PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische Staat onthoofdt christelijke kinderen



Marsipulami
05-12-14, 13:41
Islamitische Staat onthoofdt christelijke kinderen

AP

Jonge christenen in Irak verzetten zich tegen Islamitische Staat (IS), zelfs als hun dit het leven kost.

Dat meldt The Jerusalem Post. Toen IS militanten vier Iraakse kinderen de keus gaf zich tot de islam te bekeren of onthoofd te worden, kozen de kinderen voor Jezus. Dat heeft de vicaris van Bagdad, Andrew White, gezegd in gesprek met het Orthodox Christian Network.

IS zou de kinderen gevraagd hebben een islamitische geloofsbelijdenis af te leggen. Volgens White zeiden de kinderen, allevier onder de vijftien jaar oud: "Nee, we houden van Yesua (de Iraakse versie van 'Jezus'), we hebben altijd van Jezus gehouden, we hebben Jezus altijd gevolgd, Jezus is altijd bij ons geweest."

De IS militanten drongen nog eens aan en opnieuw weigerden ze zich tot de islam te bekeren. Daarop onthoofdden de terroristen hen alle vier.

Ruim een kwart miljoen miljoen christenen zijn Noord-Itrak ontvlucht vanwege de vervolging door IS. Volgens White zijn veel christenen ook uit Bagdad vertrokken naar Nineveh, "hun traditionele thuis". Aanvankelijk was het daar veiliger, totdat ook daar IS verscheen. White: "Ze hebben enorme aantallen (christenen) gedood, hakten hun kinderen doormidden en hakten hoofden af, ze gingen naar het noorden en het was zo verschrikkelijk wat er gebeurde."

White, die persoonlijk bedreigd is door IS, verblijft momenteel in Israël. Hij zegt dat het "onmogelijk" is voor christenen in Irak te leven vanwege de meedogenloze vervolging van deze religieuze minderheid. (JP)

pizatie
05-12-14, 14:20
mooi propaganda weer. tijd voor aziel aanvraag ?

Smiler
05-12-14, 14:33
mooi propaganda weer. tijd voor aziel aanvraag ?

Ontken het maar weer. Het is natuurlijk weer propaganda!

super ick
05-12-14, 14:44
mooi propaganda weer. tijd voor aziel aanvraag ?

Struisvogeltaktiek.

BoerHarms
05-12-14, 15:50
mooi propaganda weer. tijd voor aziel aanvraag ?

Je begint diaree te praten

Eke
05-12-14, 16:50
Het zal nog wel vaker geschreven worden deze VRAAG AAN JULLIE

Pizatie (16-jaar) heeft nog een maand of vijf om zich voor te bereiden op z'n examen. Hij heeft teveel LOL met z'n GETROL :)

WORD SUPPORTER VAN PIZATIE en negeer z'n priksels. Hij heeft z'n tijd momenteel nodig om z'n cijfers op te halen.....

namens moeder van Pizatie (zie priksel van Karin op WSDB)

Eke
05-12-14, 16:55
Mars : meedogenloos...hartbrekend. Heeft niets meer met religie te maken, maar alles met strijd en haat.


TOEGEVOEGD zaterdagmorgen

Natuurlijk kan godsdienst misbruikt worden om tot ontmenselijking van je tegenstander te komen, zoals in dit voorbeeld.
Simpel gedacht : als God je in het vuur laat branden, waarom zou jij dan meededogen hebben voor die andersdenkenden. In dit geval die kindertjes.

Als je uitverkorene bent kan dit ook verkeerd uitpakken :Je vindt je zelf de betere. Ook dit kan uit de hand lopen...

Daarbij maakt het hebben van een religie je op een bepaalde manier kwetsbaar : jouw geloof zit zo in je dat je een aanval/een ontkenning op/van God kan beschouwen als een persoonlijke aanval.

