PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD steunt partijen die een verbod op de sharia willen



Marsipulami
27-11-14, 15:18
VVD steunt partijen die een verbod op de sharia willen

27/11/14, 15:10 − bron: ANP

Regeringspartij VVD steunt een voorstel van het CDA om politieke partijen die de sharia willen invoeren te verbieden. De liberalen hebben een motie van het CDA hierover mede ondertekend, bleek vandaag bij het debat over de begroting van minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken). Ook de handtekening van de SGP staat eronder. .

Volgens CDA-Kamerlid Pieter Heerma biedt een uitspraak van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens aanknopingspunten voor een verbod van partijen die de islamitische wetgeving nastreven.

Naar verwachting zal ook de PVV de motie steunen. Dat betekent echter nog niet dat het CDA-voorstel op een meerderheid kan rekenen. .

Marsipulami
27-11-14, 15:23
.

Nou, als zo'n verbod er komt in Nederland, dan moet meteen ook 98% van het NL wetboek geschrapt.




"De sjaria komt voor 98 procent overeen met het Nederlands recht"

Nederland als een islamitische staat

Hanan Nhass − 11/06/03, 00:00

Als zij het zo doen, hoe doen wij het dan eigenlijk? Met deze vraag vat hij zijn fascinatie voor de Arabische en islamitische wereld samen. Maurits Berger, arabist, jurist en schrijver, woonde en werkte acht jaar in Egypte en Syrië. Hij bestudeerde er het islamitisch recht ('De sjaria is meer dan handjes hakken') en ontdekte dat Nederland voldoet aan de eisen van een islamitische staat. .

Sjaria is voor veel moslims de blauwdruk van een rechtvaardige samenleving. Niet-moslims denken eerder aan handen afhakken en verplicht hoofddoeken dragen. Maurits Berger (39) krijgt tijdens zijn colleges sjaria vaak de vraag: bent u soms moslim? ,,Pas als ik 'nee' antwoord, ben ik geloofwaardig voor ze.''.

Om het islamistisch recht te doorgronden, woonde en werkte Berger in Egypte en later in Syrië. Nederland komt sterk overeen met een islamitische modelstaat, ontdekte hij tijdens zijn sjariastudie. ,,Eis is dat er wordt geregeerd volgens consensus en raadpleging, en onze democratie voldoet daaraan. De sjaria komt voor 98 procent overeen met het Nederlands recht.''.

Het verschil is slechts twee procent, meent Berger; het zijn de straffen die staan op overspel, diefstal, alcoholgebruik, afvalligheid van de islam en laster, en enkele regelingen in het familierecht, over vrouwen- en mannenrechten..

Berger belicht graag de 'andere kant van de sjaria', maar wordt tot zijn ergernis 'onmiddellijk om de oren geslagen met de onderdrukking van de vrouw'. Haar positie was -en is soms nog altijd- in de sjaria gelijk aan de christelijk-Europese. Dat het vrouwen slecht gaat in moslimlanden komt niet door de islam. Ze delven het onderspit omdat ze tot de lagere klassen van arme, onderontwikkelde, traditionele en conservatieve samenlevingen horen. ,,Hoe kan het toch dat juist moslimvrouwen uit de hogere klassen het vaak vele malen beter doen dan hun zusters in Nederland?''.

Het beeld van vrouwonderdrukkende islam is misplaatst, vindt Berger. Het is ontleend aan kledingvoorschriften en het autorijdverbod in Saoedie-Arabië. In de sjaria is het niet terug te vinden. ,,Saoediërs verpesten het voor de moslims.''.

In Nederland is de islam 'in beweging', dankzij de ontmoeting met niet-moslims. Berger heeft 'diepe bewondering' voor Abou Jahjah, al is hij het niet in alles met de AEL-leider eens. ,,Hij fungeert als een ventiel voor de onvrede van moslimjongeren, laat zien dat moslimjongeren zich buitengesloten voelen.'' Berger ziet een opleving van de islam in het Westen. ,,Moslimjongeren pakken de boeken om de bronnen zelf te interpreteren. Fundamentalistisch? Dan zijn wij Nederlanders het ook. Wij willen toch ook graag alles zelf lezen en ontdekken?''.

