PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam Elforkani stopt na bedreigingen met preken



Marsipulami
25-11-14, 14:51
Imam Elforkani stopt na bedreigingen met preken

ma 24 nov 2014, 17:32


AMSTERDAM - De Amsterdamse jongerenimam Yassin Elforkani maakt wegens bedreigingen door radicale geloofsgenoten „pas op de plaats” als het om preken gaat. „Voorzichtigheid is geboden”, zei Elforkani maandagmiddag in een reactie op een bericht op de website van Trouw, waarin wordt gemeld dat hij na de bedreigingen is gestopt met preken.

De bedreigingen zouden verband houden met zijn oproep aan islamitische jongeren om niet naar Syrië en Irak te reizen voor de jihad.

De imam zegt dat het om een tijdelijke onderbreking van zijn werkzaamheden gaat en dat hij dat om veiligheidsredenen doet. „Verder wil ik daar zo min mogelijk over zeggen.” Elforkani laat in het midden of hij aangifte heeft gedaan bij de politie.

Sinds een week of drie predikt hij niet meer in de Utrechtse Omar al-Farouk-moskee. De jongerenimam zegt behalve bedreigingen ook veel steun te hebben ontvangen van geloofsgenoten. „Dat had ik nooit kunnen bedenken”, zegt hij daarover.

Elforkani benadrukt dat hij binnen afzienbare tijd zijn werk wil hervatten. „Ik blijf mijn rol vervullen.” Hij geldt als een vooraanstaande jihadcriticus en wordt in zijn functie van woordvoerder van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) vaak als zegsman van de Nederlandse moslims uitgenodigd in talkshows.

Maandag wees hij zijn volgers op Twitter nog op de manifestatie Patatje Islam op donderdag 27 november in Amsterdam. Daar komen vragen aan bod als waarom Nederlandse jongeren willen gaan strijden in Syrië en wat de aantrekkingskracht is van de terroristische organisatie IS. Of hij daar ook bij zal zijn, laat Elforkani om veiligheidsredenen in het midden.

Marsipulami
25-11-14, 15:09
Boodschap uit Syrie voor imam Elforkani, imam Taouil en soortgelijken. - YouTube (http://youtu.be/qhgyihaywsg)

Uitzending PowNews over moslimjongeren die de ummah in Syrië bijstaan! - YouTube (http://youtu.be/gPiE8THMbDM)

super ick
25-11-14, 15:23
Dat CMO, zitten daar alleen 'ons' welgevallige moslims in?