H.P.Pas
05-12-14, 17:58
(zie priksel van Karin op WSDB)


Ik heb gisteren een gesprek gehad met de moeder van Pizatie. Pizatie is een 16 jarige die graag trolt op Maroc. Pizatie hangt overigens geen enkele religie aan, hij is een product van 2 hollandse ouders. Wat de ouders van Pizatie graag zouden willen is dat hun zoon zich concentreert op school ipv eindeloos rondhangen op Maroc. Zij hebben mij dan ook gevraagd of er een mogelijkheid is om Pizatie te negeren. Ik heb uitgelegd dat dit mogelijk is. Du bij deze een verzoek aan alle leden om Pizatie te negeren zodat hij hopelijk zijn aandacht richt op school, hij moet in mei 2015 examen doen en hij staat er op dit moment niet bijster florissant voor.

Dank jullie wel :engel:

......

Joesoef
05-12-14, 18:06
:moe:


wil wil de echte trol opstaan?

knots71karel
05-12-14, 19:58
Het zal nog wel vaker geschreven worden deze VRAAG AAN JULLIE

Pizatie (16-jaar) heeft nog een maand of vijf om zich voor te bereiden op z'n examen. Hij heeft teveel LOL met z'n GETROL :)

WORD SUPPORTER VAN PIZATIE en negeer z'n priksels. Hij heeft z'n tijd momenteel nodig om z'n cijfers op te halen.....

namens moeder van Pizatie (zie priksel van Karin op WSDB)

Als de ouders van een 16 jarige zelf niet de moed op kunnen brengen om hun HUFTERIGE zoontje , de les te lezen of zijn P.C af te pakken of onklaar te maken dan kun je dit verwachten.
Maar ik krijg het idee , dat dit weer een goedmakertje is ,OM VOORAL HET ONDERWERP OP ZICH af te doen als of het niet op waarheid berust .
Ik kan daar ook niet over oordelen , maar de feiten liegen er niet om , volgens getuigen is het niet de eerste keer dat terroristische geloofs fanaten kinderen onthoofden en zelfs voor de ogen van hun ouders, alleen omdat ze geen Moslim zijn , of willen worden.

Eke
05-12-14, 20:43
1)Als de ouders van een 16 jarige zelf niet de moed op kunnen brengen om hun HUFTERIGE zoontje , de les te lezen of zijn P.C af te pakken of onklaar te maken dan kun je dit verwachten.



2) Maar ik krijg het idee , dat dit weer een goedmakertje is ,OM VOORAL HET ONDERWERP OP ZICH af te doen als of het niet op waarheid berust .


1) Een middelbare scholier heeft een PC nodig voor z'n huiswerk.

2) M'n reaktie staat in dit topic. Overheen gelezen, K71K ?

knots71karel
05-12-14, 20:57
1) Een middelbare scholier heeft een PC nodig voor z'n huiswerk.

2) M'n reaktie staat in dit topic. Overheen gelezen, K71K ?

1) Dat ben ik met je eens , maar je kunt er wel toe zicht op houden ,als ouders zijnde .
2) Met het goedmakertje bedoel ik dat het onderwerp ging over (onthoofding van kinderen) en niet
over Pizatie .
Dus je hebt mij verkeerd begrepen denk ik ( en ik jou mogelijk ook :knipoog: ).

Mij ging het om deze zin:Pizatie hangt overigens geen enkele religie aan, hij is een product van 2 hollandse ouders.

Marsipulami
05-12-14, 21:16
Ik heb veel sympathie voor de inbreng van Pizatie op dit forum. Hoewel ik er zelden op reageer zal ik zijn inbreng zeker niet negeren. Ik hoop dat hij succesvol zal afstuderen en een gezond evenwicht vindt tussen vrije tijd (trollen) en studeren.

Eke
05-12-14, 22:10
Mij ging het om deze zin:Pizatie hangt overigens geen enkele religie aan, hij is een product van 2 hollandse ouders.

Dit kun je lezen als : autochtonen. Maar of het Friezen zijn of Zeeuwen of Hollanders ????

BoerHarms
05-12-14, 22:40
Ik heb veel sympathie voor de inbreng van Pizatie op dit forum. Hoewel ik er zelden op reageer zal ik zijn inbreng zeker niet negeren. Ik hoop dat hij succesvol zal afstuderen en een gezond evenwicht vindt tussen vrije tijd (trollen) en studeren.