Tegen de heersende opvattingen in, is Berger ervan overtuigd dat de integratie van moslims in Nederland niet is mislukt. Er zíjn wel problemen, maar die hebben 'alle migranten over de hele wereld'. De achterstand van moslims 'is zowel voor ons als voor hen een probleem'. ,,Wij zien vrouwenbesnijdenis en bloedwraak als typische aberraties van de islam omdat zij toevallig in moslimlanden plaatsvinden, terwijl zij niets met de islam van doen hebben. Omgekeerd noemen wij Italiaanse maffiapraktijken geen christelijk verschijnsel, net zomin als wij het afbinden van vrouwenvoeten in China confuciaans noemen. De vraag is dus: wíl je het wel weten?''.

Daarmee komt Berger bij 'het grootste probleem in Nederland': dat wij slechte gedragingen van mensen toerekenen aan hun religie. ,,Die jochies die de 4-meiherdenkingen verstoorden, moeten gewoon een pak slaag krijgen en vrouwenmishandeling is gewoon vrouwenmishandeling.''.

Moslims, stelt Berger bezorgd vast, willen zelf ook niet op hun religie worden aangesproken, iets wat na 11 september wel gebeurt. Ze moeten zelfs verantwoording afleggen voor 'de daden van een paar gekken'. Berger 'veroordeelt' de aanslagen. ,,Tegelijkertijd begrijp ik de achtergronden. Ik bedoel niet de psychologische roerselen van de zelfmoordenaars, maar de politiek-sociale omgeving die hen ertoe heeft aangezet. Ik was geschokt, maar niet verbaasd.'' Berger vreest een self-fulfilling prophecy: ,,Als moslims constant als monsters worden afgeschilderd, gaan ze zich er misschien ook naar gedragen of op z'n minst provoceren.''.

Nederland creëert en koestert zijn monster uit 'angstlust', zoals Berger het noemt. We doen wel alsof we ervanaf willen door kennis op te doen, maar lezen dan boeken van onderdrukte en mishandelde moslimvrouwen, van radicale imams. Zo blijft de 'oprukkende' islam lekker eng. Die angst is ook Berger niet vreemd. Toen hij, na jaren islam- en taalstudie voor het eerst in Damascus het vrijdagmiddaggebed bijwoonde, ,,stond ik daar met trillende benen van angst. Ik kreeg beelden voor me van een massa moslims die me wilde lynchen. De angst ging dwars door mijn buik. Daar had ik dus tien jaar voor doorgeleerd.''.

Onlangs verscheen Bergers 'Islam onder mijn huid'. De reacties erop vindt de auteur onthullend. ,,Men vraagt naar feiten over de islam, maar hangt daar altijd een waardeoordeel aan: 'Is het niet zo dat in Nigeria...?' en nooit: 'Wat vind je van Nigeria?' Men vraagt om bevestiging van een negatief beeld. En ik moet wel van zeer goeden huize komen om dat beeld te ontkrachten.''.

De vraag wat hij eigenlijk vindt van moslims noemt Berger 'hoogst merkwaardig'. ,,Als ik naar Israël was gegaan en een boek over dat land had geschreven, dan had men mij niet gevraagd: 'Wat vindt u van die Joden?'''.

Zijn boek, zegt Berger, geeft een persoonlijke indruk van zijn ontmoetingen met Egyptische en Syrische moslims en christenen, geen beeld van de hele islam. ,,Het geeft een bepaalde indruk, net zo goed als het boek van Hirsi Ali een andere indruk geeft. Waarom willen wij er in Nederland niet aan dat beide ervaringen waar zijn?''.

Het Westen vreest de halve maan, maar moslims hebben historisch meer reden bang te zijn voor het christelijke Westen. ,,Het Westen heeft wel degelijk schuld aan de problemen van de moslimwereld, om de simpele reden dat nagenoeg de hele moslimwereld tot het einde van de jaren veertig gekolonialiseerd was. Het Westen grijpt nog steeds krachtig in in de jonge onafhankelijke moslimstaten wanneer de westerse belangen in het geding raken. Dat wil niet zeggen dat moslimlanden achterover kunnen leunen en hun handen mogen wassen in onschuld. Integendeel. Zij zijn absoluut verantwoordelijk voor de puinhoop die zij er zelf van maken. Maar wat ik westerse landen kwalijk neem is hun pretentie alsof zij onafhankelijke toeschouwers zijn en het beste voor hebben met de moslimwereld. De moslimwereld heeft meer reden tot angst en wantrouwen. Dat kan een motivatie zijn van moslimextremisten.''.

mark61
27-11-14, 23:02
Het CDA is een soort PVV geworden. Gillen om aandacht. Sorry guys, jullie zijn overleefd. Uitgerangeerd.

