PDA

Bekijk Volledige Versie : Tachtig procent Nederlanders heeft geen contact met moslims



Marsipulami
22-11-14, 13:56
Tachtig procent Nederlanders heeft geen contact met moslims



Bewerkt door: redactie − 19/11/14, 16:52 − bron: ANP


De meeste Nederlanders hebben geen contact met moslims en staan er ook niet voor open. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Evangelische Omroep (EO). .

Volgens het onderzoek heeft 80 procent van de Nederlanders niet of nauwelijks contact met moslims. Daarvan zegt maar 5 procent open te staan voor een ontmoeting. De EO heeft het onderzoek na de zomer uitgevoerd na de opkomst van terreurgroep IS.

Volgens de omroep is er een representatieve steekproef gehouden onder ruim duizend Nederlanders. Het onderzoek werd uitgezet door bureau Panelclix. Meer dan de helft van de ondervraagden zegt negatiever over de islam te denken. Meer dan 60 procent voelt zich bedreigd, 20 procent zelfs persoonlijk. Uit het onderzoek valt verder op te maken dat er nauwelijks verschil is tussen niet-gelovigen en kerkgangers. Beide zijn ze even negatief over de islam. .

knots71karel
22-11-14, 14:12
Als dit klopt is het diep treurig !
ik heb al jaren fijne vrienden die Moslim zijn , Geloof maakt toch niks uit ?
Want de meeste Moslims zijn vriendelijke mensen , die altijd klaar staan voor je.

pizatie
22-11-14, 14:46
Als dit klopt is het diep treurig !
ik heb al jaren fijne vrienden die Moslim zijn , Geloof maakt toch niks uit ?
Want de meeste Moslims zijn vriendelijke mensen , die altijd klaar staan voor je.

in mijn zijn er 10% nederlanders :D

Jacomo
22-11-14, 18:39
Tachtig procent Nederlanders heeft geen contact met moslims,
Je kan het ook omdraaien.

Jacomo
22-11-14, 18:57
He Mars, hoe zit dat bij de Belgen?

Bofko
22-11-14, 19:11
80% van de in nederland wonende moslims heeft geen contact met nederlanders......


wie is oorzaak ?
wie is zielig ?
is het eigenlijk wel verassend ?
is het erg ?
WAT is IDENTITEIT ?

mark61
22-11-14, 20:57
Er klopt geen ruk van wat de media over die enquête schrijven.

knots71karel
23-11-14, 11:30
Er klopt geen ruk van wat de media over die enquête schrijven.

Ben ik met je eens , al zal het in de ne plaats minder zijn als de andere ,maar in de omgeving waar ik woon gaat het prima , Moslims zijn gewoon buren met een ander geloof net zo als een R.K gezin naast een Protestands gezin kan wonen.

CONTRA
23-11-14, 15:48
Tachtig procent Nederlanders heeft geen contact met moslims


vind je het gek. slechts 6 procent vd bevolking is moslim.

super ick
23-11-14, 17:37
Er klopt geen ruk van wat de media over die enquête schrijven.

Onze huisbelg heeft helemaal geen boodschap aan de waarheid. Hij plaatst waar hij opgewonden van word.

Marsipulami
24-11-14, 14:55
He Mars, hoe zit dat bij de Belgen?

Hangt er vanaf hoe je 'contact hebben met' definieert. Als in dezelfde klas zitten of in dezelfde fabriek werken of samen op dezelfde trein zitten ook als contact wordt beschouwd, dan vermoed ik dat nagenoeg 100% van de Belgen contact heeft met moslims. Als contact hebben betekent dat je samen op reis gaat, dan is het wellicht minder dan 5% van de Belgen die contact heeft met moslims.

pizatie
24-11-14, 14:57
ik ken wel wat hollanders. die zijn wel oke

Mark
24-11-14, 21:13
Als dit klopt is het diep treurig !
ik heb al jaren fijne vrienden die Moslim zijn , Geloof maakt toch niks uit ?
Want de meeste Moslims zijn vriendelijke mensen , die altijd klaar staan voor je.

ik heb buiten internet geen contact met moslims.