Ik ook wel, spreek vannuit zijn hart, of ik daar mee eens ben is punt 2, maar ik mag hem best wel.

Hij scheldt niet en kaffert niemand uit , dat waardeer ik wel in hem, vele kunne daar een voorbeeld aan nemen,

pizatie
06-12-14, 13:19
pizatie moet je niet sereuis nemen. het is een kleine puber die nog zoekende is .

knots71karel
06-12-14, 14:36
Dit kun je lezen als : autochtonen. Maar of het Friezen zijn of Zeeuwen of Hollanders ????

Ja zo ken ik er nog wel een paar , komen ze uit de Peel , T,Gooi of de Utrechtse heuvel rug , de Lang straat ,Veluwe enz enz .:)

BoerHarms
06-12-14, 16:03
pizatie moet je niet sereuis nemen. het is een kleine puber die nog zoekende is .

Zoekt en ge zult vinden.

Wat je zeer zeker gevonden heb is je taalgebruik, daar kunnen vele nog een voorbeeld aan nemen :) !

Hawa
06-12-14, 16:38
Pizatie ik beschouwde je gewoon als AIVD, iemand die anderen op de kast ging zetten, en hun eigen doel heiligt de middelen als het ware.
Dat je scholier bent verbaast mij ook niet omdat je nogal puberale beginselen vertegenwoordigt.
Eerst dacht ik ook nog dat je meisje was. Ik ging mijzelf in jou zien, met je radicale visie omtrent moslims.

Op mij gingen ze tien jaren gelden ook op in.

Ik vind het erg leuk dat je dit doet,omdat die anderen repliek willen verdienen ten aanzien van diegene die de raarste mogelijkheden niet eens verdienen omdat al die anderen totaal niks begrijpen van moslims-anti moslims.
Jammer dat je in mineur bent gebracht, alle heil aan je bijdrage.

Hawa
06-12-14, 16:54
In het verwaarlozen van je eigen school heb je voor mij die plek verdient in eigen denken en moralistische keuzes.
Anderen denken hier blijkbaar anders over, maar je moet gewoon door gaan met je eigen denk wijze.
Als je nog maar zestien jaar oud bent verdien je gewoon die normen en waarden patroon in je eigen zelf zijn, daar kan toch niemand tegen op.

Je hebt je zelf al op voet stuk gezet...bij deze...blijf je zelf. en zet hem op. Hahaha, die pizatie, weet je nog, pizatie, ik schreef, hoe kan je moslim zijn en je naam noemen in pizatie...

je bent erg ....woh!

Eric de Blois
06-12-14, 16:55
IS zou de kinderen gevraagd hebben een islamitische geloofsbelijdenis af te leggen. Volgens White zeiden de kinderen, allevier onder de vijftien jaar oud: "Nee, we houden van Yesua (de Iraakse versie van 'Jezus'), we hebben altijd van Jezus gehouden, we hebben Jezus altijd gevolgd, Jezus is altijd bij ons geweest."

De IS militanten drongen nog eens aan en opnieuw weigerden ze zich tot de islam te bekeren. Daarop onthoofdden de terroristen hen alle vier.

White, die persoonlijk bedreigd is door IS, verblijft momenteel in Israël. Hij zegt dat het "onmogelijk" is voor christenen in Irak te leven vanwege de meedogenloze vervolging van deze religieuze minderheid. (JP)

Hoe kan zulk nieuws naar buiten komen? Immers White lijkt getuige te zijn geweest van de onthoofdingen, terwijl hij zélf verklaard door IS te worden bedreigd. Waarom zouden de IS-beulen White hebben laten gaan terwijl deze getuige was van zo'n vreselijke moordpartij? Dat lijkt mij niet logisch. En als White geen persoonlijk getuige was, hoe kon dit verhaal dan toch bij hem terecht zijn gekomen? Van 'horen zeggen' misschien. Getuigen zijn niet altijd even betrouwbaar. Dit nieuws moet eerst goed nagetrokken worden alvorens het wereldkundig te maken.