Je gaan gedragen als een idioot helpt dan niet echt.

super ick
28-11-14, 08:06
Het CDA is een soort PVV geworden. Gillen om aandacht. Sorry guys, jullie zijn overleefd. Uitgerangeerd.

Je gaan gedragen als een idioot helpt dan niet echt.

Begrijp de hele discussie niet. Je moet als kiezer wel achterlijk zijn om je van dergelijke luchtkastelen iets aan te trekken.

Eric de Blois
28-11-14, 12:45
VVD steunt partijen die een verbod op de sharia willen

27/11/14, 15:10 − bron: ANP

Regeringspartij VVD steunt een voorstel van het CDA om politieke partijen die de sharia willen invoeren te verbieden. De liberalen hebben een motie van het CDA hierover mede ondertekend, bleek vandaag bij het debat over de begroting van minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken). Ook de handtekening van de SGP staat eronder. .

Volgens CDA-Kamerlid Pieter Heerma biedt een uitspraak van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens aanknopingspunten voor een verbod van partijen die de islamitische wetgeving nastreven.

Naar verwachting zal ook de PVV de motie steunen. Dat betekent echter nog niet dat het CDA-voorstel op een meerderheid kan rekenen. .

Hypocriet dat de SGP ook zijn handtekening heeft gezet, immers de SGP streeft een theocratie na, dat is de christelijke variant van de Sharia. Maar goed, steun uit 'vijandige' hoek is ook steun en daarom nuttig.


De SGP is een democratische partij die een theocraticshe politiek voorstaat. Dit houdt in dat de SGP een appel doet op iedereen om in politiek beleid en openbaar bestuur de bijbelse waarden en normen te respecteren.

Bron : SGP.nl (http://www.sgp.nl/Standpunten/Standpunten?letter=T&standid=228)

Hoe kan je nu verwachten van een islamitische partij niet achter de sharia te staan? Immers islam betekent 'onderwerpen aan de wil van god'. Dat willen de christenen van het CDA en de SGP toch ook? Een verbod van partijen die de sharia willen invoeren is strikt genomen 'ondemocratisch'. Immers in de democratie geldt de wil van de meerderheid. Zou de meerderheid uit moslims bestaan dan moet binnen de democratie aan hun wil worden voldaan. Een islamitische partij wil zich net als christenen onderwerpen aan de wil van god. Ik ben heel benieuwd wat de PvdA hierover te zeggen heeft. Zetten zij ook hun handtekening? Ik denk van niet...

Ik vind dat de discussie in een breder kader moet plaatsvinden en 'de wil van god' bij voorbaat uit de wet moet worden gezuiverd. 'Immers de wil van god' is de wil van een primitieve mannelijke, homofobe en vrouwonvriendelijke figuur die niet meer past in een vrije en tolerante samenleving. Ik vind dat het grondwetsartikel betreffende 'godsdienstvrijheid' moet worden hergedefiniëerd.

Marsipulami
28-11-14, 14:21
Ik vind dat de discussie in een breder kader moet plaatsvinden en 'de wil van god' bij voorbaat uit de wet moet worden gezuiverd.

In de tien geboden in het oude testament staat bijvoorbeeld het gebod "Gij zult niet doden" als "de wil van God". Moeten dan alle bepalingen die moord en doodslag verbieden ook uit het Nederlandse wetboek geschrapt worden ?

Het lijkt me veel gezonder om regels in de wet (ongeacht de motivering van die regels) in te schrijven of te schrappen als daar (zoals voor elke wet) een democratische meerderheid voor is.

pizatie
28-11-14, 15:03
als de Sharia niet mag wat heb ik hier nog te zoeken ? waarom zou ik nog mijn best doen ?

mark61
28-11-14, 17:19
Begrijp de hele discussie niet. Je moet als kiezer wel achterlijk zijn om je van dergelijke luchtkastelen iets aan te trekken.

Er is geen discussie. Uitgerangeerde partij snakt naar aandacht.

