PDA

Bekijk Volledige Versie : Moedig van ABOUTALEB

knots71karel
28-11-14, 11:08
Aboutaleb , wil IS terroristen niet meer terug laten komen in NEDERLAND .
heldere taal die haaks staat op de regeringswaan zin , die denkt weer brave burgers van terug gekeerde Jihadisten te maken .
Terwijl Aboutaleb juist instemt met de door hun zelf verkozen ''afvloei regeling '' naar de JIHAD .
Lijn recht t/o de regering , die ze juist tegen wil houden,
en bij terug keer in principe een IS mijnenveld binnen haalt.

bron :de T.G vandaag
door Nausicaa Marbe

knots71karel
28-11-14, 11:11
Ben het volkomen eens ,als je zo nodig vechten wil voor een KALIFAAT dan moet je daar ook blijven.
Het zelfde geld of gold ? destijds voor deelname in het Vreemdelingen Legioen

Eric de Blois
28-11-14, 12:18
'Wil je naar SyriŽ? Ga maar!' En nadat ze daar hebben gevochten, hoeven jihadi's hier ook nooit meer terug te keren

Aboutaleb. (Bron AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3798493/2014/11/26/Wil-je-naar-Syrie-Ga-maar-kom-hier-niet-meer-terug.dhtml))

Er zijn al heel veel mensen die dat ook hebben gezegd, alleen nu Aboutaleb (PvdA) dit zegt, heeft het wel veel meer gewicht. Immers Aboutaleb is Marokkaan, moslim en pvda'er. Wilders heeft al eerder gezegd dat jihadsrijders niet moeten worden tegengehouden en bij terugkeer de toegang tot Nederland worden geweigerd, maar daar lijkt de regering en de pvda niets voor te voelen. Misschien dat Aboutaleb nog wel serieus genomen zal worden en mag gaan strijken met de eer van 'zijn idee'.

Ben het helemaal eens met de stelling dat jihadstrijders moeten vertrekken en niet meer terug mogen keren. Jihadstrijders wijzen de nederlandse normen en waarden af, zijn geweldadig en passen daarom niet binnen een westerse samenleving en vormen een potentiŽel gevaar bij eventuele terugkeer. De Nederlandse regering brengt de bevolking in gevaar door deze mensen binnen te willen houden. Het beleid moet radicaal om. Jihadstrijders moeten gezien worden als vijanden en worden uitgewezen.

Eric de Blois
28-11-14, 12:23
'Wil je naar SyriŽ? Ga, maar kom hier niet meer terug'

Bron : AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3798493/2014/11/26/Wil-je-naar-Syrie-Ga-maar-kom-hier-niet-meer-terug.dhtml) - door Marjolein Groenendijk - 26 november 2014

http://static1.ad.nl/static/photo/2014/13/4/13/20141126062504/media_xll_2625433.jpg
Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam. © Jan de Groen.

'Wil je naar SyriŽ? Ga maar!' En nadat ze daar hebben gevochten, hoeven jihadi's hier ook nooit meer terug te keren, zegt burgemeester Aboutaleb van Rotterdam, die zo recht tegen het kabinetsbeleid ingaat.

Burgemeester Ahmed Aboutaleb, zelf moslim, begrijpt niet wat jihadgangers bezielt. Toch is het aantal meldingen van mogelijke radicalisering in Rotterdam dit jaar flink toegenomen, van 20 in 2013 naar 29 dit jaar. 'Ik wil hem de vraag stellen: wat waren je overwegingen?'

Zomaar een dinsdagmiddag in de Rotterdamse rechtbank. Salim N., een 23-jarige inwoner van de stad, staat terecht: hij wordt verdacht van jihadisme. Op de publieke tribune huilt zijn moeder. ,,Ik heb tegen hem gezegd: dit is geen goede islam.''

Het zijn juist deze zaken die Ahmed Aboutaleb verwonderen. Waarom voelen jongens als Salim, een hbo-student met volop kansen, zich aangetrokken tot de jihad? ,,Eerlijk gezegd: ik begrijp het niet,'' zegt de burgemeester van Rotterdam een paar uur eerder in zijn werkkamer. ,,De geborgde vrijheden in de Grondwet zou je enorm moeten koesteren. Ik ga binnenkort praten met iemand die overwoog weg te gaan. Ik wil hem de vraag stellen: wat bezielde je, wat waren je overwegingen? Ik ben oprecht geÔnteresseerd. We hebben belet dat hij vertrok door zijn paspoort af te nemen. Met hem wil ik graag praten.''

Wat is er volgens u aan de hand?
,,De vraag is: wie zijn die mensen die gaan? Waarom maken ze die stap? Omdat ze gediscrimineerd worden? Werkloos zijn? Uitgekotst door de samenleving? Dat haal ik nergens uit. Ongetwijfeld zal het iemand een duwtje geven, maar er moeten andere argumenten een rol spelen. Het beeld dat opdoemt als ik kijk naar internationale media als al-Jazeera, is dat een groot deel van deze mensen gedreven wordt door het ideaal van willen leven in een land waar het woord van God verheven is tot wet. Een territorium dat is vrijgemaakt van alle andere afgoderij in hun ogen en alles wat niet in hun interpretatie van de schriften past. Een gebied dat is schoongemaakt, oneerbiedig gezegd.''

Hoe moet je zulke mensen tegenhouden?
,,Dit maakt duidelijk dat het nemen van maatregelen zo goed als onmogelijk is. Het ideaal waarnaar deze mensen willen leven, kun je niet bijsturen door iemand een baan te geven of door andere wetgeving te maken. Dat is een wereldbeeld dat iemand in zijn hoofd heeft en dat hoofd kun je niet resetten.''

,,Voor de mensen die voor zichzelf hebben uitgemaakt: dit is mijn beeld, die houden we niet tegen. Ik wil ze ook niet tegenhouden. Als iemand deze samenleving verdorven vindt, ga! Ga maar. Maar dan is er ook geen weg meer terug. Lever dan je paspoort in en neem het risico dat er bommen op je vallen. In die zin verschil ik echt hardgrondig met de Nederlandse regering van opvatting op dit punt.''

Het kabinet wil juist voorkomen dat mensen uitreizen naar conflictgebieden om zich aan te sluiten bij gewelddadige jihadistische groeperingen zoals IS.