Wie googeld 'IS onthoofdt christelijke kinderen', komt in de eerste plaats terecht bij Katholiek Nieuwsblad en E.J. Bron.

IS is inderdaad medogenloos en tot gruweldaden in staat, maar niet alles wat daarover in het nieuws komt hoeft daarom ook waar te zijn.

Hawa
06-12-14, 16:56
Ik ben ook erg benieuwd naar al die prikkers, hoe je hier over denkt...

Eke
06-12-14, 17:01
Ja zo ken ik er nog wel een paar , komen ze uit de Peel , T,Gooi of de Utrechtse heuvel rug , de Lang straat ,Veluwe enz enz .:)

Je schrijft dat je moeite hebt met de uitdrukking : Hollandse ouders, Waarom ?

Hawa
06-12-14, 17:03
Ja hoor het woord wit is hier al ongeloofwaardig.
Naar Israel vertrokken met zijn hoofd er nog op.

Al die kinderen die zeggen dat Jezus hun profeet is en dan later onthoofd worden door Is...
Ach ja,,,,,

gruwelijke ellende en geloof in je eigen geloof die die waarde van uit het geloof niet eens meer waarde inhoud.
Gruwelijke ellende in al die propaganda.....

Eke
06-12-14, 17:18
Ik ben ook erg benieuwd naar al die prikkers, hoe je hier over denkt...

Mobiele telefoon, Hawa. Hij heeft zo z'n kontakten.Tot voor kort zat hij in de hoofdstad van Irak.
Is-strijders bellen trouwens ook naar huis !Ook al is de familie niet van IS.

Jacomo
06-12-14, 18:40
pizatie moet je niet sereuis nemen. het is een kleine puber die nog zoekende is .

Pizatie; volgens mij wordt jij later schrijver, je hebt er zeker het talent en fantasie voor.

Marsipulami
06-12-14, 20:22
Immers White lijkt getuige te zijn geweest van de onthoofdingen.

Dat staat helemaal niet in het artikel.

knots71karel
06-12-14, 20:36
Je schrijft dat je moeite hebt met de uitdrukking : Hollandse ouders, Waarom ?

Niet met Hollandse ouders ,maar het gebruik daarvan als of dat iets bijzonders is , iedere burger met de Nederlandse nationaliteit is HOLLANDER.
En hier werd het gebruikt om het gedrag van Pizatie min of meer te rechtvaardigen .en ook als afleiding van het oorspronkelijke Topic. *)
Althans zo kwam het over op mij ,en vaak klopt dat ook want het is uiteraard geen reclame dat er uit naam van de Islaam gemoord en onthoofdingen plaats vinden .
*)overigens vind ik dit te onbelangrijk om er nog verder op in te gaan.

Eke
06-12-14, 21:11
Niet met Hollandse ouders ,maar het gebruik daarvan als of dat iets bijzonders is , iedere burger met de Nederlandse nationaliteit is HOLLANDER.
En hier werd het gebruikt om het gedrag van Pizatie min of meer te rechtvaardigen .en ook als afleiding van het oorspronkelijke Topic. *)
Althans zo kwam het over op mij ,en vaak klopt dat ook want het is uiteraard geen reclame dat er uit naam van de Islaam gemoord en onthoofdingen plaats vinden .
*)overigens vind ik dit te onbelangrijk om er nog verder op in te gaan.

*) Ja, stoppen is goed idee van je want ik was het niet met je eens, K71K :fpetaf:

knots71karel
06-12-14, 21:47
*) Ja, stoppen is goed idee van je want ik was het niet met je eens, K71K :fpetaf:

ACH bij mijn weten is dit dan de eerste keer , dat wij het niet met elkaar eens zijn dus ,
valt het allemaal nog wel mee !
:blij:

Bouyizen
06-12-14, 23:49
https://www.youtube.com/watch?v=lMUlTSmNu0c

Nou bedankt israhell en jew.sa en het westen.

Ibrah1234
07-12-14, 00:40
O ja tuurlijk, de Joden hebben het weer gedaan.

