tegen Demmink.



De twee mannen, Mustafa Y. en Osman B., zijn zelf slachtoffer van Demmink. Toen zij twaalf en veertien jaar oud waren, zijn zij door de Turkse politie geronseld, naar een hotelkamer gebracht en door Demmink verkracht. In september 2008 en mei 2010 hebben zij officieel aangifte gedaan bij het Landelijk Parket in Rotterdam. Mustafa Y. is na zijn aangifte in 2008 in Turkije herhaaldelijk bedreigd en mishandeld door een voormalige hoge politiefunctionaris om zijn aangifte tegen Demmink in te trekken. Ook Osman is benaderd met het verzoek zijn aangifte in te trekken.

Turkse slachtoffers vragen het hof Demmink te vervolgen | Bakker Schut Stichting (http://www.bs-foundation.nl/turkse-slachtoffers-vragen-het-hof-demmink-te-vervolgen/)

Marsipulami
19-11-14, 20:14
Volgens dit berichtje is de politie in Turkije toch actief bezig met de klacht tegen Demmink.



De twee mannen, Mustafa Y. en Osman B., zijn zelf slachtoffer van Demmink. Toen zij twaalf en veertien jaar oud waren, zijn zij door de Turkse politie geronseld, naar een hotelkamer gebracht en door Demmink verkracht. In september 2008 en mei 2010 hebben zij officieel aangifte gedaan bij het Landelijk Parket in Rotterdam. Mustafa Y. is na zijn aangifte in 2008 in Turkije herhaaldelijk bedreigd en mishandeld door een voormalige hoge politiefunctionaris om zijn aangifte tegen Demmink in te trekken. Ook Osman is benaderd met het verzoek zijn aangifte in te trekken.

Turkse slachtoffers vragen het hof Demmink te vervolgen | Bakker Schut Stichting (http://www.bs-foundation.nl/turkse-slachtoffers-vragen-het-hof-demmink-te-vervolgen/)


Als het klopt dat de politie van Turkije zelf schandknapen heeft aangebracht voor Demmink, dan kan het dat Demmink zich erin heeft laten luizen door Turkije om hem achteraf te kunnen chanteren om justitiële hand- en spandiensten voor Turkije te verrichten.

H.P.Pas
19-11-14, 20:25
Ik zei dus:



Je kan me nog meer vertellen.

Er is in Turkije geen klacht ingediend.

Of misschien ook wel maar dan is hij verdonkeremaand.

Marsipulami
19-11-14, 20:33
Je kan me nog meer vertellen.

Er is in Turkije geen klacht ingediend.

Ofm isschien ook wel maar dan is hij verdonkeremaand.

Dat is me niet helemaal duidelijk.

Je kan je ook de vraag stellen of het zinvol is om een klacht in te dienen in Turkije. De beschuldigde verblijft immers in Nederland en bij mijn weten kan de Turkse politie geen onderzoek doen in Nederland. Daarenboven als het verhaaltje klopt is de Turkse politie zelf betrokken bij het organiseren van het misbruik. Dat zijn twee goede argumenten om géén klacht in te dienen in Turkije of om een toch ingediende klacht te laten verdwijnen.

In ieder geval is de Turkse Justitie op de hoogte, al was het maar omdat een verbindingsofficier van NL beweert dat er al overleg geweest is over de zaak met Turkije.

mark61
19-11-14, 21:23
Volgens de reportage waren er minstens 2 formele klachten ingediend door slachtoffers in Turkije en ook in Nederland.

Uit de beschikking:



Bij brieven van 15 september 2008 en 25 mei 2010 heeft de gemachtigde van klager namens klager aangifte gedaan van verkrachting, het seksueel binnendringen bij iemand beneden 16 jaar en feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gepleegd door beklaagde in Turkije in/omstreeks het jaar 1995.

ECLI:NL:GHSHE:2014:61, Gerechtshof 's-Hertogenbosch, K13/0494 (http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSHE:2014:61)



Lezen, altijd moeilijk. Ik had het over in Turkije, niet in Nederland. Dat dat wel in NL is gebeurd zou je aan het denken moeten zetten. Dat is dan ook, als ik me niet vergis, door de advocaat van Baybasin gedaan. Een naam die in jouw fantastische docu in het geheel niet valt, vzv. ik dat zag. Mevrouw vd Plas wordt opgevoerd als een per parachute gedropte advocate.