Wat bereikt u hiermee?
,,Ik wil een signaal afgeven aan degenen die overwegen naar SyriŽ af te reizen, zodat ze beseffen wat ze op het spel zetten. Bij jonge mensen die enorm aan het dubben zijn met hun persoonlijke identiteit en ook hun religieuze identiteit zou de overheid kunnen interveniŽren. Want je kunt maar ťťn keer de stap zetten. Dat kan ook je dood betekenen. Wil je dat nou uiteindelijk? En wat betekent het voor de familie die achterblijft?''

Wat zou u tegen hun ouders willen zeggen die niet weten wat ze met de situatie aanmoeten?
,,Zoek hulp, alstublieft. Zoek hulp en als je echt helemaal niet weet waar je naartoe moet, stuur de burgemeester een brief, of loop het stadhuis binnen en laat een briefje achter bij de portier. Dat bereikt mij binnen een halfuur. Na de oproep van mij en Eerdmans aan de moslimgemeenschap om zich te laten horen, belde een moeder ons om te zeggen dat zij zich zorgen maakte over haar zoon. We hebben zijn paspoort afgepakt. Het is heel belangrijk dat dat gebeurt, juist ter bescherming van het kind.

We moeten een klimaat van angst voorkomen. Hoewel het aantal meldingen van mogelijke radicalisering toeneemt, spelen de problemen met uitreizigers en terugkeerders vooral buiten Rotterdam. Een vrouw schreef mij: 'Ik heb fantastisch contact met mijn buren. We komen bij elkaar over de vloer, maar ik zie nu mannen in lange jurken bij mijn buren binnengaan. Ik vertrouw het niet meer'. Ga er maar aan staan. Een eerlijk beeld van een mens dat zegt: ik ben hier bang voor. Dat moet je niet bagatelliseren. Dat is de fout die we gemaakt hebben in de jaren '70 en '80. De burgemeester draagt trouwens ook zo'n jurk, maar altijd binnen. Je moet zo'n melding afpellen en kijken wat ervan overblijft.''

knots71karel
28-11-14, 12:36
Er zijn al heel veel mensen die dat ook hebben gezegd, alleen nu Aboutaleb (PvdA) dit zegt, heeft het wel veel meer gewicht. Immers Aboutaleb is Marokkaan, moslim en pvda'er. Wilders heeft al eerder gezegd dat jihadsrijders niet moeten worden tegengehouden en bij terugkeer de toegang tot Nederland worden geweigerd, maar daar lijkt de regering en de pvda niets voor te voelen. Misschien dat Aboutaleb nog wel serieus genomen zal worden en mag gaan strijken met de eer van 'zijn idee'.

Ik ben het met je eens ,maar Wilders stelt als doel : alle MOSLIMS en hun Moskee,s weg.
Sorry daar kan ik niet achter staan , want vergeet niet dat deze ''JIHAD GANGERS '' slecht een kleine fanatieke groep zijn , zeker ten opzichte van de goedwillende mensen die hier al jaren wonen en gewoon MOSLIM zijn ,en net zo veel recht hebben om hun geloof te belijden als bij voorbeeld Christenen.

Eric de Blois
28-11-14, 13:09
Ik ben het met je eens ,maar Wilders stelt als doel : alle MOSLIMS en hun Moskee,s weg.
Sorry daar kan ik niet achter staan , want vergeet niet dat deze ''JIHAD GANGERS '' slecht een kleine fanatieke groep zijn , zeker ten opzichte van de goedwillende mensen die hier al jaren wonen en gewoon MOSLIM zijn ,en net zo veel recht hebben om hun geloof te belijden als bij voorbeeld Christenen.

Dat is een ander punt, het ging mij louter over de jihadisten en daar heeft Wilders gelijk in. Overigens waar zegt Wilders dat alle moslims weg moeten? Ja, misschien wil hij dat wel, maar heeft hij dat zo gezegd? Nu moeten moskeeŽn weg van de PVV - een nieuw voorstel - maar dat betekent nog niet dat ook alle moslims weg moeten. Dat nieuws over het sluiten van moskeeŽn was een voorstel van pvv'er De Graaf op 26 november, door Wilders gesteund. Ik denk dat dit een slippertje was, een niet zo handige uitspraak. Immers het sluiten van moskeeŽn is symptoombestrijding, dus iets waar je niets aan hebt. Een moskee is een gebouw, terwijl het geloof tussen de oren zit. Bij het sluiten van moskeeŽn zullen moslims uitwijken naar garages en legen gebouwen. Heeft voorstel van De Graaf heeft geen enkele zin en is bedoeld als propaganda.

Overigens mogen mensen, dus ook partijen, tťgen de islam zijn, immers de islam is ook tegen atheÔsten. Waarom zou een godsdienst tegen ongelovigen mogen zijn en niet andersom? De vraag is wel heeft het zin om tegen de islam te zijn en te strijden? Tegen de islam willen strijden lijkt mij vrij nutteloos. Het kan zelfs averechts werken...

Van mij mogen er nieuwe moskeeŽn worden gebouwd en mogen vrouwen desgewenst in burka lopen over straat. Ik mag dat verwerpelijk vinden en ik vind dat dan ook, maar verder doe ik er niets mee, omdat de strijd tegen deze ontwikkelingen volkomen vruchteloos is gebleken tot nu toe. Vrouwen die 'vrijwillig' een burka dragen hebben daar alleen zťlf last van. Ik vind het wel een rotgezicht maar het raakt mij verder niet. Ook zie ik liever geen moskee in mijn omgeving, gesluierde vrouwen of mannen met baarden op straat. Voor mij staat de islam symbool voor foute normen en waarden. Mannen met baarden in lang gewaad en vrouwen met hoofdoekjes associeer ik met verwerpelijke normen en waarden, dus ik stoor mij wel aan de aanwezigheid van hen op straat, maar op de vraag of ze daarom weg moeten zeg ik nee, daarvoor is het namelijk te laat. We hadden ze nooit moeten toelaten, nu ze er eenmaal zijn is er geen weg meer terug. We kunnen moslims die hier geboren zijn niet er uit zetten omdat het ons niet bevalt, zo werkt dat niet. Moslims genieten dezelfde rechten als alle andere mensen die in Nederland geboren zijn.

pizatie
28-11-14, 14:57
Aboutaleb de hond .

ben ik niet mee eens . iedereen is welkom in nederland . en als je het zo wilt spelen . laat de Joodse terroristen die in Israel vechten ook niet meer toe .