Wel triest hoe 1 miljard moslims zich als marionetten laten leiden door 6 miljoen Joden. Deze laatsten moeten dan wel superieur zijn aan wel arabier dan ook.

Elke dag wordt de wereldgeschiedenis geschreven en vooral bepaald door 6 miljoen Joden en een handjevol zionisten?

Het is dan al 1400 jaar triest gesteld met die hele Umma en de door jullie aanbeden God staat ook aan de verkeerde kant van het strijdtoneel. Keer op keer laat hij de Joden, het uitverkoren volk blijkbaar, als winnaar uit de strijd komen tegen haar strijd tegen de legers van het beest.

Het kan ook zijn dat hij niet luistert?

knots71karel
07-12-14, 01:07
https://www.youtube.com/watch?v=lMUlTSmNu0c

Nou bedankt israhell en jew.sa en het westen.

In je ziekelijke haat verval ook jij in de verbastering van namen , die KINDERLIJKE MANIER van doen
is niet van toepassing op en forum voor volwassen mensen .
:tik:

knots71karel
07-12-14, 01:12
O ja tuurlijk, de Joden hebben het weer gedaan.

Wel triest hoe 1 miljard moslims zich als marionetten laten leiden door 6 miljoen Joden. Deze laatsten moeten dan wel superieur zijn aan wel arabier dan ook.

Elke dag wordt de wereldgeschiedenis geschreven en vooral bepaald door 6 miljoen Joden en een handjevol zionisten?

Het is dan al 1400 jaar triest gesteld met die hele Umma en de door jullie aanbeden God staat ook aan de verkeerde kant van het strijdtoneel. Keer op keer laat hij de Joden, het uitverkoren volk blijkbaar, als winnaar uit de strijd komen tegen haar strijd tegen de legers van het beest.

Het kan ook zijn dat hij niet luistert?

ALLAH weet blijkbaar donders goed hoe '' de vork in de steel zit'' en is zijn al meer dan 4000 jaar hondstrouwe Joodse dienaren blijkbaar niet vergeten !
:wink:

Bouyizen
07-12-14, 01:17
O ja tuurlijk, de Joden hebben het weer gedaan.

Wel triest hoe 1 miljard moslims zich als marionetten laten leiden door 6 miljoen Joden. Deze laatsten moeten dan wel superieur zijn aan wel arabier dan ook.

Elke dag wordt de wereldgeschiedenis geschreven en vooral bepaald door 6 miljoen Joden en een handjevol zionisten?

Het is dan al 1400 jaar triest gesteld met die hele Umma en de door jullie aanbeden God staat ook aan de verkeerde kant van het strijdtoneel. Keer op keer laat hij de Joden, het uitverkoren volk blijkbaar, als winnaar uit de strijd komen tegen haar strijd tegen de legers van het beest.

Het kan ook zijn dat hij niet luistert?
Moslims geloven in de einde der tijden weldra zullen de moslims verlost worden van de duivel onrecht dat moslims word aangedaan wanneer issa(3alayhi salam) naar de aarde terugkeert om af te rekenen met jou duivel meesters.

Bouyizen
07-12-14, 01:19
In je ziekelijke haat verval ook jij in de verbastering van namen , die KINDERLIJKE MANIER van doen
is niet van toepassing op en forum voor volwassen mensen .
:tik:Heb je het filmpje bekeken knotsje? Dat heeft niets te maken met kinderlijk doen maar pure feiten. doe je ogen open voor een keertje for gods sake.

knots71karel
07-12-14, 01:58
heb je het filmpje bekeken knotsje? Dat heeft niets te maken met kinderlijk doen maar pure feiten. Doe je ogen open voor een keertje for gods sake.

ff googlen en je vind altijd wel een filmpje wat je gebruiken kunt ! En zeker voor soort zoals jij die begiftigd zijn met een ziekelijke haat

Bouyizen
07-12-14, 02:10
ff googlen en je vind altijd wel een filmpje wat je gebruiken kunt ! En zeker voor soort zoals jij die begiftigd zijn met een ziekelijke haat
De mensen in het filmpje zijn geen isis strijders die het nieuws verkondigen maar gewone amerikanen en dit is niet het enige filmpje, er bestaan nog honderden van .Je bent nog blinder en dover dan ik me had voorgesteld.