Als ze staatsgevaarlijke gelovigen zoeken, dan heb ik nog een SGP in de aanbieding. Die bestaat en heeft zetels. Islamitische partijen bestaan nauwelijks en hebben geen zetel.

vitalis
28-11-14, 18:11
als de Sharia niet mag wat heb ik hier nog te zoeken ? waarom zou ik nog mijn best doen ?

Aboutaleb niet gehoord? Je moet gewoon naar een land of gebied gaan waar de sjaria wel mag. Wat dacht je van Isis?

super ick
28-11-14, 18:57
Er is geen discussie. Uitgerangeerde partij snakt naar aandacht.

Als ze staatsgevaarlijke gelovigen zoeken, dan heb ik nog een SGP in de aanbieding. Die bestaat en heeft zetels. Islamitische partijen bestaan nauwelijks en hebben geen zetel.

Ik vind het ophef over iets wat nicht im frage ist.

A) de meerderheid beslist en die komt er getalsmatig nooit,
B) menig moslim wil de sharia niet ingevoerd zien.

super ick
28-11-14, 18:57
als de Sharia niet mag wat heb ik hier nog te zoeken ? waarom zou ik nog mijn best doen ?

Dan moet je echt ergens anders gaan wonen.

knots71karel
28-11-14, 22:45
In de tien geboden in het oude testament staat bijvoorbeeld het gebod "Gij zult niet doden" als "de wil van God". Moeten dan alle bepalingen die moord en doodslag verbieden ook uit het Nederlandse wetboek geschrapt worden ?

Het lijkt me veel gezonder om regels in de wet (ongeacht de motivering van die regels) in te schrijven of te schrappen als daar (zoals voor elke wet) een democratische meerderheid voor is.

Je haalt de logica en de waarheid wel door elkaar , je hebt de tien geboden en je hebt het burgerlijkwetboek ,daarin kun je ook de tien geboden in beschrijven , en dat is het uitgangspunt van vele wetten , die wel verschillend kunnen zijn ,in diverse landen.

knots71karel
28-11-14, 22:47
als de Sharia niet mag wat heb ik hier nog te zoeken ? waarom zou ik nog mijn best doen ?
Ik zou als ik jou was dan ook met spoed asiel gaan zoeken , in een van de landen waar de SHARIA wel van toepassing is .

pizatie
29-11-14, 14:33
Dan moet je echt ergens anders gaan wonen.Turkye denk . Erdogan had een goede toespraak gehouden . eerst ff studie afmaken

knots71karel
29-11-14, 20:33
Turkye denk . Erdogan had een goede toespraak gehouden . eerst ff studie afmaken
Wat een toespraak !
Nou fantastisch het was zoiets als de POT verwijt de KETEL dat die zwart ziet.

super ick
30-11-14, 09:42
Turkye denk . Erdogan had een goede toespraak gehouden . eerst ff studie afmaken

Moet je doen. Stuur je wel af en toe een kaartje?

Sowieso moet jij naar een moslimland. Wat voor studie jij ook aan het doen bent, met zo'n houding en denkwijze wordt je toch nergens aangenomen.

(leen)
30-11-14, 10:45
Turkye denk . Erdogan had een goede toespraak gehouden . eerst ff studie afmaken

Tegen de tijd dat je klaar bent met studeren kan de arabische lente al wel eens toegeslagen hebben in in turkije,
Bij dat machtsvacüum staan er wat te trappelen om dat gat te vullen,dan ga jij echt niet meer.

pizatie
30-11-14, 14:35
Moet je doen. Stuur je wel af en toe een kaartje?

Sowieso moet jij naar een moslimland. Wat voor studie jij ook aan het doen bent, met zo'n houding en denkwijze wordt je toch nergens aangenomen.

:lol: denk je dat ik tijd heb voor kaartjes sturen :loog:


ik zal wel af en toe op maroc komen en wat fotos posten van uit mijn Villa :tik:

pizatie
30-11-14, 14:35
Tegen de tijd dat je klaar bent met studeren kan de arabische lente al wel eens toegeslagen hebben in in turkije,
Bij dat machtsvacüum staan er wat te trappelen om dat gat te vullen,dan ga jij echt niet meer.
heb altijd wat achter de hand. Indonesie :tik:

(leen)
30-11-14, 19:11
heb altijd wat achter de hand. Indonesie :tik:

Als ik jou was zou ik naar s.a. gaan 100% islam, dat moet jou toch wel aanspreken.