Marsipulami
19-11-14, 23:17
Lezen, altijd moeilijk. Ik had het over in Turkije, niet in Nederland. Dat dat wel in NL is gebeurd zou je aan het denken moeten zetten. Dat is dan ook, als ik me niet vergis, door de advocaat van Baybasin gedaan. Een naam die in jouw fantastische docu in het geheel niet valt, vzv. ik dat zag. Mevrouw vd Plas wordt opgevoerd als een per parachute gedropte advocate.

Ja, leuter maar wat voort over procedurekwesties.

Feit is dat er een heleboel ernstige aanwijzingen van schuld zijn (teveel om op te noemen).

Na decennia van geruchten en formele klachten is de zaak tot op vandaag nog altijd niet onderzocht door de NL justitie.

Laten we het vooral hebben over dooie paters waartegen 50 jaar na datum vage beschuldigingen zijn geuit.

Laten we zwijgen over de realiteit dat er jaarlijks 60 000 nieuwe gevallen van seksueel kindermisbruik zijn in Nederland en dat er ernstige aanwijzingen zijn dat de top van justitie en politie in Nederland vol kindermisbruikers zit.

super ick
20-11-14, 07:42
Daar geloof ik niks van. Verreweg de meeste misbruikers zijn (mannelijke) familieleden. Wat je dus nodig hebt voor een reductie is bespreekbaarheid. Kinderen moeten kunnen praten met ouders, of de moeder. De moeder moet bereid zijn een familielid aan te pakken. En ik denk maar zo dat het daaraan vaak schort.

Ongeacht de strafmaat wordt zo'n dader dan uitgestoten uit de familie. Als die familie enig moreel besef heeft. En zoals je in de media kan lezen, worden zulke daders dan vaak opgejaagd wild. Tenzij dus die dader beschermd wordt door zijn sociale omgeving.

Het gaat dus om de mentaliteit van de hele samenleving. Justitie, strafmaat of geld doen niet veel.

Nederland lijkt dan oververtegenwoordigd, omdat de bespreekbaarheid hier veel hoger ligt dan in de meeste landen in de wereld.

Hoe je een hele bevolking van een land opvoedt tot het bespreekbaar maken van iets, dus ont-taboeïseren, ik weet niet hoe dat werkt.

Denk dat de moeder inderdaad vaak oogkleppen op heeft. Uiteraard ontkennen de meeste waar mogelijk. Hebben zij het echt niet geweten, willen weten omdat ze anders hun veilige leventje op hadden moeten geven?

Denk dat voorlichting over de signalen die kinderen kunnen geven belangrijk is. Voorlichting voor de moeder hoe precies te handelen als ze denkt die signalen op te pikken. Voorlichting voor scholen en clubs.
Ook kinderen in een vroeg stadium bewust maken dat er niemand op een bepaalde manier aan hun mag komen en dat ze het als de wiedeweerga moeten melden.

Zeer strenge screening voor volwassenen die alleen met kinderen zijn en wellicht een strengere straf voor de moeder die er wel van geweten heeft maar niets heeft gedaan om haar kind te beschermen. Pedofielen zijn vaak geen harde criminelen en de angst voor straf werkt bij een bepaalde catagorie mensen wel.

Bewezen kindermisbruikers levenslang opsluiten. Indien het echt de spuigaten uit is gelopen ala Robert M. dan direct een spuitje geven.

super ick
20-11-14, 07:52
Lezen, altijd moeilijk. Ik had het over in Turkije, niet in Nederland. Dat dat wel in NL is gebeurd zou je aan het denken moeten zetten. Dat is dan ook, als ik me niet vergis, door de advocaat van Baybasin gedaan. Een naam die in jouw fantastische docu in het geheel niet valt, vzv. ik dat zag. Mevrouw vd Plas wordt opgevoerd als een per parachute gedropte advocate.

