PDA

Bekijk Volledige Versie : Dewinter en Annemans niet meer in partijbestuur



Marsipulami
24-11-14, 08:06
Dewinter en Annemans niet meer in partijbestuur


Vandaag om 08:54 door jvt | Bron: BELGA


Kopstukken Gerolf Annemans en Filip Dewinter maken niet langer deel uit van het partijbestuur van Vlaams Belang. De partijraad zette dit weekend het licht op groen voor een afgeslankt bestuur waar niet langer plaats is voor het duo dat jarenlang het gezicht van de partij vertegenwoordigde.

‘Iedereen dacht altijd dat ik bij gratie van Dewinter en Annemans zou functioneren, maar nu bewijs ik dus dat dat niet het gevolg is’, stelt voorzitter Tom Van Grieken maandag in De Morgen.

Barbara Pas blijft ondervoorzitster van de partij, maar krijgt het gezelschap van gewezen Europarlementslid Philip Claeys. Vlaams fractieleider Chris Janssens blijft lid van het partijbestuur, net als de parlementsleden Anke Van dermeersch, Dominiek Lootens, Stefaan Sintobin en Barbara Bonte. Ook VBJ-voorzitter Reccino Van Lommel en ex-parlementslid Joris Van Hauthem krijgen een zitje in het bestuur, naast partijraadvoorzitter Filip De Man, nationaal secretaris Guy D’haeseleer en penningmeester Patsy Vatlet.

Volgens de Vlaams Belang-voorzitter illustreert dit partijbestuur dat de vernieuwing van de partij onverkort wordt doorgezet. Dat Dewinter en Annemans niet langer in het bestuur zitten, betekent niet dat ze aan de kant worden geschoven, benadrukt Van Grieken. ‘Zij blijven mijn politieke voorbeelden, maar worden niet meer betrokken bij de dagelijkse werking.’

super ick
24-11-14, 10:32
Poehhhhhh,

Een verschuiving op het politieke wereldtoneel.