Aboetaleb de hond . waar was hij toen de PVV weer los gin over de moskeeen en moslims ? waar was hij toen wilders riep minder minder marokkanen ?

Aboutaleb is net als wilders . er is geen enkele verschil tussen dit Tuig

heb hem trouwens getwitt .

Eric de Blois
28-11-14, 16:22
iedereen is welkom in nederland

Nee dus. Als dat inderdaad zo zou zijn kon iedereen die dat maar zou willen zich in Nederland vestigen met of zonder paspoort. Er bestaan trouwens geen landen op de wereld waar letterlijk iedereen welkom is. Zeker niet in landen waar de sharia geldt. Overal op de wereld bestaan grenzen, overal heb je een paspoort nodig en voor wie langer wil blijven, een verblijfsvergunning.

iedereen is welkom in nederland

Welkom? Die jihadstrijders willen toch zťlf weg uit Nederland, waarom moet de regering hen dan tegenhouden? Dat hoeft helemaal niet, laat ze vooral gaan en nooit meer terugkomen.

Geef even de link naar jouw twitt aan Aboutaleb.

super ick
28-11-14, 19:15
Echte jihadisten willen niet terug komen. Die vinden dat geen probleem.

knots71karel
28-11-14, 22:24
Echte jihadisten willen niet terug komen. Die vinden dat geen probleem.

Daar heb ik zo mijn twijfels bij.

knots71karel
28-11-14, 22:28
Aboutaleb de hond .

ben ik niet mee eens . iedereen is welkom in nederland . en als je het zo wilt spelen . laat de Joodse terroristen die in Israel vechten ook niet meer toe .

Aboetaleb de hond . waar was hij toen de PVV weer los gin over de moskeeen en moslims ? waar was hij toen wilders riep minder minder marokkanen ?

Omdat hij als burgemeester van Rotterdam , geen zeggenschap heeft in de tweede kamer !
Hij kan zijn persoonlijke mening wel uiten ,en heeft dat ook gedaan.

p.s Hij was zeker erg onder de indruk dat jij hem persoonlijk ''getwiit '' hebt .

pizatie
29-11-14, 14:36
Omdat hij als burgemeester van Rotterdam , geen zeggenschap heeft in de tweede kamer !
Hij kan zijn persoonlijke mening wel uiten ,en heeft dat ook gedaan.

p.s Hij was zeker erg onder de indruk dat jij hem persoonlijk ''getwiit '' hebt .

jullie zetten een hond als burgermeester neer en denken dat wij daar trots op moeten zijn ?

en ondertussen geven jullie hem een blaadje met dingen die jullie willen en jullie goed uit komt .

hij is helemaal geen marokkaan en heeft niks met ons te maken . laat hem lekker bij de pvv aansluiten!! marcouch trouwens ook .

kerel iedereen kan je twitte . daar is niks bizonders aan . of ze iets terug zeggen is een andere vraag ,

Ibrah1234
29-11-14, 17:39
Ik mag hopen dat die gehersenspoelde kinderen bij de grens worden tegengehouden. Las verhalen van meisjes van amper 16 die zich lichamelijk ter beschikking wilden stellen aan de strijdende heren aldaar.

Die kinderen dienen tegen zichzelf in bescherming te worden genomen. Het zal je zoon of dochter maar zijn die onder invloed van zo'n haatbaard naar SyriŽ afreist.

Op Schiphol staan leerplichtambtenaren die ouders beboeten omdat ze hun kinderen een paar dagen eerder van school halen om op vakantie te gaan en van Aboutaleb mogen ze gaan om zichzelf overhoop laten schieten of in het geval van die minderjarige meisjes te trouwen met een van de heren aldaar?

Plaats dan om zijn minst een leeftijdsgrens. Raar dat je geen alcohol en sigaretten kunt kopen op een bepaalde leeftijd maar dat je van de burgemeester van Rotterdam probleemloos kunt afreizen naar oorlogsgebieden.

13-jarige Beligisch-Marokkaans jongetje, te jong om te roken en te drinken maar oud genoeg om in SyriŽ te vechten. (http://www.bladna.nl/marokkaan-younes-abaaoud-syrieganger,08919.html)

Nederlandertje
29-11-14, 19:07
jullie zetten een hond als burgermeester neer en denken dat wij daar trots op moeten zijn ?

en ondertussen geven jullie hem een blaadje met dingen die jullie willen en jullie goed uit komt .

hij is helemaal geen marokkaan en heeft niks met ons te maken . laat hem lekker bij de pvv aansluiten!! marcouch trouwens ook .

kerel iedereen kan je twitte . daar is niks bizonders aan . of ze iets terug zeggen is een andere vraag ,

Dat je Eric niet beantwoord zegt al genoeg. Je leeft in een fantasiewereld. Ver weg van de werkelijkheid.

knots71karel
29-11-14, 20:23
Ik mag hopen dat die gehersenspoelde kinderen bij de grens worden tegengehouden. Las verhalen van meisjes van amper 16 die zich lichamelijk ter beschikking wilden stellen aan de strijdende heren aldaar.

Die kinderen dienen tegen zichzelf in bescherming te worden genomen. Het zal je zoon of dochter maar zijn die onder invloed van zo'n haatbaard naar SyriŽ afreist.

Op Schiphol staan leerplichtambtenaren die ouders beboeten omdat ze hun kinderen een paar dagen eerder van school halen om op vakantie te gaan en van Aboutaleb mogen ze gaan om zichzelf overhoop laten schieten of in het geval van die minderjarige meisjes te trouwen met een van de heren aldaar?

Plaats dan om zijn minst een leeftijdsgrens. Raar dat je geen alcohol en sigaretten kunt kopen op een bepaalde leeftijd maar dat je van de burgemeester van Rotterdam probleemloos kunt afreizen naar oorlogsgebieden.

13-jarige Beligisch-Marokkaans jongetje, te jong om te roken en te drinken maar oud genoeg om in SyriŽ te vechten. (http://www.bladna.nl/marokkaan-younes-abaaoud-syrieganger,08919.html)

Met die Syrie gangers bedoelen ze wel de meerder jarigen , die donders goed weten waar ze naar toe gaan en wat ze doen.
Bij MINDERJARIGEN KINDEREN LIGT DIT ANDERS : DIE MOET JE TEGENHOUDEN

knots71karel
29-11-14, 20:26

Uiteraard zijn mensen zoals jij , tegen Moslims die wel geslaagd zijn hier , omdat je zelf vaalt?

