PDA

Bekijk Volledige Versie : België is het beste land ter wereld voor vrouwen



Marsipulami
05-12-14, 13:02
België is het beste land ter wereld voor vrouwen

Redactie 05-12-14, 13.00u

Een onderzoek heeft aangetoond dat België het meest vrouwvriendelijke land ter wereld is. Volgens de studie heeft België een sterk juridisch stelsel dat vrouwen beschermt. Bovendien zijn vrouwen steeds beter vertegenwoordigd in de politiek. Toch is er nog werk aan de winkel, zo is er bijvoorbeeld nog altijd een grote loonkloof tussen mannen en vrouwen.

De OESO, de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling, verspreidde de studie die een mooi beeld geeft over vrouw(on)vriendelijkheid over de hele wereld. De studie analyseert data over economische en sociale discriminatie van 160 landen en maakt zo een schaal op. Niet alle landen gaven echter de volledige data door, zodat de ranking slechts 106 landen bevat.

België komt als het beste land uit de studie, gevolgd door Frankrijk, Slovenië, Spanje en Servië. De landen met het slechtste beleid voor vrouwen zijn Tsjaad, Mali, Gambia, Soedan en Jemen. Jemen wordt algemeen beschouwd als het slechtste land, zo staat er bijvoorbeeld geen minimumleeftijd op trouwen.

Marsipulami
05-12-14, 13:08
De Nederlanders zullen wel boos zijn omdat ze niet in de top 5 staan. Ze kunnen ter verdediging aanvoeren dat prostitutie in Nederland wettelijk beter geregeld is dan in andere landen.

Ibrah1234
05-12-14, 13:10
Lastig land dat België. De ene helft spreekt zo goed als kwaad Nederlands en de andere helft heeft een spraakgebrek.

super ick
05-12-14, 14:49
De Nederlanders zullen wel boos zijn omdat ze niet in de top 5 staan. Ze kunnen ter verdediging aanvoeren dat prostitutie in Nederland wettelijk beter geregeld is dan in andere landen.

De frustratie spat er weer vanaf.
De Nederlanders zullen wel, blaat, blaat, blaat,....

Heeft je vrouw je verlaten voor een Nederlander?

Marsipulami
05-12-14, 14:55
De frustratie spat er weer vanaf.
De Nederlanders zullen wel, blaat, blaat, blaat,....

Heeft je vrouw je verlaten voor een Nederlander?

Ik doe mijn best om Nederlanders op hun zenuwen te werken. Dat levert meer geanimeerde discussies op en daar dient een forum toch voor.

Jacomo
05-12-14, 16:45
Hou toch altijd netjes de slaapkamerdeur open voor mijn vrouw en als ze jarig is geef ik bloemen.