Ik geloof er niets van dat de Turkse politie schandknaapjes zou hebben geregeld. Volgens mij kan dat ook niet als je er logisch over nadenkt.
Demmink heeft tegen een paar agenten gezegd: zeg luister eens mannen, ik ben gek op jongetjes. Regel er even twee voor mij? Of...
Die agenten hebben gezegd: zeg Demmink kerel, wij denken dat jij pedofiel bent. Als je vanavond niets te doen hebt kunnen wij wel een paar jongens voor je regelen.
Beide gevallen lijken mij een te riscovolle stap.
Het is aannemelijker dat Demmink er op eigen houtje op uit is gegaan. Plaatsen heeft opgezocht waar die jongens zich hebben aangeboden en daar het contact heeft gelegd. Waarschijnlijk heeft Turkije gezorgd dat Demmink in de gaten werd gehouden, wat ik weer wel heel aannemelijk vind, en hem daar later mee gechanteerd.

mark61
20-11-14, 17:31
Denk dat de moeder inderdaad vaak oogkleppen op heeft. Uiteraard ontkennen de meeste waar mogelijk. Hebben zij het echt niet geweten, willen weten omdat ze anders hun veilige leventje op hadden moeten geven?

Ik verdiep me er niet in maar kan me herinneren dat ik vroeger vaak las over ontkennende moeders, die bang waren voor hun man of bang waren hem te verliezen.

Marsipulami
20-11-14, 21:17
Bewezen kindermisbruikers levenslang opsluiten.

Dat gaat veel (gemeenschaps-) geld kosten. Te weten dat (vb NL) er 60 000 nieuwe slachtoffers zijn per jaar/onbekend aantal nieuwe daders die levenslang moeten opgesloten aan een kostprijs van 200 euro per dag. De regering Rutte zal dan nog wat tandjes moeten bijsteken wat bijkomende besparingen betreft.

Marsipulami
20-11-14, 22:27
Ik geloof er niets van dat de Turkse politie schandknaapjes zou hebben geregeld. Volgens mij kan dat ook niet als je er logisch over nadenkt.
Demmink heeft tegen een paar agenten gezegd: zeg luister eens mannen, ik ben gek op jongetjes. Regel er even twee voor mij? Of...
Die agenten hebben gezegd: zeg Demmink kerel, wij denken dat jij pedofiel bent. Als je vanavond niets te doen hebt kunnen wij wel een paar jongens voor je regelen.
Beide gevallen lijken mij een te riscovolle stap.
Het is aannemelijker dat Demmink er op eigen houtje op uit is gegaan. Plaatsen heeft opgezocht waar die jongens zich hebben aangeboden en daar het contact heeft gelegd. Waarschijnlijk heeft Turkije gezorgd dat Demmink in de gaten werd gehouden, wat ik weer wel heel aannemelijk vind, en hem daar later mee gechanteerd.

Het kan ook zo gegaan zijn.

- Demmink zelf ontkent niet dat hij vanaf 1993 tot 2000 een relatie had met een jonge porno-acteur van 23 jaar (terwijl hij zelf minstens dubbel zo oud was) waarmee hij wel eens gay-bars bezocht. Die informatie is wellicht opgepikt door een aantal veiligheidsdiensten. Dan is het nog maar een kleine stap naar chantage.

- In nogal wat exotische landen is het aanbod van (minderjarige) prostituees een onderdeel van de roomservice in het hotel. Het valt niet uit te sluiten dat Demmink ook een dergelijke service aangeboden kreeg. (Mogelijks min of meer vergelijkbaar met wat DSK de voormalige topman van het IMF in een hotel overkwam.)

- Er is één Turkse politieman die voor de camera's verklaard op zoek gegaan te zijn naar een minderjarige mannelijke prostituee voor Demmink. Die opdracht kwam niet noodzakelijk van Demmink zelf maar mogelijks van elders.

super ick
21-11-14, 17:39
Dat gaat veel (gemeenschaps-) geld kosten. Te weten dat (vb NL) er 60 000 nieuwe slachtoffers zijn per jaar/onbekend aantal nieuwe daders die levenslang moeten opgesloten aan een kostprijs van 200 euro per dag. De regering Rutte zal dan nog wat tandjes moeten bijsteken wat bijkomende besparingen betreft.

Dan allemaal een spuitje.

Marsipulami
21-11-14, 20:22
Dan allemaal een spuitje.

Demmink ook ?

BoerHarms
22-11-14, 08:45
Demmink ook ?

Gezien zijne ervaringen heeft ie al genoeg "spuitjes" gehad, tijd voor iets groots !!

super ick
22-11-14, 12:42
Ik verdiep me er niet in maar kan me herinneren dat ik vroeger vaak las over ontkennende moeders, die bang waren voor hun man of bang waren hem te verliezen.

Die zijn de term moeder niet waard. Spuitje.