Ibrah1234
29-11-14, 20:41
Met die Syrie gangers bedoelen ze wel de meerder jarigen , die donders goed weten waar ze naar toe gaan en wat ze doen.
Bij MINDERJARIGEN KINDEREN LIGT DIT ANDERS : DIE MOET JE TEGENHOUDEN

Kweet ut niet. Een 21-jarige die is gehersenspoeld moet ook tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Het zal je kind maar zijn.

De ronselaars moeten keihard aangepakt worden. Aboutaleb gaat hier wel heel erg kort door de bocht. Bovendien los je hier het probleem niet mee op zolang de ronselaars ongehinderd hun gang kunnen gaan.

BoerHarms
29-11-14, 22:29
Kweet ut niet. Een 21-jarige die is gehersenspoeld moet ook tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Het zal je kind maar zijn.

De ronselaars moeten keihard aangepakt worden. Aboutaleb gaat hier wel heel erg kort door de bocht. Bovendien los je hier het probleem niet mee op zolang de ronselaars ongehinderd hun gang kunnen gaan.

Trouwens, ronselaars ronselen niet vanwege hun overtuiging maar voor het duivelse geld dat ze krijgen voor het aanbrengen van gehersenspoelde broeders of zusters, of deze de strijd overleven doet hun niet ter zake,ze hebben immers er geld voor ontvangen , ,...... tja, daar wordt niets over gezegd.
Het zijn net als de mensensmokkelaars in Africa, die zogenaamde hun broeders en zusters tegen hele hoge bedragen beloften maken van de nieuwe wereld, ook zij zijn niet geinteresseerd in hun broeders of zusters, maar alleen om het geld.

BoerHarms
29-11-14, 22:31
Aboutaleb de hond .

Wat is er jochie, beetje in de war, begrijp je het allemaal niet meer,!!

knots71karel
29-11-14, 22:49

Die ronselaars aanpakken IS ZOWIE ZO een punt ! maar tevens volwassenen vrijwilligers de kans niet meer geven om terug te keren ,sta ik ook achter .

pizatie
30-11-14, 01:03
Uiteraard zijn mensen zoals jij , tegen Moslims die wel geslaagd zijn hier , omdat je zelf vaalt?

ik zal ook slagen. maar ik zal nooit mijn geloof of volk verkopen !

dat Aboutaleb niet geliefd is heeft niet alleen te maken met deze wagelijke uitspraak van hem. maar is al een tijdje. hij is nooit opgekomen voor de moslims of marokkanen !

waarom zou ik trots zijn op zo een verrader ? ik ben niet te koop !

kappen met zulke mensen ophoog te halen omdat ze zeggen wat jullie denken en willen .

pizatie
30-11-14, 01:10
Trouwens, ronselaars ronselen niet vanwege hun overtuiging maar voor het duivelse geld dat ze krijgen voor het aanbrengen van gehersenspoelde broeders of zusters, of deze de strijd overleven doet hun niet ter zake,ze hebben immers er geld voor ontvangen , ,...... tja, daar wordt niets over gezegd.
Het zijn net als de mensensmokkelaars in Africa, die zogenaamde hun broeders en zusters tegen hele hoge bedragen beloften maken van de nieuwe wereld, ook zij zijn niet geinteresseerd in hun broeders of zusters, maar alleen om het geld.
media onzin .

96% van de jongeren die naar Syrie gaan doen dat uit eigen wil en kwa geloof .

waarom zouden ze naar Syrie gaan voor geld ? dat kunnen ze hier ook krijgen. en als het zulke monsters zijn die ongelovigen willen doden waarom deden ze dat hier niet ?

probeer het niet groot te maken dan het is en probeer ook niet te doen of het zo ingewikeld is . ze gaan daar heen om hun broeders en zusters te helpen en wat ze daar heen brengt is het geloof .

of het goed is wat ze doen heb ik niet over. ik ken ze niet en ben er niet bij. maar het is heel simpel. ze gaan daar heen omdat ze het volgens hun verplicht is .

Nederlandertje
30-11-14, 05:01

dat Aboutaleb niet geliefd is heeft niet alleen te maken met deze wagelijke uitspraak van hem. maar is al een tijdje. hij is nooit opgekomen voor de moslims of marokkanen !

kappen met zulke mensen ophoog te halen omdat ze zeggen wat jullie denken en willen .

Dit antwoord toont al aan dat jij niks van politiek af weet. Aboutaleb is burgermeester van alle Rotterdammers en niet alleen van de Marokkanen of moslims. Dus dat hij af een toe negatief spreekt over bepaalde Marokkanen/moslims betekend niet dat hij tegen alle Marokkanen/moslims is. Geef eens antwoord op deze vraag. Waarom komen alleen de Marokkaanse moslims op dit moment in het nieuws. Waarom niet alle moslims? Moet toch een reden voor zijn dat je bevoorbeeld haast niks hoort over de Turkse moslims. En het zijn ook over het algemeen de Marokkaanse jongens die in het nieuws komen en niet de meiden. En kom niet aan met is het werk van de media of zionisten.

BoerHarms
30-11-14, 07:34
media onzin .

waarom zouden ze naar Syrie gaan voor geld ? dat kunnen ze hier ook krijgen. en als het zulke monsters zijn die ongelovigen willen doden waarom deden ze dat hier niet ?

probeer het niet groot te maken dan het is en probeer ook niet te doen of het zo ingewikeld is . ze gaan daar heen om hun broeders en zusters te helpen en wat ze daar heen brengt is het geloof .

of het goed is wat ze doen heb ik niet over. ik ken ze niet en ben er niet bij. maar het is heel simpel. ze gaan daar heen omdat ze het volgens hun verplicht is .

Leren lezen !!!!

De ronselaars ronselen niet uit geloofsovertuiging maar omdat je een bonus krijgen voor iedere jihad ganger.
De ronselaars gaan niet naar syrie toe !!!, daar hebben ze de zwakkere voor.
Dat zijn vaak kansarme/socialzwakkere jongeren die door de haatbaarden gehersenspoeld worden,
maar dat zie jij niet. Gewoon heel logisch denken.

Er is maar 1 God/Allah op deze wereld en dat is het geld.