CONTRA
30-11-14, 21:28
Als ik jou was zou ik naar s.a. gaan 100% islam, dat moet jou toch wel aanspreken.

saudi arabie is slecht.

pizatie hoort by ons. hy hoort hier in nederland thuis. als de vvd of het cda daar een probleem mee heeft dan rotten die partyen maar op uit nederland. pizatie hoort hier thuis in nederland by ons.

super ick
01-12-14, 07:56
saudi arabie is slecht.

pizatie hoort by ons. hy hoort hier in nederland thuis. als de vvd of het cda daar een probleem mee heeft dan rotten die partyen maar op uit nederland. pizatie hoort hier thuis in nederland by ons.

Dat proberen wij hem duidelijk te maken door hem aan het denken te zetten waar hij dan naartoe moet gaan. Tenminste ik...

Eke
01-12-14, 10:25
als de Sharia niet mag wat heb ik hier nog te zoeken ? waarom zou ik nog mijn best doen ?

Pizatie, je doet gewoon je best voor je toekomst. En dat kan gewoon hier, geen twijfel mogelijk :)

Voor diegene die niet zo houdt van lange priksels lezen...

Citaat uit het artikel dat Mars in dit topic plaatste , priksel # 2.

Maurits Berger (een deskundige):


Nederland komt sterk overeen met een islamitische modelstaat, ontdekte hij tijdens zijn sjariastudie. ,,Eis is dat er wordt geregeerd volgens consensus en raadpleging, en onze democratie voldoet daaraan. De sjaria komt voor 98 procent overeen met het Nederlands recht.''.



Er staat ook nog in dat artikel wat die 2 % is wat wij anders doen...voor als je dat wilt weten !

super ick
01-12-14, 11:27
Pizatie, je doet gewoon je best voor je toekomst. En dat kan gewoon hier, geen twijfel mogelijk :)

Voor diegene die niet zo houdt van lange priksels lezen...

Citaat uit het artikel dat Mars in dit topic plaatste , priksel # 2.

Maurits Berger (een deskundige):




Er staat ook nog in dat artikel wat die 2 % is wat wij anders doen...voor als je dat wilt weten !

Nerderland voldoet op meer punten aan een shariastaat dan de meeste moslimlanden.

Een verbod op de sharia is volkomen nutteloos. De sharia komt hier alleen als tweederde de grondwet bij stemming veranderd. Stel dat ooit tweederde voorstander van de sharia in Nederland zou zijn dan wordt het verbod ook democratisch ongedaan gemaakt.

Eke
01-12-14, 14:01
Nerderland voldoet op meer punten aan een shariastaat dan de meeste moslimlanden.

Een verbod op de sharia is volkomen nutteloos. De sharia komt hier alleen als tweederde de grondwet bij stemming veranderd. Stel dat ooit tweederde voorstander van de sharia in Nederland zou zijn dan wordt het verbod ook democratisch ongedaan gemaakt.


Dus...tijdverspilling als je het bekijkt vanuit de hoek "belangrijk voor ons land" .

CDA VVD en SGP verliezen hun authenticiteit door de gesluierde taal van een ander over te nemen (PVV)

vitalis
01-12-14, 16:35
saudi arabie is slecht.

pizatie hoort by ons. hy hoort hier in nederland thuis. als de vvd of het cda daar een probleem mee heeft dan rotten die partyen maar op uit nederland. pizatie hoort hier thuis in nederland by ons.

Maar als hij zelf weg wil is hij vrij om te gaan.

(leen)
01-12-14, 18:57
saudi arabie is slecht.

pizatie hoort by ons. hy hoort hier in nederland thuis. als de vvd of het cda daar een probleem mee heeft dan rotten die partyen maar op uit nederland. pizatie hoort hier thuis in nederland by ons.

Hij is hier idd geboren maar geeft hierboven aan dat als de sharia niet gevolgd wordt hij geen zin heeft om nog langer zijn best te doen en liever vertrekt.
Zijn mening is duidelijk, hij wil niet in een seculier land leven.

(leen)
01-12-14, 19:49
Pizatie, je doet gewoon je best voor je toekomst. En dat kan gewoon hier, geen twijfel mogelijk :)

Voor diegene die niet zo houdt van lange priksels lezen...

Citaat uit het artikel dat Mars in dit topic plaatste , priksel # 2.