ook niet met joden en homos trouwens

ik ken wel een neger en ook een sp stemmer

knots71karel
24-11-14, 22:02
ik heb buiten internet geen contact met moslims.

ook niet met joden en homos trouwens

ik ken wel een neger en ook een sp stemmer

Maakt voor mij allemaal geen moer uit , je bent voor mij een MENS en zolang ik jou niet ken ,kan ik ook niet over je oordelen >
Als ex zeevarende zat je soms op een schip met bemanning van diverse komaf ,ik heb o.a met Chinesen,Koreanen ,Noren , Ieren ,Spanjolen ,Surinamers enz enz gevaren en er was zelden of nooit ruzie,s en zeker niet over geloof of afkomst >
Kortom je bent allemaal gelijk en je hebt elkaar nodig op een schip .

super ick
25-11-14, 08:15
ik ken wel wat hollanders. die zijn wel oke

Oja?
Geef mij hun adres dan stuur ik ze een kaartje.

pizatie
25-11-14, 09:45
ja echt waar. ze zijn bekeerd . 1 tje is zelfs al naar Mekka geweest .moge god ze bij staan .
Oja?
Geef mij hun adres dan stuur ik ze een kaartje.

NurSaid
25-11-14, 12:46
of het nou 20 of 80% is, mensen zijn gewoon bang van de Islam en dat komt door iedereen die zich moslim noemt, jij en ik...wat hebben wij gedaan dat een van die 80% minder is geworden in zijn haat?

super ick
25-11-14, 15:34
Mijn voormalige buurman die heeft een zoon. De zus van die zoon heeft een Turkse vriend en daar heb ik wel eens hoi tegen gezegd.

Heb ik nu contact met een moslim?

pizatie
25-11-14, 19:29
lul niet zo slap. jij hebt een eigen bedrijf er zullen vat moslims werken bij je .
Mijn voormalige buurman die heeft een zoon. De zus van die zoon heeft een Turkse vriend en daar heb ik wel eens hoi tegen gezegd.

Heb ik nu contact met een moslim?

super ick
26-11-14, 10:21
lul niet zo slap. jij hebt een eigen bedrijf er zullen vat moslims werken bij je .

Ik heb geen mensen in dienst. Ik werk alleen met zelfstandigen. Ik denk zomaar dat ik hier 1 van de autochtonen ben die het meest met moslims in contact kom.
Ik heb een groepen jongens die voor het grootste deel uit moslims bestaan twee keer per week met veel genoegen getraind. Jammer genoeg zie ik momenteel geen kans om twee vaste hele avonden vrij te maken. Zodra ik weer kan begin ik weer. Ik word er nog regelmatig om gevraagd.

pizatie
26-11-14, 14:04
Ik heb geen mensen in dienst. Ik werk alleen met zelfstandigen. Ik denk zomaar dat ik hier 1 van de autochtonen ben die het meest met moslims in contact kom.
Ik heb een groepen jongens die voor het grootste deel uit moslims bestaan twee keer per week met veel genoegen getraind. Jammer genoeg zie ik momenteel geen kans om twee vaste hele avonden vrij te maken. Zodra ik weer kan begin ik weer. Ik word er nog regelmatig om gevraagd.

dat is mooi . als je iemand nodig hebt dan kan je mij mailen of bellen .

super ick
26-11-14, 16:04
dat is mooi . als je iemand nodig hebt dan kan je mij mailen of bellen .

Wat wil je er aan bijdragen of liever wat kan je er aan bijdragen?

pizatie
26-11-14, 18:35
Wat wil je er aan bijdragen of liever wat kan je er aan bijdragen?

ik kan veel. en ligt er aan wat jij doet. meschien kun je hulp gebruiken. ik kan wat uren per week .

Jacomo
26-11-14, 22:27
vind je het gek. slechts 6 procent vd bevolking is moslim.

Het is helemaal niet gek; het is eenvoudiger voor 6 procent dan andersom.

mark61
26-11-14, 22:44
of het nou 20 of 80% is, mensen zijn gewoon bang van de Islam en dat komt door iedereen die zich moslim noemt, jij en ik...wat hebben wij gedaan dat een van die 80% minder is geworden in zijn haat?

Geen contact met = 'haat'?

Ja joh.