De ronselaars indoctrinieren en hersenspoelen de jeugd met eenzijdige informatie.

BoerHarms
30-11-14, 07:37

Je heb je volk al echter verraden door niet daar naar toe te gaan waar je roots liggen, maar hier in het Westen genieten van de luxe. Als je zo verbonden bent met je volk dan ga je teriug naar de roots en helpen het land op te bouwen en sterk te maken.

BoerHarms
30-11-14, 07:40
ik ben niet te koop !

.

iedereen is te koop, echter de prijs is bepalend !!!! ook jij bent te koop.

super ick
30-11-14, 09:33
Daar heb ik zo mijn twijfels bij.

Ja, als ze er eenmaal zijn blijkt de glorie niet mee te vallen. Nergens een Mc Donalds in de buurt. Geen stopcontact op je IPhone op te laden. Dus niet feesboeken. Wat een ellende. Ja, dan willen ze terug.

Aan de andere kant staan hier de ouders wiens kind gek geluld is door een haatbaard en die hun kind graag heel terug willen hebben. Pubers zijn tijdelijk ontoerekeningsvatbaar.

super ick
30-11-14, 09:35
media onzin .

Nee, ze gaan er heen omdat ze hun kop gek hebben laten lullen door een achterlijke haatbaard wiens hoofd ze eraf moeten snijden.

pizatie
30-11-14, 14:39
Nee, ze gaan er heen omdat ze hun kop gek hebben laten lullen door een achterlijke haatbaard wiens hoofd ze eraf moeten snijden.

niet waar .

jij praat de media beetje na .

super ick
30-11-14, 15:23
niet waar .

Jij moet je kop eens uit het zand halen.

BoerHarms
30-11-14, 15:55
niet waar .

Neen hoor, daar hebben geen media voor nodig, gewoon logisch denken en kijken naar de geschiedenis betreft ronselaars.

BoerHarms
30-11-14, 15:55
Jij moet je kop eens uit het zand halen.

Lukt niet, beton rondom hem is al uitgehard ......

knots71karel
30-11-14, 16:51
Dit antwoord toont al aan dat jij niks van politiek af weet. Aboutaleb is burgermeester van alle Rotterdammers en niet alleen van de Marokkanen of moslims. Dus dat hij af een toe negatief spreekt over bepaalde Marokkanen/moslims betekend niet dat hij tegen alle Marokkanen/moslims is. Geef eens antwoord op deze vraag. Waarom komen alleen de Marokkaanse moslims op dit moment in het nieuws. Waarom niet alle moslims? Moet toch een reden voor zijn dat je bevoorbeeld haast niks hoort over de Turkse moslims. En het zijn ook over het algemeen de Marokkaanse jongens die in het nieuws komen en niet de meiden. En kom niet aan met is het werk van de media of zionisten.

Jammer het is helaas een feit dat er meer uit Marokko afkomstige jongeren in het nieuws komen
als Turkse jongeren.
Maar ik ken ook genoeg jongeren die hier geboren zijn uit Marokkaanse ouders en die het fantastisch goed doen !
Een van mijn artsen , ben ik nog steeds dankbaar, ZIJ zat in het team dat mijn leven redde.
En is hier geboren en getogen , raar maar waar de meeste meisjes doen het stukken beter dan de jongens.
En ook hier posten mensen met hun MAROKKAANSE roots die merkbaar hoger opgeleid zijn.
Dus blijft over dat een relatief kleine groep is die op valt !

BoerHarms
30-11-14, 17:03
Jammer het is helaas een feit dat er meer uit Marokko afkomstige jongeren in het nieuws komen
als Turkse jongeren.
Maar ik ken ook genoeg jongeren die hier geboren zijn uit Marokkaanse ouders en die het fantastisch goed doen !
Een van mijn artsen , ben ik nog steeds dankbaar, ZIJ zat in het team dat mijn leven redde.
En is hier geboren en getogen , raar maar waar de meeste meisjes doen het stukken beter dan de jongens.
En ook hier posten mensen met hun MAROKKAANSE roots die merkbaar hoger opgeleid zijn.

De marocs die hier het in nederland al gemaakt hebben die hoor je niet, die weten dat het niet makkelijk is, maar door wilskracht en doorzettingsvermogen tenslotte toch hun doel halen.

Maar ja, in ogen van de loosers zijn dit de landverraders

knots71karel
30-11-14, 21:06
De marocs die hier het in nederland al gemaakt hebben die hoor je niet, die weten dat het niet makkelijk is, maar door wilskracht en doorzettingsvermogen tenslotte toch hun doel halen.

Maar ja, in ogen van de loosers zijn dit de landverraders

Dat laatste klopt , noem het gewoon maar jaloersheid .
Ze hebben evenveel kans als iedereen , maar juist zij zijn het die het verpesten voor anderen >
En erger de van oorsprong uit Marokko afkomstige een slechte naam bezorgd hebben.

super ick
01-12-14, 08:02
Dat laatste klopt , noem het gewoon maar jaloersheid .
Ze hebben evenveel kans als iedereen , maar juist zij zijn het die het verpesten voor anderen >
En erger de van oorsprong uit Marokko afkomstige een slechte naam bezorgd hebben.

Die hebben zich AANGEPAST. Dat wordt tegenwoordig gezien als een scheldwoord. AANPASSEN staat gelijk aan discriminatie. Hierdoor zijn we naar de andere kant doorgeslagen en willen de wensdenkers het liefst zien dat een Marokkaanse politieagent een uniformjaleba krijgt aangemeten en van overheidswege wordt voorzien van een bidkleedje met politielogo.

pizatie
01-12-14, 14:32
die hebben zich aangepast aan het westen. slaven dus . ze hebben hun cultuur en zelf hun geloof verkocht . dat moet je niet willen en niet hebben. daarom is het goed om je kinderen goed op te voeden en ze dingen mee te geven uit je eigen cultuur en geloof . want ze worden op scholen gebomberdeert dingen die ze normaal gaan vinden en aannemen als waarheid.

ik ken zat marokkanen die het gemaakt hebben. daar heb ik niks op tegen ik ben er juist trots op. maar niet de gene als aboutaleb en marcouhe en dat andere gespuis .

Nederlandertje
01-12-14, 14:44
als Turkse jongeren.