Maurits Berger (een deskundige):




Er staat ook nog in dat artikel wat die 2 % is wat wij anders doen...voor als je dat wilt weten !

Eke, ergens denk ik niet dat pizza gecharmeerd is van de lering van maurits, dat is zelf immers geen moslim dus kan hij het nooit goed hebben.
De sharia is het woord om het eindpunt te bereiken, onveranderlijk vastgesteld in de koran maar uitgelegd door een ieder die zich geleerde mag noemen.
Dat geeft rekbare resultaten dus als er al maar 2% verschil is zoals alleen maurits het meent dan kan dat maarzo weer ergens veranderen.
De 2% volgens maurits gaat over de straffen zelf, beetje flauw van de man om deze niet inhoudelijk te noemen m.i. zit daar wel een manco in vergelijk met westerse straffen.
Ook al wel ergens gelezen dat de gematigde moslims hier helemaal niet zitten te wachten op de sharia,wellicht kunnen moslims op het forum daar hun mening eens over ventileren.

CONTRA
01-12-14, 20:31
Hij is hier idd geboren maar geeft hierboven aan dat als de sharia niet gevolgd wordt hij geen zin heeft om nog langer zijn best te doen en liever vertrekt.
Zijn mening is duidelijk, hij wil niet in een seculier land leven.

daar heeft pizatie gelyk in. een verbod op de sharia betekent immers een verbod om moslim te zyn. nederland 'muslim frei'. een verbod op de sharia is een verbod om naar de moskee te gaan. om ramadan te houden. om te bidden. om vanuit nederland op bedevaart te gaan. om suikerfeest te vieren. om halal voedsel te eten. om een hoofddoek te dragen. dat is namelyk allemaal onderdeel vd sharia. een verbod op de sharia is feitelyk een verbod op de islam.

knots71karel
01-12-14, 20:45
daar heeft pizatie gelyk in. een verbod op de sharia betekent immers een verbod om moslim te zyn. nederland 'muslim frei'. een verbod op de sharia is een verbod om naar de moskee te gaan. om ramadan te houden. om te bidden. om vanuit nederland op bedevaart te gaan. om suikerfeest te vieren. om halal voedsel te eten. om een hoofddoek te dragen. dat is namelyk allemaal onderdeel vd sharia. een verbod op de sharia is feitelyk een verbod op de islam.

Denk eerder dat de sharia in verband wordt gebracht met stenigen en onthoofdingen enz enz
Dus die zou je moeten kunnen schrappen, in de ''moderne ''uitvoering van de sharia.

(leen)
01-12-14, 21:23
daar heeft pizatie gelyk in. een verbod op de sharia betekent immers een verbod om moslim te zyn. nederland 'muslim frei'. een verbod op de sharia is een verbod om naar de moskee te gaan. om ramadan te houden. om te bidden. om vanuit nederland op bedevaart te gaan. om suikerfeest te vieren. om halal voedsel te eten. om een hoofddoek te dragen. dat is namelyk allemaal onderdeel vd sharia. een verbod op de sharia is feitelyk een verbod op de islam.

Het zou goed zijn als de sharia te delen was, zeg maar wel suikerfeest vieren maar niet in een spagaat staan omdat je een afvallige de hoogste straf moet geven wat hier niet kan.
Lastig hoor zo'n onbetwistbaar geschrift, dan toont de lutherse kerk gelukkig wel enige progressie.

pizatie
01-12-14, 21:24
Denk eerder dat de sharia in verband wordt gebracht met stenigen en onthoofdingen enz enz
Dus die zou je moeten kunnen schrappen, in de ''moderne ''uitvoering van de sharia.
jullie moeten er niet mee bemoeien. wij bepalen of we de sharia willen ja.


waar vrees jij voor eigelijk ?

knots71karel
01-12-14, 22:10
jullie moeten er niet mee bemoeien. wij bepalen of we de sharia willen ja.


waar vrees jij voor eigelijk ?

Ik heb niks meer te vrezen , als je alles al meegemaakt hebt van WO 2 tot heden .
het enige wat ik nog kan doen is proberen de mensen nader tot elkaar te laten komen.
Iets wat bij jou in de verste verte niet in je opkomt met je ziekelijke overtuiging.
denk maar aan je zelf je bent geestelijk (ver)ziekt , laat je na kijken.