BoerHarms
07-12-14, 07:57
De mensen in het filmpje zijn geen isis strijders die het nieuws verkondigen maar gewone amerikanen en dit is niet het enige filmpje, er bestaan nog honderden van .Je bent nog blinder en dover dan ik me had voorgesteld.

Ik heb nog nooit zo een goed excuus gelezen

BoerHarms
07-12-14, 08:00
Moslims geloven in de einde der tijden weldra zullen de moslims verlost worden van de duivel onrecht dat moslims word aangedaan wanneer issa(3alayhi salam) naar de aarde terugkeert om af te rekenen met jou duivel meesters.

Zo denken vele volgelingen van verschillende geloven

Affijn ik geef iedereen het het recht te geloven, maar ieder moet ook ieder respecteren hoe men leeft ( zolang men de ander maar geen schade aanbrengt ) en de vrijheid van denken geven wel geloof je volgen wilt.

Het is alleen zo jammer dat vele gelovigen van verschillende goddiensten hun geestelijke leiders klakkeloos volgen en blindelings de bevelen op te volgen zonder daar bij reeel bij de denken.

In principe marionetten van leiders die op zoek zijn naar macht. Het draait alleen maar om macht voor de geestelijke ( gehandicapte) leiders. Wat er voor de volgelingen er uit komt, deert hen niet, zolang er maar volgelingen geproduceerd worden.

knots71karel
07-12-14, 12:37
Ik heb nog nooit zo een goed excuus gelezen

Afgezien daarvan hij geeft geen antwoorden ;maar duwt je op nieuw een of ander argument door je strot,
de overbekende methode die hier door dergelijke types gebruikt wordt:
dus jou antwoord negeren en met en wedervraag beantwoorden
kijk maar:
http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door knots71karel http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/377909-islamitische-staat-onthoofdt-christelijke-kinderen-4.html#post5395126)
In je ziekelijke haat verval ook jij in de verbastering van namen , die KINDERLIJKE MANIER van doen
is niet van toepassing op en forum voor volwassen mensen .
http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/tik.gif


dan krijg je het onderstaande antwoord :

Heb je het filmpje bekeken knotsje? Dat heeft niets te maken met kinderlijk doen maar pure feiten. doe je ogen open voor een keertje for gods sake.

gevold door mijn antwoord:
Het ging over mijn opmerking over verbastering van namen en NIET over het filmpje op zich!

Seculair
08-12-14, 19:37
Moslims geloven in de einde der tijden weldra zullen de moslims verlost worden van de duivel onrecht dat moslims word aangedaan wanneer issa(3alayhi salam) naar de aarde terugkeert om af te rekenen met jou duivel meesters.

Hmm, het is nog maar de vraag met wie er dan afgerekent gaat worden, en wie uiteindelijk als duivel gezien wordt. De tekenen staan niet goed voor 'onvoorwaardelijke aanbidders' van alle zijden. En het minst voor mensen die het laatste oordeel voor anderen menen te bepalen.

super ick
09-12-14, 07:47
Hmm, het is nog maar de vraag met wie er dan afgerekent gaat worden, en wie uiteindelijk als duivel gezien wordt. De tekenen staan niet goed voor 'onvoorwaardelijke aanbidders' van alle zijden. En het minst voor mensen die het laatste oordeel voor anderen menen te bepalen.

Juist!

Wat mij opvalt is dat men elkaar enorm de maat neemt en graag voor opperrechter op aarde speelt. Waar men makkelijk overheen stapt is dat er veel in Bijbel en Koran staat over barmhartigheid en niet oordelen omdat er maar 1 is die oordeelt.

Door zich te concentreren op stukken die hen aanstaan en zich totaal niet houden aan dat wat hen niet aanstaat mis je een geoot deel van de totale boodschap. Als buitenstaander denk ik dat je de plank dan behoorlijk misslaat.