Ik weet dat er genoeg goede Marokkanen zijn maar vraag me altijd af waarom ze meer in het nieuws komen dan andere moslims. Er durf ook hardop te zeggen dat de groep slechte marokkanen minder dan 1% is van alle hier woonachtige Marokkanen. Ik denk dat jongens vrijer worden gelaten dan meisjes en dat daardoor ze sneller in de problemen kunnen komen.

BoerHarms
01-12-14, 16:39
die hebben zich aangepast aan het westen. slaven dus . ze hebben hun cultuur en zelf hun geloof verkocht . dat moet je niet willen en niet hebben. daarom is het goed om je kinderen goed op te voeden en ze dingen mee te geven uit je eigen cultuur en geloof . want ze worden op scholen gebomberdeert dingen die ze normaal gaan vinden en aannemen als waarheid.

ik ken zat marokkanen die het gemaakt hebben. daar heb ik niks op tegen ik ben er juist trots op. maar niet de gene als aboutaleb en marcouhe en dat andere gespuis .

Over "slaven" gesproken, onder wat jij onder slaven verstaat, m.i. ben jij dan ook een slaaf, want je doet precies wat ze hier de gewoonte is, ik weet niet of je werkt of op school zit, maar jij volgt ook de tijden op school/werk en wijk daar niet van af.
Affijn je bent nog jong, je heb nog een keuze, maar maak die dan ook goed.

Ik denk best wel dat ze hun eigen cultuur bewaren, of verwacht je dat ze zich in de tradionele kleding vertonen.

De informatie die je op school krijgt, welke infomatie, heb je voorbeelden enzo.

Misschien heb jij wel de verkeerde leermeesters gehad en bij jij zeeeeeeerr eenzijdig opgevoed.

knots71karel
01-12-14, 20:57
Over "slaven" gesproken, onder wat jij onder slaven verstaat, m.i. ben jij dan ook een slaaf, want je doet precies wat ze hier de gewoonte is, ik weet niet of je werkt of op school zit, maar jij volgt ook de tijden op school/werk en wijk daar niet van af.
Affijn je bent nog jong, je heb nog een keuze, maar maak die dan ook goed.

Ik denk best wel dat ze hun eigen cultuur bewaren, of verwacht je dat ze zich in de tradionele kleding vertonen.

De informatie die je op school krijgt, welke infomatie, heb je voorbeelden enzo.

Misschien heb jij wel de verkeerde leermeesters gehad en bij jij zeeeeeeerr eenzijdig opgevoed.

Dat laatste denk ik ook , hij zou een goede aanwinst voor Staphorst geweest zijn als hij daar geboren was,
want je wieg bepaald je geloof!

pizatie
01-12-14, 21:21
Dat laatste denk ik ook , hij zou een goede aanwinst voor Staphorst geweest zijn als hij daar geboren was,
want je wieg bepaald je geloof!

vrees god .

knots71karel
01-12-14, 22:26
vrees god .

Waarom ?
Ik heb nog nooit iemand kwaad gedaan .

pizatie
03-12-14, 21:44
Waarom ?
Ik heb nog nooit iemand kwaad gedaan .
je ontkent het bestaan van God .

het best voor jou je leeftijd ook . echt berouw tonen en je verdiepen in de Islam .

BoerHarms
03-12-14, 22:52
echt berouw tonen en je verdiepen in de Islam .

aub, probeer IS te overtuigen- Ik denk dat meer result heeft.

knots71karel
04-12-14, 12:09

het best voor jou je leeftijd ook . echt berouw tonen en je verdiepen in de Islam .

ik ontken niet het bestaan van en boven natuurlijk wezen: een GOD dus (IETS) is er>
Allen geloof ik niet dat dit bovennatuurlijk wezen zich druk zou maken over en stofje in het heelal !
En zeker niet uit zijn naam afgevaardigden zou zenden of engeltjes en zgn ''wonderen'' laat verrichten.
Kijk ff iets meer naar de voorlichtings programma,s op de TV over astronomie en het enorme heelal ,zoals gisteravond nog .
Dan begrijp je mogelijk wat ik bedoel , met ik heb geen en of ander GELOOF nodig om een goed mens te zijn.
want het is en bewezen feit:Geloof maakt meer kapot , dan je lief is ,
D

knots71karel
04-12-14, 12:10

:maf: kees

knots71karel
04-12-14, 12:15
aub, probeer IS te overtuigen- Ik denk dat meer result heeft.

Nee deze ''brave en goedwillende Moslisms '' staan bij hem op een hoog voetstuk ,ze willen een KALIFAAT,
en dat zoiets gepaard gaat aan moord en martelingen en onthoofdingen zelfs van kindertjes ,maar niks uit >
Want het is voor het( goede doel ).
En GOD keek toe en zag dat het goed was , want anders had hij wel ingegrepen ,want GOD is immers almachtig!
:duizelig:

pizatie
04-12-14, 17:10
aub, probeer IS te overtuigen- Ik denk dat meer result heeft.ik bemoei me niet met buitenlandse politiek .

BoerHarms
04-12-14, 21:01
ik bemoei me niet met buitenlandse politiek .

Het zijn wel broeders en zusters die afgeslacht worden,

knots71karel
04-12-14, 22:43

Dat is nu precies wat ik hem ook duidelijk probeer te maken, maar blijkbaar zit het verschil in de mensheid niet om wat je doet en hoe je leeft ,maar wat voor Geloof je aan hangt.

BoerHarms
05-12-14, 15:48

Blijkbaar hebben ze toch niet veel voor hun familie over ...

knots71karel
05-12-14, 20:19
Blijkbaar hebben ze toch niet veel voor hun familie over ...

Dat is ook niet helemaal waar , want er zijn genoeg ouders , die het verschrikkelijk vinden dat hun zoon soms zelf dochters af reizen om zich aan te sluiten bij de IS .

Eric de Blois
06-12-14, 15:34

Grappig dat je spreekt in termen van 'wij' en 'jullie', daarmee geef je duidelijk aan dat 'wij' niet bij 'jullie' horen. Je wilt dus niet bij 'ons' horen. Waarom dan zo klagen over (vermeende) discriminatie, terwijl je zelf zo duidelijk stelling neemt tegen de nederlandse identiteit en cultuur? Ik begrijp dat gewoon niet. Vind je Nederland alleen nog aantrekkelijk vanwege de welvaart en de manier waarop jij daarvan kunt profiteren?, want iets anders kan ik mij niet bedenken. Ga gewoon weg, net zo als ik dat heb gedaan, en verpest de sfeer niet langer met je onaflatende geklaag over de 'hollanders' en hun 'verwerpelijke' cultuur. Zoek een land met een cultuur welke past bij jouw filosofie. Spreek de mensen van de groep waar jij kennelijk toe behoort eens aan over hun hoge aandeel in de (geweldadige) criminaliteit. Het loopt gewoon de spuigaten uit. Die ellende is veel erger dat al die non-argumenten over verzonnen ergenissen die jij hier aanvoert.

Jij noemt Aboutaleb een hond, dat zegt alles over jou en niets over hem. Waren alle marokkaanse nederlanders maar zo correct en vriendelijk als Aboutaleb, dan zouden mensen uit deze groep tenminste geen prominente rol meer spelen in de misdaadstatistieken en door marokkanen gedomineerde wijken weer prettige en leefbare buurten worden. Ik zou graag een buurman als Aboutaleb willen hebben! En nu jij weer...

knots71karel
07-12-14, 01:25
Grappig dat je spreekt in termen van 'wij' en 'jullie', daarmee geef je duidelijk aan dat 'wij' niet bij 'jullie' horen. Je wilt dus niet bij 'ons' horen. Waarom dan zo klagen over (vermeende) discriminatie, terwijl je zelf zo duidelijk stelling neemt tegen de nederlandse identiteit en cultuur? Ik begrijp dat gewoon niet. Vind je Nederland alleen nog aantrekkelijk vanwege de welvaart en de manier waarop jij daarvan kunt profiteren?, want iets anders kan ik mij niet bedenken. Ga gewoon weg, net zo als ik dat heb gedaan, en verpest de sfeer niet langer met je onaflatende geklaag over de 'hollanders' en hun 'verwerpelijke' cultuur. Zoek een land met een cultuur welke past bij jouw filosofie. Spreek de mensen van de groep waar jij kennelijk toe behoort eens aan over hun hoge aandeel in de (geweldadige) criminaliteit. Het loopt gewoon de spuigaten uit. Die ellende is veel erger dat al die non-argumenten over verzonnen ergenissen die jij hier aanvoert.

Jij noemt Aboutaleb een hond, dat zegt alles over jou en niets over hem. Waren alle marokkaanse nederlanders maar zo correct en vriendelijk als Aboutaleb, dan zouden mensen uit deze groep tenminste geen prominente rol meer spelen in de misdaadstatistieken en door marokkanen gedomineerde wijken weer prettige en leefbare buurten worden. Ik zou graag een buurman als Aboutaleb willen hebben! En nu jij weer...

BEN HET VOLKOMEN MET JOU EENS , kankeren op alles hier wat niet deugd ,maar wel profiteren van alles wat zo slecht nog niet is aan NEDERLAND waar zowat alles mag en geen mens achtergesteld wordt .
Ik prijs me gelukkig dat ik hier woon met mijn 75 jaar mag ik niet klagen zelfs al zou ik alleen A ,O.W hebben dan nog zou ik niet mopperen kijk eens naar mijn leeftijd genoten in andere landen die helemaal niks hebben
en daarvoor hoef je niet eens Europa voor uit te gaan in landen als Bulgarije enz hebben de ouderen deze voorzieningen niet, en sterven s,winters letterlijk van de kou >
Om van de medische voorzieningen maar niet te spreken.
Zelfs in Rusland moeten de oudjes vechten om in leven te blijven.
Dat komt ook in Amerika nog voor !

Bouyizen
07-12-14, 01:34
kankeren op alles hier wat niet deugd ,maar wel profiteren van alles wat zo slecht nog niet is aan NEDERLAND waar zowat alles mag en geen mens achtergesteld wordt .
profiteren??en jij denkt dat moslims die hier wonen gisteren van de bananenboot voet aan wal gezet hebben. Je praat in wij en hun vorm. Je moet niet vergeten wie dit land heeft opgebouwd toen het nog bestond uit tulpen en boerderijen.

knots71karel
07-12-14, 01:53
profiteren??en jij denkt dat moslims die hier wonen gisteren van de bananenboot voet aan wal gezet hebben. Je praat in wij en hun vorm. Je moet niet vergeten wie dit land heeft opgebouwd toen het nog bestond uit tulpen en boerderijen.

NEE ik heb het over etterbakjes zoals jij , DIE OP ALLES EN NOG WAT KANKEREN .
EN over Nederland op bouwen , dat deden mensen zoals ik , met de 58 uurige werk week , die later naar de 56 uur ging ! en pas veel later 48 uur werd toen kwamen ook de eerste gast arbeiders en dat waren niet eens de Marokkanen maar ITALIANEN en Spanjaarden ,
Daarna kwamen de Marokkanen , die hier vrijwillig aan het werk gingen , en waarvan vele mensen onder andere ABOUTALEB het ver hebben geschopt hier
Dus bespaar me jou idiote gebazel !

Bouyizen
07-12-14, 02:04
NEE ik heb het over etterbakjes zoals jij , DIE OP ALLES EN NOG WAT KANKEREN .
EN over Nederland op bouwen , dat deden mensen zoals ik , met de 58 uurige werk week , die later naar de 56 uur ging ! en pas veel later 48 uur werd toen kwamen ook de eerste gast arbeiders en dat waren niet eens de Marokkanen maar ITALIANEN en Spanjaarden ,
Daarna kwamen de Marokkanen , die hier vrijwillig aan het werk gingen , en waarvan vele mensen onder andere ABOUTALEB het ver hebben geschopt hier

Dus bespaar me jou idiote gebazel !
Geen enkel goed woordje over onze voorouders die meegeholpen hebben aan het opbouwen van hun land. Mensen die ziektes aan hebben over gehouden omdat ze hard werk en gevaarlijk werk moesten verrichten.
Als het niet kwam van de marokkanen en turken dan zou nederland nu pas in de economische bloei komen. Zo zou je het ook kunnen bekijken maar zover kijk jij niet want alles wat islamitisch is, is Isis in jou ogen.

knots71karel
07-12-14, 12:14
Geen enkel goed woordje over onze voorouders die meegeholpen hebben aan het opbouwen van hun land. Mensen die ziektes aan hebben over gehouden omdat ze hard werk en gevaarlijk werk moesten verrichten.
Als het niet kwam van de marokkanen en turken dan zou nederland nu pas in de economische bloei komen. Zo zou je het ook kunnen bekijken maar zover kijk jij niet want alles wat islamitisch is, is Isis in jou ogen.

OOk jij legt iemand woorden in de mond , die hij (ik in dit geval) niet gezegd hebt integendeel dit heb ik gezegd:
Daarna kwamen de Marokkanen , die hier vrijwillig aan het werk gingen , en waarvan vele mensen onder andere ABOUTALEB het ver hebben geschopt hier.

lees anders ff de onderstaande link
De eerste Marokkanen in Nederland - Historisch Nieuwsblad (http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/6581/de-eerste-marokkanen-in-nederland.html)
Dus van jou idioterie van economisce bloei klopt geen centimeter !
Mijn leeftijd genoten waaronder ik me zelf reken hebben zich de pleuris gewerkt , en op zee waren het in het begin barre tijden op Liberty schepen die gebouwd waren op een oversteek (de rest was meegenomen )later heb ik op Victory schepen gevaren , die waren al een stuk beter ,deze schepen werden gekocht voor een dumpprijs bij Amerika , want van onze eigen vloot was ongeveer nog 27 % over en die waren allemaal rijp voor de sloop
De meeste havens zoals Londen ,Liverpool HAMBURG enz enz verkeerden nog in weder opbouw , je moest met eigen laad en los gerei werken ! alles met het handje. want de hijs kranen waren kapot of er was geen stroom!
Ik geef ff een voorbeeld ,mijn ooms werkten bij de hoogovens in VELSEN daar waren toen amper douches , die gasten kwamen pikzwart thuis , let wel pas 10 jaar later kwamen de eerste Marokkaanse gastarbeiders hier , die echt niet voor een appel en en ei werkten anders waren ze allang vertrokken , integendeel de meesten wonen hier nog !
En de etterbakjes zoals jij en je gelijkdenkende soort genoten , die alleen maar kunnen kankeren op alles wat WESTERS en Nederlands is PROFITEREN nog steeds mee omdat het hier zo vreselijk slecht is !

:tik:

super ick
07-12-14, 14:47

Kwartje gevallen?

Wie is hier de Hokjesdenker? Wie discrimineerd hier wie? Ga iedereen eens gewoon zien als mensen die je moet beoordelen op hun doen en laten en noet op waar ze in geloven of waar ze vandaan komen.

Kan je dat? Een ongelovige gelijk geven tov een moslim?

vitalis
07-12-14, 15:18

Wie zaten er na aankomst al snel massaal in de WAO?

knots71karel
07-12-14, 21:26
Wie zaten er na aankomst al snel massaal in de WAO?

Dat was pas veel later HOOR !
De uit Marokko afkomstige mensen van mijn generatie , hebben wel degelijk hun steentje bij gedragen.
Een van mijn buurtgenoten heeft ruim 35 jaar bij dezelfde werkgever gewerkt , tot hij met pensioen ging *).
En hij is absoluut geen uitzondering, en dat geld ook voor vele uit Turkije afkomstige arbeiders.
Je kunt het heden nu eenmaal niet vergelijken met het verleden.
Zijn kinderen doen het ook erg goed , en hebben allemaal werk .
Maar ook in de ziekenhuizen waar ik behandeld ben waren veel verpleegkundigen en ook artsen afkomstig uit de eerder genoemde landen..

super ick
08-12-14, 07:32

Als het zo zou zijn dan zou ik er geen probleem mee hebben het eerlijk te bekennen. De waarheid is anders om twee redenen.
Het waren er veel te weinig om een dergelijke invloed op de economie te hebben zoals jij schetst,
De gemiddelde duur van deelname was veel te kort. In de jaren 70 / 80 raakten de meesten hun baan weer kwijt.

knots71karel
08-12-14, 14:17
Als het zo zou zijn dan zou ik er geen probleem mee hebben het eerlijk te bekennen. De waarheid is anders om twee redenen.
Het waren er veel te weinig om een dergelijke invloed op de economie te hebben zoals jij schetst,
De gemiddelde duur van deelname was veel te kort. In de jaren 70 / 80 raakten de meesten hun baan weer kwijt.

Indd over de gehele arbeidsmarkt gerekend was het hooguit 8 a 10% buitenlander als gast arbeider ,
feit is dat het hier blijkbaar zo slecht nog niet was , gezien het aantal wat hier is gebleven.

pizatie
09-12-14, 14:38
aboutaleb kan beter bij de pvv aansluiten de bloedhond .

super ick
09-12-14, 15:01
aboutaleb kan beter bij de pvv aansluiten de bloedhond .

Welnee niet iedereen die enige vorm van kritiek op sommige moslims heeft is per definitie een PVV-er. Verder zou wat respect van jouw kant wel op zijn plaats zijn. De man is hoogleraar.

pizatie
09-12-14, 16:06
Welnee niet iedereen die enige vorm van kritiek op sommige moslims heeft is per definitie een PVV-er. Verder zou wat respect van jouw kant wel op zijn plaats zijn. De man is hoogleraar.

ik heb geen enkele respect voor zo een rat .

hij denkt als de PVV dus daarom kan hij daar gaan solliciteren .

vitalis
09-12-14, 16:36

God zo jongen, mensen die zo denken als jij, daar komen we nog eens verder mee in dit land.

BoerHarms
09-12-14, 16:49

Waarom zoveel haat, waarom zo,n taal gebruik, ik weet zeker als hij tegen over je staat dat je heel erg lief en braaf bent, en dan met twee woorden spreekt, want dat is wel dat je van je ouders geleerd heb, respect voor de oudere, als je het lef heb dan zal je je ouders eens moeten laten lezen wat je schrijft, ik denk niet dat je ouders zo,n taal gebruik toelaat.

super ick
10-12-14, 08:11

Jij mag de schoenveters van dhr. Aboutaleb niet eens vastmaken. Helaas ben jij vergeven van haat en kan je alleen maar in kampen denken. Goed en slecht, zwart, wit. Achterdocht, afkeer. Een beetje de elementen waarom jet in de regio waar jij vandaan komt zo vaak verkeerd blijft gaan.

knots71karel
10-12-14, 22:21

Ziek ben je !
Omdat deze man een min of meer bekende Nederlander is geworden en burgemeester van een grote stad
Kortom een van de vele die het hier wel ver geschopt hebben !
Lijkt wel als of je jaloers bent omdat je zelf nog niks bereikt hebt ?